Ja, in normale omstandigheden wel. Op het moment dat er (echte) stront aan de knikker is bij je onderliggende markt, heb je wel een probleem om een prijs af te kunnen geven, helemaal omdat de halve wereld dan achter elkaar aanloopt. Zie Rusland kortgeleden, en zie bijvoorbeeld dit stukje uit coronatijd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Binnen een minuut verkocht dus zeer liquide.
Vandaag -40%quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Dutch Bros weer verkocht. Hoop later nog eens een ritje te maken, de huidige waardering slaat nergens op.
Het is in ieder geval gedurfd en onderbouwd. Eén keer goed zitten en je hebt een gem. Ik heb een stuk of 4 van die dingen. Alleen wel accepteren als het toch niet zo is c.q. het geduld hebben om de achtbaan te rijden, dat vind ik nog wel lastig soms.quote:Op woensdag 1 juni 2022 06:28 schreef jaco het volgende:
Ik heb gisteren Luckin Coffee Inc. (LKNCY) gekocht voor 9.95 USD. Voor degenen die denken dat ik gek geworden ben, het volgende. Alle personen die eerder fraude pleegden door de omzet nummers te vervalsen, zijn verwijderd uit het bestuur en management. Het bedrijf heeft de faillissement procedure doorlopen en alle claims zijn afgehandeld. Het jaarverslag 2021 is door de accountant goedgekeurd.
Luckin is daarmee een doorstart situatie. De groei thesis, koffie in China, blijft aantrekkelijk. Ik heb een paar uur lang allerlei leesvoer doorgenomen en ik meen dat de fraude in het verleden ligt. Uiteraard blijft voorzichtigheid geboden: ook zonder fraude zijn snelle groeiers riskant. Luckin is dan ook minder dan 1 procent van mijn portfolio.
Mocht dit ook je interesse hebben dan is deze presentatie een goed startpunt:
https://quovadiscapital.c(...)on-Feb-3-2022-SZ.pdf
Klopt. Vanwege de fraude zijn ze van de Nasdaq naar OTC/PK verplaatst. Ze zijn nu bezig met de procedure om weer een volwaardige Nasdaq notering te krijgen. Er is gelekt dat het de HKEX wordt, mocht dat niet lukken. Hong Kong zou ik persoonlijk liever hebben, zodat het risico van delisting van alle Chinese aandelen, mocht de VS het zo ver laten komen, verdwenen is.quote:
Wat is je koersdoel voor 12-18 maanden?quote:Op woensdag 1 juni 2022 07:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Klopt. Vanwege de fraude zijn ze van de Nasdaq naar OTC/PK verplaatst. Ze zijn nu bezig met de procedure om weer een volwaardige Nasdaq notering te krijgen. Er is gelekt dat het de HKEX wordt, mocht dat niet lukken. Hong Kong zou ik persoonlijk liever hebben, zodat het risico van delisting van alle Chinese aandelen, mocht de VS het zo ver laten komen, verdwenen is.
Het koersverloop kan inderdaad een achtbaan worden. Ironisch genoeg is een koffie keten normaalgesproken een redelijk stabiele business. Het zijn puur de juridische omstandigheden die Luckin imho volatiel maken. Ik zou deze gok nooit met een een cyclisch bedrijf maken, zodat je naar twee achtbanen moet kijken.
Geen idee. Ik heb Luckin voor de lange termijn.quote:Op woensdag 1 juni 2022 20:55 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wat is je koersdoel voor 12-18 maanden?
Nou doe dat dan.quote:Op woensdag 1 juni 2022 21:06 schreef ludovico het volgende:
Ik zou wel wat Gazprom kwijt willen met deze koers.
Kan niet.quote:
Alles kan, als je maar wilt.quote:
Een REIT met een P/B < 1 is in beginsel altijd interessant. Ik ga er naar kijken. Ik ben bekend met FFO, maar wat bedoel je met UFFO? (Unadjusted? Voor wat ?)quote:Op zaterdag 28 mei 2022 00:49 schreef nostra het volgende:
Volg Lucerne: 3000 Newriver REIT, turnaround vrijwel afgerond, richting 10p/share UFFO, <40% LTV, 80% UFFO aan dividend, 96% occupancy, rent collection in orde, essential retail als core, debt maturity vanaf 2028, EPRA NTA 40% boven market price. Redelijk zekerheidje voor 8-10% dividendstroom komende jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |