abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204487844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Binnen een minuut verkocht dus zeer liquide.
Ja, in normale omstandigheden wel. Op het moment dat er (echte) stront aan de knikker is bij je onderliggende markt, heb je wel een probleem om een prijs af te kunnen geven, helemaal omdat de halve wereld dan achter elkaar aanloopt. Zie Rusland kortgeleden, en zie bijvoorbeeld dit stukje uit coronatijd.

Er stonden toen wel echt jongens op kraken als je de geluiden van toezichthouders mag geloven (uiteraard krachtig weersproken door de Flows/Susquehannas/State Streets). In ieder geval is wel duidelijk dat als je ergens een laag toevoegt die in bepaalde gevallen voor extra illiquiditeit kan zorgen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 20 april 2022 @ 21:51:57 #127
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204494539
Netflix
Vopak short put
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 21 april 2022 @ 10:20:25 #128
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204496633
Toch maar een klein beetje Prosus gekocht vanochtend.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:10:39 #129
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204646809
10 stuks Unity Software.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204651845
Ik heb mijn allocatie in goud (etf GLD en miner Barrick) teruggebracht van 7% naar 5% van mijn portfolio. Goud is bedoeld als tegengewicht bij dalingen in de aandelenmarkt. Dat werkt nu ook weer redelijk, maar soms moet je er van profiteren door de winst (deels) te realiseren ipv de positie aan te houden.

Nu de rentes stijgen, zal een deel van de goud houders naar obligaties of geldmarkt fondsen switchen. Ook komt er vaak goud op de markt van beleggers met een overall agressieve portfolio, die margin-calls krijgen op volatiele dagen. Ik denk dat we meer van dergelijke onrust gaan zien de komende tijd en ben bang dat goud er in eerste instantie niet aan ontkomt.

Bovendien heb ik, ondanks de inflatie, graag weer wat cash achter de hand om meer aandelen te kopen zodra er zich koopjes aandienen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:45:52 #131
136343 BasEnAad
pi_204718717
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Dutch Bros weer verkocht. Hoop later nog eens een ritje te maken, de huidige waardering slaat nergens op.
Vandaag -40% :o Koers nog maar 20 dollar. Dit vallende mes ga ik niet opvangen denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door BasEnAad op 12-05-2022 15:54:08 ]
  zaterdag 14 mei 2022 @ 08:08:11 #132
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204740403
BHP van de week bijgekocht.
Puts op TELL geschreven.

Ik had ook nog een put geschreven op WBD (erg hoge vol).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_204875415
ITM put's en OTM call's Aperam geschreven, verschillende expiraties. Zit de ex dividend datum, tussen voor extra impuls.

Verder afgelopen week flink Van Lanschot en ASR voor het dividend morgen. OTM ASR call's geschreven.

Van Lanschot heeft geen opties, waarom eigenlijk niet?

300 olie's verkocht, vorige week.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 16:47:31 #134
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204882051
100 TELL
10 Unity Software
100 Ehang
pi_204886340
Volg Lucerne: 3000 Newriver REIT, turnaround vrijwel afgerond, richting 10p/share UFFO, <40% LTV, 80% UFFO aan dividend, 96% occupancy, rent collection in orde, essential retail als core, debt maturity vanaf 2028, EPRA NTA 40% boven market price. Redelijk zekerheidje voor 8-10% dividendstroom komende jaren.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_204929013
Ik heb gisteren Luckin Coffee Inc. (LKNCY) gekocht voor 9.95 USD. Voor degenen die denken dat ik gek geworden ben, het volgende. Alle personen die eerder fraude pleegden door de omzet nummers te vervalsen, zijn verwijderd uit het bestuur en management. Het bedrijf heeft de faillissement procedure doorlopen en alle claims zijn afgehandeld. Het jaarverslag 2021 is door de accountant goedgekeurd.

Luckin is daarmee een doorstart situatie. De groei thesis, koffie in China, blijft aantrekkelijk. Ik heb een paar uur lang allerlei leesvoer doorgenomen en ik meen dat de fraude in het verleden ligt. Uiteraard blijft voorzichtigheid geboden: ook zonder fraude zijn snelle groeiers riskant. Luckin is dan ook minder dan 1 procent van mijn portfolio.

Mocht dit ook je interesse hebben dan is deze presentatie een goed startpunt:
https://quovadiscapital.c(...)on-Feb-3-2022-SZ.pdf
pi_204929043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 06:28 schreef jaco het volgende:
Ik heb gisteren Luckin Coffee Inc. (LKNCY) gekocht voor 9.95 USD. Voor degenen die denken dat ik gek geworden ben, het volgende. Alle personen die eerder fraude pleegden door de omzet nummers te vervalsen, zijn verwijderd uit het bestuur en management. Het bedrijf heeft de faillissement procedure doorlopen en alle claims zijn afgehandeld. Het jaarverslag 2021 is door de accountant goedgekeurd.

Luckin is daarmee een doorstart situatie. De groei thesis, koffie in China, blijft aantrekkelijk. Ik heb een paar uur lang allerlei leesvoer doorgenomen en ik meen dat de fraude in het verleden ligt. Uiteraard blijft voorzichtigheid geboden: ook zonder fraude zijn snelle groeiers riskant. Luckin is dan ook minder dan 1 procent van mijn portfolio.

Mocht dit ook je interesse hebben dan is deze presentatie een goed startpunt:
https://quovadiscapital.c(...)on-Feb-3-2022-SZ.pdf
Het is in ieder geval gedurfd en onderbouwd. Eén keer goed zitten en je hebt een gem. Ik heb een stuk of 4 van die dingen. Alleen wel accepteren als het toch niet zo is c.q. het geduld hebben om de achtbaan te rijden, dat vind ik nog wel lastig soms.
pi_204929047
Y als suffix is OTC toch trouwens?
pi_204929208
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2022 06:40 schreef nostra het volgende:
Y als suffix is OTC toch trouwens?
Klopt. Vanwege de fraude zijn ze van de Nasdaq naar OTC/PK verplaatst. Ze zijn nu bezig met de procedure om weer een volwaardige Nasdaq notering te krijgen. Er is gelekt dat het de HKEX wordt, mocht dat niet lukken. Hong Kong zou ik persoonlijk liever hebben, zodat het risico van delisting van alle Chinese aandelen, mocht de VS het zo ver laten komen, verdwenen is.

Het koersverloop kan inderdaad een achtbaan worden. Ironisch genoeg is een koffie keten normaalgesproken een redelijk stabiele business. Het zijn puur de juridische omstandigheden die Luckin imho volatiel maken. Ik zou deze gok nooit met een een cyclisch bedrijf maken, zodat je naar twee achtbanen moet kijken.
pi_204933625
Aandelen Schlumberger gekocht $46,80
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:55:15 #141
136343 BasEnAad
pi_204936453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 07:32 schreef jaco het volgende:

[..]
Klopt. Vanwege de fraude zijn ze van de Nasdaq naar OTC/PK verplaatst. Ze zijn nu bezig met de procedure om weer een volwaardige Nasdaq notering te krijgen. Er is gelekt dat het de HKEX wordt, mocht dat niet lukken. Hong Kong zou ik persoonlijk liever hebben, zodat het risico van delisting van alle Chinese aandelen, mocht de VS het zo ver laten komen, verdwenen is.

Het koersverloop kan inderdaad een achtbaan worden. Ironisch genoeg is een koffie keten normaalgesproken een redelijk stabiele business. Het zijn puur de juridische omstandigheden die Luckin imho volatiel maken. Ik zou deze gok nooit met een een cyclisch bedrijf maken, zodat je naar twee achtbanen moet kijken.
Wat is je koersdoel voor 12-18 maanden?
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:57:00 #142
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204936478
2375 TELL
10 Unity Software
pi_204936655
Ik zou wel wat Gazprom kwijt willen met deze koers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204939653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:55 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Wat is je koersdoel voor 12-18 maanden?
Geen idee. Ik heb Luckin voor de lange termijn.

Het loont me ook niet om de koers te gaan volgen, want de situatie is in feite binair. Als de doorstart mislukt, dan verliest het aandeel vrijwel alle waarde. Professionele partijen hebben dergelijke informatie als eerste. Ik heb niet de illusie de markt voor te zijn en nog wat voor de aandelen te krijgen tijdens een crash. Ik accepteer liever vooraf dat 0,00 een mogelijkheid is. (Nogmaals: het gewicht is minder dan 1%. Een case als deze doe je uiteraard niet met 10% van je portfolio.)

Als het bedrijf de doorstart wel overleeft, dan is het aandeel belachelijk goedkoop voor een Starbucks -achtige onderneming. De P/E is nu 20, terwijl Luckin jaarlijks de omzet verdubbeld. Als de winst volgt, dan is de P/E voor 2022 al 10 en 2023 in feite 5. Dit is uiteraard een ruwe indicatie. Het idee is dat ik in het succes scenario voor een zeer lage prijs een goed aandeel in portefeuille heb. Ik vind het dan belangrijker dat er op gegeven moment een dividend schema komt, dan wat de prijs van het aandeel is.
pi_204940011
Wat B2Holding; nu Arrow is overgenomen nog één van de weinige listed distressed debt servicers, naast Encore, maar die is voornamelijk US-gericht. Lage leverage, goede vooruitzichten met Europese banken die af moeten van hun NPL's onder de prudential backstop, markt komt tot leven nu alle coronasteun wordt teruggetrokken of afgebouwd, duidelijke scheiding van servicing en eigen portfolio-investeringen.
  donderdag 2 juni 2022 @ 18:24:54 #146
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204944026
2500 TELL verkocht
pi_204951693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:06 schreef ludovico het volgende:
Ik zou wel wat Gazprom kwijt willen met deze koers.
Nou doe dat dan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_204957163
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Nou doe dat dan.
Kan niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204957442
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:10 schreef ludovico het volgende:

Kan niet.
Alles kan, als je maar wilt.
pi_204958049
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 00:49 schreef nostra het volgende:
Volg Lucerne: 3000 Newriver REIT, turnaround vrijwel afgerond, richting 10p/share UFFO, <40% LTV, 80% UFFO aan dividend, 96% occupancy, rent collection in orde, essential retail als core, debt maturity vanaf 2028, EPRA NTA 40% boven market price. Redelijk zekerheidje voor 8-10% dividendstroom komende jaren.
Een REIT met een P/B < 1 is in beginsel altijd interessant. Ik ga er naar kijken. Ik ben bekend met FFO, maar wat bedoel je met UFFO? (Unadjusted? Voor wat ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')