Plak er een foto van Hugo de Jonge's gezicht op voor extra motivatiequote:Op maandag 25 januari 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat bij mij altijd helpt: Ga helemaal los op een bokszak. Al je frustratie er even uit rammen.
Prima, maar van mij krijgen ze op dit moment niets.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet. Kan me alleen wel voorstellen dat het collegegeld een zeer belangrijke factor op de begroting van hogescholen en universiteiten is.
TU Delft heeft een begroting van 660 miljoen, ruim 20.000 studenten die 2060 euro betalen voor NL studenten en 10.000 per jaar voor buitenlandse studenten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien, ik weet het niet. Kan me alleen wel voorstellen dat het collegegeld een zeer belangrijke factor op de begroting van hogescholen en universiteiten is.
Doe ik met je meequote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Als er straks een 3 verschijnt als eerste cijfer ga ik nog naar de super voor 2 halve liters weizen. Positief blijven![]()
Zou top zijn. Maar ik durf er haast een wedje op te leggen dat dat niet gaat uitkomen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Als er straks een 3 verschijnt als eerste cijfer ga ik nog naar de super voor 2 halve liters weizen. Positief blijven![]()
Het is wel mooi weer daar voor, in mijn hoekje van het land althans. Proost alvastquote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Ik denk niet dat iedere hogeschool of uni de begroting van een TU Delft heeft.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
TU Delft heeft een begroting van 660 miljoen, ruim 20.000 studenten die 2060 euro betalen voor NL studenten en 10.000 per jaar voor buitenlandse studenten.
College gelden zullen mischien tussen de 60 en 100 miljoen per jaar zijn. 10-15% dus, dat is met wat overheidssteun wel te doen, lijkt mij.
Niet iedere student kan makkelijk thuis gaan wonen natuurlijk. Dat moet ook maar kunnen bij je ouders. Onder andere.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je vindt dat een student genaaid wordt omdat 'ie niet even tijdelijk thuis wil wonen be my guest hoor, maar heel serieus ben je niet te nemen dan. Overigens ook niet voor het eerst.
3999quote:Op maandag 25 januari 2021 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou top zijn. Maar ik durf er haast een wedje op te leggen dat dat niet gaat uitkomen.
Weet je wat pas naïef is? Denken dat je tijdens een pandemie gewoon de plannen die je had gemaakt kunt uitvoeren alsof er niks aan de hand is.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nee. Maar je naïviteit is wel grappig
Klopt, Delft heeft veruit de grootste begroting van de TU's maar ook veruit de meeste studenten, Eindhoven zit op iets van 300 miljoen met de helft van de studenten.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iedere hogeschool of uni de begroting van een TU Delft heeft.
Overigens prima als ze het wel kunnen dragen natuurlijk.
Uitzonderingen zijn er altijd. Over het algemeen is het mogelijk. Niet ideaal, zeker. Maar wel gewoon een oplossing.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet iedere student kan makkelijk thuis gaan wonen natuurlijk. Dat moet ook maar kunnen bij je ouders. Onder andere.
Dikgedrukte is natuurlijk niet geheel 100% objectief. Voor iedere groep zijn er wel argumenten te bedenken waarom het voor die groep net even wat makkelijker is dan voor anderen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat pas naïef is? Denken dat je tijdens een pandemie gewoon de plannen die je had gemaakt kunt uitvoeren alsof er niks aan de hand is.
Iedereens leven staat compleet op z'n kop hierdoor. Ik snap best dat het voor studenten klote is, maar zij hebben ook het voordeel dat ze nog weinig tot geen grote verplichtingen zijn aangegaan. Als er een groep aan weinig dingen vastzit, zijn het wel studenten. Dus voor hen is het makkelijker dan voor de meeste anderen om je leven aan te passen naar deze situatie.
Een discussie wie het meest getroffen wordt is tamelijk zinloos. Als men maar begrijpt dat het normale leven er even niet in zit. Ik ben heel eerlijk, ik ben zeker niet het meest de dupe. En indien nodig ben ik ook echt bereid om bijvoorbeeld extra belasting te betalen om de mensen die harder getroffen worden te helpen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wat pas naïef is? Denken dat je tijdens een pandemie gewoon de plannen die je had gemaakt kunt uitvoeren alsof er niks aan de hand is.
Iedereens leven staat compleet op z'n kop hierdoor. Ik snap best dat het voor studenten klote is, maar zij hebben ook het voordeel dat ze nog weinig tot geen grote verplichtingen zijn aangegaan. Als er een groep aan weinig dingen vastzit, zijn het wel studenten. Dus voor hen is het makkelijker dan voor de meeste anderen om je leven aan te passen naar deze situatie.
Dat is alleen het eerste jaar.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef Tijn het volgende:
Als je je voor februari uitschrijft, krijg je trouwens het betaalde collegegeld terug. Dat was althans zo toen ik dat zelf deed 20 jaar geleden
Maar toch een goede tip, toch? De eerstejaars maken een behoorlijk groot deel uit van de totale poule.quote:
Precies. En dus worden studenten niet meer of minder genaaid.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dikgedrukte is natuurlijk niet geheel 100% objectief. Voor iedere groep zijn er wel argumenten te bedenken waarom het voor die groep net even wat makkelijker is dan voor anderen.
Haha net geen weizenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 4.017 nieuw gemelde positieve testen
- 169 nieuwe ziekenhuisopnames
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Kut, daar gaat mijn Weizen..... Scheelde niet veel, haha!quote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Ohh netjes.. Morgen onder de 4K en woensdag t/m vrijdag weer omhoog. Maar dan wel onder de aantallen van vorige week woensdag t/m vrijdag. En zo blijven we dalenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Dagelijks bijna -100 correctie, ik reken hem goedquote:
PROOSTquote:Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dagelijks bijna -100 correctie, ik reken hem goed
quote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Wel nondeju, je zat er welgeteld maar 18 onder.quote:
Nee, het was ook niet m'n bedoeling om een wedstrijdje "wie is het zieligst" ervan te maken. Ik wil alleen maar aangeven dat zo'n crisis vraagt om flexibiliteit. Je kunt wel star blijven vastklampen aan wat je eerder van plan was te gaan doen, maar omdat de omstandigheden dusdanig veranderd zijn, is het verstandiger om alles even te heroverwegen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dikgedrukte is natuurlijk niet geheel 100% objectief. Voor iedere groep zijn er wel argumenten te bedenken waarom het voor die groep net even wat makkelijker is dan voor anderen.
We zien het door de vingers. Het verschil is zo klein dat weje die halve liters gunnen op de maandag.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
Haagsie je plaatje blijft hangenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Haags het volgende:
Top cijfers!!
Is het idee van een avondklok al ter sprake gekomen?
Wou het net vragen.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:17 schreef Noppie2000 het volgende:
Vorige week maandag 4.822 voor de geïnteresseerden.
Jawel.quote:Op maandag 25 januari 2021 15:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar toch een goede tip, toch? De eerstejaars maken een behoorlijk groot deel uit van de totale poule.
Goed nieuws dat we even nodig hebbenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:16 schreef Stienn het volgende:
- 24 nieuwe IC-opnames
- 39 nieuwe overlijden
Heb je nog niet door de servers van Fok! op omvallen staan?quote:Op maandag 25 januari 2021 15:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Waarom mag het gifje van die hond niet? Das cult man
Edit: Ik bedoel hont.
Ja, want ze kunnen wel even weer tijdelijk thuis gaan wonenquote:Op maandag 25 januari 2021 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies. En dus worden studenten niet meer of minder genaaid.
quote:
Onbegrijpelijk inderdaadquote:Op maandag 25 januari 2021 15:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
Waarom mag het gifje van die hond niet? Das cult man
Edit: Ik bedoel hont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |