SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
Het is maar goed dat we daar lekker de vaart in hebben zittenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Het enige dat daadwerkelijk invloed heeft is de vaccinatiesnelheid.
Dat scheelt inderdaad een hele hoop.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:36 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is maar goed dat we daar lekker de vaart in hebben zitten
Ik heb een vriend die zit nogal in de gay scene en die doet niks anders sinds die massale feestjes verboden zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat je geen gangbang organiseert thuis.
Maar wel voor de deur, en op de weg daar naartoe.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:28 schreef quirina het volgende:
Politie mag toch niet achter de deur controleren.
Klopt, we redden nu echter bejaarden terwijl kinderen een jaar binnen zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik gok zo maar dat jij hezelf daar noet onder vindt vallen..
We hadden nog zo afgesproken dat je dat niet hier zou delenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb een vriend die zit nogal in de gay scene en die doet niks anders sinds die massale feestjes verboden zijn.
In Op Urk kan dat gewoon doorgaan hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat je geen gangbang organiseert thuis.
En allebei zo'n pak aan met 2 gaten erin:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:33 schreef capricia het volgende: [..] Doggy style. Met mondkap. En WG verklaring. Liefst doe je ook nog een sneltest.
![]()
Een vriend ja..uhuquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb een vriend die zit nogal in de gay scene en die doet niks anders sinds die massale feestjes verboden zijn.
Wat zou er korter kunnen dan? Met de Britse über versie loopt het toch zo weer uit de hand als bv. de scholen heropenen? Ik hoorde ze zeggen dat half maart dit de dominante versie wordt dus dan kan er sowieso weer niks toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist door dit soort recalcitrante gedrag gaat het alleen maar langer duren, heb je dat door?
https://nos.nl/artikel/23(...)s-moeten-vrezen.htmlquote:De verspreiding van de Britse variant van het coronavirus gaat snel. Uit onderzoek van het RIVM over de periode 1 oktober 2020 tot 15 januari 2021 blijkt dat afgerond 6 procent van de virusmonsters aantoonbaar van de Britse variant was. Maar intussen hanteert hetzelfde RIVM ook schattingen dat het nu om tien of twaalf procent van alle besmettingen zou gaan.
Zat ik ook aan te denken zo moeilijk is dat niet. Je kunt beter 21:00 en 06:00 doen oid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik 15 jaar jonger was zouden dat dus borrels bij vrienden worden van 19:59 tot 04:01
In de OP volgens mij.quote:
Maar je hebt gelijk jaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:41 schreef quirina het volgende:
Mensen die een baan hebben die niet 9 tot 5 is worden erg benadeeld met een avondklok. Vooral als ze niet thuis kunnen werken.
Die mogen niet even een loopje doen en kunnen geen boodschappen halen in de winkel na 20:00.
20:00 is ook veel te vroeg om de avondklok in te laten gaan.
Bovendien een avondklok helpt niet. In andere landen zien we ook allemaal dat het niet werkt.
Dit is nou wel een keer uitgewerkt. Keer op keer wordt het verlengd, zelfs als iedereen zich goed aan de maatregelen houdt zoals zoveel mensen zeggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist door dit soort recalcitrante gedrag gaat het alleen maar langer duren, heb je dat door?
Beetje irritant dat ze met wat percentages strooien. Zo staat er ook:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)s-moeten-vrezen.html
@:capricia
Dus 6% over de gehele periode (oktober-15 januari), en afgelopen week 10-12%, zoiets?quote:2. Hoeveel mensen in Nederland zijn besmet met de Britse variant?
Van alle coronabesmettingen zou nu naar schatting tien procent de Britse variant zijn, ongeveer een verdubbeling ten opzichte van vorige week.
quote:Avondklok, vliegverbod vanuit het VK en quarantaineplicht woensdag aangekondigd’
Buffer voor scholen
De extra maatregelen worden niet alleen genomen met het oog op de opmars van de Britse variant, maar ook op het heropenen van de scholen, dat voor extra verspreiding zal zorgen. De extra beperkingen, die gaan gelden tot en met 9 februari, zijn bedoeld als ’buffer’ om de scholen per 8 februari weer open te kunnen doen.
Eerst zien, dan geloven. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich bedienen van de retoriek 'als we nu even dit doen, dan kunnen we straks weer dat' om vervolgens dit te verlengen, en dat nog steeds niet te kunnen doen.quote:
nee, ze heeft geen gelijk.....er zijn vandaag al meerdere bronnen gegeven dat het enigszins werkt.quote:
Klopt. Het voedt mijn gedachte dat eigenlijk niemand het goed weet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Beetje irritant dat ze met wat percentages strooien. Zo staat er ook:
[..]
Dus 6% over de gehele periode (oktober-15 januari), en afgelopen week 10-12%, zoiets?
Maar goed, hoeveel is er gesequenced? Hoe verhoudt zich dit tot gerichte steekproeven (ze hebben immers op sommige plekken specifiek gezocht, en niet aselect gekozen)?
Of omdat ze zelf droog brood eten omdat ze de enorme staatsschuld moeten terugbetalenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maakt niet uit, die vallen vanzelf wel af in de jaren dat ze niets te vreten hebben omdat pa zijn baan kwijt is.
De horeca zou eind oktober/begin november ''maar'' twee weken dicht gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerst zien, dan geloven. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich bedienen van de retoriek 'als we nu even dit doen, dan kunnen we straks weer dat' om vervolgens dit te verlengen, en dat nog steeds niet te kunnen doen.
Kinderen uit gezinnen met een uitkering zijn meestal juist dik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maakt niet uit, die vallen vanzelf wel af in de jaren dat ze niets te vreten hebben omdat pa zijn baan kwijt is.
Ik denk dat het bij het RIVM wel bekend is, maar dat ze ook wel wat beters te doen hebben dan iedere dag een uitgebreide update te geven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt. Het voedt mijn gedachte dat eigenlijk niemand het goed weet.
Alles voor de gezondheid van Nederland.. Bedankt overheid.quote:
Ik ben eerlijk gezegd wel gruwelijk klaar met dit soort incompetentie. Ik zie het zo gebeuren. Wat triest eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerst zien, dan geloven. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zich bedienen van de retoriek 'als we nu even dit doen, dan kunnen we straks weer dat' om vervolgens dit te verlengen, en dat nog steeds niet te kunnen doen.
Als die Britse variant pas medio maart of zelfs april op zijn 'piek' is kunnen we toch nooit op 8 februari alweer gaan versoepelen, of zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De horeca zou eind oktober/begin november ''maar'' twee weken dicht gaan.
[ afbeelding ]
Gelukkig mogen we nog steeds seksen binnen een relatie. Beetje inspiratie op doen en het is net alsof je een goede sport uitoefentquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Straks nog meer druk op de zorg door een forse toename van dikzakken en diabetici, door kabinetsbeleid om alles maar te verbieden en aan banden te leggen.
Als ze dit echt gaan doen heb ik 2 dingen waar ik mij niet aan ga houden.quote:
Ik zie ze er wel voor aan dat ze ook echt de scholen weer gaan openen. Sowieso de basisscholen. Of dat verstandig is mag iedereen voor zichzelf bepalenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Als die Britse variant pas medio maart of zelfs april op zijn 'piek' is kunnen we toch nooit op 8 februari alweer gaan versoepelen, of zie ik iets over het hoofd?
Alles dicht laten en de avondklok doortrekken tot half april lijkt me ook niet echt realistisch.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Als die Britse variant pas medio maart of zelfs april op zijn 'piek' is kunnen we toch nooit op 8 februari alweer gaan versoepelen, of zie ik iets over het hoofd?
Dat mag binnenkort ook niet meer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig mogen we nog steeds seksen binnen een relatie. Beetje inspiratie op doen en het is net alsof je een goede sport uitoefent![]()
Aantal bezoekers thuis is slechts een advies. Net zoals afstand houden thuis etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze dit echt gaan doen heb ik 2 dingen waar ik mij niet aan ga houden.
Veel succes achter mijn voordeur.
het zal eindelijk eens tijd worden zeg........quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:46 schreef byah het volgende:
Avondklok, vliegverbod vanuit het VK en quarantaineplicht woensdag aangekondigd’
Onzin, je kunt met een klein budget prima gezond eten. Moet je wel met je kont van de bank komen en daar ontbreekt het nog wel eens aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Kinderen uit gezinnen met een uitkering zijn meestal juist dik.
Want die eten ongezond goedkoop vet eten ipv groente en fruit.
We hadden verwacht dat de daling sneller zou gaan. En we zitten nog niet op 3 IC opnames per dag. Nog even volhouden, het wordt beter. Blijf je aan de maatregelen houden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die sneeuwvlokkinderen kunnen best van half december tot eind april zonder fysiek onderwijs. Worden ze hard van.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles dicht laten en de avondklok doortrekken tot half april lijkt me ook niet echt realistisch.
Buiten een relatie wel? Asking for a friendquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat mag binnenkort ook niet meer.
Nee maar je kunt er nu vergif op innemen dat de avondklok (uiteraard) niet het gewenste effect heeft, en we daardoor nog ff een paar weken langer moeten volhouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles dicht laten en de avondklok doortrekken tot half april lijkt me ook niet echt realistisch.
Nee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De horeca zou eind oktober/begin november ''maar'' twee weken dicht gaan.
[ afbeelding ]
Dat doen ze in de gayscene ook wel zonder de massale feestjes hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een representatieve steekproef in Blaricum heeft laten zien dat het wel meevalt met de leerachterstanden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die sneeuwvlokkinderen kunnen best van half december tot eind april zonder fysiek onderwijs. Worden ze hard van.
Dan ligt het weer aan de mensen die zich niet aan de maatregelen houden natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zie je wel, avondklok om scholen open te compenseren. Komen we er nooit vanaf.
Zolang je voor 20u binnen bent en na 04u weg is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel voor de deur, en op de weg daar naartoe.
De eerste bekeuring is "maar" ¤95 die daarna als sanctie (strafrechterlijk) flink kan oplopen.
Geruchten spreken over vrijdag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Zal de avondklok morgen geintroduceerd worden?
Ook goeiemorgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Ja, maar dan moeten we ook maar innovatief zijn en als de bliksem vaccineren. Zoiets gaat veel sneller en is veel beter dan een (lange) avondklok die waarschijnlijk toch niet heel veel effect heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar je kunt er nu vergif op innemen dat de avondklok (uiteraard) niet het gewenste effect heeft, en we daardoor nog ff een paar weken langer moeten volhouden.
Morgen aangekondigd, vrijdag van startquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die sneeuwvlokkinderen kunnen best van half december tot eind april zonder fysiek onderwijs. Worden ze hard van.
Zie je wel, ik vond Blaricum altijd al een typisch Nederlandse gemeente dus laten we de scholen gewoon tot eind mei dichthouden voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een representatieve steekproef in Blaricum heeft laten zien dat het wel meevalt met de leerachterstanden.
Dat dacht ik maar 2020 ookquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er staan zelfs kinderdagverblijf medewerkers op school op te vangen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef Jojoke het volgende:
Men zegt dat de kinderen nu niks leren. Ze leren nu echter massaal dat ze blij mogen zijn dat ze naar school mogen gaan.
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.
True. De 18 jarige hier thuis geeft aan dat het meeste te missen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef Jojoke het volgende:
Men zegt dat de kinderen nu niks leren. Ze leren nu echter massaal dat ze blij mogen zijn dat ze naar school mogen gaan.
Klopt, zo zou het gaan idd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan ligt het weer aan de mensen die zich niet aan de maatregelen houden natuurlijk.
Ja, helemaal eens hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.
Een gratis FOK! abbo?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.quote:Omdat de burgemeesters degenen zijn die uiteindelijk de maatregel moeten handhaven, is het van belang dat zij deze steunen. Het is echter geen vereiste voor het kabinet om de zware sanctie op te leggen. Pieter Boertjes, voorzitter van Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek, ziet het dan ook somber in: „Ik ben bang dat het besluit al is genomen. Ik heb het idee dat ik inmiddels een roepende in de woestijn ben.”
Daarom doen ze morgen ook eerst de persconferentie, en gaan ze daarna pas overleggen met de volksvertegenwoordiging.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.
Het idee is waarschijnlijk om het snel de kop in te drukken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
De huidige situatie had twee maanden ook niet echt realistisch geklonken als iemand die geschetst had. Sta inmiddels nergens meer van te kijken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben normaliter niet zo gecharmeerd van "mijn" burgemeester, maar hier heeft hij imo wel gelijk. Het is ook vanaf de zijlijn nogal duidelijk dat sinds de avondklok een hot item werd die er hoe dan ook moest en zou komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.
Nu is het wel zo dat veiligheidsregio's, burgemeesters en politie bij allesroepen dat het moeilijk te handhaven is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die boot is al lang vertrokken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:05 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het idee is waarschijnlijk om het snel de kop in te drukken.
Ja, as if.
Ja wat een drama. Mis het zaalvoetbal ook echt al maanden. En was nu begonnen met 's avonds buiten lopen, maar dat mag straks dus ook al niet meerquote:
Dit gaat binnen een paar maanden voor altijd voorbij zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2020 blijkt achteraf een walk in the park als dit zo doorgaat.
Door de verspreiding te vertragen? Bedoel het is al zeker dat het op termijn de dominante variant gaat worden, dat duurt alleen maar langer nu.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:05 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het idee is waarschijnlijk om het snel de kop in te drukken.
Ja, as if.
Volgens de Oxford Stringency index (hier), die de strictheid van de regels bijhoudt in veel landen, is de score op dit moment voor Nlederland 84.26, terwijl die voor de UK 79.63 is. De maatregelen zijn n NL dus over het algemeen stricter, alleen werken ze schijnbaar iets minder.quote:Er is volgens Van den Hof dus meer nodig om de besmettelijkere coronamutatie in bedwang te houden. "In Engeland is de laatste dagen een afname van het aantal besmettingen te zien. Maar daar mag je alleen contact hebben met mensen van je eigen huishouden, behalve als je alleenstaand bent. Dat is een zwaardere set aan maatregelen dan we op dit moment in Nederland hebben."
Na alle berichten in het nieuws de laatste tijd lijkt het mij wel duidelijk dat er voor april sowieso niks open gaat, ook niet als de scholen dicht blijven. De Britse variant verstopt zich nu nog in de schaduw om in maart tot volle wasdom te komen. Denk je echt dat half februari de restaurants open gaan? Of eind februari na die doemvoorspellingen ? Of maart als de Britse variant dominant wordt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.
Echt een avondklok (en andere verzwaringen) nodig om de scholen te openen? Dan is het echte koste wat het kost als het op scholen aankomt. Fijn voor bepaalde leerlingen en ouders/mensen die afhankelijk zijn van open scholen, maar de rest van de samenleving moet 's avonds binnen blijven. Grote verliezers. Net als de horeca ondernemers, sport verenigingen (en al die andere sectoren) die daardoor langer dicht moeten blijven. Omdat ze de besmettingen niet naar een enorm laag niveau wilden brengen, maar de scholen eerder open wilden gooien.
Hou je de scholen echter onnodig lang dicht dan zijn de kinderen de grote verliezers. En ouders die daardoor thuis moeten werken en het lastiger hebben.
Can't win.
Je weet wat dat in de praktijk betekent natuurlijk, gewoon niet handhaven, maar alleen als het toevallig zo uitkomt zoals met alle andere maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat veiligheidsregio's, burgemeesters en politie bij allesroepen dat het moeilijk te handhaven is.
Als dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit gaat binnen een paar maanden voor altijd voorbij zijn.
Dat zagen we ook met oud en nieuw. Hele straat was vol met mensen hier en niemand hield afstand. Reed een politieauto langs en die reed gewoon door. Verder nul politie gezien de hele nacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat veiligheidsregio's, burgemeesters en politie bij allesroepen dat het moeilijk te handhaven is.
Ligt er aan hoe laag de cijfers komen. Als we het niveau van de zomer bereiken wens ik ze heel veel succes om ons dan wijs te maken dat er niks open kan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Na alle berichten in het nieuws de laatste tijd lijkt het mij wel duidelijk dat er voor april sowieso niks open gaat, ook niet als de scholen dicht blijven. De Britse variant verstopt zich nu nog in de schaduw om in maart tot volle wasdom te komen. Denk je echt dat half februari de restaurants open gaan? Of eind februari na die doemvoorspellingen ? Of maart als de Britse variant dominant wordt?
Ik heb vanmiddag al laten zien dat het in België en Frankrijk in ieder geval niets heeft geholpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, ze heeft geen gelijk.....er zijn vandaag al meerdere bronnen gegeven dat het enigszins werkt.
Typisch wel, ik hoor uit diversen bronnen dat men tot ver in december muv een paar weken volle bak konden zuipen in de kroeg. Niet zo heel raar dat ze zich daar makkelijker aan nieuwe maatregelen houden. Het draagvlak is daar nog niet tot onder nul afgebrokkeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit vind ik apart.
https://www.nu.nl/coronavirus/6102853/rivm-we-zitten-tot-in-april-vast-aan-behoorlijke-set-maatregelen.html
[..]
Volgens de Oxford Stringency index (hier), die de strictheid van de regels bijhoudt in veel landen, is de score op dit moment voor Nlederland 84.26, terwijl die voor de UK 79.63 is. De maatregelen zijn n NL dus over het algemeen stricter, alleen werken ze schijnbaar iets minder.
Hier werd toch ook nog aardig wat vuurwerk afgestoken met Oud en Nieuw, in elk geval veel meer dan ik had verwacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zagen we ook met oud en nieuw. Hele straat was vol met mensen hier en niemand hield afstand. Reed een politieauto langs en die reed gewoon door. Verder nul politie gezien de hele nacht.
Daarom gaat die avondklok natuurlijk minimaal tot mei of juni van kracht zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze krijgen het ook voor elkaar om een fucking avondklok in te voeren terwijl de besmettingen al vier weken aan het dalen zijn. Zelfs die 3600 besmettingen komt in zicht en als reactie wordt het regime nog verder aangescherpt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe laag de cijfers komen. Als we het niveau van de zomer bereiken wens ik ze heel veel succes om ons dan wijs te maken dat er niks open kan.
Mijn Fitbit vond dit weekend dat we een zwemtraining ah doen warenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig mogen we nog steeds seksen binnen een relatie. Beetje inspiratie op doen en het is net alsof je een goede sport uitoefent![]()
Kan het me echt niet voorstellen, tenzij je echt 17 miljoen zombies wilt creëren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarom gaat die avondklok natuurlijk minimaal tot mei of juni van kracht zijn.
nee....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarom gaat die avondklok natuurlijk minimaal tot mei of juni van kracht zijn.
Zelfs in het tot 5 dagen terug aantal is geen enkele stijging waar te nemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze krijgen het ook voor elkaar om een fucking avondklok in te voeren terwijl de besmettingen al vier weken aan het dalen zijn. Zelfs die 3600 besmettingen komt in zicht en als reactie wordt het regime nog verder aangescherpt.
Dus ik sta nergens meer van te kijken.
je spreekt jezelf erg tegen....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:12 schreef leolinedance het volgende:
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat tokkies en andere doelgroepen die dit soort feestjes enzo organiseren nu, zich niet laten weerhouden. Die verzinnen wel weer iets anders hoor
Ik als niet-tokkie laat me trouwens ook niet weerhouden overigens, bekijk het lekker
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze krijgen het ook voor elkaar om een fucking avondklok in te voeren terwijl de besmettingen al vier weken aan het dalen zijn. Zelfs die 3600 besmettingen komt in zicht en als reactie wordt het regime nog verder aangescherpt.
welk standje was dat dan ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mijn Fitbit vond dit weekend dat we een zwemtraining ah doen waren![]()
![]()
Ook al daalt het tot 1000 besmettingen per dag over 2 weken, dan nog verandert er niks want Britse doomsday versie, het pad naar versoepeling hebben ze daarmee dichtgegooid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe laag de cijfers komen. Als we het niveau van de zomer bereiken wens ik ze heel veel succes om ons dan wijs te maken dat er niks open kan.
Het is echt te gek voor woorden. En de meeste mensen trappen er nog in ookquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de te beboeten burger geen al te groot risico vormt qua mogelijke escalatie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
maar alleen als het toevallig zo uitkomt zoals met alle andere maatregelen.
Je vergeet de beschermende kleding, de dan verplichte desinfectie middels een douche onder toezicht en een nekelband om te weten waar je bent (geweest).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:49 schreef Jojoke het volgende:
Waarom niet zoals in Duitsland en Oostenrijk:
- Medische mondmaskers verplichten in het OV en bij essentiële winkels
- Medische mondmaskers verplichten als je niet kan thuiswerken
- Wekelijks testen verplichten als je niet kan thuiswerken
We hebben geen idee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:13 schreef Sfancta het volgende:
Zullen we echt serieus een avondklok krijgen denken jullie? Zoja, ook al enig idee of vermoeden van de tijden?
het is maar even, stop the spreadquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lees je ook je eigen kleine lettertjes even?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk van niet, was niks over gemeld in het nieuws.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:13 schreef Sfancta het volgende:
Zullen we echt serieus een avondklok krijgen denken jullie? Zoja, ook al enig idee of vermoeden van de tijden?
Dat gold ook hier voor de Internationale school.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een representatieve steekproef in Blaricum heeft laten zien dat het wel meevalt met de leerachterstanden.
Zijn niet mijn kleine lettertjes maar die van de hoofdmodelleur van het RIVM. Maar wat weet die er nou allemaal van hè, die heeft immers geen diploma van de Universiteit van Feesboek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:15 schreef Piles het volgende:
[..]
Lees je ook je eigen kleine lettertjes even?
Oke thx, laten we afwachten tot morgen 14.00quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk van niet, was niks over gemeld in het nieuws.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn niet mijn kleine lettertjes maar die van de hoofdmodelleur van het RIVM. Maar wat weet die er nou allemaal van hè, die heeft immers geen diploma van de Universiteit van Feesboek.
Nog maar 11 maanden, dan kunnen we 2021 achter ons laten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit gaat binnen een paar maanden voor altijd voorbij zijn.
Ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:13 schreef Sfancta het volgende:
Joh...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn niet mijn kleine lettertjes maar die van de hoofdmodelleur van het RIVM.
Ja, lekker iedereen met beetje kritiek wegzetten als idiootquote:Maar wat weet die er nou allemaal van hè, die heeft immers geen diploma van de Universiteit van Feesboek.
Hebben ze geen enkele moeite mee hoor, gezien hun beleid van de laatste maanden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan het me echt niet voorstellen, tenzij je echt 17 miljoen zombies wilt creëren.
Ik vraag me af wat voor cijfers we hadden moeten hebben om geen avondklok te krijgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook al daalt het tot 1000 besmettingen per dag over 2 weken, dan nog verandert er niks want Britse doomsday versie, het pad naar versoepeling hebben ze daarmee dichtgegooid.
quote:
Dat krijg je als iedereen zich daadwerkelijk als een idioot gedraagt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Joh...
[..]
Ja, lekker iedereen met beetje kritiek wegzetten als idiootgoed voor het draagvlak
dat gaat niet uitkomen hoor die voorspelling....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:20 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Kortom 120% van 4800 = 5650 besmettingen over een maand aldus het RIVM
(uitgaande het getal van 5 dagen geleden, wat voor vandaag waarschijnlijk nog lager uit gaat vallen want die cijfers zijn nog niet defintief)
Voorlopig dalen we alleen nog maar.
Ach kom op, we hebben gezien wat hun 'voortschrijdend inzicht' is. Het is zo dat niemand het écht precies weet. Ook het RIVM niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn niet mijn kleine lettertjes maar die van de hoofdmodelleur van het RIVM. Maar wat weet die er nou allemaal van hè, die heeft immers geen diploma van de Universiteit van Feesboek.
Nee doom en verderfenis toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat gaat niet uitkomen hoor die voorspelling....
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Het standje "opgeilen en slechts knuffelen want ongesteld"![]()
![]()
Een echte schipper...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Het standje "opgeilen en slechts knuffelen want ongesteld"![]()
![]()
Het gaat vooral om de aannames onder het model natuurlijk. Hoe een virus met een reproductiegetal van 1.3 zich gaat ontwikkelen kan ik in een paar minuutjes in Excel voorspellen, ook zonder Feesboek-diploma.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, ja. Geeft ook gewoon veel rotzooi en opruimwerkquote:
Pasquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:28 schreef Grishenko_ het volgende:
13,3 procent bloeddonors draagt antistoffen tegen coronavirus
Het percentage bloeddonors dat antistoffen tegen het coronavirus draagt, is landelijk gezien gestegen naar 13,3, meldt bloedbank Sanquin. In december was dat nog 10,3 procent. Het meten van de antistoffen tegen het coronavirus bij mensen die bloed geven, biedt inzicht in de verspreiding van het coronavirus in Nederland.
Volgens de organisatie die de bloedvoorziening in Nederland regelt zijn vooral bloeddonors in Limburg en Noord-Brabant met 15 procent bovengemiddeld drager van de antistoffen.
Volgens Sanquin zal het percentage vermoedelijk verder oplopen nadat het RIVM in december al een stijging van het aantal infecties rapporteerde. Dat is nog niet zichtbaar in de huidige cijfers, omdat mensen die bloed geven eerst twee weken klachtenvrij moeten zijn alvorens zij opnieuw kunnen doneren. De organisatie onderzoekt via een steekproef wekelijks ongeveer 2.000 plasmadonors op antistoffen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)1cTxro?ocid=msedgntp
Meer dan 13% heeft al antistoffen
Blijkbaar meer dan een jaar, anders zouden ze het niet zeggen vermoed ik.quote:
Die mensen zouden ze dan onderaan moeten zetten voor een vaccin imo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Blijkbaar meer dan een jaar, anders zouden ze het niet zeggen vermoed ik.
Covid is hier nog geen jaarquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Blijkbaar meer dan een jaar, anders zouden ze het niet zeggen vermoed ik.
fLeTten dE kUrF!1 niet te vergeten. En elkaar maar na roepen. Dat was een succes.. per direct stoppen met de beperkingen. Of regel maar een twee stromingen systeem, dan zie ik wel af van ziekenhuisopname. Het is voor mij ook niet risicoloos, maar je wilt toch leven in de jaren die je hebt, in plaats van perspectiefloos gevangen gehouden worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:15 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het is maar even, stop the spread
De IC-bedden!!
Besmettingen lopen op
Nieuwe varianten!!
je kunt altijd wel een reden vinden met de juiste statistieken
Dat was ook het plan. No worries.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die mensen zouden ze dan onderaan moeten zetten voor een vaccin imo.
Owh?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat was ook het plan. No worries.
Dat wordt ook helemaal niks verwacht ik. Ik verwacht dat de brave burger die zich al gedroeg en toch al geen snode plannen had 's avonds gaat zich er netjes aan houden. Tokkies, streng-gelovigen en ander gespuis gaan gewoon.door met wat ze al deden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:25 schreef PzKpfw het volgende:
Ze kunnen de bestaande maatregelen al niet handhaven, laat staan zo'n avondklok.
Okee, 10 maanden dan.quote:
Waarmee deze coalitie hopelijk zijn eigen graf graaft. Onderdrukkende, totalitaire regimes hebben we in Europa namelijk in 1990 bij het grof vuil gezet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:24 schreef Confetti het volgende:
Wat je ook van de maatregel vindt, het lijkt toch behoorlijk wat goodwill bij de bevolking kapot te gaan maken. Wat gaat de regering doen als al deze maatregelen steeds minder nageleefd gaan worden en het toch losgaat? Die 95 euro is een lachertje, toen het 400 euro was iedereen echt wel op zijn hoede.
We gaan nu een nieuwe fase in. Het 'samen' wordt steeds minder, en de overheid zal daarom gedwongen worden met nog meer harde hand te handelen.
Cijfers zijn niet van belang geweest voor deze keuze denk ik, de Britse eliminator is waar ze bang voor zijn. Weg terug is er niet meer met de verkiezingen in aantocht, dat zou een afgang zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor cijfers we hadden moeten hebben om geen avondklok te krijgen.
Het lijkt wel in de sterren te zijn geschreven.
Ze meten antistoffen die weer uit het bloed verdwijnen na een tijdje, dus percentage wat besmet is geweest zal wel hoger liggen.quote:
https://www.sanquin.nl/ov(...)rcentage-nog-stabielquote:“We zien wel nieuwe gevallen, alhoewel nog niet veel”, zegt Sanquins professor Hans Zaaijer. “De nieuwe gevallen lopen tot nu toe gelijk op met de mensen bij wie de antistoffen weer verdwijnen. Daarmee blijft het percentage van mensen met antistoffen stabiel rond de 4 à 5%.”
En ze zijn weer in volle opmars terug aan het keren. En iedereen doet vrijwillig mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarmee deze coalitie hopelijk zijn eigen graf graaft. Onderdrukkende, totalitaire regimes hebben we in Europa namelijk in 1990 bij het grof vuil gezet.
Nee, dat is niet zo. Bovendien zijn er steeds meer verhalen over herbesmettingenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:32 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Okee, 10 maanden dan.
Wel kinderachtig, want je snapte wat ik bedoelde
Definieer 'ander gespuis'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat wordt ook helemaal niks verwacht ik. Ik verwacht dat de brave burger die zich al gedroeg en toch al geen snode plannen had 's avonds gaat zich er netjes aan houden. Tokkies, streng-gelovigen en ander gespuis gaan gewoon.door met wat ze al deden.
Dat meen je serieus?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
En ze zijn weer in volle opmars terug aan het keren. En iedereen doet vrijwillig mee.
Wilders kan weer los gaan op die avondklok, meer zetels incoming...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarmee deze coalitie hopelijk zijn eigen graf graaft. Onderdrukkende, totalitaire regimes hebben we in Europa namelijk in 1990 bij het grof vuil gezet.
Dank!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze meten antistoffen die weer uit het bloed verdwijnen na een tijdje, dus percentage wat besmet is geweest zal wel hoger liggen.
Uit een eerder bericht:
[..]
https://www.sanquin.nl/ov(...)rcentage-nog-stabiel
op het totaalplaatje vallen die herbesmettingen erg mee....volgens de diverse onderzoekenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Bovendien zijn er steeds meer verhalen over herbesmettingen
U vraagt, wij draaien:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:34 schreef Heph844 het volgende:
Waarom gooien ze dat OMT advies waarin de noodzaak van de avondklok wordt beargumenteerd niet gewoon in de openbaarheid?
Herbesmettingen zijn zeldzaam. Meeste mensen blijven immuun.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Bovendien zijn er steeds meer verhalen over herbesmettingen
Wel de eerste keer dat ik überhaupt overweeg om op de PVV te stemmen. Heeft weinig zin gezien er vrijwel geen enkele partij is die met de PVV wil regeren, maar toch. Sowieso geen VVD of CDA in ieder geval.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wilders kan weer los gaan op die avondklok, meer zetels incoming...
Nee, maar ze nemen wel totalitaire maatregels, terwijl de besmettingen dalen.quote:
Je aan de regels houden om weer eerder dingen te kunnen is dan nu ook helemaal einde verhaal. Ik geloofde daar al niet in maar die wortel werd men hier en daar nog wel eens voorgehouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Cijfers zijn niet van belang geweest voor deze keuze denk ik, de Britse eliminator is waar ze bang voor zijn. Weg terug is er niet meer met de verkiezingen in aantocht, dat zou een afgang zijn.
Mensen die zeggen dat we nog even vol moeten houden hebben nog niet door hoe vast de politiek nu zit in het Britse sloper verhaal.
Ik zie niets over de avondklokquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
https://www.rijksoverheid(...)s-deel-1-nav-96e-omt
Dat is een oud bericht van 2 3 dagen terug, het advies over de avondklok is er nog niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
https://www.rijksoverheid(...)s-deel-1-nav-96e-omt
Als het kabinet de avondklok wilt, komt die gewoon. Dus dat gaat ook gebeuren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:36 schreef Confetti het volgende:
Bruls net op nieuwsuur. Bevestigd min of meer dat de burgemeesters zijn overtuigd. Morgen details.
Eigenlijk ligt de bal nu bij de PvdA en Groenlinks, omdat D66 ervandoor is gegaan.
Niet mee eens, wie maatregels invoert moet bewijzen dat het werkt. Wat jij nu doet heet omgekeerde bewijslast.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben het gezeik op Predator40 en anderen wel zat. Wie stelt bewijst, heeft hij gewoon gelijk in.
Nee daar is het door de strot geduwd. Ik geloof nooit dat burgemeesters zomaar zonder enig verzet akkoord zijn gegaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:36 schreef Confetti het volgende:
Bruls net op nieuwsuur. Bevestigd min of meer dat de burgemeesters zijn overtuigd. Morgen details.
Eigenlijk ligt de bal nu bij de PvdA en Groenlinks, omdat D66 ervandoor is gegaan.
En hoe veel zijn er al besmet geweest in totaal?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
FesGod, wat een held. @:lenny_leonard @:ggmm
Nee, gewoon mensen die zich regelmatig niet aan de regels houden. Vul zelf maar in. Gajes, hangjongeren, kampsjaken, je kunt zelf ook wel wat bedenken geloof ik.quote:
Het is natuurlijk ook zo dat burgemeesters ondergeschikt zijn aan de regering. Een burgemeester van een of ander gat heeft geen toegang tot dezelfde informatie of de verantwoordelijkheid voor het landsbelang.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee daar is het door de strot geduwd. Ik geloof nooit dat burgemeesters zomaar zonder enig verzet akkoord zijn gegaan.
"Beste burgemeesters, ter informatie, de avondklok vanaf vrijdag komt er, vanaf 20:00 - 06:00 zie maar hoe je het regelt, de vergadering wordt nu gesloten"
Dat blijkt wel uit de reactie van Pieter Boertjes, voorzitter van Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek
Het zal wel vol met onzekerheden zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:34 schreef Heph844 het volgende:
Waarom gooien ze dat OMT advies waarin de noodzaak van de avondklok wordt beargumenteerd niet gewoon in de openbaarheid?
Altijd weer een groep aanwijzen. Het is gewoon een bepaald percentage van de populatie ongeacht wat ze doen. Daar zullen ook wel chirurgen of hoogleraren bij zitten. Ja, ook gajes en hangjongeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, gewoon mensen die zich regelmatig niet aan de regels houden. Vul zelf maar in. Gajes, hangjongeren, kampsjaken, je kunt zelf ook wel wat bedenken geloof ik.
Er zal hooguit instaan dat een avondklok een mogelijk effect heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het zal wel vol met onzekerheden zitten.
Hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:45 schreef THEFXR het volgende:
deze avondklok gaat ten koste van het vaccineren.
Dat is ook onvermijdelijk natuurlijk. Maar nu lees ik in de media kreten dat een avondklok zorgt voor 10 tot 15 procent afname van de besmettingen. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op gestoeld is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het zal wel vol met onzekerheden zitten.
Klopt. als je zou vaccineren na 20:00 wel ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:45 schreef THEFXR het volgende:
deze avondklok gaat ten koste van het vaccineren.
Ja het aantal 'overtreders' zal ongetwijfeld evenredig verdeeld zijn over alle groepen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Altijd weer een groep aanwijzen. Het is gewoon een bepaald percentage van de populatie ongeacht wat ze doen. Daar zullen ook wel chirurgen of hoogleraren bij zitten. Ja, ook gajes en hangjongeren.
Je propt mensen in een hokje met je vooroordeel. Dat vond ik storend aan je post.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, gewoon mensen die zich regelmatig niet aan de regels houden. Vul zelf maar in. Gajes, hangjongeren, kampsjaken, je kunt zelf ook wel wat bedenken geloof ik.
Ik ook. Het is bullshit tot het tegendeel bewezen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is ook onvermijdelijk natuurlijk. Maar nu lees ik in de media kreten dat een avondklok zorgt voor 10 tot 15 procent afname van de besmettingen. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op gestoeld is.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zal hooguit instaan dat een avondklok een mogelijk effect heeft.
Je hebt gelijk, iedere groep gaat even goed/slecht met de maatregelen om.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:47 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Je propt mensen in een hokje met je vooroordeel. Dat vond ik storend aan je post.
Maakt niet uit in welke hoek je het zoekt. De weerstand is er uit elke hoek van de samenleving die je maar kunt bedenken. En met wat er op stapel staat ook niet zo vreemd.
De tijd dat je wakker bent binnen de avondkloktijd is ongeveer 1/6 van de wakkere tijd op een dag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is ook onvermijdelijk natuurlijk. Maar nu lees ik in de media kreten dat een avondklok zorgt voor 10 tot 15 procent afname van de besmettingen. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op gestoeld is.
Die vraag is helemaal niet interessant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja het aantal 'overtreders' zal ongetwijfeld evenredig verdeeld zijn over alle groepen.
Klopt die index wel? Ik zie bvb op 10 januari:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit vind ik apart.
https://www.nu.nl/coronavirus/6102853/rivm-we-zitten-tot-in-april-vast-aan-behoorlijke-set-maatregelen.html
[..]
Volgens de Oxford Stringency index (hier), die de strictheid van de regels bijhoudt in veel landen, is de score op dit moment voor Nlederland 84.26, terwijl die voor de UK 79.63 is. De maatregelen zijn n NL dus over het algemeen stricter, alleen werken ze schijnbaar iets minder.
Prima, wij worden het toch niet met elkaar eensquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die vraag is helemaal niet interessant.
Hoeft gelukkig ook niet, maar zeg dan geen domme dingen. Of hou het voor jezelf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Prima, wij worden het toch niet met elkaar eens
Wat een onzin. Mensen die een baan hebben met afwijkende werktijden, bijvoorbeeld tijdens de avondklok, worden juist bevoordeeld, want die hebben meer uren waarin ze zich vrij mogen bewegen terwijl ze niet aan het werk zijn. Die kunnen bijvoorbeeld overdag boodschappen doen wanneer het rustiger is omdat mensen met een 9-5 baan werken. En ze kunnen bij daglicht sporten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:41 schreef quirina het volgende:
Mensen die een baan hebben die niet 9 tot 5 is worden erg benadeeld met een avondklok. Vooral als ze niet thuis kunnen werken.
Die mogen niet even een loopje doen en kunnen geen boodschappen halen in de winkel na 20:00.
20:00 is ook veel te vroeg om de avondklok in te laten gaan.
Bovendien een avondklok helpt niet. In andere landen zien we ook allemaal dat het niet werkt.
Hahaha , altijd leuk om ze zo heerlijk af te zeiken XDquote:
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, iedere groep gaat even goed/slecht met de maatregelen om.
Jij mag het dom vinden, ik ben van mening dat niet iedere 'groepering' even goed met de maatregelen om gaat. Jij schijnbaar niet. Klaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoeft gelukkig ook niet, maar zeg dan geen domme dingen. Of hou het voor jezelf.
Weer een uitzondering voor de avondklok: vaccinatieoproepquote:
Al gereageerd en like gehad van FesGodquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Bruls vindt sowieso alles oke.quote:
Mogen doorgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
Toch ook benieuwd wat er in de avondklok gaat gebeuren met:
1) Het Eredivisie voetbal gepland in een avondklok
Verplaatst naar overdag
2) De maaltijdbezorgers
Mogen doorgaan
3) De supermarkten die in de avond worden aangevuld (of bevoorraad)
Niets, niets en niets. Waarbij dat bij nummers 2 en 3 ook logisch en terecht is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
2) De maaltijdbezorgers
Hij en de burgemeester van Eindhoven hebben echt hekel aan burgers.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bruls vindt sowieso alles oke.
Die had het liefste in november al iedereen volledig opgesloten in huis.
Plus hij valt in de risicogroep met zijn figuur. Hartstikke bang voor cojona.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bruls vindt sowieso alles oke.
Die had het liefste in november al iedereen volledig opgesloten in huis.
Ja, 9-17 ongeveer. Niet tussen 20-4 op het moment.quote:
Waarom zijn maaltijdbezorgers essentieel? Je kan toch prima voor acht uur eten of zelf wat in elkaar stampen? Serieuze vraag. Ik heb nog nooit in m'n leven na achten een warme maaltijd genuttigd bvquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niets, niets en niets. Waarbij dat bij nummers 2 en 3 ook logisch en terecht is.
24 uurs economie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zijn maaltijdbezorgers essentieel? Je kan toch prima voor acht uur eten of zelf wat in elkaar stampen? Serieuze vraag. Ik heb nog nooit in m'n leven na achten een warme maaltijd genuttigd bv
Ik kan geen warme maaltijd om 0800 laten bezorgen en ook geen koude Dus dat is niet aan de ordequote:
Als ze 76 zetels halen hoeft dat niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel de eerste keer dat ik überhaupt overweeg om op de PVV te stemmen. Heeft weinig zin gezien er vrijwel geen enkele partij is die met de PVV wil regeren, maar toch. Sowieso geen VVD of CDA in ieder geval.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zijn maaltijdbezorgers essentieel? Je kan toch prima voor acht uur eten of zelf wat in elkaar stampen? Serieuze vraag. Ik heb nog nooit in m'n leven na achten een warme maaltijd genuttigd bv
Als je ze openhoudt dan zullen er inderdaad iets meer mensen doodgaan, dat is een keuze die we gemaakt hebben.quote:
Ik probeerde wat nuance aan te brengen. Enkel dat. Iedereen is het zat. En vanuit alle hoeken is er weerstand.quote:
Gaat allemaal gewoon door.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
2) De maaltijdbezorgers
Geen populaire mening maar daar had echt een aangepaste bezoekregeling moeten komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je ze openhoudt dan zullen er inderdaad iets meer mensen doodgaan, dat is een keuze die we gemaakt hebben.
Oh sorry ik kwam wel eens in wat we vroeger kende als een kroeg en daar nuttigde ik wel eens een bitterballetje of na dat gezellige uitgaan (ken je dat nog) een broodje snipperschaap maar je weet best dat ik dat niet bedoel. Toch?quote:
En het is winter, vorige golf gingen we net het voorjaar in.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:03 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als je ze openhoudt dan zullen er inderdaad iets meer mensen doodgaan, dat is een keuze die we gemaakt hebben.
Wel verrassend op zich, ik ging er vanuit dat hij het vol ging verdedigenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:12 schreef Caland het volgende:
Diederik Gommers heeft geen data gezien vooralsnog dat een avondklok zin heeft
Wtf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:14 schreef DonDruiper het volgende:
Gommers is niet overtuigd dat een avondklok helpt en is geen voorstander.
Zit er toch nog wat verstand in die manquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:14 schreef DonDruiper het volgende:
Wat een poppenkast.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:14 schreef DonDruiper het volgende:
Wait, what, hij wilde strengere maatregelen en nu is hij geen voorstander ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:14 schreef DonDruiper het volgende:
Nou ja goed, ik vind het gezeur maar zal het voor jou dan even herschrijven:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:03 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik probeerde wat nuance aan te brengen. Enkel dat. Iedereen is het zat. En vanuit alle hoeken is er weerstand.
Natuurlijk zal de een meer verantwoordelijk zijn voor het niet naleven dan de ander. Maar wat jij deed wat vingerwijzen naar bepaalde mensen en enkel die verantwoordelijk stellen voor eventuele wanpraktijken.
Laten we hopen dat al die ellende snel achter de rug is, liever vandaag dan morgen.
Daarover zullen we het toch wel eens zijn hoop ik.
quote:Dat wordt ook helemaal niks verwacht ik. Ik verwacht dat de brave burger die zich al gedroeg en toch al geen snode plannen had 's avonds zich er netjes aan gaat houden. Tokkies, streng-gelovigen en ander gespuis gaan gewoon.door met wat ze al deden.
alstuquote:Dat wordt ook helemaal niks verwacht ik. Ik verwacht dat de brave burger die zich al goed gedroeg en toch al geen snode plannen had 's avonds zich er netjes aan gaat houden. Mensen die zich al slecht aan de regels hielden, gaan gewoon.door met wat ze al deden.
Ik snap het ook niet. Die man zit in het OMT en heeft alle data langs zien komen. De avondklok wordt gebaseerd op een advies van het OMT op basis van diezelfde dataquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:14 schreef Confetti het volgende:
Gommers zaait nu weer twijfel over de avondklok ja![]()
Die man moeten ze echt afvoeren. Levensgevaarlijk met zijn schizofrenie.
OMT heeft simpelweg geen data die kan aantonen dat een avondklok werkt, dus dan moet je het niet doen. Makes sense.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wait, what, hij wilde strengere maatregelen en nu is hij geen voorstander ?
Heeft hij een pistool tegen zijn kop gehad?
Daar is het ook een forum voor. Als we het altijd eens moeten zijn met experts die het niet eens met elkaar eens zijn wordt het hier heel snel heel stilquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Blijft knap wel, zo'n goed opgeleide vent met absoluut verstand van zaken en heel wat ervaring maar toch weet er altijd één of andere sukkel op een forum alles beter weten
Drie dagen geleden moesten we alles op alles zetten om code zwart te verkopen en nu dit?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zit er toch nog wat verstand in die man
Ik vind het wel eerlijk en een moedige mening van hem. Ipv schizofreniequote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:14 schreef Confetti het volgende:
Die man moeten ze echt afvoeren. Levensgevaarlijk met zijn schizofrenie.
Overkoppelend orgaan weet ook niets?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:18 schreef Qarrad het volgende:
Wat die vaccinaties betreft schiet het ook niet echt op he? Op de instelling van mijn zoon weten ze nog niks over het wanneer en hoe. Ik heb dus even rond gevraagd en werkelijk niemand die ik ken heeft iets gehoord. Zelfs over de toestemming die wij als ouders of bewindvoerders vooraf zouden moeten geven is welgeteld niet één reet bekend.
Maar waarom reken je met een R0 voor de oude variant van 1.13?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:15 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb m'n sommetje van dit weekend nog wat uitgebreid met besmettingsgraad en vaccinatiegraad.
Met een factor van 1.3 tussen de huidige en Britse variant op de R0, een huidige besmettingsgraad van 20%, 90%-10% verdeling tussen de huidige en Britse variant en de besmettingsaantallen van vandaag, zien de cijfers er als volgt uit:
Geen vaccinatie:
[ link | afbeelding ]
25.000 * 2 vaccinaties per week:
[ link | afbeelding ]
50.000 * 2 vaccinaties per week:
[ link | afbeelding ]
75.000 * 2 vaccinaties per week:
[ link | afbeelding ]
100.000 * 2 vaccinaties per week:
[ link | afbeelding ]
125.000 * 2 vaccinaties per week:
[ link | afbeelding ]
150.000 * 2 vaccinaties per week:
[ link | afbeelding ]
Aannames:
- Input getallen kloppen
- R0 blijft constant (geen veranderingen virus en gedrag)
- Mensen blijven immuun bij besmetting of inenting (in ieder geval voor de duur van de grafieken)
- Vaccinaties is 100% effectief, 1 vaccinatie is eigenlijk 1 gevaccineerd persoon, dus twee prikken.
- Halve immuniteit e.d. tussentijds is niet meegerekend
Conclusie:
- We moeten 100.000 personen per week inenten, dan lijkt de Britse variant behapbaar en krijgen we slechts een tijdelijk milde opleving eind maart. Met meer inentingen hoeven de aantallen niet of nauwelijks meer te stijgen.
Mocht die 1.3 toch 1.5 zijn, dan moet je 300.000 mensen per week vaccineren (300.000 x 2 voor volledige immuniteit)
[ link | afbeelding ]
Ik gok dat ze voor de beslissing van de avondklok conservatief zijn en meer van het laatste scenario uitgaan. Dan gaan we die vaccinatieaantallen voorlopig nog niet halen en hebben we inderdaad een probleem.
Inderdaad, al die figuren op tv zijn het niet met elkaar eens maar wij zouden geen mening mogen hebbenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar is het ook een forum voor. Als we het altijd eens moeten zijn met experts die het niet eens met elkaar eens zijn wordt het hier heel snel heel stil
Blijkbaar verwacht hij niet dat het helpt om code zwart te voorkomen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Drie dagen geleden moesten we alles op alles zetten om code zwart te verkopen en nu dit?
Hij zit zelf in het OMT die het adviseert?
Begint wel een gênante vertoning te worden inmiddels... Gommers die vertelt dat hij geen data heeft gezien die een avondklok rechtvaardigen...Morgen komt die avondklok toch...gaat lekker.quote:
Hij zag hier op FOK! erg goede argumenten voorbij komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wait, what, hij wilde strengere maatregelen en nu is hij geen voorstander ?
Heeft hij een pistool tegen zijn kop gehad?
Degene die ik aan de telefoon had vanmiddag zei dat er uitgebreid gecommuniceerd wordt vandaaruit maar dat die niks concreets gehoord hebben ook. Iedereen onder het personeel staat klaar maar er komt geen vaccin of bericht of planning of niks.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Overkoppelend orgaan weet ook niets?
Vreemde tweet. Het RIVM beweert niet dat er 50.000 gevallen per dag zullen zijn, dat is iets dat de journalist berekend heeft op basis van een R = 0.98 (oude variant) en 1.3 (Britse variant), 10% van de huidige gevallen de Britse variant, en de aanname dat die R waarden constant zullen blijven....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Met elkaar of iemand eens zijn is dan ook wat anders dan nota bene één van de meest gewaardeerde medisch specialisten van het land ongefundeerd voor nitwit weg proberen te zetten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar is het ook een forum voor. Als we het altijd eens moeten zijn met experts die het niet eens met elkaar eens zijn wordt het hier heel snel heel stil
Volgens mij wordt dit echt veel te stellig uitgelegd...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:14 schreef Confetti het volgende:
De eerste zin (inclusief dikgedrukte woorden voor extra paniekquote:LIVE | Gommers geen voorstander van ‘rigoureuze’ avondklok
Daarna:quote:IC-boegbeeld Diederik Gommers is geen voorstander van een avondklok
Kortom: hij heeft te weinig data gezien om in te schatten wat het effect van een avondklok is. Dat is niet hetzelfde als tegenstander zijn.quote:,,Ik wil best wel denken aan een avondklok als het zin heeft, maar ik heb nog niet genoeg data ingezien om te bepalen of een avondklok daadwerkelijk effect zal hebben."
Ik vind het geen nitwit overigens, ben het helemaal met hem eens dat er geen reden of data is om aan te nemen dat een belachelijk ingrijpende maatregel als een avondklok enig effect gaat hebben op je besmettingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Met elkaar of iemand eens zijn is dan ook wat anders dan nota bene één van de meest gewaardeerde medisch specialisten van het land ongefundeerd voor nitwit weg proberen te zetten.
Maar goed, het zal wel scoren ofzo.
Politie geen ook aan geen fuck met die avondklok te doenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:24 schreef byah het volgende:
Volgens Gommers kunnen we de Britse variant prima hebben met de huidige maatregelen. Wat een farce deze situatie
Zolang hij die data niet heeft moet je tegenstander zijn. Tenzij je graag zonder reden onschuldige mensen op wilt sluiten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dit echt veel te stellig uitgelegd...
Zie het liveblog van AD.
De kop in koeienletters:
[..]
De eerste zin (inclusief dikgedrukte woorden voor extra paniek):
[..]
Daarna:
[..]
Kortom: hij heeft te weinig data gezien om in te schatten wat het effect van een avondklok is. Dat is niet hetzelfde als tegenstander zijn.
Sensatiemedia.
Hear hearquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:24 schreef byah het volgende:
Volgens Gommers kunnen we de Britse variant prima hebben met de huidige maatregelen. Wat een farce deze situatie
Omdat hij zegt wat je vindt ja. Maar die man spoort niet. In de zomer riep die nog op tot een 'totale lockdown', en toen weer alles komt goed, en dan weer in lockdown tot de zomer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:18 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik vind het wel eerlijk en een moedige mening van hem. Ipv schizofrenie
Wat een onzin. Zonder de data doe je geen uitspraken daarover. Zeker niet als publiek figuur.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zolang hij die data niet heeft moet je tegenstander zijn. Tenzij je graag zonder reden onschuldige mensen op wilt sluiten.
Zo doe je dat:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zonder de data doe je geen uitspraken daarover. Zeker niet als publiek figuur.
quote:De voorzitters van de veiligheidsregio's die samen het Veiligheidsberaad vormen, staan in principe niet afwijzend tegenover een avondklok maar willen eerst horen wat het OMT-advies zegt. ,,Als het kabinet laat zien dat de avondklok ons kan helpen sneller door dit proces heen te komen, dan ben ik voor", zei burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam voorafgaand aan de vergadering van het beraad in Utrecht.
Ook zijn collega Wouter Kolff van Dordrecht wil 'geen enkele maatregel uitsluiten'. ,,Maar ik wil wel eerst weten wat het effect van een avondklok is."
Precies, dus zonder data moet je tegenstander zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zonder de data doe je geen uitspraken daarover. Zeker niet als publiek figuur.
Nou of het goed is weet ik niet, leuk dat hij op dit moment niet kan zeggen of een avondklok zal helpen maar het is desastreus voor het beleid natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Bijzonder om te zien hoe het ineens wel goed is dat Gommers zijn mening geeft op tv.
Ik heb een sterk vermoeden dat de bescherming wel meer dan 6 maanden is. In de Oxford trial vaccineerde men een paar duizend mensen al eind april en in mei, ik heb nog geen geluiden gehoord dat onder die groep ineens het aantal cases oploopt. Ze kregen weliswaar pas in augustus een booster, maar de gemeten effectiviteit onder die groep was juist iets hoger dan in de groep die later gevaccineerd werd en na 4 weken een booster kreeg. Al was het gemeten verschil klein en was er geen overtuigend statistisch bewijs dat het ook echt een verschil was, maar het was iig niet lager.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer denkt Israël de hele populatie gevaccineerd te hebben?
Dat wordt straks een mooie proeftuin voor de rest van de wereld om te zien hoe corona zich verder gaat ontwikkelen. Helemaal weg gaat het nooit, maar wat nou als het maar drie tot zes maanden beschermd?
Mag je wel als publiek figuur zonder dat je de data hebt roepen om een avond klok dan? Zoals Kuipers deed?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En Gommers doet dat wel. Terecht dat mensen in die positie nu ook aan de noodrem trekken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bron over de politie?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Politie geen ook aan geen fuck met die avondklok te doen
Dit gaat lachen worden
Dat is ook de vraag die het kabinet bij het OMT uit had staan, zei Rutte vorige week.quote:
Ook als hij vertelt wat ik graag wil horen doet hij dit toch beter niet. Ik hoop dat het effect is dat er geen avondklok komt natuurlijk, maar als die er wel komt dan heb je meteen een PR- en handhavingsprobleem van dezelfde orde als Grapperhaus' bruiloft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Bijzonder om te zien hoe het ineens wel goed is dat Gommers zijn mening geeft op tv.
Omdat de R_effectief zo'n 0.9 is. Aangezien er al mensen immuun zijn door eerdere besmetting (geschat op 20%) is de R0 (letterlijk dus de R wanneer er geen immuniteit zou zijn) terug te rekenen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom reken je met een R0 voor de oude variant van 1.13?
Nee, zo werkt het niet. Zeker niet op dit tijdstip (vlak voor de invoering ervan), en zeker niet als publiek figuur van wie de mening als autoriteit beschouwd wordt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, dus zonder data moet je tegenstander zijn.
Je hoorde het hoe het OMT daar over denkt, weet je ook wat voor versoepeling je kunt verwachten tot en met april.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Komt er nog een derde golf in maart/april?
Gewoon lappenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:31 schreef Caland het volgende:
Ik hoor overigens ook om me heen dat mensen de 95 euro lachend accepteren, avondje stappen is duurder.
Vergeet niet de aankondiging voor het kamerdebatquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat een rare situatie weer. Plaatselijke bestuurders die het (nog) niet willen, de Kamer die nog niet heeft ingestemd, Gommers die nu openlijk niet perse voorstander is... zou het kunnen dat er hier weer externe motivaties spelen om die klok door te drammen? Niet in complotwappiezin, maar doordat er bijvoorbeeld achter de schermen druk is vanuit buurlanden om ook met strengere maatregelen te komen?
Oh oke dus als iets niet bewezen is moet je er voorstander van zijn? Beetje de omgekeerde wereldquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Zeker niet op dit tijdstip (vlak voor de invoering ervan), en zeker niet als publiek figuur van wie de mening als autoriteit beschouwd wordt.
Jinek nu, er wordt gezegd dat er waarschijnlijk alleen op excessen gehandhaafd wordt, voor de rest is geen mankracht.quote:
Hoop dan al gevaccineerd te zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:30 schreef Pvt.Webster het volgende:
Komt er nog een derde golf in maart/april?
Ook wel lekkere bijwerking, je kan nu gewoon je vrijheid kopen bij de overheid dus. De elite gaat lachend de straat op terwijl Henk met zijn uitkering die mogelijkheid niet heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:31 schreef Caland het volgende:
Ik hoor overigens ook om me heen dat mensen de 95 euro lachend accepteren, avondje stappen is duurder.
Kortom, de maatregel is nu al bij voorbaat zinloos verklaard.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jinek nu, er wordt gezegd dat er waarschijnlijk alleen op excessen gehandhaafd wordt, voor de rest is geen mankracht.
Is dat zo? Hij geeft zijn eigen mening, dat hij op basis van de beschikbare gegevens geen goede mening kan geven ?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Zeker niet op dit tijdstip (vlak voor de invoering ervan), en zeker niet als publiek figuur van wie de mening als autoriteit beschouwd wordt.
Je ondergraaft daarmee gewoon het draagvlak onder het beleid.
Wel als zn uitkering hoog genoeg isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook wel lekkere bijwerking, je kan nu gewoon je vrijheid kopen bij de overheid dus. De elite gaat lachend de straat op terwijl Henk met zijn uitkering die mogelijkheid niet heeft.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh oke dus als iets niet bewezen is moet je er voorstander van zijn? Beetje de omgekeerde wereld
Het beleid is gebaseerd op een OMT-advies, dat OMT-lid Gommers kennelijk nog niet heeft gezien. Dus welk deel van het OMT heeft dan data aangeleverd waaruit blijkt dat een avondklok werkt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je ondergraaft daarmee gewoon het draagvlak onder het beleid.
Als Gommers het niet gezien heeft, wie dan wel?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het beleid is gebaseerd op een OMT-advies, dat OMT-lid Gommers kennelijk nog niet heeft gezien. Dus welk deel van het OMT heeft dan data aangeleverd waaruit blijkt dat een avondklok werkt?
Niet ieder OMT-lid schuift bij ieder OMT-overleg aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het beleid is gebaseerd op een OMT-advies, dat OMT-lid Gommers kennelijk nog niet heeft gezien. Dus welk deel van het OMT heeft dan data aangeleverd waaruit blijkt dat een avondklok werkt?
Bij dit soort overleggen zou ik zeker wel aanwezig willen zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet ieder OMT-lid schuift bij ieder OMT-overleg aan.
Idd misschien wel de grootste beslissing vh jaar qua invloed op mensen hun gevoelens.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij dit soort overleggen zou ik zeker wel aanwezig willen zijn.
Op dinsdag 19 januari 2021 22:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat kan. Wat voor nut zou het hebben om nu uit de school te klappen over een (nu nog binnenskamers) OMT-overleg aan de vooravond van een belangrijke maatregel?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij dit soort overleggen zou ik zeker wel aanwezig willen zijn.
Gommers is “vast uitgenodigd expert”...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet ieder OMT-lid schuift bij ieder OMT-overleg aan.
Inderdaad, uitgenodigd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gommers is “vast uitgenodigd expert”...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |