Een representatieve steekproef in Blaricum heeft laten zien dat het wel meevalt met de leerachterstanden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die sneeuwvlokkinderen kunnen best van half december tot eind april zonder fysiek onderwijs. Worden ze hard van.
Dan ligt het weer aan de mensen die zich niet aan de maatregelen houden natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zie je wel, avondklok om scholen open te compenseren. Komen we er nooit vanaf.
Zolang je voor 20u binnen bent en na 04u weg is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel voor de deur, en op de weg daar naartoe.
De eerste bekeuring is "maar" ¤95 die daarna als sanctie (strafrechterlijk) flink kan oplopen.
Geruchten spreken over vrijdag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Zal de avondklok morgen geintroduceerd worden?
Ook goeiemorgen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Ja, maar dan moeten we ook maar innovatief zijn en als de bliksem vaccineren. Zoiets gaat veel sneller en is veel beter dan een (lange) avondklok die waarschijnlijk toch niet heel veel effect heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar je kunt er nu vergif op innemen dat de avondklok (uiteraard) niet het gewenste effect heeft, en we daardoor nog ff een paar weken langer moeten volhouden.
Morgen aangekondigd, vrijdag van startquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef Sfancta het volgende:
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, die sneeuwvlokkinderen kunnen best van half december tot eind april zonder fysiek onderwijs. Worden ze hard van.
Zie je wel, ik vond Blaricum altijd al een typisch Nederlandse gemeente dus laten we de scholen gewoon tot eind mei dichthouden voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een representatieve steekproef in Blaricum heeft laten zien dat het wel meevalt met de leerachterstanden.
Dat dacht ik maar 2020 ookquote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles dicht laten en de avondklok doortrekken tot half april lijkt me ook niet echt realistisch.
Er staan zelfs kinderdagverblijf medewerkers op school op te vangen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef Jojoke het volgende:
Men zegt dat de kinderen nu niks leren. Ze leren nu echter massaal dat ze blij mogen zijn dat ze naar school mogen gaan.
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Welk scenario ze ook kiezen, er zullen altijd grote verliezers zijn helaas.
True. De 18 jarige hier thuis geeft aan dat het meeste te missen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:59 schreef Jojoke het volgende:
Men zegt dat de kinderen nu niks leren. Ze leren nu echter massaal dat ze blij mogen zijn dat ze naar school mogen gaan.
Klopt, zo zou het gaan idd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan ligt het weer aan de mensen die zich niet aan de maatregelen houden natuurlijk.
Ja, helemaal eens hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.
Een gratis FOK! abbo?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verzin ook even iets voor alleenstaanden want die hebben het ook knap lastig straks.
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.quote:Omdat de burgemeesters degenen zijn die uiteindelijk de maatregel moeten handhaven, is het van belang dat zij deze steunen. Het is echter geen vereiste voor het kabinet om de zware sanctie op te leggen. Pieter Boertjes, voorzitter van Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek, ziet het dan ook somber in: „Ik ben bang dat het besluit al is genomen. Ik heb het idee dat ik inmiddels een roepende in de woestijn ben.”
Daarom doen ze morgen ook eerst de persconferentie, en gaan ze daarna pas overleggen met de volksvertegenwoordiging.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja....tekenend voor deze maatregel, waarom zou je ook overleggen met de burgemeesters en veiligheidsregio over de uitvoerbaarheid, ram het ze door de strot, dan moeten ze wel.
Het idee is waarschijnlijk om het snel de kop in te drukken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Als die Britse variant pas medio maart of zelfs april op zijn 'piek' is kunnen we toch nooit op 8 februari alweer gaan versoepelen, of zie ik iets over het hoofd?
De huidige situatie had twee maanden ook niet echt realistisch geklonken als iemand die geschetst had. Sta inmiddels nergens meer van te kijken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alles dicht laten en de avondklok doortrekken tot half april lijkt me ook niet echt realistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |