Maar ze kunnen de farmaceuten natuurlijk wel op dezelfde manier behandelen. Je hoort ze nu ook niet zoveel nu Pfizer extra gaat leveren, alhoewel ik wel hoop dat ze daar gewoon goed voor betaald zullen worden desnoods extra.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk nogal een slok op een borrel dat, voorafgaand aan Covid, Pfizer al een multimiljardenbedrijf was met dito productiefaciliteiten en Moderna nog nooit ook maar iets substantieels had geproduceerd.
Het gedeelte 'vanaf mei' vond je niet de moeite waard om te onthouden?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
1 miljoen per week toch?
Of zijn we die uitspraken alweer vergeten.
Ja, ook voor het buitenlandquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, daar heb je ook een punt. Overigens hoor ik om me heen meerdere geluiden in die richting. Zelfs mijn (risicogroep) ouders hebben hun vakantie reeds geboekt.
Waar ik een beetje mee zit is het buitenland. Jullie gaan zeker ook naar 't buitenland, gok ik, gezien jullie reislust?
Ik vraag me af hoe het zit met toegang tot andere landen. Mogen we erin tegen die tijd? Welke voorwaarden zitten eraan & hoe zit het met kinderen? Die worden immers (nog) niet ingeënt tegen covid-19. Mogen die het land in, moeten ze vooraf een test? En hoe zit dat met de terugreis? Dochter in quarantaine als we terugkomen? Dat soort dingen. Het zal in de loop der maanden wel duidelijk worden hoe 't precies gaat lopen, maar voor mijn - redelijk drukke - hoofd is het nog moeilijk te overzien. Hence de aarzeling om te boeken
Die vent is van zichzelf al kortademig imoquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen loopt het qua cijfers wel echt de verkeerde kant op.
Pas in het tweede kwartaal zie ik idd;quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:04 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Zou in april krap haalbaar moeten zijn als de Janssen leveringen niet teveel tegenvallen.
Alleen begin maart is dan net niet gehaald.quote:Het kabinet hoopt de komende weken bijna de hele voorraad coronavaccins op te prikken. Begin maart moeten er in totaal 2 miljoen inentingen zijn toegediend en in het tweede kwartaal wordt uitgegaan van pieken tot 2 miljoen vaccinaties per wéék. Ook heeft ons land 8 miljoen extra Modernavaccins ingekocht, valt te lezen in de nieuwste Kamerbrief van demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid.
7.400 besmettingen? dat is wel forsquote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die vent is van zichzelf al kortademig imo
Nee, elke andere vorm van versoepelingen zouden onbespreekbaar moeten zijn voor de avondklok afgeschaft is. De avondklok raakt teveel mensen en vooral ook jongeren. Men groeit echt niet mee met die maatregel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel erg dit.
Ik ben er tegen. Maar dat je die avondklok als ruilmiddel gebruikt voor bepaalde maatschappelijk zeer relevante zaken zoals onderwijs kan ik snappen en ook nog wel begrip voor opbrengen.
Een avond uitruilen tegen terrasjes is echter gewoonweg schandalig.
Living on the edgequote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net gebeld dat ik volgende week astrazeneca vaccinatie kan halen.
Ik twijfel nog. Trombose komt hier veel voor in mijn familie. Verhoogd risico dus.
Zou kunnen, ze nemen alles mee tot 10u 's ochtends dacht ik.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat ook echt de cijfers zijn van vandaag.
Ik hoop het niet, maar vrees van wel. De R-waarde stijgt dus vandaag ook van 1,06 naar 1,14. Ouch.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
OEI ALLEMAAL IN DE SCHUILKELDERS DE R WAARDE!!!quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, maar vrees van wel. De R-waarde stijgt dus vandaag ook van 1,06 naar 1,14. Ouch.
Vond een van de reacties wel treffend.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet dat wanneer de R-waarde stijgt er minder kans is op versoepelingen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
OEI ALLEMAAL IN DE SCHUILKELDERS DE R WAARDE!!!
Je weet ook hoe het RIVM de R waarde berekent?
Mocht dat zo zijn, vind ik dat wel zorgelijk, gezien we in een. Lockdown zitten.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zit dan ook een grens aan hoe lang je dat gevoel kan laten heersen, en dat punt zijn we na een jaar wel gepasseerd.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:13 schreef Luke83 het volgende:
Echt een lockdown gevoel heerst er niet volgens mij.
Ja dat ook inderdaad. De 'angst' van vorig jaar maart is (gelukkig) verdwenen bij de meeste mensen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit dan ook een grens aan hoe lang je dat gevoel kan laten heersen, en dat punt zijn we na een jaar wel gepasseerd.
Het ging toch om de bezettingsgraad van de ziekenhuizen en niet om het aantal besmettingen?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat zie ik hier ook om me heen ja.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:13 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Mocht dat zo zijn, vind ik dat wel zorgelijk, gezien we in een. Lockdown zitten.
Anderzijds, het is ook best druk op straat. Parkeerterreinen bij kantoren vlakbij mij staan vol, als ik 's ochtends naar mijn werk ga is het druk op de weg. Scholen zijn gedeeltelijk weer open en in het centrum was het vanochtend ook gezellig druk. Echt een lockdown gevoel heerst er niet volgens mij.
Valt wel mee, op Corona dashboard is ziekenhuisopnames al lange tijd aardig stabiel.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In de Kalverstraat kan he wel bij alle mega toeristische snoepwinkels shoppen maar bij de Hema moet je 4 uur vantevoren bellen. ‘Slogisch.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:15 schreef Noek het volgende:
Er zijn enkele sectoren in een lockdown maar de rest van NL is gewoon gaande, hoor.
De R-waarde is ook gewoon maar een maat voor de rate of change van nieuwe besmettingen. Mensen doen soms alsof de R-waarde essentiele, dieper liggende informatie naar boven haalt, maar niets is minder waar. Het is gewoon 'een' representatie van het gedrag van de besmettingsaantallen over een bepaalde periode.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
OEI ALLEMAAL IN DE SCHUILKELDERS DE R WAARDE!!!
Je weet ook hoe het RIVM de R waarde berekent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |