Prima. Graag. Maar welke verzwaring zie jij nog als realistisch dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wil gewoon twee zijden van de medaille weten/discussiëren, versoepelingen kun je op je buik schrijven, misschien gaan ze wel de strengere kant op?
Die intelligente lockdown werkte toen natuurlijk omdat Corona nieuw en onbekend was. Er waren verhalen dat mensen in China zomaar op straat dood neervallen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hadden we de "intelligente" lockdown van vorig jaar nog maar, dan was er een hoop meer mogelijk.
Soms denk ik dat meer versoepelen misschien wel minder besmettingen tot gevolg heeft.
true, maar tegelijkertijd is het ook geen vrijbrief om strengere maatregelen maar onbeperkt te blijven verlengen zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:58 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die intelligente lockdown werkte toen natuurlijk omdat Corona nieuw en onbekend was. Er waren verhalen dat mensen in China zomaar op straat dood neervallen.
Nu is die angst er niet meer, mensen gaan nu weer gewoon op pad en bij elkaar op bezoek. Een heel verschil met vorig jaar.
de scholen gaan niet meer dicht, de avondklok kan nog vervroegd worden of geen bezoek meer thuis.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Graag. Maar welke verzwaring zie jij nog als realistisch dan?
Oh zeker mee eens inderdaad.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
true, maar tegelijkertijd is het ook geen vrijbrief om strengere maatregelen maar onbeperkt te blijven verlengen zonder onderbouwing.
Dat is nogal een uitspraak. Alles bij elkaar voorkom je echt wel veel besmettingen en opnames door deze maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb het idee dat de maatregelen echt maar een klein beetje helpen.
Jeps. had ik al paar keer gedeeld.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.ftm.nl/artike(...)vondklok-zwarte-doos
Deze al langsgekomen? Vast wel, maar toont wel aan wat voor nattevingerwerk het is van RIVM...
Ja hier ook. Mensen nemen de gok steeds vaker.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ik woon trouwens langs een redelijk doorgaande weg, en het wordt toch met de week drukker na negenen.
Ik zit sowieso veel op de weg en je ziet dat het al heel erg druk is. Men heeft er schijt aan. Avondklok of thuiswerken, het boeit ze niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ik woon trouwens langs een redelijk doorgaande weg, en het wordt toch met de week drukker na negenen.
Eensquote:
Lijkt me zowel politiek als maatschappelijk onhaalbaarquote:de avondklok kan nog vervroegd worden
is onhandhaafbaar en vereist een wetswijziging...quote:of geen bezoek meer thuis.
Hoe kan het dan dat in bepaalde staten van de VS er géén significant verschil is, neem Florida en Californië? En er zijn nog wel meer voorbeelden. Bovendien zei ik nog wat anders in mijn post: aerogene transmissie.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is nogal een uitspraak. Alles bij elkaar voorkom je echt wel veel besmettingen en opnames door deze maatregelen.
Ik ben ook al 12 maanden niet op kantoor geweest met uitzondering van 2x, 1x voor een meeting met een nieuwe collega, en 1x om mijn laptop en telefoon om te wisselen. Er mag alleen bij hoge uitzondering op kantoor gewerkt worden bij ons (pasjes zijn gedeactiveerd) na goedkeuring MT (dwz als je thuis bijvoorbeeld omstandigheden hebt, of de muren op je afkomen)quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:11 schreef OProg het volgende:
Als je het dan toch over maatregelen hebt.
Ik ben de afgelopen 12 maanden 2 keer naar kantoor geweest midden in de zomer. Nog wel de vraag gehad of ik wilde komen maar daar kunnen ze de groeten mee krijgen want mijn waarde zit niet omdat ik op een locatie zit maar om wat ik uiteindelijk de organisatie lever.
Mensen die dit uiteindelijk de verdedigingen met 'maar ik mag niet thuiswerken van de baas'. Serieus, dat is gewoon niveautje 'maar ik heb gewoon contact nodig'. Misschien moet je je dan eens af gaan vragen waarom je je werk doet.
Toon eens een keer ballen en pleur het dan niet op dat je er nu eenmaal van 'de baas' moet zijn. En denk eens na over welke waarde je nu eigenlijk levert. Is het puur je aanwezigheid? Die zorgt er hoe je het ook went of keert of recht lult toe dat ondernemers zoals @:noek nog steeds dicht zijn.
FTM heeft geprobeerd de modellen bij RIVM los te peuteren, maar het blijft een zwarte doos.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat in bepaalde staten van de VS er géén significant verschil is, neem Florida en Californië? En er zijn nog wel meer voorbeelden. Bovendien zei ik nog wat anders in mijn post: aerogene transmissie.
We weten niet hoe veel besmettingen er zouden zijn zonder maatregelen. 8k, 10k, 15k, 20k? Exponentiële groei werkt ook maar tot een bepaald punt. Het is niet zo dat letterlijk iedereen elkaar zou bezoeken, die som is gigantisch veel complexer. RIVM kan leuk extrapoleren naar 170k in een van hun voorbeelden, maar dat is echt lariekoek.
Ik wil graag weten hoe veel besmettingen er zouden zijn zonder maatregelen, maar dan moet men niet aankomen met zo'n dom modelletje waaruit geëxtrapoleerd wordt. Zo werkt het alleen in de wiskunde.
Iets met plechtig beloven hun best te doen te leveren ipv keihard aantallen en levertermijnen af te spreken incl. leververplichtingen en/of boeteclausules. En toen het duidelijk werd dat de EU in de onderhandelingen met Astra Zeneca vooral dat gedaan heeft waar men goed in is - falen - beweerde men uit pure rancune maar doodleuk dat dat allemaal niets uitmaakt omdat AZ toch maar een tweederangs Aldi vaccin is. Wat verwacht je precies van de EU burgers, wanneer je hen vertelt dat ze zich met volgens o.a. von der Leyen ineffectieve rotzooi moeten laten inenten en dat er anders uitsluiting van de samenleving volgt?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 22:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar ff serieus nu, ik geloof dat we tachtig miljoen vaccins in bestelling hebben staan. Dan is de hele discussie nu vooral wanneer ze komen, maar als er maar de helft komt zijn we al geholpen.
Waar komt dan de gedachte vandaan dan we ons nu "genadeloos hebben laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren".
http://shorturl.at/bjDW9quote:We estimate that vaccination alone is insufficient to contain the outbreak. In the absence of NPIs, even with our most optimistic assumption that the vaccine will prevent 85% of infections, we estimate R to be 1·58 (95% credible intervals [CI] 1·36–1·84) once all eligible adults have been offered both doses of the vaccine. Under the default uptake scenario, removal of all NPIs once the vaccination programme is complete is predicted to lead to 21 400 deaths (95% CI 1400–55 100) due to COVID-19 for a vaccine that prevents 85% of infections, although this number increases to 96 700 deaths (51 800–173 200) if the vaccine only prevents 60% of infections. Although vaccination substantially reduces total deaths, it only provides partial protection for the individual; we estimate that, for the default uptake scenario and 60% protection against infection, 48·3% (95% CI 48·1–48·5) and 16·0% (15·7–16·3) of deaths will be in individuals who have received one or two doses of the vaccine, respectively.
Als je baas het zo hoog opspeelt is het tijd om je ziek te melden en een andere baan te zoeken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Mwa niet helemaal mee eens. Vanuit directies wordt veel druk uitgeoefend op werknemers om op locatie te verschijnen. Dat heeft met wantrouwen / machtswellust te maken wat mij betreft. Dan kan je wel gaan drammen of eisen dat je per se thuis wil werken, maar als je bazen dat niet zien zitten en je daardoor je baan op het spel zet, ga je wel anders piepen.
In Israël zie je nu toch dat de vaccins wel genoeg lijken te zijnquote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:21 schreef nostra het volgende:
Ik ben vrij moe en heb dan ook alleen de samenvatting gelezen, maar van die conclusie word je niet echt vrolijk. NPIs zijn non-pharmaceutical interventions, dus het scala aan beperkingen. Daar lijken we voorlopig dus wel aan vast te zitten. (Gebaseerd op de UK)
[..]
http://shorturl.at/bjDW9
eens kijken hoe lang het vaccin stand houdt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 23:24 schreef falling_away het volgende:
[..]
In Israël zie je nu toch dat de vaccins wel genoeg lijken te zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |