abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197573081
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik dacht 2/3 van alle werkende mensen, niet van de mensen met een kantoorbaan.
Ah, dan heb ik dat verkeerd opgevat. Je kan gelijk hebben.
pi_197573083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:37 schreef groenen het volgende:

[..]

Bron? Volgens Rutte zit 80% thuis. Hetgeen ook mijn ervaring is

Overigens ligt het aantal positieve testen 1,5% lager dan vorige week. Hetgeen nog steeds behoorlijke testbereidheid laat zien.
Zou dat werkelijk zo zijn ja? Misschien bij grote bedrijven en overheden, banken etc. waar ze het goed kunnen meten. Maar, het is anekdotisch natuurlijk, ik ken echt veel mensen die gewoon elke dag naar hun werk gaan, ook als dat eigenlijk ook anders kan. Zelf ben ik net naar drie verschillende klanten op een bedrijventerrein geweest voor een bespreking. Daar merkte je even helemaal niks van corona (heerlijk), iedereen gewoon lekker aan het werk.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 15:44:11 #128
5428 crew  miss_sly
pi_197573096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het idee (en dat is echt helemaal nergens op gebaseerd) dat het niet de bedoeling is om ons bang te maken/houden, maar dat de beleidsmakers vooral zelf bang zijn. Ergens snap ik dat ook wel, de verantwoordelijkheid is gigantisch.

Voor mezelf is 't makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iets goed of slecht gaat, maar als je er middenin staat en uiteindelijk verantwoordelijk gehouden wordt voor extra doden als de R boven de 1 blijft gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
Wijze woorden!

Dan ga ik nu even wat lichamelijke beweging nemen en wat spitten in de tuin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197573125
quote:

[..]

Ik heb het idee (en dat is echt helemaal nergens op gebaseerd) dat het niet de bedoeling is om ons bang te maken/houden, maar dat de beleidsmakers vooral zelf bang zijn. Ergens snap ik dat ook wel, de verantwoordelijkheid is gigantisch.

Voor mezelf is 't makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iets goed of slecht gaat, maar als je er middenin staat en uiteindelijk verantwoordelijk gehouden wordt voor extra doden als de R boven de 1 blijft gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
Wie wordt er daarvoor verantwoordelijk gehouden dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197573133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat er echt een verschil is tussen bang en voorzichtig. En ik zit ook met een kind dat lijdt onder deze pandemie. En ik vind het heel rot, maar het is tegelijkertijd wel waar we nu in zitten. Zij neit alleen, maar alle kinderen, mondiaal zelfs. Het maakt het voor mij als opvoeder ook lastiger, en toch zal ik er iets van moeten maken.
Bang en voorzichtig worden in een adem met paniekzaaierij genoemd. Ik vind ook dat we voorzichtig moeten zijn maar dat neemt niet weg dat we zomaar klakkeloos alles moeten doen om een mogelijke mutant de baas te zijn. Let goed op het woordje mogelijk want al 2 weken is duidelijk dat deze helemaal niet zo gevaarlijk/besmettelijk/dodelijk is. Toch blijven we daar aan vast houden.

Nogmaals maatregelen als een avondklok hebben vooral effect op zij die het al het zwaarst te verduren hebben. Dan mogen daar wat mij betreft keiharde cijfers tegenover staan en moeten we niet afgescheept worden met voorzichtigheid en voorzorg.
pi_197573135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik dat verkeerd opgevat. Je kan gelijk hebben.
Ah, het zinnetje erna:
quote:
Waar tijdens de lockdown het afgelopen voorjaar het woon-werkverkeer halveerde, ging afgelopen week meer dan tweederde van de werkenden naar het werk.
Kortom, tijdens de eerste lockdown was het ~50%, nu ~67%. Dat scheelt dus slechts 17%. En het is nog minder als je je bedenkt dat tijdens de eerste lockdown ook mensen thuis werkten die eigenlijk niet thuis kunnen werken, maar vanuit de paniek destijds thuis bleven.

In het artikel wordt wel verwezen naar een enquête van 25%, maar daar zal ook een flinke selectiebias in zitten. Al met al schat ik dat het werkelijke percentage zo rond de 10-12% zal liggen. Dat lijkt me alleszins acceptabel. Zeker als je je bedenkt dat het vrijwel onmogelijk is om als overheid een sluitende lijst met criteria te bedenken.

En ben benieuwd wat de vraagstelling is, want als ik bv. één keer per maand naar het werk ga (en anders 20x/maand), waar val ik dan onder?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:47:04 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197573146
Ben nog even aan het bijkomen van mooie cijfers en het prachtige *O* nieuws aan het inhalen .
quote:
bron: nu.nl
Uit de omvangrijke testoperatie in de gemeente Lansingerland is geen grootschalige verspreiding van de Britse variant van het coronavirus gebleken, meldt GGD Rotterdam-Rijnmond vrijdag.
Avondklok kan dus weer als eerste van tafel.?
Of snap ik iets niet dat de routekaart maar in één richting wijst ? -O-
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197573147
Laatste update: 22-01-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 5734

Gemeentes met +25 besmettingen:
250 Amsterdam
208 Rotterdam
124 's-Gravenhage
97 Oss
95 Eindhoven
86 Utrecht
71 Zaanstad
70 Purmerend
55 Almere
53 Enschede
52 's-Hertogenbosch
49 Venlo
46 Tilburg
46 Amersfoort
46 Katwijk
45 Groningen
45 Hardenberg
44 Ede
43 Barneveld
42 Leiden
41 Dordrecht
41 Arnhem
40 Breda
40 Heerlen
39 Nissewaard
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
44 gemeentes met 2-4 besmettingen
96 gemeentes met 5-9 besmettingen
71 gemeentes met 10-14 besmettingen
45 gemeentes met 15-19 besmettingen
45 gemeentes met 20-24 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197573148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zou dat werkelijk zo zijn ja? Misschien bij grote bedrijven en overheden, banken etc. waar ze het goed kunnen meten. Maar, het is anekdotisch natuurlijk, ik ken echt veel mensen die gewoon elke dag naar hun werk gaan, ook als dat eigenlijk ook anders kan. Zelf ben ik net naar drie verschillende klanten op een bedrijventerrein geweest voor een bespreking. Daar merkte je even helemaal niks van corona (heerlijk), iedereen gewoon lekker aan het werk.
Ik zit sinds maart thuis en het kantoor is gesloten en op slot. Al mijn klanten hebben een reisverbod
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:47:25 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197573157
In de eerste lockdown lagen ook productie e.d. plat. Dat is nu niet het geval en zijn die + aanverwante afdelingen gewoon aan het werk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197573165
quote:

[..]

Helemaal mee eens maar die verantwoordelijkheid lijkt vooral maar 1 kant op te werken.
pi_197573169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bovenstaande klopt wel denk, ZuidAs is aardig leeg. Overheid ook wel hoop ik. Kleinere bedrijven wellicht wat vaker naar kantoor.
- verwijderd door admin -
pi_197573178
niks te merken van een pandemie op de snelweg en de bedrijven terreinen op het moment
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197573199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:49 schreef Predator40 het volgende:
niks te merken van een pandemie op de snelweg en de bedrijven terreinen op het moment
Precies.
pi_197573217
Ik dacht trouwens dat er ook een avondklokformulier kwam voor zelfstandigen. Dat zie ik er niet bij.

En verder zijn die formulieren wel heel makkelijk in te vullen op frauduleuze wijze zeg maar.
pi_197573224
quote:
Nog veel last van files?
- verwijderd door admin -
pi_197573240
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht trouwens dat er ook een avondklokformulier kwam voor zelfstandigen. Dat zie ik er niet bij.

En verder zijn die formulieren wel heel makkelijk in te vullen op frauduleuze wijze zeg maar.
dat is gister wel uitgelegd door grapperhaus, als ze erachter komen kost dat geen 95 euro maar wel iets meer.
het is dan "beter" om dan gewoon geen uitzondering bij je te hebben en die 95 euro te lappen.
pi_197573246
quote:
Klopt, maar dat is heel normaal begreep ik.
Er moet toch geld verdiend worden.
Niet dat dat overal gebeurt...
Bijvoorbeeld in restaurants is de bezorging vooral bezigheidstherapie. Het levert niets op en zou met minder personeel kunnen, maar toch is iedereen ingeroosterd, om maar bezig te blijven...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:54:20 #144
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197573262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:

Zolang je dat niet centraal regelt via een ministerie zal je dat toch houden, qua uitvoerbaarheid lijkt dit me nog het meest wenselijk. Als mensen dan fraude willen plegen en het risico op een strafblad nemen voor een avondwandelingetje is dat hun eigen schuld.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197573270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is heel normaal begreep ik.
Er moet toch geld verdiend worden.
Niet dat dat overal gebeurt...
Bijvoorbeeld in restaurants is de bezorging vooral bezigheidstherapie. Het levert niets op en zou met minder personeel kunnen, maar toch is iedereen ingeroosterd, om maar bezig te blijven...
zo normaal vind ik het niet dat de parkeerterreinen voor de kantoortuinen toch best vol staan
terwijl er word geroepen: werk zoveel mogelijk thuis

dat gebeurd dus gewoon niet.
of zijn het allemaal spook auto's die er staan ?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:55:02 #146
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197573273
quote:
Onzin, er is VEEL minder file dan een jaar geleden.
pi_197573281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zo normaal vind ik het niet dat de parkeerterreinen voor de kantoortuinen toch best vol staan
terwijl er word geroepen: werk zoveel mogelijk thuis

dat gebeurd dus gewoon niet.
Oh ja want jij gaat persoonlijk langs elk kantoor? Ga toch heen.
pi_197573285
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Helemaal mee eens maar die verantwoordelijkheid lijkt vooral maar 1 kant op te werken.
Ja, ik vind dat ook frustrerend. Toen ik verantwoordelijk was voor grote incidenten bij klanten (qua IT) moest ik er ook niets van hebben om tussendoor dingen te versoepelen, dus vanuit dat opzicht begrijp ik 't heel goed, want het zijn meer dingen die fout kunnen gaan.

Als de B117 variant inderdaad niet zo besmettelijk blijkt en we gaan keihard omlaag is 't wellicht een voordeel. Dan knallen we ineens een stuk harder omlaag qua besmettingen, met als voordeel dat we misschien sneller meer kunnen :)
pi_197573316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:55 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Oh ja want jij gaat persoonlijk langs elk kantoor? Ga toch heen.
zijn allemaal spook auto's zeker die op die parkeerterreinen staan ? _O-
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:58:30 #150
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197573317
Wij werken zoveel mogelijk thuis. Zelf doe ik dat nu vier van de vijf dagen. Het liefst ga ik vaker, want ik ben thuiswerken helemaal zat. Maar ja, voorlopig zit ik hier aan vast vrees ik.

Kan ik dan niet 5 dagen thuis werken? Nee, want wat ik op die vijfde dag doe kan ik niet thuis.

Vrij stil hier op kantoor, sommige collega's zijn het afgelopen jaar slechts enkele keren hier geweest.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')