als ik het goed begrepen heb doet hij dat niet door de omstandigheden in zijn geval al begrijp ik je punt welquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tsja, voor iemand die anderen altijd de les leest is het wel raar om die adviezen aan zijn laars te lappen.
Er zullen ook maar weinig mensen zijn die zich tot op de cijfers na de komma aan elke maatregel en elk advies houden. Doe gewoon je best, meer kan je niet doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
De steeds wijzigende regels worden ook steeds onzinniger en onlogischer, langere tijd al. Dan ga je je er steeds minder aan houden.
Wij gaan met drie man, soms zelfs vier, in het bos paardrijden. Een paar keer in de week. Dan heb je sowieso al een paar meter afstand van elkaar. Wat kan er gebeuren?
De mondkapjesplicht en vooral hoe die tot stand is gekomen en hoe ze ook werken, vind ik zo onzinnig, dat ik daar echt niet aan kan voldoen. Dat druist tegen elk gevoel van redelijkheid. Ik draag ze dan ook nergens. Als er gevraagd wordt om er een op te doen, doe ik dat zonder protesteren. Dat is tot nu toe 1 x gebeurd in die twee maanden, in de autogarage (bij de receptie, waar die persoon achter een glazen scherm zat). Verder nergens, terwijl ik op best wat plaatsen kom.
Ik heb afspraken met klanten, die gaan gewoon door in tegenstelling tot in het voorjaar. Maar het duurt anders gewoon te lang. De wereld draait door.
En toch heb ik het gevoel dat ik goed oplet en dat ik niet aan verspreiding van het virus doe. Ik houd afstand van iedereen, ga 's avonds om 20.00 uur naar de supermarkt, als er zes man binnen zijn etc.
Maar de regels worden gewoon steeds onzinniger.
Het is bij mij nooit opgekomen om die 'adviezen' vrijblijvend te interpreteren, maar ik zal wel het braafste meisje van de klas zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit erg comfortabel ben geweest met hele adviezen concept, het is toch allemaal te vrijblijvend in mijn beleving.
Dan nog is het raar, klonk nou niet bepaald als een essentieel bezoekje.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er geld een uitzondering voor zorgbegeleiding, en nu snel opflikkeren met die persoonlijke aanvallen.
Daarbij is het simpel, mensen die je niet ontmoet kun je niet besmetten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:37 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Er zullen ook maar weinig mensen zijn die zich tot op de cijfers na de komma aan elke maatregel en elk advies houden. Doe gewoon je best, meer kan je niet doen.
Dat vind ik dan wel weer erg bizar van die familiefeestjes en samenkomsten.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bij mij nooit opgekomen om die 'adviezen' vrijblijvend te interpreteren, maar ik zal wel het braafste meisje van de klas zijn.Ik zat net bij een virtuele sessie van mijn dochter met haar klas waarin de rondvraag was of de kinderen dit weekeinde nog iets leuks gingen doen. Ik hoor dan best veel over familiefeestjes en samenkomsten.
Precies dat, ja. Wij houden ons er ook aan maar ja, het is 'maar een advies', natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is bij mij nooit opgekomen om die 'adviezen' vrijblijvend te interpreteren, maar ik zal wel het braafste meisje van de klas zijn.Ik zat net bij een virtuele sessie van mijn dochter met haar klas waarin de rondvraag was of de kinderen dit weekeinde nog iets leuks gingen doen. Ik hoor dan best veel over familiefeestjes en samenkomsten.
Ik ben de laatste tijd wat onder de indruk geraakt van de "massavorming" verklaring waarop Maurice de Hond mij duidde van de Vlaamse psycholoog Mattias Desmet.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Puur op onderbuik gebaseerd denk ik dat het beleid anders zou zijn geweest wanneer we in het eerste jaar van het kabinet zouden zitten dan nu we in de laatste maanden zitten.
Ik denk ook dat de roep vanuit de bevolking gigantisch sterk is. Wij zijn op Fok! een vrij klein clubje, maar ik heb zo'n gevoel dat ze op Twitter en in hun mailbox duizenden roepen per dag krijgen, als ik puur en alleen kijk naar de hoeveelheid keer ze getagd worden. Ik kan me niet voorstellen dat dat te negeren is.
ik hou me er ook grotendeels aan maar 1 persoon op bezoek wordt wat moeilijkquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies dat, ja. Wij houden ons er ook aan maar ja, het is 'maar een advies', natuurlijk.
En dan hier jengelen om hardere maatregelenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ben je gek geworden? Tijdens een pandemie?
ik zal het nooit meer doenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan hier jengelen om hardere maatregelen.
Serieus lief bedoel omdat ik de inbreng van @:Predator40 meer dan waardeer omdat het mij doet (over)denken.
Een mondkapje gebruik je vooral om anderen te beschermen. Een voorstander van mondkapjes heeft er dus veel mee te winnen als anderen mondkapjes gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:41 schreef Vallon het volgende:
Iets soortgelijks, wat we hier ooit zagen was ooit de best heftige discussies over mondkapjes. Ik snapte zelf niet goed waarom voorstanders daarvoor dan een wettelijk kader wilden met iets dat zij zelf in vrijheid ook zouden konden besluiten.
Het is niet waar dat mondkapjes niet werken.quote:Het uit eigen keuze rondlopen met een niet werkend mondkapje is (en was) sws al idioot maar wordt een stuk minder belachelijk wanneer de regering daartoe immers verplicht.
Is wat jou betreft de grens nu bereikt?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zal het nooit meer doen![]()
en strengere maatregelen hoeven nu niet meer hoor
Het is/was niet mijn bedoeling daar verder inhoudelijk op in te gaan, wel over hoe dat proces plaatsvindt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een mondkapje gebruik je vooral om anderen te beschermen. Een voorstander van mondkapjes heeft er dus veel mee te winnen als anderen mondkapjes gaan gebruiken.
[..]
Het is niet waar dat mondkapjes niet werken.
Als je alle studies omtrent mondkapjes met elkaar vergelijkt is de uitkomst dat het een klein positief effect heeft...
Ho even, nu is mijn reactie hierop weg. Dat was een normale vraag. Ik ben benieuwd wat uitgerekend Predator met deze opmerking bedoelt gezien zijn sterke overtuigingen.quote:
Maar wat dat betreft ben ik ook wel weer blij hiermee op een ander punt.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd wat onder de indruk geraakt van de "massavorming" verklaring waarop Maurice de Hond mij duidde van de Vlaamse psycholoog Mattias Desmet.
O.e.o. andere wijze eisen "burgers" hun onderdrukking omdat het een antwoord geeft op een ingeworttelde "angst" die experts in hun begeestering voor hun "vak" veroorzaken en dan graag op expliciet verzoek de Politici insturen met wat zij dus moeten doen. Politici (leiders die "electoraal" verplicht) kunnen vervolgens niet anders meer dan de "adviezen" opvolgen met als enige nuance, wat variatie om het niet al te overtuigend doen. (D66minuten)
Iets soortgelijks, wat we hier ooit zagen was ooit de best heftige discussies over mondkapjes. Ik snapte zelf niet goed waarom voorstanders daarvoor dan een wettelijk kader wilden met iets dat zij zelf in vrijheid ook zouden konden besluiten.
Ik noemde dat toen kortzichtig "cognitieve dissonantie" dat vraagt iets te doen dat "nodig" is en waartoe er een grotere ontwijkende weerstand (of schaamte) is.
Het uit eigen keuze rondlopen met een niet werkend mondkapje is (en was) sws al idioot maar wordt een stuk minder belachelijk wanneer de regering daartoe immers verplicht. Niet het onderwerp word daarmee discutabel geworden maar dat iemand de wijze van maatregel in twijfel trekt.
Dit zelfde lijkt nu van toepassing op de avondklok met het verschil de de Regering een stuk slagvaardiger is qua bevoegdheden die zijn (in)geregeld) om het op eigen titel te kunnen verordonneren. De Kamershowtje was wel vermakelijk maar intriest hoe vrijheden zo worden verkwanseld voor een uurtje eerder of later. De discussie ging vooral over het hoe ipv het waarom van een avondklok. Perfect uitgevoerde voorsortering (incl het ik moet nu weg vanwege de - dus belangrijkere - Europese Raad afspraken).
Verzet en tegenstand met als doel het nut van een maatregel te bezien, is letterlijk zinloos geworden met een MP die grappig doet over zijn macht en Wopke met nog meer geld laat strooien om het gepeupel in bedwang te houden.
Zijn opmerking is ook wegquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ho even, nu is mijn reactie hierop weg. Dat was een normale vraag. Ik ben benieuwd wat uitgerekend Predator met deze opmerking bedoelt gezien zijn sterke overtuigingen.
ja, dit is het echt welquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is wat jou betreft de grens nu bereikt?
Niet naar beneden bij mag stellen zelfs. Dat is wettelijk zo geregeld.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.
Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.
Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
Allemaal leuk en aardig, maar in maart zat iedereen te bedelen bij diezelfde regering voor hulp en bijstand. Alle Nederlanders, in binnen-en buitenland.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd wat onder de indruk geraakt van de "massavorming" verklaring waarop Maurice de Hond mij duidde van de Vlaamse psycholoog Mattias Desmet.
O.e.o. andere wijze eisen "burgers" hun onderdrukking omdat het een antwoord geeft op een ingeworttelde "angst" die experts in hun begeestering voor hun "vak" veroorzaken en dan graag op expliciet verzoek de Politici insturen met wat zij dus moeten doen. Politici (leiders die "electoraal" verplicht) kunnen vervolgens niet anders meer dan de "adviezen" opvolgen met als enige nuance, wat variatie om het niet al te overtuigend doen. (D66minuten)
Ik noemde dat toen kortzichtig "cognitieve dissonantie" dat vraagt iets te doen dat "nodig" is en waartoe er een grotere ontwijkende weerstand (of schaamte) is.
Het uit eigen keuze rondlopen met een niet werkend mondkapje is (en was) sws al idioot maar wordt een stuk minder belachelijk wanneer de regering daartoe immers verplicht. Niet het onderwerp word daarmee discutabel geworden maar dat iemand de wijze van maatregel in twijfel trekt.
Dit zelfde lijkt nu van toepassing op de avondklok met het verschil de de Regering een stuk slagvaardiger is qua bevoegdheden die zijn (in)geregeld) om het op eigen titel te kunnen verordonneren. De Kamershowtje was wel vermakelijk maar intriest hoe vrijheden zo worden verkwanseld voor een uurtje eerder of later. De discussie ging vooral over het hoe ipv het waarom van een avondklok. Perfect uitgevoerde voorsortering (incl het ik moet nu weg vanwege de - dus belangrijkere - Europese Raad afspraken).
Verzet en tegenstand met als doel het nut van een maatregel te bezien, is letterlijk zinloos geworden met een MP die grappig doet over zijn macht en Wopke met nog meer geld laat strooien om het gepeupel in bedwang te houden.
Het Predator40 bash uurtje is al voorbij hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ho even, nu is mijn reactie hierop weg. Dat was een normale vraag. Ik ben benieuwd wat uitgerekend Predator met deze opmerking bedoelt gezien zijn sterke overtuigingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |