Vraag je huisarts / arts ?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net gebeld dat ik volgende week astrazeneca vaccinatie kan halen.
Ik twijfel nog. Trombose komt hier veel voor in mijn familie. Verhoogd risico dus.
De gedachtegang is dat een stijging van de besmettingen op termijn een stijging in de ziekenhuizen betekent.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ging toch om de bezettingsgraad van de ziekenhuizen en niet om het aantal besmettingen?
We zijn er dan weer bij en dat is pr-hi-maaaaa viva positieve tests besmettingen!quote:
Uiteraard. En de relatie tussen besmettingen en ziekenhuisopnames zal door vaccinatie ook steeds minder worden.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het ging toch om de bezettingsgraad van de ziekenhuizen en niet om het aantal besmettingen?
Ik wou gister een HEMA rookworst halen voor bij de stamppot.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
In de Kalverstraat kan he wel bij alle mega toeristische snoepwinkels shoppen maar bij de Hema moet je 4 uur vantevoren bellen. ‘Slogisch.
Volgens mij werkt dat op afspraak shoppen voor
Geen meter want het is doodstil bij de andere shops
Lijkt me zo heerlijk om weer 'vrij' te zijn. Lekker 'de hort op', nieuwe plaatsen ontdekken, zien hoe mijn meisje haar ogen uit kijkt. Ze is nog nooit naar het buitenland geweest, heeft geen idee hoe het is om te vliegen, hoe het is om in de bergen te lopen etc. Kijk uit naar haar eerste indrukken & het plezier. Natuurlijk ben ik al aan het rondkijken: al het werk wat ik vorig jaar gedaan heb qua uitzoeken van onze vakantie, staat nog gewoon op de pc. Een vakantie zou zo geboekt kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ook voor het buitenlandWel alles binnen Europa. Buiten de EU zie ik sowieso niks gebeuren dit jaar. Heel misschien dat dat volgend jaar weer wat meer kan.
Ja, er zijn nogal veel vragen. Daarom ook gewoon meerdere opties aangehouden en verspreid over de komende maanden. Iets met de trein naar de UK, vliegtuig naar Wenen, een auto vakantie in de zomer, etc. Als blijkt dat die opties toch niet kunnen (om wat voor reden dan ook - quarantaine verplichtingen, regels rondom vaccinatiepaspoort, is de horeca in dat land wel geopend, etc) dan annuleren we gewoon gratis (en nu ook nog niks betaald) en doen we hetzelfde voor de herfst. Er zal een moment komen dat er weer iets kan en daar willen we dan meteen gebruik van maken zonder meteen woekerprijzen te betalen. Gewoon veel in de gaten houden de komende maanden. Maar het is best veel inderdaad; helemaal als je kinderen hebt lijkt me. Ik hoop dat er voor ons allemaal wat mogelijk is dit jaar; ook buiten NL
Ik ben het hier mee eens hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, elke andere vorm van versoepelingen zouden onbespreekbaar moeten zijn voor de avondklok afgeschaft is. De avondklok raakt teveel mensen en vooral ook jongeren. Men groeit echt niet mee met die maatregel.
Hef die avondklok en bezoekbeperking van 1 op, dan kweek je weer wat begrip bij mensen. Daarna mag je van mij gaan praten over terrasjes en andere zaken, die kunnen ook nog wel 2 weken wachten dan is het sowieso ook beter weer.
En dat is het hele eieren eten, al die kindjes worden gewoon vrolijk meegeteld in het R getal, stom fop instituut.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:12 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik weet dat wanneer de R-waarde stijgt er minder kans is op versoepelingen.
Ja, het EK deze zomer wordt waarschijnlijk een Britse variant.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
Horen we nog wel eens iets van de Britse variant trouwens of is dat uit de mode?
We deden het om de zorg te ontlasten, maar inmiddels willen we zo weinig mogelijk positieve testuitslagen. Boeit niet of je daarna in het ziekenhuis wordt opgenomen of dat je asymptomatisch bent.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat is het hele eieren eten, al die kindjes worden gewoon vrolijk meegeteld in het R getal, stom fop instituut.
Paar dagen geleden nog bij Op1quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
Horen we nog wel eens iets van de Britse variant trouwens of is dat uit de mode?
Als het volk weer wat vrijer aan het handelen is zal het wel weer voorbij komen om mensen weer in het gareel te krijgen. Een poging tot althans.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:24 schreef raptorix het volgende:
Effectief straks ja, als je mensen straks parken moet gaan uitjagen als het 's avonds nog licht is en ze daar zitten op kleedjes... Komt er dan een waterkanon bij kijken?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
Ik snap niet waarom het 'daglicht' wordt aangevoerd als argument om de avondklok af te schaffen. Juist dan is die misschien wel effectiever.
Als je als leider van een natie zulke ingrijpende beslissingen moet nemen om ons door deze crisis te loodsen moet je niet met zulke emotionele onzinargumenten komen. Mensen zijn niet allemaal een stel slapjanussen die helemaal van slag raken omdat ze binnen moeten zijn ondanks dat het daglicht is. Kom op zeg.
Waarom denk jij dat vrijheidsberoving de zwaarste straf is die fatsoenlijke landen opleggen? Dat is niet voor niet hè?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
Ik snap niet waarom het 'daglicht' wordt aangevoerd als argument om de avondklok af te schaffen. Juist dan is die misschien wel effectiever.
Als je als leider van een natie zulke ingrijpende beslissingen moet nemen om ons door deze crisis te loodsen moet je niet met zulke emotionele onzinargumenten komen. Mensen zijn niet allemaal een stel slapjanussen die helemaal van slag raken omdat ze binnen moeten zijn ondanks dat het daglicht is. Kom op zeg.
Tja, ik had een week geleden iets online besteld bij de hema. Levertijd was 3 dagen. Kreeg dinsdag al een mail dat het klaarlag en ik een afspraak kon maken om het op te komen halen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik wou gister een HEMA rookworst halen voor bij de stamppot.
Zegt m'n vrouw dat ik daarvoor een moment moet reserveren. Ik zeg het is toch eten? Nee maakt niet uit.
Blijkt ze gewoon gelijk te hebben. Fuck this shit, dan maar geen rookworst.
Zit me best dwars dat daar geen kritische vragen over gesteld worden. Enorm veel mensen die enkel begrip hebben voor maatregelen omdat de zorg het niet meer aan kon. Maar nu lijkt het steeds meer om het aantal besmettingen te draaien. Maar blijkbaar vindt NL het wel best, gezien er toch weer massaal voor de huidige partijen gekozen is. Als ze straks echt elke besmetting willen voorkomen....zitten we straks in 2022 alsnog met beperkende maatregelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We deden het om de zorg te ontlasten, maar inmiddels willen we zo weinig mogelijk positieve testuitslagen. Boeit niet of je daarna in het ziekenhuis wordt opgenomen of dat je asymptomatisch bent.
We zijn niet allemaal Fokkers hè.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
Mensen zijn niet allemaal een stel slapjanussen die helemaal van slag raken omdat ze binnen moeten zijn ondanks dat het daglicht is.
Dat is inderdaad een slecht argument. Het is langer licht en mensen vinden het moeilijker om zich aan de avondklok te houden, dus afschaffen. Huh?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 13:27 schreef Confetti het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |