SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik snap vooral de redenatie niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:32 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Ze kunnen er dan misschien weinig last van hebben, maar nog steeds anderen aansteken.
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de griepprik. Als je die 'anderen' wilt beschermen kun je ze toch het beste gewoon zelf maar gaan vaccineren, en niet gokken op een perfect beschermende omgeving. Al helemaal gezien het waarschijnlijk is dat je na inenting het virus nog steeds kan verspreiden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:32 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Ze kunnen er dan misschien weinig last van hebben, maar nog steeds anderen aansteken.
Wat is een stuk groter?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik snap vooral de redenatie niet.
De kans dat je als jongere een complicatie of heftige bijwerkingen of zelf langdurige longschade of verlies van zintuigen oploopt zijn een stuk groter bij een COVID-besmetting dan bij een vaccin
Ik zou een vaccin absoluut verkiezen boven een besmetting.
Voor mezelf ook maar ik hoor echt van jongeren dat ze het niet willen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de griepprik. Als je die 'anderen' wilt beschermen kun je ze toch het beste gewoon zelf maar gaan vaccineren, en niet gokken op een perfect beschermende omgeving. Al helemaal gezien het waarschijnlijk is dat je na inenting het virus nog steeds kan verspreiden.
Overigens prefereer ik zeker wel een vaccinatie boven een besmetting. Maar dan puur voor mezelf.
Het zou vervelend zijn als we daardoor groepsimmuniteit niet zouden halen, maar dat acht ik onwaarschijnlijk, en dus bestaat er vrij weinig dat mij mnder kan schelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Voor mezelf ook maar ik hoor echt van jongeren dat ze het niet willen.
Behalve dat ik dat respecteer, snap ik het gewoon.
Ik denk dat er ook wel sprake is van een natuurlijk verloop van de groepsimmuniteit. Denk dat veel jongeren al wel antistoffen hebben zonder een kuchje te hebben gehad.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Het zou vervelend zijn als we daardoor groepsimmuniteit niet zouden halen, maar dat acht ik onwaarschijnlijk, en dus bestaat er vrij weinig dat mij mnder kan schelen.
Amper geraakt ja, maar nog veel meer dan door een vaccin. Hoeveel jongeren belanden op de IC na een vaccinatie en hoeveel na een COVID-besmetting? Hoeveel krijgen last van uitval van zintuigen? Hoeveel krijgen last van longschade?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat is een stuk groter?
Juist die doelgroep wordt amper geraakt.
Anderen besmetten, je moet alsnog in quarantaine en daarbij zijn zij als laatste aan de beurt. Wanneer bijna de hele wereld gevaccineerd is. Misschien dat ze de kat van de buren nog kunnen besmetten maar dan houdt het ook al wel snel op.
Op den duur wel inderdaad. Een deel van de groepsimmuniteit wordt behaald met vaccins, en als dat niet toereikend is dan zal hij vroeg of laat toch wel worden bereikt door verspreiding onder de overgebleven niet-gevaccineerde groepen. En als dat grotendeels jongeren zijn is dat geen ramp.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook wel sprake is van een natuurlijk verloop van de groepsimmuniteit. Denk dat veel jongeren al wel antistoffen hebben zonder een kuchje te hebben gehad.
https://www.sanquin.nl/ov(...)ld-186-van-de-donorsquote:Sinds februari 2021 is het landelijke gemiddelde van antistoffen tegen het coronavirus bij donors gestegen van 15,1% tot 18,6%. In Brabant en Limburg komt het gemiddelde inmiddels zelfs boven de 20% uit. Dat blijkt uit de laatste cijfers van Sanquin.
Het percentage IgM, kortdurende antistoffen, is in de laatste maand gestegen van 56% naar 60%. Dat wil zeggen dat de tweede golf voortduurt en dat het aantal recente besmettingen onverminderd hoog is.
Onderstaand overzicht geeft de maandelijkse verdeling van de aangetroffen antistoffen over Nederland weer na verloop van tijd. Let wel: omdat donors pas mogen doneren als zij minimaal twee weken klachtenvrij zijn, lopen deze getallen altijd achter op de actuele infectiecijfers. Het kleurenpalet is aangepast om regionaal onderscheid en verloop van tijd te verduidelijken.
Wekelijks onderzoekt Sanquins Vinger aan de Pols (VAP)-studie een steekproef van ongeveer 2.000 plasmadonors op antistoffen, in aanvulling op het onderzoek dat het RIVM naar antistoffen doet. Het meten van antistoffen bij donors geeft inzicht in de verspreiding van COVID-19 over Nederland. Sanquin doet dit in opdracht van het ministerie van VWS, in ieder geval tot en met juni van dit jaar.
In de zin dat het effect van de vaccinatiecampagnes die kinderziekten hebben uitgeroeid niet te vergelijken is met een virus dat vooral schadelijk is voor ouderen?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:41 schreef Noek het volgende:
Ik vind het flauw om te zeggen dat wanneer ze als baby die vaccins niet hadden gehad ze misschien niet meer op FOK! hadden gezeten en die vergelijking maken met een corona vaccin.
Ouderen tellen niet meer mee dus?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de zin dat het effect van de vaccinatiecampagnes die kinderziekten hebben uitgeroeid niet te vergelijken is met een virus dat vooral schadelijk is voor ouderen?
Geen idee, dat kan ik niet voor ze invullen. Wat als stellingen hou ik sowieso niet zo van maar in deze kan ik daar geen zinnig antwoord op geven.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Amper geraakt ja, maar nog veel meer dan door een vaccin. Hoeveel jongeren belanden op de IC na een vaccinatie en hoeveel na een COVID-besmetting? Hoeveel krijgen last van uitval van zintuigen? Hoeveel krijgen last van longschade?
Als de bijwerkingen van het vaccin en een COVID besmetting omgekeerd waren, zouden ze dan wel het vaccin kiezen?
Je moet in dit geval niet alle infectieziekten waartegen gevaccineerd kan worden op n hoop gooienquote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de zin dat het effect van de vaccinatiecampagnes die kinderziekten hebben uitgeroeid niet te vergelijken is met een virus dat vooral schadelijk is voor ouderen?
Helemaal mee eens hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Geen idee, dat kan ik niet voor ze invullen. Wat als stellingen hou ik sowieso niet zo van maar in deze kan ik daar geen zinnig antwoord op geven.
Maar ik werk veel met jongeren en vind ze verfrissend. Vind ze kritisch, politiek genteresseerd en maar ook real in waarom ze het lastig hebben.
Door veel spanningen thuis omdat ze teveel thuis zijn met hun ouders bijv. Meesten lijden gelukkig niet maar kunnen wel heel goed benoemen waar ze moeite mee hebben.
Na maanden te moeten lezen hoe het met de jongeren gaat vind ik ze juist heel genuanceerd maar ook terecht kritisch.
Dat denk ik ook, al blijft het wel lastig om steekhoudende conclusies te trekken op hele kleine getallen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:55 schreef Drekkoning het volgende:
Volgens mij ben je statistisch gezien vele malen beter af met een vaccinatie.
Die getallen worden steeds minder abstract naarmate het aantal gevaccineerden groeit en tot nu toe ziet het er, zelfs als die problemen met bloedstolsels inderdaad te wijten zijn aan AZ, uit dat de kans op bijwerkingen in het niet valt bij de kans op complicaties. Dat is ook letterlijk het argument geweest om AZ weer veilig (genoeg) te verklaren.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 08:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, al blijft het wel lastig om steekhoudende conclusies te trekken op hele kleine getallen.
Dat denk ik ook.quote:Uiteindelijk verwacht ik dat de meeste normale mensen netjes in de rij aansluiten, en we alleen mensen overhouden die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, relifanaten en overtuigde antivaxxers. Ook zonder dat we allerlei (indirecte) dwangmiddelen moeten inzetten.
Die walgelijke Lambiek de Jonge ook, kan er helemaal niets van.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
In Belgi worden vandaag waarschijnlijk ook weer strengere maatregelen aangekondigd. Er wordt gesproken over scholen en winkels weer dicht en vervroeging van de avondklok. Die is daar steeds 00.00 uur geweest, behalve in Brussel, daar was het 22.00 uur. Schiet ook niet op allemaal...
Je noet de kans dat je covid krijgt ook meenemen. Deze kans is kleiner dan 1, namelijk de kans op het vaccin als je deze neemt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik snap vooral de redenatie niet.
De kans dat je als jongere een complicatie of heftige bijwerkingen of zelf langdurige longschade of verlies van zintuigen oploopt zijn een stuk groter bij een COVID-besmetting dan bij een vaccin
Ik zou een vaccin absoluut verkiezen boven een besmetting.
Prima, neem je die kans ook mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je noet de kans dat je covid krijgt ook meenemen. Deze kans is kleiner dan 1, namelijk de kans op het vaccin als je deze neemt.
kan je dit even uitleggen?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je noet de kans dat je covid krijgt ook meenemen. Deze kans is kleiner dan 1, namelijk de kans op het vaccin als je deze neemt.
Daar hebben ze Hugo van Ranst.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die walgelijke Lambiek de Jonge ook, kan er helemaal niets van.
En dan is alles in 1x onbekend want die cijfers zijn er niet.quote:
Vaccin nemen is kans op bijwerkingen, dus kans is 1. Vaccin niet nemen is geen kans op bijwerkingen, dus kans is 0.quote:
Sinds wanneer moet ik mijzelf verantwoorden/mijn keuzes beargumenteren?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is z ontzettend onwaarschijnlijk dat er na de huidige periode waarin er ingent wordt nog onbekende bijwerkingen ontstaan bij gevaccineerden. Zo werken vaccins gewoon niet, dat er over een paar maanden nog ineens iets naar boven komt. Dit argument wordt met de dag minder valide om je niet te laten vaccineren.
ik zal nog wel wat koffie nodig hebben maar ik zie hier de logica nietquote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vaccin nemen is kans op bijwerkingen, dus kans is 1. Vaccin niet nemen is geen kans op bijwerkingen, dus kans is 0.
Je kan toch een globale risico inschatting maken? De kans op een COVID-besmetting is aanzienlijk op het moment.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dan is alles in 1x onbekend want die cijfers zijn er niet.
Kortom niemand kan hier iets over zeggen.
En Jan Jambon als minpresquote:
Vaccin is natuurlijk waterdicht, 0% om besmet te raken, en 0% kans om besmettingen over te dragen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het verschil tussen een vaccinatie en pijnstilling lijkt me evident toch? Dat kan je niet zomaar vergelijken.
Als iemand liever met koppijn rondloopt moet diegene dat lekker zelf weten. Het is niet mijn koppijn.
Maar als iemand zichzelf of zijn kinderen niet laat vaccineren brengt hij (in)direct mij en mijn kinderen in gevaar.
En in geval van COVID ook mijn vrijheid.
Het klinkt stom om te zeggen, maar ik snap dus ergens wel dat men met de oudste groepen is begonnen als 'proefkonijn' in die zin. De weinige complicaties die daar optreden zullen bij de jongere groepen niet zo snel ernstige ziekte of overlijden teweeg brengen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:40 schreef Celestien het volgende:
Tegen de tijd dat ik gevaccineerd wordt zijn alle bijwerkingen wel bekend. n voordeel van later aan de beurt zijn...
Dat zeg ik toch niet? Wel is de kans om er ziek van te worden dus op complicaties vele malen kleiner.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:41 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vaccin is natuurlijk waterdicht, 0% om besmet te raken, en 0% kans om besmettingen over te dragen.
Wat is er eigenlijk bekend over dat laatste?
Wat voor gevaar lopen jij en je kinderen als jullie wel gevaccineerd zijn, en 80% van de mensen om je heen?
De kans dat de kans op bijwerkingen 0 is bij vaccineren is 0, de kans dat je bijwerkingen zal ervaren van een vaccin dat je niet neemt is 0. Echter, de kans dat dat relevant is ook 0.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vaccin nemen is kans op bijwerkingen, dus kans is 1. Vaccin niet nemen is geen kans op bijwerkingen, dus kans is 0.
Het zijn geen proefkonijnen, die fase is al veel eerder geweest. Het beginnen met de oudjes is gewoon een medische keuze en is op geen enkele manier gerelateerd aan risico beperking van het vaccin zelf.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het klinkt stom om te zeggen, maar ik snap dus ergens wel dat men met de oudste groepen is begonnen als 'proefkonijn' in die zin. De weinige complicaties die daar optreden zullen bij de jongere groepen niet zo snel ernstige ziekte of overlijden teweeg brengen.
Technisch gezien is zelfs dat niet waar, angst en stress rond vaccineren zijn ook bijwerkingen die gelinkt zijn aan een vaccin.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:47 schreef GemMagic het volgende:
[..]
de kans dat je bijwerkingen zal ervaren van een vaccin dat je niet neemt is 0
Bron (doorklikken naar veelvoorkomende bijwerkingen)quote:Veel voorkomende bijwerkingen
Bijwerkingen van vaccins ontstaan meestal door een reactie van het lichaam op het vaccin. Vaak is dit een reactie van het immuunsysteem of een lichte infectie bij een levend vaccin. Bijwerkingen kunnen ook ontstaan door de spanning en stress die iemand ervaart rond de vaccinatie.
Hoe wil je een inschatting maken op 0 data? Alleen de gevonden besmettingen zijn bekend, daarvan wordt leeftijd bijgehouden maar niet alle klachten. Maar get aantal besmettingen is onbekend, niemand weet dit, dus ook niet hieveel jongeren er besmet zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan toch een globale risico inschatting maken? De kans op een COVID-besmetting is aanzienlijk op het moment.
Als je dan de mogelijke bijwerkingen vergelijkt dan zijn die bij COVID toch vele malen frequenter dan bij een vaccin? Kijk alleen al naar de korte termijn-bijwerkingen.
Als een vaccin met eenzelfde kans zorgt voor zintuiguitval, koorts, longontstekingen, ook bij jongeren, dan zou niemand het nemen, en terecht.
Geen idee waarom je dat risico wel zou willen lopen als het een echte infectie betreft.
Ja oke, daar heb je gelijk in. Natuurlijk is er uitvoerig getest voordat men met de oudjes begon, maar zoals we allemaal weten is die keuze om met 80 en 90 plussers te beginnen vanuit medisch oogpunt (en bezetting ziekenhuizen/IC) eigenlijk helemaal niet de juiste keuze (geweest).quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het zijn geen proefkonijnen, die fase is al veel eerder geweest. Het beginnen met de oudjes is gewoon een medische keuze en is op geen enkele manier gerelateerd aan risico beperking van het vaccin zelf.
Gelukkig dan maar dat er wel heel veel data is over de vaccins en hoe veilig ze zijn. De inschatting is dus heel erg makkelijkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe wil je een inschatting maken op 0 data? Alleen de gevonden besmettingen zijn bekend, daarvan wordt leeftijd bijgehouden maar niet alle klachten. Maar get aantal besmettingen is onbekend, niemand weet dit, dus ook niet hieveel jongeren er besmet zijn.
Kortom je inschatting is niks waard.
Ben het hier wel eens met Orban. Het is nog maar de vraag of wij alles opengooien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:'Jeugd in Hongarije heeft in zomer vrijheden terug'
De Hongaarse jeugd heeft deze zomer weer de vrijheid terug. Premier Orbn zegt dat de kans daarop heel groot is.
Orbn wil de samenleving weer opengooien als een kwart van de 10 miljoen Hongaren gevaccineerd is. Nu hebben 1,5 miljoen een prik gehad. "Er is licht aan het eind van de tunnel", zegt hij.
Volgens de Hongaarse premier ligt nu een recordaantal besmette mensen in het ziekenhuis, maar volgens hem kunnen de ziekenhuizen die druk goed aan. Vorige week vreesde Hongarije nog code zwart in de ziekenhuizen: toen overleden op een dag 158 besmette patinten aan het virus, het hoogste aantal sinds de kerst.
Je weet in ieder geval een ondergrens. En dan is de kans al relatief groot op een infectie. In werkelijkheid is die nog groter inderdaad, wat alleen maar meer reden is om een vaccinatie te nemen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe wil je een inschatting maken op 0 data? Alleen de gevonden besmettingen zijn bekend, daarvan wordt leeftijd bijgehouden maar niet alle klachten. Maar get aantal besmettingen is onbekend, niemand weet dit, dus ook niet hieveel jongeren er besmet zijn.
Kortom je inschatting is niks waard.
Dat zou inderdaad gewoon prima zijn als we versoepelingen aan een bepaalde vaccinatiegraad koppelen (voor iedereen). Nu heb ik vooral het idee dat ik vanwege mijn leeftijd niet veel hoef te verwachten op termijn. (vaccin zal ik wel ergens eind dit jaar krijgen).quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben het hier wel eens met Orban. Het is nog maar de vraag of wij alles opengooien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Ik zou dat niet gaan koppelen, het zal de zoveelste reactie uitlokken dat het dan een vaccinatieplicht aan het worden is. Dat moet je niet willen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad gewoon prima zijn als we versoepelingen aan een bepaalde vaccinatiegraad koppelen (voor iedereen). Nu heb ik vooral het idee dat ik vanwege mijn leeftijd niet veel hoef te verwachten op termijn. (vaccin zal ik wel ergens eind dit jaar krijgen).
En opzich moet dat ook gewoon prima kunnen. Ze kunnen in de modellen natuurlijk meenemen wat het effect is van vaccinaties op het R getal. Die zal natuurlijk verschillend zijn voor de verschillende vaccins maar dat effect zal steeds duidelijker worden.
Jij moet niks, maar als je een argument op een forum gooit wil dat niet zeggen dat het dan niet neergeschoten mag worden omdat het je eigen keuze is. Het is ook iemands eigen keuze om een lipschotel te nemen maar als zo iemand daar een foto van post mag ik daarvan in mijn broek piesen van het lachen. Toch>quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet ik mijzelf verantwoorden/mijn keuzes beargumenteren?
Tuurlijk wel. Wat voor winst zou er zijn om mensen nog langer te beperken? Voor wie? Waarom?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben het hier wel eens met Orban. Het is nog maar de vraag of wij alles opengooien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Het valt prima uit te leggen, want stel het basis reproductiegetal van de Britse variant is 3, dan kan een vaccinatiegraad van 10% dat misschien wel verminderen met 0.3. Dus je kunt steeds meer dingen openen zonder dat het uit de hand loopt. Verder zijn we gewoon afhankelijk van leveringen qua vaccinaties, maar dan hebben we in ieder geval een punt om naar uit te kijken. Perspectief.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou dat niet gaan koppelen, het zal de zoveelste reactie uitlokken dat het dan een vaccinatieplicht aan het worden is. Dat moet je niet willen.
Dat moet je ook als zodanig uitleggen, maar ik zou de maatregelen er niet aan vast hangen. Je kunt het gewoon baseren op de effecten van de vaccinatie graad en meenemen in gewogen risico's om iets eerder te willen versoepelen. Maar het moet geen hard getal worden op een routekaart, "jullie mogen niet knuffelen want er is maar 68% gevaccineerd en niet 72%" doet het gewoon niet zo lekker.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het valt prima uit te leggen, want stel het basis reproductiegetal van de Britse variant is 3, dan kan een vaccinatiegraad van 10% dat misschien wel verminderen met 0.3. Dus je kunt steeds meer dingen openen zonder dat het uit de hand loopt. Verder zijn we gewoon afhankelijk van leveringen qua vaccinaties, maar dan hebben we in ieder geval een punt om naar uit te kijken. Perspectief.
"Better safe than sorry", nieuwe varianten, blabla.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef Qarrad het volgende:
Tuurlijk wel. Wat voor winst zou er zijn om mensen nog langer te beperken? Voor wie? Waarom?
Ik zou dat dus wel doen, mede omdat hugo de Jonge altijd heeft gezegd dat vaccinatie de weg terug naar normaal is. Daar moeten dan duidelijke mijlpalen aan gehangen worden en effecten van vaccinatie zouden het beste gemeten kunnen worden in ziekenhuis opname of verwachting en niet perse besmettingen want anders blijven we doelpalen verzetten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat moet je ook als zodanig uitleggen, maar ik zou de maatregelen er niet aan vast hangen. Je kunt het gewoon baseren op de effecten van de vaccinatie graad en meenemen in gewogen risico's om iets eerder te willen versoepelen. Maar het moet geen hard getal worden op een routekaart, "jullie mogen niet knuffelen want er is maar 68% gevaccineerd en niet 72%" doet het gewoon niet zo lekker.
Maar die Britse variant is wel knap verrot, in de huidige populatie waarbij al 20% antistoffen heeft via natuurlijk of gevaccineerde weg is het al verrekte last om het in toom te houden.
Als we rekenen dat het huidige maatregelen pakket de resterende R waarde met 2/3e terugbrengt kom ik op de volgende berekening.
1.06 * 3 = 3.18 (R zonder maatregelen)
3.18 * 1.25 = 4.23 (R in populatie zonder antistoffen)
Benodigde vaccinatiegraad = 70% als de restgroep voor 20% op natuurlijke wijze antistoffen heeft verkregen, populatie moet voor iets van 76.5% antistoffen hebben.
Dat is wat je nodig gaat hebben voor terug naar het oude normaal.
(alle getallen zijn ter duiding, maar de gebruikte waardes zijn uit mijn duim gezogen)
-- edit --
Avondklok gaf 10% effect riepen ze dan betekent dat volgens deze berekening dat bij een vaccinatie graad = 17% (R van 1.2 terugbrengen naar R 1 = 1.2 * 83%) er kan worden afgeschaald wat dit betreft.
Het allergrootste nadeel zit in de effectbepaling van de maatregelen, wat is nu de invloed van winkels? wat doet het sluiten van de horeca? hoe staat dit in verhouding tot naar kantoor gaan?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou dat dus wel doen, mede omdat hugo de Jonge altijd heeft gezegd dat vaccinatie de weg terug naar normaal is. Daar moeten dan duidelijke mijlpalen aan gehangen worden en effecten van vaccinatie zouden het beste gemeten kunnen worden in ziekenhuis opname of verwachting en niet perse besmettingen want anders blijven we doelpalen verzetten.
En in je edit zie ik al een mooi voorbeeldDat is precies een voorbeeld waarvan ik denk dat het begrijpelijk is voor iedereen en waardoor we perspectief zouden kunnen zien.
De 18- komt voorlopig toch niet in aanraking met een vaccin.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:28 schreef Noek het volgende:
Ik hoor dus van veel jongeren dat zij zich niet willen laten vaccineren omdat ze liever corona doormaken dan een vaccin te willen. Ik snap dat eigenlijk wel.
Weet ik, maar die risico-afweging wordt wel gemaakt op een dwarsdoorsnede van de bevolking. Als je een gezonde twintiger bent, dan is van zowel het virus als het vaccin het risico dermate klein, en dus ook de aantallen waarop je je afweging moet maken, dat die bijna niet meer te maken is. Maar dan nog denk ik, gevoelsmatig en dus niet zo zeer op cijfers gebaseerd, dat wel-vaccineren in het grotere plaatje de verstandige beslissing is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:12 schreef Qarrad het volgende:
Die getallen worden steeds minder abstract naarmate het aantal gevaccineerden groeit en tot nu toe ziet het er, zelfs als die problemen met bloedstolsels inderdaad te wijten zijn aan AZ, uit dat de kans op bijwerkingen in het niet valt bij de kans op complicaties. Dat is ook letterlijk het argument geweest om AZ weer veilig (genoeg) te verklaren.
Dat was altijd het oorsponkelijke doel, lege ziekenhuizen, maar vervolgens zijn er allerlei schimmige doelen bij gekomen en steeds weer aangepast. Daarnaast modellen waar Bob Ross jaloers op is, waardoor we de avondklok kregen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou dat dus wel doen, mede omdat hugo de Jonge altijd heeft gezegd dat vaccinatie de weg terug naar normaal is. Daar moeten dan duidelijke mijlpalen aan gehangen worden en effecten van vaccinatie zouden het beste gemeten kunnen worden in ziekenhuis opname of verwachting en niet perse besmettingen want anders blijven we doelpalen verzetten.
Ik ben ook tegen dwang hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, maar die risico-afweging wordt wel gemaakt op een dwarsdoorsnede van de bevolking. Als je een gezonde twintiger bent, dan is van zowel het virus als het vaccin het risico dermate klein, en dus ook de aantallen waarop je je afweging moet maken, dat die bijna niet meer te maken is. Maar dan nog denk ik, gevoelsmatig en dus niet zo zeer op cijfers gebaseerd, dat wel-vaccineren in het grotere plaatje de verstandige beslissing is.
Ik ben pro-vaccinatie, ik ben anti-vaccinatiedwang.
Eens een populist, altijd een populist. Maar die zeggen ook wel eens wat waar ik het mee eens ben.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel stom is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 18- komt voorlopig toch niet in aanraking met een vaccin.
En ik durf te wedden dat als ze niet op vakantie mogen, naar een festival mogen, of naar de kroeg, dat ze vooraan zullen staan.
Ik mag hopen dat ze niet zo achterlijk zijn om dat in te gaan voeren. Ten eerste is de studie van de vaccinatie op kinderen pas net begonnen. Ten tweede hebben ze er amper last van. Het zou echt de omgekeerde wereld zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel stom is.
"ze staan vast vooraan als ze dan niet meer naar een festival mogen."
Alles in zoiets staat me dan tegen. Geen vaccin, niet meer naar een sportschool met je gezonde 18 jaren.
Ik vind daar echt wat van.
28 maart gaat de zomertijd in.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Zo te lezen weer een avondklokverlenging. Ging de zomertijd niet in eind deze maand. Wie zei ook alweer dat die er dan 100% vanaf ging?
Nog even volhouden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Zo te lezen weer een avondklokverlenging. Ging de zomertijd niet in eind deze maand. Wie zei ook alweer dat die er dan 100% vanaf ging?
Ik ben het er ook totaal niet mee eens hoor. Maar ben bang dat wel min of meer gaat gebeuren als je vaccinatiegraad lange tijd tever achterblijft en we daardoor onnodig lang met maatregelen blijven zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel stom is.
"ze staan vast vooraan als ze dan niet meer naar een festival mogen."
Alles in zoiets staat me dan tegen. Geen vaccin, niet meer naar een sportschool met je gezonde 18 jaren.
Ik vind daar echt wat van.
"De avondklok noemt ze zelf niet als versoepeling. „De volgende stap is dat de terrassen open kunnen en dat mensen bij het hoger onderwijs weer naar de locatie kunnen. Maar de clausule daarbij is wel of het kan, en dat zullen we dit weekend gaan zien. Ik vind de cijfers hoog. Ook in de ziekenhuizen. Ik ben een optimistisch mens maar we moeten wel de realiteitscheck doen." - minister Tamara van Arkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Je kunt het tempo van vaccineren echt niet * flink * noemen. Traag is het woord dat hier van toepassing is, want 1 derde van de vaccins houden ze op voorraad. Beslist onverantwoordelijk is dat.quote:Ze voegde eraan toe dat er "flink wordt gevaccineerd" en dat veel mensen al corona hebben gehad. "Dat moeten we allemaal gaan bekijken." Van Ark verwacht dat er pas begin volgende week besluiten worden genomen.
Ik denk dat de vaccinatiegraad in Nederland niet echt het probleem gaat zijn. Je zal best wat twijfelaars hebben maar dat is altijd zo. Alleen als je de sociale media leest dan denk je dat Nederland 100 procent anti vaxxer is geworden. Maar als ik de sociale media moest geloven had de FvD de absolute meerderheid moeten pakken met de verkiezingen. Dat is gelukkig ook niet gebeurt verre van zelfs.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben het er ook totaal niet mee eens hoor. Maar ben bang dat wel min of meer gaat gebeuren als je vaccinatiegraad lange tijd tever achterblijft en we daardoor onnodig lang met maatregelen blijven zitten.
Ik sta vooraan bij de prikpost als ze mij vandaag bellen, ook als ik daar 200km voor naar huttekutteveen moet rijden.
Laten we hopen dat zoveel mogelijk mensen alsnog die prik gaan halen. Dan is het waarschijnlijk niet nodig.
Betekent dit dat ze de avondklok geen versoepeling noemt en dat die er dus echt als eerste af gaat of dat ze hem helemaal niet noemt en dat hij dus echt niet gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
"De avondklok noemt ze zelf niet als versoepeling. „De volgende stap is dat de terrassen open kunnen en dat mensen bij het hoger onderwijs weer naar de locatie kunnen. Maar de clausule daarbij is wel of het kan, en dat zullen we dit weekend gaan zien. Ik vind de cijfers hoog. Ook in de ziekenhuizen. Ik ben een optimistisch mens maar we moeten wel de realiteitscheck doen." - minister Tamara van Ark
Nee die avondklok had er 1,5 maand geleden al afgehaald moeten zijn
Nattevingerwerk RIVM hielp Nederland aan omstreden avondklok
quote:Inwoners Parijs ontvluchten stad vanwege naderende lockdown
Veel inwoners van Parijs proberen met de trein de stad uit te komen. Vanwege de nieuwe lockdown, die vanaf vanavond geldt, willen veel Parijzenaren naar andere delen van Frankrijk vertrekken, bijvoorbeeld naar hun tweede huis.
Volgens Franse media is het moeilijk om nog treinkaartjes te krijgen en de prijzen zijn omhoog geschoten. Ook vliegtickets naar het Franse eiland Corsica worden massaal geboekt.
Het tweede. Avondklok blijft.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:16 schreef popje het volgende:
[..]
Betekent dit dat ze de avondklok geen versoepeling noemt en dat die er dus echt als eerste af gaat of dat ze hem helemaal niet noemt en dat hij dus echt niet gaat gebeuren?
Beslist onverantwoordelijk ook echtquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Je moet maar durven om zo duidelijk onzin uit te slaan.
https://nos.nl/artikel/23(...)-versoepelingen.html
[..]
Je kunt het tempo van vaccineren echt niet * flink * noemen. Traag is het woord dat hier van toepassing is, want 1 derde van de vaccins houden ze op voorraad. Beslist onverantwoordelijk is dat.
Ja in Parijs is dat best gebruikelijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:17 schreef Cynicio het volgende:
Is het zo normaal om een tweede huis te hebben in Frankrijk? Wel geinig
[..]
Nee, dat moet je lezen dat de avondklok vooralsnog blijft. En dat niet als versoepeling gezien wordt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:16 schreef popje het volgende:
[..]
Betekent dit dat ze de avondklok geen versoepeling noemt en dat die er dus echt als eerste af gaat of dat ze hem helemaal niet noemt en dat hij dus echt niet gaat gebeuren?
'Zelfs als de EMA het AZ vaccin donderdag goedkeurt, wacht Hugo nog twee weken met prikken. Let maar op.'quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:19 schreef Discombobulate het volgende:
Die avondklok gaat pas 1 juli weg, let maar op.
Kaag telt nog niet mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
'Opvallend' dat de uitspraak van Kaag hier compleet genegeerd wordt.
Maar toch zou hij er als eerste afgaan, zei Rutte een week geleden nog... dus als het geen versoepeling is en er komen weer andere dingen als eerst, wederom een dikke vette leugen...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, dat moet je lezen dat de avondklok vooralsnog blijft. En dat niet als versoepeling gezien wordt.
Twee weken geleden werd al gezegd dat de terrassen, het hoger onderwijs en mogelijk de detailhandel op de agenda staan. Het is geen verrassing dat de avondklok blijft, want die wordt als wisselgeld gebruikt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:26 schreef popje het volgende:
[..]
Maar toch zou hij er als eerste afgaan, zei Rutte een week geleden nog... dus als het geen versoepeling is en er komen weer andere dingen als eerst, wederom een dikke vette leugen...
Ik mag hopen dat rest van de 2e kamer dit keer wel met de vuist op tafel slaat dat nu de avondklok eraf moet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Twee weken geleden werd al gezegd dat de terrassen, het hoger onderwijs en mogelijk de detailhandel op de agenda staan. Het is geen verrassing dat de avondklok blijft, want die wordt als wisselgeld gebruikt.
Nou euhm, de enige leugen die ik zie komt uit jouw toetsenbord.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:26 schreef popje het volgende:
[..]
Maar toch zou hij er als eerste afgaan, zei Rutte een week geleden nog... dus als het geen versoepeling is en er komen weer andere dingen als eerst, wederom een dikke vette leugen...
Sorry hoor, maar waar gaat dit nu weer over?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou euhm, de enige leugen die ik zie komt uit jouw toetsenbord.
Het is inderdaad retedruk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Leuk en aardig die avondklok, maar intussen lijkt het alsof iedereen en z'n moeder weer massaal naar de kantoren gaat. Het is retedruk op de weg en ook na negenen 's avonds zie ik steeds meer volk op straat, en dat zijn echt niet allemaal mensen met een avonddienst.
De enige oplossing.. geef kantoorpersoneel voorrang bij het vaccineren!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad retedruk.
En alle kantoren hier op bedrijvenpark zitten weer als vanouds vol.
De werksituatie is ook gestegen in het laatste RIVM rapport aandeel z'n 16% in BCO
#prayforkantoorpersoneelquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:31 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De enige oplossing.. geef kantoorpersoneel voorrang bij het vaccineren!
Nou, ik was het in elk geval niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Wie zei ook alweer dat die er dan 100% vanaf ging?
Hardop gelachen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat rest van de 2e kamer dit keer wel met de vuist op tafel slaat dat nu de avondklok eraf moet.
Graag een bron van een week geleden waar Rutte zegt dat de avondklok er als eerste af zal gaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:31 schreef popje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waar gaat dit nu weer over?
Maar jij bent dan ook meegegroeid met de maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ik was het in elk geval niet.
Dat was bij het beantwoorden van de vragen na de laatste persconferentie, op 8 maart, toen een journalist dat vroeg. Goed, anderhalve week geleden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Graag een bron van een week geleden waar Rutte zegt dat de avondklok er als eerste af zal gaan.
Dat dacht ik al.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:38 schreef popje het volgende:
[..]
Dat was bij het beantwoorden van de vragen na de laatste persconferentie, op 8 maart, toen een journalist dat vroeg. Goed, anderhalve week geleden.
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021quote:Ja goed het blijft de maatregel waar je als eerste vanaf wil, maar door dat steeds te herhalen, als die dan toch weer verlengd wordt, denken mensen: ja wanneer is die dan echt weg? En dat kan ik natuurlijk niet voorspellen. Ik kan alleen zeggen dat wij nog steeds te veel besmettingen hebben.
Hij zei dat de avondklok bovenaan de stapel ligt, maar dat betekent niet dat die er als eerste af gaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:38 schreef popje het volgende:
[..]
Dat was bij het beantwoorden van de vragen na de laatste persconferentie, op 8 maart, toen een journalist dat vroeg. Goed, anderhalve week geleden.
Jij moet echt je bek houden over leugens.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021
Een leugen van jou dus.
Zo doe ik dat ook altijd, ik leg mijn belastingaangifte bovenaan de stapel maar het heeft verder geen prio.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hij zei dat de avondklok bovenaan de stapel ligt, maar dat betekent niet dat die er als eerste af gaat.
Mijn solidariteit neemt nogal af (van wat er nog over is) als ze nu opeens doorgaan met zware beperkende maatregelen zodra de ouderen en kwetsbaren een kans op een vaccinatie hebben gehad. Dat is de reden dat de zorg het moeilijk heeft gehad het afgelopen jaar en dat was ook de reden waarom ze maatregelen wilden invoeren. Dat is de reden waarom veel Nederlanders akkoord gingen met deze maatregelen. Niet om elke besmetting te voorkomen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het valt prima uit te leggen, want stel het basis reproductiegetal van de Britse variant is 3, dan kan een vaccinatiegraad van 10% dat misschien wel verminderen met 0.3. Dus je kunt steeds meer dingen openen zonder dat het uit de hand loopt. Verder zijn we gewoon afhankelijk van leveringen qua vaccinaties, maar dan hebben we in ieder geval een punt om naar uit te kijken. Perspectief.
Ik vraag me echt af waarom Rutte zich van zulke woorden bediend eigenlijk. Zeg dan niks of zeg wat je echt bedoeld. Aan vaagheden en rookgordijnen heeft niemand wat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hij zei dat de avondklok bovenaan de stapel ligt, maar dat betekent niet dat die er als eerste af gaat.
Prachtig, thanksquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:41 schreef popje het volgende:
[..]
Jij moet echt je bek houden over leugens.
Ik ben er nu ook mee bezig, maar ik mis het vakje "dit kan ik me niet herinneren".quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo doe ik dat ook altijd, ik leg mijn belastingaangifte bovenaan de stapel maar het heeft verder geen prio.
En de optie 'ik ben het bonnetje kwijt' zit er ook al niet in.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ben er nu ook mee bezig, maar ik mis het vakje "dit kan ik me niet herinneren".
Vind je het leuk om andere mensen op te naaien?quote:
Gemeld aantal prikkenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Beslist onverantwoordelijk ook echt.
Iedere 1,3 seconden een prik in Nederland. Dat is niet traag, wat je ook van het op voorraad houden vindt.
Het is bijna chantagequote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Onderwijs prima, maar als we terrasjes openen gaan inwisselen voor een avondklok dan klopt er ook iets niet, hoor.
Ik snap wel dat de horeca iets wil, maar zeker als straks de zomertijd ingaat vind ik de vrijheid om s avonds na negenen nog ongestoord op straat te kunnen zijn wel iets belangrijker dan een biertje kunnen doen op een terrasje (wat sowieso ongetwijfeld weer met allerlei restricties gepaard gaat).quote:
Helemaal niet prima, en dat zeg ik als de grootste de-scholen-moeten-open-roeper in dit topic.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Onderwijs prima, maar als we terrasjes openen gaan inwisselen voor een avondklok dan klopt er ook iets niet, hoor.
Vind je het leuk iemand onterecht van een dikke vette leugen te betichten?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:48 schreef popje het volgende:
V
[..]
Vind je het leuk om andere mensen op te naaien?
Bij mijn vriendin is vorige week het thuiswerken voor haar afdeling niet meer toegestaan omdat ze beter presteren op kantoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Leuk en aardig die avondklok, maar intussen lijkt het alsof iedereen en z'n moeder weer massaal naar de kantoren gaat. Het is retedruk op de weg en ook na negenen 's avonds zie ik steeds meer volk op straat, en dat zijn echt niet allemaal mensen met een avonddienst.
Niet relevant, ze heeft het over wat er nu wordt gevaccineerd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gemeld aantal prikken
1.410.860
Op 14 maart geleverd en beschikbaar
2578.060
Dat is dus trg gedaan. Het hadden er veel meer kunnen zijn. De opening van priklocaties gaat ook traag. Dat zouden er inmiddels ook veel meer moeten zijn.
Doe eens een beetje je best joh. Dit is wel erg kinderachtig allemaal.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind je het leuk iemand onterecht van een dikke vette leugen te betichten?
Maar dat zijn wel een paar cijfers door elkaar. Want inmiddels hebben we bijna 2 miljoen prikken gezet (geregistreerde + geschatte vaccinaties) en geen idee hoe groot het deel AstraZeneca is wat in de vriezer/koelkast ligt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gemeld aantal prikken
1.410.860
Op 14 maart geleverd en beschikbaar
2578.060
Dat is dus trg gedaan. Het hadden er veel meer kunnen zijn. De opening van priklocaties gaat ook traag. Dat zouden er inmiddels ook veel meer moeten zijn.
https://www.parool.nl/ned(...)ele-steun~bc5f35675/quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Graag een bron van een week geleden waar Rutte zegt dat de avondklok er als eerste af zal gaan.
Bovenop de stapel is echt wat anders dan hij gaat er als eerste af, hoe graag je dat ook wil horen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)ele-steun~bc5f35675/
“We vinden de avondklok allemaal een ingrijpende maatregel,” aldus premier Rutte. “Er is op dit moment alleen niet de ruimte om ‘m eraf te halen. Hij ligt nog steeds bovenop de stapel, maar het moet wel kunnen.” De premier benadrukt dat de avondklok 10 procent afhaalt van het reproductiegetal. “Dat is aanzienlijk.”
Ik vraag me weleens af, meent hij het, liegt hij hier dat hij barst , is het een mooi argumenten waar hij toch niet op wordt afgerekend of wat?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waarom Rutte zich van zulke woorden bediend eigenlijk. Zeg dan niks of zeg wat je echt bedoeld. Aan vaagheden en rookgordijnen heeft niemand wat.
Van Ranst zet gewoon zijn bandje van maart 2020 weer op.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:02 schreef diedrick het volgende:
Toch wel "luxe" dat we hier over versoepelingen praten terwijl het in Belgi weer uit de klauwen dreigt te lopen:
Marc Van Ranst vreest voor nieuwe golf en pleit voor harde lockdown (bron: Het Nieuwsblad)
Ik vind deze manier van communiceren niet helemaal kies van hem eigenlijk. Maar ja, wie ben ik.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:02 schreef Marsenal het volgende:
Als Rutte zegt 'Hij ligt bovenop de stapel' vind ik dat een beeldspraak die intentie communiceert, maar dat is geen belofte of toezegging, ik vind niet dat je daar veel uit moet willen halen.
Ik denk een combinatie van dat allemaal. Hij kan gewoon niks toezeggen, maar iedere dag staat de pers op z'n deur te bonzen om te horen wanneer we weer aan de zuip kunnen, dan ga je in dit soort bochten zitten. Tenminste, zo zou het voor mij werken, als ik premier was, wat een fakking goed idee is verder maar dat terzijdequote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me weleens af, meent hij het, liegt hij hier dat hij barst , is het een mooi argumenten waar hij toch niet op wordt afgerekend of wat?
Waarom zou hij dit nu voor de zoveelste keer aangeven om 2 weken later iets compleet anders te doen.
Heel erg dit.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Leugenachtig of manipulatief, t is maar wat je erger vindt inderdaad.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind deze manier van communiceren niet helemaal kies van hem eigenlijk. Maar ja, wie ben ik.
Dat is dikke onzin, want alleen in combinatie met de bezoekersbeperking. Of als hij de exacte cijfers die betrekking hebben op de spertijd nu wel heeft, moet hij ze openbaar (laten) maken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)ele-steun~bc5f35675/
“We vinden de avondklok allemaal een ingrijpende maatregel,” aldus premier Rutte. “Er is op dit moment alleen niet de ruimte om ‘m eraf te halen. Hij ligt nog steeds bovenop de stapel, maar het moet wel kunnen.” De premier benadrukt dat de avondklok 10 procent afhaalt van het reproductiegetal. “Dat is aanzienlijk.”
Oke ben ff verder gaan zoeken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat zijn wel een paar cijfers door elkaar. Want inmiddels hebben we bijna 2 miljoen prikken gezet (geregistreerde + geschatte vaccinaties) en geen idee hoe groot het deel AstraZeneca is wat in de vriezer/koelkast ligt.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oke ben ff verder gaan zoeken.
1887726 1ste dosis+ 2e dosis Dat is echt geen halleluja wat veel prikken hoor. En ook gn 2 miljoen.
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Eens, maar wel de beeldspraak dat als er versoepelingen komen dit de eerste is die wordt doorgevoerd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:02 schreef Marsenal het volgende:
Als Rutte zegt 'Hij ligt bovenop de stapel' vind ik dat een beeldspraak die intentie communiceert, maar dat is geen belofte of toezegging, ik vind niet dat je daar veel uit moet willen halen.
edit. naja wat da_sandman zegt dus
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oke ben ff verder gaan zoeken.
1887726 1ste dosis+ 2e dosis Dat is echt geen halleluja wat veel prikken hoor. En ook gn 2 miljoen.
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
Denk dat we vandaag de 2 miljoen gaan halen.quote:Aantal gezette prikken
Gemeld aantal
1.977.224
1.302.259 gezet door GGD'en
Gemeld aantal tot en met woensdag 17 maart
108.601 gezet in ziekenhuizen
Gemeld aantal tot en met woensdag 17 maart
411.561 gezet in langdurige zorginstellingen
Berekend aantal tot en met woensdag 17 maart
154.803 gezet in huisartsenpraktijken
Berekend aantal tot en met woensdag 17 maart
Gewoon een gore kutstreek als ze dat doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel erg dit.
Ik ben er tegen. Maar dat je die avondklok als ruilmiddel gebruikt voor bepaalde maatschappelijk zeer relevante zaken zoals onderwijs kan ik snappen en ook nog wel begrip voor opbrengen.
Een avond uitruilen tegen terrasjes is echter gewoonweg schandalig.
Mjah, maar de volgorde van de maatregelen die worden genomen gaan aan de hand van de mate van vrijheid die je inlevert, en bij versoepelingen gaat het wat meer aan de hand van de percentages besmettingen die je toestaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, maar wel de beeldspraak dat als er versoepelingen komen dit de eerste is die wordt doorgevoerd.
Ik geloof er niks van. Als er echt harde onderbouwing was dan was dat allang op tafel gegooid. Al lang. Dan was het niet bij vage ‘10 procent’ uitspraken gebleven, of wat random Jaap grafiekjes.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is dikke onzin, want alleen in combinatie met de bezoekersbeperking. Of als hij de exacte cijfers die betrekking hebben op de spertijd nu wel heeft, moet hij ze openbaar (laten) maken.
Dus spertijd er af. Nu.
Je leest wat je wil lezen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leugenachtig of manipulatief, t is maar wat je erger vindt inderdaad.
Ik geloof het ook niet. Maar aan de andere kant, ik heb ook nog geen motief kunnen ontdekken voor ‘den haag’ om met dit soort trucs op de proppen te komen. Dan verval je toch in complotgelul en dat weiger ik echt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Als er echt harde onderbouwing was dan was dat allang op tafel gegooid. Al lang. Dan was het niet bij vage ‘10 procent’ uitspraken gebleven, of wat random Jaap grafiekjes.
Tunnelvisie en zelfoverschatting hebben niet zoveel met complotgelul te maken volgens mij.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet. Maar aan de andere kant, ik heb ook nog geen motief kunnen ontdekken voor ‘den haag’ om met dit soort trucs op de proppen te komen. Dan verval je toch in complotgelul en dat weiger ik echt.
Dat is zijn signature MO.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waarom Rutte zich van zulke woorden bediend eigenlijk. Zeg dan niks of zeg wat je echt bedoeld. Aan vaagheden en rookgordijnen heeft niemand wat.
Traag.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:23 schreef Cynicio het volgende:
Hugo viert de 2 miljoenste prik! Hij wil over +/- twee weken de 3 miljoenste zetten.
https://twitter.com/hugodejonge/status/1372866204684201987
Dan is het dus pure onkunde. Net zo kwalijk wat mij betreft. Alleen op een andere manier.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof het ook niet. Maar aan de andere kant, ik heb ook nog geen motief kunnen ontdekken voor ‘den haag’ om met dit soort trucs op de proppen te komen. Dan verval je toch in complotgelul en dat weiger ik echt.
Bookmarken we even.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:23 schreef Cynicio het volgende:
Hugo viert de 2 miljoenste prik! Hij wil over +/- twee weken de 3 miljoenste zetten.
Wat zou D66 verstaan onder 'heel snel'?quote:D66-leider en demissionair minister Kaag vindt dat de avondklok "er heel snel af moet". Volgende week zondag gaat de zomertijd in en dan wordt het volgens Kaag nog lastiger om je aan de avondklok te houden, zeker voor jonge mensen. Het kabinet buigt zich de komende dagen weer over eventuele versoepelingen van de coronamaatregelen. Daar zijn weer diverse overleggen over, onder meer zondag in het Catshuis en dinsdag is er dan weer een persconferentie.
Binnen een maand moeten we toch zeker wel op een dubbele hoeveelheid van nu kunnen zitten (als de leveringen kloppen volgens coronadashboard). Dat is nog zonder de leveringen van het Janssen vaccin.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:23 schreef Cynicio het volgende:
Volgens de grafiek (wel van 15 maart dus AZ staat nog "op slot") zouden we 4 of 5 april de 3 miljoen moeten halen. Dan hebben we nog geen Janssen gehad. Daarna moet het wel hard gaan ja.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Binnen een maand moeten we toch zeker wel op een dubbele hoeveelheid van nu kunnen zitten (als de leveringen kloppen volgens coronadashboard). Dat is nog zonder de leveringen van het Janssen vaccin.
Besmettingen? We doen dit niet om mensen niet te laten besmetten maar om de zorg te ontlasten, dat ze ons langzaam het omgekeerde willen laten geloven is treurig.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:17 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mjah, maar de volgorde van de maatregelen die worden genomen gaan aan de hand van de mate van vrijheid die je inlevert, en bij versoepelingen gaat het wat meer aan de hand van de percentages besmettingen die je toestaat.
Komende 2 weken een miljoen prikken erbij volgens Hugo, party hard!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:42 schreef Noek het volgende:
Er komt beter weer aan, hopelijk het begin van het einde van het virusseizoen.
Zon!Ging vorig jaar ook aardig.
Ja, dat dan.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Besmettingen? We doen dit niet om mensen niet te laten besmetten maar om de zorg te ontlasten, dat ze ons langzaam het omgekeerde willen laten geloven is treurig.
Pfizerquote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:
Wat ik eigenlijk niet helemaal snap is dat we het alleen hebben over AstraZeneca vaccin en de leveringen ervan. Van Moderna zouden we in het eerste kwartaal ook 400.000 dosis moeten krijgen, maar volgens het coronadashboard hebben tegen die tijd maar zo'n 200.000. Niemand heeft het daarover terwijl Moderna alleen vroeg was qua leveren, maar in absolute aantallen ook wel een tegenvaller. Het is niet te hopen dat ze volgend kwartaal ook maar de helft leveren (van 1.4 mil)
Inderdaad, daarom snapte ik een tijdje geleden ook niet helemaal de heisa richting Pfizer vanuit Itali en ook het commentaar uit andere landen. De reden was gewoon heel duidelijk (uitbreiding fabriek) en ik vraag mij af of de redenen bij AstraZeneca en Moderna wel zo duidelijk zijn. Na 3 maanden leveren van Moderna kunnen we nog geen 1% van de Nederlanders volledig vaccineren...quote:
Wij hebben nu meerdere vakanties geboekt verspreid over het jaar (de eerste begin juni). Allemaal gratis annuleren/gratis te verplaatsen, dus we verliezen er verder niks aan. We hebben geen zin om last minute prijzen te gaan betalen op het moment dat er wel weer iets kan, dus dan maar alle opties vastleggen en kijken wat er daadwerkelijk kan tegen die tijd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:47 schreef Celestien het volgende:
Ik zou echt zo graag een vakantie boeken, maar durf het nog niet aan.
Wat me eraan herinnert dat ik de doorlopende reis- en annuleringsverzekering weer moet gaan activeren btw.
Complot geloof ik ook niet in. Geen idee wat de verdere motieven zijn; kan alleen maar gissen. Ik denk dat het allemaal voorkomt uit voorzichtigheid wat nogal is doorgeslagen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk nogal een slok op een borrel dat, voorafgaand aan Covid, Pfizer al een multimiljardenbedrijf was met dito productiefaciliteiten en Moderna nog nooit ook maar iets substantieels had geproduceerd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:
Wat ik eigenlijk niet helemaal snap is dat we het alleen hebben over AstraZeneca vaccin en de leveringen ervan. Van Moderna zouden we in het eerste kwartaal ook 400.000 dosis moeten krijgen, maar volgens het coronadashboard hebben tegen die tijd maar zo'n 200.000. Niemand heeft het daarover terwijl Moderna alleen vroeg was qua leveren, maar in absolute aantallen ook wel een tegenvaller. Het is niet te hopen dat ze volgend kwartaal ook maar de helft leveren (van 1.4 mil)
De coronawet valt op formele gronden onder zijn departement. Als er winkels dichtmoeten, avondklokken verlengd worden en afstandsregels worden ingesteld dan valt dat onder zijn ministerile bevoegdheid, niet die van De Jonge.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat Grapperhaus praat in deze crisis. Hij is van Justitie en Veiligheid, niet van Gezondheid en Welzijn. De veiligheid van het land Nederland is niet in gevaar geweest. De zorg ja, de veiligheid niet.
Als het aan komt op de rellen enzovoorts dan snap ik zijn inbreng. Maar over de versoepelingen en verzwaringen niet.
Maatregelen moeten gehandhaafd worden. Dat is zijn hokje, dus hij is wel degelijk betrokken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat Grapperhaus praat in deze crisis. Hij is van Justitie en Veiligheid, niet van Gezondheid en Welzijn. De veiligheid van het land Nederland is niet in gevaar geweest. De zorg ja, de veiligheid niet.
Als het aan komt op de rellen enzovoorts dan snap ik zijn inbreng. Maar over de versoepelingen en verzwaringen niet.
Ja, daar heb je ook een punt. Overigens hoor ik om me heen meerdere geluiden in die richting. Zelfs mijn (risicogroep) ouders hebben hun vakantie reeds geboekt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij hebben nu meerdere vakanties geboekt verspreid over het jaar (de eerste begin juni). Allemaal gratis annuleren/gratis te verplaatsen, dus we verliezen er verder niks aan. We hebben geen zin om last minute prijzen te gaan betalen op het moment dat er wel weer iets kan, dus dan maar alle opties vastleggen en kijken wat er daadwerkelijk kan tegen die tijd.
Ah ok. Maar dan moet hij zich nog steeds niet bemoeien met versoepelingen of verzwaringen zolang er wettelijk niks veranderd?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De coronawet valt op formele gronden onder zijn departement. Als er winkels dichtmoeten, avondklokken verlengd worden en afstandsregels worden ingesteld dan valt dat onder zijn ministerile bevoegdheid, niet die van De Jonge.
1 miljoen per week toch?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komende 2 weken een miljoen prikken erbij volgens Hugo, party hard!
De minister van Justitie is verantwoordelijk voor de crisisstructuur. De NCTV valt er ook onder bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
Hij wil graag overal zijn zegje doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
Dat het NCTV er onder valt weet ik.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De minister van Justitie is verantwoordelijk voor de crisisstructuur. De NCTV valt er ook onder bijvoorbeeld
Nee hoor dat is weer gewoon een sterk staaltje strooien met andermans geldquote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:45 schreef Cynicio het volgende:
Organisatoren van evenementen krijgen met het garantiefonds dus 100%* van de kosten terug (*80% gift, 20% lening). Getuigt wel van vertrouwen dat we na 1 juli weer heel wat kunnen.
In principe kan iedere minister dat volgens mij, ze zijn onderdeel van de regering. En Grapperhaus vindt zichzelf ook enorm belangrijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah ok. Maar dan moet hij zich nog steeds niet bemoeien met versoepelingen of verzwaringen zolang er wettelijk niks veranderd?
En die hebben dus een rol, juist bij de maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat het NCTV er onder valt weet ik.
Zou in april krap haalbaar moeten zijn als de Janssen leveringen niet teveel tegenvallen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
1 miljoen per week toch?
Of zijn we die uitspraken alweer vergeten.
Maar ze kunnen de farmaceuten natuurlijk wel op dezelfde manier behandelen. Je hoort ze nu ook niet zoveel nu Pfizer extra gaat leveren, alhoewel ik wel hoop dat ze daar gewoon goed voor betaald zullen worden desnoods extra.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk nogal een slok op een borrel dat, voorafgaand aan Covid, Pfizer al een multimiljardenbedrijf was met dito productiefaciliteiten en Moderna nog nooit ook maar iets substantieels had geproduceerd.
Het gedeelte 'vanaf mei' vond je niet de moeite waard om te onthouden?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
1 miljoen per week toch?
Of zijn we die uitspraken alweer vergeten.
Ja, ook voor het buitenlandquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, daar heb je ook een punt. Overigens hoor ik om me heen meerdere geluiden in die richting. Zelfs mijn (risicogroep) ouders hebben hun vakantie reeds geboekt.
Waar ik een beetje mee zit is het buitenland. Jullie gaan zeker ook naar 't buitenland, gok ik, gezien jullie reislust?
Ik vraag me af hoe het zit met toegang tot andere landen. Mogen we erin tegen die tijd? Welke voorwaarden zitten eraan & hoe zit het met kinderen? Die worden immers (nog) niet ingent tegen covid-19. Mogen die het land in, moeten ze vooraf een test? En hoe zit dat met de terugreis? Dochter in quarantaine als we terugkomen? Dat soort dingen. Het zal in de loop der maanden wel duidelijk worden hoe 't precies gaat lopen, maar voor mijn - redelijk drukke - hoofd is het nog moeilijk te overzien. Hence de aarzeling om te boeken
Die vent is van zichzelf al kortademig imoquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen loopt het qua cijfers wel echt de verkeerde kant op.
Pas in het tweede kwartaal zie ik idd;quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:04 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Zou in april krap haalbaar moeten zijn als de Janssen leveringen niet teveel tegenvallen.
Alleen begin maart is dan net niet gehaald.quote:Het kabinet hoopt de komende weken bijna de hele voorraad coronavaccins op te prikken. Begin maart moeten er in totaal 2 miljoen inentingen zijn toegediend en in het tweede kwartaal wordt uitgegaan van pieken tot 2 miljoen vaccinaties per wk. Ook heeft ons land 8 miljoen extra Modernavaccins ingekocht, valt te lezen in de nieuwste Kamerbrief van demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.
7.400 besmettingen? dat is wel forsquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die vent is van zichzelf al kortademig imo
Nee, elke andere vorm van versoepelingen zouden onbespreekbaar moeten zijn voor de avondklok afgeschaft is. De avondklok raakt teveel mensen en vooral ook jongeren. Men groeit echt niet mee met die maatregel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel erg dit.
Ik ben er tegen. Maar dat je die avondklok als ruilmiddel gebruikt voor bepaalde maatschappelijk zeer relevante zaken zoals onderwijs kan ik snappen en ook nog wel begrip voor opbrengen.
Een avond uitruilen tegen terrasjes is echter gewoonweg schandalig.
Living on the edgequote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net gebeld dat ik volgende week astrazeneca vaccinatie kan halen.
Ik twijfel nog. Trombose komt hier veel voor in mijn familie. Verhoogd risico dus.
Zou kunnen, ze nemen alles mee tot 10u 's ochtends dacht ik.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat ook echt de cijfers zijn van vandaag.
Ik hoop het niet, maar vrees van wel. De R-waarde stijgt dus vandaag ook van 1,06 naar 1,14. Ouch.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
OEI ALLEMAAL IN DE SCHUILKELDERS DE R WAARDE!!!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar vrees van wel. De R-waarde stijgt dus vandaag ook van 1,06 naar 1,14. Ouch.
Vond een van de reacties wel treffend.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet dat wanneer de R-waarde stijgt er minder kans is op versoepelingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
OEI ALLEMAAL IN DE SCHUILKELDERS DE R WAARDE!!!
Je weet ook hoe het RIVM de R waarde berekent?
Mocht dat zo zijn, vind ik dat wel zorgelijk, gezien we in een. Lockdown zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zit dan ook een grens aan hoe lang je dat gevoel kan laten heersen, en dat punt zijn we na een jaar wel gepasseerd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:13 schreef Luke83 het volgende:
Echt een lockdown gevoel heerst er niet volgens mij.
Ja dat ook inderdaad. De 'angst' van vorig jaar maart is (gelukkig) verdwenen bij de meeste mensen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit dan ook een grens aan hoe lang je dat gevoel kan laten heersen, en dat punt zijn we na een jaar wel gepasseerd.
Het ging toch om de bezettingsgraad van de ziekenhuizen en niet om het aantal besmettingen?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat zie ik hier ook om me heen ja.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:13 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn, vind ik dat wel zorgelijk, gezien we in een. Lockdown zitten.
Anderzijds, het is ook best druk op straat. Parkeerterreinen bij kantoren vlakbij mij staan vol, als ik 's ochtends naar mijn werk ga is het druk op de weg. Scholen zijn gedeeltelijk weer open en in het centrum was het vanochtend ook gezellig druk. Echt een lockdown gevoel heerst er niet volgens mij.
Valt wel mee, op Corona dashboard is ziekenhuisopnames al lange tijd aardig stabiel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In de Kalverstraat kan he wel bij alle mega toeristische snoepwinkels shoppen maar bij de Hema moet je 4 uur vantevoren bellen. ‘Slogisch.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:15 schreef Noek het volgende:
Er zijn enkele sectoren in een lockdown maar de rest van NL is gewoon gaande, hoor.
De R-waarde is ook gewoon maar een maat voor de rate of change van nieuwe besmettingen. Mensen doen soms alsof de R-waarde essentiele, dieper liggende informatie naar boven haalt, maar niets is minder waar. Het is gewoon 'een' representatie van het gedrag van de besmettingsaantallen over een bepaalde periode.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
OEI ALLEMAAL IN DE SCHUILKELDERS DE R WAARDE!!!
Je weet ook hoe het RIVM de R waarde berekent?
Vraag je huisarts / arts ?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik twijfel nog. Trombose komt hier veel voor in mijn familie. Verhoogd risico dus.
De gedachtegang is dat een stijging van de besmettingen op termijn een stijging in de ziekenhuizen betekent.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ging toch om de bezettingsgraad van de ziekenhuizen en niet om het aantal besmettingen?
We zijn er dan weer bij en dat is pr-hi-maaaaa viva positieve tests besmettingen!quote:
Uiteraard. En de relatie tussen besmettingen en ziekenhuisopnames zal door vaccinatie ook steeds minder worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ging toch om de bezettingsgraad van de ziekenhuizen en niet om het aantal besmettingen?
Ik wou gister een HEMA rookworst halen voor bij de stamppot.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
In de Kalverstraat kan he wel bij alle mega toeristische snoepwinkels shoppen maar bij de Hema moet je 4 uur vantevoren bellen. ‘Slogisch.
Volgens mij werkt dat op afspraak shoppen voor
Geen meter want het is doodstil bij de andere shops
Lijkt me zo heerlijk om weer 'vrij' te zijn. Lekker 'de hort op', nieuwe plaatsen ontdekken, zien hoe mijn meisje haar ogen uit kijkt. Ze is nog nooit naar het buitenland geweest, heeft geen idee hoe het is om te vliegen, hoe het is om in de bergen te lopen etc. Kijk uit naar haar eerste indrukken & het plezier. Natuurlijk ben ik al aan het rondkijken: al het werk wat ik vorig jaar gedaan heb qua uitzoeken van onze vakantie, staat nog gewoon op de pc. Een vakantie zou zo geboekt kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ook voor het buitenlandWel alles binnen Europa. Buiten de EU zie ik sowieso niks gebeuren dit jaar. Heel misschien dat dat volgend jaar weer wat meer kan.
Ja, er zijn nogal veel vragen. Daarom ook gewoon meerdere opties aangehouden en verspreid over de komende maanden. Iets met de trein naar de UK, vliegtuig naar Wenen, een auto vakantie in de zomer, etc. Als blijkt dat die opties toch niet kunnen (om wat voor reden dan ook - quarantaine verplichtingen, regels rondom vaccinatiepaspoort, is de horeca in dat land wel geopend, etc) dan annuleren we gewoon gratis (en nu ook nog niks betaald) en doen we hetzelfde voor de herfst. Er zal een moment komen dat er weer iets kan en daar willen we dan meteen gebruik van maken zonder meteen woekerprijzen te betalen. Gewoon veel in de gaten houden de komende maanden. Maar het is best veel inderdaad; helemaal als je kinderen hebt lijkt me. Ik hoop dat er voor ons allemaal wat mogelijk is dit jaar; ook buiten NL
Ik ben het hier mee eens hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, elke andere vorm van versoepelingen zouden onbespreekbaar moeten zijn voor de avondklok afgeschaft is. De avondklok raakt teveel mensen en vooral ook jongeren. Men groeit echt niet mee met die maatregel.
Hef die avondklok en bezoekbeperking van 1 op, dan kweek je weer wat begrip bij mensen. Daarna mag je van mij gaan praten over terrasjes en andere zaken, die kunnen ook nog wel 2 weken wachten dan is het sowieso ook beter weer.
En dat is het hele eieren eten, al die kindjes worden gewoon vrolijk meegeteld in het R getal, stom fop instituut.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:12 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik weet dat wanneer de R-waarde stijgt er minder kans is op versoepelingen.
Ja, het EK deze zomer wordt waarschijnlijk een Britse variant.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
Horen we nog wel eens iets van de Britse variant trouwens of is dat uit de mode?
We deden het om de zorg te ontlasten, maar inmiddels willen we zo weinig mogelijk positieve testuitslagen. Boeit niet of je daarna in het ziekenhuis wordt opgenomen of dat je asymptomatisch bent.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is het hele eieren eten, al die kindjes worden gewoon vrolijk meegeteld in het R getal, stom fop instituut.
Paar dagen geleden nog bij Op1quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
Horen we nog wel eens iets van de Britse variant trouwens of is dat uit de mode?
Als het volk weer wat vrijer aan het handelen is zal het wel weer voorbij komen om mensen weer in het gareel te krijgen. Een poging tot althans.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
Effectief straks ja, als je mensen straks parken moet gaan uitjagen als het 's avonds nog licht is en ze daar zitten op kleedjes... Komt er dan een waterkanon bij kijken?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
Ik snap niet waarom het 'daglicht' wordt aangevoerd als argument om de avondklok af te schaffen. Juist dan is die misschien wel effectiever.
Als je als leider van een natie zulke ingrijpende beslissingen moet nemen om ons door deze crisis te loodsen moet je niet met zulke emotionele onzinargumenten komen. Mensen zijn niet allemaal een stel slapjanussen die helemaal van slag raken omdat ze binnen moeten zijn ondanks dat het daglicht is. Kom op zeg.
Waarom denk jij dat vrijheidsberoving de zwaarste straf is die fatsoenlijke landen opleggen? Dat is niet voor niet h?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
Ik snap niet waarom het 'daglicht' wordt aangevoerd als argument om de avondklok af te schaffen. Juist dan is die misschien wel effectiever.
Als je als leider van een natie zulke ingrijpende beslissingen moet nemen om ons door deze crisis te loodsen moet je niet met zulke emotionele onzinargumenten komen. Mensen zijn niet allemaal een stel slapjanussen die helemaal van slag raken omdat ze binnen moeten zijn ondanks dat het daglicht is. Kom op zeg.
Tja, ik had een week geleden iets online besteld bij de hema. Levertijd was 3 dagen. Kreeg dinsdag al een mail dat het klaarlag en ik een afspraak kon maken om het op te komen halen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik wou gister een HEMA rookworst halen voor bij de stamppot.
Zegt m'n vrouw dat ik daarvoor een moment moet reserveren. Ik zeg het is toch eten? Nee maakt niet uit.
Blijkt ze gewoon gelijk te hebben. Fuck this shit, dan maar geen rookworst.
Zit me best dwars dat daar geen kritische vragen over gesteld worden. Enorm veel mensen die enkel begrip hebben voor maatregelen omdat de zorg het niet meer aan kon. Maar nu lijkt het steeds meer om het aantal besmettingen te draaien. Maar blijkbaar vindt NL het wel best, gezien er toch weer massaal voor de huidige partijen gekozen is. Als ze straks echt elke besmetting willen voorkomen....zitten we straks in 2022 alsnog met beperkende maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We deden het om de zorg te ontlasten, maar inmiddels willen we zo weinig mogelijk positieve testuitslagen. Boeit niet of je daarna in het ziekenhuis wordt opgenomen of dat je asymptomatisch bent.
We zijn niet allemaal Fokkers h.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
Mensen zijn niet allemaal een stel slapjanussen die helemaal van slag raken omdat ze binnen moeten zijn ondanks dat het daglicht is.
Dat is inderdaad een slecht argument. Het is langer licht en mensen vinden het moeilijker om zich aan de avondklok te houden, dus afschaffen. Huh?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
De Britse variant, bestaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
Jaap zijn model heeft aangegeven dat we over 11 dagen 1500 mensen met Corona op de IC hebben, we zitten nu dus op 560, Woensdag gaat hij dus weer compleet nat met zijn model, wat denk je? Avond ervoor persco van Rutte die ongetwijfeld gaat roepen: BESMETTINGEN STIJGEN NOG STEEEDS.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We deden het om de zorg te ontlasten, maar inmiddels willen we zo weinig mogelijk positieve testuitslagen. Boeit niet of je daarna in het ziekenhuis wordt opgenomen of dat je asymptomatisch bent.
Gaat ie binnenkort in elk geval naar half tien.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
Het schijnt dat Kaag afschaffing van de avondklok eist. Nou dan weten we het wel...
Dan gebeurt het dus niet?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
Het schijnt dat Kaag afschaffing van de avondklok eist. Nou dan weten we het wel...
Kaag hangt nog met haar hoofd in de wolken van die tafeldans!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
Ja die denkt wat in de melk te brokkelen te hebben na de winst. Nieuw leiderschap was het toch?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
Jaap laat oude voorspellingen niet meer zien. Hij komt gewoon met een compleet nieuwe elke keer. Logisch ook, aangezien zijn voorspelling elke keer compleet debiele was.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jaap zijn model heeft aangegeven dat we over 11 dagen 1500 mensen met Corona op de IC hebben, we zitten nu dus op 560, Woensdag gaat hij dus weer compleet nat met zijn model, wat denk je? Avond ervoor persco van Rutte die ongetwijfeld gaat roepen: BESMETTINGEN STIJGEN NOG STEEEDS.
Die lui zijn zo voorspelbaar, je word er treurig van.
Heb je al antistoffen laten bepalen? Als je ze al hebt kun je wellicht wat meer genformeerd beslissen of je wacht tot je een andere zou kunnen krijgenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En met een negatieve test niet ouder dan 48 uur mag je tot half elf.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat ie binnenkort in elk geval naar half tien.
Staatsgreepquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja die denkt wat in de melk te brokkelen te hebben na de winst. Nieuw leiderschap was het toch?
quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:33 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)egens-zomertijd.htmlquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Kaag hangt nog met haar hoofd in de wolken van die tafeldans!
Klopt, vorige keer zei ie: We hebben het R0 van de Britse variant naar beneden gesteld, re-fitten noemt ie dat, dat is leuk voor wetenschappelijk onderzoek, maar hij moet een voorspellend model gebruiken, en als je dan de besmettelijkheid moet inschatten dan moet je gewoon eerlijk zijn en zeggen: Ja het kan slecht uitpakken, maar ook heel goed, bij Jaap is het echter altijd met een bepaalde zekerheid: Waarschijnlijk slecht.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jaap laat oude voorspellingen niet meer zien. Hij komt gewoon met een compleet nieuwe elke keer. Logisch ook, aangezien zijn voorspelling elke keer compleet debiele was.
Ik lach er maar gewoon om. Die 4 dagen zullen het verschil ook wel niet meer gaan maken.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:38 schreef Cynicio het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijwerkingen-trombose
Nederland: 'Mensen krijgen een sms'je om zelf een nieuwe afspraak in te plannen. Ze moeten daarbij zelf hun BSN-nummer doorgeven, die mogen wij niet bewaren.'' Ook moeten de locaties opnieuw in gereedheid worden gebracht, en dat kost tijd. De GGD verwacht dat aanstaande woensdag de vaccinaties kunnen worden hervat.
Andere landen: In onder meer Frankrijk, Duitsland en Itali worden de vaccinaties vandaag weer opgestart.
![]()
![]()
Ik blijf het absurd vinden hoe die Pipo's cijfers zonder context zo maar klakkeloos vergelijken met elkaar en zulke verstrekkende conclusies uit trekkenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:38 schreef dick_laurent het volgende:
Grapperhaus: aantal besmettingen op 7500
Minister Grapperhaus zei na de ministerraad dat het aantal besmettingen op n dag inmiddels is gestegen naar 7500. Hij loopt daarmee vooruit op de RIVM-cijfers die later vandaag worden bekendgemaakt.
"Ik sta hier niet in een ontspannen stemming van: laten we eens kijken wat er allemaal kan gebeuren. We moeten echt heel behoedzaam zijn." Over een mogelijk afschaffen van de avondklok zei hij dat de situatie te ernstig is om daar nu al over te speculeren, de ene of de andere kant op.
Ok, vandaag dus een flinke stijging te verwachten blijkbaar?
Ferd moet ook in een boterhamzakje blazen, net als Ernst.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:38 schreef Oliver23 het volgende:
7400 nieuwe positieven afgelopen etmaal, hoogste aantal sinds begin januari
AMSTERDAM - Tussen donderdagochtend en vrijdagochtend zijn ongeveer 7400 nieuwe coronagevallen geregistreerd. Dat meldt minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) na afloop van de wekelijkse ministerraad.
Dat zou het hoogste aantal sinds 8 januari zijn. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) brengt in de loop van de middag het exacte cijfer naar buiten.
Het reproductiegetal, dat aangeeft hoe snel het virus zich verspreidt, staat volgens de laatste berekeningen op 1,14. Dat betekent dat honderd besmette personen 114 anderen aansteken. „Ik word er wel vrij, ik zou bijna zeggen, kortademig van”, zegt Grapperhaus over de nieuwste cijfers.
bron:
Ferd zijn kortademigheid heeft een eigen nieuwsbericht gekregen
Ik geloof er nog steeds niks van, een veel te grote sprong t.o.v. vorige dagen. Gaat altijd geleidelijker. Maar we gaan het zien.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:38 schreef dick_laurent het volgende:
Grapperhaus: aantal besmettingen op 7500
Minister Grapperhaus zei na de ministerraad dat het aantal besmettingen op n dag inmiddels is gestegen naar 7500. Hij loopt daarmee vooruit op de RIVM-cijfers die later vandaag worden bekendgemaakt.
"Ik sta hier niet in een ontspannen stemming van: laten we eens kijken wat er allemaal kan gebeuren. We moeten echt heel behoedzaam zijn." Over een mogelijk afschaffen van de avondklok zei hij dat de situatie te ernstig is om daar nu al over te speculeren, de ene of de andere kant op.
Ok, vandaag dus een flinke stijging te verwachten blijkbaar?
Gebeurt wel eens vaker dat een minister iets laat vallen bij een in of uitloop.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:41 schreef Gunner het volgende:
Apart dat er nu ineens een cijfer naar buiten komt. Waarom vandaag wel en andere dagen hoor je dat nooit?
We zullen het zien om 15.15
Eerst de ziekenhuiscijfers om 14:00quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:41 schreef Gunner het volgende:
Apart dat er nu ineens een cijfer naar buiten komt. Waarom vandaag wel en andere dagen hoor je dat nooit?
Tijd voor een aluhoedje.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:41 schreef Gunner het volgende:
Ferd is aangesteld om het volk vast warm te maken voor een verlenging van de spertijd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:41 schreef Gunner het volgende:
Heb jij eigenlijk wel op Klaag gestemd?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ferd is aangesteld om het volk vast warm te maken voor een verlenging van de spertijd.
De twee weken na de persconferentie waren de ziekenhuiscijfers cruciaal. Zouden deze niet of een klein beetje stijgen, dan waren er versoepelingen mogelijk. De cijfers zijn stabiel, of op sommige punten licht gestegen. Dus het volk droomt al van versoepelingen aankomende dinsdag.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:41 schreef Gunner het volgende:
Pff. Nou inderdaad. Klinkt alsof meneer Grapperhaus weer wanhopig op zoek is naar een manier om zijn oh-zo-geliefde avondklok te kunnen verlengen...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof er nog steeds niks van, een veel te grote sprong t.o.v. vorige dagen. Gaat altijd geleidelijker. Maar we gaan het zien.
Hij heeft avondklokcorvee deze week.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ferd is aangesteld om het volk vast warm te maken voor een verlenging van de spertijd.
We waren toch mee gegroeid?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zal hij wel met het excuus komen dat zij daar ''meer info/cijfers'' hebben die niet lekken of zo. Of dat die cijfers vandaag niet zijn meegenomen en de komende dagen verspreid geteld gaan worden. Toegeven dat hij maar wat zei om mensen weer in het gareel te krijgen (zo zal ik het zien als de cijfers straks toch lager uitvallen) zal hij nooit doen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:41 schreef Oliver23 het volgende:
Stel je voor dat het getal van 7400 niet klopt, en 6400 moet zijn. Heeft Ferd wat uit te leggen
Nope PvdD. Die hebben iig nooit voor de spertijd gestemd, wat d66 wel heeft gedaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk wel op Klaag gestemd?
https://nos.nl/artikel/23(...)egens-zomertijd.html
In zijn kortademigheid kan dat nog best gebeuren jaquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:46 schreef Morm_NL het volgende:
Zal mij niks verbazen als het 5700 besmettingen zijn en Ferd wat cijfertjes heeft omgedraaid.
Is kortademigheid niet 1 van de symptomen? Dan is het voor hem misschien handig om een testje te doen aangezien hij vrij close is met oudere mensen hadden we van de zomer gezien.quote:
Meegegroeid.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:48 schreef xpompompomx het volgende:
Die kortademigheid groeit er wel in zeg.
Ja en nu al op 7400, tegen kwart over 3 zijn dat er 8.000+.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:41 schreef Gunner het volgende:
Het cijfer wat je ziet is steeds tot des ochtends om tien uur of half elf. Wat nu ingeklopt wordt zie je morgen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja en nu al op 7400, tegen kwart over 3 zijn dat er 8.000+.
Zijn altijd cijfers tot 10:00 uur. Daarom weet Ferd ze waarschijnlijk ook al.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja en nu al op 7400, tegen kwart over 3 zijn dat er 8.000+.
Ik heb ook op hen gestemd, ook vanwege de avondklok.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nope PvdD. Die hebben iig nooit voor de spertijd gestemd, wat d66 wel heeft gedaan.
Er zat enigszins wat sarcasme in mijn post...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het cijfer wat je ziet is steeds tot des ochtends om tien uur of half elf. Wat nu ingeklopt wordt zie je morgen.
Ohquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er zat enigszins wat sarcasme in mijn post...
En Nederland accepteert het en doet het af met ''wat doen ze het toch goed''. Zo snel mogelijk, wanneer het weer kan, weer VVD stemmen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:56 schreef Oliver23 het volgende:
Aankomende dinsdag tijdens de persconferentie:
* Avondklok blijft
* Scholen gaan gewoon weer dicht
* Contactberoepen dicht
En Rutte kijkt ons boos aan en zegt: ''Dit hebben we niet met elkaar afgesproken''
Dan zat ik fout.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:58 schreef Oliver23 het volgende:
Tussen donderdagochtend en vrijdagochtend zijn ongeveer 7.400 nieuwe coronagevallen geregistreerd, zei minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) na afloop van de wekelijkse ministerraad. Dat zou het grootste aantal sinds 8 januari zijn. Het RIVM brengt in de loop van de middag het exacte cijfer naar buiten, maar bevestigt aan NU.nl dat het gaat om "zeker 7.400 gevallen".
Ferd zijn cijfertje klopt dus
En tijdens de feestjes van politici woensdagavond.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Toch veel besmettingen in de stemlokalen.
Fissa van Baudet kwam naar voren in het BCOquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:04 schreef zoost het volgende:
[..]
Toch veel besmettingen in de stemlokalen.
Komt allemaal door de schaatspiekquote:Op vrijdag 19 maart 2021 14:00 schreef Gunner het volgende:
Ach ja zolang we met z'n allen weer vrolijk de weg op gaan naar kantoor etc dan is het logisch. Maar daar kunnen of willen ze niets aan doen. Het is echt niet alleen die open scholen die hiervoor zorgt. Maar ze gebruiken het wel als stok om mee te slaan. Lekker makkelijk immers.
En leeftijdsgroepenquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan zat ik fout.
Grote sprong dan opeens zeg. Wel percentage positieve testen afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |