Nee, je overdrijft gewoon flink. Je kan zien bij Google Data dat de mobiliteit zwaar is afgenomen. Tuurlijk zijn er bedrijven die zich er niet aan houden, maar jij doet alsof 90% van elk kantoor in NL vol zit.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zijn allemaal spook auto's zeker die op die parkeerterreinen staan ?
Als leider zal je ook het lef moeten hebben om juist dan een betere koers te varen die meer recht doet aan belangen. Luisteren naar expert is zinnigs maar niet wanneer die experts in hun begeestering gaan uitmaken wat de leider dus moet doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee (en dat is echt helemaal nergens op gebaseerd) dat het niet de bedoeling is om ons bang te maken/houden, maar dat de beleidsmakers vooral zelf bang zijn. Ergens snap ik dat ook wel, de verantwoordelijkheid is gigantisch.
Voor mezelf is 't makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iets goed of slecht gaat, maar als je er middenin staat en uiteindelijk verantwoordelijk gehouden wordt voor extra doden als de R boven de 1 blijft gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
Hier werkzaam op een bedrijf met plusminus 25 werknemers. Gemiddeld 3-4 man aanwezig, soms slechts 1-2. Ik heb dit kalenderjaar nog maar 1 dag op kantoor gewerkt, de rest thuis.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
Wij werken zoveel mogelijk thuis. Zelf doe ik dat nu vier van de vijf dagen. Het liefst ga ik vaker, want ik ben thuiswerken helemaal zat. Maar ja, voorlopig zit ik hier aan vast vrees ik.
Kan ik dan niet 5 dagen thuis werken? Nee, want wat ik op die vijfde dag doe kan ik niet thuis.
Vrij stil hier op kantoor, sommige collega's zijn het afgelopen jaar slechts enkele keren hier geweest.
Daar kies ik liever voor, dan dat het toch tegen blijkt te vallen en we een ochtendmiddagavondklok aan onze broek krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat ook frustrerend. Toen ik verantwoordelijk was voor grote incidenten bij klanten (qua IT) moest ik er ook niets van hebben om tussendoor dingen te versoepelen, dus vanuit dat opzicht begrijp ik 't heel goed, want het zijn meer dingen die fout kunnen gaan.
Als de B117 variant inderdaad niet zo besmettelijk blijkt en we gaan keihard omlaag is 't wellicht een voordeel. Dan knallen we ineens een stuk harder omlaag qua besmettingen, met als voordeel dat we misschien sneller meer kunnen
Werkenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:59 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, je overdrijft gewoon flink. Je kan zien bij Google Data dat de mobiliteit zwaar is afgenomen. Tuurlijk zijn er bedrijven die zich er niet aan houden, maar jij doet alsof 90% van elk kantoor in NL vol zit.
Dat is gewoon lulkoek.
Puur op onderbuik gebaseerd denk ik dat het beleid anders zou zijn geweest wanneer we in het eerste jaar van het kabinet zouden zitten dan nu we in de laatste maanden zitten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als leider zal je ook het lef moeten hebben om juist dan een betere koers te varen die meer recht doet aan belangen. Luisteren naar experts is zinnigs maar niet wanneer die experts in hun begeestering gaan uitmaken wat de leider dus moet doen.
Ik was gisteren wel onder de indruk dat een (doorgaans weinig) emotievolle Rutte kennelijk daadwerkelijk overtuigd is dat het het virus iets verschikkelijks is. Prima, om dat dit iemand tekent als betrokken mens. Dat tranentrekkende gedrag mag echter geen rol spelen wanneer beter besluiten (moeten) worden genomen.
Het laten leiden door lijden met voorzorgsprincipes, is wel "lief" maar dat brengt alleen maar een nare toekomst van angstig hulpeloos in medelijdenswaardig gedrag gaan (ver)schuilen.
Niet erg maar wel als die anderen die dat niet willen, in die misère worden meegetrokken.
Hoeveel parkeerterreinen zie jijquote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zijn allemaal spook auto's zeker die op die parkeerterreinen staan ?
Het is makkelijk gokken met andermans geldquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef eragon2890 het volgende:
Hmmmm aan de ene kant zie ik Ger Rijkers enzo zeggen dat grote festivals etc meer voor volgend jaar zijn, aan de andere kant heeft de overheid er net 300 miljoen euro op gegokt dat, ik citeer, "massa's op een hutje op een hei" vanaf 1 juli weer kunnen, en bepalen zij vervolgens zelf direct of zij dat geld kwijt gaan zijn of niet...
Kunnen we nu voorzichtig optimistisch worden dat we weer gezellig op lowlands mogen staan of ik op abunai met z'n allen na 1 juli of zouden we toch nog tot 2022 moeten wachten?
Goei tip, denk inderdaad dat je niet of nauwelijks wordt aangehouden. Maar als dat wel bijvoorbeeld om 02.00 uur 'snachts of zo is kunnen ze het nummer van een zogenaamde werkgever wel bellen, maar daar is dan natuurlijk ook niemand. Denk als je het laat zien dat ze het echt wel geloven en accepteren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is gister wel uitgelegd door grapperhaus, als ze erachter komen kost dat geen 95 euro maar wel iets meer.
het is dan "beter" om dan gewoon geen uitzondering bij je te hebben en die 95 euro te lappen.
Sowieso heb jij al niks te kiezen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:01 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Daar kies ik liever voor, dan dat het toch tegen blijkt te vallen en we een ochtendmiddagavondklok aan onze broek krijgen.
we zijn net voor het eerst in 4 maanden naar vrienden geweest, buiten een bakkie koffie gedaan een uurtje.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeveel parkeerterreinen zie jij#blijfthuis
Ik sta wel te kijken van de enorme rij auto's richting Groningen elke ochtend bijvoorbeeld...quote:
vanmiddag ook gewoon compleet vast op de A20......hoe dan ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik sta wel te kijken van de enorme rij auto's richting Groningen elke ochtend bijvoorbeeld...
Ja, en nu zijn er weer 3 omaatjes doodquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we zijn net voor het eerst in 4 maanden naar vrienden geweest, buiten een bakkie koffie gedaan een uurtje.
zo, dat gaat wel erg snel danquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, en nu zijn er weer 3 omaatjes dood![]()
Grapje![]()
Om dat ze dan de lonen door kunnen betalen, ook voor flexwerkers, zodat die in aanmerking komen voor de NOW.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is heel normaal begreep ik.
Er moet toch geld verdiend worden.
Niet dat dat overal gebeurt...
Bijvoorbeeld in restaurants is de bezorging vooral bezigheidstherapie. Het levert niets op en zou met minder personeel kunnen, maar toch is iedereen ingeroosterd, om maar bezig te blijven...
Ik zou er niet aan beginnen te denken. Misbruik en vervalsen als doel, dat prima achteraf kan worden bewezen, is strafbaar. Tot 6 jaar achter het gaas of ¤87K boete met een strafblad. Ik ben erg van verzet en maasgaatjes zoeken en zou hier niet aan beginnen. Team Grapperhaus heeft goed gekeken hoe het in andere landen niet moet (en gaat).quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht trouwens dat er ook een avondklokformulier kwam voor zelfstandigen. Dat zie ik er niet bij.
En verder zijn die formulieren wel heel makkelijk in te vullen op frauduleuze wijze zeg maar.
Ben je gek geworden? Tijdens een pandemie?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we zijn net voor het eerst in 4 maanden naar vrienden geweest, buiten een bakkie koffie gedaan een uurtje.
Moet gewoon gewerkt worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoeveel parkeerterreinen zie jij#blijfthuis
Wat begrijp je niet aan 1 persoonquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh ja, wat is er mis mee ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ben je gek geworden? Tijdens een pandemie?
Je mag maar 1 bezoeker ontvangen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
uh ja, wat is er mis mee ?
tegen de regels ? besmettelijk ?
@Predator40 is mantelzorger, dus dan is zijn vrouw op bezoek en hij mee als mantelzorgerquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:09 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Je mag maar 1 bezoeker ontvangen.
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben begeleider van mijn vrouw, en volgens mij die zijn vrijgesteldquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 1 persoon
Wel op 1,5 meter?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben begeleider van mijn vrouw, en volgens mij die zijn vrijgesteld![]()
en tevens:
Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.
Dit geldt voor alle voor publiek toegankelijke plaatsen, binnen en buiten. Dat wil zeggen: op alle openbare plaatsen en in de buitenlucht.
Er geldt een uitzondering voor mensen die op 1 adres wonen.
Buiten. Hij zei buiten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:09 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
is dat vanaf vandaag al dan ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:09 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
nee, 2 meterquote:
Hij zegt ook zo leuk, dat de avondklok door moet of niet, vraagt een journalist, zegt hij, nee wat er dan nodig is, daar kijken we dan opnieuw naar, hij lult er gewoon omheen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef galantis het volgende:
Hoor net op het nieuws dat volgens Rutte het van de cijfers afhangt of er 9 februari moet worden verlengd. Van de speculatie op cijfers zal ie bedoelen.
Ja, die max 1 bezoeker ging direct na die persconferentie in geloof ik, dus vanaf gisteren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is dat vanaf vandaag al dan ?
tevens mantelzorger, dus nog steeds volgens de regels mocht het zo zijn.
maar nu gaan we weer 2 maanden in quarantaine, no worries !
Ik hoef ook helemaal niet te kiezen, maar mag wel mijn mening geven toch?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Sowieso heb jij al niks te kiezen.
Daarnaast blijft het vooral gestoeld op onderbuikgevoelens. “We kunnen beter X doen want stel je voor dat...”.
Is dat een manier om beleid te maken?
Was maar een grapje, je kan al ook geen gifjes meer plaatsenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:12 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik weet dat iedereen boos is enzo maar doe dat aub niet op elkaar hier? Dank[/modbreak]
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Was maar een grapje, je kan al ook geen gifjes meer plaatsen![]()
Dat is het niet. Het is 300 miljoen euro extra staatsschuld.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het is makkelijk gokken met andermans geld
Daar kan ik heel kort over zijn inzake de avondklok.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik hoef ook helemaal niet te kiezen, maar mag wel mijn mening geven toch?
Dus jij vind echt dat het beleid in Nederland wordt bepaald op onderbuikgevoelens? We zijn één van de meest ontwikkelde landen ter wereld... hebben mensen bij het RIVM werken die internationaal behoorlijk aanzien hebben en meewerken aan onderzoeken waar wereldwijd methodiek op is gebaseerd. Wel lef om dat onderbuikgevoelens te noemen als anonieme internetheld.
Zo werkt dat niet. De overheid denkt echt niet "Oh, als we nu de maatregelen versoepelen kunnen we op vakantie van die 300 miljoen" Zeker niet gezien de bedragen waar het momenteel om gaat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is het niet. Het is 300 miljoen euro extra staatsschuld.
Het allermooiste aan dat garantiefonds vind ik dat de overheid nu direct belang heeft bij zelf besluiten de 1.5m op te heffen als per 1 juli op z'n minst de risicogroepen zijn gevaccineerd 😁
Ik zie hem al, met moeilijk gezicht "Het is wel gedaald maaaaar niet zoals we gehoopt hadden. Ik begrijp de pijn echt maar we moeten met 3 weken verlengen. De noodopvang op scholen moet echter ook dicht anders kan 65+ geen koffie meer drinken in het winkelcentrum ".quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef galantis het volgende:
Hoor net op het nieuws dat volgens Rutte het van de cijfers afhangt of er 9 februari moet worden verlengd. Van de speculatie op cijfers zal ie bedoelen.
Dat ligt ook voor een groot deel aan het rioolstelsel. Bij een gescheiden stelsel zou je alleen het vuilwater kunnen meten dus zonder het regenwater. Maar nu komt het: er zijn altijd regenpijpen verkeerd aangesloten en veel gescheiden stelsels zijn 'verbeterd' gescheiden stelsel. Dat betekent dat het eerste deel van het regenwater afgevoerd wordt via het droogwaterriool voordat de rest naar het regenwaterriool gaat. Dat is om te voorkomen dat vervuiling van de straat zoals olie in het oppervlaktewater komt. Dat zijn factoren waardoor het ontzettend lastig is die cijfers te interpreteren zonder heel veel kennis van alle rioolsystemen die op de zuivering uit komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat we met die rioolwatermetingen moeten, lijkt me een heel lastige om te interpreteren. Tijdje terug had een user hier een grafiek met de hoeveelheid neerslag gepost en die (omgekeerd) over de rioolwatermetingen heengelegd, en die kwamen een beetje te goed uit. Piekte wanneer het tijden niet geregend had en andersom.
De dingen die ik leer hierquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat ligt ook voor een groot deel aan het rioolstelsel. Bij een gescheiden stelsel zou je alleen het vuilwater kunnen meten dus zonder het regenwater. Maar nu komt het: er zijn altijd regenpijpen verkeerd aangesloten en veel gescheiden stelsels zijn 'verbeterd' gescheiden stelsel. Dat betekent dat het eerste deel van het regenwater afgevoerd wordt via het droogwaterriool voordat de rest naar het regenwaterriool gaat. Dat is om te voorkomen dat vervuiling van de straat zoals olie in het oppervlaktewater komt. Dat zijn factoren waardoor het ontzettend lastig is die cijfers te interpreteren zonder heel veel kennis van alle rioolsystemen die op de zuivering uit komen.
Dat wordt niet gezegd.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. De overheid denkt echt niet "Oh, als we nu de maatregelen versoepelen kunnen we op vakantie van die 300 miljoen" Zeker niet gezien de bedragen waar het momenteel om gaat.
Wetenschappelijk ontwikkeld. Wat beleid betreft doe ik liever geen uitspraken tot het hele gebeuren voorbij is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar kan ik heel kort over zijn inzake de avondklok.
Ja, onderbuikgevoelens.
Dat we een van de meest ontwikkelde landen zijn hebben we het afgelopen jaar wel kunnen zien inderdaad.
Ik ook. 1.5 meter blijft indien nodig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat wordt niet gezegd.
Het is óf 300 miljoen extra staatsschuld bij aanblijven van de 1,5 meter
Of geen staatsschuld.
Ik denk dat ik het antwoord wel weet wat de overheid wil.
Denk dat de flexwerkers bij de meeste bedrijven er wel uit zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Om dat ze dan de lonen door kunnen betalen, ook voor flexwerkers, zodat die in aanmerking komen voor de NOW.
Ik vind dat bezoekje van jullie prima hoor, ik doe het zelf ook. Maar als je die regels er bij haalt wil ik je toch even corrigeren. Jullie mogen gerust samen naar buiten en in het bos wandelen. Maar als je met anderen afspreekt ben je dus met vieren buiten. En dat mag dus niet. Officieel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben begeleider van mijn vrouw, en volgens mij die zijn vrijgesteld![]()
en tevens:
Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.
Dit geldt voor alle voor publiek toegankelijke plaatsen, binnen en buiten. Dat wil zeggen: op alle openbare plaatsen en in de buitenlucht.
Er geldt een uitzondering voor mensen die op 1 adres wonen.
Volgens mij had @miss_sly het daarover vanmorgen of gisteren. Daarnaast heeft @Janneke141 er wel wat dingen over uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.
Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.
Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
Het betekent ook, misschien wel belangrijker, dat de overheid van plan is om de 1.5m af te schaffen als de risicogroepen zijn gevaccineerd, en dus zoals ik hoopte idd gaat voor "ziekenhuizen niet meer overvol = crisis voorbij" en dus niet de strengen volgt 😁quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. De overheid denkt echt niet "Oh, als we nu de maatregelen versoepelen kunnen we op vakantie van die 300 miljoen" Zeker niet gezien de bedragen waar het momenteel om gaat.
En dat tijdens een pandemie !!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind dat bezoekje van jullie prima hoor, ik doe het zelf ook. Maar als je die regels er bij haalt wil ik je toch even corrigeren. Jullie mogen gerust samen naar buiten en in het bos wandelen. Maar als je met anderen afspreekt ben je dus met vieren buiten. En dat mag dus niet. Officieel.
Absoluut!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
is Corona toch nog ergens goed voor
en op een terras bij iemand, mag dat wel ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vind dat bezoekje van jullie prima hoor, ik doe het zelf ook. Maar als je die regels er bij haalt wil ik je toch even corrigeren. Jullie mogen gerust samen naar buiten en in het bos wandelen. Maar als je met anderen afspreekt ben je dus met vieren buiten. En dat mag dus niet. Officieel.
Nou dan.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u maximaal 1 persoon per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar).quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en op een terras bij iemand, mag dat wel ?
nou nu maar weer 2 maanden in quarantaine danquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u maximaal 1 persoon per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar).
Just the messenger hè.
Hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat ik goed op let en ook het hele jaar nog niet besmet ben geraakt, overtreedt ik elke dag wel een paar regels.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee mag ook niet lees ik....
ah fuck, regels overtreden !
Er is een pandemie gaande en dan gewoon schijt aan de regels hebben.........quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee mag ook niet lees ik....
ah fuck, regels overtreden !
ik val trouwens onder zorgbegeleiding dus dan mag het weer welquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat ik goed op let en ook het hele jaar nog niet besmet ben geraakt, overtreedt ik elke dag wel een paar regels.
zou ik ook niet doen, buiten wordt de koffie te snel koudquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
[..]
sneu figuur, uiteindelijk blijken we toch nog volgens volgens de regels op bezoek waren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er is een pandemie gaande en dan gewoon schijt aan de regels hebben.........
Wij houden ons grotendeels aan de regels maar dus ook niet aan die max 1 persoon per dag. We gaan alleen op bezoek bij (en hebben alleen bezoek van) mijn ouders en mijn broer en zijn gezin.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u maximaal 1 persoon per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar).
Just the messenger hè.
Ik zie gewoon nul kans dat ze op 2 februari besluiten ook maar één betekenisvolle versoepeling aan te kondigen, buiten het mogelijk openen van scholen op datum X en terugdraaien van de avondklok.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:27 schreef popje het volgende:
Rutte zegt niet dat de avondklok wel of niet wordt verlengd, maar dat je met de cijfers van dan moet gaan kijken naar de maatregelen die nodig zijn... ja zo kan hij er wel altijd zijn eigen draai aan geven, want;
omhoog, betekent, we gaan Britse golf in, dus nog even volhouden
omlaag, ja de Britse golf komt nog en dus moeten we nog even volhouden.
Ook al is onderzoek Lansingerland veelbelovend...
Living on the edge... oh nee toch niet dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sneu figuur, uiteindelijk blijken we toch nog volgens volgens de regels op bezoek waren.
En dat is nou precies wat ik zeg. De avondklok is ingevoerd op basis van onderbuikgevoelens. De cijfers van nu geven namelijk helemaal geen aanleiding.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:27 schreef popje het volgende:
Rutte zegt niet dat de avondklok wel of niet wordt verlengd, maar dat je met de cijfers van dan moet gaan kijken naar de maatregelen die nodig zijn... ja zo kan hij er wel altijd zijn eigen draai aan geven, want;
omhoog, betekent, we gaan Britse golf in, dus nog even volhouden
omlaag, ja de Britse golf komt nog en dus moeten we nog even volhouden.
Ook al is onderzoek Lansingerland veelbelovend...
Gelijk heb je.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij houden ons grotendeels aan de regels maar dus ook niet aan die max 1 persoon per dag. We gaan alleen op bezoek bij (en hebben alleen bezoek van) mijn ouders en mijn broer en zijn gezin.
Mijn ouders zitten de héle dag op elkaars lip en wij hier thuis ook, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het qua besmettingen verschil gaat maken of alleen mijn moeder komt koffiedrinken 9op 1,5 meter) of mijn vader ook.
Wij hanteren: één huishouden per dag.
er zijn regels en adviezenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Er is een pandemie gaande en dan gewoon schijt aan de regels hebben.........
Nou, als beide personen komen, kan je ook beide personen besmetten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij houden ons grotendeels aan de regels maar dus ook niet aan die max 1 persoon per dag. We gaan alleen op bezoek bij (en hebben alleen bezoek van) mijn ouders en mijn broer en zijn gezin.
Mijn ouders zitten de héle dag op elkaars lip en wij hier thuis ook, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het qua besmettingen verschil gaat maken of alleen mijn moeder komt koffiedrinken 9op 1,5 meter) of mijn vader ook.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit erg comfortabel ben geweest met hele adviezen concept, het is toch allemaal te vrijblijvend in mijn beleving.quote:
Wij ontvangen wel eens meer dan 1 of 2 personen uit verschillende huishoudens, maar dan één keer in de drie of vier weken. Daarnaast komt nooit iemand langs. Ik wil het er met die incidentele bezoeken dan nog wel op wagen om enigszins sociaal contact te onderhouden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hanteren: één huishouden per dag.
als ik het goed begrepen heb doet hij dat niet door de omstandigheden in zijn geval al begrijp ik je punt welquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tsja, voor iemand die anderen altijd de les leest is het wel raar om die adviezen aan zijn laars te lappen.
Er zullen ook maar weinig mensen zijn die zich tot op de cijfers na de komma aan elke maatregel en elk advies houden. Doe gewoon je best, meer kan je niet doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
De steeds wijzigende regels worden ook steeds onzinniger en onlogischer, langere tijd al. Dan ga je je er steeds minder aan houden.
Wij gaan met drie man, soms zelfs vier, in het bos paardrijden. Een paar keer in de week. Dan heb je sowieso al een paar meter afstand van elkaar. Wat kan er gebeuren?
De mondkapjesplicht en vooral hoe die tot stand is gekomen en hoe ze ook werken, vind ik zo onzinnig, dat ik daar echt niet aan kan voldoen. Dat druist tegen elk gevoel van redelijkheid. Ik draag ze dan ook nergens. Als er gevraagd wordt om er een op te doen, doe ik dat zonder protesteren. Dat is tot nu toe 1 x gebeurd in die twee maanden, in de autogarage (bij de receptie, waar die persoon achter een glazen scherm zat). Verder nergens, terwijl ik op best wat plaatsen kom.
Ik heb afspraken met klanten, die gaan gewoon door in tegenstelling tot in het voorjaar. Maar het duurt anders gewoon te lang. De wereld draait door.
En toch heb ik het gevoel dat ik goed oplet en dat ik niet aan verspreiding van het virus doe. Ik houd afstand van iedereen, ga 's avonds om 20.00 uur naar de supermarkt, als er zes man binnen zijn etc.
Maar de regels worden gewoon steeds onzinniger.
Het is bij mij nooit opgekomen om die 'adviezen' vrijblijvend te interpreteren, maar ik zal wel het braafste meisje van de klas zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit erg comfortabel ben geweest met hele adviezen concept, het is toch allemaal te vrijblijvend in mijn beleving.
Dan nog is het raar, klonk nou niet bepaald als een essentieel bezoekje.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er geld een uitzondering voor zorgbegeleiding, en nu snel opflikkeren met die persoonlijke aanvallen.
Daarbij is het simpel, mensen die je niet ontmoet kun je niet besmetten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Er zullen ook maar weinig mensen zijn die zich tot op de cijfers na de komma aan elke maatregel en elk advies houden. Doe gewoon je best, meer kan je niet doen.
Dat vind ik dan wel weer erg bizar van die familiefeestjes en samenkomsten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bij mij nooit opgekomen om die 'adviezen' vrijblijvend te interpreteren, maar ik zal wel het braafste meisje van de klas zijn.Ik zat net bij een virtuele sessie van mijn dochter met haar klas waarin de rondvraag was of de kinderen dit weekeinde nog iets leuks gingen doen. Ik hoor dan best veel over familiefeestjes en samenkomsten.
Precies dat, ja. Wij houden ons er ook aan maar ja, het is 'maar een advies', natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bij mij nooit opgekomen om die 'adviezen' vrijblijvend te interpreteren, maar ik zal wel het braafste meisje van de klas zijn.Ik zat net bij een virtuele sessie van mijn dochter met haar klas waarin de rondvraag was of de kinderen dit weekeinde nog iets leuks gingen doen. Ik hoor dan best veel over familiefeestjes en samenkomsten.
Ik ben de laatste tijd wat onder de indruk geraakt van de "massavorming" verklaring waarop Maurice de Hond mij duidde van de Vlaamse psycholoog Mattias Desmet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Puur op onderbuik gebaseerd denk ik dat het beleid anders zou zijn geweest wanneer we in het eerste jaar van het kabinet zouden zitten dan nu we in de laatste maanden zitten.
Ik denk ook dat de roep vanuit de bevolking gigantisch sterk is. Wij zijn op Fok! een vrij klein clubje, maar ik heb zo'n gevoel dat ze op Twitter en in hun mailbox duizenden roepen per dag krijgen, als ik puur en alleen kijk naar de hoeveelheid keer ze getagd worden. Ik kan me niet voorstellen dat dat te negeren is.
ik hou me er ook grotendeels aan maar 1 persoon op bezoek wordt wat moeilijkquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies dat, ja. Wij houden ons er ook aan maar ja, het is 'maar een advies', natuurlijk.
En dan hier jengelen om hardere maatregelenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
[..]
ik zal het nooit meer doenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan hier jengelen om hardere maatregelen.
Serieus lief bedoel omdat ik de inbreng van @:Predator40 meer dan waardeer omdat het mij doet (over)denken.
Een mondkapje gebruik je vooral om anderen te beschermen. Een voorstander van mondkapjes heeft er dus veel mee te winnen als anderen mondkapjes gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:41 schreef Vallon het volgende:
Iets soortgelijks, wat we hier ooit zagen was ooit de best heftige discussies over mondkapjes. Ik snapte zelf niet goed waarom voorstanders daarvoor dan een wettelijk kader wilden met iets dat zij zelf in vrijheid ook zouden konden besluiten.
Het is niet waar dat mondkapjes niet werken.quote:Het uit eigen keuze rondlopen met een niet werkend mondkapje is (en was) sws al idioot maar wordt een stuk minder belachelijk wanneer de regering daartoe immers verplicht.
Is wat jou betreft de grens nu bereikt?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zal het nooit meer doen![]()
en strengere maatregelen hoeven nu niet meer hoor
Het is/was niet mijn bedoeling daar verder inhoudelijk op in te gaan, wel over hoe dat proces plaatsvindt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een mondkapje gebruik je vooral om anderen te beschermen. Een voorstander van mondkapjes heeft er dus veel mee te winnen als anderen mondkapjes gaan gebruiken.
[..]
Het is niet waar dat mondkapjes niet werken.
Als je alle studies omtrent mondkapjes met elkaar vergelijkt is de uitkomst dat het een klein positief effect heeft...
Ho even, nu is mijn reactie hierop weg. Dat was een normale vraag. Ik ben benieuwd wat uitgerekend Predator met deze opmerking bedoelt gezien zijn sterke overtuigingen.quote:
Maar wat dat betreft ben ik ook wel weer blij hiermee op een ander punt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd wat onder de indruk geraakt van de "massavorming" verklaring waarop Maurice de Hond mij duidde van de Vlaamse psycholoog Mattias Desmet.
O.e.o. andere wijze eisen "burgers" hun onderdrukking omdat het een antwoord geeft op een ingeworttelde "angst" die experts in hun begeestering voor hun "vak" veroorzaken en dan graag op expliciet verzoek de Politici insturen met wat zij dus moeten doen. Politici (leiders die "electoraal" verplicht) kunnen vervolgens niet anders meer dan de "adviezen" opvolgen met als enige nuance, wat variatie om het niet al te overtuigend doen. (D66minuten)
Iets soortgelijks, wat we hier ooit zagen was ooit de best heftige discussies over mondkapjes. Ik snapte zelf niet goed waarom voorstanders daarvoor dan een wettelijk kader wilden met iets dat zij zelf in vrijheid ook zouden konden besluiten.
Ik noemde dat toen kortzichtig "cognitieve dissonantie" dat vraagt iets te doen dat "nodig" is en waartoe er een grotere ontwijkende weerstand (of schaamte) is.
Het uit eigen keuze rondlopen met een niet werkend mondkapje is (en was) sws al idioot maar wordt een stuk minder belachelijk wanneer de regering daartoe immers verplicht. Niet het onderwerp word daarmee discutabel geworden maar dat iemand de wijze van maatregel in twijfel trekt.
Dit zelfde lijkt nu van toepassing op de avondklok met het verschil de de Regering een stuk slagvaardiger is qua bevoegdheden die zijn (in)geregeld) om het op eigen titel te kunnen verordonneren. De Kamershowtje was wel vermakelijk maar intriest hoe vrijheden zo worden verkwanseld voor een uurtje eerder of later. De discussie ging vooral over het hoe ipv het waarom van een avondklok. Perfect uitgevoerde voorsortering (incl het ik moet nu weg vanwege de - dus belangrijkere - Europese Raad afspraken).
Verzet en tegenstand met als doel het nut van een maatregel te bezien, is letterlijk zinloos geworden met een MP die grappig doet over zijn macht en Wopke met nog meer geld laat strooien om het gepeupel in bedwang te houden.
Zijn opmerking is ook wegquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ho even, nu is mijn reactie hierop weg. Dat was een normale vraag. Ik ben benieuwd wat uitgerekend Predator met deze opmerking bedoelt gezien zijn sterke overtuigingen.
ja, dit is het echt welquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is wat jou betreft de grens nu bereikt?
Niet naar beneden bij mag stellen zelfs. Dat is wettelijk zo geregeld.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.
Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.
Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
Allemaal leuk en aardig, maar in maart zat iedereen te bedelen bij diezelfde regering voor hulp en bijstand. Alle Nederlanders, in binnen-en buitenland.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd wat onder de indruk geraakt van de "massavorming" verklaring waarop Maurice de Hond mij duidde van de Vlaamse psycholoog Mattias Desmet.
O.e.o. andere wijze eisen "burgers" hun onderdrukking omdat het een antwoord geeft op een ingeworttelde "angst" die experts in hun begeestering voor hun "vak" veroorzaken en dan graag op expliciet verzoek de Politici insturen met wat zij dus moeten doen. Politici (leiders die "electoraal" verplicht) kunnen vervolgens niet anders meer dan de "adviezen" opvolgen met als enige nuance, wat variatie om het niet al te overtuigend doen. (D66minuten)
Ik noemde dat toen kortzichtig "cognitieve dissonantie" dat vraagt iets te doen dat "nodig" is en waartoe er een grotere ontwijkende weerstand (of schaamte) is.
Het uit eigen keuze rondlopen met een niet werkend mondkapje is (en was) sws al idioot maar wordt een stuk minder belachelijk wanneer de regering daartoe immers verplicht. Niet het onderwerp word daarmee discutabel geworden maar dat iemand de wijze van maatregel in twijfel trekt.
Dit zelfde lijkt nu van toepassing op de avondklok met het verschil de de Regering een stuk slagvaardiger is qua bevoegdheden die zijn (in)geregeld) om het op eigen titel te kunnen verordonneren. De Kamershowtje was wel vermakelijk maar intriest hoe vrijheden zo worden verkwanseld voor een uurtje eerder of later. De discussie ging vooral over het hoe ipv het waarom van een avondklok. Perfect uitgevoerde voorsortering (incl het ik moet nu weg vanwege de - dus belangrijkere - Europese Raad afspraken).
Verzet en tegenstand met als doel het nut van een maatregel te bezien, is letterlijk zinloos geworden met een MP die grappig doet over zijn macht en Wopke met nog meer geld laat strooien om het gepeupel in bedwang te houden.
Het Predator40 bash uurtje is al voorbij hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ho even, nu is mijn reactie hierop weg. Dat was een normale vraag. Ik ben benieuwd wat uitgerekend Predator met deze opmerking bedoelt gezien zijn sterke overtuigingen.
Vóór 8 februari.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:59 schreef Predator40 het volgende:
Nog geen dag na de nieuwe regels:
Coronacrisis: vrijdag 22 januari
LIVE | Rutte: scholen voor 8 februari open zou 'klein wondertje' zijn
wie had dit verwacht ....![]()
Dat word gewoon 1 maart ?
Ja, dan kunnen ze gelijk met Paasvakantiequote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:59 schreef Predator40 het volgende:
Wat is er met Katwijk ad hand?quote:
Het zou het mooiste zijn als mensen zelf gemotiveerd zijn. Kijk maar naar het gedrag tijdens de eerste golf, men werkte thuis, ouders hielden kun kinderen thuis en je merkte dat iedereen afstand probeerde te houden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef Confetti het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar in maart zat iedereen te bedelen bij diezelfde regering voor hulp en bijstand. Alle Nederlanders, in binnen-en buitenland.
De overheid weet het ook allemaal niet zeker en maakt natuurlijk fouten. Maar laten we de overheid wel koesteren en zo goed mogelijk proberen te helpen, want wij zijn allemaal voor een groot deel aangewezen op het welzijn van de staat. We weten dat te weinig doen zowel voor de gezondheid als economie catastrofaal is.
Katwijk aan Zee is Nederlands grootste protestante gemeentequote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er met Katwijk ad hand?
Dat is nog maart net de vraag met wat precies de uitweg van vaccins dan zou bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar wat dat betreft ben ik ook wel weer blij hiermee op een ander punt.
Iedereen is er net zo van overtuigd dat vaccins de uitweg zijn. Als straks 1 juli genoeg mensen gevaccineerd zijn is het politiek óók onhoudbaar voor dezelfde reden om niet die events etc weer door te laten gaan. Daarom zie je nu ook zo'n garantiefonds, overheid en bevolking gaan er van uit dat het dan weer kan, als die dag bereikt wordt en net als vorig jaar zijn de cijfers dan heel laag dan is elke expert die beweerd dat we moeten wachten tot iedereen gevaccineerd is net zo'n tegen de hive mind persona non grata als nu een mondkaptegenstander.
Groupthink werkt twee kanten op en dan dus waarschijnlijk in ons/de Vrijheid's voordeel 😄😉
Of veel maatregelen onzinnig vinden omdat ze het doel voorbij schieten. Zonder een wappie te zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou het mooiste zijn als mensen zelf gemotiveerd zijn. Kijk maar naar het gedrag tijdens de eerste golf, men werkte thuis, ouders hielden kun kinderen thuis en je merkte dat iedereen afstand probeerde te houden.
Nu hebben mensen veel meer moeite met de maatregelen, dit omdat mensen de fut er niet meer voor hebben, of naar kwakzalvers hebben geluisterd en zelfs niet geloven in corona.
En ja, dan moet de overheid ingrijpen, maar dat maakt het niet bepaald makkelijker. De mensen die toch al goedwillend zijn, zullen dus meer moeten doen. En de mensen die niet goedwillend zijn, zullen zich meer gedwongen voelen.
Allemaal de schuld van de overheid.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:06 schreef Lemsterr het volgende:
We zitten nu toch al enige tijd in lockdown, maar de cijfers dalen zeer langzaam.
Hoe is het dan in godsnaam mogelijk om te versoepelen? Dan schieten de besmettingen gelijk weer omhoog, toch?
Je wordt er moedeloos van.
Verlenging incoming.
Daarom voeren ze ook die avondklok in, in de hoop dat dat de cijfers verder drukt. Of het werkt is weer een ander verhaal, maar je moet toch wat.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:06 schreef Lemsterr het volgende:
We zitten nu toch al enige tijd in lockdown, maar de cijfers dalen zeer langzaam.
Hoe is het dan in godsnaam mogelijk om te versoepelen? Dan schieten de besmettingen gelijk weer omhoog, toch?
Je wordt er moedeloos van.
Verlenging incoming.
Ja, omdat de Regering in haar waanzin tegemoet te komen aan paniek dat veroorzaakte door onnadenkende besluiten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef Confetti het volgende:
...
Allemaal leuk en aardig, maar in maart zat iedereen te bedelen bij diezelfde regering voor hulp en bijstand. Alle Nederlanders, in binnen-en buitenland.
...
Drie keer gelezen, geen idee.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja, omdat de Regering in haar waanzin tegemoet te komen aan paniek dat veroorzaakte door onnadenkende besluiten.
Ja, maar tot nu toe was daar toch weinig ad hand? Of zie ik het al weken over het hoofd?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Katwijk aan Zee is Nederlands grootste protestante gemeente
dat ?
Tijd voor Thee ...... corrected. Thx.quote:
Het blijkt minder dodelijk dan gedacht. Daarom kost het nu meer moeite om je aan de maatregelen te houden. Daarom is er ook steeds minder begrip voor sommige maatregelen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou het mooiste zijn als mensen zelf gemotiveerd zijn. Kijk maar naar het gedrag tijdens de eerste golf, men werkte thuis, ouders hielden kun kinderen thuis en je merkte dat iedereen afstand probeerde te houden.
Nu hebben mensen veel meer moeite met de maatregelen, dit omdat mensen de fut er niet meer voor hebben, of naar kwakzalvers hebben geluisterd en zelfs niet geloven in corona.
En ja, dan moet de overheid ingrijpen, maar dat maakt het niet bepaald makkelijker. De mensen die toch al goedwillend zijn, zullen dus meer moeten doen. En de mensen die niet goedwillend zijn, zullen zich meer gedwongen voelen.
Ik weet het. Dit ging specifiek over de tussentijdse toets, die ze gebruiken voor het advies dat er nu aan zit te komen. Het is fijn dat kinderen nog een kans hebben om te zorgen dat het advies naar boven wordt bijgesteld. In alle overige klassen wordt de citotoets later afgenomen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet naar beneden bij mag stellen zelfs. Dat is wettelijk zo geregeld.
Tuurlijk, en ik houd al jaren m'n bijdehante opmerkingen voor me. Niets zo vervelend als een ouder die het beter meent te weten. Heel veel maakt het voor mijn zoon niet uit, want hij krijgt een havo/vwo-of een vwo-advies. Ik zou het fijn vinden als het een vwo-advies wordt omdat hij anders niet op sommige scholen terecht kan (scholen met alleen een vwo+/gymnasium), maar in het grote geheel der dingen is dat een klein probleem omdat er andere scholen zijn met een brede brugklas.quote:Als ik me niet vergis heb je zelf onderwijservaring, dus ik neem aan dat je van je kind wel een redelijke inschatting kan maken wat het juiste niveau is.
Wat dat betreft is deze periode ideaal: ik kan goed helpen, wat eigenlijk alleen nodig is voor begrijpend lezen. M'n zoon heeft moeite met het nauwkeurig lezen van gortdroge teksten en het beantwoorden van dubbelzinnige vragen. Dat vind ik bijzonder begrijpelijk, maar ja, dit is nu eenmaal hoe er wordt onderwezen en getoetst.quote:Daar moet je dus ook zo min mogelijk druk op leggen volgens mij: gewoon diagnostisch laten maken en op basis van de uitkomst afspraken maken over te herhalen lesstof. Of, als je de wil en de middelen hebt, zelf bijles te laten invliegen.
Wat me is opgevallen is dat er in mijn omgeving best uiteenlopend met groep 8 wordt omgegaan. Op sommige scholen wordt er bijvoorbeeld aan deze groep nog steeds fysiek onderwijs gegeven en op andere scholen niet. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de gelijke kansen.quote:Meer algemeen: ik sprak gisteren al de hoop uit dat basisscholen zo veel mogelijk de oproep van de minister volgen om 'kansrijk te adviseren' (oftewel: bij twijfel naar boven afronden, of de groeicurve doortrekken vanaf halverwege groep 7 - net voor de eerste onderwijssluiting dus) en dat de vo-scholen de komende paar jaar heel goed in de gaten blijven houden of iedereen wel op het juiste niveau zit, en op- en doorstroming niet gaan blokkeren op bureaucratische gronden. In normale schooljaren is dat namelijk (helaas) wel een ding.
En dat terwijl men nu veel meer kennis heeft over het virus, de risicogroepen, wat effectief is en wat niet, enz.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
In het voorjaar hadden we een intelligente lockdown, die was prima. Nu is het een domme lockdown, dat is het verschil.
ik hield al op na 1x... en kwam er ook niet uit.quote:
Ik verwacht 9 februari....quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:59 schreef Predator40 het volgende:
Het is een beetje offtopic, maar ik denk dat je gelijk hebt als ik de scholen om mij heen een beetje bekijk. Er zitten te veel perverse prikkels in het systeem die ervoor zorgen dat opstromers voor scholen nadelen hebben en ze de 'gok' dus liever niet nemen. Dat wordt dan verkocht onder 'we willen de leerling behoeden voor teleurstellingen' maar geloof me, daar heeft het geen zak mee te maken. Hopelijk neemt de druk toe om dat de komende jaren te veranderen. In het belang van de leerlingen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken wat je zegt over problemen bij doorstroming. Mijn eigen vmbo-leerlingen hebben daar vroeger veel problemen mee gehad. Ik weet niet hoe dat nu is in het vmbo, maar ik vermoed dat opstromen van havo naar vwo nog altijd veel makkelijker is dan van vmbo-b/k naar vmbo-t of van vmbo-t naar havo.
ga er maar vanuit:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Rutte zal de Kamer wel laten kiezen. Ik wil de basisscholen wel openen op 9 februari, maar dan verlengen we de avondklok tot 9 maart. Andersom mag ook, dus zeg het maar.
Niet of-of maar en-en. Hij steekt die avondklok maar in zn reet over drie weken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Rutte zal de Kamer wel laten kiezen. Ik wil de basisscholen wel openen op 9 februari, maar dan verlengen we de avondklok tot 9 maart. Andersom mag ook, dus zeg het maar.
Deed m'n moeder ook altijdquote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Glijdt er vast makkelijk in.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet of-of maar en-en. Hij steekt die avondklok maar in zn reet over drie weken.
Klopt. We hebben de afgelopen dagen helaas al kunnen zien dat de avondklok meer iets politieks is dan medische echt noodzakelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Glijdt er vast makkelijk in.
Maar zonder gekheid, ik verwacht er weinig van. Ze schijten zeven kleuren vanwege al die mutaties. En het vervelende is: die schijt is er niet vanwege de angst voor die virusmutaties zelf, maar vanwege de politieke angst om de verkeerde beslissing te nemen. En die vind ik echt naar.
Gelukkig is dry january bijna over, dan is de avondklok ook een stuk beter vol te houden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb dry january dit jaar al overgeslagen. Zuipen op de bank is één van de weinige vormen van vermaak die er nog is.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Gelukkig is dry january bijna over, dan is de avondklok ook een stuk beter vol te houden.
Deze mail kregen we gisteren:quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met het advies van mijn dochter. En met de meeste kinderen op deze school wel. Dat gezegd hebbend, het is een nogal witte school en ik denk dat er heel weinig kinderen zitten uit de risicogroepen. Bovendien is de visie van deze school inderdaad heel breed en worden de leerlingen altijd in het grotere plaatje bekeken, niet alleen op basis van hun cijfers.quote:Voordat we de lock down in gingen heb ik een mail gestuurd met daarin het tijdspad naar een definitief advies. Nu de lock down wordt verlengd hebben we opnieuw naar dit tijdspad moeten kijken.
Er is bestuursoverleg geweest tussen Primair onderwijs (PO) en voortgezet onderwijs (VO). Het VO kan de inschrijfdatum van 9 maart niet verplaatsen in verband met de formatie op de scholen. Dus is het nodig dat we de definitieve adviezen nog steeds binnen dezelfde tijd voltooien. Alle adviesgesprekken die al zijn ingepland blijven daarom staan.
En komende weken zouden we de M8 toetsen nog afnemen. Wat doen we daar dan mee? We hebben het volgende besloten: we doen de adviezen zonder de afname van de Cito M8. Om tot dat besluit te komen hebben we een aantal dingen meegewogen:
- We hebben het advies van ons ministerie doorgenomen rondom het traject groep 8.
- Er is overleg geweest vanuit ons met het VO. Het VO heeft aangegeven dat zij vertrouwen hebben in de adviezen van het PO, ook zonder een M8. Zij zullen nog meer tijd nemen voor een warme overdracht.
- We hebben overleg gehad met collegascholen en ons bestuur.
- We hebben natuurlijk ook onze onderwijsvisie meegenomen in onze overwegingen.
Een advies wordt gebaseerd op alle kennis die is opgedaan gedurende alle jaren dat je zoon of dochter bij ons op school geweest is. We kijken naar de thuissituatie, werkhouding, zelfredzaamheid, sociaal-emotionele ontwikkeling, leerresultaten, interesse, etc. Een brede blik dus. Dit past bij onze onderwijsvisie: wij kijken naar ontwikkeling in de brede zin van het woord.
We komen tot een advies door een gesprek met 4 onderwijsprofessionals; de leerkrachten uit groep 7 en 8, de Ib-er en de directie. En we gebruiken hiervoor diverse middelen: toetsen, observaties, gesprekken, het gemaakte werk, kleine tussentoetsen, weektaken, activiteiten zoals de minimusicals, het online onderwijs, het gedrag in de klas en op het plein, het (al dan niet) maken van huiswerk, etc. De kinderen hebben daarmee sinds het voorlopig advies genoeg mogelijkheden gehad om hun groei te laten zien. En tjonge, wat zijn ze gegroeid. We zijn er dan ook van overtuigd, dat wij ieder kind een volwaardig advies kunnen meegeven.
We hopen dat we middels deze brief onzekerheid hebben kunnen wegnemen. En we verheugen ons op de gesprekken die gaan komen.
Heb je deze ook gelezen: https://www.ad.nl/binnenl(...)vertuigend~a6d7878e/ ?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Glijdt er vast makkelijk in.
Maar zonder gekheid, ik verwacht er weinig van. Ze schijten zeven kleuren vanwege al die mutaties. En het vervelende is: die schijt is er niet vanwege de angst voor die virusmutaties zelf, maar vanwege de politieke angst om de verkeerde beslissing te nemen. En die vind ik echt naar.
Voor tertiair inderdaad idem. Het is niet zoals het zou moeten. Je wil sfeer proeven, in de school zijn, leerlingen en leerkrachten spreken, de aula zien. Mijn dochter vond de kluisjes ook heel interessant, en belangrijk, kennelijk. En de sportmogelijkheden. Je kiest het toch ook voor een deel op gevoel. Nou ja, misschien dat er later in mei of juni nog wat extra's wordt gedaan voor de nieuwe leerlingen voor het nieuwe schooljaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
Het vervallen van die open dagen is inderdaad echt ellendig. Kinderen moeten een keuze maken waar ze 4, 5 of 6 jaar mee moeten doen en dan wil je toch wel een beetje sfeer kunnen proeven. Leuk, zo'n dronefilmpje op youtube, maar je wil gewoon rond kunnen lopen en praten met leerlingen en docenten.
Geldt ook voor het tertiair onderwijs trouwens. De zoektocht naar een vervolgopleiding is voor mijn leerlingen echt niet leuk. Voor degenen die nog echt aan het zoeken zijn tenminste.
Toch wel opmerkelijk dat deadlines voor het VO in jouw regio belangrijker zijn dan haalbaarheid en welzijn van het kind.quote:
Komt een Belg bij de kapper..quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
De Belgen mogen 13 februari weer naar de kapper!
@Janneke141 heeft gisteren uitgelegd waarom die deadline van belang is en dat klonk me heel logisch in de oren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Toch wel opmerkelijk dat deadlines voor het VO in jouw regio belangrijker zijn dan haalbaarheid en welzijn van het kind.
De school van je kind wordt nu gedwongen om nu een minder volledig advies te geven en jij als ouder wordt gedwongen om je kind zonde goede informatie in te schrijven bij een volgende school.
Als ik een kind in groep 8 zou hebben, zou ik daar best ophef over gaan maken.
Onderwijs in een schoolgebouw volgen vonden we vorig jaar ook heel logisch... Dat hebben we ook niet meer momenteelquote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:Janneke141 heeft gisteren uitgelegd waarom die deadline van belang is en dat klonk me heel logisch in de oren.
Het is jammer dat het zo gaat, maar het is niet anders. Met ophef wordt het niet beter.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:09 schreef Fred het volgende:
[..]
Onderwijs in een schoolgebouw volgen vonden we vorig jaar ook heel logisch... Dat hebben we ook niet meer momenteel
Ik mag de 11e al!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
De Belgen mogen 13 februari weer naar de kapper!
Mijn dochter zit in 5VWO, normaal hét jaar om open dagen e.d. te bezoeken. Ze heeft ook wel online open dagen gevolgd maar ze vindt het heel lastig om op basis daarvan te kiezen, want hoezeer de HBO's en Uni's hun best doen, je krijgt gewoon niet genoeg mee van de sfeer. Heel lastig allemaal. Hopelijk kan er straks in het voorjaar wat meer.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
Het vervallen van die open dagen is inderdaad echt ellendig. Kinderen moeten een keuze maken waar ze 4, 5 of 6 jaar mee moeten doen en dan wil je toch wel een beetje sfeer kunnen proeven. Leuk, zo'n dronefilmpje op youtube, maar je wil gewoon rond kunnen lopen en praten met leerlingen en docenten.
Geldt ook voor het tertiair onderwijs trouwens. De zoektocht naar een vervolgopleiding is voor mijn leerlingen echt niet leuk. Voor degenen die nog echt aan het zoeken zijn tenminste.
Nooit verwacht dat we nog eens heimwee zouden krijgen naar het Wuhanvirus.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:29 schreef Zipportal het volgende:
De Britse variant van het coronavirus blijkt na uitgebreid onderzoek toch dodelijker dan het 'oude' virus. Dat heeft de Britse premier Boris Johnson vandaag gezegd tijdens een persconferentie. ,,We hebben vandaag vernomen dat het Britse virus zich niet alleen sneller verspreid, er overlijden ook meer mensen aan."
De nieuwe variant werd voor het eerst ontdekt in Londen en het zuidoosten van Engeland. Johnson zei ook dat de vaccins effectief zijn tegen beide varianten van het virus.
https://www.ad.nl/buitenl(...)an-gedacht~a44c0a87/
dag 2021quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:29 schreef Zipportal het volgende:
De Britse variant van het coronavirus blijkt na uitgebreid onderzoek toch dodelijker dan het 'oude' virus. Dat heeft de Britse premier Boris Johnson vandaag gezegd tijdens een persconferentie. ,,We hebben vandaag vernomen dat het Britse virus zich niet alleen sneller verspreid, er overlijden ook meer mensen aan."
De nieuwe variant werd voor het eerst ontdekt in Londen en het zuidoosten van Engeland. Johnson zei ook dat de vaccins effectief zijn tegen beide varianten van het virus.
13 op 10.000 i.p.v. 10. Ach...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 18:29 schreef Zipportal het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |