abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197574977
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
Rutte zal de Kamer wel laten kiezen. Ik wil de basisscholen wel openen op 9 februari, maar dan verlengen we de avondklok tot 9 maart. Andersom mag ook, dus zeg het maar.
Niet of-of maar en-en. Hij steekt die avondklok maar in zn reet over drie weken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197574995
Ook al zeggen ze dat die avondklok zo snel mogelijk de prullenbak ingaat, maar die gaat echt wel weer verlengd worden. Is tot nu toe altijd al zo geweest dat er altijd wel weer iets verlengd wordt. De lente en zomer moeten gewoon snel komen dan is het virus sowieso veel minder aanwezig (was vorig jaar ook zo)
pi_197575000
quote:
Rutte zal de Kamer wel laten kiezen. Ik wil de basisscholen wel openen op 9 februari, maar dan verlengen we de avondklok tot 9 maart. Andersom mag ook, dus zeg het maar.
Deed m'n moeder ook altijd
Niet "wil je fruit" maar "wil je appel of peer".
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  vrijdag 22 januari 2021 @ 17:42:20 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197575016
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Niet of-of maar en-en. Hij steekt die avondklok maar in zn reet over drie weken.
Glijdt er vast makkelijk in.

Maar zonder gekheid, ik verwacht er weinig van. Ze schijten zeven kleuren vanwege al die mutaties. En het vervelende is: die schijt is er niet vanwege de angst voor die virusmutaties zelf, maar vanwege de politieke angst om de verkeerde beslissing te nemen. En die vind ik echt naar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197575055
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar zonder gekheid, ik verwacht er weinig van. Ze schijten zeven kleuren vanwege al die mutaties. En het vervelende is: die schijt is er niet vanwege de angst voor die virusmutaties zelf, maar vanwege de politieke angst om de verkeerde beslissing te nemen. En die vind ik echt naar.
Klopt. We hebben de afgelopen dagen helaas al kunnen zien dat de avondklok meer iets politieks is dan medische echt noodzakelijk.
pi_197575056
quote:
Gelukkig is dry january bijna over, dan is de avondklok ook een stuk beter vol te houden.
pi_197575223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:44 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Gelukkig is dry january bijna over, dan is de avondklok ook een stuk beter vol te houden.
Ik heb dry january dit jaar al overgeslagen. Zuipen op de bank is één van de weinige vormen van vermaak die er nog is.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 17:57:22 #283
5428 crew  miss_sly
pi_197575228
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.

Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.

Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
Deze mail kregen we gisteren:

quote:
Voordat we de lock down in gingen heb ik een mail gestuurd met daarin het tijdspad naar een definitief advies. Nu de lock down wordt verlengd hebben we opnieuw naar dit tijdspad moeten kijken.

Er is bestuursoverleg geweest tussen Primair onderwijs (PO) en voortgezet onderwijs (VO). Het VO kan de inschrijfdatum van 9 maart niet verplaatsen in verband met de formatie op de scholen. Dus is het nodig dat we de definitieve adviezen nog steeds binnen dezelfde tijd voltooien. Alle adviesgesprekken die al zijn ingepland blijven daarom staan.

En komende weken zouden we de M8 toetsen nog afnemen. Wat doen we daar dan mee? We hebben het volgende besloten: we doen de adviezen zonder de afname van de Cito M8. Om tot dat besluit te komen hebben we een aantal dingen meegewogen:

- We hebben het advies van ons ministerie doorgenomen rondom het traject groep 8.

- Er is overleg geweest vanuit ons met het VO. Het VO heeft aangegeven dat zij vertrouwen hebben in de adviezen van het PO, ook zonder een M8. Zij zullen nog meer tijd nemen voor een warme overdracht.

- We hebben overleg gehad met collegascholen en ons bestuur.

- We hebben natuurlijk ook onze onderwijsvisie meegenomen in onze overwegingen.

Een advies wordt gebaseerd op alle kennis die is opgedaan gedurende alle jaren dat je zoon of dochter bij ons op school geweest is. We kijken naar de thuissituatie, werkhouding, zelfredzaamheid, sociaal-emotionele ontwikkeling, leerresultaten, interesse, etc. Een brede blik dus. Dit past bij onze onderwijsvisie: wij kijken naar ontwikkeling in de brede zin van het woord.

We komen tot een advies door een gesprek met 4 onderwijsprofessionals; de leerkrachten uit groep 7 en 8, de Ib-er en de directie. En we gebruiken hiervoor diverse middelen: toetsen, observaties, gesprekken, het gemaakte werk, kleine tussentoetsen, weektaken, activiteiten zoals de minimusicals, het online onderwijs, het gedrag in de klas en op het plein, het (al dan niet) maken van huiswerk, etc. De kinderen hebben daarmee sinds het voorlopig advies genoeg mogelijkheden gehad om hun groei te laten zien. En tjonge, wat zijn ze gegroeid. We zijn er dan ook van overtuigd, dat wij ieder kind een volwaardig advies kunnen meegeven.

We hopen dat we middels deze brief onzekerheid hebben kunnen wegnemen. En we verheugen ons op de gesprekken die gaan komen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met het advies van mijn dochter. En met de meeste kinderen op deze school wel. Dat gezegd hebbend, het is een nogal witte school en ik denk dat er heel weinig kinderen zitten uit de risicogroepen. Bovendien is de visie van deze school inderdaad heel breed en worden de leerlingen altijd in het grotere plaatje bekeken, niet alleen op basis van hun cijfers.

Wat ik ook echt een lastige vind, is dat de open dagen van VO online zullen worden gehouden. Gelukkig zijn we vorig jaar geweest, maar we zouden zo graag nog eens naar de top 2 gaan om nu écht te kijken hoe het er is. Dochter heeft geloof ik al wel gekozen, dus ook dat zal wel goed komen. Het blijft lastig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:01:12 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197575301
Het vervallen van die open dagen is inderdaad echt ellendig. Kinderen moeten een keuze maken waar ze 4, 5 of 6 jaar mee moeten doen en dan wil je toch wel een beetje sfeer kunnen proeven. Leuk, zo'n dronefilmpje op youtube, maar je wil gewoon rond kunnen lopen en praten met leerlingen en docenten.

Geldt ook voor het tertiair onderwijs trouwens. De zoektocht naar een vervolgopleiding is voor mijn leerlingen echt niet leuk. Voor degenen die nog echt aan het zoeken zijn tenminste.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197575311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heb je deze ook gelezen: https://www.ad.nl/binnenl(...)vertuigend~a6d7878e/ ?

Ik denk echt dat het beleid wél voor een deel op angst gebaseerd wordt. Natuurlijk niet helemaal, maar heb zo het idee van wel. Ik ben echt niet zo te spreken de laatste tijd over het OMT en het beleid. Ik ben er namelijk niet van overtuigd als burger, iets wat wel zou moeten. Maar goed, het OMT is ook redelijk arbitrair bij elkaar geraapt en voor hun is het ook natuurlijk de eerste keer.

Waarom zit die Fouchier niet in het OMT? Hij is van hetzelfde clubje virologen, werkt op dezelfde afdeling als Koopmans volgens mij. Natuurlijk betekend dat niet dat de avondklok niet door was gegaan, maar hij had iig tegenargumenten kunnen opwerpen waar ook naar gekeken had moeten worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197575341
De Belgen mogen 13 februari weer naar de kapper!
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 18:04:36 #287
5428 crew  miss_sly
pi_197575356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
Het vervallen van die open dagen is inderdaad echt ellendig. Kinderen moeten een keuze maken waar ze 4, 5 of 6 jaar mee moeten doen en dan wil je toch wel een beetje sfeer kunnen proeven. Leuk, zo'n dronefilmpje op youtube, maar je wil gewoon rond kunnen lopen en praten met leerlingen en docenten.

Geldt ook voor het tertiair onderwijs trouwens. De zoektocht naar een vervolgopleiding is voor mijn leerlingen echt niet leuk. Voor degenen die nog echt aan het zoeken zijn tenminste.
Voor tertiair inderdaad idem. Het is niet zoals het zou moeten. Je wil sfeer proeven, in de school zijn, leerlingen en leerkrachten spreken, de aula zien. Mijn dochter vond de kluisjes ook heel interessant, en belangrijk, kennelijk. En de sportmogelijkheden. Je kiest het toch ook voor een deel op gevoel. Nou ja, misschien dat er later in mei of juni nog wat extra's wordt gedaan voor de nieuwe leerlingen voor het nieuwe schooljaar.

En uiteindelijk, als het toch niet past, kun je nog naar een andere school. Het is niet ideaal, maar ook niet onmogelijk.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:06:38 #288
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197575392
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 17:57 schreef miss_sly het volgende:
Deze mail kregen we gisteren:
Toch wel opmerkelijk dat deadlines voor het VO in jouw regio belangrijker zijn dan haalbaarheid en welzijn van het kind.

De school van je kind wordt nu gedwongen om nu een minder volledig advies te geven en jij als ouder wordt gedwongen om je kind zonde goede informatie in te schrijven bij een volgende school.

Als ik een kind in groep 8 zou hebben, zou ik daar best ophef over gaan maken.
So we just called him Fred
pi_197575404
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt een Belg bij de kapper..
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 18:08:07 #290
5428 crew  miss_sly
pi_197575418
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:06 schreef Fred het volgende:

[..]

Toch wel opmerkelijk dat deadlines voor het VO in jouw regio belangrijker zijn dan haalbaarheid en welzijn van het kind.

De school van je kind wordt nu gedwongen om nu een minder volledig advies te geven en jij als ouder wordt gedwongen om je kind zonde goede informatie in te schrijven bij een volgende school.

Als ik een kind in groep 8 zou hebben, zou ik daar best ophef over gaan maken.
@Janneke141 heeft gisteren uitgelegd waarom die deadline van belang is en dat klonk me heel logisch in de oren.
Het is jammer dat het zo gaat, maar het is niet anders. Met ophef wordt het niet beter.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:09:14 #291
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197575435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

@:Janneke141 heeft gisteren uitgelegd waarom die deadline van belang is en dat klonk me heel logisch in de oren.
Het is jammer dat het zo gaat, maar het is niet anders. Met ophef wordt het niet beter.
Onderwijs in een schoolgebouw volgen vonden we vorig jaar ook heel logisch... Dat hebben we ook niet meer momenteel
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 18:10:25 #292
5428 crew  miss_sly
pi_197575449
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:09 schreef Fred het volgende:

[..]

Onderwijs in een schoolgebouw volgen vonden we vorig jaar ook heel logisch... Dat hebben we ook niet meer momenteel
Dat klopt.
Als jij jouw battles pickt, pick ik de mijne :)
pi_197575518
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik mag de 11e al!
pi_197575558
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik mag de 11e al!
Zelfde kapper als Baudet?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 18:24:58 #295
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_197575650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

Mijn dochter zit in 5VWO, normaal hét jaar om open dagen e.d. te bezoeken. Ze heeft ook wel online open dagen gevolgd maar ze vindt het heel lastig om op basis daarvan te kiezen, want hoezeer de HBO's en Uni's hun best doen, je krijgt gewoon niet genoeg mee van de sfeer. Heel lastig allemaal. Hopelijk kan er straks in het voorjaar wat meer.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_197575723
De Britse variant van het coronavirus blijkt na uitgebreid onderzoek toch dodelijker dan het 'oude' virus. Dat heeft de Britse premier Boris Johnson vandaag gezegd tijdens een persconferentie. ,,We hebben vandaag vernomen dat het Britse virus zich niet alleen sneller verspreid, er overlijden ook meer mensen aan."

De nieuwe variant werd voor het eerst ontdekt in Londen en het zuidoosten van Engeland. Johnson zei ook dat de vaccins effectief zijn tegen beide varianten van het virus.

https://www.ad.nl/buitenl(...)an-gedacht~a44c0a87/
pi_197575747
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:29 schreef Zipportal het volgende:
De Britse variant van het coronavirus blijkt na uitgebreid onderzoek toch dodelijker dan het 'oude' virus. Dat heeft de Britse premier Boris Johnson vandaag gezegd tijdens een persconferentie. ,,We hebben vandaag vernomen dat het Britse virus zich niet alleen sneller verspreid, er overlijden ook meer mensen aan."

De nieuwe variant werd voor het eerst ontdekt in Londen en het zuidoosten van Engeland. Johnson zei ook dat de vaccins effectief zijn tegen beide varianten van het virus.

Nooit verwacht dat we nog eens heimwee zouden krijgen naar het Wuhanvirus. :'(
pi_197575753
quote:

dag 2021 :W :'(
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197575770
quote:

13 op 10.000 i.p.v. 10. Ach...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197575785
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 18:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dag 2021 :W :'(
Dat onderzoek uit Lansingerland is iig hoopgevend.. hopelijk
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')