SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Daar hebben ze inderdaad wel veel ervaringen met spuiten...quote:
De hamer blijft maar slaan en gaat nog harder slaan de komende maanden. Dansen zit er voorlopig niet meer in.quote:
Elke twee weken meen ik zou hij een update doenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:18 schreef Anton91 het volgende:
Kan Hugo niet even een laatste update geven over AstraZeneca? Aantallen die geleverd kunnen worden en wanneer we hopen te beginnen.
Klopt, ik had er 15 van de 33 in de klas gisterenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:18 schreef quirina het volgende:
De regel van de noodopvang is zo onduidelijk dat je van elk beroep een vitaal essentieel beroep kan maken op een verklaring.
Scholen zitten nu al halfvol, Gooi ze voor iedereen open of ga actief controleren.
Ben benieuwd, dat zou dan binnenkort moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Elke twee weken meen ik zou hij een update doen
En terecht. Als het hier grip krijgt hebben we een serieus probleemquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef JohnBercow het volgende:
Volgens mij heeft Rutte grote zorgen over de Britse variant.
geen antwoorden incomingquote:
Makkelijk om angst in te boezemenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ze gaan wel los op die UK variant.
Weten ze meer?
Vrees dat het meer een kwestie van 'wanneer' dan 'als' zal zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht. Als het hier grip krijgt hebben we een serieus probleem
Vorig jaar leek het ook zo'n vaart niet te lopen en zie hier.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:19 schreef JohnBercow het volgende:
Volgens mij heeft Rutte grote zorgen over de Britse variant.
Die geilen op sensatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Bocaj het volgende:
Zie je wel.... Journalisten gaan nu sturen op avondklok... deden ze ook met mondkapjes....
Heldquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga 25 januari gewoon naar de kroeg. Knappe jongen die me tegenhoudt.
[ afbeelding ]
Volgens mij hadden ze het erover dat in de lente de meest kwetsbaren gevaccineerd zullen zijn. Als het vanaf dan dominant is, valt het wel mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En terecht. Als het hier grip krijgt hebben we een serieus probleem
Alleen zijn de verhalen uit de UK, net zoals vorig jaar Italie, niet verzonnen...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Makkelijk om angst in te boezemen
En ze komen veelal niet in het ziekenhuis terecht. Palliatieve zorg. Dus idd rare keuze.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Djeez het volgende:
Ze gaan eerst de verpleeghuisbewoners inenten
Domme zet. De ouderenzorg kost meer dan 20 miljard per jaar! Bovendien bewegen ze niet en komen amper buiten. Puur symboolpolitiek dus
Journalisten zijn dan ook een stel enorme ratten. Hebben nergens verstand van maar doen wel alsof.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Bocaj het volgende:
Zie je wel.... Journalisten gaan nu sturen op avondklok... deden ze ook met mondkapjes....
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
De Duitse variant is alleen ongevaarlijk voor mensen met blond haar en blauwe ogen.
Het kan binnen enkele weken dominant worden, zie ook Ierland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het erover dat in de lente de meest kwetsbaren gevaccineerd zullen zijn. Als het vanaf dan dominant is, valt het wel mee.
Ik val in een kwetsbare groep. En de planning is tussen feb en sept.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze het erover dat in de lente de meest kwetsbaren gevaccineerd zullen zijn. Als het vanaf dan dominant is, valt het wel mee.
In de leeftijd van 40-45quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
De Duitse variant is alleen ongevaarlijk voor mensen met blond haar en blauwe ogen.
Flink gevochten, kroeg geslotenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga 25 januari gewoon naar de kroeg. Knappe jongen die me tegenhoudt.
[ afbeelding ]
Ja dat april scenario, mennnnnnnnnnnn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef JosMert het volgende:
Avondklok dus volgende week. Dit weekend advies en dan aangenomen worden. En ow ja tot april lockdown.
Aangezien duitsland dat ook gaat doen
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik val in een kwetsbare groep. En de planning is tussen feb en sept.
Nou dan kan ik wel raden wanneer ik gevaccineerd ben.
https://nos.nl/liveblog/2(...)icht-in-beieren.htmlquote:De Jonge: Voor de lente alle kwetsbaren gevaccineerd
"We streven ernaar voor het begin van de lente alle kwetsbaren gevaccineerd te hebben", zei minister De Jonge. Volgende week zijn de verpleeghuizen aan de beurt, daarna kleinschalig wonen en half februari de ouderen die thuiswonen. Voor de zomer moeten dan alle 60-plussers een prik hebben gehad, zei De Jonge.
Ja en verpleeghuispersoneel moet wachten op vaccins want het gaat nu allemaal naar ziekenhuispersoneel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
En ze komen veelal niet in het ziekenhuis terecht. Palliatieve zorg. Dus idd rare keuze.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
Spoedwet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Confetti het volgende:
Niet om Fokkers nog banger te maken, maar nergens in de wet staat dat het verbieden in de buitenlucht te vertoeven alleen tijdens de avonduren kan worden verboden.
Het zou logischer zijn als ze zich richten op de groepen die ook echt in de ziekenhuizen terecht komen inderdaad. Dat is waarom de maatregelen er zijn. Niet om elke dood iets te verplaatsen. Met alle respect.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
En ze komen veelal niet in het ziekenhuis terecht. Palliatieve zorg. Dus idd rare keuze.
Nee was geintje tochquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoorde Hugo de Jonge net zeggen dat je binnen moet blijven als je positief bent gestest op Corona. Is dit echt zo?
Yup. Anders draag je bij aan verspreiding van het virus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoorde Hugo de Jonge net zeggen dat je binnen moet blijven als je positief bent gestest op Corona. Is dit echt zo?
Voor de zekerheid toch maar zo'n kek snorretje laten staanquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:21 schreef Gehrman het volgende:
Gewoon een avondklok van 12.00-11.00quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Doe maar een avondklok die in gaat om 15u
Hier ben ik het wel mee eens ja. Bizar druk weer op de weg.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Weer geen verplichting of iets voor thuiswerken, als ik zie hoe druk het op de weg is..
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Caland het volgende:
of snuiven ze een grammetje meer zodat het vanzelf weer licht buiten is
Echt heel ergquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Dimachaerus het volgende:
wow dat nieuwe virus is echt erg..
Ik zit in de groep 18-60 met medische indicatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)icht-in-beieren.html
Dus dat is al een stuk eerder dan.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:23 schreef Gehrman het volgende:
Zometeen even schuimbekkende reacties bekijken op Twitter.
Uurtje tijd om boodschappen te doen, meer heb je idd niet nodig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Gewoon een avondklok van 12.00-11.00
Door een demissionair kabinet? Al gaan ze vanavond natuurlijk never nooit verantwoordelijkheid nemen voor de toeslagenaffaire. Rutte is de grootste rat in onze na-oorlogse politiekquote:
81 kpnquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is dit? Op welke zender gaan we verder?
Ziggo 502quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Haten op honden, dan verdien je gewoon coronaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Caland het volgende:
Dan blijven jongeren/studenten/vriendengroepen die met elkaar willen zuipen toch gewoon lekker bij elkaar slapen of snuiven ze een grammetje meer zodat het vanzelf weer licht buiten is
Je bereikt er hooguit mee dat mensen eerder boodschappen moeten doen en je pest er hondenbezitters mee (dat laatste is dan wel weer een goede zaak, wat een kutbeesten)
SBS6. Lang leve de liefde.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben bang nu...straks haal ik 2022 niet eensquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:25 schreef Dimachaerus het volgende:
wow dat nieuwe virus is echt erg..
Nou nou nou nouquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Haten op honden, dan verdien je gewoon corona
Dat zal vast wel een stuk sneller gaan, omdat AstraZeneca in grotere hoeveelheden kan leveren. Het is absurd om mensen tussen de 18-60 zonder medische achtergrond te vaccineren als ze nog niet klaar zijn met de mensen tussen 18-60 met medische achtergrond. Denk niet dat dat echt gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:26 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik zit in de groep 18-60 met medische indicatie.
Het is zelfs nog een maand langer nl oktober
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-60-plus-jongeren
hoe moet ik nu met gesloten sportscholen zonder sixpack tiktok sluts versierenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:27 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik ben bang nu...straks haal ik 2022 niet eens
Eerst 22:00quote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef Nia het volgende:
Vanaf welk tijdstip zou die avondklok ingaan?
Mogelijk besmettelijkerquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:28 schreef JosMert het volgende:
Die britse variant is besmettelijker. Niet zwaarder qua gevolgen als je besmet bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |