Dat zijn temperaturen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een kaart met vakjes en cijfers?
Gisteren 73 nieuwe meldingen, totaal tot nu toe 8624.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Nee, vandaag schreef ik, Niet in totaal.
Op welke atletiekbaan sport je met 500 man tegelijk? Ik train bij zo ongeveer de grootste atletiekvereniging van Nederland en de groepen lopen daar niet hutjemutje op elkaar.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met 500 man op een atletiekbaan weet je in elk geval zeker dat de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden.
Meer bij mensen die moeilijk gaan doen en heel koppig niet de regels willen opvolgen lijkt mequote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hulp bieden?
"Agent! Kunt u mij aanwijzen waar het raam is? En dat? Is dat de zitplaats?"
Ja nee dat snap ik ook wel. Het staat er zo knullig opgeschreven net alsof er ook andere mogelijkheden zijn en we het niet hebben over het handhaven van micromanagement tot in je aars.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Meer bij mensen die moeilijk gaan doen en heel koppig niet de regels willen opvolgen lijkt me
Ja, stel je voor dat je niet aan het raampje gaat zitten dan kun je de lijkwagens wel vast voor laten rijden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Meer bij mensen die moeilijk gaan doen en heel koppig niet de regels willen opvolgen lijkt me
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Amai! U zit precies niet op een zetel aan het venster! Dat is een djoef op de muil van de zorg!
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je niet aan het raampje gaat zitten dan kun je de lijkwagens wel vast voor laten rijden.
Amai! U zit precies niet op een zetel aan het venster! Dat is een djoef op de muil van de zorg!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hulp bieden?
"Agent! Kunt u mij aanwijzen waar het raam is? En dat? Is dat de zitplaats?"
Die shit gaat diep.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:24 schreef Qarrad het volgende:
Ik pieste net een beetje in mijn broek van het lachen want een hoop complotwappies blijken niet op Viruswaarheid te hebben gestemd omdat...er een complottheorie de ronde doet dat die organisatie deel is van een complot van de overheid![]()
![]()
Zo lost het probleem zichzelf ook op
Ik wist niet eens dat je op die Willem Engel en zijn clubje kon stemmen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:24 schreef Qarrad het volgende:
Ik pieste net een beetje in mijn broek van het lachen want een hoop complotwappies blijken niet op Viruswaarheid te hebben gestemd omdat...er een complottheorie de ronde doet dat die organisatie deel is van een complot van de overheid![]()
![]()
Zo lost het probleem zichzelf ook op
Kon ook niet overal omdat ze (verrassend!) hun zaakjes niet op orde hadden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat je op die Willem Engel en zijn clubje kon stemmen.
Tot ie met dat debiele bericht kwam over hertelling en weet ik het wat voor onzin.
En de terrassen die dicht blijven, dat worden veel BBQs..quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:00 schreef asco het volgende:
Alleen hierdoor zullen de cijfers gaan dalen:
[ afbeelding ]
29 maart.
Bring it on.
Waarom gaan daar de cijfers beter van worden?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:00 schreef asco het volgende:
Alleen hierdoor zullen de cijfers gaan dalen:
[ afbeelding ]
29 maart.
Bring it on.
Omdat het vorig jaar ook zo ging?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom gaan daar de cijfers beter van worden?
quote:
Wat is echt?quote:
Iets waar een onderbouwing onder zit en niets iets wat ook heel erg toevallig kan zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is echt?
Is dat iets wat in jouw straatje past?
We gaan het zien.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Iets waar een onderbouwing onder zit en niets iets wat ook heel erg toevallig kan zijn.
Ik hoop echt heel erg dat je gelijk hebt hoorquote:
Het scheelt in ieder geval al dat je meer buiten kunt zijn. Mensen blijven elkaar toch opzoeken, en dat is veiliger in de tuin dan in een slecht geventileerde woonkamer.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik hoop echt heel erg dat je gelijk hebt hoor
Vrees alleen het ergste. Als covid niet tegen warm weer kon was het in landen met een heet klimaat niet zo vaak voorgekomen.
Bron? Google vindt het bericht niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 18:24 schreef asco het volgende:
[..]
In België hebben ze zojuist ook weer de oplossing gevonden om uit deze crisis te komen, komt tie:
"Op vakantiedagen en in het weekend mag iedereen ouder dan 12 jaar alleen nog op plaatsen aan het raam zitten. De maatregel zal ingaan op 3 april en enkel gelden voor reizen naar toeristische regio's, zo is aan onze redactie gemeld. Wie jonger is dan 12 jaar mag zitten waar die dat wenst."
![]()
![]()
Genot.
Het klinkt inderdaad als je het snel leest als een enorme Belgenmop maar stiekem is het geniaalquote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron? Google vindt het bericht niet.
Kudos voor wie dat bedacht heeft. Zo beperken ze het aantal reizigers (naar de kust bvb) zonder dat men reizigers moet tellen of treinen moet schrappen.
Bron staat in een bericht ergens daaronder.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron? Google vindt het bericht niet.
Kudos voor wie dat bedacht heeft. Zo beperken ze het aantal reizigers (naar de kust bvb) zonder dat men reizigers moet tellen of treinen moet schrappen.
Sowieso heb je niet zo veel meer aan het reproductiegetal als steeds meer ouderen gevaccineerd zijn. Als de zorg ontlast is is een r van 2,9 slechts een nutteloos feitje behalve dan voor modelleurs.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zeiden net in het NOS journaal 'de cijfers van de besmettingen zijn nu niet zo makkelijk meer te duiden, want het leidt niet automatisch meer tot hetzelfde aantal ziekenhuisopnames als een tijdje geleden. En het aantal doden neemt al helemaal af... De r van 1,14 is ook een tijd geleden dus we zijn nu bang voor een r van 2 weken terug...
Dit slaat nergens op natuurlijk. Want die r geeft de groei van het aantal besmettingen weer. Hoe relevant dat is voor ziekenhuis opnames is dan voornamelijk afhankelijk van het aantal besmetting waar je dan op zit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:14 schreef popje het volgende:
Ze zeiden net in het NOS journaal 'de cijfers van de besmettingen zijn nu niet zo makkelijk meer te duiden, want het leidt niet automatisch meer tot hetzelfde aantal ziekenhuisopnames als een tijdje geleden. En het aantal doden neemt al helemaal af... De r van 1,14 is ook een tijd geleden dus we zijn nu bang voor een r van 2 weken terug...
Dat kan je over alle cijfers zeggen: die 7425 positieve tests betreffen besmettingen die een week geleden plaatsvonden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:14 schreef popje het volgende:
Het ding is alleen dat je met een r van 1.14 prima uit kunt rekenen hoeveel positieve tests dat ongeveer deze week zullen zijnquote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat kan je over alle cijfers zeggen: die 7425 positieve tests betreffen besmettingen die een week geleden plaatsvonden.
De vaccinatie is een nieuwe extra variabele. 10.000 besmette 20'ers is minder erg dan 2.000 besmette 90'ers, zeker nu de besmettingen steeds minder veel ouderen bevattenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:27 schreef opreis het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op natuurlijk. Want die r geeft de groei van het aantal besmettingen weer. Hoe relevant dat is voor ziekenhuis opnames is dan voornamelijk afhankelijk van het aantal besmetting waar je dan op zit.
Een r van 2,00 is (wanneer kort) bij 100 dagelijkse besmettingen minder erg dan een r van 1,01 bij 15000 dagelijkse besmettingen voor het aantal ziekenhuis opnames.
Het zouden vooral het aantal besmettingen moeten zijn waarvan je nu niet meer weet hoeveel ziekenhuis/ic opnames dat veroorzaakt omdat je nu met een gevaccineerde bevolking te maken hebt (en evt andere varianten).
Dat was het sowieso al niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:31 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het ding is alleen dat je met een r van 1.14 prima uit kunt rekenen hoeveel positieve tests dat ongeveer deze week zullen zijn![]()
Wat het lastig maakt is dat de impact op de ziekenhuiscijfers nog niet goed te meten is maar ik vind die nog steeds (te) hoog liggen.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
De vaccinatie is een nieuwe extra variabele. 10.000 besmette 20'ers is minder erg dan 2.000 besmette 90'ers, zeker nu de besmettingen steeds minder veel ouderen bevatten
Dan isoleer jij je toch lekker. Heb je geen avondklok voor nodig.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind corona en mensen die er ernstige last van hebben of hadden echt afschuwelijk en afschuwelijk voor hun, maar die avondklok en dergelijke vind ik echt heerlijk.
Van mij mag het sowieso het hele jaar zo blijven, nooit meer last van klote bezoek, lekker rustig op straat. Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.
Ook straks met beter weer geen enkel probleem. Mensen die andere mensen nodig hebben die niet uit het gezin komen, zijn gewoon niet tevreden met zichzelf en/of partner.
Het hele jaar zo blijven? Geen last van bezoek? Als jij geen bezoek wilt, hoef je dat ook zonder avondklok niet te hebben. En wat als ik mensen buiten mijn gezin graag wil zien? Dat hoeft volgens jou niet, want ik ben gewoon niet tevreden met mezelf?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Ik vind corona en mensen die er ernstige last van hebben of hadden echt afschuwelijk en afschuwelijk voor hun, maar die avondklok en dergelijke vind ik echt heerlijk.
Van mij mag het sowieso het hele jaar zo blijven, nooit meer last van klote bezoek, lekker rustig op straat. Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.
Ook straks met beter weer geen enkel probleem. Mensen die andere mensen nodig hebben die niet uit het gezin komen, zijn gewoon niet tevreden met zichzelf en/of partner.
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Aankopen kunnen goed online of met een afspraak.
Dat is snel gegaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 19:41 schreef Sfancta het volgende:
Maar de belangrijkste vraag, kan ik weer naar de Action voor wat plastic bakken te halen zonder me dagen van te voren moeten aanmelden?
Je hoeft geen bezoek te ontvangen hè?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:37 schreef Sfancta het volgende:
Excuusquote:Op vrijdag 19 maart 2021 19:08 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat kun je wel schrijven, maar dat is complete onzin. Aruba heeft dagelijks 50-100 gevallen en in totaal 8600.
Ik hoop toch echt dat je een grap maakt...maar het zou mij niet eens meer verbazen als het geen grap was.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:50 schreef Sfancta het volgende:
Was een grapje boze mensen
Kreeg al een bedreiging via dm![]()
Google eens op Poe's law.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:50 schreef Sfancta het volgende:
Was een grapje boze mensen
Kreeg al een bedreiging via dm![]()
Het zijn niet allemaal individuele tests natuurlijkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:58 schreef _serial_ het volgende:
op 17-3, dag 77 van dit jaar hadden we een wederom een nieuw testrecord met 82K testen en 7.98% positief
Nog 112 dagen op dit tempo doortesten en we hebben heel Nederland 1x getest.
Dit jaar zijn er tot nu toe 3245234 getest, waarvan 321642 positief, 9.9%
Deze week zijn er totaal 243044 testen uitgevoerd waarvan 18041 positief, 7.4%
Het aantal testen van vandaag komt over 2 dagen in de open data.
Vandaag waren er 1051 van de gemelde besmettingen ouder dan 5 dagen, en 189 ouder dan 10 dagen, dit aantal loopt op.
Genoeg mensen die wekelijks getest worden inderdaad.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zijn niet allemaal individuele tests natuurlijk
Veel wekelijkse testen gaan via commerciële dienstverleners of werkgevers zelf.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 21:21 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Genoeg mensen die wekelijks getest worden inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |