SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Demonstreren tegen Coronamaatregelen is niet vanaf dag 1 verboden. Echter, het bleek dat bij deze demonstraties men zich vaak niet aan die maatregelen hield - wat natuurlijk niet heel verrassend is. Dus ja, wat moet je dan? Je kan als rechtstaat niet gaan accepteren dat de wetten overtreden worden, dan is het einde zoek. Tegelijkertijd moet je hier genuanceerd in zijn: het kan natuurlijk niet vanaf nu verboden zijn om tegen Corona te demonstreren. Ik ben benieuwd hoe dat nu vormgegeven gaat worden - hierin ligt verantwoordelijkheid zowel bij de overheid als bij de organisatoren van de protesten. Zoals het gister ging was het natuurlijk op veel plaatsen duidelijk georganiseerd met een enorm risico, om niet te zeggen met als doel, tot escalatie in de vorm van geweld.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ze verbieden demonstraties sowieso vanwege de Coronamaatregelen. Als je mensen hun stem afpakt krijg je vanzelf excessen want er broeit binnen de samenleving onder allerlei lagen van de samenleving genoeg frustratie.
Dus omdat er een x percentage van de bevolking het niet eens is met de regels / geen draagvlak is. moet je het maar helemaal niet doen?quote:Op maandag 25 januari 2021 12:28 schreef Elan het volgende:
Omdat gebleken is dat dat gewoon geen zin heeft. Zelfde met dashboarden, tier-systemen in het buitenland, als je ingrijpt als de nood het hoogst is is je draagvlak het hoogst. Er is niet voor niets zoveel te doen om die avondklok.
Men went aan de regels losjes opnemen en die gewenning heb je er zo maar niet uit, waar iedereen wel 1,5m wil houden liep men in juni nog met een grote boog om elkaar heen, en nu niet meer, niet uit onwil maar uit gewenning en om die tegen te gaan moet je de regels voortduren aanpassen zodat het onwennig blijft voelen en men meer geneigd is zich er aan te houden.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar juist daarom: handhaaf de bestaande regels. Blijf mensen er continu aan herinneren hoe het moet.
Meer maatregelen zorgen voor een stijging, wie had dat gedacht! Afschaffen!quote:Op maandag 25 januari 2021 12:32 schreef KennyPowers het volgende:
Tussenstand: gisteren 250 mensen aangehouden
Politie Amsterdam: 27 verdachten langer vast
Nog meer cijfertjes om bij te houden
dus 10% of zijn die 250 niet alleen amsterdam?quote:Op maandag 25 januari 2021 12:32 schreef KennyPowers het volgende:
Tussenstand: gisteren 250 mensen aangehouden
Politie Amsterdam: 27 verdachten langer vast
Nog meer cijfertjes om bij te houden
Kan die post in het positieviteitstopic even niet terugvinden zo snel maar er is toch zo'n Nederlandse ziekenhuisdirecteur die 9 ziekenhuizen runt in Londen die ook een dergelijke bewering maakt? En de mate van besmettelijkheid is ook van bijgesteld van tot maar liefst 70% naar 30%.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De enige signalen daarvoor zijn posts hier op FOK! volgens mij.
[..]
Ik snap wat je zegt, maar ik weet niet of je daadwerkelijk steeds nieuwe regels nodig hebt. BOA's en agenten die mensen wijzen op de afstand moet toch ook best wat doen. En reclamecampagnes kunnen daar ook een rol in spelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men went aan de regels losjes opnemen en die gewenning heb je er zo maar niet uit, waar iedereen wel 1,5m wil houden liep men in juni nog met een grote boog om elkaar heen, en nu niet meer, niet uit onwil maar uit gewenning en om die tegen te gaan moet je de regels voortduren aanpassen zodat het onwennig blijft voelen en men meer geneigd is zich er aan te houden.
190 amsterdamquote:Op maandag 25 januari 2021 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus 10% of zijn die 250 niet alleen amsterdam?
Tegen de tijd dat we over 3 jaar een keertje klaar zijn met vaccineren zijn we al 30 mutaties verder maar het is tenminste wel heel zorgvuldig gebeurd.quote:
Mensen kunnen prima hun mening geven. Anderen geven ook hun mening en deze hoeven niet overeentekomen met elkaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan die post in het positieviteitstopic even niet terugvinden zo snel maar er is toch zo'n Nederlandse ziekenhuisdirecteur die 9 ziekenhuizen runt in Londen die ook een dergelijke bewering maakt? En de mate van besmettelijkheid is ook van bijgesteld van tot maar liefst 70% naar 30%.
Ok dan. Dus iemand die een mening geeft is leidend. Prima, ik prefereer data.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan die post in het positieviteitstopic even niet terugvinden zo snel maar er is toch zo'n Nederlandse ziekenhuisdirecteur die 9 ziekenhuizen runt in Londen die ook een dergelijke bewering maakt? En de mate van besmettelijkheid is ook van bijgesteld van tot maar liefst 70% naar 30%.
Maar we moeten wel in oog blijven houden dat dit slechts een zeer smal deel van de samenleving is. Maar je hebt gelijk, het is een soort boosheidspiramide. En hoe meer boze mensen aan de (passieve) onderkant, hoe groter de kans op escalatie aan de bovenkant.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Juist wel toch, je kan hier best goed peilen wat de stand van de emoties is van bepaalde groepen mensen. Die avondklokwoede vond ik erg opvallend, zelfs voor FOK!-maatstaven, en zie daar, de grootste rellen in tig jaar.
In minder dan een jaar waren het er al meer dan 3000. In 3 jaar ga je richting de 10k mutatiesquote:Op maandag 25 januari 2021 12:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat we over 3 jaar een keertje klaar zijn met vaccineren zijn we al 30 mutaties verder maar het is tenminste wel heel zorgvuldig gebeurd.
Oh, die moet ik opschrijven, boosheidspyramide, fantastisch!quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar we moeten wel in oog blijven houden dat dit slechts een zeer smal deel van de samenleving is. Maar je hebt gelijk, het is een soort boosheidspiramide. En hoe meer boze mensen aan de (passieve) onderkant, hoe groter de kans op escalatie aan de bovenkant.
Nouja ik merk het bij mezelf ook en als sec kijkt wat er voor de avondklok nou anders was dan in maart was dat niet veel toch was er in maart veel meer het gevoel dat je er wat aan moest doen, toen was het stil op straat met dezelfde maatregelen als tijdens black friday waar het zwart zag van mensen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar ik weet niet of je daadwerkelijk steeds nieuwe regels nodig hebt. BOA's en agenten die mensen wijzen op de afstand moet toch ook best wat doen. En reclamecampagnes kunnen daar ook een rol in spelen.
Kijk, wat niet helpt is dat de enige keer dat ik een agent sprak in 2020, ik juist degene was die op de afstand moest wijzen nadat ze wel heel dicht op m'n lip kwam staan
Misschien iets te veel naar De Jonge geluisterd met z'n beeldspraak.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, die moet ik opschrijven, boosheidspyramide, fantastisch!
We zijn al honderden mutaties verder dan toen de ontwikkeling van het vaccin begon, daar is rekening mee gehouden.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat we over 3 jaar een keertje klaar zijn met vaccineren zijn we al 30 mutaties verder maar het is tenminste wel heel zorgvuldig gebeurd.
Ik prefereer ook data echter ik kan die data niet altijd goed interpreteren omdat ik een leek ben. Dan heb ik liever een expert die dat wel kan.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok dan. Dus iemand die een mening geeft is leidend. Prima, ik prefereer data.
Nee, nee, ik vind hem echt fantastischquote:Op maandag 25 januari 2021 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien iets te veel naar De Jonge geluisterd met z'n beeldspraak.
Ja, maar een ziekenhuisdirecteur die spreekt over zijn persoonlijke ervaringen is geen data aan het interpreteren en men doet alsof dat wel het geval is.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik prefereer ook data echter ik kan die data niet altijd goed interpreteren omdat ik een leek ben. Dan heb ik liever een expert die dat wel kan.
Een mooie analytische analyse....quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef JosMert het volgende:
GGD's vaccineren momenteel 10.000 mensen per dag, lees ik. Dan zitten we over een jaar op 3.650.000 gevaccineerden, nog niet eens een vijfde.
Dat was altijd grappig als de (financieel) directeur zelf de data ging interpreteren ipv de uitleg te lezenquote:Op maandag 25 januari 2021 12:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar een ziekenhuisdirecteur die spreekt over zijn persoonlijke ervaringen is geen data aan het interpreteren en men doet alsof dat wel het geval is.
#kafka "ik ben niet hoog genoeg om het te begrijpen maar iemand hogerop kan het wel, ad infinitum"quote:Op maandag 25 januari 2021 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik prefereer ook data echter ik kan die data niet altijd goed interpreteren omdat ik een leek ben. Dan heb ik liever een expert die dat wel kan.
https://ggdghor.nl/actuee(...)onavirus-door-ggden/quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef JosMert het volgende:
GGD's vaccineren momenteel 10.000 mensen per dag, lees ik. Dan zitten we over een jaar op 3.650.000 gevaccineerden, nog niet eens een vijfde.
Eigenlijk moet je dit met de productiesnelheid doen en de wereldpopulatie.... ik denk dat je dan ook wel schrikt.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef JosMert het volgende:
Ja, maar aan de andere kant... het is altijd een stuk stiller in de winkelstraten in maart dan vlak voor de feestdagen, hequote:Op maandag 25 januari 2021 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja ik merk het bij mezelf ook en als sec kijkt wat er voor de avondklok nou anders was dan in maart was dat niet veel toch was er in maart veel meer het gevoel dat je er wat aan moest doen, toen was het stil op straat met dezelfde maatregelen als tijdens black friday waar het zwart zag van mensen.
quote:Op maandag 25 januari 2021 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar aan de andere kant... het is altijd een stuk stiller in de winkelstraten in maart dan vlak voor de feestdagen, he
Tuurlijk. Het enige dat ik wil zeggen is: misschien zijn er andere manieren om de schrik van maart een beetje terug te krijgen dan nieuwe maatregelen er bovenop te blijven stapelen. Ik geloof namelijk niet dat de vorige maatregelen echt volledig zijn uitgeput.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]nouja vorig jaar maart was het echt heel rustig hoor bij een blokje om, geen auto's geen mensen. Dat was alleen de eerste week zo.
Ja. Kan dus nog jaren durenquote:Op maandag 25 januari 2021 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een mooie analytische analyse....
Neequote:
Het kan ook sneller, maar het moet "zorgvuldig"quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of het gaat sneller zodra er meer vaccins beschikbaar zijn.
Alleen als de vaccinatiesnelheid gelijke tred houdt met de leveringen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
ik heb het eerste halfjaar al gewoon afgeschreven, we gaan het gewoon anders doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn er ondertussen toch wel genoeg beschikbaar om lekker door te prikken?quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb vrienden van mij ook moeten bijpraten dat de kans op een Lowlands van de zomer toch wel erg minimaal is. Denk dat we allemaal gelukkig mogen zijn als we van de zomer lekker in het EK in de kroeg kunnen kijken.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
Sprak laatst een vriend van me die de ontwikkelingen allemaal niet zo nauw volgt, en die ging er blind van uit dat heel Nederland rond de zomer wel gevaccineerd zou zijn. "Ze zullen toch wel hun best doen om dit zo snel mogelijk te regelen?" vroeg-ie, zonder verder te weten hoe het daadwerkelijk gaat. Dat gaat nog tegenvallen zodra de realiteit inzinkt, ben ik bang
bij heel veel mensen......quote:Op maandag 25 januari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
Sprak laatst een vriend van me die de ontwikkelingen allemaal niet zo nauw volgt, en die ging er blind van uit dat heel Nederland rond de zomer wel gevaccineerd zou zijn. "Ze zullen toch wel hun best doen om dit zo snel mogelijk te regelen?" vroeg-ie, zonder verder te weten hoe het daadwerkelijk gaat. Dat gaat nog tegenvallen zodra de realiteit inzinkt, ben ik bang
Terwijl buiten veel veiliger is dan die kroeg.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb vrienden van mij ook moeten bijpraten dat de kans op een Lowlands van de zomer toch wel erg minimaal is. Denk dat we allemaal gelukkig mogen zijn als we van de zomer lekker in het EK in de kroeg kunnen kijken.
grote evenementen kunnen we gewoon gedag zeggen in 2021.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Terwijl buiten veel veiliger is dan die kroeg.
'Zorgvuldig' komt ondertussen wel in het rijtje van duiding en draadje, om ook even met de allergie van @Jazeg te sprekenquote:
Eens wanneer je het hebt over een terras, strand, park etc.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Terwijl buiten veel veiliger is dan die kroeg.
Toen die modellen gemaakt werden ging men uit van een scenario tot 70% besmettelijker dat is gewoon schromelijk overdreven gebleken, maar tot een herziening wil men vooralsnog niet komen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok dan. Dus iemand die een mening geeft is leidend. Prima, ik prefereer data.
Ja, hier hetzelfde. Gewoon meer sparen en thuis wat dingen verbeteren. Dan hopelijk vanaf de zomer wat meer opties voor reizen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb het eerste halfjaar al gewoon afgeschreven, we gaan het gewoon anders doen.
beetje geld sparen, kippen houden, bbqen en lamballen![]()
2de helft van 2021 hoop ik op wat meer mogelijkheden wat betreft reizen/uitjes.
Kan opgenomen worden in "Het Grote Jeukwoordenboek" nuquote:Op maandag 25 januari 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Zorgvuldig' komt ondertussen wel in het rijtje van duiding en draadje, om ook even met de allergie van @:Jazeg te spreken
Die herziening is er geweest, want het nieuws en de literatuur staat bol van "minder besmettelijk dan aanvankelijk gedacht" dat is dan toch de herziening. Daarvoor hoeven de maatregelen niet aangepast te worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen die modellen gemaakt werden ging men uit van een scenario tot 70% besmettelijker dat is gewoon schromelijk overdreven gebleken, maar tot een herziening wil men vooralsnog niet komen.
En?quote:Op maandag 25 januari 2021 13:08 schreef JosMert het volgende:
Dit CDC rapport bevestigt heel duidelijk dat comorbiditeit een heel belangrijke factor is bij de sterfte aan #Covid19: "For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned".
Dus bij 94 % van de aan Covid-19 gerelateerde sterfte is sprake van een samengaan met andere onderliggende ziektes.
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm
Ik blijf dit soort onderzoeken altijd wel lastig vinden. Ik snap het wel, maar stel nou dat de cause of death (bijvoorbeeld) hartfalen is. Grote kans dat die persoon ergens in de komende jaren in het ziekenhuis zou komen ermee, en misschien wel zou overlijden. Maar het probleem is, die comorbidities zijn dingen waar je normaal gesproken wel een tijd mee door kan. Doordat Covid-19 een klap daarbovenop geeft gaat er ineens een grote groep mensen dood in een hele korte tijd, of worden die mensen op zijn minst ernstig ziek.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:08 schreef JosMert het volgende:
Dit CDC rapport bevestigt heel duidelijk dat comorbiditeit een heel belangrijke factor is bij de sterfte aan #Covid19: "For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned".
Dus bij 94 % van de aan Covid-19 gerelateerde sterfte is sprake van een samengaan met andere onderliggende ziektes.
Dit soort zaken mag wat meer aandacht voor komen in de media. Lijkt me toch wel boeiend nieuws.quote:
Nogal een gepasseerd station in Nederland, lijkt mij.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:11 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit soort zaken mag wat meer aandacht voor komen in de media. Lijkt me toch wel boeiend nieuws.
Ja maar een comorbidity betekent niet dat die mensen al op sterven lagen. Dat kan iers zijn waar je een normale levensverwachting mee hebt zoals overgewicht, astma of mensen met een auto immuun ziekte.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:08 schreef JosMert het volgende:
Is toch ook al vrij lang bekend, die comorbiditeit is natuurlijk ook precies dat comorbiditeit je weet dus niet of deze mensen ook gestorven zouden zijn als ze geen covid hadden gekregen. Het veranderd niets aan het probleem.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:11 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit soort zaken mag wat meer aandacht voor komen in de media. Lijkt me toch wel boeiend nieuws.
Bedoel gevolg in politieke zin qua maatregelen of wellicht toch eerder versoepelen, het afschieten van zoiets absurds als een avondklok en/of scholen heropenen. Nu basisschoolleerlingen niet vatbaarder lijken kunnen die toch gewoon open?quote:Op maandag 25 januari 2021 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die herziening is er geweest, want het nieuws en de literatuur staat bol van "minder besmettelijk dan aanvankelijk gedacht" dat is dan toch de herziening. Daarvoor hoeven de maatregelen niet aangepast te worden.
Ik denk dat er soms vanuit het publiek uitgegaan wordt van een enorme specifieke stuurbaarheid van deze virus infectie maar dat blijkt dus niet zo stuurbaar te zijn als gedacht dus moet er meer algemeen aangepakt worden en minder specifiek.
Het indammen van zo'n virus is geen precizie instrument dat je precies zo kunt tunen dat je zo min mogelijk lastige maatregelen hoeft te treffen.
Basisscholen dicht is ook een methode om mensen thuis te houden, als de kinderen naar school zijn gaan de mensen ook weer naar het werk. Deze maatregelen hebben vaak hele andere uitwerkingen dan je als "doel" zou zien. Ik merk het onderandere op mijn werk dat de scholen dicht op open het grootste verschil maakt of mensen thuiswerken of niet, ik denk dat de regering dat ook monitort. Dus onafhankelijk van besmettelijkheid op scholen is de scholen dicht doen een tool om mensen meer thuis te houden.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:15 schreef Elan het volgende:
Nu basisschoolleerlingen niet vatbaarder lijken kunnen die toch gewoon open?
Als je op die CDC-link klikt en doorscrollt naar het kopje "comorbidities", dan zie je een lijstje met de aandoedingen die ze bedoelen. Daar staan ernstige dingen tussen, zoals longontsteking of hartfalen, maar ook zaken als astma, diabetes en hoge bloeddruk. Het moge duidelijk zijn dat mensen met zulke kwalen in de meeste gevallen niet bepaald op sterven lagen voordat ze covid kregen.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:08 schreef JosMert het volgende:
Dan gaan er een hoop mensen sterven iddquote:Op maandag 25 januari 2021 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel gevolg in politieke zin qua maatregelen of wellicht toch eerder versoepelen, het afschieten van zoiets absurds als een avondklok en/of scholen heropenen. Nu basisschoolleerlingen niet vatbaarder lijken kunnen die toch gewoon open?
Weet je ik houd mijn hart vast als er op de valreep nog een keer een variant opduikt waar een vaccin geen grip op zou hebben, of die écht 70% besmettelijker blijkt. Dan hebben ze hun kruit toch aardig verschoten qua mogelijkheden tot maatregelen.
Ja comorbiditeiten worden nogal eens geïnterpreteerd als "oh, dor hout dus", terwijl dat verre van het geval hoeft te zijn. Genoeg aandoeningen waarmee je prima oud kunt worden of waar je zonder Covid geen noemenswaardige hinder van ondervindt.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar een comorbidity betekent niet dat die mensen al op sterven lagen. Dat kan iers zijn waar je een normale levensverwachting mee hebt zoals overgewicht, astma of mensen met een auto immuun ziekte.
Soms voelt die comorbidity opmerking alsof hun dood gebagatelliseerd wordt.
Precies. Ik heb astma (of nouja, formeel chronische bronchitis en astma), maar buiten dat ik een bepaalde periode van 't jaar wat benauwder ben en veel last van hooikoorts heb is 't nou niet echt iets waarvan ik ineens dood neer zou kunnen vallen (hoop ik).quote:Op maandag 25 januari 2021 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je op die CDC-link klikt en doorscrollt naar het kopje "comorbidities", dan zie je een lijstje met de aandoedingen die ze bedoelen. Daar staan ernstige dingen tussen, zoals longontsteking of hartfalen, maar ook zaken als asthma, diabetes en hoge bloeddruk. Het moge duidelijk zijn dat mensen met zulke kwalen in de meeste gevallen niet bepaald op sterven lagen voordat ze covid kregen.
Zie eigenlijk vooral collega's die hun kinderen dan maar gewoon bij opa en oma dumpen. De mobiliteit steeg zelfs weer iets in week 3, voor de invoering van de avondklok. Dus als ze niet naar werk gaan (wat ik ernstig betwijfel) is men onderweg naar privé-aangelegenheden, want verder is er niks open.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Basisscholen dicht is ook een methode om mensen thuis te houden, als de kinderen naar school zijn gaan de mensen ook weer naar het werk. Deze maatregelen hebben vaak hele andere uitwerkingen dan je als "doel" zou zien. Ik merk het onderandere op mijn werk dat de scholen dicht op open het grootste verschil maakt of mensen thuiswerken of niet, ik denk dat de regering dat ook monitort. Dus onafhankelijk van besmettelijkheid op scholen is de scholen dicht doen een tool om mensen meer thuis te houden.
Deze maatregelen werken gewoon niet zo heel rechtlijnig.
Ah grappig, dan is mijn waarneming wellicht te anekdotisch.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie eigenlijk vooral collega's die hun kinderen dan maar gewoon bij opa en oma dumpen. De mobiliteit steeg zelfs weer iets in week 3, voor de invoering van de avondklok. Dus als ze niet naar werk gaan (wat ik ernstig betwijfel) is men onderweg naar privé-aangelegenheden, want verder is er niks open.
Ik denk echt dat het verschilt per bedrijf. Als een werkgever zegt: "Je ziet maar hoe je het doet, maar ik wil je op kantoor zien" kan het een logische conclusie zijn dat de kinderen bij opa/oma gebracht worden. Daarnaast heb je natuurlijk ook veel werknemers die helemaal niet thuis kunnen werken, maar niet in het lijstje van vitale beroepen voorkomen.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Zie eigenlijk vooral collega's die hun kinderen dan maar gewoon bij opa en oma dumpen. De mobiliteit steeg zelfs weer iets in week 3, voor de invoering van de avondklok. Dus als ze niet naar werk gaan (wat ik ernstig betwijfel) is men onderweg naar privé-aangelegenheden, want verder is er niks open.
Formeel het vierde krijgsmachtdeel... Maar ja, ze staan ook gewoon te flitsen/laseren op kazernes...quote:
Ja of de mijne natuurlijk, maar als je dit leest:quote:Op maandag 25 januari 2021 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah grappig, dan is mijn waarneming wellicht te anekdotisch.
Tot zover het effect van scholen sluiten om mensen te dwingen thuis te werkenquote:Zo’n 16 procent van de besmettingen met corona vindt momenteel op het werk plaats. Volgens de mobiliteitscijfers van Google is het aantal reisbewegingen terug op ongeveer twee derde van ‘normale’ tijden, en dat zijn echt niet alleen de mensen met een cruciaal contactberoep. Er wordt geschat dat 25 procent van de mensen die wel thuis zou kúnnen werken, toch van de baas op kantoor moet verschijnen. Het thuiswerken wordt echter niet afgedwongen, maar verzocht.
https://www.ad.nl/werk/is(...)werkplicht~aff9f836/
Bovendien, 94% van de sterfgevallen door covid heeft dan minstens een comorbiditeit, maar hoe vaak gebeurt het überhaupt dat mensen sterven aan een enkele oorzaak terwijl ze verder letterlijk nergens last van hebben? Iedereen heeft wel wat, zeker op latere leeftijd.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies. Ik heb astma (of nouja, formeel chronische bronchitis en astma), maar buiten dat ik een bepaalde periode van 't jaar wat benauwder ben en veel last van hooikoorts heb is 't nou niet echt iets waarvan ik ineens dood neer zou kunnen vallen (hoop ik).
Er zijn zeker comorbidities die een grote rol kunnen spelen, maar als je verder gezond bent lijkt het me niet heel relevant. Iemand van 40 met astma gaat hier ook niet aan dood, maar kan wel een lange periode nodig hebben om weer te herstellen.
Ja precies, dan zou je 'leeftijd' ook wel als comorbidity kunnen gaan opvoeren. Op latere leeftijd hebben mensen minder goed werkende immuunsystemen, hebben ze vaker andere kwalen en die dingen bij elkaar opgeteld kunnen dan tot gevolg hebben dat iemand overlijdt. Dat betekent niet dat diegene ook overleden zou zijn als Covid-19 niet voorbij zou zijn gekomen.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien, 94% van de sterfgevallen door covid heeft dan minstens een comorbiditeit, maar hoe vaak gebeurt het überhaupt dat mensen sterven aan een enkele oorzaak terwijl ze verder letterlijk nergens last van hebben? Iedereen heeft wel wat, zeker op latere leeftijd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)lden-en-spullen.htmlquote:KPN: 'thuiswerkrecord' verbroken in deze lockdown
In de eerste weken van 2021 ziet KPN veel meer dataverkeer naar populaire thuiswerkdiensten als Teams en Zoom dan in december. Dinsdag 12 januari was volgens het telecombedrijf de drukste thuiswerkdag ooit.
Volgens KPN is er een duidelijk verband met de lockdown en vooral het sluiten van scholen kort voor de kerstvakantie.
Ook in de vrije tijd gedragen we ons anders, constateert het bedrijf. Op zondag 27 december was de drukste dag ooit op het netwerk en dat kwam vooral door het tv- en streamingverkeer. Alleen op 21 maart 2020, kort na het begin van de eerste lockdown, werd er nog iets meer gestreamd.
Meer, meer!quote:Op maandag 25 januari 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)lden-en-spullen.html
Op zich wordt er dus nu wel erg goed thuis gewerkt. Vind ik wel goed om te lezen.
De BBE (mariniers) bestaat niet meer, is tegenwoordig het M-Squadron.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:
Welk deel van de Marechaussee? Marechaussee zelf? Bijstandseenheid? Of de bijzondere bijstandseenheid?
Daarom moet je eigenlijk naar een zero-besmettingen strategie, maar goed, dat is de path not taken in Europa. En ik heb niet het idee dat het die kant op gaat bewegen in Europaquote:Op maandag 25 januari 2021 13:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Er gaat sowieso een variant opduiken die aan het vaccin kan ontsnappen, laten we hopen dat dat een variant is die geen covid veroorzaakt of eentje die weinig besmettelijk is. Maar dat er ontsnappers zullen zijn is inherent aan evolutie.
LALALALALALALALALAquote:Op maandag 25 januari 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Zorgvuldig' komt ondertussen wel in het rijtje van duiding en draadje, om ook even met de allergie van @:Jazeg te spreken
Mijn neefje werkt ook met Zoom voor school maar die hoefde sowieso niet naar kantoor.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)lden-en-spullen.html
Op zich wordt er dus nu wel erg goed thuis gewerkt. Vind ik wel goed om te lezen.
Ja, M-Squadron/UIM idd, dacht dat die nog steeds BBE heette, thanksquote:Op maandag 25 januari 2021 13:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
De BBE (mariniers) bestaat niet meer, is tegenwoordig het M-Squadron.
Of bedoel je de BSB? Die bestaat nog wel en valt onder de Kmar.
R.I.P. chratnox.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
Precies. Ik heb astma (of nouja, formeel chronische bronchitis en astma)
https://www.ad.nl/buitenl(...)-en-bussen~a44c0a87/quote:De Europese Commissie heeft farmaceut AstraZeneva te kennen gegeven dat zij de contractueel vastgelegde hoeveelheid coronavaccins zo snel mogelijk wil hebben. Het middel moet nog worden goedgekeurd door medicijnwaakhond EMA, maar vrijdag liet AstraZeneca al weten dat de eerste levering door productieproblemen lager zal uitvallen. Zo'n 60 procent lager zelfs.
Voorzitter Ursula von der Leyen heeft de topman van het bedrijf, Pascal Soriot, er in een telefoongesprek aan herinnerd 'dat de EU aanzienlijk heeft geïnvesteerd in de ontwikkeling en productie van het vaccin en zo goed en snel mogelijk daar resultaat van wil zien'.
De EU heeft in totaal 400 miljoen doses van het middel aangeschaft. ,,Als het bedrijf een probleem heeft dan moet het dat oplossen", aldus Von der Leyens woordvoerder. Brussel heeft vooralsnog niet met juridische stappen gedreigd, zei hij. ,,We concentreren ons nu op een eerlijke dialoog."
“In the space of one hundred and seventy six years the Lower Mississippi has shortened itself two hundred and forty-two miles. That is an average of a trifle over a mile and a third per year. Therefore, any calm person, who is not blind or idiotic, can see that in the Old Oölitic Silurian Period, just a million years ago next November, the Lower Mississippi was upwards of one million three hundred thousand miles long, and stuck out over the Gulf of Mexico like a fishing-pole. And by the same token any person can see that seven hundred and forty-two years from now the Lower Mississippi will be only a mile and three-quarters long, and Cairo [Illinois] and New Orleans will have joined their streets together and be plodding comfortably along under a single mayor and a mutual board of aldermen. There is something fascinating about science. One gets such wholesale returns of conjecture out of such a trifling investment of fact.”quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef JosMert het volgende:
quote:Op maandag 25 januari 2021 13:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
“In the space of one hundred and seventy six years the Lower Mississippi has shortened itself two hundred and forty-two miles. That is an average of a trifle over a mile and a third per year. Therefore, any calm person, who is not blind or idiotic, can see that in the Old Oölitic Silurian Period, just a million years ago next November, the Lower Mississippi was upwards of one million three hundred thousand miles long, and stuck out over the Gulf of Mexico like a fishing-pole. And by the same token any person can see that seven hundred and forty-two years from now the Lower Mississippi will be only a mile and three-quarters long, and Cairo [Illinois] and New Orleans will have joined their streets together and be plodding comfortably along under a single mayor and a mutual board of aldermen. There is something fascinating about science. One gets such wholesale returns of conjecture out of such a trifling investment of fact.”
– Mark Twain
Mijn honden krijgen ieder jaar sowieso vaccinaties. Dat gaat beter dan bij mensenquote:Op maandag 25 januari 2021 13:40 schreef RipCity het volgende:
Bereid je hond maar vast voor
Cats and dogs may need COVID vaccine one day
Domestic animals such as cats and dogs may one day need vaccinating against COVID to curb the spread of the virus, scientists say.
In an editorial for the journal Virulence, experts from the University of East Anglia (UEA) wrote that continued evolution of the virus in animals followed by transmission to humans "poses a significant long-term risk to public health".
"It is not unthinkable that vaccination of some domesticated animal species might... be necessary to curb the spread of the infection," they said.
Dogs and cats can contract coronavirus but there are no known cases in which there has been spillback to humans.
"It makes sense to develop vaccines for pets, for domestic animals, just as a precaution to reduce this risk," said Cock van Oosterhout, professor of evolutionary genetics at UEA.
"Interestingly the Russians have already started to develop a vaccine for pets, which there's very little information about."
Sowieso minder anti-vaxxers onder huisdieren. Komt omdat ze niet op Facebook zittenquote:Op maandag 25 januari 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn honden krijgen ieder jaar sowieso vaccinaties. Dat gaat beter dan bij mensen
Het is wachten op Martin Gaus die vaccinatievoorrang voor honden gaat bepleiten.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:40 schreef RipCity het volgende:
Domestic animals such as cats and dogs may one day need vaccinating against COVID to curb the spread of the virus, scientists say.
In an editorial for the journal Virulence, experts from the University of East Anglia (UEA) wrote that continued evolution of the virus in animals followed by transmission to humans "poses a significant long-term risk to public health".
"It is not unthinkable that vaccination of some domesticated animal species might... be necessary to curb the spread of the infection," they said.
Dogs and cats can contract coronavirus but there are no known cases in which there has been spillback to humans.
"It makes sense to develop vaccines for pets, for domestic animals, just as a precaution to reduce this risk," said Cock van Oosterhout, professor of evolutionary genetics at UEA.
"Interestingly the Russians have already started to develop a vaccine for pets, which there's very little information about."
Tja.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:25 schreef deedeetee het volgende:
NOg meer mensen niet blij vanwege vaccin problemen.
Stokoude mensen eerst vaccineren is prima maar t is wel weer vervelend als er dan geen huisarts beschikbaar is als ze dit nodig hebben. Gaan die stumpers aan iets anders dood.
En dan ook nog een zware allergie erbij, 3 comorbiditeiten. Zullen we de muziek vast uitkiezen?quote:
quote:Op maandag 25 januari 2021 13:43 schreef Jazeg het volgende:
[..]
En dan ook nog een zware allergie erbij, 3 comorbiditeiten. Zullen we de muziek vast uitkiezen?
Doet me denken aan die Fok!ker die vorig jaar had uitgerekend dat er tegen april 34 miljoen Nederlanders besmet zouden zijn.quote:
Russenquote:Op maandag 25 januari 2021 13:40 schreef RipCity het volgende:
Logisch toch? Iedereen moet 2 keer gevaccineerd worden, dus raakt ook 2 keer besmet, dus 34 miljoen Nederlandersquote:Op maandag 25 januari 2021 13:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Doet me denken aan die Fok!ker die vorig jaar had uitgerekend dat er tegen april 34 miljoen Nederlanders besmet zouden zijn.
Oh...ik dacht dat dit de koffiemachine was...quote:Op maandag 25 januari 2021 13:45 schreef zoost het volgende:
Misschien maar goed dat iedereen thuiszit; de gesprekken bij het koffieapparaat op kantoor waren ondraaglijk geweest.
De voorspelling was voor april 2020.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Logisch toch? Iedereen moet 2 keer gevaccineerd worden, dus raakt ook 2 keer besmet, dus 34 miljoen Nederlanders
Moet je na gaan als je de gesprekken die hier gevoerd worden bij de koffie machine had moeten voeren.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh...ik dacht dat dit de koffiemachine was...
Nou.. Dan had je met een blik die zei: "Mijn hemel, wat een kansloze opmerking" de discussie ook kunnen afsluiten, dus misschien had 't wel makkelijker geweestquote:Op maandag 25 januari 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moet je na gaan als je de gesprekken die hier gevoerd worden bij de koffie machine had moeten voeren.
Dan is weg rennen van een domme discussie nog moeilijker
Aan de andere kant is het fijner om discussies te voeren vanaf achter de pc; als je iemand beledigd of aan het sneren bent loop je minder risico dat je een slap krijgtquote:Op maandag 25 januari 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou.. Dan had je met een blik die zei: "Mijn hemel, wat een kansloze opmerking" de discussie ook kunnen afsluiten, dus misschien had 't wel makkelijker geweest
Hou vol & was je handen stuk! We doen dit samenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:06 schreef Celestien het volgende:
Ik word tegenwoordig regelmatig overvallen door een vlaag van jaloezie als ik op televisie mensen gezellig bij elkaar zie zitten, elkaar zie knuffelen of iets simpels als uit eten zie gaan.
Het is maar goed dat we op tv nog zien hoe het ooit was (en hoe het hopelijk ooit weer gaat worden), want ik zou bijna vergeten dat dit dingen waren die we voorheen deden zonder er bij na te denken.
Conclusie: daling lijkt nu wel echt gestopt te zijn, vrij vlakke lijn nu al voor ruim een week.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
2.384 (37)
Clinic: 1.720 (53)
CU: 664 (-16)
New:
Clinic: 169
ICU: 24
Nee, in een deel van die gevallen is de aandoening die vermeld wordt een gevolg van covid-19, of de uiteindelijke doodsoorzaak.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:08 schreef JosMert het volgende:
Maandag is altijd hoger, die lijkt me wel voorbarig.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Conclusie: daling lijkt nu wel echt gestopt te zijn, vrij vlakke lijn nu al voor ruim een week.
Haha man man man man man. Maandag altijd veel hoger.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Conclusie: daling lijkt nu wel echt gestopt te zijn, vrij vlakke lijn nu al voor ruim een week.
Meeste besmettingen worden in de huiselijke kring opgelopen. Waarom zouden we niet voor 2 weken alle huisgenoten verplichten om in zelfisolatie te gaan. Iedereen gewoon 2 weken op je eigen kamer blijven en afspreken wie wanneer de keuken mag gebruiken. (Wel goed ontsmetten!)quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb jij een voelspriet hiervoor ofzo 😂quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Haha man man man man man. Maandag altijd veel hoger.
Wacht nou gewoon af ipv voortijdig al conclusies te trekken.
Refereerde gewoon naar de grafiek die ik zie, even los van het feit hoeveel opnames er zijn op maandag.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Vorige week maandag minder (152) instroom in ziekenhuis.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het ''maandag effect''. Ziekenhuisopnames zijn dan altijd hoog.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat het virus IN huis komt? De schoorsteen of zo? Per post?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Meeste besmettingen worden in de huiselijke kring opgelopen. Waarom zouden we niet voor 2 weken alle huisgenoten verplichten om in zelfisolatie te gaan. Iedereen gewoon 2 weken op je eigen kamer blijven en afspreken wie wanneer de keuken mag gebruiken. (Wel goed ontsmetten!)
Geldt natuurlijk niet voor kinderen onder de 4
Houd vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Het is maar voor 2 weken, even om de curve wat te flatten.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:06 schreef Celestien het volgende:
Ik word tegenwoordig regelmatig overvallen door een vlaag van jaloezie als ik op televisie mensen gezellig bij elkaar zie zitten, elkaar zie knuffelen of iets simpels als uit eten zie gaan.
Het is maar goed dat we op tv nog zien hoe het ooit was (en hoe het hopelijk ooit weer gaat worden), want ik zou bijna vergeten dat dit dingen waren die we voorheen deden zonder er bij na te denken.
I know, ik kijk puur naar de grafieken. Ik bedoel het niet meteen als paniek, paniek. Het valt op dat de echte daling eruit lijkt te zijn. Op zich logisch aangezien het aantal besmettingen ook niet meer zo hard daalt als aantal weken terug.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het ''maandag effect''. Ziekenhuisopnames zijn dan altijd hoog.
Kijk maar eens bij vorige week
[ twitter ]
Dic-ta-tuur! Dic-ta-tuur!quote:Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Houd vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Het is maar voor 2 weken, even om de curve wat te flatten.
Maar wel dus meer opnames dan vorige week en dat is in welk licht dan ook bezien natuurlijk niet goed.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het ''maandag effect''. Ziekenhuisopnames zijn dan altijd hoog.
[ twitter ]
Vorige week maandag 14 IC patienten erbij. Vandaag 16 mensen van de IC af
Oh oh. Geen Pietendiscussie, geen Pietendiscussiequote:Op maandag 25 januari 2021 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat het virus IN huis komt? De schoorsteen of zo? Per post?
Alle cijfers van de laatste weken hebben op mij een beetje een Rosarch-effect als ik mij down voel dan lijkt het te kloppen dat er geen vooruitgang lijkt te zijn, als ik vrolijk ben lijkt het ineens wel dat er een mooie daling te zien is.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
I know, ik kijk puur naar de grafieken. Ik bedoel het niet meteen als paniek, paniek. Het valt op dat de echte daling eruit lijkt te zijn. Op zich logisch aangezien het aantal besmettingen ook niet meer zo hard daalt als aantal weken terug.
Rutte heeft een account op FOK! Ik wist hetquote:Op maandag 25 januari 2021 14:08 schreef zoost het volgende:
[..]
Hou vol & was je handen stuk! We doen dit samen
Ik kan een actie starten "Help zalkc de winter vrolijk door"?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alle cijfers van de laatste weken hebben op mij een beetje een Rosarch-effect als ik mij down voel dan lijkt het te kloppen dat er geen vooruitgang lijkt te zijn, als ik vrolijk ben lijkt het ineens wel dat er een mooie daling te zien is.
In een optimale wereld had je het liefst gezien dat iedereen (wereldwijd) zich twee tot drie weken zou isoleren. Met genoeg boodschappen uiteraard. Alleen mensen die op dat moment Corona hebben laten behandelen. Dan zou je er na een paar weken vanaf moeten zijn. Alleen teveel mensen die een cruciaal beroep hebben. En dat het niet echt realistisch zou zijn voor veel mensen. Maar ergens zou het wel veel ellende hebben gescheeld denk ik.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Meeste besmettingen worden in de huiselijke kring opgelopen. Waarom zouden we niet voor 2 weken alle huisgenoten verplichten om in zelfisolatie te gaan. Iedereen gewoon 2 weken op je eigen kamer blijven en afspreken wie wanneer de keuken mag gebruiken. (Wel goed ontsmetten!)
Geldt natuurlijk niet voor kinderen onder de 4
Hopelijk gaan in ieder geval de scholen weer open.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Houd vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Het is maar voor 2 weken, even om de curve wat te flatten.
Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik het slecht trek de laatste weken. Afgelopen vrijdag het dieptepunt na het nieuws van veel minder vaccins het eerste half jaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alle cijfers van de laatste weken hebben op mij een beetje een Rosarch-effect als ik mij down voel dan lijkt het te kloppen dat er geen vooruitgang lijkt te zijn, als ik vrolijk ben lijkt het ineens wel dat er een mooie daling te zien is.
Dat hoop ik toch niet. Dan zitten we straks weer op 10.000 besmettingen per dag en nog steeds een avondklok en gesloten winkels tot begin zomer. Eerst de horeca maar weer open, die zijn het langst dichtgeweest.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:23 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hopelijk gaan in ieder geval de scholen weer open.
Het probleem is denk ik dat de wereld veel te veel met elkaar verbonden is om dat te kunnen doen. In het VK hadden ze 1 of 2 dagen bijna geen vrachtwagens die naar binnen kwamen en er waren al problemen in de supermarkten.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een optimale wereld had je het liefst gezien dat iedereen (wereldwijd) zich twee tot drie weken zou isoleren. Met genoeg boodschappen uiteraard. Alleen mensen die op dat moment Corona hebben laten behandelen. Dan zou je er na een paar weken vanaf moeten zijn. Alleen teveel mensen die een cruciaal beroep hebben. En dat het niet echt realistisch zou zijn voor veel mensen. Maar ergens zou het wel veel ellende hebben gescheeld denk ik.
Meh.. de regering regelt dat al zo goed mogelijk. Vanochtend begonnen met een overlijdensbericht van de portier van mijn kantoorgebouw. Welbekende riedel, diabetes, overgewicht, net zestig, zo'n gezellige dikzak die altijd een praatje met je maakt. Wat mij betreft kan dit gebeuren niet snel genoeg achter de rug zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan een actie starten "Help zalkc de winter vrolijk door"?
Hoe naar het ook mag klinken, horeca is minder cruciaal voor de bevolking dan onderwijs. De kans dat horeca eerder open gaat dan onderwijs, detailhandel e.d. lijkt mij echt heel klein.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch niet. Dan zitten we straks weer op 10.000 besmettingen per dag en nog steeds een avondklok en gesloten winkels tot begin zomer. Eerst de horeca maar weer open, die zijn het langst dichtgeweest.
Ik dacht dat we voorraden hadden ondertussenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Ah, de AstraZenica gifbeker is net genoemd door de Jonge.
Het al trage tempo gaat nog verder omlaag.
https://www.nu.nl/coronav(...)er-doses-levert.html
Ja, is ook zo. Daarom niet realistischquote:Op maandag 25 januari 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat de wereld veel te veel met elkaar verbonden is om dat te kunnen doen. In het VK hadden ze 1 of 2 dagen bijna geen vrachtwagens die naar binnen kwamen en er waren al problemen in de supermarkten.
Ik wil de horeca ook weer z.s.m. open hebben en wat mij betreft gaan ze massaal weer open zodra de winkels ook weer mogen, maar onderwijs is natuurlijk wel ietsje belangrijker.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch niet. Dan zitten we straks weer op 10.000 besmettingen per dag en nog steeds een avondklok en gesloten winkels tot begin zomer. Eerst de horeca maar weer open, die zijn het langst dichtgeweest.
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Zijn nog steeds bijna een miljoen mensen. Er vanuit gaande dat ze daar vooral mensen hoog in risicogroepen mee vaccineren kan dat nog steeds een heel groot verschil maken.quote:Vrijdag werd bekend dat de EU veel minder vaccins van AstraZeneca krijgt geleverd. Van de geplande 80 miljoen doses voor het eerste kwartaal blijven er 31 miljoen over. Voor Nederland betekent dat dat niet 2,3 miljoen, maar 920.000 mensen ermee ingeënt kunnen worden.
Och, ik moet ook al een bijna een jaar onderwijs volgen vanaf mijn laptop, dan kunnen die kinderen dat ook wel. De studenten moeten zich niet zo aanstellen en zich even voor een paar weken aanpassen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe naar het ook mag klinken, horeca is minder cruciaal voor de bevolking dan onderwijs. De kans dat horeca eerder open gaat dan onderwijs, detailhandel e.d. lijkt mij echt heel klein.
Niet zo trollen hèquote:Op maandag 25 januari 2021 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Och, ik moet ook al een bijna een jaar onderwijs volgen vanaf mijn laptop, dan kunnen die kinderen dat ook wel. De studenten moeten zich niet zo aanstellen en zich even voor een paar weken aanpassen.
Haha het tempo gaat omlaag... langzamer dan dit kan niet... 2023 iedereen gevaccineerd!quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Wel interessant om in die zin te kijken naar Israel. Zitten nu nog wel even in ellende, maar het aantal ziekenhuisopnames lijkt in de groep van gevaccineerde mensen enorm af te nemen (kan de bron even niet herinneren).quote:Op maandag 25 januari 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Zijn nog steeds bijna een miljoen mensen. Er vanuit gaande dat ze daar vooral mensen hoog in risicogroepen mee vaccineren kan dat nog steeds een heel groot verschil maken.
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Kleine voorraden voor mensen die tweede prik moeten ontvangen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik dacht dat we voorraden hadden ondertussen
6 miljoen x 2 prikken = 12 miljoen prikken / huidig maximale priktempo 200K per week -> 60 weken.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel interessant om in die zin te kijken naar Israel. Zitten nu nog wel even in ellende, maar het aantal ziekenhuisopnames lijkt in de groep van gevaccineerde mensen enorm af te nemen (kan de bron even niet herinneren).
Hoeveel miljoen mensen vallen in Nederland in de risicogroep? Hoeveel van de restricties kunnen losgelaten worden nadat je klaar bent met het vaccineren van deze mensen?
Het is niet echt bedoeld als trollen, meer cynisme. Het is stuitend dat ze het hoger onderwijs al een jaar lang opzadelen met inferieur afstandsonderwijs en hier wordt met geen woord over gesproken in de kamer. Het hele land schreeuwt moord en brand om het PO en VO maar hiervoor kijken we al een jaar weg. Wij niet, dan zij ook niet. Blijf maar lekker dicht tot einde zomer als we door het openstellen van dat nog langer met een avondklok en sluitingen zitten. De studenten zijn ook de toekomst van Nederland en die laten we ook al sinds maart thuis zitten.quote:
De prikstraten zijn nog wel schaalbaar, mijn vrouw was er vorige week en er was 1(!) verpleegkundige aan het prikken terwijl er ruimte was voor 12 of nog meer. Er is nu nog niet genoeg te doen voor ze. Voor zowat alles wat er nu ligt is er al een afspraak gemaakt. Zolang ze zeker willen weten dat die afspraak door kan gaan en het niet stiekem opeens op is kun je weinig sneller.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
6 miljoen x 2 prikken = 12 miljoen prikken / huidig maximale priktempo 200K per week -> 60 weken.
(zal ongetwijfeld niet helemaal kloppen)
Dit van de student die claimed zsm Nederland te gaan verlaten als hij afgestudeerd is omdat hij niet vrij genoeg is hier. Da's wel een beetje uh.....ongerijmd, zeg maar.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is niet echt bedoeld als trollen, meer cynisme. Het is stuitend dat ze het hoger onderwijs al een jaar lang opzadelen met inferieur afstandsonderwijs en hier wordt met geen woord over gesproken in de kamer. Het hele land schreeuwt moord en brand om het PO en VO maar hiervoor kijken we al een jaar weg. Wij niet, dan zij ook niet. Blijf maar lekker dicht tot einde zomer als we door het openstellen van dat nog langer met een avondklok en sluitingen zitten. De studenten zijn ook de toekomst van Nederland en die laten we ook al sinds maart thuis zitten.
Studenten zijn een te kleine groep. Die kun je altijd naaien als kabinet, niemand behalve de studenten zelf geven er om.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is niet echt bedoeld als trollen, meer cynisme. Het is stuitend dat ze het hoger onderwijs al een jaar lang opzadelen met inferieur afstandsonderwijs en hier wordt met geen woord over gesproken in de kamer. Het hele land schreeuwt moord en brand om het PO en VO maar hiervoor kijken we al een jaar weg. Wij niet, dan zij ook niet. Blijf maar lekker dicht tot einde zomer als we door het openstellen van dat nog langer met een avondklok en sluitingen zitten. De studenten zijn ook de toekomst van Nederland en die laten we ook al sinds maart thuis zitten.
Het huidige maximale priktempo ligt lager, die 200k per week verwachten ze in februari te bereiken.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
6 miljoen x 2 prikken = 12 miljoen prikken / huidig maximale priktempo 200K per week -> 60 weken.
(zal ongetwijfeld niet helemaal kloppen)
https://www.nu.nl/coronav(...)egentigplussers.htmlquote:GGD GHOR verwacht dat de GGD's in de loop van februari wekelijks 200.000 mensen kunnen inenten. Dat aantal moet in de maanden daarna verder oplopen.
Iedereen wil maar iets over z'n eigen situatie horen. We horen niets over dit, over dat, over zus, over zo. En als we iets over een andere groep horen zijn we boos en dan gunnen we die ook het licht niet in de ogen. Wij niet, zij niet. Het egoïsme viert hoogtij, helaas.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
en het werd lente / zomer. Dat scheelt ook een slok op een borrel. Ik herken wel wat je zegt. Het lijkt uitzichtloosquote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik het slecht trek de laatste weken. Afgelopen vrijdag het dieptepunt na het nieuws van veel minder vaccins het eerste half jaar.
Ik mis perspectief, eerste lockdown was in die zin veel beter te behappen. Enorme piek en daarna was het eigenlijk alleen maar goed nieuws en konden we elke keer weer uitkijken naar meer versoepelingen.
Ja dat kan, maar sommige bedrijven willen dat niet in licentie laten produceren. Daarnaast is het ook zo dat er niet ineens 10 fabrieken zijn die dat kunnen gaan doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
Ik heb dus helemaal geen verstand van het produceren van vaccins oid. Dus vandaar dat ik het maar hier vraag:
Kunnen andere (vaccin) fabrieken niet gewoon helpen bij de productie van de vaccins? Even afgezien van het "geheim" van het recept en de financiele belangen. Maar het klinkt mij erg ongeloofwaardig dat met zo'n groot belang wij als wereld er niet in slagen om binnen een maand zeg 2 miljard (of zelfs 7) vaccins te produceren. Er worden in een week hele ziekenhuizen in china uit de grond gestampt......
Is dit een eigendoms/financiele kwestie of is dit gewoon echt niet mogelijk?
het zet wel de berichten van Verzamelaar in een perspectief. Ik, ik en ik.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedereen wil maar iets over z'n eigen situatie horen. We horen niets over dit, over dat, over zus, over zo. En als we iets over een andere groep horen zijn we boos en dan gunnen we die ook het licht niet in de ogen. Wij niet, zij niet. Het egoïsme viert hoogtij, helaas.
Hadden we niet flexibele fabrieken moeten bouwen die snel kunnen schakelen met het maken van vaccins? En wat betreft die licentie. Dat gaat echt mijn petje te boven. Geef die ontwikkelaars gewoon waar ze recht op hebben (miljarden dus)en produceren die hap. De hele wereld staat in brand en dan gaan we steggelen over licenties......quote:Op maandag 25 januari 2021 14:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar sommige bedrijven willen dat niet in licentie laten produceren. Daarnaast is het ook zo dat er niet ineens 10 fabrieken zijn die dat kunnen gaan doen.
Pfizer weigerde, dacht ik. Zagen we eerder ook bij het testen, waar een fabrikant van apparatuur om grootschalig PCR tests af te werken weigerde de samenstelling van de gebruikte reagentia vrij te geven.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
Ik heb dus helemaal geen verstand van het produceren van vaccins oid. Dus vandaar dat ik het maar hier vraag:
Kunnen andere (vaccin) fabrieken niet gewoon helpen bij de productie van de vaccins? Even afgezien van het "geheim" van het recept en de financiele belangen. Maar het klinkt mij erg ongeloofwaardig dat met zo'n groot belang wij als wereld er niet in slagen om binnen een maand zeg 2 miljard (of zelfs 7) vaccins te produceren. Er worden in een week hele ziekenhuizen in china uit de grond gestampt......
Ik ben geen student en vind dat studenten keihard genaaid worden zonder enige compensatie. Misschien wel het meest genaaid van alle bevolkingsgroepen, met als enige voordeel dat ze waarschijnlijk niet dood gaan mochten ze corona oplopen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedereen wil maar iets over z'n eigen situatie horen. We horen niets over dit, over dat, over zus, over zo. En als we iets over een andere groep horen zijn we boos en dan gunnen we die ook het licht niet in de ogen. Wij niet, zij niet. Het egoïsme viert hoogtij, helaas.
Mja, dat begrijp ik opzich ook wel.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:45 schreef aartstyle het volgende:
[..]
het zet wel de berichten van Verzamelaar in een perspectief. Ik, ik en ik.
Ja, maar let op, niet iedereen wordt geprikt door de GGDs. Verzorgingshuizen gaan straks zelf prikken (vanaf morgen geloof ik), en de 60+ groep met medische indicatie wordt door de huisartsen geprikt. Als die mee gaan prikken, en er zijn genoeg vaccins, dan kan het rap gaan.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:43 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het huidige maximale priktempo ligt lager, die 200k per week verwachten ze in februari te bereiken.
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)egentigplussers.html
Ja idd, dat was Roche als ik me goed herinner. Geen idee hoe dit op een goede manier geregeld zou kunnen worden, maar de hoeveelheid vaccins die nodig zijn is natuurlijk ook bizar. Daarbij alleen al de grondstoffen ook, de hoeveelheid glas die nodig is voor de buisjes is volgens mij echt gigantisch.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Pfizer weigerde, dacht ik. Zagen we eerder ook bij het testen, waar een fabrikant van apparatuur om grootschalig PCR tests af te werken weigerde de samenstelling van de gebruikte reagentia vrij te geven.
Klopt, in het park hangen met 23 graden en een biertje zou al een heel stuk helpen nu.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:43 schreef zoost het volgende:
[..]
en het werd lente / zomer. Dat scheelt ook een slok op een borrel. Ik herken wel wat je zegt. Het lijkt uitzichtloos
https://www.theguardian.c(...)rld-nears-100m-casesquote:Authorities in the impoverished southern African nation are scrambling to contain the accelerating spread of the coronavirus. Infections have doubled in just the past few weeks and three government ministers have died in the last 10 days.
Leuke symboolmaatregel weer. Gaan zij medische mondmaskers voor ons vergoeden? En aangezien ze duurder en moeilijk verkrijgbaar zijn, gaan mensen ze hergebruiken (zie je nu ook met de normale kapjes, gebruik mijne al sinds september ofzo) waardoor je dus niet het gewenste effect bereikt. Je gaat de mensen alleen maar meer opzadelen en lastig vallen met een steeds breder pakket aan ditjes- en datjes. Ze zijn het spoor volledig bijster, weten van gekte niet meer wat ze moeten verzinnen omdat de cijfers niet dalen en men overtuigt is dat dat ook maakbaar is.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:48 schreef RipCity het volgende:
100% zeker ook dat dit binnen nu en maand hier komt na Duitsland Frankrijk en nu waarsch uk:
Medical-grade masks should be compulsory in shops, says former health secretary
Former health secretary Jeremy Hunt has joined growing calls for medical-grade masks to be made compulsory on public transport and in shops.
It comes as experts fear that cloth masks, which are often homemade, are not of a good enough quality to cope with the emerging new strains of COVID-19.
Mr Hunt said "last time we waited too long" before taking action on masks, adding "let's not make the same mistake again".
He also questioned whether the two-metre social distancing rule was sufficient.
(Bbc).
Je zal maar glasblazer zijn, gouden tijdenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
de hoeveelheid glas die nodig is voor de buisjes is volgens mij echt gigantisch
Ik vind het wel goed. Liever maskers die wel werken dan maskers die niet werken.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:48 schreef RipCity het volgende:
100% zeker ook dat dit binnen nu en maand hier komt na Duitsland Frankrijk en nu waarsch uk:
Medical-grade masks should be compulsory in shops, says former health secretary
Weet je ook hoeveel bierflesjes er nu in de supermarkt staanquote:Op maandag 25 januari 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja idd, dat was Roche als ik me goed herinner. Geen idee hoe dit op een goede manier geregeld zou kunnen worden, maar de hoeveelheid vaccins die nodig zijn is natuurlijk ook bizar. Daarbij alleen al de grondstoffen ook, de hoeveelheid glas die nodig is voor de buisjes is volgens mij echt gigantisch.
Maar hoe worden ze genaaid dan? Het is kut, dat lijkt me evident, maar dat is toch niet genaaid worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ben geen student en vind dat studenten keihard genaaid worden zonder enige compensatie. Misschien wel het meest genaaid van alle bevolkingsgroepen, met als enige voordeel dat ze waarschijnlijk niet dood gaan mochten ze corona oplopen.
Met mondkapje geblazen hoop ikquote:Op maandag 25 januari 2021 14:53 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Je zal maar glasblazer zijn, gouden tijden
Uiteraard kan dat. Een vaccin is uiteindelijk slechts een spuitje gevuld met een vloeistof specifieke samenstelling, dat kan je elke fabriek maken met de juiste machines en het juiste recept.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
Ze zijn helemaal niet moeilijk te krijgen. Hier heb je 40 van die dingen voor 45 euro, dus amper een euro per stuk: https://hulptroepen.nu/pr(...)altic-mask-40-stuks/quote:Op maandag 25 januari 2021 14:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gaan zij medische mondmaskers voor ons vergoeden? En aangezien ze duurder en moeilijk verkrijgbaar zijn, gaan mensen ze hergebruiken (zie je nu ook met de normale kapjes, gebruik mijne al sinds september ofzo) waardoor je dus niet het gewenste effect bereikt.
Dan moeten we ze idd maar dwingen. Laat die relschoppers daar eens gaan dreigen..... Maar gelieve wel zonder de fabriek te slopenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat. Een vaccin is uiteindelijk slechts een spuitje gevuld met een vloeistof specifieke samenstelling, dat kan je elke fabriek maken met de juiste machines en het juiste recept.
Helaas is dat laatste iets wat de verschillende fabrikanten niet zo snel delen en ligt het lot van onze vrijheid letterlijk in de handen van een paar grote fabrikanten.
Onder andere met collegegeld. Ze moeten voor 2020 en 2021 volledig lappen maar krijgen op geen enkele manier waar voor dat geld. Studenten hebben veel bijbaantjes, vooral in de horeca. Huur voor de kamer moet ook gewoon betaald worden. Om maar even wat voorbeelden te noemen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar hoe worden ze genaaid dan? Het is kut, dat lijkt me evident, maar dat is toch niet genaaid worden.
Oke, goed punt. Daar verdienen ze wel compensatie voor idd.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onder andere met collegegeld. Ze moeten voor 2020 en 2021 volledig lappen maar krijgen op geen enkele manier waar voor dat geld. Studenten hebben veel bijbaantjes, vooral in de horeca. Huur voor de kamer moet ook gewoon betaald worden. Om maar even wat voorbeelden te noemen.
Je hebt toch geen kamer meer nodig nu je thuis je studie kan volgen?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
Onder andere met collegegeld. Ze moeten voor 2020 en 2021 volledig lappen maar krijgen op geen enkele manier waar voor dat geld. Studenten hebben veel bijbaantjes, vooral in de horeca. Huur voor de kamer moet ook gewoon betaald worden. Om maar even wat voorbeelden te noemen.
Huisartsen prikken deze groep ook jaarlijks met het griepvaccin, moeten ze kunnen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:57 schreef Freudie het volgende:
Nog even nagekeken:
Thuiswonenden ouder dan 75, niet mobiel 60-75 door Huisarts
18-60 jaar met medische indictie: Huisarts
18-60 jaar zonder medische indicatie: GGD / Huisarts
Huisartsen zijn gewend om als een malle griepvaccins te plaatsen, dus als die groepen eenmaal aan de beurt zijn, kan het echt hard gaan.
Let wel: informatie van 3 weken geleden, en dat verandert nogal eens, maar geloof dat de prikkers niet aangepast zijn.
GGD prikt niet iedereen, sterker nog, van de belangrijkste groepen prikt de GGD denk ik niet de meerderheid (verdeling wie prikt staat er niet bij van de 18-60 jarigen).
Ik snap dat iedere bevolkingsgroep wel iets heeft waardoor ze geraakt worden. Iedereen heeft het zwaar. Maar er zijn wel bepaalde takken (inderdaad o.a. MBO/HBO/Universiteit, maar ook een horeca sector) waar ik het extra zuur voor vind omdat ze helemaal onderaan staan. Ze worden als eerste getroffen en krijgen pas als laatste weer wat meer vrijheid. Ik kan me goed voorstellen dat oa studenten het dus best frustrerend vinden dat de overheid wellicht te vroeg versoepelt; enkel en alleen vanwege oa de basisscholen. Dat betekent namelijk wel dat er een aannemelijke kans is dat zij juist langer getroffen worden. Nog langer. Ik erken ook wel dat basisscholen net even wat belangrijker zijn, maar die hebben tenminste nog het voordeel dat ze zeer hoog op de prioriteiten lijst staan.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mja, dat begrijp ik opzich ook wel.
Op het moment dat je student bent (die indruk krijg ik van de posts van @:DeVerzamelaar) en in bijvoorbeeld een studentenhuis woont en ziet dat je nu al bijna een jaar nog maar weinig kunt kan ik me best voorstellen dat je wilt weten hoe het voor jouw situatie is.
Ik wil bijvoorbeeld ook graag weten wanneer kinderopvang weer open gaat, want dat zou mijn leven ook weer makkelijker maken. Ik zit niet zo hoog in die boosheid dat ik het anderen niet 'gun' oid dat die sector dan niet open kan oid, maar ik kan wel enigzins begrijpen dat je op een kookpunt komt.
Om het even in een hele rare context te plaatsen, en corrigeer me als ik 't fout heb @:DeVerzamelaar , dit is het soort boosheid dat bij sommigen tot uiting komt in de rellen van afgelopen weekend. Onbegrip e.d.
Je kunt je ook uitschrijven en je studie later oppakken. Lijkt mij helemaal geen slecht idee eerlijk gezegd.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onder andere met collegegeld. Ze moeten voor 2020 en 2021 volledig lappen maar krijgen op geen enkele manier waar voor dat geld.
--quote:Op maandag 25 januari 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mja, dat begrijp ik opzich ook wel.
Op het moment dat je student bent (die indruk krijg ik van de posts van @:DeVerzamelaar) en in bijvoorbeeld een studentenhuis woont en ziet dat je nu al bijna een jaar nog maar weinig kunt kan ik me best voorstellen dat je wilt weten hoe het voor jouw situatie is.
Ik wil bijvoorbeeld ook graag weten wanneer kinderopvang weer open gaat, want dat zou mijn leven ook weer makkelijker maken. Ik zit niet zo hoog in die boosheid dat ik het anderen niet 'gun' oid dat die sector dan niet open kan oid, maar ik kan wel enigzins begrijpen dat je op een kookpunt komt.
Om het even in een hele rare context te plaatsen, en corrigeer me als ik 't fout heb @:DeVerzamelaar , dit is het soort boosheid dat bij sommigen tot uiting komt in de rellen van afgelopen weekend. Onbegrip e.d.
Dit inderdaad. Misschien een tegenvaller, maar met die 1,4 miljoen Pfizer en 200.000 Moderna er ook nog bij moet je toch al een zeer merkbaar resultaat gaan krijgen. Januari is al weer bijna voorbij. En dan heb je nog maar 2 maanden voor het volgende kwartaal. Dan moet de druk op de IC toch al wel flink minder kunnen worden.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
Zijn nog steeds bijna een miljoen mensen. Er vanuit gaande dat ze daar vooral mensen hoog in risicogroepen mee vaccineren kan dat nog steeds een heel groot verschil maken.
Het is misschien niet zo slim om dit soort dingen op internet te posten.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt ik heb al maanden dat kookpunt bereikt en zal ook wanneer het hier in de omgeving los komt ook de straat op gaan. Om maanden van opgekropte frustraties en onbegrip te botvieren, die neiging heb ik, heel vreemd. Ik was voor corona nooit zo maar ik merk dat ik een steeds korter lontje krijg.
Collegegeld is kut, maar als ze dat niet betalen hebben ze volgend jaar helemaal geen school meer.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het opportunisme viert hoogtij hier zo te lezen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Je hebt toch geen kamer meer nodig nu je thuis je studie kan volgen?
Met dus als risico dat al die scholen straks omvallen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt je ook uitschrijven en je studie later oppakken. Lijkt mij helemaal geen slecht idee eerlijk gezegd.
Zoek eens een andere uitlaatklep... Sporten bijv. Praten met anderen. Dit is niet gezond wat jij doetquote:Op maandag 25 januari 2021 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt ik heb al maanden dat kookpunt bereikt en zal ook wanneer het hier in de omgeving los komt ook de straat op gaan. Om maanden van opgekropte frustraties en onbegrip te botvieren, die neiging heb ik, heel vreemd. Ik was voor corona nooit zo maar ik merk dat ik een steeds korter lontje krijg.
Kunnen die mooi weer genationaliseerd wordenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met dus als risico dat al die scholen straks omvallen.
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Collegegeld is kut, maar als ze dat niet betalen hebben ze volgend jaar helemaal geen school meer.
Huur opzeggen want geen kamer meer nodig.
Bijbaan gedeelte is klote, maar niet onoverkomelijk als je dus weer thuis gaat wonen. Misschien geen geld meer voor Balenciagas, lijkt me niet per se genaaid worden.
Sporten en aanpraten met andere is juist erg moeilijk gemaakt de laatste maanden....quote:Op maandag 25 januari 2021 14:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zoek eens een andere uitlaatklep... Sporten bijv. Praten met anderen. Dit is niet gezond wat jij doet
Dat lijkt me schromelijk overdreven. Universiteit Leiden of TU Delft zijn echt niet opeens failliet. Bovendien is de financiële situatie van het opleidingsinstituut niet de verantwoordelijkheid van de student, die moet vooral aan zichzelf denken.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met dus als risico dat al die scholen straks omvallen.
Maar daar heb je toch niks aan? Sterker nog, het wordt er alleen maar slechter van.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In verhouding met de normale glasproduktie valt dat wel mee. Zo produceerde de EU in 2007 48 miljard glazen flessen en 14 miljard glazen containers (voor voedsel) <2.5 liter.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja idd, dat was Roche als ik me goed herinner. Geen idee hoe dit op een goede manier geregeld zou kunnen worden, maar de hoeveelheid vaccins die nodig zijn is natuurlijk ook bizar. Daarbij alleen al de grondstoffen ook, de hoeveelheid glas die nodig is voor de buisjes is volgens mij echt gigantisch.
Je kan nog altijd buiten sporten. Je mag nog altijd op bezoek bij anderen om te praten, of per telefoon, beeldbellen enz.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Sporten en aanpraten met andere is juist erg moeilijk gemaakt de laatste maanden....
Mensen die sterven zijn ook van de IC af.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vorige week maandag 14 IC patienten erbij. Vandaag 16 mensen van de IC af
Het gaat heel zweverig klinken, maar ik denk dat we meer moeten zoeken naar de verbinding dan wat de verschillende groepen van elkaar laat verschillen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat iedere bevolkingsgroep wel iets heeft waardoor ze geraakt worden. Iedereen heeft het zwaar. Maar er zijn wel bepaalde takken (inderdaad o.a. MBO/HBO/Universiteit, maar ook een horeca sector) waar ik het extra zuur voor vind omdat ze helemaal onderaan staan. Ze worden als eerste getroffen en krijgen pas als laatste weer wat meer vrijheid. Ik kan me goed voorstellen dat oa studenten het dus best frustrerend vinden dat de overheid wellicht te vroeg versoepelt; enkel en alleen vanwege oa de basisscholen. Dat betekent namelijk wel dat er een aannemelijke kans is dat zij juist langer getroffen worden. Nog langer. Ik erken ook wel dat basisscholen net even wat belangrijker zijn, maar die hebben tenminste nog het voordeel dat ze zeer hoog op de prioriteiten lijst staan.
Ik zie niet in waarom dit geen tijdelijke oplossing kan zijn. Kut, ja. Genaaid, nee.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]![]()
Ja, vertel de studenten maar dat ze weer thuis moeten gaan wonen. Je snapt toch wel dat dat totaal geen oplossing is?
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dit geen tijdelijke oplossing kan zijn.
Misschien, ik weet het niet. Kan me alleen wel voorstellen dat het collegegeld een zeer belangrijke factor op de begroting van hogescholen en universiteiten is.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me schromelijk overdreven. Universiteit Leiden of TU Delft zijn echt niet opeens failliet. Bovendien is de financiële situatie van het opleidingsinstituut niet de verantwoordelijkheid van de student, die moet vooral aan zichzelf denken.
Serieus, jouw random feitjes zijn echt bizar. Of je bent een echte pro-googlerquote:Op maandag 25 januari 2021 15:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In verhouding met de normale glasproduktie valt dat wel mee. Zo produceerde de EU in 2007 48 miljard glazen flessen en 14 miljard glazen containers (voor voedsel) <2.5 liter.
https://ec.europa.eu/euro(...)hp?title=File:Glass_(CPA_Group_26.1)_Production_of_selected_products,_EU-27,_2007_(1).PNG
Weerbaarheidstraining iets voor je?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, ik denk dat je je nu een beetje vergist.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Totaal gebrek aan inlevingsvermogen dus.
Netjes gezegd, zelfde storm maar verschillende bootjes. Niet elke situatie is hetzelfde en er kan best wel wat meer gedaan worden om te zorgen dat we er allemaal door heen komen. zweef, zweef..quote:Op maandag 25 januari 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat heel zweverig klinken, maar ik denk dat we meer moeten zoeken naar de verbinding dan wat de verschillende groepen van elkaar laat verschillen.
We zitten inderdaad allemaal in deze situatie, de één heeft het op dit moment zwaarder dan de ander. Ik hoop dat we stoppen met dat belachelijk maken en dat we het meer erkennen en kijken waar we kunnen helpen.
Ik heb maart/april vorig jaar echt een ontzettende kutperiode gehad en heb toen veel hulp gehad, ook vanuit hoeken die ik nooit verwacht had.
Om iets compleet belachelijks te noemen, zijn er hier geen docenten op universiteiten oid die studenten op de achtergrond wat kunnen helpen?
Ik denk niet dat we op dit moment echt hoeven te rekenen op hulp vanuit de overheid die verder gaat dan financieel, dus laten we het zelf doen
Wat bij mij altijd helpt: Ga helemaal los op een bokszak. Al je frustratie er even uit rammen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Plak er een foto van Hugo de Jonge's gezicht op voor extra motivatiequote:Op maandag 25 januari 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat bij mij altijd helpt: Ga helemaal los op een bokszak. Al je frustratie er even uit rammen.
Prima, maar van mij krijgen ze op dit moment niets.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet. Kan me alleen wel voorstellen dat het collegegeld een zeer belangrijke factor op de begroting van hogescholen en universiteiten is.
TU Delft heeft een begroting van 660 miljoen, ruim 20.000 studenten die 2060 euro betalen voor NL studenten en 10.000 per jaar voor buitenlandse studenten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet. Kan me alleen wel voorstellen dat het collegegeld een zeer belangrijke factor op de begroting van hogescholen en universiteiten is.
Doe ik met je meequote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Als er straks een 3 verschijnt als eerste cijfer ga ik nog naar de super voor 2 halve liters weizen. Positief blijven![]()
Zou top zijn. Maar ik durf er haast een wedje op te leggen dat dat niet gaat uitkomen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Als er straks een 3 verschijnt als eerste cijfer ga ik nog naar de super voor 2 halve liters weizen. Positief blijven![]()
Het is wel mooi weer daar voor, in mijn hoekje van het land althans. Proost alvastquote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Ik denk niet dat iedere hogeschool of uni de begroting van een TU Delft heeft.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
TU Delft heeft een begroting van 660 miljoen, ruim 20.000 studenten die 2060 euro betalen voor NL studenten en 10.000 per jaar voor buitenlandse studenten.
College gelden zullen mischien tussen de 60 en 100 miljoen per jaar zijn. 10-15% dus, dat is met wat overheidssteun wel te doen, lijkt mij.
Niet iedere student kan makkelijk thuis gaan wonen natuurlijk. Dat moet ook maar kunnen bij je ouders. Onder andere.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je vindt dat een student genaaid wordt omdat 'ie niet even tijdelijk thuis wil wonen be my guest hoor, maar heel serieus ben je niet te nemen dan. Overigens ook niet voor het eerst.
3999quote:Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou top zijn. Maar ik durf er haast een wedje op te leggen dat dat niet gaat uitkomen.
Weet je wat pas naïef is? Denken dat je tijdens een pandemie gewoon de plannen die je had gemaakt kunt uitvoeren alsof er niks aan de hand is.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee. Maar je naïviteit is wel grappig
Klopt, Delft heeft veruit de grootste begroting van de TU's maar ook veruit de meeste studenten, Eindhoven zit op iets van 300 miljoen met de helft van de studenten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iedere hogeschool of uni de begroting van een TU Delft heeft.
Overigens prima als ze het wel kunnen dragen natuurlijk.
Uitzonderingen zijn er altijd. Over het algemeen is het mogelijk. Niet ideaal, zeker. Maar wel gewoon een oplossing.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet iedere student kan makkelijk thuis gaan wonen natuurlijk. Dat moet ook maar kunnen bij je ouders. Onder andere.
Dikgedrukte is natuurlijk niet geheel 100% objectief. Voor iedere groep zijn er wel argumenten te bedenken waarom het voor die groep net even wat makkelijker is dan voor anderen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat pas naïef is? Denken dat je tijdens een pandemie gewoon de plannen die je had gemaakt kunt uitvoeren alsof er niks aan de hand is.
Iedereens leven staat compleet op z'n kop hierdoor. Ik snap best dat het voor studenten klote is, maar zij hebben ook het voordeel dat ze nog weinig tot geen grote verplichtingen zijn aangegaan. Als er een groep aan weinig dingen vastzit, zijn het wel studenten. Dus voor hen is het makkelijker dan voor de meeste anderen om je leven aan te passen naar deze situatie.
Een discussie wie het meest getroffen wordt is tamelijk zinloos. Als men maar begrijpt dat het normale leven er even niet in zit. Ik ben heel eerlijk, ik ben zeker niet het meest de dupe. En indien nodig ben ik ook echt bereid om bijvoorbeeld extra belasting te betalen om de mensen die harder getroffen worden te helpen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat pas naïef is? Denken dat je tijdens een pandemie gewoon de plannen die je had gemaakt kunt uitvoeren alsof er niks aan de hand is.
Iedereens leven staat compleet op z'n kop hierdoor. Ik snap best dat het voor studenten klote is, maar zij hebben ook het voordeel dat ze nog weinig tot geen grote verplichtingen zijn aangegaan. Als er een groep aan weinig dingen vastzit, zijn het wel studenten. Dus voor hen is het makkelijker dan voor de meeste anderen om je leven aan te passen naar deze situatie.
Dat is alleen het eerste jaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
Als je je voor februari uitschrijft, krijg je trouwens het betaalde collegegeld terug. Dat was althans zo toen ik dat zelf deed 20 jaar geleden
Maar toch een goede tip, toch? De eerstejaars maken een behoorlijk groot deel uit van de totale poule.quote:
Precies. En dus worden studenten niet meer of minder genaaid.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dikgedrukte is natuurlijk niet geheel 100% objectief. Voor iedere groep zijn er wel argumenten te bedenken waarom het voor die groep net even wat makkelijker is dan voor anderen.
Haha net geen weizenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 4.017 nieuw gemelde positieve testen
- 169 nieuwe ziekenhuisopnames
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Kut, daar gaat mijn Weizen..... Scheelde niet veel, haha!quote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Ohh netjes.. Morgen onder de 4K en woensdag t/m vrijdag weer omhoog. Maar dan wel onder de aantallen van vorige week woensdag t/m vrijdag. En zo blijven we dalenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Dagelijks bijna -100 correctie, ik reken hem goedquote:
PROOSTquote:Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dagelijks bijna -100 correctie, ik reken hem goed
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Wel nondeju, je zat er welgeteld maar 18 onder.quote:
Nee, het was ook niet m'n bedoeling om een wedstrijdje "wie is het zieligst" ervan te maken. Ik wil alleen maar aangeven dat zo'n crisis vraagt om flexibiliteit. Je kunt wel star blijven vastklampen aan wat je eerder van plan was te gaan doen, maar omdat de omstandigheden dusdanig veranderd zijn, is het verstandiger om alles even te heroverwegen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dikgedrukte is natuurlijk niet geheel 100% objectief. Voor iedere groep zijn er wel argumenten te bedenken waarom het voor die groep net even wat makkelijker is dan voor anderen.
We zien het door de vingers. Het verschil is zo klein dat weje die halve liters gunnen op de maandag.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Haagsie je plaatje blijft hangenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Haags het volgende:
Top cijfers!!
Is het idee van een avondklok al ter sprake gekomen?
Wou het net vragen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Noppie2000 het volgende:
Vorige week maandag 4.822 voor de geïnteresseerden.
Jawel.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar toch een goede tip, toch? De eerstejaars maken een behoorlijk groot deel uit van de totale poule.
Goed nieuws dat we even nodig hebbenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Heb je nog niet door de servers van Fok! op omvallen staan?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Waarom mag het gifje van die hond niet? Das cult man
Edit: Ik bedoel hont.
Ja, want ze kunnen wel even weer tijdelijk thuis gaan wonenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies. En dus worden studenten niet meer of minder genaaid.
quote:
Onbegrijpelijk inderdaadquote:Op maandag 25 januari 2021 15:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Waarom mag het gifje van die hond niet? Das cult man
Edit: Ik bedoel hont.
Netjes inderdaad. Morgen 3,5k?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
dinsdag: 4.986
woensdag: 6.148
donderdag: 6.575
vrijdag: 6.093
zaterdag: 5.340
zondag: 5.598
maandag: 4.822
totaal: 39.562
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017
totaal: 35.727
Toch wederom een mooie daling van 4000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
16 gemeentes met 0 besmettingen
24 gemeentes met 1 besmettingen
57 gemeentes met 2-4 besmettingen
104 gemeentes met 5-9 besmettingen
60 gemeentes met 10-14 besmettingen
32 gemeentes met 15-19 besmettingen
32 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Avondklok maar afschaffen ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Prima cijfers, wat een overdreven paniek met die avondklokquote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Ondanks de mooie daling van vandaag, gaat het weekgemiddelde natuurlijk nog steeds veel te langzaam.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Een stropop en een dooddoener weer. Wat een niveau.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijna 25% in een week. Als we dat volhouden staan we over een maand in de kroegquote:Op maandag 25 januari 2021 15:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ondanks de mooie daling van vandaag, gaat het weekgemiddelde natuurlijk nog steeds veel te langzaam.
Het moet echt beter willen we kunnen versoepelen. Kantoren veel meer controleren zal al een hoop schelen.
Ik heb OCGCD (Obsessive-compulsive googling & calculating disorder).quote:Op maandag 25 januari 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus, jouw random feitjes zijn echt bizar. Of je bent een echte pro-googler
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ondanks de mooie daling van vandaag, gaat het weekgemiddelde natuurlijk nog steeds veel te langzaam.
Het moet echt beter willen we kunnen versoepelen. Kantoren veel meer controleren zal al een hoop schelen.
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
30 Utrecht
Voor zo'n relatief grote stad is dit wel echt
Ja, maar dat wisten we alquote:Op maandag 25 januari 2021 15:25 schreef Noordzijde het volgende:
We kunnen dus ook wel concluderen dat de Britse variant vrij overdreven wordt.
25%??? van 39k naar 35k in een week. Is 10%. Dus dat wordt dan eind aprilquote:Op maandag 25 januari 2021 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bijna 25% in een week. Als we dat volhouden staan we over een maand in de kroeg.
Dat was in december ja. Vorige week was het 11,7% geloof ik?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef xFriendx het volgende:
10.4% is ook wel fijn. Dat zat niet heel lang terug nog ergens tegen de 13% ?
Nee, want de Britse golf is gepland voor eind maart.quote:
Ze waren inderdaad nogal aan de late kant met het invoeren van maatregelen na de zomer.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben hogere cijfers gehad terwijl de kroegen nog open waren in oktober.
Nee dit is het effect van de rellen.quote:
Percentage Britse variant zal ondertussen boven de 15% zitten. Een avondklok van 18 tot 6 lijkt me dus wel gepast.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Haags het volgende:
Top cijfers!!
Is het idee van een avondklok al ter sprake gekomen?
In maart rijdt ie hier door de straten ja, de UK Golf!quote:Op maandag 25 januari 2021 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want de Britse golf is gepland voor eind maart.
Nu te laat met versoepelen. Met zulke cijfers hoef je toch niet meer in een politiestaat.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze waren inderdaad nogal aan de late kant met het invoeren van maatregelen na de zomer.
Ja, maar toen kwamen we uit een maand die begon met besmettingen <1000. Onvergelijkbaar met nu.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben hogere cijfers gehad terwijl de kroegen nog open waren in oktober.
Omdat een student meestal niet aan die studie vastzit. Je schrijft je elk jaar weer opnieuw in, dat is een bewuste keuze. Het is een beetje matig om je in september in te schrijven terwijl je eigenlijk niet tevreden bent over de geboden kwaliteit en dan gaat klagen dat je je collegegeld terug wil.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar als het gaat over studenten en collegeld wordt er ineens gesteigerd en komt de aloude dooddoener 'we hebben het allemaal zwaar' weer van stal
Het is vandaag 25% minder dan vorige week. Als we dat dagelijks zo volhouden, staan we over vier weken te hossen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
25%??? van 39k naar 35k in een week. Is 10%. Dus dat wordt dan eind april
Your mother had you tested?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik heb OCGCD (Obsessive-compulsive googling & calculating disorder).
Nee, dat kunnen we niet, we kunnen hooguit concluderen dat die variant niet erg actief is in Nederland tot dusverre.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:25 schreef Noordzijde het volgende:
Niet helemaal waar.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:25 schreef Noordzijde het volgende:
Dank voor deze posts elke dag.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Dat geldt voor alle ondernemers. Die verdienen dus ook geen steun en moeten maar gewoon even stoppen. Ok, gaan we doen. Bedankt Tijnquote:Op maandag 25 januari 2021 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat een student meestal niet aan die studie vastzit. Je schrijft je elk jaar weer opnieuw in, dat is een bewuste keuze. Het is een beetje matig om je in september in te schrijven terwijl je eigenlijk niet tevreden bent over de geboden kwaliteit en dan gaat klagen dat je je collegegeld terug wil.
Toen waren de andere cijfers een stuk alarmerender, net name de R was (eerste golf niet meegerekend) historisch hoog zo eind september begin oktober.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar toen kwamen we uit een maand die begon met besmettingen <1000. Onvergelijkbaar met nu.
doe eens niet zo realistisch, je bederft het feestje zoquote:Op maandag 25 januari 2021 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Even zonder gekheid, maar met alle maatregelen die we hebben zou de R echt veel lager moeten zijn (0,8, halvering elke 10 dagen).
Inmiddels zitten we 5 weken in een strenge lockdown.
Toen waren er 10.000 besmettingen per dag.
Met een halvering iedere 10 dagen hadden we nu op minder dan 1000(!) besmettingen per dag moeten zitten.
Dit betekent dat de maatregelen onnodig lang duren en de economische schade groter is dan nodig. Dit kan ook zijn omdat de Britse variant al flink rondgaat, maar dat lijkt nog niet eens het geval.
Nee, geen goede cijfers. Ik wil niet doemdenken, ik wil zoveel mogelijk mensen hier op wijzen om hopelijk wat te motiveren om contacten te mijden!
[ twitter ]
Waar baseer je die redenering op?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Even zonder gekheid, maar met alle maatregelen die we hebben zou de R echt veel lager moeten zijn (0,8, halvering elke 10 dagen).
Awwww....de liefde bloeit op in CORquote:Op maandag 25 januari 2021 15:32 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ben je single? Ik vraag dit voor een vriendin.
Ik denk dat hij het even aan het Googlen is.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:32 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Je opent een zaak voor de lange termijn, dat is niet iets dat je elk jaar weer opnieuw besluit.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle ondernemers.
Podcast SignaalWaarde SignaalWaarde is een podcast over coronastatistiek en coronacijfers door Marino van Zelst en Yorick Bleijenberg, in samenwerking met Maarten van Woerkom van Marino en Yorick, waar we hier iedere dag de cijfers van zien.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar baseer je die redenering op?
obviously.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:32 schreef Jazeg het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |