abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 22 januari 2021 @ 16:10:57 #176
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197573537
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we zijn net voor het eerst in 4 maanden naar vrienden geweest, buiten een bakkie koffie gedaan een uurtje.
:o :o
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197573540
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:08 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 1 persoon :')
ik ben begeleider van mijn vrouw, en volgens mij die zijn vrijgesteld ;)
en tevens:

Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.

Dit geldt voor alle voor publiek toegankelijke plaatsen, binnen en buiten. Dat wil zeggen: op alle openbare plaatsen en in de buitenlucht.
Er geldt een uitzondering voor mensen die op 1 adres wonen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197573546
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en tevens:

Buiten de eigen woning
Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 2 personen in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee.

Dit geldt voor alle voor publiek toegankelijke plaatsen, binnen en buiten. Dat wil zeggen: op alle openbare plaatsen en in de buitenlucht.
Wel op 1,5 meter?
pi_197573550
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:09 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Je mag maar 1 bezoeker ontvangen.
Buiten. Hij zei buiten.

Goed lezen voor dat je boos gaat reageren.
pi_197573558
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:09 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Je mag maar 1 bezoeker ontvangen.
is dat vanaf vandaag al dan ?
tevens mantelzorger, dus nog steeds volgens de regels mocht het zo zijn.

maar nu gaan we weer 2 maanden in quarantaine, no worries !
pi_197573560
Ik weet dat iedereen boos is enzo maar doe dat aub niet op elkaar hier? Dank
pi_197573563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Wel op 1,5 meter?
nee, 2 meter :o
  vrijdag 22 januari 2021 @ 16:13:01 #183
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197573566
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef galantis het volgende:
Hoor net op het nieuws dat volgens Rutte het van de cijfers afhangt of er 9 februari moet worden verlengd. Van de speculatie op cijfers zal ie bedoelen.
Hij zegt ook zo leuk, dat de avondklok door moet of niet, vraagt een journalist, zegt hij, nee wat er dan nodig is, daar kijken we dan opnieuw naar, hij lult er gewoon omheen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197573568
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is dat vanaf vandaag al dan ?
tevens mantelzorger, dus nog steeds volgens de regels mocht het zo zijn.

maar nu gaan we weer 2 maanden in quarantaine, no worries !
Ja, die max 1 bezoeker ging direct na die persconferentie in geloof ik, dus vanaf gisteren.
pi_197573572
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Sowieso heb jij al niks te kiezen.
Daarnaast blijft het vooral gestoeld op onderbuikgevoelens. “We kunnen beter X doen want stel je voor dat...”.
Is dat een manier om beleid te maken?
Ik hoef ook helemaal niet te kiezen, maar mag wel mijn mening geven toch?
Dus jij vind echt dat het beleid in Nederland wordt bepaald op onderbuikgevoelens? We zijn één van de meest ontwikkelde landen ter wereld... hebben mensen bij het RIVM werken die internationaal behoorlijk aanzien hebben en meewerken aan onderzoeken waar wereldwijd methodiek op is gebaseerd. Wel lef om dat onderbuikgevoelens te noemen als anonieme internetheld.
pi_197573586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:12 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ik weet dat iedereen boos is enzo maar doe dat aub niet op elkaar hier? Dank[/modbreak]
Was maar een grapje, je kan al ook geen gifjes meer plaatsen :')
pi_197573591
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Was maar een grapje, je kan al ook geen gifjes meer plaatsen :')
:P
pi_197573600
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het is makkelijk gokken met andermans geld ;)
Dat is het niet. Het is 300 miljoen euro extra staatsschuld.

Het allermooiste aan dat garantiefonds vind ik dat de overheid nu direct belang heeft bij zelf besluiten de 1.5m op te heffen als per 1 juli op z'n minst de risicogroepen zijn gevaccineerd 😁
#WeesGeenWhales
pi_197573610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:13 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik hoef ook helemaal niet te kiezen, maar mag wel mijn mening geven toch?
Dus jij vind echt dat het beleid in Nederland wordt bepaald op onderbuikgevoelens? We zijn één van de meest ontwikkelde landen ter wereld... hebben mensen bij het RIVM werken die internationaal behoorlijk aanzien hebben en meewerken aan onderzoeken waar wereldwijd methodiek op is gebaseerd. Wel lef om dat onderbuikgevoelens te noemen als anonieme internetheld.
Daar kan ik heel kort over zijn inzake de avondklok.
Ja, onderbuikgevoelens.

Dat we een van de meest ontwikkelde landen zijn hebben we het afgelopen jaar wel kunnen zien inderdaad.
pi_197573625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het is 300 miljoen euro extra staatsschuld.

Het allermooiste aan dat garantiefonds vind ik dat de overheid nu direct belang heeft bij zelf besluiten de 1.5m op te heffen als per 1 juli op z'n minst de risicogroepen zijn gevaccineerd 😁
Zo werkt dat niet. De overheid denkt echt niet "Oh, als we nu de maatregelen versoepelen kunnen we op vakantie van die 300 miljoen" Zeker niet gezien de bedragen waar het momenteel om gaat.
pi_197573626
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:06 schreef galantis het volgende:
Hoor net op het nieuws dat volgens Rutte het van de cijfers afhangt of er 9 februari moet worden verlengd. Van de speculatie op cijfers zal ie bedoelen.
Ik zie hem al, met moeilijk gezicht "Het is wel gedaald maaaaar niet zoals we gehoopt hadden. Ik begrijp de pijn echt maar we moeten met 3 weken verlengen. De noodopvang op scholen moet echter ook dicht anders kan 65+ geen koffie meer drinken in het winkelcentrum ".
pi_197573634
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee wat we met die rioolwatermetingen moeten, lijkt me een heel lastige om te interpreteren. Tijdje terug had een user hier een grafiek met de hoeveelheid neerslag gepost en die (omgekeerd) over de rioolwatermetingen heengelegd, en die kwamen een beetje te goed uit. Piekte wanneer het tijden niet geregend had en andersom.
Dat ligt ook voor een groot deel aan het rioolstelsel. Bij een gescheiden stelsel zou je alleen het vuilwater kunnen meten dus zonder het regenwater. Maar nu komt het: er zijn altijd regenpijpen verkeerd aangesloten en veel gescheiden stelsels zijn 'verbeterd' gescheiden stelsel. Dat betekent dat het eerste deel van het regenwater afgevoerd wordt via het droogwaterriool voordat de rest naar het regenwaterriool gaat. Dat is om te voorkomen dat vervuiling van de straat zoals olie in het oppervlaktewater komt. Dat zijn factoren waardoor het ontzettend lastig is die cijfers te interpreteren zonder heel veel kennis van alle rioolsystemen die op de zuivering uit komen.
pi_197573642
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.

Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.

Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197573644
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat ligt ook voor een groot deel aan het rioolstelsel. Bij een gescheiden stelsel zou je alleen het vuilwater kunnen meten dus zonder het regenwater. Maar nu komt het: er zijn altijd regenpijpen verkeerd aangesloten en veel gescheiden stelsels zijn 'verbeterd' gescheiden stelsel. Dat betekent dat het eerste deel van het regenwater afgevoerd wordt via het droogwaterriool voordat de rest naar het regenwaterriool gaat. Dat is om te voorkomen dat vervuiling van de straat zoals olie in het oppervlaktewater komt. Dat zijn factoren waardoor het ontzettend lastig is die cijfers te interpreteren zonder heel veel kennis van alle rioolsystemen die op de zuivering uit komen.
De dingen die ik leer hier :)
pi_197573647
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet. De overheid denkt echt niet "Oh, als we nu de maatregelen versoepelen kunnen we op vakantie van die 300 miljoen" Zeker niet gezien de bedragen waar het momenteel om gaat.
Dat wordt niet gezegd.

Het is óf 300 miljoen extra staatsschuld bij aanblijven van de 1,5 meter
Of geen staatsschuld.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet wat de overheid wil.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197573661
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar kan ik heel kort over zijn inzake de avondklok.
Ja, onderbuikgevoelens.

Dat we een van de meest ontwikkelde landen zijn hebben we het afgelopen jaar wel kunnen zien inderdaad.
Wetenschappelijk ontwikkeld. Wat beleid betreft doe ik liever geen uitspraken tot het hele gebeuren voorbij is.
pi_197573670
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat wordt niet gezegd.

Het is óf 300 miljoen extra staatsschuld bij aanblijven van de 1,5 meter
Of geen staatsschuld.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet wat de overheid wil.
Ik ook. 1.5 meter blijft indien nodig.

300 miljoen is chickenfeed op wat men nu bijleent, he? Da's wisselgeld.
pi_197573678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Om dat ze dan de lonen door kunnen betalen, ook voor flexwerkers, zodat die in aanmerking komen voor de NOW.
Denk dat de flexwerkers bij de meeste bedrijven er wel uit zijn.
NOW is niet 100% en neemt af naarmate je meer omzet maakt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197573685
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en tevens:

Buiten de eigen woning

Ik vind dat bezoekje van jullie prima hoor, ik doe het zelf ook. Maar als je die regels er bij haalt wil ik je toch even corrigeren. Jullie mogen gerust samen naar buiten en in het bos wandelen. Maar als je met anderen afspreekt ben je dus met vieren buiten. En dat mag dus niet. Officieel.
pi_197573696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:17 schreef Claudia_x het volgende:
Zitten hier ouders met kinderen in groep 8? Ik ben benieuwd hoe de diverse scholen omgaan met lesgeven in coronatijd voor specifiek deze groep.

Onze school heeft besloten de tussentijdse citotoets voor specifiek deze groep door te laten gaan. Heel fijn: zo is er beter zicht op hiaten die er nog zijn in aanloop naar de eindtoets en hebben meer kinderen de kans om hun advies op te krikken. Er gaat 'kansrijk' geadviseerd worden, zo stond in de brief, en in de praktijk komt het erop neer dat een citotoets het beeld van een leerkracht wel naar boven maar niet naar beneden bij kan stellen.

Iets minder fijn is dat we op vrijdagmiddag te horen krijgen dat die toetsen er de week erop zijn. Dat zorgt meteen voor een logistiek probleem met alle virtuele vergaderingen.
Volgens mij had @miss_sly het daarover vanmorgen of gisteren. Daarnaast heeft @Janneke141 er wel wat dingen over uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')