Ach kom op, we hebben gezien wat hun 'voortschrijdend inzicht' is. Het is zo dat niemand het écht precies weet. Ook het RIVM niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn niet mijn kleine lettertjes maar die van de hoofdmodelleur van het RIVM. Maar wat weet die er nou allemaal van hè, die heeft immers geen diploma van de Universiteit van Feesboek.
Nee doom en verderfenis toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat gaat niet uitkomen hoor die voorspelling....
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Het standje "opgeilen en slechts knuffelen want ongesteld"![]()
![]()
Een echte schipper...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Het standje "opgeilen en slechts knuffelen want ongesteld"![]()
![]()
Het gaat vooral om de aannames onder het model natuurlijk. Hoe een virus met een reproductiegetal van 1.3 zich gaat ontwikkelen kan ik in een paar minuutjes in Excel voorspellen, ook zonder Feesboek-diploma.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn niet mijn kleine lettertjes maar die van de hoofdmodelleur van het RIVM. Maar wat weet die er nou allemaal van hè, die heeft immers geen diploma van de Universiteit van Feesboek.
Ja, ja. Geeft ook gewoon veel rotzooi en opruimwerkquote:
Pasquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:28 schreef Grishenko_ het volgende:
13,3 procent bloeddonors draagt antistoffen tegen coronavirus
Het percentage bloeddonors dat antistoffen tegen het coronavirus draagt, is landelijk gezien gestegen naar 13,3, meldt bloedbank Sanquin. In december was dat nog 10,3 procent. Het meten van de antistoffen tegen het coronavirus bij mensen die bloed geven, biedt inzicht in de verspreiding van het coronavirus in Nederland.
Volgens de organisatie die de bloedvoorziening in Nederland regelt zijn vooral bloeddonors in Limburg en Noord-Brabant met 15 procent bovengemiddeld drager van de antistoffen.
Volgens Sanquin zal het percentage vermoedelijk verder oplopen nadat het RIVM in december al een stijging van het aantal infecties rapporteerde. Dat is nog niet zichtbaar in de huidige cijfers, omdat mensen die bloed geven eerst twee weken klachtenvrij moeten zijn alvorens zij opnieuw kunnen doneren. De organisatie onderzoekt via een steekproef wekelijks ongeveer 2.000 plasmadonors op antistoffen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)1cTxro?ocid=msedgntp
Meer dan 13% heeft al antistoffen
Blijkbaar meer dan een jaar, anders zouden ze het niet zeggen vermoed ik.quote:
Die mensen zouden ze dan onderaan moeten zetten voor een vaccin imo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Blijkbaar meer dan een jaar, anders zouden ze het niet zeggen vermoed ik.
Covid is hier nog geen jaarquote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Blijkbaar meer dan een jaar, anders zouden ze het niet zeggen vermoed ik.
fLeTten dE kUrF!1 niet te vergeten. En elkaar maar na roepen. Dat was een succes.. per direct stoppen met de beperkingen. Of regel maar een twee stromingen systeem, dan zie ik wel af van ziekenhuisopname. Het is voor mij ook niet risicoloos, maar je wilt toch leven in de jaren die je hebt, in plaats van perspectiefloos gevangen gehouden worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:15 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het is maar even, stop the spread
De IC-bedden!!
Besmettingen lopen op
Nieuwe varianten!!
je kunt altijd wel een reden vinden met de juiste statistieken
Dat was ook het plan. No worries.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die mensen zouden ze dan onderaan moeten zetten voor een vaccin imo.
Owh?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:31 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat was ook het plan. No worries.
Dat wordt ook helemaal niks verwacht ik. Ik verwacht dat de brave burger die zich al gedroeg en toch al geen snode plannen had 's avonds gaat zich er netjes aan houden. Tokkies, streng-gelovigen en ander gespuis gaan gewoon.door met wat ze al deden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:25 schreef PzKpfw het volgende:
Ze kunnen de bestaande maatregelen al niet handhaven, laat staan zo'n avondklok.
Okee, 10 maanden dan.quote:
Waarmee deze coalitie hopelijk zijn eigen graf graaft. Onderdrukkende, totalitaire regimes hebben we in Europa namelijk in 1990 bij het grof vuil gezet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:24 schreef Confetti het volgende:
Wat je ook van de maatregel vindt, het lijkt toch behoorlijk wat goodwill bij de bevolking kapot te gaan maken. Wat gaat de regering doen als al deze maatregelen steeds minder nageleefd gaan worden en het toch losgaat? Die 95 euro is een lachertje, toen het 400 euro was iedereen echt wel op zijn hoede.
We gaan nu een nieuwe fase in. Het 'samen' wordt steeds minder, en de overheid zal daarom gedwongen worden met nog meer harde hand te handelen.
Cijfers zijn niet van belang geweest voor deze keuze denk ik, de Britse eliminator is waar ze bang voor zijn. Weg terug is er niet meer met de verkiezingen in aantocht, dat zou een afgang zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat voor cijfers we hadden moeten hebben om geen avondklok te krijgen.
Het lijkt wel in de sterren te zijn geschreven.
Ze meten antistoffen die weer uit het bloed verdwijnen na een tijdje, dus percentage wat besmet is geweest zal wel hoger liggen.quote:
https://www.sanquin.nl/ov(...)rcentage-nog-stabielquote:“We zien wel nieuwe gevallen, alhoewel nog niet veel”, zegt Sanquins professor Hans Zaaijer. “De nieuwe gevallen lopen tot nu toe gelijk op met de mensen bij wie de antistoffen weer verdwijnen. Daarmee blijft het percentage van mensen met antistoffen stabiel rond de 4 à 5%.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |