abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197572898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ik vier helemaal niks, maar ik word doodmoe van dat oeverloze negatieve gezeik van users hier.
Altijd maar negatief benaderen.
We zitten vooralsnog in een dalende trend.
Over het algemeen valt het best mee met het gezeik en hebben we interessante discussies én kan je hier ook best lachen. Maar als jij steeds de nadruk legt op elke negatief op te vatten reactie dan wordt de sfeer wel hoe zal ik het zeggen... negatief :/

Edit: misschien is het een idee om naar het positiviteitstopic te verhuizen.
pi_197572904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Questular het volgende:
Wordt gewoon tijd dat we alle ouderen en mensen die in de risicogroep vallen gaan vaccineren en vervolgens stoppen met het publiceren van positieve testen en alleen nog maar ziekenhuiscijfers delen :)
Waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197572912
quote:

[..]

Ik vier helemaal niks, maar ik word doodmoe van dat oeverloze negatieve gezeik van users hier.
Toch trekt het je wel anders zou je hier niet komen....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197572916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe en wat kijk je verder dan?
Kijken naar de cijfers en feiten achter bepaalde maatregelen. Dat we bang moeten zijn voor die mutaties is nog op geen enkele wijze aangetoond.

Maar goed, we kunnen elkaar beter bang blijven houden inderdaad. Want we moeten voorzichtig zijn enzo. Ondertussen zit ik hier met 2 kinderen die ook te lijden hebben onder een pandemie die hen niet raakt. Maar laten we vooral bang blijven voor die Britse superspreader.
pi_197572924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:28 schreef Jazeg het volgende:

[..]

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Bijna verdubbeld sinds het laagste punt eind december. Maar hey, harde conclusies kun je er vast niet aan verbinden verder. Het is wel interessant om te volgen.
Ik heb echt geen idee wat we met die rioolwatermetingen moeten, lijkt me een heel lastige om te interpreteren. Tijdje terug had een user hier een grafiek met de hoeveelheid neerslag gepost en die (omgekeerd) over de rioolwatermetingen heengelegd, en die kwamen een beetje te goed uit. Piekte wanneer het tijden niet geregend had en andersom.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:34:06 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197572926
quote:

[..]

Jij stelt dat het altijd negatief is. Doe normaal joh. Het punt is dat je in vergelijking met twee maanden terug nog geen flikker opgeschoten bent en de mensen in Nederland continu met meer regeltjes geconfronteerd worden terwijl er ook landen zijn die laten zien dat het zonder al dat gedoe mogelijk is.

Prima dat jij jezelf blind staart op een trend, of deze nu dalend of stijgend is, maar verwacht niet hetzelfde van een ander.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197572929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom niet? Wat heb jij aan de dagcijfers positieve testen?
pi_197572942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef Questular het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat heb jij aan de dagcijfers positieve testen?
Ik kijk er altijd naar uit
pi_197572946
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Kijken naar de cijfers en feiten achter bepaalde maatregelen. Dat we bang moeten zijn voor die mutaties is nog op geen enkele wijze aangetoond.

Maar goed, we kunnen elkaar beter bang blijven houden inderdaad. Want we moeten voorzichtig zijn enzo. Ondertussen zit ik hier met 2 kinderen die ook te lijden hebben onder een pandemie die hen niet raakt. Maar laten we vooral bang blijven voor die Britse superspreader.
Zoals gezegd, tweederde zit op kantoor dus blijkbaar werkt het bang maken/houden voor geen meter.
pi_197572954
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:23 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Jaja, leuke verhalen. Nederland presteert onder in vergelijking met zeer veel andere Europese landen terwijl de maatregelen inmiddels al een behoorlijke tijd flink zijn.
Vind je? Ik vind het in Nederland qua aantallen een stuk beter gaan dan in de meeste West-Europese landen. Spanje en Frankrijk zitten al sinds november boven de 1, Duitsland en België schipperen zo'n beetje rond die 1 en over Portugal/VK/Ierland hoeven we het niet te hebben lijkt me.

Ik denk dat Nederland qua epidemiologische ontwikkeling het momenteel juist als één van de beste in (West-)Europa doet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197572966
quote:

[..]

Ik heb het Nederlandse coronabeleid nog niet één keer kunnen betrappen op te voorzichtig zijn of preventief handelen. Ik ga er dus vanuit dat ze echt wel stevige aanwijzingen hebben dat het mis zou kunnen lopen.
pi_197572980
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik kijk er altijd naar uit
Als dat je dingetje is.
pi_197572981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee wat we met die rioolwatermetingen moeten, lijkt me een heel lastige om te interpreteren. Tijdje terug had een user hier een grafiek met de hoeveelheid neerslag gepost en die (omgekeerd) over de rioolwatermetingen heengelegd, en die kwamen een beetje te goed uit. Piekte wanneer het tijden niet geregend had en andersom.
Sinds de afname van piraterij vanaf de 14e eeuw tot nu is de co2 in de lucht ook flink gestegen percentueel.
pi_197572986
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoals gezegd, tweederde zit op kantoor dus blijkbaar werkt het bang maken/houden voor geen meter.
Bron? Volgens Rutte zit 80% thuis. Hetgeen ook mijn ervaring is

Overigens ligt het aantal positieve testen 1,5% lager dan vorige week. Hetgeen nog steeds behoorlijke testbereidheid laat zien.
- verwijderd door admin -
pi_197572988
quote:

[..]

Zie avondklok.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:38:30 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197573002
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Tja, met dat argument kun je alles wel vergoeilijken. Als het zo verschrikkelijk was hadden alle huisgenoten elkaar aangestoken.

Gaan we in NL ook krijgen. Ik hoor het ze nu al zeggen. "Het viel juist mee, door ons doortastend ingrijpen".
Geweldig om dit op gebruik te analyseren.

Doe je niets, wordt je schuldig gemaakt aan leed (wat altijd gebeurd) en doe je alles dan heb je toch *goedbedoeld* maar heel veel leed voorkomen, ook al veroorzaakt dit elders - en dan doorgaans bij anderen - veel ernstiger leed.
"We hadden het niet moeten doen maar we hebben er van geleerd dat niet meer zo - en dus wel anders - te doen."

Wat ik steeds beter leer en zie, dat organisaties en ook de Politiek vooral opereren vanuit een onweerlegbaar voorzorgsprincipe waarmee iemand dus nimmer iets verweten kan worden.
Immers maatregelen ter verbetering van ...vul-in.. kunnen iemand nooit verweten worden.
Wanneer daar iets van -of tegen wordt gezegd, wordt iemand als subversieve criticaster weggezet dat je dan verantwoordelijk bent voor al, maar dan ook alles aan, mogelijk leed.

In het beste geval wordt je een "wappie", zoals ook onze Minister-President zijn tegenstanders van beleid nu letterlijk begint te betitelen en eerder publiekelijk demonstranten Prime-Time zo bewust wegzette.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197573008
quote:

[..]

2/3e?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197573011
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:36 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb het Nederlandse coronabeleid nog niet één keer kunnen betrappen op te voorzichtig zijn of preventief handelen. Ik ga er dus vanuit dat ze echt wel stevige aanwijzingen hebben dat het mis zou kunnen lopen.
Dat eerste heb je een punt, en voor dat tweede is door diversen regelmatig gevraagd om duidelijkheid. Als we een avondklok invoeren moet de noodzaak ook scherp zijn enzo dat soort vragen. Maar voorlopig zien we nog steeds geen keiharde cijfers waar en hoe een avondklok ons tegen zou beschermen.
pi_197573017
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

2/3e?
Aldus de Volkskrant vanmorgen, ja.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 15:40:07 #121
5428 crew  miss_sly
pi_197573026
quote:

[..]

Ik vind dat er echt een verschil is tussen bang en voorzichtig. En ik zit ook met een kind dat lijdt onder deze pandemie. En ik vind het heel rot, maar het is tegelijkertijd wel waar we nu in zitten. Zij neit alleen, maar alle kinderen, mondiaal zelfs. Het maakt het voor mij als opvoeder ook lastiger, en toch zal ik er iets van moeten maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197573046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit?

quote:
Thuiswerken is een van de effectiefste maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Toch werkt bijna 30 procent van de werknemers die dat wel kunnen niet vanuit huis.
https://www.volkskrant.nl(...)n-te-raken~bdf50504/
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:41:30 #123
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197573050
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik dacht 2/3 van alle werkende mensen, niet van de mensen met een kantoorbaan.
pi_197573051
quote:

[..]

Daar wordt voor gecorrigeerd toch? Ik vind de grafiek best goed overeenkomen met de besmettingscijfers eigenlijk. Het zal vast niet 100% kloppen maar er is wel iets uit te halen. Denk ik :)
pi_197573061
quote:

[..]

Ik heb het idee (en dat is echt helemaal nergens op gebaseerd) dat het niet de bedoeling is om ons bang te maken/houden, maar dat de beleidsmakers vooral zelf bang zijn. Ergens snap ik dat ook wel, de verantwoordelijkheid is gigantisch.

Voor mezelf is 't makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iets goed of slecht gaat, maar als je er middenin staat en uiteindelijk verantwoordelijk gehouden wordt voor extra doden als de R boven de 1 blijft gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
pi_197573081
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik dacht 2/3 van alle werkende mensen, niet van de mensen met een kantoorbaan.
Ah, dan heb ik dat verkeerd opgevat. Je kan gelijk hebben.
pi_197573083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:37 schreef groenen het volgende:

[..]

Bron? Volgens Rutte zit 80% thuis. Hetgeen ook mijn ervaring is

Overigens ligt het aantal positieve testen 1,5% lager dan vorige week. Hetgeen nog steeds behoorlijke testbereidheid laat zien.
Zou dat werkelijk zo zijn ja? Misschien bij grote bedrijven en overheden, banken etc. waar ze het goed kunnen meten. Maar, het is anekdotisch natuurlijk, ik ken echt veel mensen die gewoon elke dag naar hun werk gaan, ook als dat eigenlijk ook anders kan. Zelf ben ik net naar drie verschillende klanten op een bedrijventerrein geweest voor een bespreking. Daar merkte je even helemaal niks van corona (heerlijk), iedereen gewoon lekker aan het werk.
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 15:44:11 #128
5428 crew  miss_sly
pi_197573096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het idee (en dat is echt helemaal nergens op gebaseerd) dat het niet de bedoeling is om ons bang te maken/houden, maar dat de beleidsmakers vooral zelf bang zijn. Ergens snap ik dat ook wel, de verantwoordelijkheid is gigantisch.

Voor mezelf is 't makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iets goed of slecht gaat, maar als je er middenin staat en uiteindelijk verantwoordelijk gehouden wordt voor extra doden als de R boven de 1 blijft gaat je ook niet in de koude kleren zitten.
Wijze woorden!

Dan ga ik nu even wat lichamelijke beweging nemen en wat spitten in de tuin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197573125
quote:

[..]

Wie wordt er daarvoor verantwoordelijk gehouden dan?
pi_197573133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat er echt een verschil is tussen bang en voorzichtig. En ik zit ook met een kind dat lijdt onder deze pandemie. En ik vind het heel rot, maar het is tegelijkertijd wel waar we nu in zitten. Zij neit alleen, maar alle kinderen, mondiaal zelfs. Het maakt het voor mij als opvoeder ook lastiger, en toch zal ik er iets van moeten maken.
Bang en voorzichtig worden in een adem met paniekzaaierij genoemd. Ik vind ook dat we voorzichtig moeten zijn maar dat neemt niet weg dat we zomaar klakkeloos alles moeten doen om een mogelijke mutant de baas te zijn. Let goed op het woordje mogelijk want al 2 weken is duidelijk dat deze helemaal niet zo gevaarlijk/besmettelijk/dodelijk is. Toch blijven we daar aan vast houden.

Nogmaals maatregelen als een avondklok hebben vooral effect op zij die het al het zwaarst te verduren hebben. Dan mogen daar wat mij betreft keiharde cijfers tegenover staan en moeten we niet afgescheept worden met voorzichtigheid en voorzorg.
pi_197573135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, dan heb ik dat verkeerd opgevat. Je kan gelijk hebben.
Ah, het zinnetje erna:
quote:
Waar tijdens de lockdown het afgelopen voorjaar het woon-werkverkeer halveerde, ging afgelopen week meer dan tweederde van de werkenden naar het werk.
Kortom, tijdens de eerste lockdown was het ~50%, nu ~67%. Dat scheelt dus slechts 17%. En het is nog minder als je je bedenkt dat tijdens de eerste lockdown ook mensen thuis werkten die eigenlijk niet thuis kunnen werken, maar vanuit de paniek destijds thuis bleven.

In het artikel wordt wel verwezen naar een enquête van 25%, maar daar zal ook een flinke selectiebias in zitten. Al met al schat ik dat het werkelijke percentage zo rond de 10-12% zal liggen. Dat lijkt me alleszins acceptabel. Zeker als je je bedenkt dat het vrijwel onmogelijk is om als overheid een sluitende lijst met criteria te bedenken.

En ben benieuwd wat de vraagstelling is, want als ik bv. één keer per maand naar het werk ga (en anders 20x/maand), waar val ik dan onder?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:47:04 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197573146
Ben nog even aan het bijkomen van mooie cijfers en het prachtige *O* nieuws aan het inhalen .
quote:
bron: nu.nl
Uit de omvangrijke testoperatie in de gemeente Lansingerland is geen grootschalige verspreiding van de Britse variant van het coronavirus gebleken, meldt GGD Rotterdam-Rijnmond vrijdag.
Avondklok kan dus weer als eerste van tafel.?
Of snap ik iets niet dat de routekaart maar in één richting wijst ? -O-
pi_197573147
Laatste update: 22-01-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 5734

Gemeentes met +25 besmettingen:
250 Amsterdam
208 Rotterdam
124 's-Gravenhage
97 Oss
95 Eindhoven
86 Utrecht
71 Zaanstad
70 Purmerend
55 Almere
53 Enschede
52 's-Hertogenbosch
49 Venlo
46 Tilburg
46 Amersfoort
46 Katwijk
45 Groningen
45 Hardenberg
44 Ede
43 Barneveld
42 Leiden
41 Dordrecht
41 Arnhem
40 Breda
40 Heerlen
39 Nissewaard
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
5 gemeentes met 1 besmettingen
44 gemeentes met 2-4 besmettingen
96 gemeentes met 5-9 besmettingen
71 gemeentes met 10-14 besmettingen
45 gemeentes met 15-19 besmettingen
45 gemeentes met 20-24 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197573148
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zou dat werkelijk zo zijn ja? Misschien bij grote bedrijven en overheden, banken etc. waar ze het goed kunnen meten. Maar, het is anekdotisch natuurlijk, ik ken echt veel mensen die gewoon elke dag naar hun werk gaan, ook als dat eigenlijk ook anders kan. Zelf ben ik net naar drie verschillende klanten op een bedrijventerrein geweest voor een bespreking. Daar merkte je even helemaal niks van corona (heerlijk), iedereen gewoon lekker aan het werk.
Ik zit sinds maart thuis en het kantoor is gesloten en op slot. Al mijn klanten hebben een reisverbod
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:47:25 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197573157
In de eerste lockdown lagen ook productie e.d. plat. Dat is nu niet het geval en zijn die + aanverwante afdelingen gewoon aan het werk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197573165
quote:

[..]

Helemaal mee eens maar die verantwoordelijkheid lijkt vooral maar 1 kant op te werken.
pi_197573169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bovenstaande klopt wel denk, ZuidAs is aardig leeg. Overheid ook wel hoop ik. Kleinere bedrijven wellicht wat vaker naar kantoor.
pi_197573178
niks te merken van een pandemie op de snelweg en de bedrijven terreinen op het moment
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197573199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:49 schreef Predator40 het volgende:
niks te merken van een pandemie op de snelweg en de bedrijven terreinen op het moment
Precies.
pi_197573217
Ik dacht trouwens dat er ook een avondklokformulier kwam voor zelfstandigen. Dat zie ik er niet bij.

En verder zijn die formulieren wel heel makkelijk in te vullen op frauduleuze wijze zeg maar.
pi_197573224
quote:
Nog veel last van files?
pi_197573240
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht trouwens dat er ook een avondklokformulier kwam voor zelfstandigen. Dat zie ik er niet bij.

En verder zijn die formulieren wel heel makkelijk in te vullen op frauduleuze wijze zeg maar.
dat is gister wel uitgelegd door grapperhaus, als ze erachter komen kost dat geen 95 euro maar wel iets meer.
het is dan "beter" om dan gewoon geen uitzondering bij je te hebben en die 95 euro te lappen.
pi_197573246
quote:
Klopt, maar dat is heel normaal begreep ik.
Er moet toch geld verdiend worden.
Niet dat dat overal gebeurt...
Bijvoorbeeld in restaurants is de bezorging vooral bezigheidstherapie. Het levert niets op en zou met minder personeel kunnen, maar toch is iedereen ingeroosterd, om maar bezig te blijven...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:54:20 #144
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197573262
quote:

Zolang je dat niet centraal regelt via een ministerie zal je dat toch houden, qua uitvoerbaarheid lijkt dit me nog het meest wenselijk. Als mensen dan fraude willen plegen en het risico op een strafblad nemen voor een avondwandelingetje is dat hun eigen schuld.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197573270
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld in restaurants is de bezorging vooral bezigheidstherapie. Het levert niets op en zou met minder personeel kunnen, maar toch is iedereen ingeroosterd, om maar bezig te blijven...
zo normaal vind ik het niet dat de parkeerterreinen voor de kantoortuinen toch best vol staan
terwijl er word geroepen: werk zoveel mogelijk thuis

dat gebeurd dus gewoon niet.
of zijn het allemaal spook auto's die er staan ?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:55:02 #146
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197573273
quote:
Onzin, er is VEEL minder file dan een jaar geleden.
pi_197573281
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zo normaal vind ik het niet dat de parkeerterreinen voor de kantoortuinen toch best vol staan
terwijl er word geroepen: werk zoveel mogelijk thuis

dat gebeurd dus gewoon niet.
Oh ja want jij gaat persoonlijk langs elk kantoor? Ga toch heen.
pi_197573285
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Helemaal mee eens maar die verantwoordelijkheid lijkt vooral maar 1 kant op te werken.
Ja, ik vind dat ook frustrerend. Toen ik verantwoordelijk was voor grote incidenten bij klanten (qua IT) moest ik er ook niets van hebben om tussendoor dingen te versoepelen, dus vanuit dat opzicht begrijp ik 't heel goed, want het zijn meer dingen die fout kunnen gaan.

Als de B117 variant inderdaad niet zo besmettelijk blijkt en we gaan keihard omlaag is 't wellicht een voordeel. Dan knallen we ineens een stuk harder omlaag qua besmettingen, met als voordeel dat we misschien sneller meer kunnen :)
pi_197573316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:55 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Oh ja want jij gaat persoonlijk langs elk kantoor? Ga toch heen.
zijn allemaal spook auto's zeker die op die parkeerterreinen staan ? _O-
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:58:30 #150
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197573317
Wij werken zoveel mogelijk thuis. Zelf doe ik dat nu vier van de vijf dagen. Het liefst ga ik vaker, want ik ben thuiswerken helemaal zat. Maar ja, voorlopig zit ik hier aan vast vrees ik.

Kan ik dan niet 5 dagen thuis werken? Nee, want wat ik op die vijfde dag doe kan ik niet thuis.

Vrij stil hier op kantoor, sommige collega's zijn het afgelopen jaar slechts enkele keren hier geweest.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197573327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nee, je overdrijft gewoon flink. Je kan zien bij Google Data dat de mobiliteit zwaar is afgenomen. Tuurlijk zijn er bedrijven die zich er niet aan houden, maar jij doet alsof 90% van elk kantoor in NL vol zit.
Dat is gewoon lulkoek.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:59:48 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197573340
quote:

[..]

Als leider zal je ook het lef moeten hebben om juist dan een betere koers te varen die meer recht doet aan belangen. Luisteren naar expert is zinnigs maar niet wanneer die experts in hun begeestering gaan uitmaken wat de leider dus moet doen.

Ik was gisteren wel onder de indruk dat een (doorgaans weinig) emotievolle Rutte kennelijk daadwerkelijk overtuigd is dat het het virus iets verschikkelijks is. Prima, om dat dit iemand tekent als betrokken mens. Dat tranentrekkende gedrag mag echter geen rol spelen wanneer beter besluiten (moeten) worden genomen.

Het laten leiden door lijden met voorzorgsprincipes, is wel "lief" maar dat brengt alleen maar een nare toekomst van angstig hulpeloos in medelijdenswaardig gedrag gaan (ver)schuilen.
Niet erg maar wel als die anderen die dat niet willen, in die misère worden meegetrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 22-01-2021 16:09:09 ]
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:00:16 #153
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197573343
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
Wij werken zoveel mogelijk thuis. Zelf doe ik dat nu vier van de vijf dagen. Het liefst ga ik vaker, want ik ben thuiswerken helemaal zat. Maar ja, voorlopig zit ik hier aan vast vrees ik.

Kan ik dan niet 5 dagen thuis werken? Nee, want wat ik op die vijfde dag doe kan ik niet thuis.

Vrij stil hier op kantoor, sommige collega's zijn het afgelopen jaar slechts enkele keren hier geweest.
Hier werkzaam op een bedrijf met plusminus 25 werknemers. Gemiddeld 3-4 man aanwezig, soms slechts 1-2. Ik heb dit kalenderjaar nog maar 1 dag op kantoor gewerkt, de rest thuis.
pi_197573356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat ook frustrerend. Toen ik verantwoordelijk was voor grote incidenten bij klanten (qua IT) moest ik er ook niets van hebben om tussendoor dingen te versoepelen, dus vanuit dat opzicht begrijp ik 't heel goed, want het zijn meer dingen die fout kunnen gaan.

Als de B117 variant inderdaad niet zo besmettelijk blijkt en we gaan keihard omlaag is 't wellicht een voordeel. Dan knallen we ineens een stuk harder omlaag qua besmettingen, met als voordeel dat we misschien sneller meer kunnen :)
Daar kies ik liever voor, dan dat het toch tegen blijkt te vallen en we een ochtendmiddagavondklok aan onze broek krijgen.
pi_197573377
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:59 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Nee, je overdrijft gewoon flink. Je kan zien bij Google Data dat de mobiliteit zwaar is afgenomen. Tuurlijk zijn er bedrijven die zich er niet aan houden, maar jij doet alsof 90% van elk kantoor in NL vol zit.
Dat is gewoon lulkoek.
Werken
-13%
in vergelijking met basislijn
pi_197573385
Hmmmm aan de ene kant zie ik Ger Rijkers enzo zeggen dat grote festivals etc meer voor volgend jaar zijn, aan de andere kant heeft de overheid er net 300 miljoen euro op gegokt dat, ik citeer, "massa's op een hutje op een hei" vanaf 1 juli weer kunnen, en bepalen zij vervolgens zelf direct of zij dat geld kwijt gaan zijn of niet...

Kunnen we nu voorzichtig optimistisch worden dat we weer gezellig op lowlands mogen staan of ik op abunai met z'n allen na 1 juli of zouden we toch nog tot 2022 moeten wachten?
#WeesGeenWhales
pi_197573387
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Als leider zal je ook het lef moeten hebben om juist dan een betere koers te varen die meer recht doet aan belangen. Luisteren naar experts is zinnigs maar niet wanneer die experts in hun begeestering gaan uitmaken wat de leider dus moet doen.

Ik was gisteren wel onder de indruk dat een (doorgaans weinig) emotievolle Rutte kennelijk daadwerkelijk overtuigd is dat het het virus iets verschikkelijks is. Prima, om dat dit iemand tekent als betrokken mens. Dat tranentrekkende gedrag mag echter geen rol spelen wanneer beter besluiten (moeten) worden genomen.

Het laten leiden door lijden met voorzorgsprincipes, is wel "lief" maar dat brengt alleen maar een nare toekomst van angstig hulpeloos in medelijdenswaardig gedrag gaan (ver)schuilen.
Niet erg maar wel als die anderen die dat niet willen, in die misère worden meegetrokken.
Puur op onderbuik gebaseerd denk ik dat het beleid anders zou zijn geweest wanneer we in het eerste jaar van het kabinet zouden zitten dan nu we in de laatste maanden zitten.

Ik denk ook dat de roep vanuit de bevolking gigantisch sterk is. Wij zijn op Fok! een vrij klein clubje, maar ik heb zo'n gevoel dat ze op Twitter en in hun mailbox duizenden roepen per dag krijgen, als ik puur en alleen kijk naar de hoeveelheid keer ze getagd worden. Ik kan me niet voorstellen dat dat te negeren is.
pi_197573393
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Hoeveel parkeerterreinen zie jij :{w #blijfthuis
Tap tap tap
pi_197573406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef eragon2890 het volgende:
Hmmmm aan de ene kant zie ik Ger Rijkers enzo zeggen dat grote festivals etc meer voor volgend jaar zijn, aan de andere kant heeft de overheid er net 300 miljoen euro op gegokt dat, ik citeer, "massa's op een hutje op een hei" vanaf 1 juli weer kunnen, en bepalen zij vervolgens zelf direct of zij dat geld kwijt gaan zijn of niet...

Kunnen we nu voorzichtig optimistisch worden dat we weer gezellig op lowlands mogen staan of ik op abunai met z'n allen na 1 juli of zouden we toch nog tot 2022 moeten wachten?
Het is makkelijk gokken met andermans geld ;)
pi_197573421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is gister wel uitgelegd door grapperhaus, als ze erachter komen kost dat geen 95 euro maar wel iets meer.
het is dan "beter" om dan gewoon geen uitzondering bij je te hebben en die 95 euro te lappen.
Goei tip, denk inderdaad dat je niet of nauwelijks wordt aangehouden. Maar als dat wel bijvoorbeeld om 02.00 uur 'snachts of zo is kunnen ze het nummer van een zogenaamde werkgever wel bellen, maar daar is dan natuurlijk ook niemand. Denk als je het laat zien dat ze het echt wel geloven en accepteren.
pi_197573427
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:01 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Daar kies ik liever voor, dan dat het toch tegen blijkt te vallen en we een ochtendmiddagavondklok aan onze broek krijgen.
Sowieso heb jij al niks te kiezen.
Daarnaast blijft het vooral gestoeld op onderbuikgevoelens. “We kunnen beter X doen want stel je voor dat...”.
Is dat een manier om beleid te maken?
pi_197573432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

we zijn net voor het eerst in 4 maanden naar vrienden geweest, buiten een bakkie koffie gedaan een uurtje.
pi_197573442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:51 schreef groenen het volgende:

[..]

Nog veel last van files?
Ik sta wel te kijken van de enorme rij auto's richting Groningen elke ochtend bijvoorbeeld...
pi_197573455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik sta wel te kijken van de enorme rij auto's richting Groningen elke ochtend bijvoorbeeld...
vanmiddag ook gewoon compleet vast op de A20......hoe dan ?
pi_197573457
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we zijn net voor het eerst in 4 maanden naar vrienden geweest, buiten een bakkie koffie gedaan een uurtje.
Ja, en nu zijn er weer 3 omaatjes dood -O-

Grapje :*
pi_197573460
Hoor net op het nieuws dat volgens Rutte het van de cijfers afhangt of er 9 februari moet worden verlengd. Van de speculatie op cijfers zal ie bedoelen.
I'll give you something to do
pi_197573467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, en nu zijn er weer 3 omaatjes dood -O-

Grapje :*
zo, dat gaat wel erg snel dan :D
levensgevaarlijk dat virus
pi_197573469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Om dat ze dan de lonen door kunnen betalen, ook voor flexwerkers, zodat die in aanmerking komen voor de NOW.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:07:36 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197573477
quote:

Ik zou er niet aan beginnen te denken. Misbruik en vervalsen als doel, dat prima achteraf kan worden bewezen, is strafbaar. Tot 6 jaar achter het gaas of ¤87K boete met een strafblad. Ik ben erg van verzet en maasgaatjes zoeken en zou hier niet aan beginnen. Team Grapperhaus heeft goed gekeken hoe het in andere landen niet moet (en gaat).

Dan kun je er beter geen formulier bij je hebben en dan wat dommig een controlerend ambtenaar gaan overtuigen dat je naïef was te denken dat je in de nacht heeft nodig vind om de plantjes te bewateren in een kikkerpak. Wanneer je dan op de "wegloop" zit moet je natuurlijk zorgen dat het gedrag of vervoerwijze zelf geen aanleiding geeft om je te gaan aanhouden etc.etc.
pi_197573479
quote:

[..]

Ben je gek geworden? Tijdens een pandemie?
I'll give you something to do
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:08:04 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197573486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Moet gewoon gewerkt worden.
Dat geld waar de overheid mee strooit is niet gratis.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197573496
quote:

[..]

Wat begrijp je niet aan 1 persoon :')
pi_197573501
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:

[..]

Ben je gek geworden? Tijdens een pandemie?
uh ja, wat is er mis mee ?

tegen de regels ? besmettelijk ?
pi_197573523
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

uh ja, wat is er mis mee ?

tegen de regels ? besmettelijk ?
Je mag maar 1 bezoeker ontvangen.
pi_197573534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:09 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

@Predator40 is mantelzorger, dus dan is zijn vrouw op bezoek en hij mee als mantelzorger ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 januari 2021 @ 16:10:57 #176
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197573537
quote:

[..]

:o :o
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197573540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:08 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 1 persoon :')
ik ben begeleider van mijn vrouw, en volgens mij die zijn vrijgesteld ;)
en tevens:

Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.

Dit geldt voor alle voor publiek toegankelijke plaatsen, binnen en buiten. Dat wil zeggen: op alle openbare plaatsen en in de buitenlucht.
Er geldt een uitzondering voor mensen die op 1 adres wonen.
pi_197573546
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en tevens:

Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.

Dit geldt voor alle voor publiek toegankelijke plaatsen, binnen en buiten. Dat wil zeggen: op alle openbare plaatsen en in de buitenlucht.
Wel op 1,5 meter?
pi_197573550
quote:

[..]

Buiten. Hij zei buiten.

Goed lezen voor dat je boos gaat reageren.
pi_197573558
quote:

[..]

is dat vanaf vandaag al dan ?
tevens mantelzorger, dus nog steeds volgens de regels mocht het zo zijn.

maar nu gaan we weer 2 maanden in quarantaine, no worries !
pi_197573560
Ik weet dat iedereen boos is enzo maar doe dat aub niet op elkaar hier? Dank
pi_197573563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Wel op 1,5 meter?
nee, 2 meter :o
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:13:01 #183
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197573566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef galantis het volgende:
Hoor net op het nieuws dat volgens Rutte het van de cijfers afhangt of er 9 februari moet worden verlengd. Van de speculatie op cijfers zal ie bedoelen.
Hij zegt ook zo leuk, dat de avondklok door moet of niet, vraagt een journalist, zegt hij, nee wat er dan nodig is, daar kijken we dan opnieuw naar, hij lult er gewoon omheen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197573568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is dat vanaf vandaag al dan ?
tevens mantelzorger, dus nog steeds volgens de regels mocht het zo zijn.

maar nu gaan we weer 2 maanden in quarantaine, no worries !
Ja, die max 1 bezoeker ging direct na die persconferentie in geloof ik, dus vanaf gisteren.
pi_197573572
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Sowieso heb jij al niks te kiezen.
Daarnaast blijft het vooral gestoeld op onderbuikgevoelens. “We kunnen beter X doen want stel je voor dat...”.
Is dat een manier om beleid te maken?
Ik hoef ook helemaal niet te kiezen, maar mag wel mijn mening geven toch?
Dus jij vind echt dat het beleid in Nederland wordt bepaald op onderbuikgevoelens? We zijn één van de meest ontwikkelde landen ter wereld... hebben mensen bij het RIVM werken die internationaal behoorlijk aanzien hebben en meewerken aan onderzoeken waar wereldwijd methodiek op is gebaseerd. Wel lef om dat onderbuikgevoelens te noemen als anonieme internetheld.
pi_197573586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:12 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik weet dat iedereen boos is enzo maar doe dat aub niet op elkaar hier? Dank[/modbreak]
Was maar een grapje, je kan al ook geen gifjes meer plaatsen :')
pi_197573591
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Was maar een grapje, je kan al ook geen gifjes meer plaatsen :')
:P
pi_197573600
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het is makkelijk gokken met andermans geld ;)
Dat is het niet. Het is 300 miljoen euro extra staatsschuld.

Het allermooiste aan dat garantiefonds vind ik dat de overheid nu direct belang heeft bij zelf besluiten de 1.5m op te heffen als per 1 juli op z'n minst de risicogroepen zijn gevaccineerd 😁
#WeesGeenWhales
pi_197573610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik hoef ook helemaal niet te kiezen, maar mag wel mijn mening geven toch?
Dus jij vind echt dat het beleid in Nederland wordt bepaald op onderbuikgevoelens? We zijn één van de meest ontwikkelde landen ter wereld... hebben mensen bij het RIVM werken die internationaal behoorlijk aanzien hebben en meewerken aan onderzoeken waar wereldwijd methodiek op is gebaseerd. Wel lef om dat onderbuikgevoelens te noemen als anonieme internetheld.
Daar kan ik heel kort over zijn inzake de avondklok.
Ja, onderbuikgevoelens.

Dat we een van de meest ontwikkelde landen zijn hebben we het afgelopen jaar wel kunnen zien inderdaad.
pi_197573625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het is 300 miljoen euro extra staatsschuld.

Het allermooiste aan dat garantiefonds vind ik dat de overheid nu direct belang heeft bij zelf besluiten de 1.5m op te heffen als per 1 juli op z'n minst de risicogroepen zijn gevaccineerd 😁
Zo werkt dat niet. De overheid denkt echt niet "Oh, als we nu de maatregelen versoepelen kunnen we op vakantie van die 300 miljoen" Zeker niet gezien de bedragen waar het momenteel om gaat.
pi_197573626
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef galantis het volgende:
Ik zie hem al, met moeilijk gezicht "Het is wel gedaald maaaaar niet zoals we gehoopt hadden. Ik begrijp de pijn echt maar we moeten met 3 weken verlengen. De noodopvang op scholen moet echter ook dicht anders kan 65+ geen koffie meer drinken in het winkelcentrum ".
pi_197573634
quote:

[..]

Dat ligt ook voor een groot deel aan het rioolstelsel. Bij een gescheiden stelsel zou je alleen het vuilwater kunnen meten dus zonder het regenwater. Maar nu komt het: er zijn altijd regenpijpen verkeerd aangesloten en veel gescheiden stelsels zijn 'verbeterd' gescheiden stelsel. Dat betekent dat het eerste deel van het regenwater afgevoerd wordt via het droogwaterriool voordat de rest naar het regenwaterriool gaat. Dat is om te voorkomen dat vervuiling van de straat zoals olie in het oppervlaktewater komt. Dat zijn factoren waardoor het ontzettend lastig is die cijfers te interpreteren zonder heel veel kennis van alle rioolsystemen die op de zuivering uit komen.
pi_197573642
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.

Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.

Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197573644
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat ligt ook voor een groot deel aan het rioolstelsel. Bij een gescheiden stelsel zou je alleen het vuilwater kunnen meten dus zonder het regenwater. Maar nu komt het: er zijn altijd regenpijpen verkeerd aangesloten en veel gescheiden stelsels zijn 'verbeterd' gescheiden stelsel. Dat betekent dat het eerste deel van het regenwater afgevoerd wordt via het droogwaterriool voordat de rest naar het regenwaterriool gaat. Dat is om te voorkomen dat vervuiling van de straat zoals olie in het oppervlaktewater komt. Dat zijn factoren waardoor het ontzettend lastig is die cijfers te interpreteren zonder heel veel kennis van alle rioolsystemen die op de zuivering uit komen.
De dingen die ik leer hier :)
pi_197573647
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. De overheid denkt echt niet "Oh, als we nu de maatregelen versoepelen kunnen we op vakantie van die 300 miljoen" Zeker niet gezien de bedragen waar het momenteel om gaat.
Dat wordt niet gezegd.

Het is óf 300 miljoen extra staatsschuld bij aanblijven van de 1,5 meter
Of geen staatsschuld.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet wat de overheid wil.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197573661
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar kan ik heel kort over zijn inzake de avondklok.
Ja, onderbuikgevoelens.

Dat we een van de meest ontwikkelde landen zijn hebben we het afgelopen jaar wel kunnen zien inderdaad.
Wetenschappelijk ontwikkeld. Wat beleid betreft doe ik liever geen uitspraken tot het hele gebeuren voorbij is.
pi_197573670
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat wordt niet gezegd.

Het is óf 300 miljoen extra staatsschuld bij aanblijven van de 1,5 meter
Of geen staatsschuld.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet wat de overheid wil.
Ik ook. 1.5 meter blijft indien nodig.

300 miljoen is chickenfeed op wat men nu bijleent, he? Da's wisselgeld.
pi_197573678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Om dat ze dan de lonen door kunnen betalen, ook voor flexwerkers, zodat die in aanmerking komen voor de NOW.
Denk dat de flexwerkers bij de meeste bedrijven er wel uit zijn.
NOW is niet 100% en neemt af naarmate je meer omzet maakt.
pi_197573685
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en tevens:

Buiten de eigen woning

Ik vind dat bezoekje van jullie prima hoor, ik doe het zelf ook. Maar als je die regels er bij haalt wil ik je toch even corrigeren. Jullie mogen gerust samen naar buiten en in het bos wandelen. Maar als je met anderen afspreekt ben je dus met vieren buiten. En dat mag dus niet. Officieel.
pi_197573696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.

Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.

Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
Volgens mij had @miss_sly het daarover vanmorgen of gisteren. Daarnaast heeft @Janneke141 er wel wat dingen over uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.
pi_197573700
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het betekent ook, misschien wel belangrijker, dat de overheid van plan is om de 1.5m af te schaffen als de risicogroepen zijn gevaccineerd, en dus zoals ik hoopte idd gaat voor "ziekenhuizen niet meer overvol = crisis voorbij" en dus niet de strengen volgt 😁
#WeesGeenWhales
pi_197573705
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De dingen die ik leer hier :)
is Corona toch nog ergens goed voor ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')