abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2021 @ 20:32:39 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202759042
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:21 schreef nostra het volgende:
Paar naakte calls Basic-Fit geschreven FEB22 @ 39. Gaat pijn doen als er hosanna is omdat het allemaal zo erg meevalt de 14e. In de basis verder al een schuldenhut natuurlijk.
Gewaagd. Ik zou het naakt niet durven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202759829
Zeker gewaagd. Ik vind die tent ook lang geen 2.5 mld waard. Maar basicfit is echt zo’n aandeel waar niemand naar de cijfers kijkt, men de sprookjes over groei voor zoete koek slikt en al het slecht nieuws als gunstig wordt uitgelegd.
pi_202781240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:32 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Gewaagd. Ik zou het naakt niet durven.
Ja, het is natuurlijk een enorm emotie-aandeel, vandaar dat de tijdswaarde (en dus schrijven) ook aantrekkelijk is, maar zeker niet risico-arm. Ze moeten per volgende week volgens het in vorig jaar december geamendeerde bankconvenant een leverage ratio (schuld/ebitda) van <= 4,50* hebben; dat zie ik pertinent niet gebeuren en ik zie ook niet in hoe ze de financiële effecten van de zoveelste overheidsbeperking zouden mogen normaliseren. Helemaal niet gezien de langetermijnvisie die uit Den Haag aan het uitlekken is ("nieuwe lockdowns zeker niet uitgesloten"). Dus dat kan bijna niet anders dan de hand bij de aandeelhouder ophalen - en wel in januari al.

Maar hey, het is BFIT, dus we kunnen zo morgen himmelhoch sprinten en tekent de bank lachend een waiver. :+

* met de afspraak om de LTM EBITDA te mogen fingeren op 4 maal Q4 underlying
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202781411
Vorig jaar short bf voordat ze alle clubs dicht moesten gooien. Ging het aandeel omhoog :D
pi_202782179
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2021 00:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, het is natuurlijk een enorm emotie-aandeel, vandaar dat de tijdswaarde (en dus schrijven) ook aantrekkelijk is, maar zeker niet risico-arm. Ze moeten per volgende week volgens het in vorig jaar december geamendeerde bankconvenant een leverage ratio (schuld/ebitda) van <= 4,50* hebben; dat zie ik pertinent niet gebeuren en ik zie ook niet in hoe ze de financiële effecten van de zoveelste overheidsbeperking zouden mogen normaliseren. Helemaal niet gezien de langetermijnvisie die uit Den Haag aan het uitlekken is ("nieuwe lockdowns zeker niet uitgesloten"). Dus dat kan bijna niet anders dan de hand bij de aandeelhouder ophalen - en wel in januari al.

Maar hey, het is BFIT, dus we kunnen zo morgen himmelhoch sprinten en tekent de bank lachend een waiver. :+

* met de afspraak om de LTM EBITDA te mogen fingeren op 4 maal Q4 underlying
Why not put optie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:12:42 #81
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202782273
@nostra krijgt elke keer een hartverzakking bij positieve omikron-berichten. _O-
pi_202783081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 07:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Why not put optie.
Dan betaal ik voor die tijd en vola. Zie ze overigens ook niet instorten, bij de vorige emissie stegen ze vrolijk. :')
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_202783186
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan betaal ik voor die tijd en vola. Zie ze overigens ook niet instorten, bij de vorige emissie stegen ze vrolijk. :')
Kzit met put opties adyen uitoefenprijs 2000 @ maart 22.

Denk dat de angst wel uit de markt is eigenlijk dus ben bang dat ik die waarde verlies.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202848692
Vandaag 200 aandelen Aegon bijgekocht en 100 aandelen van Wartsila :Y)
pi_203061338
Gisteren gekocht: JDE Peet's en Prosus

Beide aandelen zijn lastig om te analyseren en ik heb het daarom bij een 2% voor elk gelaten. Bedoeld voor de (zeer) lange termijn.

JDE Peet's koopt regelmatig bekende koffie merken en integreert die in een wereldwijd 'platform'. Het is door de enorme bedragen aan goodwill nog niet helder hoe winstgevend dit zal zijn op de langere termijn. Daarbij is koffie als commodity op dit moment relatief duur. Ik heb niettemin het idee dat het uiteindelijk goed gaat uitpakken en nu is het aandeel nog betaalbaar.

Prosus gekocht als goedkopere manier om in Tencent deel te nemen. De overige deelnemingen van Prosus zijn daarnaast een leuke bonus als het iets wordt. Tencent is moeilijk in te schatten doordat de Chinese overheid bezwaren heeft tegen allerlei aspecten van het bedrijf. Ik heb toch het idee dat ze de belangrijkste maatregelen inmiddels genomen hebben en het aandeel staat nu wel erg laag.
pi_203063176
Canoo en Just Eat eruit gegooid. Waren kleine posities uit het begin. Wil nu eigenlijk niks meer in de portefeuille dat nog geen winst maakt of in de nabije toekomst zal maken. Nog even kijken waar het naar toe gaat of ik laat het staan tot ik deze maand weer een storting ga doen.
pi_203080685
Visa en een wirwar van goedkope ETF'jes die ik kocht als ik nog een paar euro over had eruit, Alphabet erin.

Een beetje mijn beginners aankopen, waar ik niet meer geheel achtersta, eruit. Ik word steeds blijer van mij portfolio. Nu hopen dat de resultaten mijn eigen tevredenheid gaan onderschrijven.
pi_203125489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:07 schreef ludovico het volgende:
5 Adyen Put opties (gaan per 10 onderliggende aandelen ipv 100) gekocht, uitoefenprijs 2000 maart 22, 29 euro.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Deze tikt nu rond de 95.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kzit met put opties adyen uitoefenprijs 2000 @ maart 22.

Denk dat de angst wel uit de markt is eigenlijk dus ben bang dat ik die waarde verlies.
U kunt meekijken met mijn emotionele achtbaan.

De positie is er net uit geknald.
3 put opties verkocht, op 60 euro, op 28-12-21

2 put opties verkocht op 140 euro, op 10-01-22.

Totale verkoopwaarde excl transactiekosten: 4600 euro.
Gekocht voor 29 euro per put optie, totaal 1450 excl transactiekosten.

Dus +- 3k winst gespeculeerd.
  maandag 17 januari 2022 @ 12:15:55 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203234794
Vorige week Bristol-Myers Squibb bijgekocht als aanvulling op mijn dividendgroeiportefeuille. BMY start een aandeleninkoop en heeft laatst het dividend verhoogd. Ze laten zien dat de aandeelhouder prioriteit heeft.
pi_203234933
Afgelopen vrijdag Alfen bijgekocht op 70 euro. Ondanks ze hoge k/w verhouding een interessant aandeel om op te pikken.
pi_203293460
Net het aandeel Cummins gekocht. Motorfabriek die de transformatie aan het doormaken is van diesel naar elektrisch ( en een klein beetje groene waterstof). Ik heb dit aandeel voor de lange termijn gekocht.
pi_203294683
net bitcoin gekocht
pi_203303997
Gisteren McDonald's gekocht voor verdere spreiding.
  woensdag 2 februari 2022 @ 12:10:29 #94
136343 BasEnAad
pi_203471098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:23 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Die ga ik ook in de gaten houden. Zie hem wel gemakkelijk stijgen naar de 80 binnen dit jaar..
Op 80 verkoop ik ze wel gelijk allemaal. Die waardering is ridicuul. Ik koop ze dan weer terug in de 40.
pi_203483756
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Op 80 verkoop ik ze wel gelijk allemaal. Die waardering is ridicuul. Ik koop ze dan weer terug in de 40.
Had je ze bij IPO te pakken?
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:34:47 #96
136343 BasEnAad
pi_203485448
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Had je ze bij IPO te pakken?
Nee dat niet helaas :D
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:03:18 #97
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203485924
2000 TELL erbij.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:07:02 #98
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203486697
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:03 schreef Tyr80 het volgende:
2000 TELL erbij.
:o

Durfal.
pi_203548509
Net sligro verkocht. Met de opening van de horeca en de mogelijke verruiming zou de koers nog verder kunnen stijgen. Ik heb mij al eerder verkeken op het aandeel dus nu maar mijn winst gepakt😇
pi_203746411
Wat Telenet opgepakt. Voorlopig 9% dividend verzekerd, torenbusiness waarschijnlijk de verkoop in (superdividend?), glasvezel uitrollen (wel capex).

Geschreven calls BFIT gesloten met klein verlies. Niet gekregen waar ik op gehoopt had, blijf het een wonderlijk aandeel vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')