SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Daar hebben ze inderdaad wel veel ervaringen met spuiten...quote:
De hamer blijft maar slaan en gaat nog harder slaan de komende maanden. Dansen zit er voorlopig niet meer in.quote:
Elke twee weken meen ik zou hij een update doenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:18 schreef Anton91 het volgende:
Kan Hugo niet even een laatste update geven over AstraZeneca? Aantallen die geleverd kunnen worden en wanneer we hopen te beginnen.
Klopt, ik had er 15 van de 33 in de klas gisterenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:18 schreef quirina het volgende:
De regel van de noodopvang is zo onduidelijk dat je van elk beroep een vitaal essentieel beroep kan maken op een verklaring.
Scholen zitten nu al halfvol, Gooi ze voor iedereen open of ga actief controleren.
Ben benieuwd, dat zou dan binnenkort moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Elke twee weken meen ik zou hij een update doen
En terecht. Als het hier grip krijgt hebben we een serieus probleemquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef JohnBercow het volgende:
Volgens mij heeft Rutte grote zorgen over de Britse variant.
geen antwoorden incomingquote:
Makkelijk om angst in te boezemenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ze gaan wel los op die UK variant.
Weten ze meer?
Vrees dat het meer een kwestie van 'wanneer' dan 'als' zal zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht. Als het hier grip krijgt hebben we een serieus probleem
Vorig jaar leek het ook zo'n vaart niet te lopen en zie hier.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef JohnBercow het volgende:
Volgens mij heeft Rutte grote zorgen over de Britse variant.
Die geilen op sensatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Bocaj het volgende:
Zie je wel.... Journalisten gaan nu sturen op avondklok... deden ze ook met mondkapjes....
Heldquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga 25 januari gewoon naar de kroeg. Knappe jongen die me tegenhoudt.
[ afbeelding ]
Volgens mij hadden ze het erover dat in de lente de meest kwetsbaren gevaccineerd zullen zijn. Als het vanaf dan dominant is, valt het wel mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht. Als het hier grip krijgt hebben we een serieus probleem
Alleen zijn de verhalen uit de UK, net zoals vorig jaar Italie, niet verzonnen...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Makkelijk om angst in te boezemen
En ze komen veelal niet in het ziekenhuis terecht. Palliatieve zorg. Dus idd rare keuze.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Djeez het volgende:
Ze gaan eerst de verpleeghuisbewoners inenten
Domme zet. De ouderenzorg kost meer dan 20 miljard per jaar! Bovendien bewegen ze niet en komen amper buiten. Puur symboolpolitiek dus
Journalisten zijn dan ook een stel enorme ratten. Hebben nergens verstand van maar doen wel alsof.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Bocaj het volgende:
Zie je wel.... Journalisten gaan nu sturen op avondklok... deden ze ook met mondkapjes....
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
De Duitse variant is alleen ongevaarlijk voor mensen met blond haar en blauwe ogen.
Het kan binnen enkele weken dominant worden, zie ook Ierland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het erover dat in de lente de meest kwetsbaren gevaccineerd zullen zijn. Als het vanaf dan dominant is, valt het wel mee.
Ik val in een kwetsbare groep. En de planning is tussen feb en sept.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het erover dat in de lente de meest kwetsbaren gevaccineerd zullen zijn. Als het vanaf dan dominant is, valt het wel mee.
In de leeftijd van 40-45quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
De Duitse variant is alleen ongevaarlijk voor mensen met blond haar en blauwe ogen.
Flink gevochten, kroeg geslotenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga 25 januari gewoon naar de kroeg. Knappe jongen die me tegenhoudt.
[ afbeelding ]
Ja dat april scenario, mennnnnnnnnnnn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef JosMert het volgende:
Avondklok dus volgende week. Dit weekend advies en dan aangenomen worden. En ow ja tot april lockdown.
Aangezien duitsland dat ook gaat doen
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik val in een kwetsbare groep. En de planning is tussen feb en sept.
Nou dan kan ik wel raden wanneer ik gevaccineerd ben.
https://nos.nl/liveblog/2(...)icht-in-beieren.htmlquote:De Jonge: Voor de lente alle kwetsbaren gevaccineerd
"We streven ernaar voor het begin van de lente alle kwetsbaren gevaccineerd te hebben", zei minister De Jonge. Volgende week zijn de verpleeghuizen aan de beurt, daarna kleinschalig wonen en half februari de ouderen die thuiswonen. Voor de zomer moeten dan alle 60-plussers een prik hebben gehad, zei De Jonge.
Ja en verpleeghuispersoneel moet wachten op vaccins want het gaat nu allemaal naar ziekenhuispersoneel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
En ze komen veelal niet in het ziekenhuis terecht. Palliatieve zorg. Dus idd rare keuze.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
Spoedwet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Confetti het volgende:
Niet om Fokkers nog banger te maken, maar nergens in de wet staat dat het verbieden in de buitenlucht te vertoeven alleen tijdens de avonduren kan worden verboden.
Het zou logischer zijn als ze zich richten op de groepen die ook echt in de ziekenhuizen terecht komen inderdaad. Dat is waarom de maatregelen er zijn. Niet om elke dood iets te verplaatsen. Met alle respect.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
En ze komen veelal niet in het ziekenhuis terecht. Palliatieve zorg. Dus idd rare keuze.
Nee was geintje tochquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoorde Hugo de Jonge net zeggen dat je binnen moet blijven als je positief bent gestest op Corona. Is dit echt zo?
Yup. Anders draag je bij aan verspreiding van het virus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoorde Hugo de Jonge net zeggen dat je binnen moet blijven als je positief bent gestest op Corona. Is dit echt zo?
Voor de zekerheid toch maar zo'n kek snorretje laten staanquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
Gewoon een avondklok van 12.00-11.00quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Doe maar een avondklok die in gaat om 15u
Hier ben ik het wel mee eens ja. Bizar druk weer op de weg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer geen verplichting of iets voor thuiswerken, als ik zie hoe druk het op de weg is..
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Caland het volgende:
of snuiven ze een grammetje meer zodat het vanzelf weer licht buiten is
Echt heel ergquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Dimachaerus het volgende:
wow dat nieuwe virus is echt erg..
Ik zit in de groep 18-60 met medische indicatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)icht-in-beieren.html
Dus dat is al een stuk eerder dan.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Gehrman het volgende:
Zometeen even schuimbekkende reacties bekijken op Twitter.
Uurtje tijd om boodschappen te doen, meer heb je idd niet nodig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Gewoon een avondklok van 12.00-11.00
Door een demissionair kabinet? Al gaan ze vanavond natuurlijk never nooit verantwoordelijkheid nemen voor de toeslagenaffaire. Rutte is de grootste rat in onze na-oorlogse politiekquote:
81 kpnquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is dit? Op welke zender gaan we verder?
Ziggo 502quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Haten op honden, dan verdien je gewoon coronaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Caland het volgende:
Dan blijven jongeren/studenten/vriendengroepen die met elkaar willen zuipen toch gewoon lekker bij elkaar slapen of snuiven ze een grammetje meer zodat het vanzelf weer licht buiten is
Je bereikt er hooguit mee dat mensen eerder boodschappen moeten doen en je pest er hondenbezitters mee (dat laatste is dan wel weer een goede zaak, wat een kutbeesten)
SBS6. Lang leve de liefde.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben bang nu...straks haal ik 2022 niet eensquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Dimachaerus het volgende:
wow dat nieuwe virus is echt erg..
Nou nou nou nouquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Haten op honden, dan verdien je gewoon corona
Dat zal vast wel een stuk sneller gaan, omdat AstraZeneca in grotere hoeveelheden kan leveren. Het is absurd om mensen tussen de 18-60 zonder medische achtergrond te vaccineren als ze nog niet klaar zijn met de mensen tussen 18-60 met medische achtergrond. Denk niet dat dat echt gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:26 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik zit in de groep 18-60 met medische indicatie.
Het is zelfs nog een maand langer nl oktober
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-60-plus-jongeren
hoe moet ik nu met gesloten sportscholen zonder sixpack tiktok sluts versierenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik ben bang nu...straks haal ik 2022 niet eens
Eerst 22:00quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef Nia het volgende:
Vanaf welk tijdstip zou die avondklok ingaan?
Mogelijk besmettelijkerquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef JosMert het volgende:
Die britse variant is besmettelijker. Niet zwaarder qua gevolgen als je besmet bent.
Ergens tussen 20u en 22u schat ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef Nia het volgende:
Vanaf welk tijdstip zou die avondklok ingaan?
Ziggo 501quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dus supermarkten nog eerder dicht?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergens tussen 20u en 22u schat ik.
Nee joh, gewoon een 24-uurs avondklok!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Doe maar een avondklok die in gaat om 15u
Ik hoop het echtquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zal vast wel een stuk sneller gaan, omdat AstraZeneca in grotere hoeveelheden kan leveren. Het is absurd om mensen tussen de 18-60 zonder medische achtergrond te vaccineren als ze nog niet klaar zijn met de mensen tussen 18-60 met medische achtergrond. Denk niet dat dat echt gaat gebeuren.
Veel mensen hebben blijkbaar anderen prioriteiten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:29 schreef Draak31 het volgende:
Weer zwakke pap dus vanavond. Aanpakken nu, sluit de hele flikkerse teringzooi toch af. Gas, water, licht. Mensen willen niet luisteren, dan maar aanpakken.
De komende maanden zullen een race worden van vaccinatietempo versus verspreidingssnelheid van die besmettelijkere Engelse variant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef JosMert het volgende:
Die britse variant is besmettelijker. Niet zwaarder qua gevolgen als je besmet bent.
Matige act gespotquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:29 schreef Draak31 het volgende:
Weer zwakke pap dus vanavond. Aanpakken nu, sluit de hele flikkerse teringzooi toch af. Gas, water, licht. Mensen willen niet luisteren, dan maar aanpakken.
Waarom hebben Nederlanders zoveel maatregelen nodig?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:29 schreef Sfancta het volgende:
Waarom pakken ze nou niet eens hard door in plaats van dit doorgesukkel?
Ik doe wel even een blokje om wandelen in WoW.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:30 schreef Bill_Hillie het volgende:
Is er daadwerkelijk iemand die zich laat tegenhouden door een avondklok als je toevallig zin hebt om een blokje om te wandelen?
Nee, geen BOA die me kan bijhouden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:30 schreef Bill_Hillie het volgende:
Is er daadwerkelijk iemand die zich laat tegenhouden door een avondklok als je toevallig zin hebt om een blokje om te wandelen?
Daar begon de persco vandaag toch ongeveer mee? Nieuw steunpakket etc.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Ligt het aan mij of hoor ik de laatste tijd weinig over de financiële gevolgen?
Wacht dan maar met die avondklok tot en met juni of juli of zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:29 schreef Caland het volgende:
Gewoon een avondklok net als vroeger
Naar binnen als de straatlampen aangaan, dat vond ik als kind altijd wel duidelijk
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:29 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik hoop het echt
Toen ik dit las (en op meerdere sites) zakte de moed me in de schoenen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/quote:,De productie loopt al, dus het is een kwestie van afvullen en distribueren'', zegt een woordvoerder van AstraZeneca. De farmaceut zegt zijn coronavaccin, zodra het de goedkeuring van het geneesmiddelenbureau EMA krijgt en Europa het advies volgt, 'heel snel' te kunnen leveren.
Nederland en andere Europese landen hebben 300 miljoen doses van het middel besteld. Vandaag diende het medicijnbedrijf een aanvraag in bij EMA. Een eindoordeel wordt voor het einde van deze maand verwacht. Tot nu toe zijn alleen de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna goedgekeurd voor EU-gebruik.
Steunpakket is een sigaar uit eigen doos van de bevolking.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar begon de persco vandaag toch ongeveer mee? Nieuw steunpakket etc.
Lijkt me wel lachen op de vlucht voor de politie, omdat je een wandelingetje maakt 's avondsquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:31 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Nee, geen BOA die me kan bijhouden.
Ik bedoel, in het begin ging het heel erg over een financiële crisis die gepaard zou gaan , niet op individueel niveau voor restauranteigenaren en zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wie zegt dat je niet in je eentje je hond kan uitlaten tijdens een avondklok?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:32 schreef Nia het volgende:
Arme hond die zijn poepje en plasje 's avonds maar in de wc moet doen.
Wat snap jij niet aan een avondklokquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Wie zegt dat je niet in je eentje je hond kan uitlaten tijdens een avondklok?
Ik ben voor een plaatselijke avondklok in Den Haag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Wacht dan maar met die avondklok tot en met juni of juli of zo.
Hopen dat ze eerst een waarschuwingsschot lossenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:32 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen op de vlucht voor de politie, omdat je een wandelingetje maakt 's avonds
Permanent in duindorp graag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben voor een plaatselijke avondklok in Den Haag.
Vanaf 7 uur 's ochtends.
Je weet toch niet onder welke voorwaarden een avondklok wordt afgeroepen?quote:
In de zomer waren er minder dan 3 per dag, maar in de winter niet haalbaar lijkt mij.quote:
Ah zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik bedoel, in het begin ging het heel erg over een financiële crisis die gepaard zou gaan , niet op individueel niveau voor restauranteigenaren en zo.
Nee ze taseren je meteen neer. Zoals in de USAquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopen dat ze eerst een waarschuwingsschot lossen
dat lost geen reet opquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is gewoon angstaanjagen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ze gaan wel los op die UK variant.
Weten ze meer?
Maar kunnen we wel bij elke griepgolf voortaan in lockdownquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Tot 2020 hadden we er zelfs 0 per dag.
Glenn Helder leerde op die manier heel hard te kunnen rennen. Niets mis mee, zou je zo zeggen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:32 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen op de vlucht voor de politie, omdat je een wandelingetje maakt 's avonds
En met tanks door de straten. Er zullen (kan ik mij voorstellen als ik de reacties een beetje online volgquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee ze taseren je meteen neer. Zoals in de USA
Dat geldt alleen voor zwarte mensenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:35 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee ze taseren je meteen neer. Zoals in de USA
Als ze slim zijn doen ze dat niet, want ik ben razendsnelquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopen dat ze eerst een waarschuwingsschot lossen
Bazel niet zo, de ziekenhuizen stromen vol in het VKquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:36 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is gewoon angstaanjagen.
Bij het journaal haalden ze voor het effect er opgestapelde doodskisten bij.
Mensen worden stapelgek gemaakt.
Dat er bij de nieuwe variant 40% minder mensen in het ziekenhuis belanden wordt nergens gemeld, maar staat letterlijk in het UK Govt COV Imperial Report, al meermaals geplaatst.
Gaat ook gebeuren. Let maar op.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:36 schreef belanov het volgende:
[..]
Maar kunnen we wel bij elke griepgolf voortaan in lockdown
Die 40% zegt niks als de absolute aantallen zo stijgen als ze nu doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:36 schreef Za het volgende:
Dat er bij de nieuwe variant 40% minder mensen in het ziekenhuis belanden wordt nergens gemeld, maar staat letterlijk in het UK Govt COV Imperial Report, al meermaals geplaatst.
Alsof we nu in lockdown zijnquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:36 schreef belanov het volgende:
Maar kunnen we wel bij elke griepgolf voortaan in lockdown
De mortuariums in Londen zijn wel over vol.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bazel niet zo, de ziekenhuizen stromen vol in het VK
Dat kan je wel zeggen, maar mensen geloven inderdaad alleen het angstnarratief gebracht door overheden en media.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:36 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is gewoon angstaanjagen.
Bij het journaal haalden ze voor het effect er opgestapelde doodskisten bij.
Mensen worden stapelgek gemaakt.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:37 schreef Stoorzendert het volgende:
Is er nu echt niet nagedacht ‘wat als’? Je dient toch een plan A - Z te hebben nu?
Jij dent dat 60% van de mensen in het ziekenhuis komt of lees ik dit verkeerd?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Die 40% zegt niks als de absolute positief besmette mensen zo stijgen als ze nu doen.
100k besmettingen is toch weer 60k mensen in het ziekenhuis.
Nog helemaal niet zeker, maar.. het is denk ik realistischer dan iedere keer je lockdown 3 weken opschuiven wat wij waarschijnlijk gaan doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef Sfancta het volgende:
Duitsland gaat tot april in lockdown, en wij kunnen niet achterblijven als buurland.
Klap in het gezicht van de horeca.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef RipCity het volgende:
Op dat vlak is ook een tegenvaller. De experimenten die vanaf 22 januari zouden worden gedaan om bepaalde activiteiten (dineren in een restaurant, kleinschalige festivals) weer mogelijk te maken worden voorlopig uitgesteld. Aanleiding daarvoor is de ’huidige onzekerheid rondom de mutaties, de nog grote aantallen besmettingen op dit moment en situatie van lockdown’. Idee was om met het tonen van een recente negatieve testuitslag toegang te krijgen tot dergelijke evenementen. Het Outbreak Management Team heeft aangegeven dat dit verantwoord is, maar De Jonge vindt het nog te vroeg voor de experimenten.
Winkels wel gewoon openquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef Sfancta het volgende:
Duitsland gaat tot april in lockdown, en wij kunnen niet achterblijven als buurland.
Nederlandse mentaliteit dat ze 'zelf wel bepalen' wanneer ze naar buiten gaan. Een doorgeschoten individualistische maatschappij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef crystal_meth het volgende:
Waarom ligt die avondklok zo gevoelig? Omdat Nederland maar één wereldoorlog heeft meegemaakt, waardoor het enkel met de nazi's geassocieerd wordt?
Elke winter.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Bazel niet zo, de ziekenhuizen stromen vol in het VK
Die zijn veel te druk met trouwende collega's als ik Married At First Sight mag geloven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:39 schreef Bocaj het volgende:
Rutte vindt wel veel... zou hij het niet eens naar de politie brengen?
Ja, het is geen spelletje verplassen?!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef Sfancta het volgende:
Snap het wel, het geeft ook een verkeerd signaal af met alle gevolgen..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef RipCity het volgende:
Op dat vlak is ook een tegenvaller. De experimenten die vanaf 22 januari zouden worden gedaan om bepaalde activiteiten (dineren in een restaurant, kleinschalige festivals) weer mogelijk te maken worden voorlopig uitgesteld. Aanleiding daarvoor is de ’huidige onzekerheid rondom de mutaties, de nog grote aantallen besmettingen op dit moment en situatie van lockdown’. Idee was om met het tonen van een recente negatieve testuitslag toegang te krijgen tot dergelijke evenementen. Het Outbreak Management Team heeft aangegeven dat dit verantwoord is, maar De Jonge vindt het nog te vroeg voor de experimenten.
Deels, maar vooral ook omdat het een extreme inbreuk op basale persoonlijke vrijheden is natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef crystal_meth het volgende:
Waarom ligt die avondklok zo gevoelig? Omdat Nederland maar één wereldoorlog heeft meegemaakt, waardoor het enkel met de nazi's geassocieerd wordt?
Mijn ouders wonen in Duitsland en hebben zo'n kutbeest. In Sperzeit mag één persoon de hont uitlaten en zo kort mogelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:32 schreef Nia het volgende:
Arme hond die zijn poepje en plasje 's avonds maar in de wc moet doen.
Maar niet in dit tempo en met deze angst dat er te weinig bedden zijn. Er is niet voor niets een noodtoestand in Londen.quote:
Marcheert er dan een agent mee?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen in Duitsland en hebben zo'n kutbeest. In Sperzeit mag één persoon de hont uitlaten en zo kort mogelijk
Ondernemersrisicoquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de horeca.
Ja, lijkt mij ook... niemand kan promoties doen voor zijn partij.... Doe het gewoon in het najaar...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef quirina het volgende:
Verkiezingen moeten gewoon uitgesteld worden.
Door het uitstellen en uitstellen maakt hij het complot wappies ook niet moeilijk zeg. Totaal geen perspectief of begrip voor bedrijven die al maandenlang dicht zitten. Alles voor Corona. En maar door miepen over solidariteit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef RipCity het volgende:
Net zoals de huidige maatregelen dat ook doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
Deels, maar vooral ook omdat het een extreme inbreuk op basale persoonlijke vrijheden is natuurlijk.
Omdat hondjesquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef crystal_meth het volgende:
Ja niks aan de hand joh.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:39 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ga toch weg joh. Dat is al jaren een probleem daar. Heeft niets met Corona te maken.
40% minder niet totaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef Dimachaerus het volgende:
Die 40% zegt niks als de absolute aantallen zo stijgen als ze nu doen.
100k besmettingen is toch weer 60k mensen in het ziekenhuis.
De eerste experimenten worden (begin april) alleen voor mensen die al gevaccineerd zijn. Dat experiment slaagt, en dat systeem blijft gehandhaafd tot het einde van 2021.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Door het uitstellen en uitstellen maakt hij het complot wappies ook niet moeilijk zeg. Totaal geen perspectief of begrip voor bedrijven die al maandenlang dicht zitten. Alles voor Corona. En maar door miepen over solidariteit.
Man man man.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:39 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ga toch weg joh. Dat is al jaren een probleem daar. Heeft niets met Corona te maken.
Zie je wel dit jaar is nu al afgeschreven . Wij moeten dit niet pikken!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:41 schreef JosMert het volgende:
Kockelman:
Vaccinaties voor iedereen pas in januari 2022 pas klaar volgens de jonge. Waaaat?!
Was eerst september volgens de Jongequote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:41 schreef JosMert het volgende:
Kockelman:
Vaccinaties voor iedereen pas in januari 2022 pas klaar volgens de jonge. Waaaat?!
De boa's wilden 1000 euro...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef GemMagic het volgende:
Ik hoor geen nieuwe regels of boetes, derhalve game on.
Thuiswerken tot 2022 GENOTquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:41 schreef JosMert het volgende:
Kockelman:
Lol, jij liegt ook alles bij elkaar. Door die nieuwe variant belanden wel degelijk meer mensen in het ziekenhuis. De kans dat je als je het krijgt dat je in ziekenhuis belandt kleiner is, weegt niet op tegen wanneer veel meer mensen het krijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:36 schreef Za het volgende:
Dat er bij de nieuwe variant 40% minder mensen in het ziekenhuis belanden wordt nergens gemeld,
Ik denk dat je gelijk hebt. Reizen zal je ook alleen nog maar mogen met zo'n vaccinatie bewijs. Kortom: ben je als laatste aan de beurt? Well, sucks to be you. Maar ondertussen word er van mij wel solidariteit gevraagd. Maandenlang.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De eerste experimenten worden (begin april) alleen voor mensen die al gevaccineerd zijn. Dat experiment slaagt, en dat systeem blijft gehandhaafd tot het einde van 2021.
Nee, dat weet ik niet, het is een gokje. Later dit jaar zullen we zien of ik in de buurt zat.
Knokploegen voor de deur van kantoren zetten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:43 schreef verni het volgende:
Gelukkig werd er niets gezegd over werkgevers die hun werknemers gewoon op kantoor laten werken terwijl thuis werken nog steeds de norm is. Zolang die werkgevers niet keihard worden aangepakt heeft een avondklok totaal geen zin.
Je doet net of VK een of ander onderontwikkeld land is, bestudeer hun dashboard eens zou ik zeggen. Die explosie in groei is krankzinnig. In en rond Londen bijna 70% meer gevallen in een week tijd. Dat kun je niet afdoen met een verhaal over falende gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:42 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar niet veel inderdaad. Een griepepidemie 2.0
Lees de publicaties van de Britse overheid, niet het lokale roddelkrantje. Dank u.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:43 schreef Hamzoef het volgende:
Lol, jij liegt ook alles bij elkaar. Door die nieuwe variant belanden wel degelijk meer mensen in het ziekenhuis. De kans dat je als je het krijgt dat je in ziekenhuis belandt kleiner is, weegt niet op tegen wanneer veel meer mensen het krijgen.
Kijk gewoon naar de cijfers.
Ik zie het probleem ook niet zo. Dus we zouden dan in de avond, vanaf een bepaalde tijd, niet naar buiten mogen. Hoeveel mensen gaan dat überhaupt? En er zouden toch uitzonderingen worden gemaakt voor, zeg, je hond uitlaten en noodgevallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:38 schreef crystal_meth het volgende:
Mooie taakstraf voor Taghi en kompanenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:43 schreef Fred het volgende:
[..]
Knokploegen voor de deur van kantoren zetten?
Misschien wel een mooie zomer!quote:
En dan is voor de eerste groep het vaccin uitgewerkt, en beginnen we weer van voor af aan. 😂quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:41 schreef JosMert het volgende:
Kockelman:
In Belgische winkels gelden nog steeds beperkingen (maximaal 1 klant per 10 m² toelaten). In de scholen is het nu 50% bezetting dacht ik (dus afwisselend onderwijs op school en thuis online).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:40 schreef Nia het volgende:
Maken België en Frankrijk zich ook zo ongerust over die Britse variant? Je zou toch denken dat ze daar ook meteen de handrem op de winkels en scholen zouden zetten?
Mwa ik denk dat het wel snel de goede kant op kan gaan zodra de kwetsbaren worden gevaccineerd en het voorjaar eraan zit te komen.quote:
Kan niet wachten op de hittegolf waardoor iedereen erop uittrekt en Grapperhaus weer nep verontwaardigt gaat zitten doen.quote:
Die viert dan toch zijn eenjarig jubileum?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:45 schreef gniffie het volgende:
[..]
Kan niet wachten op de hittegolf waardoor iedereen erop uittrekt en Grapperhaus weer nep verontwaardigt gaat zitten doen.
Wacht, die knul is natuurlijk dan al weg
Dat heb ik gedaan. Kans dat op opname is kleiner, maar dat wordt teniet gedaan door meer besmettingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:44 schreef Za het volgende:
[..]
Lees de publicaties van de Britse overheid, niet het lokale roddelkrantje. Dank u.
Deze vaccins helpen niet tegen het verspreiden, alleen tegen de ernst van de verschijnselen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mwa ik denk dat het wel snel de goede kant op kan gaan zodra de kwetsbaren worden gevaccineerd en het voorjaar eraan zit te komen.
Nauwelijks verrassend.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:41 schreef JosMert het volgende:
Kockelman:
Tja, toch is het zo..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Je doet net of VK een of ander onderontwikkeld land is, bestudeer hun dashboard eens zou ik zeggen. Die explosie in groei is krankzinnig. In en rond Londen bijna 70% meer gevallen in een week tijd. Dat kun je niet afdoen met een verhaal over falende gezondheidszorg.
Onzin wat je zegt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mwa ik denk dat het wel snel de goede kant op kan gaan zodra de kwetsbaren worden gevaccineerd en het voorjaar eraan zit te komen.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En dan is voor de eerste groep het vaccin uitgewerkt, en beginnen we weer van voor af aan. 😂
Willy met een rooie kop op de bank nu.quote:
Dat is nog niet aangetoond toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Deze vaccins helpen niet tegen het verspreiden, alleen tegen de ernst van de verschijnselen.
Herfst zeiden ze toch? waar heb je dit vandaan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:41 schreef JosMert het volgende:
Kockelman:
Kockelman net bij M.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Herfst zeiden ze toch? waar heb je dit vandaan?
En wat was zijn bron? Roeptoeteren is weer begonnen hoor..quote:
Das in eigen land hè.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:49 schreef quirina het volgende:
Rutte zat zelf met zijn reet op vakantie op een Waddeneiland was dat geen vakantie?
Nee want binnenland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:49 schreef quirina het volgende:
Rutte zat zelf met zijn reet op vakantie op een Waddeneiland was dat geen vakantie?
Heb je de gemiddelde Brit gezien. Die is viesdik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:48 schreef Elan het volgende:
https://news-sky-com.cdn.(...)in-24-hours-12185956
Meer dan 1200 doden en 44.000 nieuwe gevallen in een etmaal.
Niks om je druk om te maken verder
quote:
Nou dan maar op skivakantie in Limburg... Nu de sneeuw nog... al lag het er al wel even dacht ik!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:48 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Nou nou, van mr corrupt himself. wie ken hem nou nog serieus nemen
Jezus christus, de doelpalen worden echt alleen maar verschoven.quote:
Nederlanders niet wilde je zeggen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:50 schreef CR7 het volgende:
[..]
Heb je de gemiddelde Brit gezien. Die is viesdik.
Ja en dan komt er weer wat nieuws, zo kun je bezig blijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
En straks weer volledige voor de inenting gaan voor de Britse-corona? Blijven bezig zo.
Ga er maar vanuit dat het nog langer duurt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Jezus christus, de doelpalen worden echt alleen maar verschoven.
Ik zie ze nog wel gaan naar Lech. Die kunnen eerst keurig in quarantaine en daarna de piste af.quote:
Mwoa...ook een hoop mensen geven geen hol om dat prikje.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat het nog langer duurt.
Naast jou zijn er nog zo'n 7,5 miljard andere mensen die een prikje willen.
Klopt, oneindige "loop" van lockdowns en beperkingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
En straks weer volledige voor de inenting gaan voor de Britse-corona? Blijven bezig zo.
En anders heb je Snowworld nogquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Nou dan maar op skivakantie in Limburg... Nu de sneeuw nog... al lag het er al wel even dacht ik!
Economie en samenleving helemaal naar de klotequote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, oneindige "loop" van lockdowns en beperkingen.
@xpompompomxquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat er mensen sterven in Angola drink ik geen biertje minder om in het cafe.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:51 schreef Fred het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat het nog langer duurt.
Naast jou zijn er nog zo'n 7,5 miljard andere mensen die een prikje willen.
Hugo legt net uit dat er mentale steun is voor wappies. Had je beter naar kunnen luisteren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Economie en samenleving helemaal naar de klote
Moet je nagaan. Door die lui zitten we in deze ellende. En dan moeten wij ook nog solidair zijn.quote:
@Bocajquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:52 schreef groenen het volgende:
[..]
Hugo legt net uit dat er mentale steun is voor wappies. Had je beter naar kunnen luisteren.
Dat siert je.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat er mensen sterven in Angola drink ik geen biertje minder om in het cafe.
Dat moet je zelf weten natuurlijk, maar als Angola een betere deal kan sluiten met de leveranciers van het vaccin, dan moeten wij toch echt langer wachten. En drink jij geen bier in de kroeg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat er mensen sterven in Angola drink ik geen biertje minder om in het cafe.
Klaar met de voordringers. Na medisch personeel gewoon risicogroepen aan de beurt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:53 schreef quirina het volgende:
Als 25 januari de scholen en opvang opengaan moet de regering wel voor voorrang zorgen voor onderwijs en kinderopvang personeel.
Ingeënt aan het werk is dan wel zo veilig.
Oke hooibaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten natuurlijk, maar als Angola een betere deal kan sluiten met de leveranciers van het vaccin, dan moeten wij toch echt langer wachten. En drink jij geen bier in de kroeg.
We kopieren blm ook dus zou er niet raar van op kijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:54 schreef Bocaj het volgende:
Gaan we nu de rellen in de VS nu ook naar Nederland halen?
Dat is solidariteitquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik moest wel lachen dat Hugo aangaf dat de ouderen het meeste te lijden hebben.
De ouderen die normaal gesproken 4 maanden rondtrekken met de caravan in Frankrijk en nu niet meer.
Dat je een hele generatie op onderwijs achterstand zet en met alle schulden van dit probleem opzadelt vergeten we maar even.
Heeft hij dat gezegd? Niet dat ik nog respect voor hem had hoor, maar hij maakt het ook niet moeilijk of zo. Alles wat er uit komt is niet veel soeps imo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:55 schreef Kickinalfa het volgende:
De ouderen die normaal gesproken 4 maanden rondtrekken met de caravan in Frankrijk en nu niet meer.
Dat je een hele generatie op onderwijs achterstand zet en met alle schulden van dit probleem opzadelt vergeten we maar even.
Menig 80-plusser is anders ook flink benadeeld in zijn of haar schooltijd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:55 schreef Kickinalfa het volgende:
En die nu het vaakst ernstig ziek worden van corona en overlijden. Je laat de context gemakshalve achterwege.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:55 schreef Kickinalfa het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |