abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 15:54:09 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198588970

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 15:54:26 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198588974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Ook op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Het woordje continu verraad dat een beetje.
Mijn oude basisschool heeft een continurooster, en ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat alle kinderen nog steeds gewoon thuis zitten op woensdagmiddag. Een continurooster betekent geen lunchpauze, niet dat er gewoon doorgegaan wordt op woensdagmiddag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198588977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:38 schreef Red_85 het volgende: [..] Je ziet zelf toch dat er meer getest wordt nu? Dan is het logisch dat je meer positieven vind.
Precies, anders moeten we gewoon stoppen met testen, want dan bestaat Corona niet meer volgens sommige mensen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:55:47 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198588988
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende: [..] Maar het gaat niet om de besmettingen of zieken, het gaat om de ziekenhuizen en IC's, de reden waarom we nu met alle maatregelen zitten is omdat die vol dreigden te raken, het RIVM model voorspelde 1500 mensen op de IC volgende week, we zitten nu ongeveer op een derde zonder noemenswaardige stijging, het lijkt wel of 95% van Nederland dit totaal niet schijnt te weten.
Snap ik, maar aangezien het aantal besmettingen de enige (enigszins) betrouwbare parameter is waarmee we juist die ziekenhuisopnames en IC-bezetting kunnen voorspellen, vind ik het alsnog wel relevant hoeveel besmettingen er zijn. Daarbij zijn de IC-opnames de afgelopen maand met zo’n 12% gestegen. Dus én een lichte toenames op de IC de afgelopen weken én de laatste dagen een grote stijging van de besmettingen (en ja, met ook meer testen). Dat is wel iets om in de gaten te houden.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:55:49 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198588989
Is de stagiair van het RIVM vandaag ook vrij? Op de site staat nog steeds het aantal vaccinaties van 2 dagen terug.
pi_198589012
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is maar wat je wilt horen. Je zit nogal in de complet / angst aanzaaien hoek. Ik zie gewoon een minister die realistisch is en niet om de feiten heendraait: er is geen ruimte voor versoepelingen.
Ik zie vooral een minister die contextloos maar wat zegt voor zijn eigen doeleinden. Dat er geen ruimte is voor versoepelingen zegt hij helemaal niet. Hij speelt alleen in op de angst van mensen door een veel hoger getal contextloos te benoemen. Helemaal met die metafoor er bij en het verzwijgen van essentiële informatie van de 20% meer tests.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:57:57 #7
68638 Zwansen
pi_198589016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je ziet zelf toch dat er meer getest wordt nu? Dan is het logisch dat je meer positieven vind.
Probeer het eens om te draaien. Er zijn meer mensen besmet dus mensen laten zich vaker testen. Zou dat ook een deel van de verklaring kunnen zijn?

Je verwijt Ferd een gebrek aan nuance, maar doet zelf het tegenovergestelde qua analyse.
pi_198589036
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Probeer het eens om te draaien. Er zijn meer mensen besmet dus mensen laten zich vaker testen. Zou dat ook een deel van de verklaring kunnen zijn?

Je verwijt Ferd een gebrek aan nuance, maar doet zelf het tegenovergestelde qua analyse.
Dan zou het % positieven moeten stijgen. Niet het totaal aantal tests. De stijging van vandaag op gisteren is bijna gelijk aan de stijging van het totale aantal tests.

Dat is de verklaring dus niet.
1947-2016
pi_198589038
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie vooral een minister die contextloos maar wat zegt voor zijn eigen doeleinden. Dat er geen ruimte is voor versoepelingen zegt hij helemaal niet. Hij speelt alleen in op de angst van mensen door een veel hoger getal contextloos te benoemen. Helemaal met die metafoor er bij en het verzwijgen van essentiële informatie van de 20% meer tests.
Hij verzwijgt pas iets als het normaal gesproken er altijd bij genoemd wordt en dit keer niet. Het zou pas gek zijn als hij nu ineens dat cijfer wel expliciet had genoemd. Dan zou je kunnen zeggen dat hij bewust iets wil manipuleren. Een beetje wat jij nu doet, maar dan wel gefundeerd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198589039
quote:

[..]

Welke doeleinden zijn dat? Grapperhaus heeft baat bij verlenging van de maatregelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198589040
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Snap ik, maar aangezien het aantal besmettingen de enige (enigszins) betrouwbare parameter is waarmee we juist die ziekenhuisopnames en IC-bezetting kunnen voorspellen, vind ik het alsnog wel relevant hoeveel besmettingen er zijn. Daarbij zijn de IC-opnames de afgelopen maand met zo’n 12% gestegen. Dus én een lichte toenames op de IC de afgelopen weken én de laatste dagen een grote stijging van de besmettingen (en ja, met ook meer testen). Dat is wel iets om in de gaten te houden.
In de gaten houden ja, en laat ze die oude mensen en dikkerds eens meer waarschuwen dat ze extra voorzichtig moeten zijn, het is nog maar heel klein groepje wat moet oppassen, maar we leggen wel het complete land plat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198589050
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mijn oude basisschool heeft een continurooster, en ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat alle kinderen nog steeds gewoon thuis zitten op woensdagmiddag. Een continurooster betekent geen lunchpauze, niet dat er gewoon doorgegaan wordt op woensdagmiddag.
Hier betekent het continurooster gewoon elke dag van 08:30 tot 14:00 les, bevalt prima!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:02:30 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198589070
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

In theorie kan je, als je elke dag meer mensen test, een hoger absoluut aantal besmette mensen vinden, maar relatief gezien het aantal besmettingen zakken.

Dus ja het kan zijn dat er meer testen zijn omdat meer mensen die besmet zijn zich laten testen, maar als tegelijkertijd anderen zich ook laten testen ivm contact met de besmettelingen hoeft dat niet te zeggen dat het percentage verandert.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198589084
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat de scholen hier elke dag op hetzelfde tijdstip uitzijn. Con-ti-nu.
pi_198589091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah ik manipuleer de boel? Flikker toch op vent.

Bewust niet noemen dat je 20% meer tests uitvoert, maar wel het hogere cijfer met een angst metafoor voor de camera's spuien.

Ja, dat is absoluut goed hoor als minister. ^O^
Ik zou het nog een keertje op je gemakje teruglezen als ik jou was, dan zul je zien dat ik nergens zeg dat jij de boel manipuleert. Beetje narcistisch ook wel om te denken dat jij iets kunt manipuleren op dit gebied, maar goed.
In Southern Sun
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:05:39 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Welke doeleinden zijn dat? Grapperhaus heeft baat bij verlenging van de maatregelen?
Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat er gewacht wordt met versoepelingen tot er een flink % mensen gevaccineerd zijn, maar dat ze dat niet willen zeggen om een of andere reden.

Kan ik me wat bij bedenken, maar zeg dat gewoon, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Maar ga vooral niet achterbaks lopen doen en mensen om de 2 weken een worst voor houden.
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:06:42 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zou het nog een keertje op je gemakje teruglezen als ik jou was, dan zul je zien dat ik nergens zeg dat jij de boel manipuleert. (...)
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan zou je kunnen zeggen dat hij bewust iets wil manipuleren. Een beetje wat jij nu doet,
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:06:44 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589105
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier betekent het continurooster gewoon elke dag van 08:30 tot 14:00 les, bevalt prima!
Same here :Y
Kinderen eten iedere dag op school en om 14.00 uur zijn ze vrij. Iedere dag, óók op woensdag.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 16:07:12 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198589114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:04 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat de scholen hier elke dag op hetzelfde tijdstip uitzijn. Con-ti-nu.
N=1. Mijn anekdote alleen al haalt jouw aanname dat het voor alle scholen zou gelden onderuit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198589130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

N=1. Mijn anekdote alleen al haalt jouw aanname dat het voor alle scholen zou gelden onderuit.
:') fijne dag verder.
pi_198589133
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Dat was snel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198589148
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat er gewacht wordt met versoepelingen tot er een flink % mensen gevaccineerd zijn, maar dat ze dat niet willen zeggen om een of andere reden.

Kan ik me wat bij bedenken, maar zeg dat gewoon, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Maar ga vooral niet achterbaks lopen doen en mensen om de 2 weken een worst voor houden.
Het past idd wel bij de salamitactiek en het aan het lijntje houden wat al een jaar aan de gang is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2021 @ 16:10:20 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198589160
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:06 schreef Celestien het volgende:

[..]

Same here :Y
Kinderen eten iedere dag op school en om 14.00 uur zijn ze vrij. Iedere dag, óók op woensdag.
Hier ook, maar een school die er direct aangeplakt zit heeft dat weer niet en zijn de kinderen een uur niet op school. De lessen eindigen dan ook om 15:00.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198589168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Het is toch zo?

De kinderen zijn hier ook vrij op woensdagmiddag.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 16:11:31 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198589174
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat nou? Geloof je niet dat er nog steeds vele scholen zijn die woensdagmiddag dicht zijn?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198589175
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:10 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het is toch zo?

De kinderen zijn hier ook vrij op woensdagmiddag.
Heb jij kinderen ja?
In Southern Sun
pi_198589177
quote:

[..]

Het is overduidelijk dat vaccineren ons uit de crisis moet krijgen ja.
pi_198589197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb jij kinderen ja?
Ik ken mensen.

Zoals leraren. En kinderen.

:')
[..]
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:13:24 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Scholen bepalen zelf hoe ze de tijden indelen. Hoe ze het willen noemen ook btw. Is het nu werkelijk een discussie waard?
pi_198589206
quote:

[..]

Die truc werkt al sinds september vorig jaar, of anders gezegd. We horen al 7 maanden lang dat het straks beter gaat en open kan.

In de laatste serieuze persconferentie (niet de mooi weer spelen versies van vlak voor de verkiezingen) werd er tussen neus en lippen ook wel gezegd dat we eigenlijk niks hoeven te verwachten tot de zomer.
pi_198589208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben niet blij met Hugo's opmerking en toon over de keuzevrijheid omtrent astrazeneca. Met ze "dan kom je achteraan in de rij!"

Impliceren van dat je je vrijheid als laatst terug hebt wanneer je niet gewoon je kop houdt en je laat vaccineren wanneer je opgeroepen wordt.
pi_198589219
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ben niet blij met Hugo's opmerking en toon over de keuzevrijheid omtrent astrazeneca. Met ze "dan kom je achteraan in de rij!"

Impliceren van dat je je vrijheid als laatst terug hebt wanneer je niet gewoon je kop houdt en je laat vaccineren wanneer je opgeroepen wordt.
Dat is een andere discussie wmb. Het vaccinatiepaspoort gaat er hoe dan ook komen, mede omdat het een sneeuwbaleffect gaat geven wanneer meer en meer landen er mee gaan werken.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:15:27 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Die truc werkt al sinds september vorig jaar, of anders gezegd. We horen al 7 maanden lang dat het straks beter gaat en open kan.
Net voetbaltrainers. 'We zijn aan het bouwen'
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:16:08 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie wmb. Het vaccinatiepaspoort gaat er hoe dan ook komen, mede omdat het een sneeuwbaleffect gaat geven wanneer meer en meer landen er mee gaan werken.
Het gaat er vast komen, of het tegen die tijd nog nut heeft is een tweede.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:16:31 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589238
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hier ook, maar een school die er direct aangeplakt zit heeft dat weer niet en zijn de kinderen een uur niet op school. De lessen eindigen dan ook om 15:00.
Hier hetzelfde. Alleen dan zit die andere school zelfs in hetzelfde pand.

Vind dat continu rooster wel relax.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2021 @ 16:17:29 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198589256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:16 schreef Celestien het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Alleen dan zit die andere school zelfs in hetzelfde pand.

Vind dat continu rooster wel relax.
Ben er ook zeer blij mee. Geen gedoe met overblijven ergens enzovoorts. ^O^
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:17:32 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589258
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat nou? Geloof je niet dat er nog steeds vele scholen zijn die woensdagmiddag dicht zijn?
Ik geef hem gelijk. Dit gaat nergens over.
pi_198589264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Enige voordeel kan zijn dat het al achterhaald is voordat ze het voor elkaar krijgen of dat de zomer besmettingen zo laag zijn dat het er eigenlijk ook niet meer echt toe doet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 16:17:50 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198589266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:13 schreef Celestien het volgende:

[..]

Scholen bepalen zelf hoe ze de tijden indelen. Hoe ze het willen noemen ook btw. Is het nu werkelijk een discussie waard?
Het ging erover dat deze piek waarschijnlijk is veroorzaakt doordat heel veel kinderen op woensdag zijn getest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:18:50 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589284
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Enige voordeel kan zijn dat het al achterhaald is voordat ze het voor elkaar krijgen of dat de zomer besmettingen zo laag zijn dat het er eigenlijk ook niet meer echt toe doet.
Het heeft sowieso weinig zin om een Duitser aan de grens om zijn vaccinpas te vragen terwijl er in Nederland zelf nog 10 miljoen ongevaccineerde Nederlanders rondlopen.
pi_198589295
quote:

[..]

Enerzijds heb je gelijk. Aan de andere kant moet je ook wel een beetje debiel zijn als je na een jaar nog gelooft dat er na twee weken versoepeld gaat worden. Keer op keer is ook aangegeven dat de maatregelen gelden tot datum X en dat men dan weer verder kijkt. Als je dan nog steeds denkt dat de maatregelen op datum X komen te vervallen ipv dat ze verlengd worden dan heb je de rest van het nieuws ook niet echt gevolgd.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:19:43 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wees dan gewoon eerlijk naar de maatschappij. Tot mei geen versoepelingen. We willen eerst een X % aan gevaccineerden hebben.

Maar dan denk ik dat de pers, maatschappij, bedrijven wel op hun achterste poten gaan staan.
Nu is het 'over 2 weken kijken we weer' om vervolgens de testcapaciteit te verdubbelen, een fix aantal besmettingen te noemen voor de camera dan weer te verlengen en het riedeltje opnieuw te doen.
1947-2016
pi_198589345
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het heeft sowieso weinig zin om een Duitser aan de grens om zijn vaccinpas te vragen terwijl er in Nederland zelf nog 10 miljoen ongevaccineerde Nederlanders rondlopen.
Ik zie sowieso het hele nut van zo’n paspoort om te beginnen al niet (als niet uitgesloten is dat men na vaccinatie nog steeds besmettelijk kan zijn).
pi_198589351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wees dan gewoon eerlijk naar de maatschappij. Tot mei geen versoepelingen. We willen eerst een X % aan gevaccineerden hebben.

Maar dan denk ik dat de pers, maatschappij, bedrijven wel op hun achterste poten gaan staan.
Nu is het 'over 2 weken kijken we weer' om vervolgens de testcapaciteit te verdubbelen, een fix aantal besmettingen te noemen voor de camera dan weer te verlengen en het riedeltje opnieuw te doen.
Net als de UK dus, die zeggen medio Juni gaan we open. Die stip aan de horizon is goed, maar wat als er iets onverwachts gebeurd en het niet haalbaar is? Allemaal zo makkelijk lullen vanaf de zijlijn vind ik het..
pi_198589354
quote:

[..]

Tja, mocht dat daadwerkelijk effectief zijn kan ik het hooguit verwerpelijk vinden in dit geval.

Stel dat anders echt de pleuris uitbreekt maar dat de maatregelen nog steeds van toepassing blijven, wat hebben we daaraan?
[..]
pi_198589357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet hoe de politiek rolt tegen die tijd.
Binnen europa zou het überhaupt geen issue moeten zijn mijnziens daar ieder land, op basis van de leveringen evenver zou moeten zijn in het vaccinatie proces.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:23:38 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het ging erover dat deze piek waarschijnlijk is veroorzaakt doordat heel veel kinderen op woensdag zijn getest.
Is het zo? Het lijkt meer op gekibbel over wat een continu rooster is.

Kinderen worden, naar ik mag aannemen, getest wanneer ze klachten hebben. Zie niet wat het lesrooster daarmee te maken heeft.
pi_198589385
quote:

[..]

Maar zijn er nog mensen die denken dat er vóór mei versoepeld gaat worden dan? De enige versoepeling die ik zie is een minder strikte avondklok vanaf een uur of 11. Verder kan ik me werkelijk niet indenken dat er iets substantieel wordt versoepeld.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:26:04 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589395
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zie sowieso het hele nut van zo’n paspoort om te beginnen al niet (als niet uitgesloten is dat men na vaccinatie nog steeds besmettelijk kan zijn).
Het heeft ook alleen maar zin zodra je gebieden hebt waar het daadwerkelijk onder controle is (en je geen nieuwe brandhaarden wilt) versus gebieden waar het nog een ramp is.

Als je kijkt naar de % in de EU zie je dat veel landen gewoon vrijwel gelijk opgaan qua vaccineren. Dus daar is het vooral voor de buhne om straks op individueel niveau mensen te gaan checken op een vaccin.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:26:28 #50
68638 Zwansen
pi_198589400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan zou het % positieven moeten stijgen. Niet het totaal aantal tests. De stijging van vandaag op gisteren is bijna gelijk aan de stijging van het totale aantal tests.

Dat is de verklaring dus niet.
Nee, dat het % positieven dan ook moet stijgen hoeft helemaal niet. Daar maak je echt een denkfout.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:27:01 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589407
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Enerzijds heb je gelijk. Aan de andere kant moet je ook wel een beetje debiel zijn als je na een jaar nog gelooft dat er na twee weken versoepeld gaat worden. Keer op keer is ook aangegeven dat de maatregelen gelden tot datum X en dat men dan weer verder kijkt. Als je dan nog steeds denkt dat de maatregelen op datum X komen te vervallen ipv dat ze verlengd worden dan heb je de rest van het nieuws ook niet echt gevolgd.
Inderdaad. Daarom ben ik daar ook klaar mee. Zeg het gewoon een keer eerlijk. Maar wees ook een keer eerlijk dat je weet dat die avondklok gewoon onzin is omdat het fundament ontbreekt. Maar de eerlijkheid ontbreekt en ze denken dat het gebrek aan perspectief en eerlijkheid de maatschappij in het gareel houdt ofso.

Een jaar de tijd gehad om te leren leven met het virus en ze zitten nog steeds op hetzelfde ontwikkelingsniveau als vorig jaar. Winkels, sportscholen weet ik veel wat kan allemaal open met bepaalde maatregelen. Buiten kan gewoon omdat daar de besmettingen nihil zijn. Hadden we allemaal kunnen leren hoe.

De politiek heeft meer schade aan de maatschappij berokkend, economische en sociaal, dan het virus ooit zou kunnen doen. Halsstarrige tunnelvisie en beleid van paniekvoetballende dronken clowns.

Dat is nog het ergste aan deze periode. De idioterie en het gedraal van de politiek. Totaal onbetrouwbaar.
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:27:13 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198589414
Virologen somber over versoepelen: ’Gaat niet met huidige cijfers’

https://www.telegraaf.nl/(...)-met-huidige-cijfers

Wat een drama ;(
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:27:36 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589420
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar zijn er nog mensen die denken dat er vóór mei versoepeld gaat worden dan? De enige versoepeling die ik zie is een minder strikte avondklok vanaf een uur of 11. Verder kan ik me werkelijk niet indenken dat er iets substantieel wordt versoepeld.
Ik verwacht verder ook niks.

Gewoon shoppen op afspraak dus in april en sporttrainingen zal ook gewoon zo blijven als het nu is.

Intussen gewoon keihard doorprikken en hopelijk Hugo's onzalige plannetjes omtrent testbewijzen voor bioscopen etc afschieten.
pi_198589438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:23 schreef Celestien het volgende:

[..]

Kinderen worden, naar ik mag aannemen, getest wanneer ze klachten hebben. Zie niet wat het lesrooster daarmee te maken heeft.
Hier op school is het het grote testfeest geworden.... als er een positieve test is bij een van de kinderen, resulteert dat in minimaal 200 andere testen als ik het zo hoor. Bijna alle andere kinderen in die klas worden dan getest, plus de ouders en broertjes/zusjes van die kinderen. Als zo'n broertje of zusje in een andere klas zit, dan wordt daar ook een testfeest gestart van kinderen + andere gezinsleden.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:29:25 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589448
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Net als de UK dus, die zeggen medio Juni gaan we open. Die stip aan de horizon is goed, maar wat als er iets onverwachts gebeurd en het niet haalbaar is? Allemaal zo makkelijk lullen vanaf de zijlijn vind ik het..
Dan heb je tenminste nog een doelstelling. Die kan je eventueel aanpassen als AZ weer eens niet levert, maar dan kan je de teleurstelling daar aan hangen. Nu is het gewoon de onbetrouwbaarheid van de politici die de klok slaat.
1947-2016
pi_198589474
quote:

[..]

Ze zullen wel moeten, als ze terrassen niet open gooien zit straks iedereen weer in de parken. Als ze dan de parken dicht gooien zit iedereen bij elkaar op de pleintjes. Als ze dat ook proberen dicht te gooien gaat men weer ergens anders heen tot je een confrontatie krijgt. Zoals Kaag al aangaf, de rek is er uit, er zal versoepeld moeten worden.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:32:12 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589485
We zijn over de 2 miljoen prikken, site RIVM is aangepast :)
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:32:32 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589494
quote:

[..]

Ik zie helemaal niks meer gebeuren tot mei. Ze zijn zo avondklokgeil geworden in den haag en blijkbaar concentreren ze zich wel seculier op het aantal besmettingen. Zie ferd vanmiddag.
Daarbij zetten ze ook 'vrijheid' aan vaccineren als je alle propaganda commercials hoort op de radio en hoe langer die lockdown duurt hoe hoger de hunkering wordt naar vrijheid dus hoe groter de vaccinatiebereidheid.
1947-2016
pi_198589495
quote:

[..]

Ah, dus de ziekenhuiscijfers stijgen omdat we meer testen.

Ik leer iedere dag weer iets nieuws hier. :')
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:34:54 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier op school is het het grote testfeest geworden.... als er een positieve test is bij een van de kinderen, resulteert dat in minimaal 200 andere testen als ik het zo hoor. Bijna alle andere kinderen in die klas worden dan getest, plus de ouders en broertjes/zusjes van die kinderen. Als zo'n broertje of zusje in een andere klas zit, dan wordt daar ook een testfeest gestart van kinderen + andere gezinsleden.
Je pikt er wel veel uit, da's duidelijk. Zijn ze de hele dag aan het testen? Iedere snotter wordt meteen naar het 'testfeest' doorgestuurd?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 16:35:04 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198589527
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:23 schreef Celestien het volgende:

[..]

Deze persoon weigerde aan te nemen dat dat gewoon nog een mogelijkheid is, en dat niet heel Nederland werkt zoals bij hem het geval is. Ik snap wel dat het er heel raar uit ziet als je het begin gemist hebt :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:35:22 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589534
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:31 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten, als ze terrassen niet open gooien zit straks iedereen weer in de parken. Als ze dan de parken dicht gooien zit iedereen bij elkaar op de pleintjes. Als ze dat ook proberen dicht te gooien gaat men weer ergens anders heen tot je een confrontatie krijgt. Zoals Kaag al aangaf, de rek is er uit, er zal versoepeld moeten worden.
Jep, vooral dat. Het is nu al ieder weekend ergens raak.
1947-2016
pi_198589538
Het aantal positieve testen stijgt, het aantal ziekenhuisopnames stijgt. En dat terwijl het nota bene zou moeten dalen door het vaccineren.

vrijdag 19 maart 2021 @ 16:36:30 #64
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Deze persoon weigerde aan te nemen dat dat gewoon nog een mogelijkheid is, en dat niet heel Nederland werkt zoals bij hem het geval is. Ik snap wel dat het er heel raar uit ziet als je het begin gemist hebt :P
Maak je over dat laatste maar niet zoveel zorgen :)
pi_198589574
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan heb je tenminste nog een doelstelling. Die kan je eventueel aanpassen als AZ weer eens niet levert, maar dan kan je de teleurstelling daar aan hangen. Nu is het gewoon de onbetrouwbaarheid van de politici die de klok slaat.
Ik vind het ergste eraan dat mensen het nog kopen ook. Met ingang van de avondklok heb ik velen horen zeggen en zien schrijven dat ze het best 2 weken wouden doen zodat daarna weer wat versoepeld kon worden. Toen kon je gewoon al aan zien komen dat die avondklok langer ging duren dan 2 weken. Vervolgens worden mensen die in opstand komen weggezet als wappies of tuig en we hebben de bevolking weer waar we ze hebben willen.
We staan erbij en kijken er naar en als het even kan zetten we mensen die kritisch naar het beleid kijken in een hoekje weg.

Ik heb collega’s die het helemaal niet erg vinden om na 9 uur rust te hebben en die hebben er naar eigen zeggen geen last van. Ondertussen gaat hun leven schijnbaar gewoon door alsof er niks aan de hand is. Mijn hobbies duren door de week tot een uur of 10/11 en als ik wat met vrienden afspreek is en was dat zelden voor 19:00. Iedereen staat er anders in maar ondertussen worden degene die er wel last van ondervinden wederom in dat hoekje geduwd. Ik hou me al een jaar met tegenzin aan de meest debiele maatregelen maar omdat ik er kritisch naar kijk lijk ik wel een wappie.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:39:11 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589584
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Het aantal positieve testen stijgt, het aantal ziekenhuisopnames stijgt. En dat terwijl het nota bene zou moeten dalen door het vaccineren.

[ afbeelding ]
Zijn we gestart met de groep die in de ziekenhuizen belanden aan het vaccineren dan?
Dat deden we juist niet volgens hugo. Was niet nodig volgens hugo. Laten we eerst beginnen met de ouderen volgens hugo. Niet met de groep die statistisch gezien sneller in het ziekenhuis beland volgens hugo.

Een vaccin moet eerst nog even incuberen voordat het werkt. Duurt even. Volgens mij zijn we net begonnen met de echte risico groep.
1947-2016
pi_198589592
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:34 schreef Celestien het volgende:

[..]

Je pikt er wel veel uit, da's duidelijk. Zijn ze de hele dag aan het testen? Iedere snotter wordt meteen naar het 'testfeest' doorgestuurd?
Verschilt per klas, sommige leraressen sturen kinderen direct naar huis als ze "niet lekker", vermoeid of wat snotterig zijn. Denk dat daarom dan een test gedaan wordt zodat ze niet een week thuis hoeven te zitten. De leraar van mijn oudste zoon is niet zo precies volgens de regels, dus daar word je niet gelijk naar huis gestuurd.

Wonder boven wonder was het 2 weken terug bij die ene besmetting gebleven, niemand anders werd positief getest :)
pi_198589594
Nou het is meteen er op of eronder met die vaccins, hoewel de besmettingsgevallen flink oplopen benieuwd of de ziekenhuizen beheersbaar blijven.
blablablabla
pi_198589597
quote:

[ afbeelding ]
Lees je zelf ook de legenda’s bij de plaatjes die je post of komt de grafiek je zo beter uit?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:40:01 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589598
quote:

[ afbeelding ]
Vaccineren gaat nog te traag.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:41:46 #71
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vaccineren gaat nog te traag.
Mja, het lijkt niet heel erg op stoom te komen. :{
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:42:17 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589630
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik vind het ergste eraan dat mensen het nog kopen ook. Met ingang van de avondklok heb ik velen horen zeggen en zien schrijven dat ze het best 2 weken wouden doen zodat daarna weer wat versoepeld kon worden. Toen kon je gewoon al aan zien komen dat die avondklok langer ging duren dan 2 weken. Vervolgens worden mensen die in opstand komen weggezet als wappies of tuig en we hebben de bevolking weer waar we ze hebben willen.
We staan erbij en kijken er naar en als het even kan zetten we mensen die kritisch naar het beleid kijken in een hoekje weg.

Ik heb collega’s die het helemaal niet erg vinden om na 9 uur rust te hebben en die hebben er naar eigen zeggen geen last van. Ondertussen gaat hun leven schijnbaar gewoon door alsof er niks aan de hand is. Mijn hobbies duren door de week tot een uur of 10/11 en als ik wat met vrienden afspreek is en was dat zelden voor 19:00. Iedereen staat er anders in maar ondertussen worden degene die er wel last van ondervinden wederom in dat hoekje geduwd. Ik hou me al een jaar met tegenzin aan de meest debiele maatregelen maar omdat ik er kritisch naar kijk lijk ik wel een wappie.
Exact dit.

Moet eerlijk zeggen dat ik me niet hou aan de avondklok. Dat was voor mij de grens en helemaal omdat er geen vaststaand fundament voor is.

Niet dat ik te pas en te onpas afspreek, maar sta wel gewoon in een parkje bij mij in de buurt na 2100 te trainen. Helemaal omdat de sportscholen ook dicht zijn. Doe dat al sinds de sportscholen dicht moesten.
In de tussentijd heb ik 2x politie gezien en ben nog niet 1x aangesproken.
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:42:45 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589636
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:41 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het schommelt rond de 30K per dag nu.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2021 @ 16:45:05 #74
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198589666
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Verschilt per klas, sommige leraressen sturen kinderen direct naar huis als ze "niet lekker", vermoeid of wat snotterig zijn. Denk dat daarom dan een test gedaan wordt zodat ze niet een week thuis hoeven te zitten. De leraar van mijn oudste zoon is niet zo precies volgens de regels, dus daar word je niet gelijk naar huis gestuurd.

Wonder boven wonder was het 2 weken terug bij die ene besmetting gebleven, niemand anders werd positief getest :)
Die van mij snottert en hoest zo en en dan. Doet ze al jaaaren. Dus de juf is er allang bekend mee en doet er daarom ook niks mee. Anders moest ze om de dag getest worden. :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2021 @ 16:45:57 #75
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198589675
quote:

[..]

Dat is al vanaf het begin en zal nog wel blijven zo vrees ik. De mooie beloftes zijn niet meer dan dat.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:47:12 #76
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589694
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Een beetje moe en het kind moet meteen naar huis? Lijkt me wat overdreven.
Onze, negatief geteste, dochter werd gevraagd om thuis te blijven, ondanks dat ze geen covid-19 heeft. Sja, wat moet je daarmee?

Ik ben helemaal voor testen, maar een kind dat wat moe is naar huis sturen..

Ik ben ook wel eens moe overdag, zal ik ook maar naar de teststraat...?

quote:
Dat is super! Hier bleef het ook bij twee kinderen en een juf. Iedereen is er intussen weer :)
pi_198589747
Collega van mij kreeg vorige week donderdag een berichtje. Leraar besmet dus in het weekend testen en dan kon er op dinsdag weer naar school worden gegaan. Test gedaan en negatief getest, vervolgens komt er maandag een bericht binnen dat een andere leraar ook positief getest was maar het contactmoment met die leraar zorgde ervoor dat de weekend test niet geldig was en dat er op dinsdag opnieuw getest kon worden. Vervolgens is de collega zelf ook verkouden geworden en heeft zich moeten laten testen. Dan tikt het wel lekker aan.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:51:50 #78
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589758
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:45 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat is al vanaf het begin en zal nog wel blijven zo vrees ik. De mooie beloftes zijn niet meer dan dat.
Ik hoop dat het alsnog wat gaat worden. We zullen het wel gaan merken.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:52:01 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589761
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:51 schreef Questular het volgende:
Collega van mij kreeg vorige week donderdag een berichtje. Leraar besmet dus in het weekend testen en dan kon er op dinsdag weer naar school worden gegaan. Test gedaan en negatief getest, vervolgens komt er maandag een bericht binnen dat een andere leraar ook positief getest was maar het contactmoment met die leraar zorgde ervoor dat de weekend test niet geldig was en dat er op dinsdag opnieuw getest kon worden. Vervolgens is de collega zelf ook verkouden geworden en heeft zich moeten laten testen. Dan tikt het wel lekker aan.
Leuk he, die testmaatschappij.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:53:35 #80
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589784
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het schommelt rond de 30K per dag nu.
Volgens mij las ik ergens dat de UK op 700.000 per dag zat. Zo even geen bron.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:54:22 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589794
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:53 schreef Celestien het volgende:

[..]

Die hebben er tussen half februari en half maart 11 miljoen gezet.
pi_198589858
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kan veel vinden van landen als de UK en de US, maar dat er flink wat te winnen valt door als een bezetene te prikken hebben ze dondersgoed door.

Aan de andere kant kun je niet elk land in die mate van vaccins voorzien.
Ergens is het goed dat de EU-landen een evenredige verdeling hebben en dus min of meer gelijk op gaan, want over vrij personenverkeer tussen landen met een vergelijkbare vaccinatiegraad hoef je je niet zo druk te maken. Nu nog bewindslieden vinden die ook tot dit besef komen :)
I'll give you something to do
  vrijdag 19 maart 2021 @ 17:02:52 #83
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589898
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zo, dat schiet op.
pi_198589902
quote:

[..]

Veel zetten is niet moeilijk, sterker nog het maakt het makkelijker omdat je gewoon hele groepen tegelijk een spuit geeft, als je selectief om moet gaan met je vaccins is het veel complexer en ga je minder hard.
pi_198589911
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:02 schreef Celestien het volgende:

[..]

Zo, dat schiet op.
Tjah die EU toch he, met hun prachtige deals, hadden die gekke Engelsen het toch beter voor elkaar.
pi_198589942
twitter

Ach ja dit was ook nog gesloten. Nou die kan ook wel weer open ja.
Zonder wrijving geen glans
pi_198589990
quote:

[..]

1 miljoen per dag in de USA begreep ik
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_198590037
Amerika misschien weer open vanaf mei:

https://onemileatatime.co(...)0NfSGBHMysyBNZZ4mdpo
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198590045
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zijn we gestart met de groep die in de ziekenhuizen belanden aan het vaccineren dan?
Dat deden we juist niet volgens hugo. Was niet nodig volgens hugo. Laten we eerst beginnen met de ouderen volgens hugo. Niet met de groep die statistisch gezien sneller in het ziekenhuis beland volgens hugo.

Een vaccin moet eerst nog even incuberen voordat het werkt. Duurt even. Volgens mij zijn we net begonnen met de echte risico groep.
Een fors deel van de mensen die in het ziekenhuis belanden zijn al (volledig) gevaccineerd, ja.

pi_198590052
Aruba vandaag 8624 besmettingen,op een bevolking van 107,089
Leipe shit ouwe
pi_198590075
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een fors deel van de mensen die in het ziekenhuis belanden zijn al (volledig) gevaccineerd, ja.

[ afbeelding ]
Eigenlijk geeft het een nog beter beeld om deze grafiek te corrigeren voor de Nederlandse bevolkingspiramide. Dan zie je al helemaal waarom je al veel wint met het vaccineren van de alleroudsten.
I'll give you something to do
pi_198590090
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Eigenlijk geeft het een nog beter beeld om deze grafiek te corrigeren voor de Nederlandse bevolkingspiramide. Dan zie je al helemaal waarom je al veel wint met het vaccineren van de alleroudsten.
Ook dat nog ja.

Op een gegeven moment is het merkwaardige beeld ontstaan dat '80+'ers toch niet in het ziekenhuis belanden' en alle ziekenhuizen vol liggen met dikke mannen in de 50. Waarschijnlijk omdat de verdeling op de IC iets anders ligt. Maar ook daar nog genoeg oudjes.
pi_198590106
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Dat zegt helemaal niets zonder percentage positieve tests.
In Southern Sun
pi_198590116
Deze grafiek zegt precies waarom het zonder vaccinaties erger geweest zou zijn:

pi_198590148
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:16 schreef RipCity het volgende:
Amerika misschien weer open vanaf mei:

https://onemileatatime.co(...)0NfSGBHMysyBNZZ4mdpo
Goed nieuws! Al denk ik niet dat je daar straks naar binnen mag zonder vaccinatie. Als een negatieve test genoeg is is dat goed nieuws voor de zomervakantie :)
pi_198590155
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Zoiets?

90+ zat in week 4 relatief nog 2x zo hoog als 20-29, inmiddels ongeveer 2x zo laag.

[ Bericht 0% gewijzigd door DireStraits7 op 19-03-2021 17:32:49 ]
pi_198590201
OMT komt vandaag met advies. Denk dat deze wel accuraat is:
(gaat uiteraard om de onderste van de twee tweets)
twitter
  vrijdag 19 maart 2021 @ 17:32:29 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198590228
Die aantallen van die routekaart zijn geen natuurwet ofzo. Er zijn meer belangen in de samenleving dan alleen die van het ziekenhuis, dat lijkt het OMT nog wel eens te vergeten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 19 maart 2021 @ 17:40:21 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198590295
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
Die aantallen van die routekaart zijn geen natuurwet ofzo. Er zijn meer belangen in de samenleving dan alleen die van het ziekenhuis, dat lijkt het OMT nog wel eens te vergeten.
en ze wijken al zo vaak af van wat ze van plan waren met maatregelen, vaccinaties etc. dat die routekaart me ook geen blauwdruk lijkt
pi_198590327
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
In totaal ja. Dat is 8% van de bevolking. Vergelijkbaar met Nederland.
pi_198590469
Verbaasd me echt hoe het reproductiegetal als heilig wordt beschouwd. Het heeft een grote onzekerheid én het is van twee weken eerder... Ik snap dat het handig kan zijn in puur hypothetische situaties, situaties die zich volledig laten beschrijven volgens wiskundige modellen en zonder oncontroleerbare variabelen, maar voor een samenleving an sich? Meh.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198590490
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:43 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Aruba moet dan binnen afzienbare tijd wel op groepsimmuniteit zitten. Nog 12 dagen en 96% van de bevolking is besmet. Daarna moet 't wel klaar zijn.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 17:59:18 #103
68638 Zwansen
pi_198590491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:06 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Eindelijk. _O_

"Maar wij maken ons echt zorgen om het welbevinden van kinderen. Kinderen die normaal naar de bso gaan, zitten nu thuis voor beeldschermen of hangen buiten rond. Terwijl hun ouders aan het werk zijn."

Heel herkenbaar en dit zal voor honderdduizenden kinderen zo zijn. Gooi lekker open die BSO, zal uiteindelijk qua afname van het aantal contactmomenten misschien nog goed zijn ook denk ik.
pi_198590600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is niet onverstandig om maatregelen in kleine stapjes te versoepelen dus zo'n gek idee is dit niet. Al zou ik de grens bij 30 leggen.
Jongeren hebben veel meer te winnen met het afschaffen van zo'n avondklok. Waarom niet een avondklok >30 jaar? Die mensen hebben er minder last van dan <30. Dat lijkt me beter. Dan heb je toch nog een effect van daling in de groepen >30, maar wellicht niet meer <30, maar dat hoeft op zich niet veel uit te maken.
pi_198590647
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
En zo zijn er ook meer belangen dan die van het cohort waar jij in valt. Dat lijk jij ook nog wel eens te vergeten.
pi_198590651
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Jongeren hebben veel meer te winnen met het afschaffen van zo'n avondklok. Waarom niet een avondklok >30 jaar? Die mensen hebben er minder last van dan <30. Dat lijkt me beter. Dan heb je toch nog een effect van daling in de groepen >30, maar wellicht niet meer <30, maar dat hoeft op zich niet veel uit te maken.
Gewoon voor iedereen die avondklok eraf.
Moet niet gekker worden dat de groep waarvoor de regel bedoeld zou zijn, die nog steeds massaal besmet raken, vrij spel krijgen terwijl de rest van het land opgehokt blijft.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:11:07 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198590654
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:51 schreef Questular het volgende:
1947-2016
pi_198590664
KROEGEN OPEN vanaf 31 maart blijft het devies. Ik geloof er nog in!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:13:53 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198590686
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:11 schreef Cynicio het volgende:
KROEGEN OPEN vanaf 31 maart 2022 blijft het devies. Ik geloof er nog in!
Fixed that for you.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:14:25 #110
22565 asco
Los in deze tent
pi_198590697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:11 schreef Cynicio het volgende:
KROEGEN OPEN vanaf 31 maart blijft het devies. Ik geloof er nog in!
Mijn kroeg in de tuin ja. :s)
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:14:45 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198590704
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Fixed that for you.
Dissels natte droom inderdaad.
1947-2016
pi_198590708
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Fixed that for you.
#perspectief
pi_198590740
Laten we vooral verzanden in nóg meer detaillistisch geneuzel ja. Sporten binnen mag niet. Buiten wel. Met maximaal twee mensen. Als je onder de 18 bent mag het buiten met zoveel als je wil en waar je maar wil. Als je boven de 18 bent mag het ook buiten, maar dan alleen op de sportclub. Of als de gemeente het organiseert. Tenzij je ook al boven de 26 bent. Dan mag je maar met vier man. En niet zomaar ergens buiten, maar alleen op de club. Tenzij je dus met minder dan drie man bent, dan mag het weer overal. Behalve binnen. Zonder groepslessen, dat mag weer niet. En tot de avondklok ingaat (houd rekening met omkleden (let op: kleedkamers zijn dicht!)). Tenzij je onder de 30 bent. Dan geldt de avondklok niet. Of juist weer wel. Misschien moeten we de klok ook variabel maken.
pi_198590757
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:14 schreef asco het volgende:

[..]

Mijn kroeg in de tuin ja. :s)
gaat regenen 31 maart
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:24:32 #115
22565 asco
Los in deze tent
pi_198590815
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:18 schreef nostra het volgende:
Laten we vooral verzanden in nóg meer detaillistisch geneuzel ja. Sporten binnen mag niet. Buiten wel. Met maximaal twee mensen. Als je onder de 18 bent mag het buiten met zoveel als je wil en waar je maar wil. Als je boven de 18 bent mag het ook buiten, maar dan alleen op de sportclub. Of als de gemeente het organiseert. Tenzij je ook al boven de 26 bent. Dan mag je maar met vier man. En niet zomaar ergens buiten, maar alleen op de club. Tenzij je dus met minder dan drie man bent, dan mag het weer overal. Behalve binnen. Zonder groepslessen, dat mag weer niet. En tot de avondklok ingaat (houd rekening met omkleden (let op: kleedkamers zijn dicht!)). Tenzij je onder de 30 bent. Dan geldt de avondklok niet. Of juist weer wel. Misschien moeten we de klok ook variabel maken.
In België hebben ze zojuist ook weer de oplossing gevonden om uit deze crisis te komen, komt tie:

"Op vakantiedagen en in het weekend mag iedereen ouder dan 12 jaar alleen nog op plaatsen aan het raam zitten. De maatregel zal ingaan op 3 april en enkel gelden voor reizen naar toeristische regio's, zo is aan onze redactie gemeld. Wie jonger is dan 12 jaar mag zitten waar die dat wenst."

_O_ _O-

Genot.
pi_198590825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:24 schreef asco het volgende:

[..]

In België hebben ze zojuist ook weer de oplossing gevonden om uit deze crisis te komen, komt tie:

"Op vakantiedagen en in het weekend mag iedereen ouder dan 12 jaar alleen nog op plaatsen aan het raam zitten. De maatregel zal ingaan op 3 april en enkel gelden voor reizen naar toeristische regio's, zo is aan onze redactie gemeld. Wie jonger is dan 12 jaar mag zitten waar die dat wenst."

_O_ _O-

Genot.
...wat
pi_198590864
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-onder-druk-a4036503
In de NRC een stuk over de avondklok.
zie email 27 oktober
pi_198590884
Wat kost deze "testmaatschappij" ons land eigenlijk per dag?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:35:03 #119
22565 asco
Los in deze tent
pi_198590951
Whatsapp ligt ook al plat.
pi_198590985
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:31 schreef Nia het volgende:
Wat kost deze "testmaatschappij" ons land eigenlijk per dag?
Vele miljoenen aan materiaal en personeel.
pi_198591001
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:30 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-onder-druk-a4036503
In de NRC een stuk over de avondklok.
>80% van de jongeren tussen 16 en 24 houd zich aan de avondklok? Geloof er geen bal van..
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:38:56 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591016
Ik ga vanavond bier drinken bij een vriend. Stel nu dat ik op de heenreis word aangehouden (kan niet voor 21u weg), mag je dan wel je weg vervolgen of moet je dan verplicht terug naar je eigen huis?

Hoeveel tijd krijg je om na je aanhouding op je bestemming aan te komen, zonder risico op nóg een boete?
pi_198591017
quote:

[..]

_O_ _O-

Genot.
Speld.be?
pi_198591025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

>80% van de jongeren tussen 16 en 24 houd zich aan de avondklok? Geloof er geen bal van..
Als je tot half 5 doorzakt hou je je gewoon aan de regels.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:40:46 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591051
quote:

[..]

_O_ _O-

Genot.
Huh?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:41:53 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591070
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als je tot half 5 doorzakt hou je je gewoon aan de regels.
Ik hoor van ouders inderdaad dat dat regelmatig zo gaat.

Helaas kan ik dat niet maken, dus moet vanavond ook weer terug naar huis lopen tijdens de avondklok. Ingecalculeerd risico :)
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:41:55 #127
346939 Janneke141
pi_198591072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Huh?
Zal wel over treinen en bussen gaan.

België had rond de Kerstdagen ook regels over wie er wel en niet naar de wc mocht als ze bij je op bezoek waren. Die zijn echt wel next level qua micromanagen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:42:07 #128
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_198591076
quote:

[..]

_O_ _O-

Genot.
Gokje, er mist iets in je bericht.
Dit klinkt heel erg als er moet ergens het stukje, in de trein, bij.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_198591097
quote:

[..]

_O_ _O-

Genot.
Bedoelen aan het raam onder een rode lamp? Is 12 niet wat jong?

Of gaat dit niet over contactberoepen?
pi_198591101
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik hoor van ouders inderdaad dat dat regelmatig zo gaat.
Hier nemen diegene met kinderen de gok dat ze niet gepakt worden en de rest blijft hangen ja.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:44:42 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

België had rond de Kerstdagen ook regels over wie er wel en niet naar de wc mocht als ze bij je op bezoek waren. Die zijn echt wel next level qua micromanagen.
Zo Belgisch dit :')
pi_198591154
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo Belgisch dit :')
Er zijn daar ook gewoon politici die hardop zeggen dat ze het niet zo nauw nemen met de regels. Het blijft België hè?
zie email 27 oktober
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:46:54 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591170
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En dan nog...bizarre maatregel. Net zo iets als geen alcohol mogen verkopen na 20u :')
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:47:37 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198591189
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als een regering met dat soort geploeter komt aanzetten weet je gewoon dat ze de strijd hebben opgegeven.

Beter trek je dan als burger je eigen plan want van Vadertje Staat hoef je geen hulp meer te verwachten.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:48:03 #135
22565 asco
Los in deze tent
pi_198591198
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

17:45
Ook verstrenging op de trein
Ook voor het openbaar vervoer zijn er verstrengingen. Op vakantiedagen en in het weekend mag iedereen ouder dan 12 jaar alleen nog op plaatsen aan het raam zitten. De maatregel zal ingaan op 3 april en enkel gelden voor reizen naar toeristische regio's, zo is aan onze redactie gemeld. Wie jonger is dan 12 jaar mag zitten waar die dat wenst. De politie zal indien nodig hulp bieden.

https://www.hln.be/dossie(...)er-de-croo~a7c4cf5b/
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:48:51 #136
22565 asco
Los in deze tent
pi_198591212
Ook België:

18:44
Horeca kan nog altijd openen op 1 mei
De horeca kan nog altijd openen op 1 mei. Dat zegt MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez op Twitter.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:49:55 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:48 schreef asco het volgende:

[..]

Ook voor het openbaar vervoer zijn er verstrengingen. Op vakantiedagen en in het weekend mag iedereen ouder dan 12 jaar alleen nog op plaatsen aan het raam zitten. De maatregel zal ingaan op 3 april en enkel gelden voor reizen naar toeristische regio's, zo is aan onze redactie gemeld. Wie jonger is dan 12 jaar mag zitten waar die dat wenst. De politie zal indien nodig hulp bieden.

pi_198591242
quote:

[..]

Goffedomme.
pi_198591247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kan alleen in België :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 19 maart 2021 @ 18:50:49 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als een regering met dat soort geploeter komt aanzetten weet je gewoon dat ze de strijd hebben opgegeven.

Beter trek je dan als burger je eigen plan want van Vadertje Staat hoef je geen hulp meer te verwachten.
Dat is in Nederland net zo goed zo.
pi_198591364
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:18 schreef nostra het volgende:
Dat het op de club moet gebeuren snap ik wel. Anders is opeens half Nederland in het park 'aan het sporten'.
pi_198591380
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:06 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Heel herkenbaar dit. Overigens heb ik vanmiddag het contract met de bso voor mijn 3 kinderen a 4 dagen per week + vakantieopvang moeten opzeggen , omdat wij binnenkort geen recht meer hebben op kinderopvangtoeslag. Waren ze niet blij mee :X

Als de dag aanbreekt dat het weer beter met me gaat en ik weer aan de slag kan, ga ik het anders regelen qua opvang zodat ik minder ben overgeleverd aan de grillen en wispelturigheid van de overheid, wat grotendeela de oorzaak is van mijn ziek zijn.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:00:36 #143
22565 asco
Los in deze tent
pi_198591405
Alleen hierdoor zullen de cijfers gaan dalen:

29 maart.
Bring it on. :7
pi_198591425
quote:

[..]

Ik zie dat hele vaccineren al lang niet meer op stoom komen, het Europese vaccinatiedebacle gaat gewoon weer de zoveelste politieke crisis in de EU opleveren waarvoor de oplossing volgens de EU zelf "nog meer EU" is.

Waarschijnlijk zijn de risicogroepen in september nog niet eens geheel gevaccineerd en zit de rest van de EU nog altijd opgehokt. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:02:40 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198591432
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:00 schreef asco het volgende:

[ afbeelding ]

29 maart.
Een kaart met vakjes en cijfers?
pi_198591439
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 17:43 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Nee, vandaag schreef ik, Niet in totaal.
Leipe shit ouwe
pi_198591467
quote:
Ook België:

18:44
Horeca kan nog altijd openen op 1 mei
De horeca kan nog altijd openen op 1 mei. Dat zegt MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez op Twitter.
En dan mogen in het weekend en op vakantiedagen kinderen tot en met 12 jaar overal in het café zitten en ouderen alleen op stoeltjes aan het raam? Alleen in de toeristische gebieden uiteraard.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:05:41 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198591472
quote:

[..]

Hulp bieden? _O-
"Agent! Kunt u mij aanwijzen waar het raam is? En dat? Is dat de zitplaats?"
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:06:34 #149
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198591489
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 18:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat het op de club moet gebeuren snap ik wel. Anders is opeens half Nederland in het park 'aan het sporten'.
Met 500 man op een atletiekbaan weet je in elk geval zeker dat de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198591508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Dat kun je wel schrijven, maar dat is complete onzin. Aruba heeft dagelijks 50-100 gevallen en in totaal 8600.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:08:47 #151
22565 asco
Los in deze tent
pi_198591530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Een kaart met vakjes en cijfers?
Dat zijn temperaturen.
pi_198591544
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Gisteren 73 nieuwe meldingen, totaal tot nu toe 8624.

bron: https://news.google.com/c(...)1&gl=BE&ceid=BE%3Anl
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198591545
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:06 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Met 500 man op een atletiekbaan weet je in elk geval zeker dat de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden.
Op welke atletiekbaan sport je met 500 man tegelijk? Ik train bij zo ongeveer de grootste atletiekvereniging van Nederland en de groepen lopen daar niet hutjemutje op elkaar.
pi_198591571
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hulp bieden? _O-
Meer bij mensen die moeilijk gaan doen en heel koppig niet de regels willen opvolgen lijkt me
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:14:37 #155
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198591643
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Meer bij mensen die moeilijk gaan doen en heel koppig niet de regels willen opvolgen lijkt me
Ja nee dat snap ik ook wel. Het staat er zo knullig opgeschreven net alsof er ook andere mogelijkheden zijn en we het niet hebben over het handhaven van micromanagement tot in je aars.

"Rotterdamse Hooligans staan bekend om hun hoge bereidheid tot service omtrent Romeinse fonteinen en overig cultureel erfgoed."
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:15:47 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198591663
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat je niet aan het raampje gaat zitten dan kun je de lijkwagens wel vast voor laten rijden.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:23:34 #157
22565 asco
Los in deze tent
pi_198591797
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Amai! U zit precies niet op een zetel aan het venster! Dat is een djoef op de muil van de zorg!
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat je niet aan het raampje gaat zitten dan kun je de lijkwagens wel vast voor laten rijden.
:D _O- _O_
pi_198591798
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hulp bieden? _O-
Amai! U zit precies niet op een zetel aan het venster! Dat is een djoef op de muil van de zorg!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:24:33 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198591818
Ik pieste net een beetje in mijn broek van het lachen want een hoop complotwappies blijken niet op Viruswaarheid te hebben gestemd omdat...er een complottheorie de ronde doet dat die organisatie deel is van een complot van de overheid _O- _O- _O-

Zo lost het probleem zichzelf ook op :D
pi_198591846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:24 schreef Qarrad het volgende:
Ik pieste net een beetje in mijn broek van het lachen want een hoop complotwappies blijken niet op Viruswaarheid te hebben gestemd omdat...er een complottheorie de ronde doet dat die organisatie deel is van een complot van de overheid _O- _O- _O-

Die shit gaat diep.
pi_198591893
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:24 schreef Qarrad het volgende:

Ik wist niet eens dat je op die Willem Engel en zijn clubje kon stemmen.

Tot ie met dat debiele bericht kwam over hertelling en weet ik het wat voor onzin.
Zonder wrijving geen glans
pi_198591946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:28 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat je op die Willem Engel en zijn clubje kon stemmen.

Tot ie met dat debiele bericht kwam over hertelling en weet ik het wat voor onzin.
Kon ook niet overal omdat ze (verrassend!) hun zaakjes niet op orde hadden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2021 19:31:23 ]
pi_198592241
quote:

[ afbeelding ]

29 maart.
En de terrassen die dicht blijven, dat worden veel BBQs..
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:45:52 #164
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_198592317
quote:

[ afbeelding ]

29 maart.
Waarom gaan daar de cijfers beter van worden?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:47:51 #165
22565 asco
Los in deze tent
pi_198592364
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:45 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Waarom gaan daar de cijfers beter van worden?
Omdat het vorig jaar ook zo ging?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:49:12 #166
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_198592390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:47 schreef asco het volgende:

[..]

Omdat het vorig jaar ook zo ging?
-O-

een echte reden heb je niet?
pi_198592418
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-goedkeuring-ema

19.40 uur - Duitsland gaat vaccin Spoetnik-V gebruiken bij goedkeuring EMA
Duitsland zal het Russische coronavaccin Spoetnik-V gebruiken als het middel wordt goedgekeurd door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA). Bondskanselier Angela Merkel zegt dat Duitsland alle vaccins moet gebruiken die worden toegelaten op de Europese markt.

Merkel zegt ook dat de Duitse autoriteiten zelf doses zullen aankopen als de Europese Unie dat niet gaat doen. Alle vaccins voor de Europese Unie worden momenteel gekocht via de Europese Commissie. Sinds Rusland met Spoetnik-V kwam, reageerden sommige landen aanvankelijk sceptisch.

Het EMA kijkt sinds 4 maart met een versnelde procedure naar Spoetnik-V. Dat houdt in dat de onderzoeksresultaten al worden bestudeerd voordat het dossier compleet is. Doordat de experts al voor de indiening van de laatste gegevens zijn ingelezen, kunnen ze sneller beslissen of het vaccin in de Europese Unie toegelaten wordt.

--- Zouden wij Gidsland Duitsland gaan volgen? :o
pi_198592474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:49 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

-O-

een echte reden heb je niet?
Wat is echt?
Is dat iets wat in jouw straatje past?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:55:03 #169
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_198592510
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat is echt?
Is dat iets wat in jouw straatje past?
Iets waar een onderbouwing onder zit en niets iets wat ook heel erg toevallig kan zijn.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:02:09 #170
22565 asco
Los in deze tent
pi_198592663
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:55 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Iets waar een onderbouwing onder zit en niets iets wat ook heel erg toevallig kan zijn.
We gaan het zien. ^O^
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:03:15 #171
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_198592680
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:02 schreef asco het volgende:

[..]

We gaan het zien. ^O^
Ik hoop echt heel erg dat je gelijk hebt hoor :Y

Vrees alleen het ergste. Als covid niet tegen warm weer kon was het in landen met een heet klimaat niet zo vaak voorgekomen.
pi_198592739
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:03 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik hoop echt heel erg dat je gelijk hebt hoor :Y

Vrees alleen het ergste. Als covid niet tegen warm weer kon was het in landen met een heet klimaat niet zo vaak voorgekomen.
Het scheelt in ieder geval al dat je meer buiten kunt zijn. Mensen blijven elkaar toch opzoeken, en dat is veiliger in de tuin dan in een slecht geventileerde woonkamer.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:06:11 #173
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_198592753
quote:

[..]

_O_ _O-

Genot.
Bron? Google vindt het bericht niet.

Kudos voor wie dat bedacht heeft. Zo beperken ze het aantal reizigers (naar de kust bvb) zonder dat men reizigers moet tellen of treinen moet schrappen.
are we infinite or am I alone
pi_198592801
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kudos voor wie dat bedacht heeft. Zo beperken ze het aantal reizigers (naar de kust bvb) zonder dat men reizigers moet tellen of treinen moet schrappen.
Het klinkt inderdaad als je het snel leest als een enorme Belgenmop maar stiekem is het geniaal :D.
In Southern Sun
pi_198592831
In Southern Sun
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:12:21 #176
22565 asco
Los in deze tent
pi_198592855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bron staat in een bericht ergens daaronder.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:14:43 #177
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198592896
Ze zeiden net in het NOS journaal 'de cijfers van de besmettingen zijn nu niet zo makkelijk meer te duiden, want het leidt niet automatisch meer tot hetzelfde aantal ziekenhuisopnames als een tijdje geleden. En het aantal doden neemt al helemaal af... De r van 1,14 is ook een tijd geleden dus we zijn nu bang voor een r van 2 weken terug...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198593083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zeiden net in het NOS journaal 'de cijfers van de besmettingen zijn nu niet zo makkelijk meer te duiden, want het leidt niet automatisch meer tot hetzelfde aantal ziekenhuisopnames als een tijdje geleden. En het aantal doden neemt al helemaal af... De r van 1,14 is ook een tijd geleden dus we zijn nu bang voor een r van 2 weken terug...
Sowieso heb je niet zo veel meer aan het reproductiegetal als steeds meer ouderen gevaccineerd zijn. Als de zorg ontlast is is een r van 2,9 slechts een nutteloos feitje behalve dan voor modelleurs.
pi_198593102
quote:
Dit slaat nergens op natuurlijk. Want die r geeft de groei van het aantal besmettingen weer. Hoe relevant dat is voor ziekenhuis opnames is dan voornamelijk afhankelijk van het aantal besmetting waar je dan op zit.

Een r van 2,00 is (wanneer kort) bij 100 dagelijkse besmettingen minder erg dan een r van 1,01 bij 15000 dagelijkse besmettingen voor het aantal ziekenhuis opnames.

Het zouden vooral het aantal besmettingen moeten zijn waarvan je nu niet meer weet hoeveel ziekenhuis/ic opnames dat veroorzaakt omdat je nu met een gevaccineerde bevolking te maken hebt (en evt andere varianten).
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:29:19 #180
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_198593145
quote:
Dat kan je over alle cijfers zeggen: die 7425 positieve tests betreffen besmettingen die een week geleden plaatsvonden.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:31:08 #181
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198593188
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat kan je over alle cijfers zeggen: die 7425 positieve tests betreffen besmettingen die een week geleden plaatsvonden.
Het ding is alleen dat je met een r van 1.14 prima uit kunt rekenen hoeveel positieve tests dat ongeveer deze week zullen zijn ;)
Wat het lastig maakt is dat de impact op de ziekenhuiscijfers nog niet goed te meten is maar ik vind die nog steeds (te) hoog liggen.
pi_198593273
Topic weer verdwenen uit mijn AT. Bijzonder.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:34:47 #183
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198593281
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:27 schreef opreis het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op natuurlijk. Want die r geeft de groei van het aantal besmettingen weer. Hoe relevant dat is voor ziekenhuis opnames is dan voornamelijk afhankelijk van het aantal besmetting waar je dan op zit.

Een r van 2,00 is (wanneer kort) bij 100 dagelijkse besmettingen minder erg dan een r van 1,01 bij 15000 dagelijkse besmettingen voor het aantal ziekenhuis opnames.

Het zouden vooral het aantal besmettingen moeten zijn waarvan je nu niet meer weet hoeveel ziekenhuis/ic opnames dat veroorzaakt omdat je nu met een gevaccineerde bevolking te maken hebt (en evt andere varianten).
De vaccinatie is een nieuwe extra variabele. 10.000 besmette 20'ers is minder erg dan 2.000 besmette 90'ers, zeker nu de besmettingen steeds minder veel ouderen bevatten
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198593321
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:31 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het ding is alleen dat je met een r van 1.14 prima uit kunt rekenen hoeveel positieve tests dat ongeveer deze week zullen zijn ;)
Wat het lastig maakt is dat de impact op de ziekenhuiscijfers nog niet goed te meten is maar ik vind die nog steeds (te) hoog liggen.
Dat was het sowieso al niet eigenlijk.
Want een 1.14 is heel anders voor de ziekenhuis opnamens wanneer die besmettingen voornamelijk hebben plaatsgevonden onder ouderen (die een grotere kans hebben om in het ziekenhuis te komen) dan wanneer die 1.14 voornamelijk is onder jongeren (scholen weer open, komen toch bijna niet in het ziekenhuis).
Het is gewoon een utopie dat je zoiets complex accuraat gaat kunnen voorspellen. Wat overigens niet betekend dat je er niets aan moet doen.
pi_198593346
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

De vaccinatie is een nieuwe extra variabele. 10.000 besmette 20'ers is minder erg dan 2.000 besmette 90'ers, zeker nu de besmettingen steeds minder veel ouderen bevatten
Klopt.
pi_198593368
Ik vind corona en mensen die er ernstige last van hebben of hadden echt afschuwelijk en afschuwelijk voor hun, maar die avondklok en dergelijke vind ik echt heerlijk.

Van mij mag het sowieso het hele jaar zo blijven, nooit meer last van klote bezoek, lekker rustig op straat. Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.

Ook straks met beter weer geen enkel probleem. Mensen die andere mensen nodig hebben die niet uit het gezin komen, zijn gewoon niet tevreden met zichzelf en/of partner.
pi_198593447
De tering :D
Go hard or go home
pi_198593462
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind corona en mensen die er ernstige last van hebben of hadden echt afschuwelijk en afschuwelijk voor hun, maar die avondklok en dergelijke vind ik echt heerlijk.

Van mij mag het sowieso het hele jaar zo blijven, nooit meer last van klote bezoek, lekker rustig op straat. Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.

Ook straks met beter weer geen enkel probleem. Mensen die andere mensen nodig hebben die niet uit het gezin komen, zijn gewoon niet tevreden met zichzelf en/of partner.
Dan isoleer jij je toch lekker. Heb je geen avondklok voor nodig.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 20:42:39 #189
3778 popje
pi_198593466
quote:

Het hele jaar zo blijven? Geen last van bezoek? Als jij geen bezoek wilt, hoef je dat ook zonder avondklok niet te hebben. En wat als ik mensen buiten mijn gezin graag wil zien? Dat hoeft volgens jou niet, want ik ben gewoon niet tevreden met mezelf?
pi_198593504
quote:
Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:41 schreef Sfancta het volgende:
Maar de belangrijkste vraag, kan ik weer naar de Action voor wat plastic bakken te halen zonder me dagen van te voren moeten aanmelden?
Dat is snel gegaan.
pi_198593540
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]

[..]

Dat is snel gegaan.
:') Even met de hond lekker naar buiten, dat binnenzitten word je ook lijp van.
pi_198593556
quote:

Je hoeft geen bezoek te ontvangen hè?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198593646
Was een grapje boze mensen

Kreeg al een bedreiging via dm :D :D
pi_198593704
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:08 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Dat kun je wel schrijven, maar dat is complete onzin. Aruba heeft dagelijks 50-100 gevallen en in totaal 8600.
Excuus ;) ..kennelijk met m'n neus gekeken..
Leipe shit ouwe
pi_198593740
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:50 schreef Sfancta het volgende:

Ik hoop toch echt dat je een grap maakt...maar het zou mij niet eens meer verbazen als het geen grap was.
pi_198593833
op 17-3, dag 77 van dit jaar hadden we een wederom een nieuw testrecord met 82K testen en 7.98% positief
Nog 112 dagen op dit tempo doortesten en we hebben heel Nederland 1x getest.
Dit jaar zijn er tot nu toe 3245234 getest, waarvan 321642 positief, 9.9%

Deze week zijn er totaal 243044 testen uitgevoerd waarvan 18041 positief, 7.4%

Het aantal testen van vandaag komt over 2 dagen in de open data.

Vandaag waren er 1051 van de gemelde besmettingen ouder dan 5 dagen, en 189 ouder dan 10 dagen, dit aantal loopt op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198593958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:50 schreef Sfancta het volgende:

Google eens op Poe's law.
pi_198594341
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:58 schreef _serial_ het volgende:
op 17-3, dag 77 van dit jaar hadden we een wederom een nieuw testrecord met 82K testen en 7.98% positief
Nog 112 dagen op dit tempo doortesten en we hebben heel Nederland 1x getest.
Dit jaar zijn er tot nu toe 3245234 getest, waarvan 321642 positief, 9.9%

Deze week zijn er totaal 243044 testen uitgevoerd waarvan 18041 positief, 7.4%

Het aantal testen van vandaag komt over 2 dagen in de open data.

Vandaag waren er 1051 van de gemelde besmettingen ouder dan 5 dagen, en 189 ouder dan 10 dagen, dit aantal loopt op.
Het zijn niet allemaal individuele tests natuurlijk
pi_198594460
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het zijn niet allemaal individuele tests natuurlijk
Genoeg mensen die wekelijks getest worden inderdaad.
pi_198594518
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:21 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Genoeg mensen die wekelijks getest worden inderdaad.
Veel wekelijkse testen gaan via commerciële dienstverleners of werkgevers zelf.
Ik betwijfel of deze aantallen allemaal gemeld worden aan de GGD/RIVM
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198594611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Veel wekelijkse testen gaan via commerciële dienstverleners of werkgevers zelf.
Ik betwijfel of deze aantallen allemaal gemeld worden aan de GGD/RIVM
Goed punt, maar goed, er zullen genoeg mensen zijn in bijv de zorg die vaak getest zijn en waarvan de resultaten van de tests gemeld zijn.
pi_198594680
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]

[..]

Dat is snel gegaan.
Sfancta heeft blijkbaar een groeispurt met de maatregelen doorgemaakt. Grapperhaus approves!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:36:05 #203
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198594906
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:25 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Goed punt, maar goed, er zullen genoeg mensen zijn in bijv de zorg die vaak getest zijn en waarvan de resultaten van de tests gemeld zijn.
Is dat geen verplichting?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:43:25 #204
3778 popje
pi_198595100
Oh Marion Koopmans verklaart bij Nieuwsuur het feit dat er nu weinig stijging is in de ziekenhuizen in lijn met het aantal besmettingen dat die nog gaat komen... als de jongeren het allemaal overdragen aan hun ouders...

En ze zegt ook dat heel vaak de IC opname modellen niet blijken te kloppen!

En nog even inwrijven dat we vooral nog even bang moeten zijn voor de Zuid-Afrikaanse variant... en ook al klopt het model niet, de 1500 bedden in april is nog steeds mogelijk... dus we hebben nul ruimte voor versoepelingen.

Dank u Marion voor wederom altijd goed nieuws dat je ons brengt.
pi_198595177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:43 schreef popje het volgende:
Oh Marion Koopmans verklaart bij Nieuwsuur het feit dat er nu weinig stijging is in de ziekenhuizen in lijn met het aantal besmettingen dat die nog gaat komen... als de jongeren het allemaal overdragen aan hun ouders...

En nog even inwrijven dat we vooral nog even bang moeten zijn voor de Zuid-Afrikaanse variant... en ook al klopt het model niet, de 1500 bedden in april is nog steeds mogelijk... dus we hebben nul ruimte voor versoepelingen.

Wat hadden we ook alweer gezegd over nattevingerwerk?
pi_198595179
quote:

Zij is gewoon realistisch. Kan je haar niet kwalijk nemen.
pi_198595187
quote:

Er is ook weinig goed nieuws, enkel dat het % positief gezakt is naar 7-8%. Het zal nog 3-4% moeten zakken voor versoepelingen.
pi_198595268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is ook weinig goed nieuws, enkel dat het % positief gezakt is naar 7-8%. Het zal nog 3-4% moeten zakken voor versoepelingen.
Nou ja als de daling in percentage positieve testen omgekeerd evenredig loopt met de toename in positieve testen, dan verandert er feitelijk niets natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198595298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zij is gewoon realistisch. Kan je haar niet kwalijk nemen.
Is ze realistisch of pessimistisch?
pi_198595343
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is ze realistisch of pessimistisch?
pessimistisch ze is en blijft een viroloog natuurlijk.
pi_198595371
Nog 3 weken mensen, nog 3 weken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198595410
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:54 schreef halfway het volgende:
Nog 23 weken mensen, nog 23 weken.
fixed
pi_198595442
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:54 schreef halfway het volgende:
Nog 3 weken mensen, nog 3 weken.
Dit stoort me het meeste van corona, niet rekenen in eenheden van 2 weken.
pi_198595486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dit stoort me het meeste van corona, niet rekenen in eenheden van 2 weken.
Daar is een eenheid voor, een Fortnight (tegenwoordig ook een OMT). Er is een reden dat de internets Fortnite haten :P
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:10:37 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_198595781
quote:

Tsjah, het maakt me niet blij maar ik kan ook niet verwachten dat een viroloog zegt dat het nu allemaal geweldig is en dat we weer helemaal los kunnen gaan. Ik ben vrij kritisch op RIVM modellen maar het bewijs dat het niet best is zijn toch gewoon IC en ziekenhuisbezetting.

En dan vind ik vooral dat we de ondernemers er door moeten slepen nu.

Want ik geloof echt dat we aan de vooravond - nee dat is geen dag dat weet ik ook wel - van de omslag staan. En dan krijgen we nog een paar kloteweken maar die vaccins gaan echt zijn werk doen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198595902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

pessimistisch ze is en blijft een viroloog natuurlijk.
Bovendien zit ze in de maatregelenfuik. Terwijl de Engelsen en Amerikanen massaal en in een hoog tempo vaccineren zijn de EU lidstaten nog tot ver in 2022 tot niet werkende maatregelen als lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. veroordeeld omdat men zich genadeloos heeft laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren.
pi_198595939
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Bovendien zit ze in de maatregelenfuik. Terwijl de Engelsen en Amerikanen massaal en in een hoog tempo vaccineren zijn de EU lidstaten nog tot ver in 2022 tot niet werkende maatregelen als lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. veroordeeld omdat men zich genadeloos heeft laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren.
Tot ver in 2022 zelfs.. nogal overtrokken.
pi_198595946
Simpele oplossing. Gewoon een oproep doen aan iedereen boven de 60 om binnen te blijven en afstand te houden van jongeren. Ze krijgen als eerste de vaccins dus kunnen ze best nog even een paar weekjes hun best doen.
pi_198595951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
Simpele oplossing. Gewoon een oproep doen aan iedereen boven de 60 om binnen te blijven en afstand te houden van jongeren. Ze krijgen als eerste de vaccins dus kunnen ze best nog even een paar weekjes hun best doen.
Mag niet, is niet solidair.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:22:15 #220
3778 popje
pi_198595960
Aboutaleb bij Jinek:

Je moet straks rekening gaan houden met de handhaving van de avondklok in het licht.

Hij gaat er kennelijk al vanuit dat hij verlengd wordt?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:23:01 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_198595994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Maar ff serieus nu, ik geloof dat we tachtig miljoen vaccins in bestelling hebben staan. Dan is de hele discussie nu vooral wanneer ze komen, maar als er maar de helft komt zijn we al geholpen.

Waar komt dan de gedachte vandaan dan we ons nu "genadeloos hebben laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren". :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_198596007

Aantal opnames verpleegafdeling
0-20 28
20-29 - 23
30-39 - 51
40-49 - 108
50-59 - 243
60-69 - 318
70-79 - 429
80-89 - 278

90+ 36

Aantal opnames IC
30-39 - 20
40-49 - 36
50-59 - 124
60-69 - 221
70-79 - 174
80-89 - 7

Je kan het bijna niet duidelijker maken dat vaccineren in de bovenste leeftijdsgroepen echt het allerbelangrijkste is.
pi_198596030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Aboutaleb bij Jinek:

Je moet straks rekening gaan houden met de handhaving van de avondklok in het licht.

Nee Aboutaleb, we gaan niet handhaven in het licht, want we schaffen hem gewoon af, ja.
pi_198596036
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar ff serieus nu, ik geloof dat we tachtig miljoen vaccins in bestelling hebben staan. Dan is de hele discussie nu vooral wanneer ze komen, maar als er maar de helft komt zijn we al geholpen.

Waar komt dan de gedachte vandaan dan we ons nu "genadeloos hebben laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren". :?
Ik denk eerlijk gezegd wel dat @DDDDDaaf gelijk heeft, maar dat het afhangt welke maatregelen. Ik denk niet dat we nog 1,5 meter hebben en dergelijken, maar denk wel dat we tegen die tijd nog steeds negatieve tests, isolatie bij positief getest etc hebben zolang de pandemie niet formeel voorbij is.
pi_198596040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mag niet, is niet solidair.
Precies, maar oproepen naar jongeren mag wel schijnbaar. Is al meerdere keren gedaan.
pi_198596054
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Precies, maar oproepen naar jongeren mag wel schijnbaar. Is al meerdere keren gedaan.
Ja, want dat zijn asociale jongeren en geen zielige ouderen. Logisch toch?
pi_198596057
De bso’s moeten wel snel weer open zag ik op tv.
Snappen die mensen niet dat er op een bso kinderen van verschillende scholen op een groep samenkomen?
pi_198596072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:27 schreef quirina het volgende:
Snappen die mensen niet dat er op een bso kinderen van verschillende scholen op een groep samenkomen?
Plus dat ouders dan weer volle bak naar het werk scheuren.
pi_198596073
quote:
Hoeveel risico lopen die kinderen daadwerkelijk?
pi_198596104
https://www.ad.nl/binnenl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Kijk ook in het Ad over bso’s die voor iedereen weer open moeten.

Op school moeten ze afstand houden maar op de bso welnee joh.
pi_198596119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op het onderzoek waar ze besmettingen op scholen gaan sequensen om de bron van een eventuele uitbraak te achterhalen: het kind, de leraar, of de ouders.

Maar ik denk dat we daar heel lang op kunnen wachten

Voor nu ben ik allang blij dat die kinderen weer naar school kunnen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:30:15 #232
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596121
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd wel dat @:DDDDDaaf gelijk heeft, maar dat het afhangt welke maatregelen. Ik denk niet dat we nog 1,5 meter hebben en dergelijken, maar denk wel dat we tegen die tijd nog steeds negatieve tests, isolatie bij positief getest etc hebben zolang de pandemie niet formeel voorbij is.
Oh. Mijn vraag ging eigenlijk vooral - eigenlijk alleen maar - om het tweede deel. Hoezo hebben we ons laten 'afslachten' in die onderhandelingen.

Verder ben ik het met je eens. :)
pi_198596129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:29 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Kijk ook in het Ad over bso’s die voor iedereen weer open moeten.

Op school moeten ze afstand houden maar op de bso welnee joh.
Afstandhouden op een basisschool ?
pi_198596135
quote:

[..]

Britse variant verspreiden kinderen best snel onderling. Er zijn al een aantal scholen gesloten geweest of klassen in quarantaine.
pi_198596173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:30 schreef quirina het volgende:

[..]

Britse variant verspreiden kinderen best snel onderling. Er zijn al een aantal scholen gesloten geweest of klassen in quarantaine.
Ja oké, dat weet ik. Maar hoeveel risico lopen die kinderen zelf?
pi_198596184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Aboutaleb bij Jinek:

Dat impliceert “rekening houden met..” inderdaad.
pi_198596198
De avondklok blijft nog wel. Helemaal nu de besmettingen en ziekenhuis opnames weer stijgen.
pi_198596224
quote:
De BSO wordt nu vervangen door opa en oma, nu juist de mensen die in het ziekenhuis terecht komen.
pi_198596225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:35 schreef quirina het volgende:
De avondklok blijft nog wel. Helemaal nu de besmettingen en ziekenhuis opnames weer stijgen.
Het komt ze wel heel toevallig goed uit dat precies voor een "cruciaal" weekend de cijfers oplopen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:38:32 #240
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja oké, dat weet ik. Maar hoeveel risico lopen die kinderen zelf?
Dat zit tegen de 0 aan.

Ik vroeg me trouwens wel af wat het verhaal dan verder is van die gevallen van onder de 25 die wel op de IC kwamen.
pi_198596239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De BSO wordt nu vervangen door opa en oma, nu juist de mensen die in het ziekenhuis terecht komen.
Opa en oma zijn wijs genoeg om daar zelf een keuze in te maken. Blijkbaar kiezen opa en oma er dus voor dat zij het belangrijker vinden hun kleinkinderen te zien dan het risico te mijden.
pi_198596241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het komt ze wel heel toevallig goed uit dat precies voor een "cruciaal" weekend de cijfers oplopen.
Hou op zeg, zo ken ik je niet hier.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:39:33 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198596246
quote:
Waarom zouden ze nog dicht moeten blijven? Staat dat in verhouding?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198596252
Hopelijk seizoenseffect straks. Dan is het "Kijk, de avondklok werkt!" En de andere maatregelen ook, dus dan wordt het verlengen tot 1 juli. Gewoon omdat we geen risico willen nemen.

Mensen, dit gaat nog wel even duren. :')

Ik ga maar eens een feestje organiseren met 10 man. Ben er klaar mee.
pi_198596253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Opa en oma zijn wijs genoeg om daar zelf een keuze in te maken. Blijkbaar kiezen opa en oma er dus voor dat zij het belangrijker vinden hun kleinkinderen te zien dan het risico te mijden.
Des te meer argumenten om de BSO inderdaad open te gooien wmb
pi_198596255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hou op zeg, zo ken ik je niet hier.
Weet ik, het is ook vergezocht, maar was wel heel toevallig dat Grapperhaus vandaag de cijfers bekend maakte nog voordat de RIVM dat gedaan had.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:40:37 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198596256
wie denkt dat ze strengere maatregelen afkondigen met een R van 1,14?
pi_198596261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:40 schreef THEFXR het volgende:
Niet
pi_198596267
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:38 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik vroeg me trouwens wel af wat het verhaal dan verder is van die gevallen van onder de 25 die wel op de IC kwamen.
Tamara van Ark heeft ze gezien hoor, bij werkbezoek op een IC, allemaal piepjes enzo hoorde ze ook. Vreselijke gewaarwording. Dit virus is levensgevaarlijk.
pi_198596269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Weet ik, het is ook vergezocht, maar was wel heel toevallig dat Grapperhaus vandaag de cijfers bekend maakte nog voordat de RIVM dat gedaan had.
Die begrijp ik niet helemaal. Ze zijn de cijfers toch 15.15 gaan publiceren door een technische beperking, omdat ze voor die tijd nog geen complete cijfers hadden? Hoe kan Grapperhaus dan om 2u al complete cijfers hebben?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:42:00 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198596273
De avondklok groeit gewoon mee met de zomertijd.
pi_198596288
quote:
Ligt er aan hoe de trend blijft gaan
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:44:37 #253
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe de trend blijft gaan
En wat moeten ze dan concreet gaan doen?
pi_198596312
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet helemaal. Ze zijn de cijfers toch 15.15 gaan publiceren door een technische beperking, omdat ze voor die tijd nog geen complete cijfers hadden? Hoe kan Grapperhaus dan om 2u al complete cijfers hebben?
Feitelijk zijn de cijfers tot 10u van die dag.
Dus wellicht heeft iemand even een query gedraaid voor hem.
pi_198596314
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Want ik geloof echt dat we aan de vooravond - nee dat is geen dag dat weet ik ook wel - van de omslag staan. En dan krijgen we nog een paar kloteweken maar die vaccins gaan echt zijn werk doen.
Welke omslag? Het vaccinatietempo in de EU ligt ongelofelijk laag en er is ook niets dat er op duidt dat dat tempo in de komende maanden significant verhoogd gaat worden.
pi_198596326
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Feitelijk zijn de cijfers tot 10u van die dag.
Dus wellicht heeft iemand even een query gedraaid voor hem.
Ik weet niet meer wat de reden was waarom ze naar 15.15 gingen, dat had te maken met data die nog binnen moest komen, maar weet niet welke. Ik vind het in elk geval bijzonder. Als ze de data nog steeds compleet hebben op de oude tijd, waarom dan nu later publiceren en niet tegelijk met de ziekenhuiscijfers.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:49:35 #257
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198596354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Niet
uiteindelijk gaat het wel mis met een R van 1,14, het is niet zo dat we sneller vaccineren
pi_198596367
quote:
Wat was de motivering?
zie email 27 oktober
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:50:32 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198596374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Tamara van Ark heeft ze gezien hoor, bij werkbezoek op een IC, allemaal piepjes enzo hoorde ze ook. Vreselijke gewaarwording. Dit virus is levensgevaarlijk.
Ik ken behoorlijk wat mensen hoog in de boom op medisch vlak, maar niemand neemt Van Ark serieus hoor. Wát een mens is dat :N
pi_198596390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet meer wat de reden was waarom ze naar 15.15 gingen, dat had te maken met data die nog binnen moest komen, maar weet niet welke. Ik vind het in elk geval bijzonder. Als ze de data nog steeds compleet hebben op de oude tijd, waarom dan nu later publiceren en niet tegelijk met de ziekenhuiscijfers.
Staat mij inderdaad ook iets van bij dat ze nog aan het rennen en vliegen waren om die cijfers te publiceren om 14:15

Oh well. Laten we hopen dat het niet doorzet dit weekend.

De datavertraging loopt in elk geval op.
pi_198596394
quote:

[..]

Niks nul nada noppes.

Maar het gaat er om of ze het doorgeven aan hun ouders en opa en oma.
zie email 27 oktober
pi_198596395
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:44 schreef OProg het volgende:

[..]

En wat moeten ze dan concreet gaan doen?
Begin eens met de winkels en horeca terrassen te openen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:51:52 #263
3778 popje
pi_198596398
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ken behoorlijk wat mensen hoog in de boom op medisch vlak, maar niemand neemt Van Ark serieus hoor. Wát een mens is dat :N
Piepjes! Dan hoor je al die apparaten en dan denk je, dat is toch wel serieus...
pi_198596401
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begin eens met de winkels en horeca te openen.
Begin eens met de avondklok.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:52:02 #265
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596402
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Welke omslag? Het vaccinatietempo in de EU ligt ongelofelijk laag en er is ook niets dat er op duidt dat dat tempo in de komende maanden significant verhoogd gaat worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De komende maanden - dat is dan Q2 - staan er 9,2 miljoen van Pfizer/Moderna op het programma voor Nederland. En 3 miljoen Janssen en 4 miljoen na correctie van AZ.

Daar kan een wijziging in komen maar een redelijk aantal gaat er toch wel komen en dan met name voor de groepen met het grootste risico. Maar dan komt Q3 en staan er nog veel meer op de lijst.

Dus het is gewoon bullshit dat het niet significant beter gaat worden.
pi_198596410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Begin eens met de avondklok.
true, maar zelfs het onderwijs zal eerder aan bod komen
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:53:20 #267
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596413
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begin eens met de winkels en horeca terrassen te openen.
Maar we hebben het toch over strengere maatregelen? :?

Of hebben we het nu over slimmere maatregelen? :?
pi_198596423
quote:
Wat moet je nog doen dan? Je kunt niks meer. Zeker niet nu D66 (van de kabinetspartijen het meest kritisch, willen ook van de avondklok af) dik gewonnen heeft.
zie email 27 oktober
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:54:20 #269
3778 popje
pi_198596424
Grapperhaus net bij Jair zijn vraag: 'de avondklok moet er toch als eerste af?'

NEEE (primaire eerste reactie), uh die moeten we nog met andere maatregelen gaan wegen...

Van Ark:

Nee, daar kunnen we natuurlijk niks over zeggen, maar het is wel heel zorgelijk, dus we moeten de avondklok eens opnieuw gaan bekijken...
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:54:41 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198596428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:51 schreef popje het volgende:

[..]

Piepjes! Dan hoor je al die apparaten en dan denk je, dat is toch wel serieus...
Zeer zorgwekkend

@Lenny_Leonard vindt haar geloof ik wel te pruimen
pi_198596433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:53 schreef OProg het volgende:

[..]

Hadden we de "intelligente" lockdown van vorig jaar nog maar, dan was er een hoop meer mogelijk.

Soms denk ik dat meer versoepelen misschien wel minder besmettingen tot gevolg heeft.
pi_198596438
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niks nul nada noppes.

Maar het gaat er om of ze het doorgeven aan hun ouders en opa en oma.
Ja dat weet ik. Maar hun ouders, opa en oma horen juist degenen te zijn die wijzer zijn. Ziek? Laten testen, thuisblijven.

We moeten eens stoppen met kinderen maatregelen opleggen omdat er ouderen zijn die bang zijn.
pi_198596461
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:53 schreef OProg het volgende:

[..]

Ah meer maatregelen.. nee denk niet dat men nog snel zal overwegen eigenlijk
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:57:20 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198596465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat moet je nog doen dan? Je kunt niks meer. Zeker niet nu D66 (van de kabinetspartijen het meest kritisch, willen ook van de avondklok af) dik gewonnen heeft.
wil gewoon twee zijden van de medaille weten/discussiëren, versoepelingen kun je op je buik schrijven, misschien gaan ze wel de strengere kant op?
pi_198596466
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waren ze nog maar kritischer geweest dan dat half uurtje destijds.
pi_198596472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wil gewoon twee zijden van de medaille weten/discussiëren, versoepelingen kun je op je buik schrijven, misschien gaan ze wel de strengere kant op?
Prima. Graag. Maar welke verzwaring zie jij nog als realistisch dan?
zie email 27 oktober
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:58:16 #277
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198596482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hadden we de "intelligente" lockdown van vorig jaar nog maar, dan was er een hoop meer mogelijk.

Soms denk ik dat meer versoepelen misschien wel minder besmettingen tot gevolg heeft.
Die intelligente lockdown werkte toen natuurlijk omdat Corona nieuw en onbekend was. Er waren verhalen dat mensen in China zomaar op straat dood neervallen.

Nu is die angst er niet meer, mensen gaan nu weer gewoon op pad en bij elkaar op bezoek. Een heel verschil met vorig jaar.
pi_198596497
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:58 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Die intelligente lockdown werkte toen natuurlijk omdat Corona nieuw en onbekend was. Er waren verhalen dat mensen in China zomaar op straat dood neervallen.

Nu is die angst er niet meer, mensen gaan nu weer gewoon op pad en bij elkaar op bezoek. Een heel verschil met vorig jaar.
true, maar tegelijkertijd is het ook geen vrijbrief om strengere maatregelen maar onbeperkt te blijven verlengen zonder onderbouwing.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:00:28 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198596508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Prima. Graag. Maar welke verzwaring zie jij nog als realistisch dan?
de scholen gaan niet meer dicht, de avondklok kan nog vervroegd worden of geen bezoek meer thuis.
pi_198596518
Ik heb het idee dat de maatregelen echt maar een klein beetje helpen. Kunnen hoog of laag springen, maar je krijgt het niet omlaag met een avondklok. Het virus heeft haar eigen wetten.

Kan maar op één manier: Aerogene transmissie. Snap niet dat we vol inzetten op ventilatie. Het zou toch op z'n minst goed onderzocht moeten worden. In de VS zijn ze daar al veel meer mee bezig.

We kunnen kiemsurveillance doen, Fieldlab experimenten, vaccins ontwikkelen. Waarom kunnen we niet even hard maken hoe de transmissie precies werkt, of het aerosolen zijn of niet? Het RIVM is zelf ook totaal niet kritisch maar ideologisch. Het verbaasd mij gewoon, we zijn al een jaar verder en we hebben nog steeds niet echt nieuwe inzichten.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:01:00 #281
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198596519
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

true, maar tegelijkertijd is het ook geen vrijbrief om strengere maatregelen maar onbeperkt te blijven verlengen zonder onderbouwing.
Oh zeker mee eens inderdaad.
pi_198596533
https://www.ftm.nl/artike(...)vondklok-zwarte-doos

Deze al langsgekomen? Vast wel, maar toont wel aan wat voor nattevingerwerk het is van RIVM...
pi_198596553
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb het idee dat de maatregelen echt maar een klein beetje helpen.
Dat is nogal een uitspraak. Alles bij elkaar voorkom je echt wel veel besmettingen en opnames door deze maatregelen.
pi_198596564
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)vondklok-zwarte-doos

Deze al langsgekomen? Vast wel, maar toont wel aan wat voor nattevingerwerk het is van RIVM...
Jeps. had ik al paar keer gedeeld.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:06:02 #285
346939 Janneke141
pi_198596579
Hoe lang zou het duren totdat het ook in Den Haag doordringt dat anderhalve-meter-onderwijs een illusie is? En vraag 2: wat gaan ze dan doen, de scholen weer sluiten omdat het niet kan of alle kinderen weer gewoon naar school sturen omdat ze toch geen afstand gaan houden?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:06:46 #286
346939 Janneke141
pi_198596587
Ik woon trouwens langs een redelijk doorgaande weg, en het wordt toch met de week drukker na negenen.
pi_198596612
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ik woon trouwens langs een redelijk doorgaande weg, en het wordt toch met de week drukker na negenen.
Ja hier ook. Mensen nemen de gok steeds vaker.
  Forum Admin vrijdag 19 maart 2021 @ 23:09:49 #288
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198596628
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zit sowieso veel op de weg en je ziet dat het al heel erg druk is. Men heeft er schijt aan. Avondklok of thuiswerken, het boeit ze niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_198596644
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de scholen gaan niet meer dicht,
Eens
quote:
de avondklok kan nog vervroegd worden
Lijkt me zowel politiek als maatschappelijk onhaalbaar
quote:
of geen bezoek meer thuis.
is onhandhaafbaar en vereist een wetswijziging...
zie email 27 oktober
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:11:43 #290
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596646
Als je het dan toch over maatregelen hebt.

Ik ben de afgelopen 12 maanden 2 keer naar kantoor geweest midden in de zomer. Nog wel de vraag gehad of ik wilde komen maar daar kunnen ze de groeten mee krijgen want mijn waarde zit niet omdat ik op een locatie zit maar om wat ik uiteindelijk de organisatie lever.

Mensen die dit uiteindelijk de verdedigingen met 'maar ik mag niet thuiswerken van de baas'. Serieus, dat is gewoon niveautje 'maar ik heb gewoon contact nodig'. Misschien moet je je dan eens af gaan vragen waarom je je werk doet.

Toon eens een keer ballen en pleur het dan niet op dat je er nu eenmaal van 'de baas' moet zijn. En denk eens na over welke waarde je nu eigenlijk levert. Is het puur je aanwezigheid? Die zorgt er hoe je het ook went of keert of recht lult toe dat ondernemers zoals @Noek nog steeds dicht zijn.
pi_198596730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is nogal een uitspraak. Alles bij elkaar voorkom je echt wel veel besmettingen en opnames door deze maatregelen.
Hoe kan het dan dat in bepaalde staten van de VS er géén significant verschil is, neem Florida en Californië? En er zijn nog wel meer voorbeelden. Bovendien zei ik nog wat anders in mijn post: aerogene transmissie.

We weten niet hoe veel besmettingen er zouden zijn zonder maatregelen. 8k, 10k, 15k, 20k? Exponentiële groei werkt ook maar tot een bepaald punt. Het is niet zo dat letterlijk iedereen elkaar zou bezoeken, die som is gigantisch veel complexer. RIVM kan leuk extrapoleren naar 170k in een van hun voorbeelden, maar dat is echt lariekoek.

Ik wil graag weten hoe veel besmettingen er zouden zijn zonder maatregelen, maar dan moet men niet aankomen met zo'n dom modelletje waaruit geëxtrapoleerd wordt. Zo werkt het alleen in de wiskunde.
pi_198596739
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:11 schreef OProg het volgende:
Als je het dan toch over maatregelen hebt.

Ik ben de afgelopen 12 maanden 2 keer naar kantoor geweest midden in de zomer. Nog wel de vraag gehad of ik wilde komen maar daar kunnen ze de groeten mee krijgen want mijn waarde zit niet omdat ik op een locatie zit maar om wat ik uiteindelijk de organisatie lever.

Mensen die dit uiteindelijk de verdedigingen met 'maar ik mag niet thuiswerken van de baas'. Serieus, dat is gewoon niveautje 'maar ik heb gewoon contact nodig'. Misschien moet je je dan eens af gaan vragen waarom je je werk doet.

Toon eens een keer ballen en pleur het dan niet op dat je er nu eenmaal van 'de baas' moet zijn. En denk eens na over welke waarde je nu eigenlijk levert. Is het puur je aanwezigheid? Die zorgt er hoe je het ook went of keert of recht lult toe dat ondernemers zoals @:noek nog steeds dicht zijn.
Ik ben ook al 12 maanden niet op kantoor geweest met uitzondering van 2x, 1x voor een meeting met een nieuwe collega, en 1x om mijn laptop en telefoon om te wisselen. Er mag alleen bij hoge uitzondering op kantoor gewerkt worden bij ons (pasjes zijn gedeactiveerd) na goedkeuring MT (dwz als je thuis bijvoorbeeld omstandigheden hebt, of de muren op je afkomen)

Bij ons is er nooit discussie over thuiswerken, omdat we dat eigenlijk altijd al 1-2 dagen per week deden.
pi_198596748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat in bepaalde staten van de VS er géén significant verschil is, neem Florida en Californië? En er zijn nog wel meer voorbeelden. Bovendien zei ik nog wat anders in mijn post: aerogene transmissie.

We weten niet hoe veel besmettingen er zouden zijn zonder maatregelen. 8k, 10k, 15k, 20k? Exponentiële groei werkt ook maar tot een bepaald punt. Het is niet zo dat letterlijk iedereen elkaar zou bezoeken, die som is gigantisch veel complexer. RIVM kan leuk extrapoleren naar 170k in een van hun voorbeelden, maar dat is echt lariekoek.

Ik wil graag weten hoe veel besmettingen er zouden zijn zonder maatregelen, maar dan moet men niet aankomen met zo'n dom modelletje waaruit geëxtrapoleerd wordt. Zo werkt het alleen in de wiskunde.
FTM heeft geprobeerd de modellen bij RIVM los te peuteren, maar het blijft een zwarte doos.

Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt als je iets meer los laat. Wellicht daalt het dan wel.
pi_198596763
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Iets met plechtig beloven hun best te doen te leveren ipv keihard aantallen en levertermijnen af te spreken incl. leververplichtingen en/of boeteclausules. En toen het duidelijk werd dat de EU in de onderhandelingen met Astra Zeneca vooral dat gedaan heeft waar men goed in is - falen - beweerde men uit pure rancune maar doodleuk dat dat allemaal niets uitmaakt omdat AZ toch maar een tweederangs Aldi vaccin is. Wat verwacht je precies van de EU burgers, wanneer je hen vertelt dat ze zich met volgens o.a. von der Leyen ineffectieve rotzooi moeten laten inenten en dat er anders uitsluiting van de samenleving volgt?

De Amerikanen en Engelsen kunnen door het hoge vaccinatietempo inmiddels uitzien naar de terugkeer naar normaliteit, terwijl ons - EU burgers - alleen maar nieuwe lockdowns, verlenging van de bestaande lockdowns en avondklokken en een testsamenleving in het vooruitzicht gesteld wordt. Het enige perspectief dat geboden wordt is een uitzichtloze situatie van elkaar opvolgende lockdowns en een handjevol bejaarden dat maandelijks gevaccineerd wordt om de illusie van een vaccinatiecampagne te creëeren.
pi_198596768
Ik ben vrij moe en heb dan ook alleen de samenvatting gelezen, maar van die conclusie word je niet echt vrolijk. NPIs zijn non-pharmaceutical interventions, dus het scala aan beperkingen. Daar lijken we voorlopig dus wel aan vast te zitten. (Gebaseerd op de UK)

quote:
We estimate that vaccination alone is insufficient to contain the outbreak. In the absence of NPIs, even with our most optimistic assumption that the vaccine will prevent 85% of infections, we estimate R to be 1·58 (95% credible intervals [CI] 1·36–1·84) once all eligible adults have been offered both doses of the vaccine. Under the default uptake scenario, removal of all NPIs once the vaccination programme is complete is predicted to lead to 21 400 deaths (95% CI 1400–55 100) due to COVID-19 for a vaccine that prevents 85% of infections, although this number increases to 96 700 deaths (51 800–173 200) if the vaccine only prevents 60% of infections. Although vaccination substantially reduces total deaths, it only provides partial protection for the individual; we estimate that, for the default uptake scenario and 60% protection against infection, 48·3% (95% CI 48·1–48·5) and 16·0% (15·7–16·3) of deaths will be in individuals who have received one or two doses of the vaccine, respectively.
http://shorturl.at/bjDW9
pi_198596779
Mwa niet helemaal mee eens. Vanuit directies wordt veel druk uitgeoefend op werknemers om op locatie te verschijnen. Dat heeft met wantrouwen / machtswellust te maken wat mij betreft. Dan kan je wel gaan drammen of eisen dat je per se thuis wil werken, maar als je bazen dat niet zien zitten en je daardoor je baan op het spel zet, ga je wel anders piepen.
pi_198596803
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Mwa niet helemaal mee eens. Vanuit directies wordt veel druk uitgeoefend op werknemers om op locatie te verschijnen. Dat heeft met wantrouwen / machtswellust te maken wat mij betreft. Dan kan je wel gaan drammen of eisen dat je per se thuis wil werken, maar als je bazen dat niet zien zitten en je daardoor je baan op het spel zet, ga je wel anders piepen.
Als je baas het zo hoog opspeelt is het tijd om je ziek te melden en een andere baan te zoeken.
Ik zou nooit voor een hut willen werken die zulke eisen stelt, ook niet in normale omstandigheden.
pi_198596804
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:21 schreef nostra het volgende:
Ik ben vrij moe en heb dan ook alleen de samenvatting gelezen, maar van die conclusie word je niet echt vrolijk. NPIs zijn non-pharmaceutical interventions, dus het scala aan beperkingen. Daar lijken we voorlopig dus wel aan vast te zitten. (Gebaseerd op de UK)
[..]

http://shorturl.at/bjDW9
In Israël zie je nu toch dat de vaccins wel genoeg lijken te zijn
Alpha kenny one
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:25:48 #299
22565 asco
Los in deze tent
pi_198596817
twitter
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:26:40 #300
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198596829
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:24 schreef falling_away het volgende:

[..]

In Israël zie je nu toch dat de vaccins wel genoeg lijken te zijn
eens kijken hoe lang het vaccin stand houdt.
pi_198596835
quote:
De vriendjes (van de bso) van mijn zoontjes komen gewoon hier thuis spelen... Enige wat je met het sluiten van de bso bereikt is dat opa en oma meer op kinderen gaan letten. Dat zie ik ook terug op het schoolplein als ik de kinderen op ga halen, aanzienlijk meer opa's en oma's om kinderen te halen dan toen de bso's nog open waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')