SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Demonstreren tegen Coronamaatregelen is niet vanaf dag 1 verboden. Echter, het bleek dat bij deze demonstraties men zich vaak niet aan die maatregelen hield - wat natuurlijk niet heel verrassend is. Dus ja, wat moet je dan? Je kan als rechtstaat niet gaan accepteren dat de wetten overtreden worden, dan is het einde zoek. Tegelijkertijd moet je hier genuanceerd in zijn: het kan natuurlijk niet vanaf nu verboden zijn om tegen Corona te demonstreren. Ik ben benieuwd hoe dat nu vormgegeven gaat worden - hierin ligt verantwoordelijkheid zowel bij de overheid als bij de organisatoren van de protesten. Zoals het gister ging was het natuurlijk op veel plaatsen duidelijk georganiseerd met een enorm risico, om niet te zeggen met als doel, tot escalatie in de vorm van geweld.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ze verbieden demonstraties sowieso vanwege de Coronamaatregelen. Als je mensen hun stem afpakt krijg je vanzelf excessen want er broeit binnen de samenleving onder allerlei lagen van de samenleving genoeg frustratie.
Dus omdat er een x percentage van de bevolking het niet eens is met de regels / geen draagvlak is. moet je het maar helemaal niet doen?quote:Op maandag 25 januari 2021 12:28 schreef Elan het volgende:
Omdat gebleken is dat dat gewoon geen zin heeft. Zelfde met dashboarden, tier-systemen in het buitenland, als je ingrijpt als de nood het hoogst is is je draagvlak het hoogst. Er is niet voor niets zoveel te doen om die avondklok.
Men went aan de regels losjes opnemen en die gewenning heb je er zo maar niet uit, waar iedereen wel 1,5m wil houden liep men in juni nog met een grote boog om elkaar heen, en nu niet meer, niet uit onwil maar uit gewenning en om die tegen te gaan moet je de regels voortduren aanpassen zodat het onwennig blijft voelen en men meer geneigd is zich er aan te houden.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar juist daarom: handhaaf de bestaande regels. Blijf mensen er continu aan herinneren hoe het moet.
Meer maatregelen zorgen voor een stijging, wie had dat gedacht! Afschaffen!quote:Op maandag 25 januari 2021 12:32 schreef KennyPowers het volgende:
Tussenstand: gisteren 250 mensen aangehouden
Politie Amsterdam: 27 verdachten langer vast
Nog meer cijfertjes om bij te houden
dus 10% of zijn die 250 niet alleen amsterdam?quote:Op maandag 25 januari 2021 12:32 schreef KennyPowers het volgende:
Tussenstand: gisteren 250 mensen aangehouden
Politie Amsterdam: 27 verdachten langer vast
Nog meer cijfertjes om bij te houden
Kan die post in het positieviteitstopic even niet terugvinden zo snel maar er is toch zo'n Nederlandse ziekenhuisdirecteur die 9 ziekenhuizen runt in Londen die ook een dergelijke bewering maakt? En de mate van besmettelijkheid is ook van bijgesteld van tot maar liefst 70% naar 30%.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De enige signalen daarvoor zijn posts hier op FOK! volgens mij.
[..]
Ik snap wat je zegt, maar ik weet niet of je daadwerkelijk steeds nieuwe regels nodig hebt. BOA's en agenten die mensen wijzen op de afstand moet toch ook best wat doen. En reclamecampagnes kunnen daar ook een rol in spelen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Men went aan de regels losjes opnemen en die gewenning heb je er zo maar niet uit, waar iedereen wel 1,5m wil houden liep men in juni nog met een grote boog om elkaar heen, en nu niet meer, niet uit onwil maar uit gewenning en om die tegen te gaan moet je de regels voortduren aanpassen zodat het onwennig blijft voelen en men meer geneigd is zich er aan te houden.
190 amsterdamquote:Op maandag 25 januari 2021 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus 10% of zijn die 250 niet alleen amsterdam?
Tegen de tijd dat we over 3 jaar een keertje klaar zijn met vaccineren zijn we al 30 mutaties verder maar het is tenminste wel heel zorgvuldig gebeurd.quote:
Mensen kunnen prima hun mening geven. Anderen geven ook hun mening en deze hoeven niet overeentekomen met elkaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan die post in het positieviteitstopic even niet terugvinden zo snel maar er is toch zo'n Nederlandse ziekenhuisdirecteur die 9 ziekenhuizen runt in Londen die ook een dergelijke bewering maakt? En de mate van besmettelijkheid is ook van bijgesteld van tot maar liefst 70% naar 30%.
Ok dan. Dus iemand die een mening geeft is leidend. Prima, ik prefereer data.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan die post in het positieviteitstopic even niet terugvinden zo snel maar er is toch zo'n Nederlandse ziekenhuisdirecteur die 9 ziekenhuizen runt in Londen die ook een dergelijke bewering maakt? En de mate van besmettelijkheid is ook van bijgesteld van tot maar liefst 70% naar 30%.
Maar we moeten wel in oog blijven houden dat dit slechts een zeer smal deel van de samenleving is. Maar je hebt gelijk, het is een soort boosheidspiramide. En hoe meer boze mensen aan de (passieve) onderkant, hoe groter de kans op escalatie aan de bovenkant.quote:Op maandag 25 januari 2021 11:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Juist wel toch, je kan hier best goed peilen wat de stand van de emoties is van bepaalde groepen mensen. Die avondklokwoede vond ik erg opvallend, zelfs voor FOK!-maatstaven, en zie daar, de grootste rellen in tig jaar.
In minder dan een jaar waren het er al meer dan 3000. In 3 jaar ga je richting de 10k mutatiesquote:Op maandag 25 januari 2021 12:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat we over 3 jaar een keertje klaar zijn met vaccineren zijn we al 30 mutaties verder maar het is tenminste wel heel zorgvuldig gebeurd.
Oh, die moet ik opschrijven, boosheidspyramide, fantastisch!quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar we moeten wel in oog blijven houden dat dit slechts een zeer smal deel van de samenleving is. Maar je hebt gelijk, het is een soort boosheidspiramide. En hoe meer boze mensen aan de (passieve) onderkant, hoe groter de kans op escalatie aan de bovenkant.
Nouja ik merk het bij mezelf ook en als sec kijkt wat er voor de avondklok nou anders was dan in maart was dat niet veel toch was er in maart veel meer het gevoel dat je er wat aan moest doen, toen was het stil op straat met dezelfde maatregelen als tijdens black friday waar het zwart zag van mensen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar ik weet niet of je daadwerkelijk steeds nieuwe regels nodig hebt. BOA's en agenten die mensen wijzen op de afstand moet toch ook best wat doen. En reclamecampagnes kunnen daar ook een rol in spelen.
Kijk, wat niet helpt is dat de enige keer dat ik een agent sprak in 2020, ik juist degene was die op de afstand moest wijzen nadat ze wel heel dicht op m'n lip kwam staan
Misschien iets te veel naar De Jonge geluisterd met z'n beeldspraak.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, die moet ik opschrijven, boosheidspyramide, fantastisch!
We zijn al honderden mutaties verder dan toen de ontwikkeling van het vaccin begon, daar is rekening mee gehouden.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat we over 3 jaar een keertje klaar zijn met vaccineren zijn we al 30 mutaties verder maar het is tenminste wel heel zorgvuldig gebeurd.
Ik prefereer ook data echter ik kan die data niet altijd goed interpreteren omdat ik een leek ben. Dan heb ik liever een expert die dat wel kan.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok dan. Dus iemand die een mening geeft is leidend. Prima, ik prefereer data.
Nee, nee, ik vind hem echt fantastischquote:Op maandag 25 januari 2021 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien iets te veel naar De Jonge geluisterd met z'n beeldspraak.
Ja, maar een ziekenhuisdirecteur die spreekt over zijn persoonlijke ervaringen is geen data aan het interpreteren en men doet alsof dat wel het geval is.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik prefereer ook data echter ik kan die data niet altijd goed interpreteren omdat ik een leek ben. Dan heb ik liever een expert die dat wel kan.
Een mooie analytische analyse....quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef JosMert het volgende:
GGD's vaccineren momenteel 10.000 mensen per dag, lees ik. Dan zitten we over een jaar op 3.650.000 gevaccineerden, nog niet eens een vijfde.
Dat was altijd grappig als de (financieel) directeur zelf de data ging interpreteren ipv de uitleg te lezenquote:Op maandag 25 januari 2021 12:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar een ziekenhuisdirecteur die spreekt over zijn persoonlijke ervaringen is geen data aan het interpreteren en men doet alsof dat wel het geval is.
#kafka "ik ben niet hoog genoeg om het te begrijpen maar iemand hogerop kan het wel, ad infinitum"quote:Op maandag 25 januari 2021 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik prefereer ook data echter ik kan die data niet altijd goed interpreteren omdat ik een leek ben. Dan heb ik liever een expert die dat wel kan.
https://ggdghor.nl/actuee(...)onavirus-door-ggden/quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef JosMert het volgende:
GGD's vaccineren momenteel 10.000 mensen per dag, lees ik. Dan zitten we over een jaar op 3.650.000 gevaccineerden, nog niet eens een vijfde.
Eigenlijk moet je dit met de productiesnelheid doen en de wereldpopulatie.... ik denk dat je dan ook wel schrikt.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:38 schreef JosMert het volgende:
Ja, maar aan de andere kant... het is altijd een stuk stiller in de winkelstraten in maart dan vlak voor de feestdagen, hequote:Op maandag 25 januari 2021 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja ik merk het bij mezelf ook en als sec kijkt wat er voor de avondklok nou anders was dan in maart was dat niet veel toch was er in maart veel meer het gevoel dat je er wat aan moest doen, toen was het stil op straat met dezelfde maatregelen als tijdens black friday waar het zwart zag van mensen.
quote:Op maandag 25 januari 2021 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar aan de andere kant... het is altijd een stuk stiller in de winkelstraten in maart dan vlak voor de feestdagen, he
Tuurlijk. Het enige dat ik wil zeggen is: misschien zijn er andere manieren om de schrik van maart een beetje terug te krijgen dan nieuwe maatregelen er bovenop te blijven stapelen. Ik geloof namelijk niet dat de vorige maatregelen echt volledig zijn uitgeput.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]nouja vorig jaar maart was het echt heel rustig hoor bij een blokje om, geen auto's geen mensen. Dat was alleen de eerste week zo.
Ja. Kan dus nog jaren durenquote:Op maandag 25 januari 2021 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een mooie analytische analyse....
Neequote:
Het kan ook sneller, maar het moet "zorgvuldig"quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of het gaat sneller zodra er meer vaccins beschikbaar zijn.
Alleen als de vaccinatiesnelheid gelijke tred houdt met de leveringen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
ik heb het eerste halfjaar al gewoon afgeschreven, we gaan het gewoon anders doen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn er ondertussen toch wel genoeg beschikbaar om lekker door te prikken?quote:Op maandag 25 januari 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb vrienden van mij ook moeten bijpraten dat de kans op een Lowlands van de zomer toch wel erg minimaal is. Denk dat we allemaal gelukkig mogen zijn als we van de zomer lekker in het EK in de kroeg kunnen kijken.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
Sprak laatst een vriend van me die de ontwikkelingen allemaal niet zo nauw volgt, en die ging er blind van uit dat heel Nederland rond de zomer wel gevaccineerd zou zijn. "Ze zullen toch wel hun best doen om dit zo snel mogelijk te regelen?" vroeg-ie, zonder verder te weten hoe het daadwerkelijk gaat. Dat gaat nog tegenvallen zodra de realiteit inzinkt, ben ik bang
bij heel veel mensen......quote:Op maandag 25 januari 2021 12:57 schreef Tijn het volgende:
Sprak laatst een vriend van me die de ontwikkelingen allemaal niet zo nauw volgt, en die ging er blind van uit dat heel Nederland rond de zomer wel gevaccineerd zou zijn. "Ze zullen toch wel hun best doen om dit zo snel mogelijk te regelen?" vroeg-ie, zonder verder te weten hoe het daadwerkelijk gaat. Dat gaat nog tegenvallen zodra de realiteit inzinkt, ben ik bang
Terwijl buiten veel veiliger is dan die kroeg.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb vrienden van mij ook moeten bijpraten dat de kans op een Lowlands van de zomer toch wel erg minimaal is. Denk dat we allemaal gelukkig mogen zijn als we van de zomer lekker in het EK in de kroeg kunnen kijken.
grote evenementen kunnen we gewoon gedag zeggen in 2021.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Terwijl buiten veel veiliger is dan die kroeg.
'Zorgvuldig' komt ondertussen wel in het rijtje van duiding en draadje, om ook even met de allergie van @Jazeg te sprekenquote:
Eens wanneer je het hebt over een terras, strand, park etc.quote:Op maandag 25 januari 2021 13:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Terwijl buiten veel veiliger is dan die kroeg.
Toen die modellen gemaakt werden ging men uit van een scenario tot 70% besmettelijker dat is gewoon schromelijk overdreven gebleken, maar tot een herziening wil men vooralsnog niet komen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok dan. Dus iemand die een mening geeft is leidend. Prima, ik prefereer data.
Ja, hier hetzelfde. Gewoon meer sparen en thuis wat dingen verbeteren. Dan hopelijk vanaf de zomer wat meer opties voor reizen.quote:Op maandag 25 januari 2021 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb het eerste halfjaar al gewoon afgeschreven, we gaan het gewoon anders doen.
beetje geld sparen, kippen houden, bbqen en lamballen![]()
2de helft van 2021 hoop ik op wat meer mogelijkheden wat betreft reizen/uitjes.
Kan opgenomen worden in "Het Grote Jeukwoordenboek" nuquote:Op maandag 25 januari 2021 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Zorgvuldig' komt ondertussen wel in het rijtje van duiding en draadje, om ook even met de allergie van @:Jazeg te spreken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |