abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:20:41 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198583274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je noet de kans dat je covid krijgt ook meenemen. Deze kans is kleiner dan 1, namelijk de kans op het vaccin als je deze neemt.
kan je dit even uitleggen?
pi_198583316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die walgelijke Lambiek de Jonge ook, kan er helemaal niets van.
Daar hebben ze Hugo van Ranst.
pi_198583323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Prima, neem je die kans ook mee.
En dan is alles in 1x onbekend want die cijfers zijn er niet.

Kortom niemand kan hier iets over zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198583336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

kan je dit even uitleggen?
Vaccin nemen is kans op bijwerkingen, dus kans is 1. Vaccin niet nemen is geen kans op bijwerkingen, dus kans is 0.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:32:05 #30
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198583405
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is zó ontzettend onwaarschijnlijk dat er na de huidige periode waarin er ingeënt wordt nog onbekende bijwerkingen ontstaan bij gevaccineerden. Zo werken vaccins gewoon niet, dat er over een paar maanden nog ineens iets naar boven komt. Dit argument wordt met de dag minder valide om je niet te laten vaccineren.
Sinds wanneer moet ik mijzelf verantwoorden/mijn keuzes beargumenteren?
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:33:04 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198583411
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vaccin nemen is kans op bijwerkingen, dus kans is 1. Vaccin niet nemen is geen kans op bijwerkingen, dus kans is 0.
ik zal nog wel wat koffie nodig hebben maar ik zie hier de logica niet
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:35:05 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198583425
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En dan is alles in 1x onbekend want die cijfers zijn er niet.

Kortom niemand kan hier iets over zeggen.
Je kan toch een globale risico inschatting maken? De kans op een COVID-besmetting is aanzienlijk op het moment.

Als je dan de mogelijke bijwerkingen vergelijkt dan zijn die bij COVID toch vele malen frequenter dan bij een vaccin? Kijk alleen al naar de korte termijn-bijwerkingen.

Als een vaccin met eenzelfde kans zorgt voor zintuiguitval, koorts, longontstekingen, ook bij jongeren, dan zou niemand het nemen, en terecht.

Geen idee waarom je dat risico wel zou willen lopen als het een echte infectie betreft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:40:24 #33
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198583496
Tegen de tijd dat ik gevaccineerd wordt zijn alle bijwerkingen wel bekend. Één voordeel van later aan de beurt zijn...
(Un)masking for the greater good.
pi_198583497
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Daar hebben ze Hugo van Ranst.
En Jan Jambon als minpres _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198583505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En Jan Jambon als minpres _O_.
Haha, ja Jan Ham.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:41:13 #36
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198583507
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 07:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het verschil tussen een vaccinatie en pijnstilling lijkt me evident toch? Dat kan je niet zomaar vergelijken.

Als iemand liever met koppijn rondloopt moet diegene dat lekker zelf weten. Het is niet mijn koppijn.

Maar als iemand zichzelf of zijn kinderen niet laat vaccineren brengt hij (in)direct mij en mijn kinderen in gevaar.
En in geval van COVID ook mijn vrijheid.
Vaccin is natuurlijk waterdicht, 0% om besmet te raken, en 0% kans om besmettingen over te dragen.
Wat is er eigenlijk bekend over dat laatste?
Wat voor gevaar lopen jij en je kinderen als jullie wel gevaccineerd zijn, en 80% van de mensen om je heen?
pi_198583581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:40 schreef Celestien het volgende:
Tegen de tijd dat ik gevaccineerd wordt zijn alle bijwerkingen wel bekend. Één voordeel van later aan de beurt zijn...
Het klinkt stom om te zeggen, maar ik snap dus ergens wel dat men met de oudste groepen is begonnen als 'proefkonijn' in die zin. De weinige complicaties die daar optreden zullen bij de jongere groepen niet zo snel ernstige ziekte of overlijden teweeg brengen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:46:03 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198583586
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:41 schreef tja77 het volgende:

[..]

Vaccin is natuurlijk waterdicht, 0% om besmet te raken, en 0% kans om besmettingen over te dragen.
Wat is er eigenlijk bekend over dat laatste?
Wat voor gevaar lopen jij en je kinderen als jullie wel gevaccineerd zijn, en 80% van de mensen om je heen?
Dat zeg ik toch niet? Wel is de kans om er ziek van te worden dus op complicaties vele malen kleiner.

Overigens is de kans op herbesmetting na een COVID-infectie ook niet 0%
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:47:17 #39
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198583596
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De kans dat de kans op bijwerkingen 0 is bij vaccineren is 0, de kans dat je bijwerkingen zal ervaren van een vaccin dat je niet neemt is 0. Echter, de kans dat dat relevant is ook 0.

Als je wilt redeneren over kansen, dan zou je ook moeten meenemen wat de kans is om ongevaccineerd besmet te raken en vervolgens de kans om daar een negatieve uitwerking van te ondergaan.
Dan kan je de risico's van vaccinatie en besmettingtegenover elkaar zetten.

Het werkelijk risico is natuurlijk beter in te schatten als je meer informatie hebt over om wie het gaat, er van uitgaande dat je alleen de risico's die je zelf loopt relevant acht. Dus stel je behoort tot geen enkele risicogroep dan zou je kunnen bevinden dat je de risico's van vaccinatie hoger inschat dat de risico's van besmet raken met covid19.

Of dat terecht is zou uit data moeten blijken. Ik durf het niet aan om dat zonder meer aan te nemen, immers ook van corona zelf zijn de lange termijn effecten niet bekend en verschilt het van persoon tot persoon.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:48:54 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198583615
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het klinkt stom om te zeggen, maar ik snap dus ergens wel dat men met de oudste groepen is begonnen als 'proefkonijn' in die zin. De weinige complicaties die daar optreden zullen bij de jongere groepen niet zo snel ernstige ziekte of overlijden teweeg brengen.
Het zijn geen proefkonijnen, die fase is al veel eerder geweest. Het beginnen met de oudjes is gewoon een medische keuze en is op geen enkele manier gerelateerd aan risico beperking van het vaccin zelf.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 19 maart 2021 @ 09:54:49 #41
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198583703
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:47 schreef GemMagic het volgende:

[..]

de kans dat je bijwerkingen zal ervaren van een vaccin dat je niet neemt is 0

Technisch gezien is zelfs dat niet waar, angst en stress rond vaccineren zijn ook bijwerkingen die gelinkt zijn aan een vaccin.

quote:
Veel voorkomende bijwerkingen
Bijwerkingen van vaccins ontstaan meestal door een reactie van het lichaam op het vaccin. Vaak is dit een reactie van het immuunsysteem of een lichte infectie bij een levend vaccin. Bijwerkingen kunnen ook ontstaan door de spanning en stress die iemand ervaart rond de vaccinatie.
Bron (doorklikken naar veelvoorkomende bijwerkingen)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198583732
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan toch een globale risico inschatting maken? De kans op een COVID-besmetting is aanzienlijk op het moment.

Als je dan de mogelijke bijwerkingen vergelijkt dan zijn die bij COVID toch vele malen frequenter dan bij een vaccin? Kijk alleen al naar de korte termijn-bijwerkingen.

Als een vaccin met eenzelfde kans zorgt voor zintuiguitval, koorts, longontstekingen, ook bij jongeren, dan zou niemand het nemen, en terecht.

Geen idee waarom je dat risico wel zou willen lopen als het een echte infectie betreft.
Hoe wil je een inschatting maken op 0 data? Alleen de gevonden besmettingen zijn bekend, daarvan wordt leeftijd bijgehouden maar niet alle klachten. Maar get aantal besmettingen is onbekend, niemand weet dit, dus ook niet hieveel jongeren er besmet zijn.
Kortom je inschatting is niks waard.
pi_198583733
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:48 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het zijn geen proefkonijnen, die fase is al veel eerder geweest. Het beginnen met de oudjes is gewoon een medische keuze en is op geen enkele manier gerelateerd aan risico beperking van het vaccin zelf.
Ja oke, daar heb je gelijk in. Natuurlijk is er uitvoerig getest voordat men met de oudjes begon, maar zoals we allemaal weten is die keuze om met 80 en 90 plussers te beginnen vanuit medisch oogpunt (en bezetting ziekenhuizen/IC) eigenlijk helemaal niet de juiste keuze (geweest).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198583741
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe wil je een inschatting maken op 0 data? Alleen de gevonden besmettingen zijn bekend, daarvan wordt leeftijd bijgehouden maar niet alle klachten. Maar get aantal besmettingen is onbekend, niemand weet dit, dus ook niet hieveel jongeren er besmet zijn.
Gelukkig dan maar dat er wel heel veel data is over de vaccins en hoe veilig ze zijn. De inschatting is dus heel erg makkelijk ^O^
pi_198583771
quote:
'Jeugd in Hongarije heeft in zomer vrijheden terug'
De Hongaarse jeugd heeft deze zomer weer de vrijheid terug. Premier Orbán zegt dat de kans daarop heel groot is.

Orbán wil de samenleving weer opengooien als een kwart van de 10 miljoen Hongaren gevaccineerd is. Nu hebben 1,5 miljoen een prik gehad. "Er is licht aan het eind van de tunnel", zegt hij.

Volgens de Hongaarse premier ligt nu een recordaantal besmette mensen in het ziekenhuis, maar volgens hem kunnen de ziekenhuizen die druk goed aan. Vorige week vreesde Hongarije nog code zwart in de ziekenhuizen: toen overleden op een dag 158 besmette patiënten aan het virus, het hoogste aantal sinds de kerst.

Ben het hier wel eens met Orban. Het is nog maar de vraag of wij alles opengooien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:05:25 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198583835
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je weet in ieder geval een ondergrens. En dan is de kans al relatief groot op een infectie. In werkelijkheid is die nog groter inderdaad, wat alleen maar meer reden is om een vaccinatie te nemen.

Er is een soort afkeer of angst tegen vaccins zelf. Als de ziektebeelden/bijwerkingen precies omgekeerd waren geweest had al helemaal niemand een vaccin genomen _O- (dan waren ze namelijk helemaal niet nodig geweest).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198583878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ben het hier wel eens met Orban. Het is nog maar de vraag of wij alles opengooien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Dat zou inderdaad gewoon prima zijn als we versoepelingen aan een bepaalde vaccinatiegraad koppelen (voor iedereen). Nu heb ik vooral het idee dat ik vanwege mijn leeftijd niet veel hoef te verwachten op termijn. (vaccin zal ik wel ergens eind dit jaar krijgen).

En opzich moet dat ook gewoon prima kunnen. Ze kunnen in de modellen natuurlijk meenemen wat het effect is van vaccinaties op het R getal. Die zal natuurlijk verschillend zijn voor de verschillende vaccins maar dat effect zal steeds duidelijker worden.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:16:48 #48
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198583925
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 10:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad gewoon prima zijn als we versoepelingen aan een bepaalde vaccinatiegraad koppelen (voor iedereen). Nu heb ik vooral het idee dat ik vanwege mijn leeftijd niet veel hoef te verwachten op termijn. (vaccin zal ik wel ergens eind dit jaar krijgen).

En opzich moet dat ook gewoon prima kunnen. Ze kunnen in de modellen natuurlijk meenemen wat het effect is van vaccinaties op het R getal. Die zal natuurlijk verschillend zijn voor de verschillende vaccins maar dat effect zal steeds duidelijker worden.
Ik zou dat niet gaan koppelen, het zal de zoveelste reactie uitlokken dat het dan een vaccinatieplicht aan het worden is. Dat moet je niet willen.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:16:54 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198583928
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Sinds wanneer moet ik mijzelf verantwoorden/mijn keuzes beargumenteren?
Jij moet niks, maar als je een argument op een forum gooit wil dat niet zeggen dat het dan niet neergeschoten mag worden omdat het je eigen keuze is. Het is ook iemands eigen keuze om een lipschotel te nemen maar als zo iemand daar een foto van post mag ik daarvan in mijn broek piesen van het lachen. Toch>
  vrijdag 19 maart 2021 @ 10:19:08 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198583954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 09:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Wat voor winst zou er zijn om mensen nog langer te beperken? Voor wie? Waarom?

In Israël gaan ze ook over allerlei versoepelingen heen nu de effecten van de vaccinatie de verwachtingen overstijgen. In eerste instantie wilden ze daar veel langer vasthouden aan vaccinatiepaspoorten en beperkingen voor de niet-gevaccineerde groep. Daar komen ze erg hard van terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')