Bron staat in een bericht ergens daaronder.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron? Google vindt het bericht niet.
Kudos voor wie dat bedacht heeft. Zo beperken ze het aantal reizigers (naar de kust bvb) zonder dat men reizigers moet tellen of treinen moet schrappen.
Sowieso heb je niet zo veel meer aan het reproductiegetal als steeds meer ouderen gevaccineerd zijn. Als de zorg ontlast is is een r van 2,9 slechts een nutteloos feitje behalve dan voor modelleurs.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zeiden net in het NOS journaal 'de cijfers van de besmettingen zijn nu niet zo makkelijk meer te duiden, want het leidt niet automatisch meer tot hetzelfde aantal ziekenhuisopnames als een tijdje geleden. En het aantal doden neemt al helemaal af... De r van 1,14 is ook een tijd geleden dus we zijn nu bang voor een r van 2 weken terug...
Dit slaat nergens op natuurlijk. Want die r geeft de groei van het aantal besmettingen weer. Hoe relevant dat is voor ziekenhuis opnames is dan voornamelijk afhankelijk van het aantal besmetting waar je dan op zit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zeiden net in het NOS journaal 'de cijfers van de besmettingen zijn nu niet zo makkelijk meer te duiden, want het leidt niet automatisch meer tot hetzelfde aantal ziekenhuisopnames als een tijdje geleden. En het aantal doden neemt al helemaal af... De r van 1,14 is ook een tijd geleden dus we zijn nu bang voor een r van 2 weken terug...
Dat kan je over alle cijfers zeggen: die 7425 positieve tests betreffen besmettingen die een week geleden plaatsvonden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:14 schreef popje het volgende:
Het ding is alleen dat je met een r van 1.14 prima uit kunt rekenen hoeveel positieve tests dat ongeveer deze week zullen zijnquote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat kan je over alle cijfers zeggen: die 7425 positieve tests betreffen besmettingen die een week geleden plaatsvonden.
De vaccinatie is een nieuwe extra variabele. 10.000 besmette 20'ers is minder erg dan 2.000 besmette 90'ers, zeker nu de besmettingen steeds minder veel ouderen bevattenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op natuurlijk. Want die r geeft de groei van het aantal besmettingen weer. Hoe relevant dat is voor ziekenhuis opnames is dan voornamelijk afhankelijk van het aantal besmetting waar je dan op zit.
Een r van 2,00 is (wanneer kort) bij 100 dagelijkse besmettingen minder erg dan een r van 1,01 bij 15000 dagelijkse besmettingen voor het aantal ziekenhuis opnames.
Het zouden vooral het aantal besmettingen moeten zijn waarvan je nu niet meer weet hoeveel ziekenhuis/ic opnames dat veroorzaakt omdat je nu met een gevaccineerde bevolking te maken hebt (en evt andere varianten).
Dat was het sowieso al niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:31 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het ding is alleen dat je met een r van 1.14 prima uit kunt rekenen hoeveel positieve tests dat ongeveer deze week zullen zijn![]()
Wat het lastig maakt is dat de impact op de ziekenhuiscijfers nog niet goed te meten is maar ik vind die nog steeds (te) hoog liggen.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
De vaccinatie is een nieuwe extra variabele. 10.000 besmette 20'ers is minder erg dan 2.000 besmette 90'ers, zeker nu de besmettingen steeds minder veel ouderen bevatten
Dan isoleer jij je toch lekker. Heb je geen avondklok voor nodig.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind corona en mensen die er ernstige last van hebben of hadden echt afschuwelijk en afschuwelijk voor hun, maar die avondklok en dergelijke vind ik echt heerlijk.
Van mij mag het sowieso het hele jaar zo blijven, nooit meer last van klote bezoek, lekker rustig op straat. Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.
Ook straks met beter weer geen enkel probleem. Mensen die andere mensen nodig hebben die niet uit het gezin komen, zijn gewoon niet tevreden met zichzelf en/of partner.
Het hele jaar zo blijven? Geen last van bezoek? Als jij geen bezoek wilt, hoef je dat ook zonder avondklok niet te hebben. En wat als ik mensen buiten mijn gezin graag wil zien? Dat hoeft volgens jou niet, want ik ben gewoon niet tevreden met mezelf?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind corona en mensen die er ernstige last van hebben of hadden echt afschuwelijk en afschuwelijk voor hun, maar die avondklok en dergelijke vind ik echt heerlijk.
Van mij mag het sowieso het hele jaar zo blijven, nooit meer last van klote bezoek, lekker rustig op straat. Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.
Ook straks met beter weer geen enkel probleem. Mensen die andere mensen nodig hebben die niet uit het gezin komen, zijn gewoon niet tevreden met zichzelf en/of partner.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.
Dat is snel gegaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 19:41 schreef Sfancta het volgende:
Maar de belangrijkste vraag, kan ik weer naar de Action voor wat plastic bakken te halen zonder me dagen van te voren moeten aanmelden?
Je hoeft geen bezoek te ontvangen hè?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Excuusquote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:08 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat kun je wel schrijven, maar dat is complete onzin. Aruba heeft dagelijks 50-100 gevallen en in totaal 8600.
Ik hoop toch echt dat je een grap maakt...maar het zou mij niet eens meer verbazen als het geen grap was.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:50 schreef Sfancta het volgende:
Was een grapje boze mensen
Kreeg al een bedreiging via dm![]()
Google eens op Poe's law.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:50 schreef Sfancta het volgende:
Was een grapje boze mensen
Kreeg al een bedreiging via dm![]()
Het zijn niet allemaal individuele tests natuurlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:58 schreef _serial_ het volgende:
op 17-3, dag 77 van dit jaar hadden we een wederom een nieuw testrecord met 82K testen en 7.98% positief
Nog 112 dagen op dit tempo doortesten en we hebben heel Nederland 1x getest.
Dit jaar zijn er tot nu toe 3245234 getest, waarvan 321642 positief, 9.9%
Deze week zijn er totaal 243044 testen uitgevoerd waarvan 18041 positief, 7.4%
Het aantal testen van vandaag komt over 2 dagen in de open data.
Vandaag waren er 1051 van de gemelde besmettingen ouder dan 5 dagen, en 189 ouder dan 10 dagen, dit aantal loopt op.
Genoeg mensen die wekelijks getest worden inderdaad.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zijn niet allemaal individuele tests natuurlijk
Veel wekelijkse testen gaan via commerciële dienstverleners of werkgevers zelf.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 21:21 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Genoeg mensen die wekelijks getest worden inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |