abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197572889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ik vier helemaal niks, maar ik word doodmoe van dat oeverloze negatieve gezeik van users hier.
Altijd maar negatief benaderen.
We zitten vooralsnog in een dalende trend.
Realisme kan ook nog. Momenteel is de trend dalende en dat is heel goed maar naleving van de maatregelen is nog steeds bar slecht, tweederde van de werknemers zit gewoon op kantoor bijvoorbeeld dus erg veel reden om al te optimistisch te zijn is er niet, lijkt mij.

Hope for the best, expect the worst.
pi_197572898
quote:

[..]

Ik vier helemaal niks, maar ik word doodmoe van dat oeverloze negatieve gezeik van users hier.
Over het algemeen valt het best mee met het gezeik en hebben we interessante discussies én kan je hier ook best lachen. Maar als jij steeds de nadruk legt op elke negatief op te vatten reactie dan wordt de sfeer wel hoe zal ik het zeggen... negatief :/

Edit: misschien is het een idee om naar het positiviteitstopic te verhuizen.
pi_197572904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Questular het volgende:
Wordt gewoon tijd dat we alle ouderen en mensen die in de risicogroep vallen gaan vaccineren en vervolgens stoppen met het publiceren van positieve testen en alleen nog maar ziekenhuiscijfers delen :)
Waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197572912
quote:

[..]

Toch trekt het je wel anders zou je hier niet komen....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197572916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe en wat kijk je verder dan?
Kijken naar de cijfers en feiten achter bepaalde maatregelen. Dat we bang moeten zijn voor die mutaties is nog op geen enkele wijze aangetoond.

Maar goed, we kunnen elkaar beter bang blijven houden inderdaad. Want we moeten voorzichtig zijn enzo. Ondertussen zit ik hier met 2 kinderen die ook te lijden hebben onder een pandemie die hen niet raakt. Maar laten we vooral bang blijven voor die Britse superspreader.
pi_197572924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Jazeg het volgende:

[..]

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Bijna verdubbeld sinds het laagste punt eind december. Maar hey, harde conclusies kun je er vast niet aan verbinden verder. Het is wel interessant om te volgen.
Ik heb echt geen idee wat we met die rioolwatermetingen moeten, lijkt me een heel lastige om te interpreteren. Tijdje terug had een user hier een grafiek met de hoeveelheid neerslag gepost en die (omgekeerd) over de rioolwatermetingen heengelegd, en die kwamen een beetje te goed uit. Piekte wanneer het tijden niet geregend had en andersom.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:34:06 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197572926
quote:

[..]

Jij stelt dat het altijd negatief is. Doe normaal joh. Het punt is dat je in vergelijking met twee maanden terug nog geen flikker opgeschoten bent en de mensen in Nederland continu met meer regeltjes geconfronteerd worden terwijl er ook landen zijn die laten zien dat het zonder al dat gedoe mogelijk is.

Prima dat jij jezelf blind staart op een trend, of deze nu dalend of stijgend is, maar verwacht niet hetzelfde van een ander.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197572929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom niet? Wat heb jij aan de dagcijfers positieve testen?
pi_197572942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef Questular het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat heb jij aan de dagcijfers positieve testen?
Ik kijk er altijd naar uit
pi_197572946
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Kijken naar de cijfers en feiten achter bepaalde maatregelen. Dat we bang moeten zijn voor die mutaties is nog op geen enkele wijze aangetoond.

Maar goed, we kunnen elkaar beter bang blijven houden inderdaad. Want we moeten voorzichtig zijn enzo. Ondertussen zit ik hier met 2 kinderen die ook te lijden hebben onder een pandemie die hen niet raakt. Maar laten we vooral bang blijven voor die Britse superspreader.
Zoals gezegd, tweederde zit op kantoor dus blijkbaar werkt het bang maken/houden voor geen meter.
pi_197572954
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:23 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Jaja, leuke verhalen. Nederland presteert onder in vergelijking met zeer veel andere Europese landen terwijl de maatregelen inmiddels al een behoorlijke tijd flink zijn.
Vind je? Ik vind het in Nederland qua aantallen een stuk beter gaan dan in de meeste West-Europese landen. Spanje en Frankrijk zitten al sinds november boven de 1, Duitsland en België schipperen zo'n beetje rond die 1 en over Portugal/VK/Ierland hoeven we het niet te hebben lijkt me.

Ik denk dat Nederland qua epidemiologische ontwikkeling het momenteel juist als één van de beste in (West-)Europa doet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197572966
quote:

[..]

Ik heb het Nederlandse coronabeleid nog niet één keer kunnen betrappen op te voorzichtig zijn of preventief handelen. Ik ga er dus vanuit dat ze echt wel stevige aanwijzingen hebben dat het mis zou kunnen lopen.
pi_197572980
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik kijk er altijd naar uit
Als dat je dingetje is.
pi_197572981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee wat we met die rioolwatermetingen moeten, lijkt me een heel lastige om te interpreteren. Tijdje terug had een user hier een grafiek met de hoeveelheid neerslag gepost en die (omgekeerd) over de rioolwatermetingen heengelegd, en die kwamen een beetje te goed uit. Piekte wanneer het tijden niet geregend had en andersom.
Sinds de afname van piraterij vanaf de 14e eeuw tot nu is de co2 in de lucht ook flink gestegen percentueel.
pi_197572986
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoals gezegd, tweederde zit op kantoor dus blijkbaar werkt het bang maken/houden voor geen meter.
Bron? Volgens Rutte zit 80% thuis. Hetgeen ook mijn ervaring is

Overigens ligt het aantal positieve testen 1,5% lager dan vorige week. Hetgeen nog steeds behoorlijke testbereidheid laat zien.
- verwijderd door admin -
pi_197572988
quote:

[..]

Zie avondklok.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:38:30 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197573002
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Tja, met dat argument kun je alles wel vergoeilijken. Als het zo verschrikkelijk was hadden alle huisgenoten elkaar aangestoken.

Gaan we in NL ook krijgen. Ik hoor het ze nu al zeggen. "Het viel juist mee, door ons doortastend ingrijpen".
Geweldig om dit op gebruik te analyseren.

Doe je niets, wordt je schuldig gemaakt aan leed (wat altijd gebeurd) en doe je alles dan heb je toch *goedbedoeld* maar heel veel leed voorkomen, ook al veroorzaakt dit elders - en dan doorgaans bij anderen - veel ernstiger leed.
"We hadden het niet moeten doen maar we hebben er van geleerd dat niet meer zo - en dus wel anders - te doen."

Wat ik steeds beter leer en zie, dat organisaties en ook de Politiek vooral opereren vanuit een onweerlegbaar voorzorgsprincipe waarmee iemand dus nimmer iets verweten kan worden.
Immers maatregelen ter verbetering van ...vul-in.. kunnen iemand nooit verweten worden.
Wanneer daar iets van -of tegen wordt gezegd, wordt iemand als subversieve criticaster weggezet dat je dan verantwoordelijk bent voor al, maar dan ook alles aan, mogelijk leed.

In het beste geval wordt je een "wappie", zoals ook onze Minister-President zijn tegenstanders van beleid nu letterlijk begint te betitelen en eerder publiekelijk demonstranten Prime-Time zo bewust wegzette.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197573008
quote:

[..]

2/3e?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197573011
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb het Nederlandse coronabeleid nog niet één keer kunnen betrappen op te voorzichtig zijn of preventief handelen. Ik ga er dus vanuit dat ze echt wel stevige aanwijzingen hebben dat het mis zou kunnen lopen.
Dat eerste heb je een punt, en voor dat tweede is door diversen regelmatig gevraagd om duidelijkheid. Als we een avondklok invoeren moet de noodzaak ook scherp zijn enzo dat soort vragen. Maar voorlopig zien we nog steeds geen keiharde cijfers waar en hoe een avondklok ons tegen zou beschermen.
pi_197573017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

2/3e?
Aldus de Volkskrant vanmorgen, ja.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 15:40:07 #121
5428 crew  miss_sly
pi_197573026
quote:

[..]

Ik vind dat er echt een verschil is tussen bang en voorzichtig. En ik zit ook met een kind dat lijdt onder deze pandemie. En ik vind het heel rot, maar het is tegelijkertijd wel waar we nu in zitten. Zij neit alleen, maar alle kinderen, mondiaal zelfs. Het maakt het voor mij als opvoeder ook lastiger, en toch zal ik er iets van moeten maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197573046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Aldus de Volkskrant vanmorgen, ja.
Dit?

quote:
Thuiswerken is een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Toch werkt bijna 30 procent van de werknemers die dat wel kunnen niet vanuit huis.
https://www.volkskrant.nl(...)n-te-raken~bdf50504/
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:41:30 #123
12221 Tijn