abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 15:54:09 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198588970

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 15:54:26 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198588974
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:52 schreef Questular het volgende:

[..]

Ook op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Het woordje continu verraad dat een beetje.
Mijn oude basisschool heeft een continurooster, en ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat alle kinderen nog steeds gewoon thuis zitten op woensdagmiddag. Een continurooster betekent geen lunchpauze, niet dat er gewoon doorgegaan wordt op woensdagmiddag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198588977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:38 schreef Red_85 het volgende: [..] Je ziet zelf toch dat er meer getest wordt nu? Dan is het logisch dat je meer positieven vind.
Precies, anders moeten we gewoon stoppen met testen, want dan bestaat Corona niet meer volgens sommige mensen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:55:47 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198588988
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:36 schreef raptorix het volgende: [..] Maar het gaat niet om de besmettingen of zieken, het gaat om de ziekenhuizen en IC's, de reden waarom we nu met alle maatregelen zitten is omdat die vol dreigden te raken, het RIVM model voorspelde 1500 mensen op de IC volgende week, we zitten nu ongeveer op een derde zonder noemenswaardige stijging, het lijkt wel of 95% van Nederland dit totaal niet schijnt te weten.
Snap ik, maar aangezien het aantal besmettingen de enige (enigszins) betrouwbare parameter is waarmee we juist die ziekenhuisopnames en IC-bezetting kunnen voorspellen, vind ik het alsnog wel relevant hoeveel besmettingen er zijn. Daarbij zijn de IC-opnames de afgelopen maand met zo’n 12% gestegen. Dus én een lichte toenames op de IC de afgelopen weken én de laatste dagen een grote stijging van de besmettingen (en ja, met ook meer testen). Dat is wel iets om in de gaten te houden.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:55:49 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198588989
Is de stagiair van het RIVM vandaag ook vrij? Op de site staat nog steeds het aantal vaccinaties van 2 dagen terug.
pi_198589012
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is maar wat je wilt horen. Je zit nogal in de complet / angst aanzaaien hoek. Ik zie gewoon een minister die realistisch is en niet om de feiten heendraait: er is geen ruimte voor versoepelingen.
Ik zie vooral een minister die contextloos maar wat zegt voor zijn eigen doeleinden. Dat er geen ruimte is voor versoepelingen zegt hij helemaal niet. Hij speelt alleen in op de angst van mensen door een veel hoger getal contextloos te benoemen. Helemaal met die metafoor er bij en het verzwijgen van essentiële informatie van de 20% meer tests.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:57:57 #7
68638 Zwansen
pi_198589016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je ziet zelf toch dat er meer getest wordt nu? Dan is het logisch dat je meer positieven vind.
Probeer het eens om te draaien. Er zijn meer mensen besmet dus mensen laten zich vaker testen. Zou dat ook een deel van de verklaring kunnen zijn?

Je verwijt Ferd een gebrek aan nuance, maar doet zelf het tegenovergestelde qua analyse.
pi_198589036
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Probeer het eens om te draaien. Er zijn meer mensen besmet dus mensen laten zich vaker testen. Zou dat ook een deel van de verklaring kunnen zijn?

Je verwijt Ferd een gebrek aan nuance, maar doet zelf het tegenovergestelde qua analyse.
Dan zou het % positieven moeten stijgen. Niet het totaal aantal tests. De stijging van vandaag op gisteren is bijna gelijk aan de stijging van het totale aantal tests.

Dat is de verklaring dus niet.
1947-2016
pi_198589038
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie vooral een minister die contextloos maar wat zegt voor zijn eigen doeleinden. Dat er geen ruimte is voor versoepelingen zegt hij helemaal niet. Hij speelt alleen in op de angst van mensen door een veel hoger getal contextloos te benoemen. Helemaal met die metafoor er bij en het verzwijgen van essentiële informatie van de 20% meer tests.
Hij verzwijgt pas iets als het normaal gesproken er altijd bij genoemd wordt en dit keer niet. Het zou pas gek zijn als hij nu ineens dat cijfer wel expliciet had genoemd. Dan zou je kunnen zeggen dat hij bewust iets wil manipuleren. Een beetje wat jij nu doet, maar dan wel gefundeerd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198589039
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke doeleinden zijn dat? Grapperhaus heeft baat bij verlenging van de maatregelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198589040
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Snap ik, maar aangezien het aantal besmettingen de enige (enigszins) betrouwbare parameter is waarmee we juist die ziekenhuisopnames en IC-bezetting kunnen voorspellen, vind ik het alsnog wel relevant hoeveel besmettingen er zijn. Daarbij zijn de IC-opnames de afgelopen maand met zo’n 12% gestegen. Dus én een lichte toenames op de IC de afgelopen weken én de laatste dagen een grote stijging van de besmettingen (en ja, met ook meer testen). Dat is wel iets om in de gaten te houden.
In de gaten houden ja, en laat ze die oude mensen en dikkerds eens meer waarschuwen dat ze extra voorzichtig moeten zijn, het is nog maar heel klein groepje wat moet oppassen, maar we leggen wel het complete land plat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198589050
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mijn oude basisschool heeft een continurooster, en ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat alle kinderen nog steeds gewoon thuis zitten op woensdagmiddag. Een continurooster betekent geen lunchpauze, niet dat er gewoon doorgegaan wordt op woensdagmiddag.
Hier betekent het continurooster gewoon elke dag van 08:30 tot 14:00 les, bevalt prima!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:02:30 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198589070
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

In theorie kan je, als je elke dag meer mensen test, een hoger absoluut aantal besmette mensen vinden, maar relatief gezien het aantal besmettingen zakken.

Dus ja het kan zijn dat er meer testen zijn omdat meer mensen die besmet zijn zich laten testen, maar als tegelijkertijd anderen zich ook laten testen ivm contact met de besmettelingen hoeft dat niet te zeggen dat het percentage verandert.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198589084
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat de scholen hier elke dag op hetzelfde tijdstip uitzijn. Con-ti-nu.
pi_198589091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah ik manipuleer de boel? Flikker toch op vent.

Bewust niet noemen dat je 20% meer tests uitvoert, maar wel het hogere cijfer met een angst metafoor voor de camera's spuien.

Ja, dat is absoluut goed hoor als minister. ^O^
Ik zou het nog een keertje op je gemakje teruglezen als ik jou was, dan zul je zien dat ik nergens zeg dat jij de boel manipuleert. Beetje narcistisch ook wel om te denken dat jij iets kunt manipuleren op dit gebied, maar goed.
In Southern Sun
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:05:39 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589093
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Welke doeleinden zijn dat? Grapperhaus heeft baat bij verlenging van de maatregelen?
Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat er gewacht wordt met versoepelingen tot er een flink % mensen gevaccineerd zijn, maar dat ze dat niet willen zeggen om een of andere reden.

Kan ik me wat bij bedenken, maar zeg dat gewoon, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Maar ga vooral niet achterbaks lopen doen en mensen om de 2 weken een worst voor houden.
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:06:42 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zou het nog een keertje op je gemakje teruglezen als ik jou was, dan zul je zien dat ik nergens zeg dat jij de boel manipuleert. (...)
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan zou je kunnen zeggen dat hij bewust iets wil manipuleren. Een beetje wat jij nu doet,
1947-2016
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:06:44 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589105
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier betekent het continurooster gewoon elke dag van 08:30 tot 14:00 les, bevalt prima!
Same here :Y
Kinderen eten iedere dag op school en om 14.00 uur zijn ze vrij. Iedere dag, óók op woensdag.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 16:07:12 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198589114
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:04 schreef Questular het volgende:

[..]

Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat de scholen hier elke dag op hetzelfde tijdstip uitzijn. Con-ti-nu.
N=1. Mijn anekdote alleen al haalt jouw aanname dat het voor alle scholen zou gelden onderuit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198589130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

N=1. Mijn anekdote alleen al haalt jouw aanname dat het voor alle scholen zou gelden onderuit.
:') fijne dag verder.
pi_198589133
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Dat was snel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198589148
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden dat er gewacht wordt met versoepelingen tot er een flink % mensen gevaccineerd zijn, maar dat ze dat niet willen zeggen om een of andere reden.

Kan ik me wat bij bedenken, maar zeg dat gewoon, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Maar ga vooral niet achterbaks lopen doen en mensen om de 2 weken een worst voor houden.
Het past idd wel bij de salamitactiek en het aan het lijntje houden wat al een jaar aan de gang is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2021 @ 16:10:20 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198589160
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:06 schreef Celestien het volgende:

[..]

Same here :Y
Kinderen eten iedere dag op school en om 14.00 uur zijn ze vrij. Iedere dag, óók op woensdag.
Hier ook, maar een school die er direct aangeplakt zit heeft dat weer niet en zijn de kinderen een uur niet op school. De lessen eindigen dan ook om 15:00.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198589168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Het is toch zo?

De kinderen zijn hier ook vrij op woensdagmiddag.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 16:11:31 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198589174
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat nou? Geloof je niet dat er nog steeds vele scholen zijn die woensdagmiddag dicht zijn?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198589175
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:10 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het is toch zo?

De kinderen zijn hier ook vrij op woensdagmiddag.
Heb jij kinderen ja?
In Southern Sun
pi_198589177
quote:

[..]

Het is overduidelijk dat vaccineren ons uit de crisis moet krijgen ja.
pi_198589197
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb jij kinderen ja?
Ik ken mensen.

Zoals leraren. En kinderen.

:')
[..]
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:13:24 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589199
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Scholen bepalen zelf hoe ze de tijden indelen. Hoe ze het willen noemen ook btw. Is het nu werkelijk een discussie waard?
pi_198589206
quote:

[..]

Die truc werkt al sinds september vorig jaar, of anders gezegd. We horen al 7 maanden lang dat het straks beter gaat en open kan.

In de laatste serieuze persconferentie (niet de mooi weer spelen versies van vlak voor de verkiezingen) werd er tussen neus en lippen ook wel gezegd dat we eigenlijk niks hoeven te verwachten tot de zomer.
pi_198589208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben niet blij met Hugo's opmerking en toon over de keuzevrijheid omtrent astrazeneca. Met ze "dan kom je achteraan in de rij!"

Impliceren van dat je je vrijheid als laatst terug hebt wanneer je niet gewoon je kop houdt en je laat vaccineren wanneer je opgeroepen wordt.
pi_198589219
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ben niet blij met Hugo's opmerking en toon over de keuzevrijheid omtrent astrazeneca. Met ze "dan kom je achteraan in de rij!"

Impliceren van dat je je vrijheid als laatst terug hebt wanneer je niet gewoon je kop houdt en je laat vaccineren wanneer je opgeroepen wordt.
Dat is een andere discussie wmb. Het vaccinatiepaspoort gaat er hoe dan ook komen, mede omdat het een sneeuwbaleffect gaat geven wanneer meer en meer landen er mee gaan werken.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:15:27 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Die truc werkt al sinds september vorig jaar, of anders gezegd. We horen al 7 maanden lang dat het straks beter gaat en open kan.
Net voetbaltrainers. 'We zijn aan het bouwen'
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:16:08 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie wmb. Het vaccinatiepaspoort gaat er hoe dan ook komen, mede omdat het een sneeuwbaleffect gaat geven wanneer meer en meer landen er mee gaan werken.
Het gaat er vast komen, of het tegen die tijd nog nut heeft is een tweede.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:16:31 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589238
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hier ook, maar een school die er direct aangeplakt zit heeft dat weer niet en zijn de kinderen een uur niet op school. De lessen eindigen dan ook om 15:00.
Hier hetzelfde. Alleen dan zit die andere school zelfs in hetzelfde pand.

Vind dat continu rooster wel relax.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2021 @ 16:17:29 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198589256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:16 schreef Celestien het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Alleen dan zit die andere school zelfs in hetzelfde pand.

Vind dat continu rooster wel relax.
Ben er ook zeer blij mee. Geen gedoe met overblijven ergens enzovoorts. ^O^
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:17:32 #37
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589258
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat nou? Geloof je niet dat er nog steeds vele scholen zijn die woensdagmiddag dicht zijn?
Ik geef hem gelijk. Dit gaat nergens over.
pi_198589264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Enige voordeel kan zijn dat het al achterhaald is voordat ze het voor elkaar krijgen of dat de zomer besmettingen zo laag zijn dat het er eigenlijk ook niet meer echt toe doet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 maart 2021 @ 16:17:50 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198589266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:13 schreef Celestien het volgende:

[..]

Scholen bepalen zelf hoe ze de tijden indelen. Hoe ze het willen noemen ook btw. Is het nu werkelijk een discussie waard?
Het ging erover dat deze piek waarschijnlijk is veroorzaakt doordat heel veel kinderen op woensdag zijn getest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:18:50 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589284
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Enige voordeel kan zijn dat het al achterhaald is voordat ze het voor elkaar krijgen of dat de zomer besmettingen zo laag zijn dat het er eigenlijk ook niet meer echt toe doet.
Het heeft sowieso weinig zin om een Duitser aan de grens om zijn vaccinpas te vragen terwijl er in Nederland zelf nog 10 miljoen ongevaccineerde Nederlanders rondlopen.
pi_198589295
quote:

[..]

Enerzijds heb je gelijk. Aan de andere kant moet je ook wel een beetje debiel zijn als je na een jaar nog gelooft dat er na twee weken versoepeld gaat worden. Keer op keer is ook aangegeven dat de maatregelen gelden tot datum X en dat men dan weer verder kijkt. Als je dan nog steeds denkt dat de maatregelen op datum X komen te vervallen ipv dat ze verlengd worden dan heb je de rest van het nieuws ook niet echt gevolgd.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:19:43 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198589299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wees dan gewoon eerlijk naar de maatschappij. Tot mei geen versoepelingen. We willen eerst een X % aan gevaccineerden hebben.

Maar dan denk ik dat de pers, maatschappij, bedrijven wel op hun achterste poten gaan staan.
Nu is het 'over 2 weken kijken we weer' om vervolgens de testcapaciteit te verdubbelen, een fix aantal besmettingen te noemen voor de camera dan weer te verlengen en het riedeltje opnieuw te doen.
1947-2016
pi_198589345
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het heeft sowieso weinig zin om een Duitser aan de grens om zijn vaccinpas te vragen terwijl er in Nederland zelf nog 10 miljoen ongevaccineerde Nederlanders rondlopen.
Ik zie sowieso het hele nut van zo’n paspoort om te beginnen al niet (als niet uitgesloten is dat men na vaccinatie nog steeds besmettelijk kan zijn).
pi_198589351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wees dan gewoon eerlijk naar de maatschappij. Tot mei geen versoepelingen. We willen eerst een X % aan gevaccineerden hebben.

Maar dan denk ik dat de pers, maatschappij, bedrijven wel op hun achterste poten gaan staan.
Nu is het 'over 2 weken kijken we weer' om vervolgens de testcapaciteit te verdubbelen, een fix aantal besmettingen te noemen voor de camera dan weer te verlengen en het riedeltje opnieuw te doen.
Net als de UK dus, die zeggen medio Juni gaan we open. Die stip aan de horizon is goed, maar wat als er iets onverwachts gebeurd en het niet haalbaar is? Allemaal zo makkelijk lullen vanaf de zijlijn vind ik het..
pi_198589354
quote:

[..]

Tja, mocht dat daadwerkelijk effectief zijn kan ik het hooguit verwerpelijk vinden in dit geval.

Stel dat anders echt de pleuris uitbreekt maar dat de maatregelen nog steeds van toepassing blijven, wat hebben we daaraan?
[..]
pi_198589357
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet hoe de politiek rolt tegen die tijd.
Binnen europa zou het überhaupt geen issue moeten zijn mijnziens daar ieder land, op basis van de leveringen evenver zou moeten zijn in het vaccinatie proces.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:23:38 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198589358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het ging erover dat deze piek waarschijnlijk is veroorzaakt doordat heel veel kinderen op woensdag zijn getest.
Is het zo? Het lijkt meer op gekibbel over wat een continu rooster is.

Kinderen worden, naar ik mag aannemen, getest wanneer ze klachten hebben. Zie niet wat het lesrooster daarmee te maken heeft.
pi_198589385
quote:

[..]

Maar zijn er nog mensen die denken dat er vóór mei versoepeld gaat worden dan? De enige versoepeling die ik zie is een minder strikte avondklok vanaf een uur of 11. Verder kan ik me werkelijk niet indenken dat er iets substantieel wordt versoepeld.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:26:04 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198589395
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 16:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zie sowieso het hele nut van zo’n paspoort om te beginnen al niet (als niet uitgesloten is dat men na vaccinatie nog steeds besmettelijk kan zijn).
Het heeft ook alleen maar zin zodra je gebieden hebt waar het daadwerkelijk onder controle is (en je geen nieuwe brandhaarden wilt) versus gebieden waar het nog een ramp is.

Als je kijkt naar de % in de EU zie je dat veel landen gewoon vrijwel gelijk opgaan qua vaccineren. Dus daar is het vooral voor de buhne om straks op individueel niveau mensen te gaan checken op een vaccin.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 16:26:28 #50
68638 Zwansen
pi_198589400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 15:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan zou het % positieven moeten stijgen. Niet het totaal aantal tests. De stijging van vandaag op gisteren is bijna gelijk aan de stijging van het totale aantal tests.

Dat is de verklaring dus niet.
Nee, dat het % positieven dan ook moet stijgen hoeft helemaal niet. Daar maak je echt een denkfout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')