Een representatieve steekproef in Blaricum heeft laten zien dat het wel meevalt met de leerachterstanden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die sneeuwvlokkinderen kunnen best van half december tot eind april zonder fysiek onderwijs. Worden ze hard van.
Dan ligt het weer aan de mensen die zich niet aan de maatregelen houden natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zie je wel, avondklok om scholen open te compenseren. Komen we er nooit vanaf.
Zolang je voor 20u binnen bent en na 04u weg is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel voor de deur, en op de weg daar naartoe.
De eerste bekeuring is "maar" ¤95 die daarna als sanctie (strafrechterlijk) flink kan oplopen.
Geruchten spreken over vrijdag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Zal de avondklok morgen geintroduceerd worden?
Ook goeiemorgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Ja, maar dan moeten we ook maar innovatief zijn en als de bliksem vaccineren. Zoiets gaat veel sneller en is veel beter dan een (lange) avondklok die waarschijnlijk toch niet heel veel effect heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar je kunt er nu vergif op innemen dat de avondklok (uiteraard) niet het gewenste effect heeft, en we daardoor nog ff een paar weken langer moeten volhouden.
Morgen aangekondigd, vrijdag van startquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die sneeuwvlokkinderen kunnen best van half december tot eind april zonder fysiek onderwijs. Worden ze hard van.
Zie je wel, ik vond Blaricum altijd al een typisch Nederlandse gemeente dus laten we de scholen gewoon tot eind mei dichthouden voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een representatieve steekproef in Blaricum heeft laten zien dat het wel meevalt met de leerachterstanden.
Dat dacht ik maar 2020 ookquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles dicht laten en de avondklok doortrekken tot half april lijkt me ook niet echt realistisch.
Er staan zelfs kinderdagverblijf medewerkers op school op te vangen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef Jojoke het volgende:
Men zegt dat de kinderen nu niks leren. Ze leren nu echter massaal dat ze blij mogen zijn dat ze naar school mogen gaan.
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.
True. De 18 jarige hier thuis geeft aan dat het meeste te missen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef Jojoke het volgende:
Men zegt dat de kinderen nu niks leren. Ze leren nu echter massaal dat ze blij mogen zijn dat ze naar school mogen gaan.
Klopt, zo zou het gaan idd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan ligt het weer aan de mensen die zich niet aan de maatregelen houden natuurlijk.
Ja, helemaal eens hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.
Een gratis FOK! abbo?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.quote:Omdat de burgemeesters degenen zijn die uiteindelijk de maatregel moeten handhaven, is het van belang dat zij deze steunen. Het is echter geen vereiste voor het kabinet om de zware sanctie op te leggen. Pieter Boertjes, voorzitter van Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek, ziet het dan ook somber in: „Ik ben bang dat het besluit al is genomen. Ik heb het idee dat ik inmiddels een roepende in de woestijn ben.”
Daarom doen ze morgen ook eerst de persconferentie, en gaan ze daarna pas overleggen met de volksvertegenwoordiging.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.
Het idee is waarschijnlijk om het snel de kop in te drukken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Als die Britse variant pas medio maart of zelfs april op zijn 'piek' is kunnen we toch nooit op 8 februari alweer gaan versoepelen, of zie ik iets over het hoofd?
De huidige situatie had twee maanden ook niet echt realistisch geklonken als iemand die geschetst had. Sta inmiddels nergens meer van te kijken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles dicht laten en de avondklok doortrekken tot half april lijkt me ook niet echt realistisch.
Ik ben normaliter niet zo gecharmeerd van "mijn" burgemeester, maar hier heeft hij imo wel gelijk. Het is ook vanaf de zijlijn nogal duidelijk dat sinds de avondklok een hot item werd die er hoe dan ook moest en zou komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.
Nu is het wel zo dat veiligheidsregio's, burgemeesters en politie bij allesroepen dat het moeilijk te handhaven is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die boot is al lang vertrokken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:05 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het idee is waarschijnlijk om het snel de kop in te drukken.
Ja, as if.
Ja wat een drama. Mis het zaalvoetbal ook echt al maanden. En was nu begonnen met 's avonds buiten lopen, maar dat mag straks dus ook al niet meerquote:
Dit gaat binnen een paar maanden voor altijd voorbij zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2020 blijkt achteraf een walk in the park als dit zo doorgaat.
Door de verspreiding te vertragen? Bedoel het is al zeker dat het op termijn de dominante variant gaat worden, dat duurt alleen maar langer nu.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:05 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het idee is waarschijnlijk om het snel de kop in te drukken.
Ja, as if.
Volgens de Oxford Stringency index (hier), die de strictheid van de regels bijhoudt in veel landen, is de score op dit moment voor Nlederland 84.26, terwijl die voor de UK 79.63 is. De maatregelen zijn n NL dus over het algemeen stricter, alleen werken ze schijnbaar iets minder.quote:Er is volgens Van den Hof dus meer nodig om de besmettelijkere coronamutatie in bedwang te houden. "In Engeland is de laatste dagen een afname van het aantal besmettingen te zien. Maar daar mag je alleen contact hebben met mensen van je eigen huishouden, behalve als je alleenstaand bent. Dat is een zwaardere set aan maatregelen dan we op dit moment in Nederland hebben."
Na alle berichten in het nieuws de laatste tijd lijkt het mij wel duidelijk dat er voor april sowieso niks open gaat, ook niet als de scholen dicht blijven. De Britse variant verstopt zich nu nog in de schaduw om in maart tot volle wasdom te komen. Denk je echt dat half februari de restaurants open gaan? Of eind februari na die doemvoorspellingen ? Of maart als de Britse variant dominant wordt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.
Echt een avondklok (en andere verzwaringen) nodig om de scholen te openen? Dan is het echte koste wat het kost als het op scholen aankomt. Fijn voor bepaalde leerlingen en ouders/mensen die afhankelijk zijn van open scholen, maar de rest van de samenleving moet 's avonds binnen blijven. Grote verliezers. Net als de horeca ondernemers, sport verenigingen (en al die andere sectoren) die daardoor langer dicht moeten blijven. Omdat ze de besmettingen niet naar een enorm laag niveau wilden brengen, maar de scholen eerder open wilden gooien.
Hou je de scholen echter onnodig lang dicht dan zijn de kinderen de grote verliezers. En ouders die daardoor thuis moeten werken en het lastiger hebben.
Can't win.
Je weet wat dat in de praktijk betekent natuurlijk, gewoon niet handhaven, maar alleen als het toevallig zo uitkomt zoals met alle andere maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat veiligheidsregio's, burgemeesters en politie bij allesroepen dat het moeilijk te handhaven is.
Als dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit gaat binnen een paar maanden voor altijd voorbij zijn.
Dat zagen we ook met oud en nieuw. Hele straat was vol met mensen hier en niemand hield afstand. Reed een politieauto langs en die reed gewoon door. Verder nul politie gezien de hele nacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nu is het wel zo dat veiligheidsregio's, burgemeesters en politie bij allesroepen dat het moeilijk te handhaven is.
Ligt er aan hoe laag de cijfers komen. Als we het niveau van de zomer bereiken wens ik ze heel veel succes om ons dan wijs te maken dat er niks open kan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Na alle berichten in het nieuws de laatste tijd lijkt het mij wel duidelijk dat er voor april sowieso niks open gaat, ook niet als de scholen dicht blijven. De Britse variant verstopt zich nu nog in de schaduw om in maart tot volle wasdom te komen. Denk je echt dat half februari de restaurants open gaan? Of eind februari na die doemvoorspellingen ? Of maart als de Britse variant dominant wordt?
Ik heb vanmiddag al laten zien dat het in België en Frankrijk in ieder geval niets heeft geholpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, ze heeft geen gelijk.....er zijn vandaag al meerdere bronnen gegeven dat het enigszins werkt.
Typisch wel, ik hoor uit diversen bronnen dat men tot ver in december muv een paar weken volle bak konden zuipen in de kroeg. Niet zo heel raar dat ze zich daar makkelijker aan nieuwe maatregelen houden. Het draagvlak is daar nog niet tot onder nul afgebrokkeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:08 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit vind ik apart.
https://www.nu.nl/coronavirus/6102853/rivm-we-zitten-tot-in-april-vast-aan-behoorlijke-set-maatregelen.html
[..]
Volgens de Oxford Stringency index (hier), die de strictheid van de regels bijhoudt in veel landen, is de score op dit moment voor Nlederland 84.26, terwijl die voor de UK 79.63 is. De maatregelen zijn n NL dus over het algemeen stricter, alleen werken ze schijnbaar iets minder.
Hier werd toch ook nog aardig wat vuurwerk afgestoken met Oud en Nieuw, in elk geval veel meer dan ik had verwacht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zagen we ook met oud en nieuw. Hele straat was vol met mensen hier en niemand hield afstand. Reed een politieauto langs en die reed gewoon door. Verder nul politie gezien de hele nacht.
Daarom gaat die avondklok natuurlijk minimaal tot mei of juni van kracht zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Als die Britse variant pas medio maart of zelfs april op zijn 'piek' is kunnen we toch nooit op 8 februari alweer gaan versoepelen, of zie ik iets over het hoofd?
Ze krijgen het ook voor elkaar om een fucking avondklok in te voeren terwijl de besmettingen al vier weken aan het dalen zijn. Zelfs die 3600 besmettingen komt in zicht en als reactie wordt het regime nog verder aangescherpt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe laag de cijfers komen. Als we het niveau van de zomer bereiken wens ik ze heel veel succes om ons dan wijs te maken dat er niks open kan.
Mijn Fitbit vond dit weekend dat we een zwemtraining ah doen warenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig mogen we nog steeds seksen binnen een relatie. Beetje inspiratie op doen en het is net alsof je een goede sport uitoefent![]()
Kan het me echt niet voorstellen, tenzij je echt 17 miljoen zombies wilt creëren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarom gaat die avondklok natuurlijk minimaal tot mei of juni van kracht zijn.
nee....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarom gaat die avondklok natuurlijk minimaal tot mei of juni van kracht zijn.
Zelfs in het tot 5 dagen terug aantal is geen enkele stijging waar te nemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze krijgen het ook voor elkaar om een fucking avondklok in te voeren terwijl de besmettingen al vier weken aan het dalen zijn. Zelfs die 3600 besmettingen komt in zicht en als reactie wordt het regime nog verder aangescherpt.
Dus ik sta nergens meer van te kijken.
je spreekt jezelf erg tegen....quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:12 schreef leolinedance het volgende:
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat tokkies en andere doelgroepen die dit soort feestjes enzo organiseren nu, zich niet laten weerhouden. Die verzinnen wel weer iets anders hoor
Ik als niet-tokkie laat me trouwens ook niet weerhouden overigens, bekijk het lekker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |