Dat meen je serieus?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
En ze zijn weer in volle opmars terug aan het keren. En iedereen doet vrijwillig mee.
Wilders kan weer los gaan op die avondklok, meer zetels incoming...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarmee deze coalitie hopelijk zijn eigen graf graaft. Onderdrukkende, totalitaire regimes hebben we in Europa namelijk in 1990 bij het grof vuil gezet.
Dank!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze meten antistoffen die weer uit het bloed verdwijnen na een tijdje, dus percentage wat besmet is geweest zal wel hoger liggen.
Uit een eerder bericht:
[..]
https://www.sanquin.nl/ov(...)rcentage-nog-stabiel
op het totaalplaatje vallen die herbesmettingen erg mee....volgens de diverse onderzoekenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Bovendien zijn er steeds meer verhalen over herbesmettingen
U vraagt, wij draaien:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:34 schreef Heph844 het volgende:
Waarom gooien ze dat OMT advies waarin de noodzaak van de avondklok wordt beargumenteerd niet gewoon in de openbaarheid?
Herbesmettingen zijn zeldzaam. Meeste mensen blijven immuun.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Bovendien zijn er steeds meer verhalen over herbesmettingen
Wel de eerste keer dat ik überhaupt overweeg om op de PVV te stemmen. Heeft weinig zin gezien er vrijwel geen enkele partij is die met de PVV wil regeren, maar toch. Sowieso geen VVD of CDA in ieder geval.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wilders kan weer los gaan op die avondklok, meer zetels incoming...
Nee, maar ze nemen wel totalitaire maatregels, terwijl de besmettingen dalen.quote:
Je aan de regels houden om weer eerder dingen te kunnen is dan nu ook helemaal einde verhaal. Ik geloofde daar al niet in maar die wortel werd men hier en daar nog wel eens voorgehouden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Cijfers zijn niet van belang geweest voor deze keuze denk ik, de Britse eliminator is waar ze bang voor zijn. Weg terug is er niet meer met de verkiezingen in aantocht, dat zou een afgang zijn.
Mensen die zeggen dat we nog even vol moeten houden hebben nog niet door hoe vast de politiek nu zit in het Britse sloper verhaal.
Ik zie niets over de avondklokquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
https://www.rijksoverheid(...)s-deel-1-nav-96e-omt
Dat is een oud bericht van 2 3 dagen terug, het advies over de avondklok is er nog niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
https://www.rijksoverheid(...)s-deel-1-nav-96e-omt
Als het kabinet de avondklok wilt, komt die gewoon. Dus dat gaat ook gebeuren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:36 schreef Confetti het volgende:
Bruls net op nieuwsuur. Bevestigd min of meer dat de burgemeesters zijn overtuigd. Morgen details.
Eigenlijk ligt de bal nu bij de PvdA en Groenlinks, omdat D66 ervandoor is gegaan.
Niet mee eens, wie maatregels invoert moet bewijzen dat het werkt. Wat jij nu doet heet omgekeerde bewijslast.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben het gezeik op Predator40 en anderen wel zat. Wie stelt bewijst, heeft hij gewoon gelijk in.
Nee daar is het door de strot geduwd. Ik geloof nooit dat burgemeesters zomaar zonder enig verzet akkoord zijn gegaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:36 schreef Confetti het volgende:
Bruls net op nieuwsuur. Bevestigd min of meer dat de burgemeesters zijn overtuigd. Morgen details.
Eigenlijk ligt de bal nu bij de PvdA en Groenlinks, omdat D66 ervandoor is gegaan.
En hoe veel zijn er al besmet geweest in totaal?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
FesGod, wat een held. @:lenny_leonard @:ggmm
Nee, gewoon mensen die zich regelmatig niet aan de regels houden. Vul zelf maar in. Gajes, hangjongeren, kampsjaken, je kunt zelf ook wel wat bedenken geloof ik.quote:
Het is natuurlijk ook zo dat burgemeesters ondergeschikt zijn aan de regering. Een burgemeester van een of ander gat heeft geen toegang tot dezelfde informatie of de verantwoordelijkheid voor het landsbelang.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee daar is het door de strot geduwd. Ik geloof nooit dat burgemeesters zomaar zonder enig verzet akkoord zijn gegaan.
"Beste burgemeesters, ter informatie, de avondklok vanaf vrijdag komt er, vanaf 20:00 - 06:00 zie maar hoe je het regelt, de vergadering wordt nu gesloten"
Dat blijkt wel uit de reactie van Pieter Boertjes, voorzitter van Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek
Het zal wel vol met onzekerheden zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:34 schreef Heph844 het volgende:
Waarom gooien ze dat OMT advies waarin de noodzaak van de avondklok wordt beargumenteerd niet gewoon in de openbaarheid?
Altijd weer een groep aanwijzen. Het is gewoon een bepaald percentage van de populatie ongeacht wat ze doen. Daar zullen ook wel chirurgen of hoogleraren bij zitten. Ja, ook gajes en hangjongeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, gewoon mensen die zich regelmatig niet aan de regels houden. Vul zelf maar in. Gajes, hangjongeren, kampsjaken, je kunt zelf ook wel wat bedenken geloof ik.
Er zal hooguit instaan dat een avondklok een mogelijk effect heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het zal wel vol met onzekerheden zitten.
Hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:45 schreef THEFXR het volgende:
deze avondklok gaat ten koste van het vaccineren.
Dat is ook onvermijdelijk natuurlijk. Maar nu lees ik in de media kreten dat een avondklok zorgt voor 10 tot 15 procent afname van de besmettingen. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op gestoeld is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het zal wel vol met onzekerheden zitten.
Klopt. als je zou vaccineren na 20:00 wel ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:45 schreef THEFXR het volgende:
deze avondklok gaat ten koste van het vaccineren.
Ja het aantal 'overtreders' zal ongetwijfeld evenredig verdeeld zijn over alle groepen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Altijd weer een groep aanwijzen. Het is gewoon een bepaald percentage van de populatie ongeacht wat ze doen. Daar zullen ook wel chirurgen of hoogleraren bij zitten. Ja, ook gajes en hangjongeren.
Je propt mensen in een hokje met je vooroordeel. Dat vond ik storend aan je post.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, gewoon mensen die zich regelmatig niet aan de regels houden. Vul zelf maar in. Gajes, hangjongeren, kampsjaken, je kunt zelf ook wel wat bedenken geloof ik.
Ik ook. Het is bullshit tot het tegendeel bewezen is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is ook onvermijdelijk natuurlijk. Maar nu lees ik in de media kreten dat een avondklok zorgt voor 10 tot 15 procent afname van de besmettingen. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op gestoeld is.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zal hooguit instaan dat een avondklok een mogelijk effect heeft.
Je hebt gelijk, iedere groep gaat even goed/slecht met de maatregelen om.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:47 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Je propt mensen in een hokje met je vooroordeel. Dat vond ik storend aan je post.
Maakt niet uit in welke hoek je het zoekt. De weerstand is er uit elke hoek van de samenleving die je maar kunt bedenken. En met wat er op stapel staat ook niet zo vreemd.
De tijd dat je wakker bent binnen de avondkloktijd is ongeveer 1/6 van de wakkere tijd op een dag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is ook onvermijdelijk natuurlijk. Maar nu lees ik in de media kreten dat een avondklok zorgt voor 10 tot 15 procent afname van de besmettingen. Ik ben dan wel benieuwd waar dat op gestoeld is.
Die vraag is helemaal niet interessant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja het aantal 'overtreders' zal ongetwijfeld evenredig verdeeld zijn over alle groepen.
Klopt die index wel? Ik zie bvb op 10 januari:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit vind ik apart.
https://www.nu.nl/coronavirus/6102853/rivm-we-zitten-tot-in-april-vast-aan-behoorlijke-set-maatregelen.html
[..]
Volgens de Oxford Stringency index (hier), die de strictheid van de regels bijhoudt in veel landen, is de score op dit moment voor Nlederland 84.26, terwijl die voor de UK 79.63 is. De maatregelen zijn n NL dus over het algemeen stricter, alleen werken ze schijnbaar iets minder.
Prima, wij worden het toch niet met elkaar eensquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die vraag is helemaal niet interessant.
Hoeft gelukkig ook niet, maar zeg dan geen domme dingen. Of hou het voor jezelf.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Prima, wij worden het toch niet met elkaar eens
Wat een onzin. Mensen die een baan hebben met afwijkende werktijden, bijvoorbeeld tijdens de avondklok, worden juist bevoordeeld, want die hebben meer uren waarin ze zich vrij mogen bewegen terwijl ze niet aan het werk zijn. Die kunnen bijvoorbeeld overdag boodschappen doen wanneer het rustiger is omdat mensen met een 9-5 baan werken. En ze kunnen bij daglicht sporten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:41 schreef quirina het volgende:
Mensen die een baan hebben die niet 9 tot 5 is worden erg benadeeld met een avondklok. Vooral als ze niet thuis kunnen werken.
Die mogen niet even een loopje doen en kunnen geen boodschappen halen in de winkel na 20:00.
20:00 is ook veel te vroeg om de avondklok in te laten gaan.
Bovendien een avondklok helpt niet. In andere landen zien we ook allemaal dat het niet werkt.
Hahaha , altijd leuk om ze zo heerlijk af te zeiken XDquote:
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, iedere groep gaat even goed/slecht met de maatregelen om.
Jij mag het dom vinden, ik ben van mening dat niet iedere 'groepering' even goed met de maatregelen om gaat. Jij schijnbaar niet. Klaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoeft gelukkig ook niet, maar zeg dan geen domme dingen. Of hou het voor jezelf.
Weer een uitzondering voor de avondklok: vaccinatieoproepquote:
Al gereageerd en like gehad van FesGodquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
FesGod, wat een held. @:lenny_leonard @:ggmm
Bruls vindt sowieso alles oke.quote:
Mogen doorgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
Toch ook benieuwd wat er in de avondklok gaat gebeuren met:
1) Het Eredivisie voetbal gepland in een avondklok
Verplaatst naar overdag
2) De maaltijdbezorgers
Mogen doorgaan
3) De supermarkten die in de avond worden aangevuld (of bevoorraad)
Niets, niets en niets. Waarbij dat bij nummers 2 en 3 ook logisch en terecht is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:54 schreef Oliver23 het volgende:
Toch ook benieuwd wat er in de avondklok gaat gebeuren met:
1) Het Eredivisie voetbal gepland in een avondklok
2) De maaltijdbezorgers
3) De supermarkten die in de avond worden aangevuld (of bevoorraad)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |