Door short te gaan op Rus beurs? Lol.quote:
Underlying, ze hebben de pubs afgestoten en excluden dat.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 07:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Een REIT met een P/B < 1 is in beginsel altijd interessant. Ik ga er naar kijken. Ik ben bekend met FFO, maar wat bedoel je met UFFO? (Unadjusted? Voor wat ?)
Leuke stockpick en interessant om te lezen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb Luckin voor de lange termijn.
Het loont me ook niet om de koers te gaan volgen, want de situatie is in feite binair. Als de doorstart mislukt, dan verliest het aandeel vrijwel alle waarde. Professionele partijen hebben dergelijke informatie als eerste. Ik heb niet de illusie de markt voor te zijn en nog wat voor de aandelen te krijgen tijdens een crash. Ik accepteer liever vooraf dat 0,00 een mogelijkheid is. (Nogmaals: het gewicht is minder dan 1%. Een case als deze doe je uiteraard niet met 10% van je portfolio.)
Als het bedrijf de doorstart wel overleeft, dan is het aandeel belachelijk goedkoop voor een Starbucks -achtige onderneming. De P/E is nu 20, terwijl Luckin jaarlijks de omzet verdubbeld. Als de winst volgt, dan is de P/E voor 2022 al 10 en 2023 in feite 5. Dit is uiteraard een ruwe indicatie. Het idee is dat ik in het succes scenario voor een zeer lage prijs een goed aandeel in portefeuille heb. Ik vind het dan belangrijker dat er op gegeven moment een dividend schema komt, dan wat de prijs van het aandeel is.
Ja. Stel dat Luckin en Starbucks dezelfde fcf zouden hebben en tevens dezelfde groei factor daarvan, dan zouden de meeste investeerders toch meer voor een Starbucks aandeel bieden, alleen al vanwege de geografische diversificatie. Denk aan een DCF berekening waarin alle input dezelfde is, maar de discount rate voor Starbucks bijvoorbeeld 8% en Luckin 11%.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:33 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Leuke stockpick en interessant om te lezen.
Ik heb alleen de PPT doorgenomen en mij er verder niet in verdiept. Twee korte "advocaat van de duivel" gedachtes:
1. Gezien het politieke risico in China, de ex-fraude en het gebrek aan geografische diversificatie, zou een vrij forse discount versus Starbucks gewoon terecht moeten zijn toch?
Ik zie niet waarom de absolute omvang van de fcf de dividendcapaciteit zou beinvloeden. Een markt kraam met 1000 euro fcf kan in principe 1000 euro dividend uitkeren.quote:2. 2022 fcf is amper $100 miljoen dus dan moet minstens 2 keer verdubbelen voordat je een beetje waardeaandeel hebt met dividendcapaciteit. Zie je dat gebeuren? Moeten er dan nog niet heel veel extra locaties worden geopend?
Misschien ooit, maar staat ook hoog.quote:Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef floris_b het volgende:
Kleine positie genomen in Deere & Co. (En nee ik ben geen boer :p)
Bij welke koers zou je dan wel instappen?quote:Op maandag 13 juni 2022 21:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien ooit, maar staat ook hoog.
175 klein, 135 groot.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:00 schreef floris_b het volgende:
[..]
Bij welke koers zou je dan wel instappen?
MO is een geweldig waarde-aandeel ja (mits je a-moreel tegen hun activiteiten staat). Helemáál voor de spin-off van Kraft, maar goed, dat is alweer wel een tijdje geleden.quote:Op maandag 27 juni 2022 17:17 schreef BasEnAad het volgende:
Altria (MO) gekocht vanwege sterke daling en dikke dividend.
Wat doen die? Ik heb een zaak voor bedrijven waar mensen over zeiken.quote:Op maandag 27 juni 2022 17:52 schreef nostra het volgende:
[..]
MO is een geweldig waarde-aandeel ja (mits je a-moreel tegen hun activiteiten staat). Helemáál voor de spin-off van Kraft, maar goed, dat is alweer wel een tijdje geleden.
Best een leuke.quote:
MO ken je toch wel? Philip Morris, nu omgedoopt in Altria voor een stukje rebranding.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doen die? Ik heb een zaak voor bedrijven waar mensen over zeiken.
Ahh die rebranding kende ik nog niet.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:30 schreef nostra het volgende:
[..]
MO ken je toch wel? Philip Morris, nu omgedoopt in Altria voor een stukje rebranding.
Nee, je hoeft het niet bij Triodos te pitchen vermoed ik.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef ludovico het volgende:
Ahh die rebranding kende ik nog niet.
Leek me niet heel sexy dat bedrijf om geld in te stoppen.
Zonder P/E van 8 of minder hoef ik het niet.quote:Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, je hoeft het niet bij Triodos te pitchen vermoed ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |