Hou vol & was je handen stuk! We doen dit samenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:06 schreef Celestien het volgende:
Ik word tegenwoordig regelmatig overvallen door een vlaag van jaloezie als ik op televisie mensen gezellig bij elkaar zie zitten, elkaar zie knuffelen of iets simpels als uit eten zie gaan.
Het is maar goed dat we op tv nog zien hoe het ooit was (en hoe het hopelijk ooit weer gaat worden), want ik zou bijna vergeten dat dit dingen waren die we voorheen deden zonder er bij na te denken.
Conclusie: daling lijkt nu wel echt gestopt te zijn, vrij vlakke lijn nu al voor ruim een week.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:07 schreef Simmertje het volgende:
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
2.384 (37)
Clinic: 1.720 (53)
CU: 664 (-16)
New:
Clinic: 169
ICU: 24
Nee, in een deel van die gevallen is de aandoening die vermeld wordt een gevolg van covid-19, of de uiteindelijke doodsoorzaak.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:08 schreef JosMert het volgende:
Dit CDC rapport bevestigt heel duidelijk dat comorbiditeit een heel belangrijke factor is bij de sterfte aan #Covid19: "For 6% of the deaths, COVID-19 was the only cause mentioned".
Dus bij 94 % van de aan Covid-19 gerelateerde sterfte is sprake van een samengaan met andere onderliggende ziektes.
https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/covid_weekly/index.htm
Maandag is altijd hoger, die lijkt me wel voorbarig.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Conclusie: daling lijkt nu wel echt gestopt te zijn, vrij vlakke lijn nu al voor ruim een week.
Haha man man man man man. Maandag altijd veel hoger.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Conclusie: daling lijkt nu wel echt gestopt te zijn, vrij vlakke lijn nu al voor ruim een week.
Meeste besmettingen worden in de huiselijke kring opgelopen. Waarom zouden we niet voor 2 weken alle huisgenoten verplichten om in zelfisolatie te gaan. Iedereen gewoon 2 weken op je eigen kamer blijven en afspreken wie wanneer de keuken mag gebruiken. (Wel goed ontsmetten!)quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb jij een voelspriet hiervoor ofzo 😂quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Haha man man man man man. Maandag altijd veel hoger.
Wacht nou gewoon af ipv voortijdig al conclusies te trekken.
Refereerde gewoon naar de grafiek die ik zie, even los van het feit hoeveel opnames er zijn op maandag.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Vorige week maandag minder (152) instroom in ziekenhuis.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het ''maandag effect''. Ziekenhuisopnames zijn dan altijd hoog.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat het virus IN huis komt? De schoorsteen of zo? Per post?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Meeste besmettingen worden in de huiselijke kring opgelopen. Waarom zouden we niet voor 2 weken alle huisgenoten verplichten om in zelfisolatie te gaan. Iedereen gewoon 2 weken op je eigen kamer blijven en afspreken wie wanneer de keuken mag gebruiken. (Wel goed ontsmetten!)
Geldt natuurlijk niet voor kinderen onder de 4
Houd vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Het is maar voor 2 weken, even om de curve wat te flatten.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:06 schreef Celestien het volgende:
Ik word tegenwoordig regelmatig overvallen door een vlaag van jaloezie als ik op televisie mensen gezellig bij elkaar zie zitten, elkaar zie knuffelen of iets simpels als uit eten zie gaan.
Het is maar goed dat we op tv nog zien hoe het ooit was (en hoe het hopelijk ooit weer gaat worden), want ik zou bijna vergeten dat dit dingen waren die we voorheen deden zonder er bij na te denken.
I know, ik kijk puur naar de grafieken. Ik bedoel het niet meteen als paniek, paniek. Het valt op dat de echte daling eruit lijkt te zijn. Op zich logisch aangezien het aantal besmettingen ook niet meer zo hard daalt als aantal weken terug.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het ''maandag effect''. Ziekenhuisopnames zijn dan altijd hoog.
Kijk maar eens bij vorige week
[ twitter ]
Dic-ta-tuur! Dic-ta-tuur!quote:Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Houd vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Het is maar voor 2 weken, even om de curve wat te flatten.
Maar wel dus meer opnames dan vorige week en dat is in welk licht dan ook bezien natuurlijk niet goed.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:15 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je lijkt voorbij te gaan aan het ''maandag effect''. Ziekenhuisopnames zijn dan altijd hoog.
Kijk maar eens bij vorige week
[ twitter ]
Vorige week maandag 14 IC patienten erbij. Vandaag 16 mensen van de IC af
Oh oh. Geen Pietendiscussie, geen Pietendiscussiequote:Op maandag 25 januari 2021 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat het virus IN huis komt? De schoorsteen of zo? Per post?
Alle cijfers van de laatste weken hebben op mij een beetje een Rosarch-effect als ik mij down voel dan lijkt het te kloppen dat er geen vooruitgang lijkt te zijn, als ik vrolijk ben lijkt het ineens wel dat er een mooie daling te zien is.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
I know, ik kijk puur naar de grafieken. Ik bedoel het niet meteen als paniek, paniek. Het valt op dat de echte daling eruit lijkt te zijn. Op zich logisch aangezien het aantal besmettingen ook niet meer zo hard daalt als aantal weken terug.
Rutte heeft een account op FOK! Ik wist hetquote:Op maandag 25 januari 2021 14:08 schreef zoost het volgende:
[..]
Hou vol & was je handen stuk! We doen dit samen
Ik kan een actie starten "Help zalkc de winter vrolijk door"?quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alle cijfers van de laatste weken hebben op mij een beetje een Rosarch-effect als ik mij down voel dan lijkt het te kloppen dat er geen vooruitgang lijkt te zijn, als ik vrolijk ben lijkt het ineens wel dat er een mooie daling te zien is.
In een optimale wereld had je het liefst gezien dat iedereen (wereldwijd) zich twee tot drie weken zou isoleren. Met genoeg boodschappen uiteraard. Alleen mensen die op dat moment Corona hebben laten behandelen. Dan zou je er na een paar weken vanaf moeten zijn. Alleen teveel mensen die een cruciaal beroep hebben. En dat het niet echt realistisch zou zijn voor veel mensen. Maar ergens zou het wel veel ellende hebben gescheeld denk ik.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Meeste besmettingen worden in de huiselijke kring opgelopen. Waarom zouden we niet voor 2 weken alle huisgenoten verplichten om in zelfisolatie te gaan. Iedereen gewoon 2 weken op je eigen kamer blijven en afspreken wie wanneer de keuken mag gebruiken. (Wel goed ontsmetten!)
Geldt natuurlijk niet voor kinderen onder de 4
Hopelijk gaan in ieder geval de scholen weer open.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Houd vol, er is licht aan het eind van de tunnel. Het is maar voor 2 weken, even om de curve wat te flatten.
Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik het slecht trek de laatste weken. Afgelopen vrijdag het dieptepunt na het nieuws van veel minder vaccins het eerste half jaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alle cijfers van de laatste weken hebben op mij een beetje een Rosarch-effect als ik mij down voel dan lijkt het te kloppen dat er geen vooruitgang lijkt te zijn, als ik vrolijk ben lijkt het ineens wel dat er een mooie daling te zien is.
Dat hoop ik toch niet. Dan zitten we straks weer op 10.000 besmettingen per dag en nog steeds een avondklok en gesloten winkels tot begin zomer. Eerst de horeca maar weer open, die zijn het langst dichtgeweest.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:23 schreef Celestien het volgende:
[..]
Hopelijk gaan in ieder geval de scholen weer open.
Het probleem is denk ik dat de wereld veel te veel met elkaar verbonden is om dat te kunnen doen. In het VK hadden ze 1 of 2 dagen bijna geen vrachtwagens die naar binnen kwamen en er waren al problemen in de supermarkten.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In een optimale wereld had je het liefst gezien dat iedereen (wereldwijd) zich twee tot drie weken zou isoleren. Met genoeg boodschappen uiteraard. Alleen mensen die op dat moment Corona hebben laten behandelen. Dan zou je er na een paar weken vanaf moeten zijn. Alleen teveel mensen die een cruciaal beroep hebben. En dat het niet echt realistisch zou zijn voor veel mensen. Maar ergens zou het wel veel ellende hebben gescheeld denk ik.
Meh.. de regering regelt dat al zo goed mogelijk. Vanochtend begonnen met een overlijdensbericht van de portier van mijn kantoorgebouw. Welbekende riedel, diabetes, overgewicht, net zestig, zo'n gezellige dikzak die altijd een praatje met je maakt. Wat mij betreft kan dit gebeuren niet snel genoeg achter de rug zijn.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan een actie starten "Help zalkc de winter vrolijk door"?
Hoe naar het ook mag klinken, horeca is minder cruciaal voor de bevolking dan onderwijs. De kans dat horeca eerder open gaat dan onderwijs, detailhandel e.d. lijkt mij echt heel klein.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch niet. Dan zitten we straks weer op 10.000 besmettingen per dag en nog steeds een avondklok en gesloten winkels tot begin zomer. Eerst de horeca maar weer open, die zijn het langst dichtgeweest.
Ik dacht dat we voorraden hadden ondertussenquote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Ah, de AstraZenica gifbeker is net genoemd door de Jonge.
Het al trage tempo gaat nog verder omlaag.
https://www.nu.nl/coronav(...)er-doses-levert.html
Ja, is ook zo. Daarom niet realistischquote:Op maandag 25 januari 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is denk ik dat de wereld veel te veel met elkaar verbonden is om dat te kunnen doen. In het VK hadden ze 1 of 2 dagen bijna geen vrachtwagens die naar binnen kwamen en er waren al problemen in de supermarkten.
Ik wil de horeca ook weer z.s.m. open hebben en wat mij betreft gaan ze massaal weer open zodra de winkels ook weer mogen, maar onderwijs is natuurlijk wel ietsje belangrijker.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch niet. Dan zitten we straks weer op 10.000 besmettingen per dag en nog steeds een avondklok en gesloten winkels tot begin zomer. Eerst de horeca maar weer open, die zijn het langst dichtgeweest.
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Zijn nog steeds bijna een miljoen mensen. Er vanuit gaande dat ze daar vooral mensen hoog in risicogroepen mee vaccineren kan dat nog steeds een heel groot verschil maken.quote:Vrijdag werd bekend dat de EU veel minder vaccins van AstraZeneca krijgt geleverd. Van de geplande 80 miljoen doses voor het eerste kwartaal blijven er 31 miljoen over. Voor Nederland betekent dat dat niet 2,3 miljoen, maar 920.000 mensen ermee ingeënt kunnen worden.
Och, ik moet ook al een bijna een jaar onderwijs volgen vanaf mijn laptop, dan kunnen die kinderen dat ook wel. De studenten moeten zich niet zo aanstellen en zich even voor een paar weken aanpassen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe naar het ook mag klinken, horeca is minder cruciaal voor de bevolking dan onderwijs. De kans dat horeca eerder open gaat dan onderwijs, detailhandel e.d. lijkt mij echt heel klein.
Niet zo trollen hèquote:Op maandag 25 januari 2021 14:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Och, ik moet ook al een bijna een jaar onderwijs volgen vanaf mijn laptop, dan kunnen die kinderen dat ook wel. De studenten moeten zich niet zo aanstellen en zich even voor een paar weken aanpassen.
Haha het tempo gaat omlaag... langzamer dan dit kan niet... 2023 iedereen gevaccineerd!quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Wel interessant om in die zin te kijken naar Israel. Zitten nu nog wel even in ellende, maar het aantal ziekenhuisopnames lijkt in de groep van gevaccineerde mensen enorm af te nemen (kan de bron even niet herinneren).quote:Op maandag 25 januari 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Zijn nog steeds bijna een miljoen mensen. Er vanuit gaande dat ze daar vooral mensen hoog in risicogroepen mee vaccineren kan dat nog steeds een heel groot verschil maken.
quote:Op maandag 25 januari 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
Kleine voorraden voor mensen die tweede prik moeten ontvangen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik dacht dat we voorraden hadden ondertussen
6 miljoen x 2 prikken = 12 miljoen prikken / huidig maximale priktempo 200K per week -> 60 weken.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel interessant om in die zin te kijken naar Israel. Zitten nu nog wel even in ellende, maar het aantal ziekenhuisopnames lijkt in de groep van gevaccineerde mensen enorm af te nemen (kan de bron even niet herinneren).
Hoeveel miljoen mensen vallen in Nederland in de risicogroep? Hoeveel van de restricties kunnen losgelaten worden nadat je klaar bent met het vaccineren van deze mensen?
Het is niet echt bedoeld als trollen, meer cynisme. Het is stuitend dat ze het hoger onderwijs al een jaar lang opzadelen met inferieur afstandsonderwijs en hier wordt met geen woord over gesproken in de kamer. Het hele land schreeuwt moord en brand om het PO en VO maar hiervoor kijken we al een jaar weg. Wij niet, dan zij ook niet. Blijf maar lekker dicht tot einde zomer als we door het openstellen van dat nog langer met een avondklok en sluitingen zitten. De studenten zijn ook de toekomst van Nederland en die laten we ook al sinds maart thuis zitten.quote:
De prikstraten zijn nog wel schaalbaar, mijn vrouw was er vorige week en er was 1(!) verpleegkundige aan het prikken terwijl er ruimte was voor 12 of nog meer. Er is nu nog niet genoeg te doen voor ze. Voor zowat alles wat er nu ligt is er al een afspraak gemaakt. Zolang ze zeker willen weten dat die afspraak door kan gaan en het niet stiekem opeens op is kun je weinig sneller.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
6 miljoen x 2 prikken = 12 miljoen prikken / huidig maximale priktempo 200K per week -> 60 weken.
(zal ongetwijfeld niet helemaal kloppen)
Dit van de student die claimed zsm Nederland te gaan verlaten als hij afgestudeerd is omdat hij niet vrij genoeg is hier. Da's wel een beetje uh.....ongerijmd, zeg maar.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is niet echt bedoeld als trollen, meer cynisme. Het is stuitend dat ze het hoger onderwijs al een jaar lang opzadelen met inferieur afstandsonderwijs en hier wordt met geen woord over gesproken in de kamer. Het hele land schreeuwt moord en brand om het PO en VO maar hiervoor kijken we al een jaar weg. Wij niet, dan zij ook niet. Blijf maar lekker dicht tot einde zomer als we door het openstellen van dat nog langer met een avondklok en sluitingen zitten. De studenten zijn ook de toekomst van Nederland en die laten we ook al sinds maart thuis zitten.
Studenten zijn een te kleine groep. Die kun je altijd naaien als kabinet, niemand behalve de studenten zelf geven er om.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is niet echt bedoeld als trollen, meer cynisme. Het is stuitend dat ze het hoger onderwijs al een jaar lang opzadelen met inferieur afstandsonderwijs en hier wordt met geen woord over gesproken in de kamer. Het hele land schreeuwt moord en brand om het PO en VO maar hiervoor kijken we al een jaar weg. Wij niet, dan zij ook niet. Blijf maar lekker dicht tot einde zomer als we door het openstellen van dat nog langer met een avondklok en sluitingen zitten. De studenten zijn ook de toekomst van Nederland en die laten we ook al sinds maart thuis zitten.
Het huidige maximale priktempo ligt lager, die 200k per week verwachten ze in februari te bereiken.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
6 miljoen x 2 prikken = 12 miljoen prikken / huidig maximale priktempo 200K per week -> 60 weken.
(zal ongetwijfeld niet helemaal kloppen)
https://www.nu.nl/coronav(...)egentigplussers.htmlquote:GGD GHOR verwacht dat de GGD's in de loop van februari wekelijks 200.000 mensen kunnen inenten. Dat aantal moet in de maanden daarna verder oplopen.
Iedereen wil maar iets over z'n eigen situatie horen. We horen niets over dit, over dat, over zus, over zo. En als we iets over een andere groep horen zijn we boos en dan gunnen we die ook het licht niet in de ogen. Wij niet, zij niet. Het egoïsme viert hoogtij, helaas.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
en het werd lente / zomer. Dat scheelt ook een slok op een borrel. Ik herken wel wat je zegt. Het lijkt uitzichtloosquote:Op maandag 25 januari 2021 14:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha, ik moet eerlijk bekennen dat ik het slecht trek de laatste weken. Afgelopen vrijdag het dieptepunt na het nieuws van veel minder vaccins het eerste half jaar.
Ik mis perspectief, eerste lockdown was in die zin veel beter te behappen. Enorme piek en daarna was het eigenlijk alleen maar goed nieuws en konden we elke keer weer uitkijken naar meer versoepelingen.
Ja dat kan, maar sommige bedrijven willen dat niet in licentie laten produceren. Daarnaast is het ook zo dat er niet ineens 10 fabrieken zijn die dat kunnen gaan doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
Ik heb dus helemaal geen verstand van het produceren van vaccins oid. Dus vandaar dat ik het maar hier vraag:
Kunnen andere (vaccin) fabrieken niet gewoon helpen bij de productie van de vaccins? Even afgezien van het "geheim" van het recept en de financiele belangen. Maar het klinkt mij erg ongeloofwaardig dat met zo'n groot belang wij als wereld er niet in slagen om binnen een maand zeg 2 miljard (of zelfs 7) vaccins te produceren. Er worden in een week hele ziekenhuizen in china uit de grond gestampt......
Is dit een eigendoms/financiele kwestie of is dit gewoon echt niet mogelijk?
het zet wel de berichten van Verzamelaar in een perspectief. Ik, ik en ik.quote:Op maandag 25 januari 2021 14:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedereen wil maar iets over z'n eigen situatie horen. We horen niets over dit, over dat, over zus, over zo. En als we iets over een andere groep horen zijn we boos en dan gunnen we die ook het licht niet in de ogen. Wij niet, zij niet. Het egoïsme viert hoogtij, helaas.
Hadden we niet flexibele fabrieken moeten bouwen die snel kunnen schakelen met het maken van vaccins? En wat betreft die licentie. Dat gaat echt mijn petje te boven. Geef die ontwikkelaars gewoon waar ze recht op hebben (miljarden dus)en produceren die hap. De hele wereld staat in brand en dan gaan we steggelen over licenties......quote:Op maandag 25 januari 2021 14:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar sommige bedrijven willen dat niet in licentie laten produceren. Daarnaast is het ook zo dat er niet ineens 10 fabrieken zijn die dat kunnen gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |