abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198594611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Veel wekelijkse testen gaan via commerciële dienstverleners of werkgevers zelf.
Ik betwijfel of deze aantallen allemaal gemeld worden aan de GGD/RIVM
Goed punt, maar goed, er zullen genoeg mensen zijn in bijv de zorg die vaak getest zijn en waarvan de resultaten van de tests gemeld zijn.
pi_198594680
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 20:44 schreef nostra het volgende:

[..]

[..]

Dat is snel gegaan.
Sfancta heeft blijkbaar een groeispurt met de maatregelen doorgemaakt. Grapperhaus approves!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:36:05 #203
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198594906
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:25 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Goed punt, maar goed, er zullen genoeg mensen zijn in bijv de zorg die vaak getest zijn en waarvan de resultaten van de tests gemeld zijn.
Is dat geen verplichting?
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:43:25 #204
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198595100
Oh Marion Koopmans verklaart bij Nieuwsuur het feit dat er nu weinig stijging is in de ziekenhuizen in lijn met het aantal besmettingen dat die nog gaat komen... als de jongeren het allemaal overdragen aan hun ouders...

En ze zegt ook dat heel vaak de IC opname modellen niet blijken te kloppen!

En nog even inwrijven dat we vooral nog even bang moeten zijn voor de Zuid-Afrikaanse variant... en ook al klopt het model niet, de 1500 bedden in april is nog steeds mogelijk... dus we hebben nul ruimte voor versoepelingen.

Dank u Marion voor wederom altijd goed nieuws dat je ons brengt.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198595177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:43 schreef popje het volgende:
Oh Marion Koopmans verklaart bij Nieuwsuur het feit dat er nu weinig stijging is in de ziekenhuizen in lijn met het aantal besmettingen dat die nog gaat komen... als de jongeren het allemaal overdragen aan hun ouders...

En nog even inwrijven dat we vooral nog even bang moeten zijn voor de Zuid-Afrikaanse variant... en ook al klopt het model niet, de 1500 bedden in april is nog steeds mogelijk... dus we hebben nul ruimte voor versoepelingen.

Wat hadden we ook alweer gezegd over nattevingerwerk?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198595179
quote:

Zij is gewoon realistisch. Kan je haar niet kwalijk nemen.
pi_198595187
quote:

Er is ook weinig goed nieuws, enkel dat het % positief gezakt is naar 7-8%. Het zal nog 3-4% moeten zakken voor versoepelingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198595268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is ook weinig goed nieuws, enkel dat het % positief gezakt is naar 7-8%. Het zal nog 3-4% moeten zakken voor versoepelingen.
Nou ja als de daling in percentage positieve testen omgekeerd evenredig loopt met de toename in positieve testen, dan verandert er feitelijk niets natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198595298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zij is gewoon realistisch. Kan je haar niet kwalijk nemen.
Is ze realistisch of pessimistisch?
pi_198595343
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is ze realistisch of pessimistisch?
pessimistisch ze is en blijft een viroloog natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198595371
Nog 3 weken mensen, nog 3 weken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198595410
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:54 schreef halfway het volgende:
Nog 23 weken mensen, nog 23 weken.
fixed
pi_198595442
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:54 schreef halfway het volgende:
Nog 3 weken mensen, nog 3 weken.
Dit stoort me het meeste van corona, niet rekenen in eenheden van 2 weken.
pi_198595486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dit stoort me het meeste van corona, niet rekenen in eenheden van 2 weken.
Daar is een eenheid voor, een Fortnight (tegenwoordig ook een OMT). Er is een reden dat de internets Fortnite haten :P
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:10:37 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_198595781
quote:

Tsjah, het maakt me niet blij maar ik kan ook niet verwachten dat een viroloog zegt dat het nu allemaal geweldig is en dat we weer helemaal los kunnen gaan. Ik ben vrij kritisch op RIVM modellen maar het bewijs dat het niet best is zijn toch gewoon IC en ziekenhuisbezetting.

En dan vind ik vooral dat we de ondernemers er door moeten slepen nu.

Want ik geloof echt dat we aan de vooravond - nee dat is geen dag dat weet ik ook wel - van de omslag staan. En dan krijgen we nog een paar kloteweken maar die vaccins gaan echt zijn werk doen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198595902
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 21:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

pessimistisch ze is en blijft een viroloog natuurlijk.
Bovendien zit ze in de maatregelenfuik. Terwijl de Engelsen en Amerikanen massaal en in een hoog tempo vaccineren zijn de EU lidstaten nog tot ver in 2022 tot niet werkende maatregelen als lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. veroordeeld omdat men zich genadeloos heeft laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198595939
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Bovendien zit ze in de maatregelenfuik. Terwijl de Engelsen en Amerikanen massaal en in een hoog tempo vaccineren zijn de EU lidstaten nog tot ver in 2022 tot niet werkende maatregelen als lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. veroordeeld omdat men zich genadeloos heeft laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren.
Tot ver in 2022 zelfs.. nogal overtrokken.
pi_198595946
Simpele oplossing. Gewoon een oproep doen aan iedereen boven de 60 om binnen te blijven en afstand te houden van jongeren. Ze krijgen als eerste de vaccins dus kunnen ze best nog even een paar weekjes hun best doen.
pi_198595951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:20 schreef MoreDakka het volgende:
Simpele oplossing. Gewoon een oproep doen aan iedereen boven de 60 om binnen te blijven en afstand te houden van jongeren. Ze krijgen als eerste de vaccins dus kunnen ze best nog even een paar weekjes hun best doen.
Mag niet, is niet solidair.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:22:15 #220
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198595960
Aboutaleb bij Jinek:

Je moet straks rekening gaan houden met de handhaving van de avondklok in het licht.

Hij gaat er kennelijk al vanuit dat hij verlengd wordt?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:23:01 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_198595994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Maar ff serieus nu, ik geloof dat we tachtig miljoen vaccins in bestelling hebben staan. Dan is de hele discussie nu vooral wanneer ze komen, maar als er maar de helft komt zijn we al geholpen.

Waar komt dan de gedachte vandaan dan we ons nu "genadeloos hebben laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren". :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_198596007

Aantal opnames verpleegafdeling
0-20 28
20-29 - 23
30-39 - 51
40-49 - 108
50-59 - 243
60-69 - 318
70-79 - 429
80-89 - 278

90+ 36

Aantal opnames IC
30-39 - 20
40-49 - 36
50-59 - 124
60-69 - 221
70-79 - 174
80-89 - 7

Je kan het bijna niet duidelijker maken dat vaccineren in de bovenste leeftijdsgroepen echt het allerbelangrijkste is.
pi_198596030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Aboutaleb bij Jinek:

Je moet straks rekening gaan houden met de handhaving van de avondklok in het licht.

Nee Aboutaleb, we gaan niet handhaven in het licht, want we schaffen hem gewoon af, ja.
pi_198596036
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar ff serieus nu, ik geloof dat we tachtig miljoen vaccins in bestelling hebben staan. Dan is de hele discussie nu vooral wanneer ze komen, maar als er maar de helft komt zijn we al geholpen.

Waar komt dan de gedachte vandaan dan we ons nu "genadeloos hebben laten afslachten tijdens de onderhandelingen met de pharmaboeren". :?
Ik denk eerlijk gezegd wel dat @DDDDDaaf gelijk heeft, maar dat het afhangt welke maatregelen. Ik denk niet dat we nog 1,5 meter hebben en dergelijken, maar denk wel dat we tegen die tijd nog steeds negatieve tests, isolatie bij positief getest etc hebben zolang de pandemie niet formeel voorbij is.
pi_198596040
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mag niet, is niet solidair.
Precies, maar oproepen naar jongeren mag wel schijnbaar. Is al meerdere keren gedaan.
pi_198596054
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Precies, maar oproepen naar jongeren mag wel schijnbaar. Is al meerdere keren gedaan.
Ja, want dat zijn asociale jongeren en geen zielige ouderen. Logisch toch?
pi_198596057
De bso’s moeten wel snel weer open zag ik op tv.
Snappen die mensen niet dat er op een bso kinderen van verschillende scholen op een groep samenkomen?
pi_198596072
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:27 schreef quirina het volgende:
Snappen die mensen niet dat er op een bso kinderen van verschillende scholen op een groep samenkomen?
Plus dat ouders dan weer volle bak naar het werk scheuren.
pi_198596073
quote:
Hoeveel risico lopen die kinderen daadwerkelijk?
pi_198596104
https://www.ad.nl/binnenl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Kijk ook in het Ad over bso’s die voor iedereen weer open moeten.

Op school moeten ze afstand houden maar op de bso welnee joh.
pi_198596119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op het onderzoek waar ze besmettingen op scholen gaan sequensen om de bron van een eventuele uitbraak te achterhalen: het kind, de leraar, of de ouders.

Maar ik denk dat we daar heel lang op kunnen wachten

Voor nu ben ik allang blij dat die kinderen weer naar school kunnen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:30:15 #232
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596121
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd wel dat @:DDDDDaaf gelijk heeft, maar dat het afhangt welke maatregelen. Ik denk niet dat we nog 1,5 meter hebben en dergelijken, maar denk wel dat we tegen die tijd nog steeds negatieve tests, isolatie bij positief getest etc hebben zolang de pandemie niet formeel voorbij is.
Oh. Mijn vraag ging eigenlijk vooral - eigenlijk alleen maar - om het tweede deel. Hoezo hebben we ons laten 'afslachten' in die onderhandelingen.

Verder ben ik het met je eens. :)
pi_198596129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:29 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Kijk ook in het Ad over bso’s die voor iedereen weer open moeten.

Op school moeten ze afstand houden maar op de bso welnee joh.
Afstandhouden op een basisschool ?
pi_198596135
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Britse variant verspreiden kinderen best snel onderling. Er zijn al een aantal scholen gesloten geweest of klassen in quarantaine.
pi_198596173
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:30 schreef quirina het volgende:

[..]

Britse variant verspreiden kinderen best snel onderling. Er zijn al een aantal scholen gesloten geweest of klassen in quarantaine.
Ja oké, dat weet ik. Maar hoeveel risico lopen die kinderen zelf?
pi_198596184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Aboutaleb bij Jinek:

Dat impliceert “rekening houden met..” inderdaad.
pi_198596198
De avondklok blijft nog wel. Helemaal nu de besmettingen en ziekenhuis opnames weer stijgen.
pi_198596224
quote:
De BSO wordt nu vervangen door opa en oma, nu juist de mensen die in het ziekenhuis terecht komen.
pi_198596225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:35 schreef quirina het volgende:
De avondklok blijft nog wel. Helemaal nu de besmettingen en ziekenhuis opnames weer stijgen.
Het komt ze wel heel toevallig goed uit dat precies voor een "cruciaal" weekend de cijfers oplopen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:38:32 #240
14505 OProg
A Life in Music
pi_198596236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja oké, dat weet ik. Maar hoeveel risico lopen die kinderen zelf?
Dat zit tegen de 0 aan.

Ik vroeg me trouwens wel af wat het verhaal dan verder is van die gevallen van onder de 25 die wel op de IC kwamen.
pi_198596239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De BSO wordt nu vervangen door opa en oma, nu juist de mensen die in het ziekenhuis terecht komen.
Opa en oma zijn wijs genoeg om daar zelf een keuze in te maken. Blijkbaar kiezen opa en oma er dus voor dat zij het belangrijker vinden hun kleinkinderen te zien dan het risico te mijden.
pi_198596241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het komt ze wel heel toevallig goed uit dat precies voor een "cruciaal" weekend de cijfers oplopen.
Hou op zeg, zo ken ik je niet hier.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:39:33 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198596246
quote:
Waarom zouden ze nog dicht moeten blijven? Staat dat in verhouding?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198596252
Hopelijk seizoenseffect straks. Dan is het "Kijk, de avondklok werkt!" En de andere maatregelen ook, dus dan wordt het verlengen tot 1 juli. Gewoon omdat we geen risico willen nemen.

Mensen, dit gaat nog wel even duren. :')

Ik ga maar eens een feestje organiseren met 10 man. Ben er klaar mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198596253
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Opa en oma zijn wijs genoeg om daar zelf een keuze in te maken. Blijkbaar kiezen opa en oma er dus voor dat zij het belangrijker vinden hun kleinkinderen te zien dan het risico te mijden.
Des te meer argumenten om de BSO inderdaad open te gooien wmb
pi_198596255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hou op zeg, zo ken ik je niet hier.
Weet ik, het is ook vergezocht, maar was wel heel toevallig dat Grapperhaus vandaag de cijfers bekend maakte nog voordat de RIVM dat gedaan had.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:40:37 #247
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198596256
wie denkt dat ze strengere maatregelen afkondigen met een R van 1,14?
pi_198596261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:40 schreef THEFXR het volgende:
wie denkt dat ze strengere maatregelen afkondigen met een R van 1,14?
Niet
pi_198596267
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:38 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik vroeg me trouwens wel af wat het verhaal dan verder is van die gevallen van onder de 25 die wel op de IC kwamen.
Tamara van Ark heeft ze gezien hoor, bij werkbezoek op een IC, allemaal piepjes enzo hoorde ze ook. Vreselijke gewaarwording. Dit virus is levensgevaarlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198596269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Weet ik, het is ook vergezocht, maar was wel heel toevallig dat Grapperhaus vandaag de cijfers bekend maakte nog voordat de RIVM dat gedaan had.
Die begrijp ik niet helemaal. Ze zijn de cijfers toch 15.15 gaan publiceren door een technische beperking, omdat ze voor die tijd nog geen complete cijfers hadden? Hoe kan Grapperhaus dan om 2u al complete cijfers hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')