abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204958288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Alles kan, als je maar wilt.
Door short te gaan op Rus beurs? Lol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204959320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 07:47 schreef jaco het volgende:

[..]
Een REIT met een P/B < 1 is in beginsel altijd interessant. Ik ga er naar kijken. Ik ben bekend met FFO, maar wat bedoel je met UFFO? (Unadjusted? Voor wat ?)
Underlying, ze hebben de pubs afgestoten en excluden dat.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:28:47 #153
13309 nostra
ask why
pi_204983206
Prima cijferrjes.

Improved financial results and return to capital growth in H2

Underlying Funds From Operations increased to £28.3m (FY21: £11.5m)

UFFO per share increased to 9.2p (FY21: 3.8 pence)

Final dividend of 3.3p per share, bringing total FY22 dividend to 7.4p per share, fully covered by UFFO (FY21: 3.0p)

Retail Net Property Income up 9.7% to £51.8m (FY21: £47.2m)

Retail portfolio valued at £649m; Portfolio delivered +7.5% Total Return in FY22 and returned to capital growth in H2 with valuations +2.6%

Retail IFRS profit after tax of £7.0m (FY21: loss of -£122.1m)

Pub IFRS loss after tax (discontinued operations) of -£33.6m including loss on Hawthorn disposal (FY21: loss of -£28.4m)

EPRA NTA per share down 11% to 134p due to Hawthorn disposal, but increased from 131p at 30 September 2021 due to return to capital growth in H2

Total Accounting Return of -6.6% (FY21: -24.9%), improved from H1 with +5.4% return delivered in H2

Achieved target to dispose of non-core assets

Completed the disposal of pub business, Hawthorn, in August 2021 for gross proceeds of £224.0m

Completed £77.1m of retail disposals at 2.1% discount to latest valuation; on track to exit Work Out by end FY23

Largest retail transaction was the disposal of a Regeneration shopping centre in Cowley, Oxford, for gross proceeds of £38.8m

Materially strengthened financial position gives maximum optionality

LTV reduced from 50.6% at 31 March 2021 to 34.1% at 31 March 2022; well within guidance

Fully unsecured balance sheet with drawn Group debt reduced by £335m

Significant cash and available liquidity of £213.2m, including £88.2m of cash

Net debt reduced by 55% to £221.5m (31 March 2021: £493.3m)

No maturity on drawn debt until 2028 and no exposure to interest rate rises on drawn debt

Resilient operational performance and continued progress on ESG objectives

Rent collection for FY22 of 96% - significantly ahead of 86% last year - and Q1 tracking at over 90% cash collection

1,039,800 sq ft of new lettings and renewals completed across the portfolio; long-term transactions at average 7.4% premium to ERV

High, stable retail occupancy of 95.6% (31 March 2021: 95.8%)

Pathway to Net-Zero published in March 2022 with target aligned with a 1.5°C scenario and signatory of the Better Building Partnership Climate Commitment

13% uplift in 2021 GRESB score to 68, CDP score increased to a "B" from a "C" and achieved Gold Level compliance with EPRA Sustainability Best Practice Recommendations
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:33:51 #154
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204997788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:19 schreef jaco het volgende:

[..]
Geen idee. Ik heb Luckin voor de lange termijn.

Het loont me ook niet om de koers te gaan volgen, want de situatie is in feite binair. Als de doorstart mislukt, dan verliest het aandeel vrijwel alle waarde. Professionele partijen hebben dergelijke informatie als eerste. Ik heb niet de illusie de markt voor te zijn en nog wat voor de aandelen te krijgen tijdens een crash. Ik accepteer liever vooraf dat 0,00 een mogelijkheid is. (Nogmaals: het gewicht is minder dan 1%. Een case als deze doe je uiteraard niet met 10% van je portfolio.)

Als het bedrijf de doorstart wel overleeft, dan is het aandeel belachelijk goedkoop voor een Starbucks -achtige onderneming. De P/E is nu 20, terwijl Luckin jaarlijks de omzet verdubbeld. Als de winst volgt, dan is de P/E voor 2022 al 10 en 2023 in feite 5. Dit is uiteraard een ruwe indicatie. Het idee is dat ik in het succes scenario voor een zeer lage prijs een goed aandeel in portefeuille heb. Ik vind het dan belangrijker dat er op gegeven moment een dividend schema komt, dan wat de prijs van het aandeel is.
Leuke stockpick en interessant om te lezen.

Ik heb alleen de PPT doorgenomen en mij er verder niet in verdiept. Twee korte "advocaat van de duivel" gedachtes:
1. Gezien het politieke risico in China, de ex-fraude en het gebrek aan geografische diversificatie, zou een vrij forse discount versus Starbucks gewoon terecht moeten zijn toch?
2. 2022 fcf is amper $100 miljoen dus dan moet minstens 2 keer verdubbelen voordat je een beetje waardeaandeel hebt met dividendcapaciteit. Zie je dat gebeuren? Moeten er dan nog niet heel veel extra locaties worden geopend?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205001855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:33 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Leuke stockpick en interessant om te lezen.

Ik heb alleen de PPT doorgenomen en mij er verder niet in verdiept. Twee korte "advocaat van de duivel" gedachtes:
1. Gezien het politieke risico in China, de ex-fraude en het gebrek aan geografische diversificatie, zou een vrij forse discount versus Starbucks gewoon terecht moeten zijn toch?
Ja. Stel dat Luckin en Starbucks dezelfde fcf zouden hebben en tevens dezelfde groei factor daarvan, dan zouden de meeste investeerders toch meer voor een Starbucks aandeel bieden, alleen al vanwege de geografische diversificatie. Denk aan een DCF berekening waarin alle input dezelfde is, maar de discount rate voor Starbucks bijvoorbeeld 8% en Luckin 11%.

Maar zover is het lang nog niet. De marketcap van Starbucks is 90 miljard USD en die van Luckin 3,4 miljard USD. Het heeft op dit moment niet zoveel zin om ze te vergelijken.

quote:
2. 2022 fcf is amper $100 miljoen dus dan moet minstens 2 keer verdubbelen voordat je een beetje waardeaandeel hebt met dividendcapaciteit. Zie je dat gebeuren? Moeten er dan nog niet heel veel extra locaties worden geopend?
Ik zie niet waarom de absolute omvang van de fcf de dividendcapaciteit zou beinvloeden. Een markt kraam met 1000 euro fcf kan in principe 1000 euro dividend uitkeren.

Even los daarvan, is Luckin nog een startup verhaal. Normaal gesproken verwacht je geen FCF van startups, omdat de capex voor de groei hoog is. Ik denk dat de FCF over 2021 is ontstaan door het stagneren van de uitbreidingen: management was gefocussed op het oplossen van de fraude en door de lockdowns in China was het lastig om de opening van nieuwe filialen te maximaliseren.

Wat ik zelf in de gaten blijf houden, is dat ze filialen blijven openen totdat er markt verzadiging optreedt en er nauwelijks winst per nieuw filiaal meer is. Ik heb geen idee hoe lang dat groeipad is. Dit is ook afhankelijk of de gemiddelde Chinese consument meer koffie gaat drinken; dat doen ze op dit moment nauwelijks. China is een thee drinkend land.

Als management dit succesvol doet, dan onstaat er vanzelf positieve fcf doordat de capex voor uitbreidingen wegvalt en komt er ruimte voor dividend.
pi_205043636
Kleine positie genomen in Deere & Co. (En nee ik ben geen boer :p)
  maandag 13 juni 2022 @ 21:00:39 #157
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205043666
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef floris_b het volgende:
(En nee ik ben geen boer :p)
Niks om je voor te schamen hoor.
pi_205043754
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef floris_b het volgende:
Kleine positie genomen in Deere & Co. (En nee ik ben geen boer :p)
Misschien ooit, maar staat ook hoog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205044195
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien ooit, maar staat ook hoog.
Bij welke koers zou je dan wel instappen?
pi_205044398
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:00 schreef floris_b het volgende:

[..]
Bij welke koers zou je dan wel instappen?
175 klein, 135 groot.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:53:49 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205045714
Een pluk Google.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205160756
TomTom verkocht en maar weer eens wat ArcelorMittal gekocht zojuist :)
pi_205161484
Wie stapt nu vol in ForFarmers?
  maandag 27 juni 2022 @ 13:45:34 #164
136343 BasEnAad
pi_205161537
Prosus weer verkocht, mooie rit gemaakt.
pi_205163335
2 putjes PLT @34 SEP2022 verkocht. Ik blijf het een ontzettend waarde-aandeel vinden op de (middel)lange termijn.
  maandag 27 juni 2022 @ 17:17:52 #166
136343 BasEnAad
pi_205163452
Altria (MO) gekocht vanwege sterke daling en dikke dividend.
pi_205163768
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:17 schreef BasEnAad het volgende:
Altria (MO) gekocht vanwege sterke daling en dikke dividend.
MO is een geweldig waarde-aandeel ja (mits je a-moreel tegen hun activiteiten staat). Helemáál voor de spin-off van Kraft, maar goed, dat is alweer wel een tijdje geleden. :)
pi_205163830
Add: Chegg, geweldige cashflowmachine met een prima businessmodel voor de middellange termijn. En een share buy back tot hun eigen market cap, maar goed, dat laten we maar op Amerikaans opportunisme gooien. :')
pi_205163847
Add: Lava tot (als er een keer een boek vrijkomt) 1.000 stuks (het gaat nu in stukjes). Gamble, maar vertrouwen in hun propositie, leiderschap en je koopt dik onder cash.
pi_205164690
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:52 schreef nostra het volgende:

[..]
MO is een geweldig waarde-aandeel ja (mits je a-moreel tegen hun activiteiten staat). Helemáál voor de spin-off van Kraft, maar goed, dat is alweer wel een tijdje geleden. :)
Wat doen die? Ik heb een zaak voor bedrijven waar mensen over zeiken.
pi_205165056
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:38 schreef nostra het volgende:
Wie stapt nu vol in ForFarmers?
Best een leuke.
pi_205166092
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat doen die? Ik heb een zaak voor bedrijven waar mensen over zeiken.
MO ken je toch wel? Philip Morris, nu omgedoopt in Altria voor een stukje rebranding.
pi_205166104
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:30 schreef nostra het volgende:

[..]
MO ken je toch wel? Philip Morris, nu omgedoopt in Altria voor een stukje rebranding.
Ahh die rebranding kende ik nog niet.
Leek me niet heel sexy dat bedrijf om geld in te stoppen.
pi_205166140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef ludovico het volgende:
Ahh die rebranding kende ik nog niet.
Leek me niet heel sexy dat bedrijf om geld in te stoppen.
Nee, je hoeft het niet bij Triodos te pitchen vermoed ik.
pi_205166190
quote:
12s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, je hoeft het niet bij Triodos te pitchen vermoed ik.
Zonder P/E van 8 of minder hoef ik het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')