abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197574367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:59 schreef Predator40 het volgende:
Nog geen dag na de nieuwe regels:

Coronacrisis: vrijdag 22 januari
LIVE | Rutte: scholen voor 8 februari open zou 'klein wondertje' zijn

wie had dit verwacht .... :{

Dat word gewoon 1 maart ?

Vóór 8 februari.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197574374
quote:

Ja, dan kunnen ze gelijk met Paasvakantie _O-
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:02:17 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197574391
quote:
Wat is er met Katwijk ad hand? :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197574426
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef Confetti het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar in maart zat iedereen te bedelen bij diezelfde regering voor hulp en bijstand. Alle Nederlanders, in binnen-en buitenland.

De overheid weet het ook allemaal niet zeker en maakt natuurlijk fouten. Maar laten we de overheid wel koesteren en zo goed mogelijk proberen te helpen, want wij zijn allemaal voor een groot deel aangewezen op het welzijn van de staat. We weten dat te weinig doen zowel voor de gezondheid als economie catastrofaal is.
Het zou het mooiste zijn als mensen zelf gemotiveerd zijn. Kijk maar naar het gedrag tijdens de eerste golf, men werkte thuis, ouders hielden kun kinderen thuis en je merkte dat iedereen afstand probeerde te houden.

Nu hebben mensen veel meer moeite met de maatregelen, dit omdat mensen de fut er niet meer voor hebben, of naar kwakzalvers hebben geluisterd en zelfs niet geloven in corona.

En ja, dan moet de overheid ingrijpen, maar dat maakt het niet bepaald makkelijker. De mensen die toch al goedwillend zijn, zullen dus meer moeten doen. En de mensen die niet goedwillend zijn, zullen zich meer gedwongen voelen.
pi_197574442
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is er met Katwijk ad hand? :o
Katwijk aan Zee is Nederlands grootste protestante gemeente

dat ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:06:29 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197574480
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar wat dat betreft ben ik ook wel weer blij hiermee op een ander punt.

Iedereen is er net zo van overtuigd dat vaccins de uitweg zijn. Als straks 1 juli genoeg mensen gevaccineerd zijn is het politiek óók onhoudbaar voor dezelfde reden om niet die events etc weer door te laten gaan. Daarom zie je nu ook zo'n garantiefonds, overheid en bevolking gaan er van uit dat het dan weer kan, als die dag bereikt wordt en net als vorig jaar zijn de cijfers dan heel laag dan is elke expert die beweerd dat we moeten wachten tot iedereen gevaccineerd is net zo'n tegen de hive mind persona non grata als nu een mondkaptegenstander.

Groupthink werkt twee kanten op en dan dus waarschijnlijk in ons/de Vrijheid's voordeel 😄😉
Dat is nog maart net de vraag met wat precies de uitweg van vaccins dan zou bewerkstelligen.
Is met met of zonder (welke) voorwaarden.

De gedachte dat "we" 1 Juli "immuniteit"hebben, lijkt mij op zijn minst twijfelachtig. Ook omdat tegen die tijd nog niet iedereen een week of 6-8 zal zijn gevaccineerd en er tal van mensen zijn die a) niet ingeënt kunnen worden en b) onduidelijk is of/wat het vaccin anderen dan wel/hoe precies beschermd etc.etc.
"Ik" reken er maar vast op dat experts "ons" zullen verduidelijken, dat je er met vaccinatie nog lang niet bent en eerst de slachthuizen gesloten moeten worden en de greendeal klaar moet zijn.

Daarnaast voorzie ik een "privacy schendend" sterretjespaspoort dat aangeeft hoe veel, met wat iemand allemaal als bescherming heeft ingespoten om op een strandje te liggen. Onder dat wenselijke gesternte wil ik niet feestvieren en zal mij verzetten tegen willekeur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197574483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het zou het mooiste zijn als mensen zelf gemotiveerd zijn. Kijk maar naar het gedrag tijdens de eerste golf, men werkte thuis, ouders hielden kun kinderen thuis en je merkte dat iedereen afstand probeerde te houden.

Nu hebben mensen veel meer moeite met de maatregelen, dit omdat mensen de fut er niet meer voor hebben, of naar kwakzalvers hebben geluisterd en zelfs niet geloven in corona.

En ja, dan moet de overheid ingrijpen, maar dat maakt het niet bepaald makkelijker. De mensen die toch al goedwillend zijn, zullen dus meer moeten doen. En de mensen die niet goedwillend zijn, zullen zich meer gedwongen voelen.
Of veel maatregelen onzinnig vinden omdat ze het doel voorbij schieten. Zonder een wappie te zijn.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:06:51 #258
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_197574485
We zitten nu toch al enige tijd in lockdown, maar de cijfers dalen zeer langzaam.
Hoe is het dan in godsnaam mogelijk om te versoepelen? Dan schieten de besmettingen gelijk weer omhoog, toch?
Je wordt er moedeloos van.
Verlenging incoming.
pi_197574495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:06 schreef Lemsterr het volgende:
We zitten nu toch al enige tijd in lockdown, maar de cijfers dalen zeer langzaam.
Hoe is het dan in godsnaam mogelijk om te versoepelen? Dan schieten de besmettingen gelijk weer omhoog, toch?
Verlenging incoming.
Allemaal de schuld van de overheid.
In Southern Sun
pi_197574503
In het voorjaar hadden we een intelligente lockdown, die was prima. Nu is het een domme lockdown, dat is het verschil.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:08:24 #261
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197574514
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:06 schreef Lemsterr het volgende:
Verlenging incoming.
Daarom voeren ze ook die avondklok in, in de hoop dat dat de cijfers verder drukt. Of het werkt is weer een ander verhaal, maar je moet toch wat.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:09:12 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197574524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef Confetti het volgende:
...
Allemaal leuk en aardig, maar in maart zat iedereen te bedelen bij diezelfde regering voor hulp en bijstand. Alle Nederlanders, in binnen-en buitenland.
...
Ja, omdat de Regering in haar waanzin tegemoet te komen aan paniek dat veroorzaakte door onnadenkende besluiten.
Ja, omdat de Regering, in haar waanzin tegemoet te komen aan veroorzaakte paniek, onnadenkende besluiten nam.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vallon op 22-01-2021 17:16:15 ]
pi_197574546
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja, omdat de Regering in haar waanzin tegemoet te komen aan paniek dat veroorzaakte door onnadenkende besluiten.
Drie keer gelezen, geen idee.
In Southern Sun
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:15:32 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197574608
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Katwijk aan Zee is Nederlands grootste protestante gemeente

dat ?
Ja, maar tot nu toe was daar toch weinig ad hand? Of zie ik het al weken over het hoofd? :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:18:14 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197574652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tijd voor Thee ...... corrected. Thx.
Ja, omdat de Regering, in haar waanzin tegemoet te komen aan veroorzaakte paniek, onnadenkende besluiten nam. ... .... die burgers dus noopten tot het smeken om hulp.
pi_197574689
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het blijkt minder dodelijk dan gedacht. Daarom kost het nu meer moeite om je aan de maatregelen te houden. Daarom is er ook steeds minder begrip voor sommige maatregelen.
pi_197574699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet naar beneden bij mag stellen zelfs. Dat is wettelijk zo geregeld.
Ik weet het. Dit ging specifiek over de tussentijdse toets, die ze gebruiken voor het advies dat er nu aan zit te komen. Het is fijn dat kinderen nog een kans hebben om te zorgen dat het advies naar boven wordt bijgesteld. In alle overige klassen wordt de citotoets later afgenomen.

quote:
Als ik me niet vergis heb je zelf onderwijservaring, dus ik neem aan dat je van je kind wel een redelijke inschatting kan maken wat het juiste niveau is.
Tuurlijk, en ik houd al jaren m'n bijdehante opmerkingen voor me. Niets zo vervelend als een ouder die het beter meent te weten. Heel veel maakt het voor mijn zoon niet uit, want hij krijgt een havo/vwo-of een vwo-advies. Ik zou het fijn vinden als het een vwo-advies wordt omdat hij anders niet op sommige scholen terecht kan (scholen met alleen een vwo+/gymnasium), maar in het grote geheel der dingen is dat een klein probleem omdat er andere scholen zijn met een brede brugklas.

quote:
Daar moet je dus ook zo min mogelijk druk op leggen volgens mij: gewoon diagnostisch laten maken en op basis van de uitkomst afspraken maken over te herhalen lesstof. Of, als je de wil en de middelen hebt, zelf bijles te laten invliegen.
Wat dat betreft is deze periode ideaal: ik kan goed helpen, wat eigenlijk alleen nodig is voor begrijpend lezen. M'n zoon heeft moeite met het nauwkeurig lezen van gortdroge teksten en het beantwoorden van dubbelzinnige vragen. Dat vind ik bijzonder begrijpelijk, maar ja, dit is nu eenmaal hoe er wordt onderwezen en getoetst.

Wat ik verder merk aan deze periode is dat voorlijke kinderen het zelf uit mogen zoeken met hun extra werk. Mijn kinderen krijgen daar helemaal geen nakijkmateriaal voor of ondersteuning bij. Dat doe ik nu ook zelf - met veel plezier, vooral bij rekenen. Wij houden van cijfermatige puzzels.

quote:
Meer algemeen: ik sprak gisteren al de hoop uit dat basisscholen zo veel mogelijk de oproep van de minister volgen om 'kansrijk te adviseren' (oftewel: bij twijfel naar boven afronden, of de groeicurve doortrekken vanaf halverwege groep 7 - net voor de eerste onderwijssluiting dus) en dat de vo-scholen de komende paar jaar heel goed in de gaten blijven houden of iedereen wel op het juiste niveau zit, en op- en doorstroming niet gaan blokkeren op bureaucratische gronden. In normale schooljaren is dat namelijk (helaas) wel een ding.
Wat me is opgevallen is dat er in mijn omgeving best uiteenlopend met groep 8 wordt omgegaan. Op sommige scholen wordt er bijvoorbeeld aan deze groep nog steeds fysiek onderwijs gegeven en op andere scholen niet. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de gelijke kansen.

Ik herken wat je zegt over problemen bij doorstroming. Mijn eigen vmbo-leerlingen hebben daar vroeger veel problemen mee gehad. Ik weet niet hoe dat nu is in het vmbo, maar ik vermoed dat opstromen van havo naar vwo nog altijd veel makkelijker is dan van vmbo-b/k naar vmbo-t of van vmbo-t naar havo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:21:33 #268
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_197574718
Gegroet,

Er zijn hoopvolle recensies, gelet op het bericht dat maar liefst één op de acht landgenoten antistoffen zou hebben aangemaakt. Verdere info hieromtrent vindt u helaas achter gebruikelijke premium artikelen, maar
inhoudelijk betekent dit dat velen resistent geworden zijn en het virus in goede orde doormaken.
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-trage-vaccinatie

Zélfs u zou het onlangs al gehad kunnen hebben. En dat niet geheel onbelangrijke gegeven betekent echter een toenemende hoop op verbetering, temeer met betrekking tot allerhande doemscenario's die bij deze of gene vooralsnog door het hoofd spoken, nu het virus zowel middels injecties als het maken van antistoffen bij velen mettertijd zal uitwoeden.

Maar de avondklok is helaas nodig, want feit blijft men onze ouderen uiteraard dient te blijven beschermen zolang het virus bij het overige percentage nog rond zal blijven gaan, mij dunkt.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_197574829
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
In het voorjaar hadden we een intelligente lockdown, die was prima. Nu is het een domme lockdown, dat is het verschil.
En dat terwijl men nu veel meer kennis heeft over het virus, de risicogroepen, wat effectief is en wat niet, enz.
pi_197574849
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

ik hield al op na 1x... en kwam er ook niet uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197574866
quote:

Ik verwacht 9 februari....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:33:42 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197574907
Rutte zal de Kamer wel laten kiezen. Ik wil de basisscholen wel openen op 9 februari, maar dan verlengen we de avondklok tot 9 maart. Andersom mag ook, dus zeg het maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:35:08 #273
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_197574924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik verwacht 9 februari....
ik denk 1 maart. Na de vakantie.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:35:52 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197574936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken wat je zegt over problemen bij doorstroming. Mijn eigen vmbo-leerlingen hebben daar vroeger veel problemen mee gehad. Ik weet niet hoe dat nu is in het vmbo, maar ik vermoed dat opstromen van havo naar vwo nog altijd veel makkelijker is dan van vmbo-b/k naar vmbo-t of van vmbo-t naar havo.
Het is een beetje offtopic, maar ik denk dat je gelijk hebt als ik de scholen om mij heen een beetje bekijk. Er zitten te veel perverse prikkels in het systeem die ervoor zorgen dat opstromers voor scholen nadelen hebben en ze de 'gok' dus liever niet nemen. Dat wordt dan verkocht onder 'we willen de leerling behoeden voor teleurstellingen' maar geloof me, daar heeft het geen zak mee te maken. Hopelijk neemt de druk toe om dat de komende jaren te veranderen. In het belang van de leerlingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197574959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Rutte zal de Kamer wel laten kiezen. Ik wil de basisscholen wel openen op 9 februari, maar dan verlengen we de avondklok tot 9 maart. Andersom mag ook, dus zeg het maar.
ga er maar vanuit:

scholen dicht tot 1 maart
avondklok tot 1 maart

:{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')