Inderdaad. Daarom ben ik daar ook klaar mee. Zeg het gewoon een keer eerlijk. Maar wees ook een keer eerlijk dat je weet dat die avondklok gewoon onzin is omdat het fundament ontbreekt. Maar de eerlijkheid ontbreekt en ze denken dat het gebrek aan perspectief en eerlijkheid de maatschappij in het gareel houdt ofso.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Enerzijds heb je gelijk. Aan de andere kant moet je ook wel een beetje debiel zijn als je na een jaar nog gelooft dat er na twee weken versoepeld gaat worden. Keer op keer is ook aangegeven dat de maatregelen gelden tot datum X en dat men dan weer verder kijkt. Als je dan nog steeds denkt dat de maatregelen op datum X komen te vervallen ipv dat ze verlengd worden dan heb je de rest van het nieuws ook niet echt gevolgd.
Ik verwacht verder ook niks.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar zijn er nog mensen die denken dat er vóór mei versoepeld gaat worden dan? De enige versoepeling die ik zie is een minder strikte avondklok vanaf een uur of 11. Verder kan ik me werkelijk niet indenken dat er iets substantieel wordt versoepeld.
Hier op school is het het grote testfeest geworden.... als er een positieve test is bij een van de kinderen, resulteert dat in minimaal 200 andere testen als ik het zo hoor. Bijna alle andere kinderen in die klas worden dan getest, plus de ouders en broertjes/zusjes van die kinderen. Als zo'n broertje of zusje in een andere klas zit, dan wordt daar ook een testfeest gestart van kinderen + andere gezinsleden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:23 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is het zo? Het lijkt meer op gekibbel over wat een continu rooster is.
Kinderen worden, naar ik mag aannemen, getest wanneer ze klachten hebben. Zie niet wat het lesrooster daarmee te maken heeft.
Dan heb je tenminste nog een doelstelling. Die kan je eventueel aanpassen als AZ weer eens niet levert, maar dan kan je de teleurstelling daar aan hangen. Nu is het gewoon de onbetrouwbaarheid van de politici die de klok slaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net als de UK dus, die zeggen medio Juni gaan we open. Die stip aan de horizon is goed, maar wat als er iets onverwachts gebeurd en het niet haalbaar is? Allemaal zo makkelijk lullen vanaf de zijlijn vind ik het..
Ze zullen wel moeten, als ze terrassen niet open gooien zit straks iedereen weer in de parken. Als ze dan de parken dicht gooien zit iedereen bij elkaar op de pleintjes. Als ze dat ook proberen dicht te gooien gaat men weer ergens anders heen tot je een confrontatie krijgt. Zoals Kaag al aangaf, de rek is er uit, er zal versoepeld moeten worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar zijn er nog mensen die denken dat er vóór mei versoepeld gaat worden dan? De enige versoepeling die ik zie is een minder strikte avondklok vanaf een uur of 11. Verder kan ik me werkelijk niet indenken dat er iets substantieel wordt versoepeld.
Ik zie helemaal niks meer gebeuren tot mei. Ze zijn zo avondklokgeil geworden in den haag en blijkbaar concentreren ze zich wel seculier op het aantal besmettingen. Zie ferd vanmiddag.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ah, dus de ziekenhuiscijfers stijgen omdat we meer testen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie vooral een minister die contextloos maar wat zegt voor zijn eigen doeleinden. Dat er geen ruimte is voor versoepelingen zegt hij helemaal niet. Hij speelt alleen in op de angst van mensen door een veel hoger getal contextloos te benoemen. Helemaal met die metafoor er bij en het verzwijgen van essentiële informatie van de 20% meer tests.
Je pikt er wel veel uit, da's duidelijk. Zijn ze de hele dag aan het testen? Iedere snotter wordt meteen naar het 'testfeest' doorgestuurd?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier op school is het het grote testfeest geworden.... als er een positieve test is bij een van de kinderen, resulteert dat in minimaal 200 andere testen als ik het zo hoor. Bijna alle andere kinderen in die klas worden dan getest, plus de ouders en broertjes/zusjes van die kinderen. Als zo'n broertje of zusje in een andere klas zit, dan wordt daar ook een testfeest gestart van kinderen + andere gezinsleden.
Deze persoon weigerde aan te nemen dat dat gewoon nog een mogelijkheid is, en dat niet heel Nederland werkt zoals bij hem het geval is. Ik snap wel dat het er heel raar uit ziet als je het begin gemist hebtquote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:23 schreef Celestien het volgende:
[..]
Is het zo? Het lijkt meer op gekibbel over wat een continu rooster is.
Kinderen worden, naar ik mag aannemen, getest wanneer ze klachten hebben. Zie niet wat het lesrooster daarmee te maken heeft.
Jep, vooral dat. Het is nu al ieder weekend ergens raak.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:31 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten, als ze terrassen niet open gooien zit straks iedereen weer in de parken. Als ze dan de parken dicht gooien zit iedereen bij elkaar op de pleintjes. Als ze dat ook proberen dicht te gooien gaat men weer ergens anders heen tot je een confrontatie krijgt. Zoals Kaag al aangaf, de rek is er uit, er zal versoepeld moeten worden.
Maak je over dat laatste maar niet zoveel zorgenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze persoon weigerde aan te nemen dat dat gewoon nog een mogelijkheid is, en dat niet heel Nederland werkt zoals bij hem het geval is. Ik snap wel dat het er heel raar uit ziet als je het begin gemist hebt
Ik vind het ergste eraan dat mensen het nog kopen ook. Met ingang van de avondklok heb ik velen horen zeggen en zien schrijven dat ze het best 2 weken wouden doen zodat daarna weer wat versoepeld kon worden. Toen kon je gewoon al aan zien komen dat die avondklok langer ging duren dan 2 weken. Vervolgens worden mensen die in opstand komen weggezet als wappies of tuig en we hebben de bevolking weer waar we ze hebben willen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heb je tenminste nog een doelstelling. Die kan je eventueel aanpassen als AZ weer eens niet levert, maar dan kan je de teleurstelling daar aan hangen. Nu is het gewoon de onbetrouwbaarheid van de politici die de klok slaat.
Zijn we gestart met de groep die in de ziekenhuizen belanden aan het vaccineren dan?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Het aantal positieve testen stijgt, het aantal ziekenhuisopnames stijgt. En dat terwijl het nota bene zou moeten dalen door het vaccineren.
[ afbeelding ]
Verschilt per klas, sommige leraressen sturen kinderen direct naar huis als ze "niet lekker", vermoeid of wat snotterig zijn. Denk dat daarom dan een test gedaan wordt zodat ze niet een week thuis hoeven te zitten. De leraar van mijn oudste zoon is niet zo precies volgens de regels, dus daar word je niet gelijk naar huis gestuurd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:34 schreef Celestien het volgende:
[..]
Je pikt er wel veel uit, da's duidelijk. Zijn ze de hele dag aan het testen? Iedere snotter wordt meteen naar het 'testfeest' doorgestuurd?
Lees je zelf ook de legenda’s bij de plaatjes die je post of komt de grafiek je zo beter uit?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Het aantal positieve testen stijgt, het aantal ziekenhuisopnames stijgt. En dat terwijl het nota bene zou moeten dalen door het vaccineren.
[ afbeelding ]
Vaccineren gaat nog te traag.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Mja, het lijkt niet heel erg op stoom te komen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vaccineren gaat nog te traag.
Exact dit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het ergste eraan dat mensen het nog kopen ook. Met ingang van de avondklok heb ik velen horen zeggen en zien schrijven dat ze het best 2 weken wouden doen zodat daarna weer wat versoepeld kon worden. Toen kon je gewoon al aan zien komen dat die avondklok langer ging duren dan 2 weken. Vervolgens worden mensen die in opstand komen weggezet als wappies of tuig en we hebben de bevolking weer waar we ze hebben willen.
We staan erbij en kijken er naar en als het even kan zetten we mensen die kritisch naar het beleid kijken in een hoekje weg.
Ik heb collega’s die het helemaal niet erg vinden om na 9 uur rust te hebben en die hebben er naar eigen zeggen geen last van. Ondertussen gaat hun leven schijnbaar gewoon door alsof er niks aan de hand is. Mijn hobbies duren door de week tot een uur of 10/11 en als ik wat met vrienden afspreek is en was dat zelden voor 19:00. Iedereen staat er anders in maar ondertussen worden degene die er wel last van ondervinden wederom in dat hoekje geduwd. Ik hou me al een jaar met tegenzin aan de meest debiele maatregelen maar omdat ik er kritisch naar kijk lijk ik wel een wappie.
Het schommelt rond de 30K per dag nu.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mja, het lijkt niet heel erg op stoom te komen.
Die van mij snottert en hoest zo en en dan. Doet ze al jaaaren. Dus de juf is er allang bekend mee en doet er daarom ook niks mee. Anders moest ze om de dag getest worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Verschilt per klas, sommige leraressen sturen kinderen direct naar huis als ze "niet lekker", vermoeid of wat snotterig zijn. Denk dat daarom dan een test gedaan wordt zodat ze niet een week thuis hoeven te zitten. De leraar van mijn oudste zoon is niet zo precies volgens de regels, dus daar word je niet gelijk naar huis gestuurd.
Wonder boven wonder was het 2 weken terug bij die ene besmetting gebleven, niemand anders werd positief getest
Dat is al vanaf het begin en zal nog wel blijven zo vrees ik. De mooie beloftes zijn niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mja, het lijkt niet heel erg op stoom te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |