Het valt prima uit te leggen, want stel het basis reproductiegetal van de Britse variant is 3, dan kan een vaccinatiegraad van 10% dat misschien wel verminderen met 0.3. Dus je kunt steeds meer dingen openen zonder dat het uit de hand loopt. Verder zijn we gewoon afhankelijk van leveringen qua vaccinaties, maar dan hebben we in ieder geval een punt om naar uit te kijken. Perspectief.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou dat niet gaan koppelen, het zal de zoveelste reactie uitlokken dat het dan een vaccinatieplicht aan het worden is. Dat moet je niet willen.
Dat moet je ook als zodanig uitleggen, maar ik zou de maatregelen er niet aan vast hangen. Je kunt het gewoon baseren op de effecten van de vaccinatie graad en meenemen in gewogen risico's om iets eerder te willen versoepelen. Maar het moet geen hard getal worden op een routekaart, "jullie mogen niet knuffelen want er is maar 68% gevaccineerd en niet 72%" doet het gewoon niet zo lekker.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het valt prima uit te leggen, want stel het basis reproductiegetal van de Britse variant is 3, dan kan een vaccinatiegraad van 10% dat misschien wel verminderen met 0.3. Dus je kunt steeds meer dingen openen zonder dat het uit de hand loopt. Verder zijn we gewoon afhankelijk van leveringen qua vaccinaties, maar dan hebben we in ieder geval een punt om naar uit te kijken. Perspectief.
"Better safe than sorry", nieuwe varianten, blabla.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:19 schreef Qarrad het volgende:
Tuurlijk wel. Wat voor winst zou er zijn om mensen nog langer te beperken? Voor wie? Waarom?
Ik zou dat dus wel doen, mede omdat hugo de Jonge altijd heeft gezegd dat vaccinatie de weg terug naar normaal is. Daar moeten dan duidelijke mijlpalen aan gehangen worden en effecten van vaccinatie zouden het beste gemeten kunnen worden in ziekenhuis opname of verwachting en niet perse besmettingen want anders blijven we doelpalen verzetten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat moet je ook als zodanig uitleggen, maar ik zou de maatregelen er niet aan vast hangen. Je kunt het gewoon baseren op de effecten van de vaccinatie graad en meenemen in gewogen risico's om iets eerder te willen versoepelen. Maar het moet geen hard getal worden op een routekaart, "jullie mogen niet knuffelen want er is maar 68% gevaccineerd en niet 72%" doet het gewoon niet zo lekker.
Maar die Britse variant is wel knap verrot, in de huidige populatie waarbij al 20% antistoffen heeft via natuurlijk of gevaccineerde weg is het al verrekte last om het in toom te houden.
Als we rekenen dat het huidige maatregelen pakket de resterende R waarde met 2/3e terugbrengt kom ik op de volgende berekening.
1.06 * 3 = 3.18 (R zonder maatregelen)
3.18 * 1.25 = 4.23 (R in populatie zonder antistoffen)
Benodigde vaccinatiegraad = 70% als de restgroep voor 20% op natuurlijke wijze antistoffen heeft verkregen, populatie moet voor iets van 76.5% antistoffen hebben.
Dat is wat je nodig gaat hebben voor terug naar het oude normaal.
(alle getallen zijn ter duiding, maar de gebruikte waardes zijn uit mijn duim gezogen)
-- edit --
Avondklok gaf 10% effect riepen ze dan betekent dat volgens deze berekening dat bij een vaccinatie graad = 17% (R van 1.2 terugbrengen naar R 1 = 1.2 * 83%) er kan worden afgeschaald wat dit betreft.
Het allergrootste nadeel zit in de effectbepaling van de maatregelen, wat is nu de invloed van winkels? wat doet het sluiten van de horeca? hoe staat dit in verhouding tot naar kantoor gaan?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou dat dus wel doen, mede omdat hugo de Jonge altijd heeft gezegd dat vaccinatie de weg terug naar normaal is. Daar moeten dan duidelijke mijlpalen aan gehangen worden en effecten van vaccinatie zouden het beste gemeten kunnen worden in ziekenhuis opname of verwachting en niet perse besmettingen want anders blijven we doelpalen verzetten.
En in je edit zie ik al een mooi voorbeeldDat is precies een voorbeeld waarvan ik denk dat het begrijpelijk is voor iedereen en waardoor we perspectief zouden kunnen zien.
De 18- komt voorlopig toch niet in aanraking met een vaccin.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 07:28 schreef Noek het volgende:
Ik hoor dus van veel jongeren dat zij zich niet willen laten vaccineren omdat ze liever corona doormaken dan een vaccin te willen. Ik snap dat eigenlijk wel.
Weet ik, maar die risico-afweging wordt wel gemaakt op een dwarsdoorsnede van de bevolking. Als je een gezonde twintiger bent, dan is van zowel het virus als het vaccin het risico dermate klein, en dus ook de aantallen waarop je je afweging moet maken, dat die bijna niet meer te maken is. Maar dan nog denk ik, gevoelsmatig en dus niet zo zeer op cijfers gebaseerd, dat wel-vaccineren in het grotere plaatje de verstandige beslissing is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:12 schreef Qarrad het volgende:
Die getallen worden steeds minder abstract naarmate het aantal gevaccineerden groeit en tot nu toe ziet het er, zelfs als die problemen met bloedstolsels inderdaad te wijten zijn aan AZ, uit dat de kans op bijwerkingen in het niet valt bij de kans op complicaties. Dat is ook letterlijk het argument geweest om AZ weer veilig (genoeg) te verklaren.
Dat was altijd het oorsponkelijke doel, lege ziekenhuizen, maar vervolgens zijn er allerlei schimmige doelen bij gekomen en steeds weer aangepast. Daarnaast modellen waar Bob Ross jaloers op is, waardoor we de avondklok kregen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zou dat dus wel doen, mede omdat hugo de Jonge altijd heeft gezegd dat vaccinatie de weg terug naar normaal is. Daar moeten dan duidelijke mijlpalen aan gehangen worden en effecten van vaccinatie zouden het beste gemeten kunnen worden in ziekenhuis opname of verwachting en niet perse besmettingen want anders blijven we doelpalen verzetten.
Ik ben ook tegen dwang hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, maar die risico-afweging wordt wel gemaakt op een dwarsdoorsnede van de bevolking. Als je een gezonde twintiger bent, dan is van zowel het virus als het vaccin het risico dermate klein, en dus ook de aantallen waarop je je afweging moet maken, dat die bijna niet meer te maken is. Maar dan nog denk ik, gevoelsmatig en dus niet zo zeer op cijfers gebaseerd, dat wel-vaccineren in het grotere plaatje de verstandige beslissing is.
Ik ben pro-vaccinatie, ik ben anti-vaccinatiedwang.
Eens een populist, altijd een populist. Maar die zeggen ook wel eens wat waar ik het mee eens ben.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 09:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben het hier wel eens met Orban. Het is nog maar de vraag of wij alles opengooien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Wat natuurlijk wel stom is.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 10:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 18- komt voorlopig toch niet in aanraking met een vaccin.
En ik durf te wedden dat als ze niet op vakantie mogen, naar een festival mogen, of naar de kroeg, dat ze vooraan zullen staan.
Ik mag hopen dat ze niet zo achterlijk zijn om dat in te gaan voeren. Ten eerste is de studie van de vaccinatie op kinderen pas net begonnen. Ten tweede hebben ze er amper last van. Het zou echt de omgekeerde wereld zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel stom is.
"ze staan vast vooraan als ze dan niet meer naar een festival mogen."
Alles in zoiets staat me dan tegen. Geen vaccin, niet meer naar een sportschool met je gezonde 18 jaren.
Ik vind daar echt wat van.
28 maart gaat de zomertijd in.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Zo te lezen weer een avondklokverlenging. Ging de zomertijd niet in eind deze maand. Wie zei ook alweer dat die er dan 100% vanaf ging?
Nog even volhouden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Zo te lezen weer een avondklokverlenging. Ging de zomertijd niet in eind deze maand. Wie zei ook alweer dat die er dan 100% vanaf ging?
Ik ben het er ook totaal niet mee eens hoor. Maar ben bang dat wel min of meer gaat gebeuren als je vaccinatiegraad lange tijd tever achterblijft en we daardoor onnodig lang met maatregelen blijven zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat natuurlijk wel stom is.
"ze staan vast vooraan als ze dan niet meer naar een festival mogen."
Alles in zoiets staat me dan tegen. Geen vaccin, niet meer naar een sportschool met je gezonde 18 jaren.
Ik vind daar echt wat van.
"De avondklok noemt ze zelf niet als versoepeling. „De volgende stap is dat de terrassen open kunnen en dat mensen bij het hoger onderwijs weer naar de locatie kunnen. Maar de clausule daarbij is wel of het kan, en dat zullen we dit weekend gaan zien. Ik vind de cijfers hoog. Ook in de ziekenhuizen. Ik ben een optimistisch mens maar we moeten wel de realiteitscheck doen." - minister Tamara van Arkquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Je kunt het tempo van vaccineren echt niet * flink * noemen. Traag is het woord dat hier van toepassing is, want 1 derde van de vaccins houden ze op voorraad. Beslist onverantwoordelijk is dat.quote:Ze voegde eraan toe dat er "flink wordt gevaccineerd" en dat veel mensen al corona hebben gehad. "Dat moeten we allemaal gaan bekijken." Van Ark verwacht dat er pas begin volgende week besluiten worden genomen.
Ik denk dat de vaccinatiegraad in Nederland niet echt het probleem gaat zijn. Je zal best wat twijfelaars hebben maar dat is altijd zo. Alleen als je de sociale media leest dan denk je dat Nederland 100 procent anti vaxxer is geworden. Maar als ik de sociale media moest geloven had de FvD de absolute meerderheid moeten pakken met de verkiezingen. Dat is gelukkig ook niet gebeurt verre van zelfs.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben het er ook totaal niet mee eens hoor. Maar ben bang dat wel min of meer gaat gebeuren als je vaccinatiegraad lange tijd tever achterblijft en we daardoor onnodig lang met maatregelen blijven zitten.
Ik sta vooraan bij de prikpost als ze mij vandaag bellen, ook als ik daar 200km voor naar huttekutteveen moet rijden.
Laten we hopen dat zoveel mogelijk mensen alsnog die prik gaan halen. Dan is het waarschijnlijk niet nodig.
Betekent dit dat ze de avondklok geen versoepeling noemt en dat die er dus echt als eerste af gaat of dat ze hem helemaal niet noemt en dat hij dus echt niet gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
"De avondklok noemt ze zelf niet als versoepeling. „De volgende stap is dat de terrassen open kunnen en dat mensen bij het hoger onderwijs weer naar de locatie kunnen. Maar de clausule daarbij is wel of het kan, en dat zullen we dit weekend gaan zien. Ik vind de cijfers hoog. Ook in de ziekenhuizen. Ik ben een optimistisch mens maar we moeten wel de realiteitscheck doen." - minister Tamara van Ark
Nee die avondklok had er 1,5 maand geleden al afgehaald moeten zijn
Nattevingerwerk RIVM hielp Nederland aan omstreden avondklok
quote:Inwoners Parijs ontvluchten stad vanwege naderende lockdown
Veel inwoners van Parijs proberen met de trein de stad uit te komen. Vanwege de nieuwe lockdown, die vanaf vanavond geldt, willen veel Parijzenaren naar andere delen van Frankrijk vertrekken, bijvoorbeeld naar hun tweede huis.
Volgens Franse media is het moeilijk om nog treinkaartjes te krijgen en de prijzen zijn omhoog geschoten. Ook vliegtickets naar het Franse eiland Corsica worden massaal geboekt.
Het tweede. Avondklok blijft.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:16 schreef popje het volgende:
[..]
Betekent dit dat ze de avondklok geen versoepeling noemt en dat die er dus echt als eerste af gaat of dat ze hem helemaal niet noemt en dat hij dus echt niet gaat gebeuren?
Beslist onverantwoordelijk ook echtquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:14 schreef deedeetee het volgende:
Je moet maar durven om zo duidelijk onzin uit te slaan.
https://nos.nl/artikel/23(...)-versoepelingen.html
[..]
Je kunt het tempo van vaccineren echt niet * flink * noemen. Traag is het woord dat hier van toepassing is, want 1 derde van de vaccins houden ze op voorraad. Beslist onverantwoordelijk is dat.
Ja in Parijs is dat best gebruikelijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:17 schreef Cynicio het volgende:
Is het zo normaal om een tweede huis te hebben in Frankrijk? Wel geinig
[..]
Nee, dat moet je lezen dat de avondklok vooralsnog blijft. En dat niet als versoepeling gezien wordt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:16 schreef popje het volgende:
[..]
Betekent dit dat ze de avondklok geen versoepeling noemt en dat die er dus echt als eerste af gaat of dat ze hem helemaal niet noemt en dat hij dus echt niet gaat gebeuren?
'Zelfs als de EMA het AZ vaccin donderdag goedkeurt, wacht Hugo nog twee weken met prikken. Let maar op.'quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:19 schreef Discombobulate het volgende:
Die avondklok gaat pas 1 juli weg, let maar op.
Kaag telt nog niet mee.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:21 schreef Da_Sandman het volgende:
'Opvallend' dat de uitspraak van Kaag hier compleet genegeerd wordt.
Maar toch zou hij er als eerste afgaan, zei Rutte een week geleden nog... dus als het geen versoepeling is en er komen weer andere dingen als eerst, wederom een dikke vette leugen...quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, dat moet je lezen dat de avondklok vooralsnog blijft. En dat niet als versoepeling gezien wordt.
Twee weken geleden werd al gezegd dat de terrassen, het hoger onderwijs en mogelijk de detailhandel op de agenda staan. Het is geen verrassing dat de avondklok blijft, want die wordt als wisselgeld gebruikt.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:26 schreef popje het volgende:
[..]
Maar toch zou hij er als eerste afgaan, zei Rutte een week geleden nog... dus als het geen versoepeling is en er komen weer andere dingen als eerst, wederom een dikke vette leugen...
Ik mag hopen dat rest van de 2e kamer dit keer wel met de vuist op tafel slaat dat nu de avondklok eraf moet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:27 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Twee weken geleden werd al gezegd dat de terrassen, het hoger onderwijs en mogelijk de detailhandel op de agenda staan. Het is geen verrassing dat de avondklok blijft, want die wordt als wisselgeld gebruikt.
Nou euhm, de enige leugen die ik zie komt uit jouw toetsenbord.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:26 schreef popje het volgende:
[..]
Maar toch zou hij er als eerste afgaan, zei Rutte een week geleden nog... dus als het geen versoepeling is en er komen weer andere dingen als eerst, wederom een dikke vette leugen...
Sorry hoor, maar waar gaat dit nu weer over?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou euhm, de enige leugen die ik zie komt uit jouw toetsenbord.
Het is inderdaad retedruk.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Leuk en aardig die avondklok, maar intussen lijkt het alsof iedereen en z'n moeder weer massaal naar de kantoren gaat. Het is retedruk op de weg en ook na negenen 's avonds zie ik steeds meer volk op straat, en dat zijn echt niet allemaal mensen met een avonddienst.
De enige oplossing.. geef kantoorpersoneel voorrang bij het vaccineren!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad retedruk.
En alle kantoren hier op bedrijvenpark zitten weer als vanouds vol.
De werksituatie is ook gestegen in het laatste RIVM rapport aandeel z'n 16% in BCO
#prayforkantoorpersoneelquote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:31 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De enige oplossing.. geef kantoorpersoneel voorrang bij het vaccineren!
Nou, ik was het in elk geval niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:04 schreef RipCity het volgende:
Wie zei ook alweer dat die er dan 100% vanaf ging?
Hardop gelachen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat rest van de 2e kamer dit keer wel met de vuist op tafel slaat dat nu de avondklok eraf moet.
Graag een bron van een week geleden waar Rutte zegt dat de avondklok er als eerste af zal gaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:31 schreef popje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waar gaat dit nu weer over?
Maar jij bent dan ook meegegroeid met de maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ik was het in elk geval niet.
Dat was bij het beantwoorden van de vragen na de laatste persconferentie, op 8 maart, toen een journalist dat vroeg. Goed, anderhalve week geleden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Graag een bron van een week geleden waar Rutte zegt dat de avondklok er als eerste af zal gaan.
Dat dacht ik al.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:38 schreef popje het volgende:
[..]
Dat was bij het beantwoorden van de vragen na de laatste persconferentie, op 8 maart, toen een journalist dat vroeg. Goed, anderhalve week geleden.
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021quote:Ja goed het blijft de maatregel waar je als eerste vanaf wil, maar door dat steeds te herhalen, als die dan toch weer verlengd wordt, denken mensen: ja wanneer is die dan echt weg? En dat kan ik natuurlijk niet voorspellen. Ik kan alleen zeggen dat wij nog steeds te veel besmettingen hebben.
Hij zei dat de avondklok bovenaan de stapel ligt, maar dat betekent niet dat die er als eerste af gaat.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:38 schreef popje het volgende:
[..]
Dat was bij het beantwoorden van de vragen na de laatste persconferentie, op 8 maart, toen een journalist dat vroeg. Goed, anderhalve week geleden.
Jij moet echt je bek houden over leugens.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)e-jonge-8-maart-2021
Een leugen van jou dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |