abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:38:48 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197183203
https://www.gelderlander.(...)20-miljoen~a21256f7/

quote:
Gerard Sanderink: barsten in aureool van 'man van 620 miljoen'
LONGREADENSCHEDE - Het conflict tussen Gerard Sanderink, oud-shirtsponsor van De Graafschap, en zijn ex-vriendin is volledig uit de hand gelopen. Het is meer dan een soap. Bij Sanderinks bedrijven werken 16.000 werknemers. Zij volgen, samen met hun families, in spanning hoe dit alles gaat aflopen. Hoe lang pikken klanten, leveranciers en banken dit circus nog? Wat gebeurt er als hij door zijn spreekwoordelijke koppigheid alles verspeelt wat hij opbouwde?
Lees hier veel over en ken mensen op hoge posities bij Sanderinks bedrijven.

De beschuldiging van seks met gambianen aan het adres van van Egten is wel het toppunt. :')

Verder best een triest verhaal.

Mooie analyse en linkje naar een goed artikel uit het vorige deel:
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:05 schreef Sodemieters het volgende:
Als je meer wilt weten over wat voor man Sanderink is, lees dit artikel.

Het is een verlegen, sociaal onhandige nerd, maar ook een arrogante betweter en iemand die met iedereen ruzie maakt. Alleen z'n vriendin (Brigitte van Egten) vertrouwde ie volledig, tot Van Rijbroek hem vertelde dat Van Egten de boel grandioos belazerde. Nu is Van Egten uit de gratie en is Van Rijbroek kennelijk degene die onvoorwaardelijk vertrouwd wordt.
Update maandag 04-01-2021:

Sanderink treedt terug bij Centric!

Centric heeft een persbericht doen uitgaan:

quote:
Gouda, 4 januari - Met ingang van vandaag heeft Gerard Sanderink zijn bestuurlijke taken bij Centric neergelegd. Louis Luijten, non-executive boardmember van Centric, neemt zijn rol over als voorzitter van de one-tier board.

Aanleiding voor het terugtreden is de ontstane onrust rond zijn persoon. Sanderink vindt deze commotie niet in het belang van het bedrijf Centric en wil met deze stap rust creren.

De komende periode zal er gezocht worden naar een derde non-executive boardmember van Centric, om de one-tier board te complementeren.

Verder deelt Centric mee dat zij terugkijkt op een jaar met financile resultaten conform de verwachtingen.


[ Bericht 19% gewijzigd door Leandra op 04-01-2021 21:02:59 ]
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197183290
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197183325
Die Van Rijbroek is zo'n nare oplichtster.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197184863
Prachtig vermaak in deze saaie tijden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 10:17:06 #5
269689 crew  Viv
pi_197185457
Oh wow. Ik had dat van die Nieuwsuur-uitzending destijds wel meegekregen en hoe ze daarmee door de mand was gevallen als zogenaamde cyberexpert. Ik had nooit verwacht dat die nog ergens voet aan de grond zou krijgen, laat staan bij zo'n groot bedrijf. :X
  zondag 3 januari 2021 @ 10:27:38 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197185562
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:17 schreef Viv het volgende:
Oh wow. Ik had dat van die Nieuwsuur-uitzending destijds wel meegekregen en hoe ze daarmee door de mand was gevallen als zogenaamde cyberexpert. Ik had nooit verwacht dat die nog ergens voet aan de grond zou krijgen, laat staan bij zo'n groot bedrijf. :X
Ze heeft ook geen voet aan de grond bij Centric, ze heeft voet aan de grond bij de eigenaar van Centric, dat is echt iets anders.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 10:29:03 #7
131603 Afwazig
Serious business
pi_197185572
Centric heeft een aantal langlopende contracten met de overheid volgens mij. Lijkt me toch sterk dat die verlengd worden. Je zal maar voor centric werken...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 10:29:28 #8
269689 crew  Viv
pi_197185579
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft ook geen voet aan de grond bij Centric, ze heeft voet aan de grond bij de eigenaar van Centric, dat is echt iets anders.
Ja goed, dat ze ooit nog ergens invloed zou kunnen uitoefenen afgezien van bij een simpel baantje als supermarktcaissire of zo. :)
  zondag 3 januari 2021 @ 10:31:38 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197185601
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:29 schreef Afwazig het volgende:
Centric heeft een aantal langlopende contracten met de overheid volgens mij. Lijkt me toch sterk dat die verlengd worden. Je zal maar voor centric werken...
Dan heb je dit jaar alweer een kutkerst, want vorig jaar was het ook een groot drama met zaken die in het nieuws kwamen, en dan nu weer dat gedoe met die leeggetrokken telefoon.

Het is voor sommige mensen die er al heel lang werken en simpelweg trouw zijn aan het bedrijf en hun collega's idd heel erg vervelend; je ziet dat mens de boel naar de filistijnen helpen en je kunt er niets tegen doen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 10:35:14 #10
131603 Afwazig
Serious business
pi_197185631
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft ook geen voet aan de grond bij Centric, ze heeft voet aan de grond bij de eigenaar van Centric, dat is echt iets anders.
In die stukken van o.a. Tubantia meen ik te hebben gelezen dat ze vanaf het mailadres van Sanderink mailt over zaken die Centric aangaan en dan topmannen van Centric op zijn gestapt door haar. Dan heeft ze toch wel voet aan de grond?

Het is echt te bizar voor woorden.
  zondag 3 januari 2021 @ 10:37:43 #11
131603 Afwazig
Serious business
pi_197185651
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je dit jaar alweer een kutkerst, want vorig jaar was het ook een groot drama met zaken die in het nieuws kwamen, en dan nu weer dat gedoe met die leeggetrokken telefoon.

Het is voor sommige mensen die er al heel lang werken en simpelweg trouw zijn aan het bedrijf en hun collega's idd heel erg vervelend; je ziet dat mens de boel naar de filistijnen helpen en je kunt er niets tegen doen.
Ik werk in de IT en heb een recruiter van Centric op LinkedIn die mij een keer benaderd heeft. Ik heb niet het idee dat dit nog veel langer moet duren want de IT markt is competitief en echte goede IT'ers zijn schaars, die gaan zolang dit speelt waarschijnlijk niet naar Centric.
  zondag 3 januari 2021 @ 10:48:55 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197185775
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:29 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja goed, dat ze ooit nog ergens invloed zou kunnen uitoefenen afgezien van bij een simpel baantje als supermarktcaissire of zo. :)
Ze heeft al jaren een eigen bedrijf, dus de kans dat ze ooit achter de kassa in de supermarkt gaat zitten acht ik vrij klein.
De naam van het bedrijf is ook wel typisch: MaMoMo, dat is de afkorting van Make More Money.
Ik ga er vanuit dat daar voldoende vermogen in zit.

Er kloppen heel veel dingen niet aan haar verhaal, maar op een of andere manier trekt ze wel altijd ergens geld uit, niets verbaast me wat dat betreft meer, maar als ik de m en de omtrek van het huis bekijk dan denk ik dat het onderkelderd is, en als daar wat zweepjes hangen zou dat een prima verklaring voor haar inkomsten kunnen zijn.

Hier een zeer uitgebreid dossier over van Rijbroek: https://feitoffake.wordpr(...)-nederlandse-banken/
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 10:52:44 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197185805
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:37 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ik werk in de IT en heb een recruiter van Centric op LinkedIn die mij een keer benaderd heeft. Ik heb niet het idee dat dit nog veel langer moet duren want de IT markt is competitief en echte goede IT'ers zijn schaars, die gaan zolang dit speelt waarschijnlijk niet naar Centric.
Zo’n bedrijf sijpelt langzaam leeg. Zo gaat dat in dit soort situaties. De aanwas van nieuw talent droogt op, het verloop loopt een beetje op. Stapje voor stapje verdwijnen kennis en vaardigheden. Wat voorlopig nog blijft zijn contracten, managers, sales figuren en andere zaken die het nog heel wat laten lijken. En dan opeens een grote reorganisatie of een verrassende overname.

Volledig voorspelbaar wanneer er niet ingegrepen wordt.
pi_197185843
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Zo’n bedrijf sijpelt langzaam leeg. Zo gaat dat in dit soort situaties. De aanwas van nieuw talent droogt op, het verloop loopt een beetje op. Stapje voor stapje verdwijnen kennis en vaardigheden. Wat voorlopig nog blijft zijn contracten, managers, sales figuren en andere zaken die het nog heel wat laten lijken. En dan opeens een grote reorganisatie of een verrassende overname.

Volledig voorspelbaar wanneer er niet ingegrepen wordt.
De hogere bestuurslaag is juist al grotendeels opgestapt, waaronder een groot deel naar concurrent Cegeka.
pi_197185991
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:56 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De hogere bestuurslaag is juist al grotendeels opgestapt, waaronder een groot deel naar concurrent Cegeka.
Bij een bepaald onderdeel van Centric zijn ook al aardig wat mensen vertrokken afgelopen jaar. Gebeurde afgelopen jaren nooit, en laatste jaar opeens wel...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 11:17:42 #16
269689 crew  Viv
pi_197186049
Zou wel jammer zijn als Cegeka inderdaad in het gat springt hier. ;( Ik ken dat als een naar bedrijf, met facturen die totaal niet in verhouding staan tot de geleverde arbeid. :X
pi_197186305
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:17 schreef Viv het volgende:
Zou wel jammer zijn als Cegeka inderdaad in het gat springt hier. ;( Ik ken dat als een naar bedrijf, met facturen die totaal niet in verhouding staan tot de geleverde arbeid. :X
Volgens mij zijn ze vrij nieuw in Nederland door overnames. In Belgi bestaat het al wel langer. Verder geen ervaring mee.

Maar het grootste probleem voor Nederland zit hem natuurlijk in GBA/BRP en alle software die ze bij gemeentes hebben. Daar ga je 20 jaar over doen als je dat wil gaan vervangen. Alle gemeentes doen al die software eigenhandig uitbesteden etc, echt een gedoe. Dat is ook de melkkoe van Centric.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:35:02 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197186315
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Zo’n bedrijf sijpelt langzaam leeg. Zo gaat dat in dit soort situaties. De aanwas van nieuw talent droogt op, het verloop loopt een beetje op. Stapje voor stapje verdwijnen kennis en vaardigheden. Wat voorlopig nog blijft zijn contracten, managers, sales figuren en andere zaken die het nog heel wat laten lijken. En dan opeens een grote reorganisatie of een verrassende overname.

Volledig voorspelbaar wanneer er niet ingegrepen wordt.
Een overname door een andere grote speler zou voor iedereen het beste zijn.
En dat zou prima Cegeka kunnen zijn, ware het niet dat Sanderink daar zo'n spuughekel aan heeft dat hij zijn bedrijf nog liever kapot laat gaan dan aan Cegeka verkoopt.

Misschien moet een directielid van Cegeka aanpappen met Rian, zodat zij Sanderink zo ver krijgt Centric te verkopen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 11:37:41 #19
269689 crew  Viv
pi_197186356
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze vrij nieuw in Nederland door overnames. In Belgi bestaat het al wel langer. Verder geen ervaring mee.
Ik zeg het maar alvast: als de kosten voor het ontwikkelen/onderhouden van software straks ineens de pan uit rijzen (met name bij overheidsinstellingen, die zijn daar toch wat minder scherp op dan bedrijven), dan snap ik wel waarom. :')
pi_197186393
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:37 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik zeg het maar alvast: als de kosten voor het ontwikkelen/onderhouden van software straks ineens de pan uit rijzen (met name bij overheidsinstellingen, die zijn daar toch wat minder scherp op dan bedrijven), dan snap ik wel waarom. :')
Stel ze zouden de overheidsinstellingen als klant overnemen dan gaat dat gigantisch sowieso veel geld kosten. Dan moet al die software opnieuw gebouwd worden want dat is nu allemaal eigendom van Centric, naar mijn weten. Dat gaat hoe dan ook heel veel geld kosten.

Ik weet dat als een gemeente nu een probleem heeft met software van Centric dat ze verplicht zijn iemand van hen in te huren 200 euro per uur :+. Dat zijn ook niet de laagste tarieven.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:40:13 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197186394
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:37 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik zeg het maar alvast: als de kosten voor het ontwikkelen/onderhouden van software straks ineens de pan uit rijzen (met name bij overheidsinstellingen, die zijn daar toch wat minder scherp op dan bedrijven), dan snap ik wel waarom. :')
Dat was ook het grote voordeel van Centric: het was eigendom van een nuchtere, maar vooral zuinige Twent, en dat gaf iig het idee dat ze niet te duur waren.

Ook geen hele dikke leasebakken bij het personeel enzo.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197186490
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was ook het grote voordeel van Centric: het was eigendom van een nuchtere, maar vooral zuinige Twent, en dat gaf iig het idee dat ze niet te duur waren.

Ook geen hele dikke leasebakken bij het personeel enzo.
Ik heb wel eens met wat mensen van Centric gewerkt en die werden inderaad vrij hilarisch onderbetaald.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 3 januari 2021 @ 11:47:48 #23
269689 crew  Viv
pi_197186509
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:34 schreef BEFEM het volgende:
Maar het grootste probleem voor Nederland zit hem natuurlijk in GBA/BRP en alle software die ze bij gemeentes hebben. Daar ga je 20 jaar over doen als je dat wil gaan vervangen. Alle gemeentes doen al die software eigenhandig uitbesteden etc, echt een gedoe. Dat is ook de melkkoe van Centric.
Het ergste is nog dat de overheid al geprobeerd heeft om al die aparte GBA/BRP-systemen te vervangen door n nieuw systeem. Project heeft 100 miljoen euro gekost, en toen bleek dat er nog eens 50 miljoen bij moest om het operationeel te krijgen, is de stekker eruit getrokken. :X :'(

Zie o.a. https://www.computable.nl(...)or-operatie-brp.html
pi_197186574
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft al jaren een eigen bedrijf, dus de kans dat ze ooit achter de kassa in de supermarkt gaat zitten acht ik vrij klein.
De naam van het bedrijf is ook wel typisch: MaMoMo, dat is de afkorting van Make More Money.
Ik ga er vanuit dat daar voldoende vermogen in zit.

[..]
Als er bij het horen van zo'n naam niet allerlei alarmbellen bij je gaan rinkelen verdien je het als ondernemer ook dat je onderneming door zo'n van Rijbroek ten gronde gericht wordt.

Mij doet het denken aan "moneytron" van Jean-Pierre van Rossem, dat was z'n lucratieve scam dat van Rossem er zelfs een formule 1 team van kon bekostigen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197187688
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:29 schreef Afwazig het volgende:
Centric heeft een aantal langlopende contracten met de overheid volgens mij. Lijkt me toch sterk dat die verlengd worden. Je zal maar voor centric werken...
Op welke grond wil de overheid daar dan van af komen? Opdrachten van een dergelijke omvang moeten (op een enkele uitzondering na) altijd Europees aanbesteed worden. Als een bedrijf op papier de juiste referenties, mogelijkheden en financile garanties heeft en er geen sprake is van strafbare feiten, kun je een bedrijf haast niet uitsluiten. Een dubieus vriendinnetje van de eigenaar, zonder strafblad, is gewoon onvoldoende om een bedrijf te benadelen ten opzichte van andere bedrijven.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 3 januari 2021 @ 13:16:41 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197187836
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als er bij het horen van zo'n naam niet allerlei alarmbellen bij je gaan rinkelen verdien je het als ondernemer ook dat je onderneming door zo'n van Rijbroek ten gronde gericht wordt.

Mij doet het denken aan "moneytron" van Jean-Pierre van Rossem, dat was z'n lucratieve scam dat van Rossem er zelfs een formule 1 team van kon bekostigen.
Met het verschil dat je personeel het niet verdient dat je je bedrijf ten gronde laat richten.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 januari 2021 @ 13:18:45 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197187862
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:08 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Op welke grond wil de overheid daar dan van af komen? Opdrachten van een dergelijke omvang moeten (op een enkele uitzondering na) altijd Europees aanbesteed worden. Als een bedrijf op papier de juiste referenties, mogelijkheden en financile garanties heeft en er geen sprake is van strafbare feiten, kun je een bedrijf haast niet uitsluiten. Een dubieus vriendinnetje van de eigenaar, zonder strafblad, is gewoon onvoldoende om een bedrijf te benadelen ten opzichte van andere bedrijven.
Sanderink speelt wel met vuur door DNB "charlatans" te noemen, ongeacht of hij het werkelijk zelf gezegd heeft of zij het uit zijn naam gemaild heeft.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197188009
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:08 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Op welke grond wil de overheid daar dan van af komen? Opdrachten van een dergelijke omvang moeten (op een enkele uitzondering na) altijd Europees aanbesteed worden. Als een bedrijf op papier de juiste referenties, mogelijkheden en financile garanties heeft en er geen sprake is van strafbare feiten, kun je een bedrijf haast niet uitsluiten. Een dubieus vriendinnetje van de eigenaar, zonder strafblad, is gewoon onvoldoende om een bedrijf te benadelen ten opzichte van andere bedrijven.
Er is natuurlijk wel meer aan de gang bij Centric dan enkel een 'dubieus vriendinnetje zonder strafblad'. Onder invloed van dat vriendinnetje is er flink wat personeel de laan uitgestuurd en lijkt het een aardige chaos. Nou ken ik de inhoud van de contracten en de bijbehorende voorwaarden niet, maar zorgen over de stabiliteit van een bedrijf en daarmee de continuiteit van de bedrijfsvoering zijn vaak wel relevant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197188429
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:29 schreef Afwazig het volgende:
Centric heeft een aantal langlopende contracten met de overheid volgens mij. Lijkt me toch sterk dat die verlengd worden. Je zal maar voor centric werken...
Hebben ze ook niet software voor gemeentes en andere specifieke bedrijven zodat het lastig overstappen is op iets anders?

Misschien is dat naast die langlopende contracten wel hun redding, voorlopig althans.
pi_197188618
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hebben ze ook niet software voor gemeentes en andere specifieke bedrijven zodat het lastig overstappen is op iets anders?

Misschien is dat naast die langlopende contracten wel hun redding, voorlopig althans.
Ja. Ze zitten vuistdiep in gemeentes. Dat in combinatie met bureaucratie, de angst voor IT bij de overheid en Europese aanbestedingen zorgt ervoor dat het bijna onmogelijk is om over te stappen naar een ander bedrijf.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:15:34 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_197200293
Het bijzondere aan dit hele verhaal vind ik dat zoveel mensen in de totale nonsens van Van Rijbroek trappen of zijn getrapt. Bij bepaalde meesteroplichters kan ik er nog begrip voor opbrengen: flamboyant, welbespraakt, goed verhaal.

Als je Van Rijbroek echter hoort en ziet praten, denkt ieder normaal mens meteen: "die is niet goed." Een verwilderde blik in haar ogen en onsamenhangend gebrabbel. Als je iemand op de nationale televisie hoort zeggen dat ze "geheime opdrachten voor buitenlandse veiligheidsdiensten" uitvoert, dan weet je toch dat je met een volslagen krankzinnig iemand te maken hebt? :') Welke 'geheim agent' geeft in hemelsnaam op die manier zijn/haar identiteit prijs?
  zondag 3 januari 2021 @ 23:30:28 #32
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197200548
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb wel eens met wat mensen van Centric gewerkt en die werden inderaad vrij hilarisch onderbetaald.
mwah... dat kan ik niet zeggen.
Centric was met stip mijn best betalende werkgever in mijn hele carriere. Helaas maar voor twee jaar, 20 jaar geleden.
Nu 20 jaar later verdien ik nog niet wat ik toen kreeg.
(geef toe, had een voorkeursbehandeling omdat een paar hoge pieten hun mond voorbij hadden gepraat bij een klant.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Speekselklier op 03-01-2021 23:37:42 ]
Tot nooit .......
pi_197202441
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

mwah... dat kan ik niet zeggen.
Centric was met stip mijn best betalende werkgever in mijn hele carriere. Helaas maar voor twee jaar, 20 jaar geleden.
Nu 20 jaar later verdien ik nog niet wat ik toen kreeg.
(geef toe, had een voorkeursbehandeling omdat een paar hoge pieten hun mond voorbij hadden gepraat bij een klant.)
IK zei dan ook dat de mensen waarmee ik werkte hilarisch werden onderbetaald. Als je met vergelijkbare werkervaring zo'n 60% verdien van wat ik verdien, dan doe je toch echt iets verkeerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 4 januari 2021 @ 08:18:43 #34
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197202530
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ja. Ze zitten vuistdiep in gemeentes. Dat in combinatie met bureaucratie, de angst voor IT bij de overheid en Europese aanbestedingen zorgt ervoor dat het bijna onmogelijk is om over te stappen naar een ander bedrijf.
Er zijn er nog wel een paar, maar de gemeentelijke ICT markt is al meer dan 30 jaar zo rot als een mispel. Naast Centric speelt PinkRoccade Local Government in al zijn historische verschijningsvormen en overnames (L&T, RAET LAD, Pink, Vuga, Cevan, IGA, CON,....) een behoorlijke rol. Volgens mij gebaseerd op SAP tegenwoordig.

Kortom, er is ongeveer keuze uit twee voor de gemeentemarkt volgens mij. Welke erger is valt over te discussiren.
  maandag 4 januari 2021 @ 09:42:42 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197203237
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Er zijn er nog wel een paar, maar de gemeentelijke ICT markt is al meer dan 30 jaar zo rot als een mispel. Naast Centric speelt PinkRoccade Local Government in al zijn historische verschijningsvormen en overnames (L&T, RAET LAD, Pink, Vuga, Cevan, IGA, CON,....) een behoorlijke rol. Volgens mij gebaseerd op SAP tegenwoordig.

Kortom, er is ongeveer keuze uit twee voor de gemeentemarkt volgens mij. Welke erger is valt over te discussiren.
Eigenlijk hebben heel veel 'markten' maar de keuze in een heel beperkt aantal leveranciers.
Ik heb wel eens het gevoel alsof grote partijen de markt gewoon verdeeld hebben.
Tot nooit .......
pi_197203365
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Eigenlijk hebben heel veel 'markten' maar de keuze in een heel beperkt aantal leveranciers.
Ik heb wel eens het gevoel alsof grote partijen de markt gewoon verdeeld hebben.
Maar dat is op zich logisch. Je hebt echt veel personeel nodig om al die shit op te bouwen, daar is als kleine partij natuurlijk heel moeilijk tussen te komen.

En als je er eenmaal zit ben je als klant afhankelijk van je leverancier.
pi_197204151
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Maar dat is op zich logisch. Je hebt echt veel personeel nodig om al die shit op te bouwen, daar is als kleine partij natuurlijk heel moeilijk tussen te komen.

En als je er eenmaal zit ben je als klant afhankelijk van je leverancier.
Niet alleen dat. Je komt als iets kleinere partij vaak bij grote organisaties maar heel moeizaam voet aan de grond krijgen. Afgezien van preferred suppliers zit je ook vaak nog eens met eisen in RFI trajecten waarbij onder het mom van continuteit een bepaalde omvang (of dynamische opschaling) van de leverancier wordt verwacht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197204254
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet alleen dat. Je komt als iets kleinere partij vaak bij grote organisaties maar heel moeizaam voet aan de grond krijgen. Afgezien van preferred suppliers zit je ook vaak nog eens met eisen in RFI trajecten waarbij onder het mom van continuteit een bepaalde omvang (of dynamische opschaling) van de leverancier wordt verwacht.
Is tegen het zere been van velen hier maar waarom doet de overheid het dan zelf niet?
Ik werk in de zorg en wij zitten ook opgescheept met Pinkrocade. Verschrikkelijke bende.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197204344
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:15 schreef Repentless het volgende:
Welke 'geheim agent' geeft in hemelsnaam op die manier zijn/haar identiteit prijs?
Ik in elk geval niet, al moet ik wel bekennen dat ik dat ooit op FOK! gedaan heb in de late uurtjes, maar toen was het erg rustig, dus niemand weet dat ik een superspion ben.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197204477
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is tegen het zere been van velen hier maar waarom doet de overheid het dan zelf niet?
Ik werk in de zorg en wij zitten ook opgescheept met Pinkrocade. Verschrikkelijke bende.
Er wordt natuurlijk wel het een en ander 'zelf' gedaan. De overheid probeert wel personeel te werven en voor grotere overheidsorganisaties geldt ook wel dat ze projecten in ieder geval nog deels met eigen personeel proberen te doen. Bij ziekenhuizen, scholen of gemeenten praat je toch meer over een grote verscheidenheid aan kleine organisaties die niet zelf de slagkracht hebben om zoiets op te zetten. Dan zou je al een soort van losstaande organisatie moeten gaan oprichten die puur voor dat soort overheidssectoren 'generieke software' gaat ontwikkelen. Ik denk dat daar wel allereerst inderdaad al wel een ideologisch bezwaar zit, maar daarnaast is het ook best lastig om zoiets op te zetten op een dusdanige manier dat het voldoet aan alle specifieke wensen van 'kleine klantjes'. Wat je juist daar weer veel ziet is dat er een paar softwarepakketten zijn die de markt domineren, waaruit organisaties kunnen kiezen en vervolgens weer consultants de boel weer zoveel mogelijk kunnen inrichten voor de specifieke organisatie. Dat biedt nog net wat meer flexibiliteit. Maar goed, zelfs als de overheid al zoiets zou willen, dan nog moet je wel even een hele organisatie uit de grond stampen en flink gaan werven in een sector die toch al niet overloopt van het personeel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197204923
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er wordt natuurlijk wel het een en ander 'zelf' gedaan. De overheid probeert wel personeel te werven en voor grotere overheidsorganisaties geldt ook wel dat ze projecten in ieder geval nog deels met eigen personeel proberen te doen. Bij ziekenhuizen, scholen of gemeenten praat je toch meer over een grote verscheidenheid aan kleine organisaties die niet zelf de slagkracht hebben om zoiets op te zetten. Dan zou je al een soort van losstaande organisatie moeten gaan oprichten die puur voor dat soort overheidssectoren 'generieke software' gaat ontwikkelen. Ik denk dat daar wel allereerst inderdaad al wel een ideologisch bezwaar zit, maar daarnaast is het ook best lastig om zoiets op te zetten op een dusdanige manier dat het voldoet aan alle specifieke wensen van 'kleine klantjes'. Wat je juist daar weer veel ziet is dat er een paar softwarepakketten zijn die de markt domineren, waaruit organisaties kunnen kiezen en vervolgens weer consultants de boel weer zoveel mogelijk kunnen inrichten voor de specifieke organisatie. Dat biedt nog net wat meer flexibiliteit. Maar goed, zelfs als de overheid al zoiets zou willen, dan nog moet je wel even een hele organisatie uit de grond stampen en flink gaan werven in een sector die toch al niet overloopt van het personeel.
Interessante docu: https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/ict-in-de-zorg
Conclusie was (wat mij betreft): de zorgmedewerkers zlf zitten aan tafel met de ICT-leverancier, en hebben 1001 wensen (logisch, vanuit het werkveld). ICT-leverancier bouwt dat maar al te graag (maatwerk = ). Vanuit de klant (ziekenhuis) is niemand die de wensen structureert en soms ook afwijst.
Als je eenmaal een tijdje onderweg bent, kun je dus nooit meer overstappen naar een standaard-oplossing (zonder dr weer heel veel aan te gaan sleutelen).
  maandag 4 januari 2021 @ 12:08:00 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197205003
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Interessante docu: https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/ict-in-de-zorg
Conclusie was (wat mij betreft): de zorgmedewerkers zlf zitten aan tafel met de ICT-leverancier, en hebben 1001 wensen (logisch, vanuit het werkveld). ICT-leverancier bouwt dat maar al te graag (maatwerk = ). Vanuit de klant (ziekenhuis) is niemand die de wensen structureert en soms ook afwijst.
Als je eenmaal een tijdje onderweg bent, kun je dus nooit meer overstappen naar een standaard-oplossing (zonder dr weer heel veel aan te gaan sleutelen).
Klopt..
En ziekenhuizen onderling werken ook weer zo verschillend (zelfs dezelfde afdelingen) dat ze nauwelijks applicaties gezamelijk kunnen laten bouwen. Vaak willen ze een applicatie van een bepaald ziekenhuis overnemen maar dan moeten de volgende punten toch net even anders. En dan komt me daar een lijst.....
Tot nooit .......
pi_197205913
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is tegen het zere been van velen hier maar waarom doet de overheid het dan zelf niet?
Ik werk in de zorg en wij zitten ook opgescheept met Pinkrocade. Verschrikkelijke bende.
Je wilt eigenlijk dat elke gemeente/ziekenhuis etc met dezelfde software werkt zodat alles op elkaar gesloten kan worden, mocht dat nodig zijn. Dat is natuurlijk heel complex, zeker voor de overheid.
pi_197206283
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je wilt eigenlijk dat elke gemeente/ziekenhuis etc met dezelfde software werkt zodat alles op elkaar gesloten kan worden, mocht dat nodig zijn. Dat is natuurlijk heel complex, zeker voor de overheid.
Maar handiger dan 400 verschillende software ontwikkelingen.
In principe doet bijna elke gemeente hetzelfde.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 4 januari 2021 @ 13:33:01 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197206335
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
In principe doet bijna elke gemeente hetzelfde.
maar dan net even anders.....
Tot nooit .......
  maandag 4 januari 2021 @ 13:34:49 #46
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197206355
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:47 schreef Viv het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat de overheid al geprobeerd heeft om al die aparte GBA/BRP-systemen te vervangen door n nieuw systeem. Project heeft 100 miljoen euro gekost, en toen bleek dat er nog eens 50 miljoen bij moest om het operationeel te krijgen, is de stekker eruit getrokken. :X :'(

Zie o.a. https://www.computable.nl(...)or-operatie-brp.html
Dat staat los van het programma dat Centric hiervoor uitlevert: Key2Burgerzaken. Dat koppelt alleen aan de landelijke voorziening.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:43:55 #47
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197206501
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ja. Ze zitten vuistdiep in gemeentes. Dat in combinatie met bureaucratie, de angst voor IT bij de overheid en Europese aanbestedingen zorgt ervoor dat het bijna onmogelijk is om over te stappen naar een ander bedrijf.
Niet echt, zelf applicatiebeheerder van gemeentesoftware van Centric voor het sociaal domein en het grootste probleem is dat alles zo ingewikkeld is geworden (koppelingen met andere overheden en zorginstellingen) en er zo ontzettend veel gemeentelijke inrichting is dat overstappen een project van jaren is. En die tijd is er niet omdat de kritieke processen moeten blijven doorlopen en de ontwikkelingen zo snel gaan dat je na een half jaar al weer achter de feiten aanloopt.
pi_197206511
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar handiger dan 400 verschillende software ontwikkelingen.
In principe doet bijna elke gemeente hetzelfde.
Ja zo'n Centric biedt nu grotendeels hetzelfde aan voor alle gemeenten. Behalve dat elke gemeente dan net wat anders werkt.

Maar dat kan je dus niet zomaar vervangen. Je moet dan eerst een nieuw systeem maken dat werkbaar is voor alle gemeenten en daarna moet je ook nog alle verschillende data in dat nieuwe systeem zetten. En dat is ook echt een hels karwei.
  maandag 4 januari 2021 @ 13:46:09 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197206544
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:18 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Er zijn er nog wel een paar, maar de gemeentelijke ICT markt is al meer dan 30 jaar zo rot als een mispel. Naast Centric speelt PinkRoccade Local Government in al zijn historische verschijningsvormen en overnames (L&T, RAET LAD, Pink, Vuga, Cevan, IGA, CON,....) een behoorlijke rol. Volgens mij gebaseerd op SAP tegenwoordig.

Kortom, er is ongeveer keuze uit twee voor de gemeentemarkt volgens mij. Welke erger is valt over te discussiren.
De grote steden hebben nog een eigen systeem. Daarnaast zijn er met name op het gebied van Jeugdzorg en Wmo echt nog wel de nodige concurrenten, maar die bakken er ook niet veel van. Bij diegene die wij hadden is Centric een grote verademing.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:56:10 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197211739
JA!!!

Sanderink is teruggetreden bij Centric en heeft zijn bestuurlijke taken per vandaag neergelegd!

https://www.centric.eu/nl(...)t-terug-bij-centric/
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197211769
*O*
pi_197211786
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:56 schreef Leandra het volgende:
JA!!!

Sanderink is teruggetreden bij Centric en heeft zijn bestuurlijke taken per vandaag neergelegd!

https://www.centric.eu/nl(...)t-terug-bij-centric/
Waaat?? :o
pi_197211787
Verstandige man is het
Alius aliud dicit
  maandag 4 januari 2021 @ 19:14:54 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197212052
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:56 schreef Leandra het volgende:
JA!!!

Sanderink is teruggetreden bij Centric en heeft zijn bestuurlijke taken per vandaag neergelegd!

https://www.centric.eu/nl(...)t-terug-bij-centric/
Ik neem aan dat er ook vanuit de overheid stevig op zijn terugtreden aangedrongen is, voordat de continuteit van die tent nog meer in gevaar kwam.
pi_197212509
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 18:58 schreef Mrmime het volgende:
Verstandige man is het
Verstandig is nou niet bepaald het eerste woord waar ik aan moet denken bij die naam, na deze hele soap :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197212721
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:14 schreef freako het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er ook vanuit de overheid stevig op zijn terugtreden aangedrongen is, voordat de continuteit van die tent nog meer in gevaar kwam.
Vorige week was in het nieuws dat de RvC van Strukton aangaf dat ze een nadrukkelijker positie in wilden nemen, om Sanderink enigszins tot bedaren te brengen (ik parafraseer). Hoe dat precies vorm zou krijgen moest nog besproken worden en zou deze week bekend worden. Nou, nu weet je het...
  maandag 4 januari 2021 @ 20:09:49 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197213085
Omtzigt plaatste vanmorgen nog een tweet met een afbeelding uit het FD dat ook eea zou kunnen verklaren:

twitter
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 januari 2021 @ 20:10:43 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197213108
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Vorige week was in het nieuws dat de RvC van Strukton aangaf dat ze een nadrukkelijker positie in wilden nemen, om Sanderink enigszins tot bedaren te brengen (ik parafraseer). Hoe dat precies vorm zou krijgen moest nog besproken worden en zou deze week bekend worden. Nou, nu weet je het...
Met het verschil dat dit om Centric gaat ;)
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 januari 2021 @ 20:16:02 #59
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197213263
Wiki van haar mag d'r ook wezen :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rian_van_Rijbroek
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_197214207
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met het verschil dat dit om Centric gaat ;)
Ik lees dat het tevens om de andere bedrijven gaat: Strukton, Oranjewoud, Antea.

De vraag is wel wat dat in de praktijk nou echt gaat betekenen. Hij blijft de eigenaar en dus (als hij wil) zeer invloedrijk. Bovendien had-ie volgens mij niet de dagelijkse leiding over die bedrijven, maar heeft-ie alleen een stapje naar voren gedaan toen diverse topmanagers opgestapt waren en de tent toch gerund moest worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2021 20:48:39 ]
  maandag 4 januari 2021 @ 21:01:09 #62
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_197214775
Blijft interessant om deze saga helemaal te volgen.
  maandag 4 januari 2021 @ 21:16:27 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197215333
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik lees dat het tevens om de andere bedrijven gaat: Strukton, Oranjewoud, Antea.

De vraag is wel wat dat in de praktijk nou echt gaat betekenen. Hij blijft de eigenaar en dus (als hij wil) zeer invloedrijk. Bovendien had-ie volgens mij niet de dagelijkse leiding over die bedrijven, maar heeft-ie alleen een stapje naar voren gedaan toen diverse topmanagers opgestapt waren en de tent toch gerund moest worden.
Klopt, maar die hebben een RvC die kan ingrijpen.
Centric heeft een one-tier board.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 januari 2021 @ 22:24:36 #64
269689 crew  Viv
pi_197217006
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 20:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik lees dat het tevens om de andere bedrijven gaat: Strukton, Oranjewoud, Antea.

De vraag is wel wat dat in de praktijk nou echt gaat betekenen. Hij blijft de eigenaar en dus (als hij wil) zeer invloedrijk.
Dit. Maar wel weer een interessante volgende stap in dit verhaal. :Y
  dinsdag 5 januari 2021 @ 00:51:36 #65
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197218543
Ik heb haar boek gelezen en geloof haar wel. Veel dingen van opgestoken ook. Tegenwoordig werk ik als consultant bij Centric.
pi_197218628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 00:51 schreef damsco het volgende:
Ik heb haar boek gelezen en geloof haar wel. Veel dingen van opgestoken ook. Tegenwoordig werk ik als consultant bij Centric.
Welk boek?
Ik vraag dit voor een vriend,
pi_197218679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 01:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Welk boek?
Ik vraag dit voor een vriend,
  dinsdag 5 januari 2021 @ 07:22:25 #68
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197219399
:o
  dinsdag 5 januari 2021 @ 08:36:20 #69
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_197219712
Nu nog een relletje waarbij Rian eruit wordt geflikkert. Zo sappig mogelijk graag :D
With love :*
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:02:09 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197219862
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:36 schreef girlnextdoor. het volgende:
Nu nog een relletje waarbij Rian eruit wordt geflikkert. Zo sappig mogelijk graag :D
:D
Ja idd, daar is het wel tijd voor, deze ellende duurt inmiddels al ruim 2 jaar :{

Wel jammer dat Sanderink niet doorheeft dat ze hem met die rechercheur bedonderd heeft.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197219894
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:36 schreef girlnextdoor. het volgende:
Nu nog een relletje waarbij Rian eruit wordt geflikkert. Zo sappig mogelijk graag :D
Inderdaad. Nu Sanderink terug is getreden brengt dat wat rust in de tent, maar zolang die complete lunatic 8)7 daar nog invloed heeft, is het nog niet afgelopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:07:57 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197221306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Inderdaad. Nu Sanderink terug is getreden brengt dat wat rust in de tent, maar zolang die complete lunatic 8)7 daar nog invloed heeft, is het nog niet afgelopen.
Ze heeft daar (bij Centric) geen invloed, ze heeft invloed op Sanderink.
Dus vooralsnog lijkt het met zijn terugtreden de goede kant op te gaan.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:52:08 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197224372
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:36 schreef girlnextdoor. het volgende:
Nu nog een relletje waarbij Rian eruit wordt geflikkert. Zo sappig mogelijk graag :D
Die heeft waarsch. ook al de codes voor internetbankieren van Sanderink en is stiekem zijn miljoenen aan het doorsluizen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:56:20 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197224483
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die heeft waarsch. ook al de codes voor internetbankieren van Sanderink en is stiekem zijn miljoenen aan het doorsluizen.
Naar een rekening die ze geopend heeft met een bedrijfsnaam die naar Brigitte van Egten verwijst, om op die manier de vermoorde onschuld richting Sanderink te blijven spelen :+
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197224614
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die heeft waarsch. ook al de codes voor internetbankieren van Sanderink en is stiekem zijn miljoenen aan het doorsluizen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Naar een rekening die ze geopend heeft met een bedrijfsnaam die naar Brigitte van Egten verwijst, om op die manier de vermoorde onschuld richting Sanderink te blijven spelen :+
Heet n van jullie toevallig Rian? :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:03:34 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197224660
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:01 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Heet n van jullie toevallig Rian? :D
Ik iig niet en ik denk niet dat ze haar strategie hier uit de doeken zou doen, dus dat sluit Semtex ook wel uit :D
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197224885
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:02 schreef Leandra het volgende:
Wel jammer dat Sanderink niet doorheeft dat ze hem met die rechercheur bedonderd heeft.
Die contacten met die rechercheur ('Ries' genoemd) zijn vermoedelijk de reden geweest dat ze contact kreeg met Sanderink.
ze had al ministens vanaf 2015 contact met die digitaal rechercheur (Tubantia heeft veel communicatie met en over die 'Ries' en deels zelfs mails van hem die aan haar geschreven zouden zijn .. overigens blijkt daar hooguit een zekere 'werk-relatie, met kennelijk ook een 'persoonlijke' omgang, maar geen enkele reden dat ook een verdere 'sexuele' relatie bestond... dat de politie uiteindelijk officieel bevestigde dat de 'relatie' beeindigt werd, was bedoeld om duidelijk te maken dat de twee geen contact meer (mochten) hebben)

Sanderink zat toen net in de problemen wegens een FIOD onderzoek naar fraude bij Strukton.. en van Rijbroek is bekend dat ze bij twee anderen bedrijven opschepte over haar contacten met die digitale rechercheur bij de politie oost-brabant die haar inzicht zou kunnen geven in geheime aktes van de FIOD/ECD of nationale recherche...

dat was voor die rechercheur uiteindelijk grond om een intern onderzoek naar hem te doen, maar nooit kon bewezen worden dat Rijbroek ook daadwerkelijk ooit toegang tot geheime informatie gehad heeft...
maar er is vermoedelijk wel een reden dat ze initieel bij Sanderink binnenkwam als iemand die hem kon 'helpen' met dat FIOD onderzoek.

Uit die andere bedrijven is ook bekend dat als ze eenmaal binnen was ze vaak intern mensen tegen elkaar uit ging spelen en beschuldigingen ging doen en dat heeft ze daarna ook bij Sanderink gedaan, specifieke jegens Van Egten, met wie de relatie tussen haar en Sanderink al voorheen al verbroken was
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:26:29 #78
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197225152
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik iig niet en ik denk niet dat ze haar strategie hier uit de doeken zou doen, dus dat sluit Semtex ook wel uit :D
Ik zou dat wel heel erg "des rians" vinden. Mevr. Ik ben superspion uberhaxh0r, etc. :D .
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 14:38:22 #79
269689 crew  Viv
pi_197225439
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik zou dat wel heel erg "des rians" vinden. Mevr. Ik ben superspion uberhaxh0r, etc. :D .
Het lijkt me serieus wel jammer dat als je cht zo'n spectaculaire baan hebt, je daar nooit over mag vertellen op een feestje of zo. Laat staan bij Nieuwsuur. :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:39:36 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197225465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:01 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Heet n van jullie toevallig Rian? :D
Als dat zo was, had ik nu iig al 1 keer het woord blockchain laten vallen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 januari 2021 @ 14:43:02 #81
269689 crew  Viv
pi_197225535
Ik moest ineens denken aan deze scne in The Lord of the Rings, je kan zelf wel bedenken wie dan Rian is en wie Sanderink. :P



[ Bericht 19% gewijzigd door Viv op 05-01-2021 14:49:03 ]
  dinsdag 5 januari 2021 @ 14:46:24 #82
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197225607
Mooie toevoeging voor de OP:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197225867
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze heeft daar (bij Centric) geen invloed, ze heeft invloed op Sanderink.
Dus vooralsnog lijkt het met zijn terugtreden de goede kant op te gaan.
Dat vraag ik me af. Ze zou een belangrijke rol gaan spelen bij de nieuw op te richten cyber securitytak van Centric. Daar was niet alleen Sanderink bij betrokken, maar ook n van (niet opgestapte) de topmanagers van Centric wilde dat. Volgens mij is die tak er echter nog steeds niet, terwijl ik meen dat het plan was om die in 2019 operationeel te hebben - kan dus zijn dat dat plan inmiddels gesneuveld is.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:57:32 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197228569
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als dat zo was, had ik nu iig al 1 keer het woord blockchain laten vallen :P
Smartblockchain, niet zomaar een blockchain :7
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:01:23 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197228674
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Smartblockchain, niet zomaar een blockchain :7
Je hebt gelijk.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197229000
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
Mooie toevoeging voor de OP:
[ afbeelding ]
Dat mondje... Ik snap wel wat die oude bok in haar ziet. Zal wel de tijd van zijn leven hebben met deze Milf die helaas gek als een deur is. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 17:19:24 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197229066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat mondje... Ik snap wel wat die oude bok in haar ziet. Zal wel de tijd van zijn leven hebben met deze Milf die helaas gek als een deur is. :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197229099
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef Viv het volgende:
Ik moest ineens denken aan deze scne in The Lord of the Rings, je kan zelf wel bedenken wie dan Rian is en wie Sanderink. :P

[ afbeelding ]
Inderdaad ja _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:30:30 #89
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_197234671
https://fd.nl/ondernemen/(...)er-gewoon-op-kantoor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 95% gewijzigd door kloon_bassie op 05-01-2021 21:38:22 ]
pi_197418616
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 14:38 schreef Viv het volgende:

[..]

Het lijkt me serieus wel jammer dat als je cht zo'n spectaculaire baan hebt, je daar nooit over mag vertellen op een feestje of zo. Laat staan bij Nieuwsuur. :D
Tja de term blockchain is nogal een hype zonder te weten wat het precies is :')
pi_198286624
En daar is de plicht tot rectificatie :D

https://www.rtvoost.nl/ni(...)over-smaad-en-laster

quote:
"Beste lezer, Als eigenaar van onder meer Strukton, Centric, DSS en Wagner heb ik mijn ex-partner, mevrouw (gentimeerde) , herhaaldelijk, in kleine kring en in publiek beschuldigd van: -het plegen van fraude, het weg sluizen van geld en het stelen van geld bij de bedrijven van DSS Service B.V., DSS B.V, Wagner Solar GmbH en Wagner Solar Gambia Ltd.; -het veroorzaken van de FIOD inval bij mijn bedrijf Strukton. Er bestaat geen bewijs voor mijn beschuldigingen. Het gerechtshof Arnhem Leeuwarden heeft mij bij arrest van 2 maart 2021 bevolen deze rectificatie te plaatsen. (appellant)
" Aan de rectificaties worden duidelijke voorwaarden gesteld. Ze moeten een maand blijven staan en ze mogen niet van commentaar worden voorzien door Sanderink n ze mogen niet weg te klikken zijn."

o|O
  dinsdag 2 maart 2021 @ 17:00:27 #92
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198287491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:05 schreef r_one het volgende:
En daar is de plicht tot rectificatie :D

https://www.rtvoost.nl/ni(...)over-smaad-en-laster
[..]

" Aan de rectificaties worden duidelijke voorwaarden gesteld. Ze moeten een maand blijven staan en ze mogen niet van commentaar worden voorzien door Sanderink n ze mogen niet weg te klikken zijn."

o|O
_O- _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 23:16:16 #93
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_198295394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:05 schreef r_one het volgende:
En daar is de plicht tot rectificatie :D

https://www.rtvoost.nl/ni(...)over-smaad-en-laster
[..]

" Aan de rectificaties worden duidelijke voorwaarden gesteld. Ze moeten een maand blijven staan en ze mogen niet van commentaar worden voorzien door Sanderink n ze mogen niet weg te klikken zijn."

o|O
Websites zijn nog niet gepdatet. Ben benieuwd...
pi_198305243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:16 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Websites zijn nog niet gepdatet. Ben benieuwd...
Sanderink kennende zou het me niet verbazen als hij ook dit bevel tot rectificatie aan z'n laars lapt.

Aan de andere kant ... Sanderink heeft, volgens het arrest, twee weken (na het betekenen) de tijd om gevolg te geven aan het bevel.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2021:1808

[ Bericht 22% gewijzigd door r_one op 03-03-2021 18:15:26 ]
  woensdag 3 maart 2021 @ 18:46:49 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198305832
Dat zal dan wel 16 maart worden.

Hoewel dat waarschijnlijk dom is, want nu is het toch wel in het nieuws en zou het plaatsen van de rectificatie geen nieuw nieuws opleveren, terwijl dat over 2 weken wel zo is.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198307138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 18:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Sanderink kennende zou het me niet verbazen als hij ook dit bevel tot rectificatie aan z'n laars lapt.

Aan de andere kant ... Sanderink heeft, volgens het arrest, twee weken (na het betekenen) de tijd om gevolg te geven aan het bevel.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2021:1808
De hoogte van de dwangsommen loopt ook steeds verder op. Als hij blijft weigeren om te rectificeren kunnen de kosten uiteindelijk 5 miljoen euro bedragen. Dat moet zelfs voor hem een bedrag zijn waarbij je toch op z'n minst gaat twijfelen hoe belangrijk je principes zijn.
pi_198307411
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb wel eens met wat mensen van Centric gewerkt en die werden inderaad vrij hilarisch onderbetaald.
Wij hadden laatst een sollicitant (Centric) en die had serieus goede papieren en de juiste ervaring.
Die vroeg een loon (zeker hoger dan wat die had) waarvan ik van binnen hard moest lachen want normaal zitten we 1000,- hoger in die functie.
Vakman pur sang
pi_198307676
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wij hadden laatst een sollicitant (Centric) en die had serieus goede papieren en de juiste ervaring.
Die vroeg een loon (zeker hoger dan wat die had) waarvan ik van binnen hard moest lachen want normaal zitten we 1000,- hoger in die functie.
Ja ik werkte bijvoorbeeld met iemand met vergelijkbare ervaring die ongeveer 1700 euro per maand lager zat dan ik en ook nauwelijks loongroei had. Toen ik hem vertelde dat ik wel fors hoger zat, heeft hij toch vrij snel een overstap gemaakt. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198307772
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ontslagvergoedingen

Zijn ex van Egten krijgt ook geen schadevergoeding.
Dit is roddel en achterklap maar die seks met Gambianen waarvan hij haar beschuldigd geloof ik ook nog.
Zij was directrice van DSS en ging regelmatig naar Gambia om daar een dochteronderneming te starten.
Dat zaakje stinkt natuurlijk ook. Gambia off all places. _O-
Vakman pur sang
pi_198308400
Dit nijgt ook wel naar echte fraude door van Egten:
https://www.destentor.nl/(...)nderink-br~a04c2174/
Of een valstrik door Rijbroek opgezet. (Maar dat is nogal wat zeg..)
Vakman pur sang
pi_198308690
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zaakje stinkt natuurlijk ook. Gambia off all places.
Bekende plek voor oude wijven om uitgewoond te worden door grote negers.

Barst er bijv van de Engelse 50-plussers

https://inews.co.uk/cultu(...)m-seyi-rhodes-664083

quote:
Back in 2007 The Gambia was becoming known as a tourist destination for Brits looking for cheap holidays with guaranteed winter sun. Nobody told me the other bit: The Gambia is a place where an older white woman could easily have sex with a young black man, as long as she showers him with gifts and money. It’s a sex tourism destination, but this time, for women.
pi_198312636
Gambia is geen rare locatie om heen te gaan met een bedrijf in zonnepanelen. Er zijn heel veel van dergelijke bedrijven die zich richten op Afrikaanse landen. Er is daar - zeker op het platteland - nou eenmaal geen netwerk, waar je simpelweg op aan kunt sluiten. Men zit daar 's avonds dus in het donker, dan wel met een stinkgenerator. Met een zonnepaneel op je dak kun je een tv nemen en heb je 's avonds licht, zodat je kinderen huiswerk kunnen maken, etc. Vaak wordt het op afbetaling aangeboden. Wanneer mensen netjes afbetalen komen ze in aanmerking voor een tweede paneel, zodat ze bijv. ook een koelkast kunnen nemen.
pi_198313324
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-ontslagvergoedingen

Zijn ex van Egten krijgt ook geen schadevergoeding.
Dit is roddel en achterklap maar die seks met Gambianen waarvan hij haar beschuldigd geloof ik ook nog.
Zij was directrice van DSS en ging regelmatig naar Gambia om daar een dochteronderneming te starten.
Dat zaakje stinkt natuurlijk ook. Gambia off all places. _O-
Hoezo “ook geen”?

Dit gaat over ontslagvergoeding (en die krijgt ze wel, deels, behoorlijk gematigd, niet de 1.3 miljoen die ze geeist heeft). Dat is heel wat anders dan de dwangsommen (waarvan de rechter nu dus bepaald heeft dat Van Egten daar volledig recht op heeft).

Appels, peren, en een onjuiste conclusie.
pi_198313331
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit nijgt ook wel naar echte fraude door van Egten:
https://www.destentor.nl/(...)nderink-br~a04c2174/
Of een valstrik door Rijbroek opgezet. (Maar dat is nogal wat zeg..)
Al lang en breed achterhaalde veronderstellingen en stuk voor stuk onbewezen aantijgingen, juist de basis voor het nu net uitgesproken bevel tot rectificatie. Meerdere rechters hebben die onzin al finaal afgeschoten.

Kortom, waarheidsgehalte: 0,0!

Puur een loer van Sanderink / Van Rijbroek. Er “nijgt” helemaal niks. Ja, het is idd nogal wat zeg.
pi_198313347
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 19:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De hoogte van de dwangsommen loopt ook steeds verder op. Als hij blijft weigeren om te rectificeren kunnen de kosten uiteindelijk 5 miljoen euro bedragen. Dat moet zelfs voor hem een bedrag zijn waarbij je toch op z'n minst gaat twijfelen hoe belangrijk je principes zijn.
Van 5 miljoen wordt hij niet warm of koud. Dat is nog geen 1% van zijn vermogen.

quote:
Voorzitter van het hof raadsheer Ter Veer zei het als volgt donderdag: „Een uitspraak van ons zal deze strijd niet beslechten. Een verbod blijkt bij de heer Sanderink niet te werken. Het verergert de zaak waarschijnlijk alleen maar, omdat het weer leidt tot nieuwe procedures.”

Daarmee gaf ze impliciet toe dat als je rijk genoeg bent, je kunt doen waar je zin in hebt. Per overtreding (lees: beschuldiging van z'n ex) moet Sanderink tienduizend euro aftikken. Voor iemand met een vermogen van ruim 500 miljoen dus goed te betalen, vooral als je gewend bent te zeggen wat je wilt.

Sanderink zelf riep het vorig jaar al letterlijk tegen zijn ex: „Ik heb diepere zakken dan jij.”
https://www.rtvoost.nl/ni(...)meer-voor-hem-werken
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:44:27 #106
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198314344
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Van 5 miljoen wordt hij niet warm of koud. Dat is nog geen 1% van zijn vermogen.
[..]

https://www.rtvoost.nl/ni(...)meer-voor-hem-werken
Voor echt rijke figuren werkt alleen strafrecht. Poosje in een gevangenis zou aardig louterend werken gok ik.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:48:36 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198314402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Voor echt rijke figuren werkt alleen strafrecht. Poosje in een gevangenis zou aardig louterend werken gok ik.
Klopt, in dit geval is het echter wel zo'n kniepert, die zo vies is van geld over de balk smijten dat het waarschijnlijk wel een beetje zeer doet.

Niet omdat het invloed heeft op zijn vermogen, maar omdat hij niet kan handelen dat het niets oplevert.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:55:57 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198314542
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit nijgt ook wel naar echte fraude door van Egten:
https://www.destentor.nl/(...)nderink-br~a04c2174/
Of een valstrik door Rijbroek opgezet. (Maar dat is nogal wat zeg..)
Mooi plaatje voor de OP O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198319645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Van 5 miljoen wordt hij niet warm of koud. Dat is nog geen 1% van zijn vermogen.
[..]

https://www.rtvoost.nl/ni(...)meer-voor-hem-werken
Ik vraag het me af. Ten eerste wil dat vermogen niet zeggen dat hij zomaar 5 miljoen kan ophoesten. Dat vermogen komt grotendeels doordat hij eigenaar van zijn bedrijven is en dat eigendom is waarschijnlijk niet snel even te gelde te maken. Bovendien zal hij geen mede-eigenaar naast zich willen.

Ten tweede staat hij bekend als een sober levende, zuinige man. Vijf miljoen ophoesten zal dan toch wel pijn doen. Ten derde heeft Van Egten volgens mij al eens beslag laten leggen (of dat geprobeerd) op zijn bedrijven, om betaling van dwangsommen af te dwingen. Ook dat is een scenario wat hem zeker niet aan zal staan.
pi_198320123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Ten eerste wil dat vermogen niet zeggen dat hij zomaar 5 miljoen kan ophoesten. Dat vermogen komt grotendeels doordat hij eigenaar van zijn bedrijven is en dat eigendom is waarschijnlijk niet snel even te gelde te maken. Bovendien zal hij geen mede-eigenaar naast zich willen.

Ten tweede staat hij bekend als een sober levende, zuinige man. Vijf miljoen ophoesten zal dan toch wel pijn doen. Ten derde heeft Van Egten volgens mij al eens beslag laten leggen (of dat geprobeerd) op zijn bedrijven, om betaling van dwangsommen af te dwingen. Ook dat is een scenario wat hem zeker niet aan zal staan.
Hij zal echt wel ruim voldoende liquide middelen (zijn “zakken”) hebben om 5 miljoen op tafel te krijgen; met het grootste gemak betaalt hij advocaat na advocaat, puur om geen bakzeil te willen halen. Er zal nog wel heel wat water naar zee moeten stromen voordat hij ook daadwerkelijk 5 miljoen aftikt, dat zal wel weer niet zonder slag of stoot (lees: procedures) gaan, dat heeft hij min of meer ook aangekondigd.

Dat hij meer en meer getergd wordt, doordat hij de ene na de andere rechtszaak over de dwangsommen verliest, is wel duidelijk. Hij legt de schuld dan ook neer bij de rechtspraak en de media, hem treft geen blaam. Dus procedeert hij dr.

Dat hij er voor zichzelf een sobere levensstijl op na houdt, staat daar buiten. Er is hem alles aan gelegen om Van Egten kapot te procederen.
pi_198327125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 05:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Al lang en breed achterhaalde veronderstellingen en stuk voor stuk onbewezen aantijgingen, juist de basis voor het nu net uitgesproken bevel tot rectificatie. Meerdere rechters hebben die onzin al finaal afgeschoten.

Kortom, waarheidsgehalte: 0,0!

Puur een loer van Sanderink / Van Rijbroek. Er “nijgt” helemaal niks. Ja, het is idd nogal wat zeg.
Ja dat klopt ook wel.
Maar de fraude door Sanderink is ook niet bewezen. Iig vond ik het qua soapgehalte een mooi verhaal om nog eens aan te halen. :P
Vakman pur sang
pi_198335794
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar de fraude door Sanderink is ook niet bewezen.
Wat voor fraude zou Sanderink dan gepleegd hebben?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 5 maart 2021 @ 12:59:53 #113
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198335878
Ik weet nog dat ik ooit op een 'jaren '20' personeelsfeestje van Centric kwam aanrijden in een limo met een collega en dat Sanderink uit zijn 30 jaar oude volvo stapte en vol afschuw stond te kijken naar onze aankomst.
Was een mooie dag wel.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
pi_198465111
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:16 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Websites zijn nog niet gepdatet. Ben benieuwd...
Nu wel! :Y

Sanderink heeft toch maar eieren voor z'n geld gekozen :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.tubantia.nl/e(...)een-bewijs~a9188ab4/
pi_198465313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Nu wel! :Y

Sanderink heeft toch maar eieren voor z'n geld gekozen :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.tubantia.nl/e(...)een-bewijs~a9188ab4/
Zei ik toch? Die 5 miljoen was kennelijk toch wel bezwaarlijk.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:02:38 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198467176
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Nu wel! :Y

Sanderink heeft toch maar eieren voor z'n geld gekozen :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.tubantia.nl/e(...)een-bewijs~a9188ab4/
Oh, dat is toch 4 dagen eerder dan ik verwacht had.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201642589
Gerard Sanderink terug als ceo Strukton na definitief vertrek Erik Hermsen

In het kort
• Erik Hermsen vertrekt bij bouwbedrijf Strukton en wordt opgevolgd door eigenaar Gerard Sanderink.
• De opvolging is opmerkelijk, want Sanderink trad begin dit jaar juist af, vanwege onrust rond zijn persoon.
• Een ondernemingsrechtadvocaat noemt de situatie 'kolderiek', volgens de voorzitter van de raad van commissarissen zijn 'er een heleboel dingen' veranderd.

quote:
Erik Hermsen is definitief teruggetreden als topman van bouwbedrijf Strukton. Hij wordt opgevolgd door eigenaar Gerard Sanderink (73), die hem de afgelopen tijd al tijdelijk verving. Dat Sanderink opnieuw de macht grijpt is opmerkelijk, want begin dit jaar beloofde de omstreden ondernemer juist een stap terug te doen.

'Dit is kolderiek', zegt ondernemingsrechtadvocaat Marnix Holtzer van DLA Piper. 'Van de raad van commissarissen had veel meer verwacht mogen worden. Deze situatie is niet uit te leggen. Het toont de gebrekkige governance bij moederbedrijf Oranjewoud.'

Beslaglegging als dieptepunt
Sanderink, tevens eigenaar van IT-bedrijf Centric, trad in januari terug als topman van zowel Strukton als moederbedrijf Oranjewoud. De ondernemer was door een slepend conflict met zijn ex-vriendin namelijk in een grote reeks rechtszaken beland en trok daarin ook zijn bedrijven mee. Zo plaatste hij beschuldigingen over zijn ex op de website van Strukton, hetgeen hij later van de rechter moest rectificeren.

Dieptepunt vormde een bewijsbeslaglegging op het hoofdkantoor van Strukton eind vorig jaar. Sanderink zou tijdens deze beslaglegging bewijs hebben hebben vernietigd door zijn telefoon op afstand te laten wissen. Op dit delict staat maximaal vier jaar gevangenisstraf. 'Wat hier gebeurt kan echt niet', zei Herman Spenkelink, voorzitter van de raad van commissarissen bij Oranjewoud, hierover destijds. Enkele dagen later, begin dit jaar, trad Sanderink af. Naar eigen zeggen om de rust rond zijn bedrijven te laten terugkeren en onder druk van opdrachtgevers.

Ziek na gesprek met Sanderink
Maar inmiddels is Sanderink weer terug op zijn positie als topman bij zowel het beursgenoteerde Oranjewoud als dochterbedrijf Strukton. 'Toch zijn er een heleboel dingen veranderd', zegt Spenkelink nu. 'Maar daar kan ik op dit moment verder niet op ingaan.'

Naar de exacte reden van het vertrek van Hermsen is het gissen. Afgelopen juni zou Hermsen op non-actief' zijn gesteld. De inmiddels ex-ceo had zich ziek gemeld 'na een gesprek met Sanderink', liet een woerdvoerder destijds weten. Dat Sanderink in conflict raakt met zijn hooggeplaatsten is niet uniek. Eerder traden bijvoorbeeld al verschillende bestuurders van zijn IT-bedrijf Centric af.

Een woordvoerder van Strukton laat weten hier verder niet op in te kunnen gaan. 'Hermsen heeft heel veel voor ons bedrijf betekend. Veel meer dan dat kan ik niet zeggen.'

Hermsen zelf laat desgevraagd weten toe te zijn aan een nieuwe stap in zijn carrire. Hij denkt daarbij aan commissariaten en het opleiden van jongere mensen. De ceo was 22 jaar in dienst van Strukton waar hij zich opwerkte tot ceo. Daarvoor werkte hij 15 jaar bij accountantskantoor PwC.

Weer winstgevend
Ondertussen kampt Strukton, een van de grootste bouwbedrijven van Nederland, met verschillende problemen. Meest in het oog springend is een inval van de fiscale opsporingsdienst Fiod, die het bedrijf ervan verdenkt steekpenningen te hebben betaald bij een metroproject in Saoedi-Arabi.

Over 2019 boekte Strukton een verlies van 19,7 mln. Ook in 2020 werd verlies geleden, maar het bedrijf beschikt nog niet over een goedgekeurde jaarrekening over dit jaar. In de eerste helft van dit jaar heeft Strukton wel weer winst gemaakt, laat een woordvoerder weten.

Gerard Sanderink is al een tijd bezig om Oranjewoud, waarvan hij zo'n 98% van de aandelen bezit, van de beurs te halen. Het uitkopen van de minderheidsaandeelhouders zou volgens plan verlopen, liet Oranjewoud onlangs weten.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)vertrek-erik-hermsen
pi_201642715
The gift that just keeps on giving.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:00:30 #119
269689 crew  Viv
pi_201642718
Ah, weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan deze soap. O+
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:54:18 #120
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_201643191
Heerlak, hebben we weer wat goed leesvoer in de donkere maanden _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:56:52 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_201643219
Ik vroeg me een paar dagen geleden nog af hoe het met deze situatie is. Bedankt voor de update @Nober ^O^
Spoilers!
pi_201643231
Als je dit als script aan zou leveren bij GTST dan zouden ze het zelfs daar waarschijnlijk te debiel voor woorden vinden
pi_201643359
Niks veranderd dus, of denken we dat Sanderink eindelijk het licht heeft gezien?
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:30:44 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201644824
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Niks veranderd dus, of denken we dat Sanderink eindelijk het licht heeft gezien?
Nee, als hij het licht had gezien dan had hij dit juist niet gedaan.
Daarbij zou hij dan geen ruzie hebben gekregen met Hermsen, want diens ziekmelding was het gevolg daarvan.

Ik gok dat Hermsen het gesneer over van Egten zat was, want die wist natuurlijk ook best dat ze prima functioneerde en dat die FIOD-inval niet kwam door haar gesprekken met de AIVD... diezelfde AIVD waar ze door de beschuldigingen van Sanderink zelf naartoe gejaagd was.

Als RvR dat AIVD lulverhaal over van Egten niet had opgehangen bij Sanderink was van Egten nooit met de AUVD gaan praten, dus hoe je het ook wendt of keert; eigen schuld.
Even los van het feit dat ik niet denk dat die FIOD-inval iets met die AIVD-gesprekken te maken heeft.

RvR is dus de oorzaak van de gesprekken tussen van Egten en de AIVD, dan mag Sanderink zelf over de gevolgen daarvan nadenken.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:56:57 #125
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201645141
Wauw... just wauw :D .
Iedereen dus aandelen Oranjewoud dumpen :P .
Of is het val van de beurs getrokken?
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:27:42 #126
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201645499
Wie werkt uberhaupt nog bij zo'n bedrijf? Ik bedoel, als mijn werktgever persoonlijke excuses moet gaan maken op het intranet ben ik weg.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:51:29 #127
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201645902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 12:56 schreef bleiblei het volgende:
Wauw... just wauw :D .
Iedereen dus aandelen Oranjewoud dumpen :P .
Of is het val van de beurs getrokken?
Er is openbaar geen aandeel van te koop. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201646018
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Er is openbaar geen aandeel van te koop. :)
Staat gewoon nog op de beurs. Freefloat van drie keer niks, maar je kn handelen. Al ging Sanderink de rest wel uitkopen, maar hoe het daarmee staat weet ik niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201648517
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:46 schreef Nober het volgende:
Gerard Sanderink terug als ceo Strukton na definitief vertrek Erik Hermsen

In het kort
• Erik Hermsen vertrekt bij bouwbedrijf Strukton en wordt opgevolgd door eigenaar Gerard Sanderink.
• De opvolging is opmerkelijk, want Sanderink trad begin dit jaar juist af, vanwege onrust rond zijn persoon.
• Een ondernemingsrechtadvocaat noemt de situatie 'kolderiek', volgens de voorzitter van de raad van commissarissen zijn 'er een heleboel dingen' veranderd.
[..]

Je verwacht het niet he :')
pi_201659092
Je zult er maar werken, onder zo'n seniele CEO
Alius aliud dicit
pi_201659604
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:52 schreef Mrmime het volgende:
Je zult er maar werken, onder zo'n seniele CEO
Dat doen er volgens mij steeds minder. Afgelopen jaar heeft Centric best wat leegloop gehad naar mijn idee.
  vrijdag 26 november 2021 @ 10:26:01 #132
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202346743
And the gate continues..

ICT-ondernemer Sanderink moet zijn ex 2 miljoen euro betalen

Eigenaar Gerard Sanderink van automatiseringsbedrijf Centric moet zijn ex-vriendin Brigitte van Egten bijna 2 miljoen euro aan verbeurde dwangsommen betalen. "Hopelijk brengt dit Sanderink tot een halt", aldus de advocaat van zijn ex.

Sanderink werd vandaag door de voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag veroordeeld tot de betaling, in een uitspraak die nog niet openbaar is gemaakt.

De topman en eigenaar van bedrijven als Centric, ingenieursbureau Antea en bouwbedrijf Strukton is al jaren verwikkeld in een strijd met zijn ex-vriendin, waarbij hij haar in het openbaar van de wildste dingen beschuldigde. Zo zou zij betrokken zijn bij fraude en activiteiten in de porno-industrie.

Dwangsommen opgelegd
Afgelopen jaren verloor Sanderink een trits rechtszaken, waarbij hem dwangsommen werden opgelegd. Die zouden er voor moeten zorgen dat hij zich zou houden aan de voorschriften van de rechters. Maar de ondernemer trok zich daar niets van aan.

Eerder moest Sanderink daarom al 840.000 euro aan dwangsommen betalen. Afgelopen september blijkt Van Egten nog eens voor 4,6 miljoen aan dwangsommen te hebben opgeist. Daarbij liet zij ook beslag leggen op aandelen en onroerend goed.

Naar de rechter
Sanderink stapte vervolgens naar de rechter, waar hij eiste dat Van Egten haar pogingen tot verzilvering van de dwangsommen zou staken. Volgens de ondernemer loopt er nog een mediation en een onderzoek, waardoor het geld niet geclaimd zou mogen worden.

De Haagse voorzieningenrechter blijkt daar anders over te denken. Die oordeelde vandaag dat Sanderink 1,96 miljoen euro aan dwangsommen moet betalen.

Daarvan is een bedrag van n miljoen euro het gevolg van het wissen van bewijsmateriaal uit zijn telefoon. Nog eens 600.000 euro moet de ondernemer betalen omdat hij een rapport over zijn ex verspreidde dat hij niet eens meer in bezit had mogen hebben.

Bizarre beschuldigingen
Van Egtens advocaat Paul Tjiam van Simmons & Simmons laat weten tevreden te zijn met de uitspraak.

"Sanderink heeft bewijs vernietigd en mijn clinte onophoudelijk beschuldigd van de meest bizarre zaken. Dat heeft een prijs. Naar mijn weten is dit in Nederland het hoogste bedrag aan dwangsommen dat ooit in een civiele procedure door een natuurlijke persoon moet worden betaald. Hopelijk brengt dit Sanderink tot een halt."

Sanderinks advocaat Paul Acda kon vanmiddag nog geen commentaar op de uitspraak geven. "Ik ben daarover nog in overleg met de heer Sanderink. Wij willen dat zorgvuldig doen, om te voorkomen dat dit leidt tot nieuwe verwijten in de lopende mediation."
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_202348190
Prima, pluk hem maar helemaal kaal.
  vrijdag 26 november 2021 @ 16:50:42 #134
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202352034
Intussen, ter uwer vermaak, de Rian van Rijbot: https://twitter.com/rianvanrijbot
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_202352176
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:50 schreef SEMTEX het volgende:
Intussen, ter uwer vermaak, de Rian van Rijbot: https://twitter.com/rianvanrijbot
_O-

Waar vond je dat artikel vanochtend?
Spoilers!
  vrijdag 26 november 2021 @ 17:15:06 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202352387
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O-

Waar vond je dat artikel vanochtend?
Artikel komt bij RTL Nieuws vandaan:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ommen-2-miljoen-euro

Tubantia publiceerde er ook over:
https://www.tubantia.nl/e(...)en-miljoen~af33056d/
pi_202357468
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 17:15 schreef freako het volgende:

[..]
Artikel komt bij RTL Nieuws vandaan:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ommen-2-miljoen-euro

Tubantia publiceerde er ook over:
https://www.tubantia.nl/e(...)en-miljoen~af33056d/
Doorgaans is Tubantia de eerste, die zitten er bovenop. Vindt Sanderink ook he-le-maal niet leuk :')
pi_202358146
Omdat Sanderink zo vaak weigerde te betalen heeft Van Egten nu wel maatregelen genomen. Ze heeft beslag laten leggen op de aandelen van zijn bedrijven en op onroerend goed van Sanderink. Betaalt hij nu weer niet, dan mag ze die laten veilen en zich uit de opbrengst laten uitbetalen. Dat zou betekenen dat Sanderink zijn bedrijven in elk geval deels kwijtraakt. Sanderink eiste in deze zaak nog dat het beslag op zijn eigendommen zou worden opgeheven, maar dat wees de rechter af.

https://www.tubantia.nl/e(...)en-miljoen~af33056d/

:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202458471
Brigitte van Egten verklaart oorlog aan advocaten van ex Gerard Sanderink na reeks belastende mails

ENSCHEDE/AMSTERDAM - Gerard Sanderinks ex-vriendin Brigitte van Egten heeft de oorlog verklaard aan diens voormalige advocatenteam. De Enschedese deed dat nadat ze tientallen belastende mails in handen kreeg, waaruit blijkt dat deze raadslieden opmerkelijke opvattingen hebben over een eerlijke rechtsgang.

Van Egten liet vorig jaar december door een deurwaarder beslag leggen op Sanderinks mailbox. Bij die gelegenheid verzette de Twentse zakenman zich heftig: hij bedreigde de hulpofficier van justitie en zorgde ervoor dat bewijsmateriaal op zijn iPhone werd gewist. Maar hij kon niet voorkomen dat zijn Strukton-mailbox in beslag werd genomen. En die blijkt nu explosief materiaal te bevatten, dat belastend is voor Sanderinks - inmiddels ontslagen - advocatenteam.

Vertrouwelijk
In principe is correspondentie tussen advocaten en hun clinten vertrouwelijk. Maar veel van de mails tussen Sanderink en zijn advocaten bleven helemaal niet vertrouwelijk: ze werden namelijk in cc’s kwistig gedeeld met topmensen van Sanderinks bedrijven Centric, Strukton en DSS en met Mamomo, het bedrijf van Sanderinks nieuwe vriendin Rian van Rijbroek. Die cc-mails vallen volgens Van Egten en haar advocaat Paul Tjiam van kantoor Simmons en Simmons niet onder de geheimhouding die tussen partijen is afgesproken.

Opjagen en kapot maken
Die mails vormen nu de basis voor pittige tuchtklachten tegen Sanderinks advocaten. Op 13 december aanstaande wordt de eerste zaak behandeld, tegen advocaat-onderzoeker Aldo Verbruggen van het Amsterdamse kantoor Lumen Lawyers. Maar ook Roeland de Mol, Max Keulaerds en Jan-Willem de Jong van het Haagse kantoor BarentsKrans komen nog aan de beurt. Volgens de Enschedese hebben de vier advocaten ‘bijna een jaar lang naar de pijpen van Sanderink gedanst’. Ze komt tot de conclusie dat ze ‘willens en wetens de gedragsregels hebben geschonden’, met als doel haar ‘op te jagen en kapot te maken’.

De hoofdklacht richt zich tegen de Amsterdamse advocaat Aldo Verbruggen. Hij afficheert zichzelf op de website van zijn bedrijf als ‘specialist op het gebied van interne onderzoeken’ en stelt dat hij ruime ervaring heeft in ‘complexe high-profile zaken’. Zo was hij onder meer de advocaat van oud-minister Gerrit Zalm in de witwaszaak bij ABN Amro. Het was dan ook geen wonder dat Gerard Sanderink deze topper in januari 2020 vroeg om onafhankelijk onderzoek te doen naar Van Egten.

1,5 miljoen
Zoals bekend beschuldigde Sanderink zijn ex toen al ruim een jaar van fraude, diefstal, porno-activiteiten en het veroorzaken van de FIOD-inval bij zijn bedrijf Strukton. Maar bewijs had hij niet, waardoor hij talloze rechtszaken verloor.

De ervaren advocaat-onderzoeker Verbruggen leek de ideale man om het pleit in het voordeel van Gerard Sanderink te beslechten. Sanderink betaalde hem naar eigen zeggen 1,5 miljoen euro voor een gedegen onderzoek. Maar het resultaat viel tegen.

Want in november 2020, nog voordat Verbruggen klaar was met zijn onderzoek, oordeelde het Gerechtshof in Arnhem dat de advocaat-onderzoeker helemaal niet onafhankelijk was. Verbruggen had namelijk al in april zijn voorlopige conclusies ter beschikking gesteld aan de verdediging van Sanderink en hij was bovendien ook de strafrechtadvocaat van Sanderink in de FIOD-zaak bij Strukton. Na die uitspraak diende Van Egten al een tuchtklacht tegen Verbruggen in, maar inmiddels is uit de mails gebleken dat zijn gedrag nog veel laakbaarder was: de gerenommeerde advocaat-onderzoeker overlegde nog voor hij aan zijn klus begon met Sanderink en de andere advocaten wat de gewenste conclusies moesten zijn. Daar zou hij dan vervolgens bewijs bij zoeken.

Vereiste conclusies
Verbruggen nam een eerder onderzoek naar Van Egten als uitgangspunt. Dat was was in 2019 uitgevoerd door de Oekraense directrice van een klein Rotterdams transportbedrijfje, AB Com. Twee rechters oordeelden dat haar rammelende rapport onzorgvuldig was en niet meer mocht worden gebruikt. Maar dat was voor Verbruggen geen beletsel. Op 28 februari 2020 schreef hij aan Sanderink dat hij een eerste versie van zijn onderzoeksrapport al klaar had: „Bij het redigeren van dit rapport hebben we ons hoofdzakelijk gebaseerd op de door AB Com aangeleverde informatie en de aanvullende informatie waarvan jij ons per e-mail voorzag. Om de vereiste conclusies te kunnen trekken is nog aanvullende informatie en enig onderzoek nodig. In de tekst hebben wij steeds aangegeven waar de bewijsvoering gecompleteerd dient te worden.”

Maximaal effect
Sanderinks andere advocaten werkten nauw samen met Verbruggen. Zo schreef Roeland de Mol op 25 februari aan Sanderink: „Aldo (Verbruggen, red.) en ik stemmen nu onderling af welke elementen de rapportage idealiter zou moeten hebben om maximaal effect te hebben in de civiele procedures”. En een week later: „Zoals bekend hadden wij daar eerder vandaag ook overleg met Aldo over. Wij spraken met hem af dat uiterlijk morgen een overzicht beschikbaar komt van de feiten die wij bewezen moeten krijgen om potten te kunnen breken in de verschillende dwangsomprocedures.”

De advocaten bespraken voortdurend de strategie die moest worden gevolgd om Van Egten zo ver in het nauw te drijven dat ze zou instemmen met een schikking. Intussen hield De Mol tegenover rechters vol dat hij en Verbruggen strikt gescheiden opereerden. Zo zei hij bij het Hof in Arnhem: „Mr. Verbruggen en ik hebben ieder een eigen rol. Ik bemoei me niet met zijn onderzoek en procedeer tegen Van Egten. Mr. Verbruggen laat vervolgens geen inmenging in zijn onderzoek toe, doet onderzoek naar de feiten, en doet dus geen onderzoek ‘tegen’ Van Egten.”

Andere werkelijkheid
Maar uit de mails blijkt een andere werkelijkheid. Zo schreef De Mol op 3 maart 2020 aan Sanderink: „Bij dit alles houden wij natuurlijk nauw contact met Aldo en zijn team ten behoeve van zijn onderzoek en het rapport.” Op 24 juni 2020 doet Verbruggen aan Sanderink verslag over een bespreking met De Mol en De Jong: „Daarbij hebben we de verbanden besproken tussen ons onderzoekswerk en het rapport en deze procedures”. Verbruggen geeft aan dat hij zijn BarentsKrans-collega’s zal voorzien van een goed verhaal, dat het bovendien goed zal doen in de media. Hij draagt in de weken daarna nog allerlei suggesties aan voor de pleitnota van De Mol.

Van Egten eist in de komende procedure dat Verbruggen een zware sanctie krijgt opgelegd. Haar advocaat Paul Tjiam zegt: „Ik ben blij dat deze misstand aan het licht is gekomen. Alle adviseurs van Sanderink die zich tegenover mijn clinte gedragsrechtelijk hebben misdragen, komen aan de beurt.”

Reactie Verbruggen
Advocaat Aldo Verbruggen zegt desgevraagd dat hij op de klacht zal reageren bij het Hof van Discipline. „Ik kan en mag over die mails niets zeggen, ik ben gebonden aan mijn verplichting tot geheimhouding. Dat is voor mij bijzonder vervelend, want het betekent dat het voor mij bijna onmogelijk is om me te verweren tegen deze aantijgingen. Ik moet als het ware vechten met mijn armen op mijn rug gebonden. Maar vertrouwelijkheid tussen clint en advocaat is n van de belangrijkste gedragsregels in de advocatuur. Ik vind het dan ook bijzonder pijnlijk dat deze mails nu openbaar zijn geworden, dat had nooit, nooit mogen gebeuren."

Verbruggen bestrijdt overigens dat hij in zijn onderzoek niet onafhankelijk zou zijn geweest. „Ik heb mij nooit gepresenteerd als onafhankelijk onderzoeker, maar als advocaat die in opdracht van een aantal clinten onderzoek doet. Daarbij ben je per definitie partijdig. Maar daarbij moet je wel een zekere onafhankelijkheid als kernwaarde hebben. Sommige partijen interpreteren dat anders, die vinden dat je als onderzoeker volkomen objectief en onafhankelijk moet zijn. Daarmee wordt de advocaat-onderzoeker geframed op een manier die niet bestaat.”

Roeland de Mol wil op dit moment niet reageren op de klachten. „Wij hebben over die klacht verder niet vernomen. Los daarvan kunnen wij geen uitspraken doen over die kwestie en over de wijze waarop de zaak is behandeld, nu wij aan geheimhouding en vertrouwelijkheid zijn gebonden, ook ten opzichte van voormalig clinten.”

https://www.tubantia.nl/e(...)LgcyqGkrYNoUQ8wwOpQY
pi_202460378
Wat een soap :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 4 december 2021 @ 07:42:42 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202460402
Man, man, man.... zo eigenwijs dat je denkt dat je de mailwisseling met je advocaten en "onafhankelijk" onderzoeker wel kunt delen met de top van je bedrijven, en dan ook nog eens als er zulke dingen in staan.
En niemand die hem gemaand heeft dat niet te doen...

Dan moet je je wel heel onaantastbaar wanen, dus die BS die hij via zijn zogenaamde AIVD-bron hoorde heeft hij al die tijd serieus genomen.
Ook toen daar maar geen bewijzen van kwamen.

En dan staan de voormalig advocaten dus straks terecht voor een kwestie betreffende een clint waar ze mee gebroken hebben, en dat zal ook niet voor niets zijn geweest.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202462205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:22 schreef Attitude het volgende:
De hoofdklacht richt zich tegen de Amsterdamse advocaat Aldo Verbruggen. Hij afficheert zichzelf op de website van zijn bedrijf als ‘specialist op het gebied van interne onderzoeken’ en stelt dat hij ruime ervaring heeft in ‘complexe high-profile zaken’. Zo was hij onder meer de advocaat van oud-minister Gerrit Zalm in de witwaszaak bij ABN Amro. Het was dan ook geen wonder dat Gerard Sanderink deze topper in januari 2020 vroeg om onafhankelijk onderzoek te doen naar Van Egten.

Vriendje van Van Rijbroek?
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:20:31 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202464089
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Vriendje van Van Rijbroek?
Neuh, ik denk eerder dat hij ingeschakeld was omdat Sanderink hem al kende van de FIOD-zaak.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202464108
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Neuh, ik denk eerder dat hij ingeschakeld was omdat Sanderink hem al kende van de FIOD-zaak.
Je hebt gelijk, ik haalde Zalm en Vermeend even door elkaar.
  zaterdag 4 december 2021 @ 14:23:49 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202464131
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:22 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, ik haalde Zalm en Vermeend even door elkaar.
Oeh... als er een Vermeend-linkje zou zijn dan was dat wel interessant geweest idd :D
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 december 2021 @ 07:01:42 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202520527
twitter
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_202520554
quote:
6s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:01 schreef SEMTEX het volgende:
[ twitter ]
Why wait 😄


Omstreden vriendin Rian van Rijbroek krijgt greep op bedrijven van Sanderink

ENSCHEDE - De bedrijven Centric en Strukton van de Twentse ondernemer Gerard Sanderink zijn deels in handen van zijn vriendin, Rian van Rijbroek. Alles wijst erop dat zij na Sanderinks dood bestuurder wordt van al zijn bedrijven, zo blijkt uit onderzoek van deze krant.

De invloed van Van Rijbroek (52) op de Twentse zakenman leidde al eerder tot onrust. Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt stelde er vragen over: Sanderinks ict- bedrijf Centric werkt veel voor de Nederlandse overheid, onder meer voor Nederlandse gemeenten, De Nederlandsche Bank en de Sociale Verzekeringsbank. In de systemen van Centric zit privacygevoelige en vertrouwelijke data van vrijwel alle Nederlanders, plus belangrijke financile overheidsinformatie.

Greep op bedrijven
Uit onderzoek blijkt nu dat Van Rijbroek al sinds vorig jaar oktober greep heeft op Sanderinks bedrijven. Ze is toen, samen met commissaris Aike Schoots van Centric, mede-aandeelhouder geworden in de stichting die de aandelen van zijn grootste bedrijven beheert.

De aandelenoverdracht kwam deze week aan het licht na een tuchtklacht van Sanderinks ex-vriendin Brigitte van Egten tegen notaris Robert-Jan Zwaan en kandidaat-notaris Koen van Wijk van het gerenommeerde Haagse advocaten- en notarissen kantoor BarentsKrans. Zij hebben Van Rijbroek geholpen haar nieuwe positie te verkrijgen. Daarbij hebben zij volgens Van Egten alle gedragsregels van het notariaat doelbewust met voeten getreden.


Uit onderzoek van deze krant blijkt dat beide notarissen na de aandelenoverdracht bezig zijn geweest met de opvolging van Sanderink als bestuurder van zijn bedrijvenstichting. Onder hun leiding zijn de stichtingsstatuten gewijzigd: daarbij is bepaald dat bij Sanderinks overlijden of aftreden twee nieuwe bestuurders aantreden. Deze twee worden in de statutenwijziging niet genoemd, maar gezien het moment van de akte, een week nadat Van Rijbroek en Schoots certificaathouder werden, ligt het voor de hand dat het om hen gaat.

Absolute zeggenschap

Echter: Schoots moet volgens de reglementen van het bestuur op 31 december van dit jaar aftreden vanwege zijn leeftijd. Dat zou betekenen dat Van Rijbroek uiteindelijk als enige de absolute zeggenschap krijgt over Sanderinks bedrijvenimperium, waar zo’n 15.000 mensen werken en waar projecten worden uitgevoerd die cruciaal zijn voor de Nederlandse digitale en fysieke infrastructuur.

Notariskantoor BarentsKrans zegt op dit moment vanwege de geheimhoudingsplicht niet te kunnen reageren op de tuchtklacht. Vragen over de nieuwe bestuurders worden ook niet beantwoord.

Dubieus
Sanderinks vriendin Van Rijbroek heeft een dubieuze reputatie: ze staat bekend als een charlatan sinds haar optreden in een uitzending van Nieuwsuur in 2018. Daar deed ze zich voor als cyber-expert; ze zou als hacker voor internationale geheime diensten werken. Maar al tijdens de uitzending viel ze door de mand.

Vervolgens werd ook een boek dat ze had geschreven met oud-staatssecretaris Willem Vermeend uit de handel genomen omdat het vol stond met plagiaat. Onderzoek van deze krant wees daarna uit dat Van Rijbroek in zeker drie bedrijven van welgestelde ondernemers een puinhoop heeft aangericht. Zij pretendeerde daar een financieel expert te zijn, maar ook dat bleek fantasie.

E-mails zo explosief als de Panama Papers
De emails waarop Gerard Sanderinks ex-vriendin Brigitte van Egten vorig jaar beslag liet leggen, blijken een soort Panama Papers: ze geven een onthutsend inkijkje in de macht van een eigenzinnige topman en het volgzame gedrag van mensen om hem heen. Vorige week diende Van Egten een tuchtklacht in tegen vier advocaten die zich volgens haar hebben misdragen, deze week zijn Sanderinks notarissen aan de beurt. Het gaat om Robert-Jan Zwaan en Koen van Wijk van het gerenommeerde Haagse advocaten- en notarissen kantoor BarentsKrans, die zouden hebben meegewerkt aan een malafide aandelentransactie in het voordeel van Sanderinks vriendin, cybercharlatan Rian van Rijbroek.

De tuchtzaak draait om het volgende. Zoals bekend veroordeelden diverse rechters Gerard Sanderink de afgelopen twee jaar tot het betalen van dwangsommen aan zijn ex-vriendin, de Enschedese Brigitte van Egten. De Twentse multimiljonair weigerde echter te betalen. Van Egten zag daarop geen andere uitweg dan beslag te leggen op Sanderinks kostbaarste bezit: zijn aandelenkapitaal. Ze dreigde de aandelen en certificaten van Sanderink Holding BV en Sanderink Investments BV te verkopen om op die manier haar toegewezen dwangsommen te innen.

Plannetje
Over die verkoop diende vorig jaar oktober een rechtszaak bij de rechtbank in Den Haag. De rechter zou op 30 oktober uitspraak doen. Maar nu blijkt uit een mailwisseling tussen Sanderink, zijn advocaten en notarissen en Van Rijbroek dat die partijen vlak voor de uitspraak een plan bedachten om de verkoop van de certificaten te frustreren, mocht de rechter besluiten dat Van Egten in haar recht stond.

Het plan blijkt uit een mail van notaris Van Wijk en Sanderinks advocaat Roeland de Mol (ook van BarentsKrans) aan Sanderink. Aandelen in Sanderink Investments die nog niet gecertificeerd waren moesten worden omgezet en verkocht. Daarmee zou een bedrag gemoeid zijn van bijna 8,5 miljoen en deze deal kon aan de buitenwereld worden verkocht als een noodzakelijke kapitaalinjectie voor Centric.

Vertragingstactiek
Maar in de mailwisseling die daarop volgt blijkt dat het helemaal niet ging om een kapitaalinjectie: de hele transactie was uitsluitend bedoeld om te zorgen dat er naast Sanderink nog meer certificaathouders kwamen. Want met meerdere belanghebbende partijen kon de verkoop van aandelen door Van Egten worden vertraagd. De nieuwe certificaathouders konden bijvoorbeeld extra tijd eisen voor bestudering van de zaak en voor het inwinnen van advies.

Om het wel allemaal op een normale zakelijke transactie te laten lijken gaven de notarissen en de advocaat aan dat de nieuwe certificaten het best konden worden uitgegeven aan Sanderink Holding. Ook moest er een rele prijs worden betaald. Want, zo schreven de notarissen en de advocaat: ‘Het certificeren van minder aandelen lijkt onverstandig, nu dan wel erg gemakkelijk de conclusie kan worden getrokken dat dit alleen wordt gedaan om een extra certificaathouder te creren’.

Enigszins geloofwaardig’
Ik laat het aan jullie, maar ik zie de koppen in het FD en Tubantia alweer verschijnen


Advocaat De Mol stelde vervolgens in een mail aan Sanderink dat dit ‘de enige manier is om dit enigszins geloofwaardig te laten vliegen. 1 enkel aandeel certificeren is dus geen optie. Aan een ander iemand dan Sanderink certificeren werkt helaas ook niet’.

Maar ‘Sanderink’ ging hier niet in mee. Of hij zelf de mail verstuurde of Van Rijbroek is niet duidelijk (zie kader) maar ‘s avonds kwam van zijn account een warrig antwoord: ‘Beste Roeland. Aldo adviseert 1 of 5 aandelen certificeren voor de leden van de stichting, Aike en Rian. Dat het is om de verkoop tegen te houden. tja, de rechter zal er om lachen. Daarom doen we het juist en juist 1 aandeel is dan lachen. Het gaat om uitstel en die hebben we dan. Een aanzienlijk deel is geen optie’. Hiermee zegt hij letterlijk wat de bedoeling van de hele deal is: uitstel. Overigens: tegen advocaten Aldo Verbruggen en Roeland de Mol diende Van Egten al eerder tuchtklachten in.


Kwade verhalen
Notaris Zwaan bedacht vervolgens een tussenoplossing: Aike Schoots moest vijf aandelen kopen, Van Rijbroek niks. Advocaat de Mol legde in een mail aan ‘Sanderink’ uit waarom Van Rijbroek er buiten moest blijven: ‘..omdat dan alsnog ‘bewijs’ wordt geleverd van de kwade verhalen dat Rian alles aan het overnemen is’. Maar Sanderink antwoordde de volgende morgen: ‘Je moet boven Van Egten staan. Van Egten bepaald (de spelfout is van de schrijver, red.) dit niet’. En eiste vervolgens dat zowel Schoots als Van Rijbroek aandelen mochten kopen.

Koppen in Tubantia
De Mol antwoordde: ‘Ik laat het aan jullie, maar ik zie de kop ‘Sanderink draagt deel bedrijf over aan cybercharlatan’ in het FD en Tubantia al verschijnen. Dat is onnodig en in niemands belang. Ik zou Van Egten die optie (en dus dat plezier) in elk geval niet gunnen. Gezien de tijdsdruk zal het notariaat ongetwijfeld vanochtend willen horen welke route gekozen wordt’.

Binnen een half uur kwam het definitieve antwoord: ‘Roeland, we staan boven de media. Ik bepaal, dus het wordt Aike en Rian’. En diezelfde ochtend regelde notaris Zwaan de zaak: Schoots en Van Rijbroek kochten elk drie aandelen van bijna 3000 euro per stuk, die ze vervolgens lieten certificeren, zodat er nog vr het vonnis van de rechter drie certificaathouders waren in plaats van n.

Nieuwe bestuursleden
Uit nader onderzoek van deze krant blijkt dat deze opmerkelijke transactie een week later nog een vervolg kreeg. Op 6 november 2020 verzorgden notarissen Robert-Jan Zwaan en Koen van Wijk een statutenwijziging voor de Stichting Administratiekantoor Sanderink Investments. De wijziging gaat over wat er met het stichtingsbestuur moet gebeuren als de bestuurder (op dat moment Gerard Sanderink, in zijn eentje) wegvalt. Het nieuwe artikel 8 luidt: ‘Zodra de oprichter als bestuurder is gedefungeerd, zal het bestuur bestaan uit twee of meer bestuurders. De oprichter heeft het recht om personen aan te wijzen die voor de eerste maal onmiddellijk na zijn defungeren als bestuurder zullen optreden’.

Schoots is te oud
Welke twee personen Sanderink heeft aangewezen om na zijn dood als bestuurder op te treden wordt niet vermeld en BarentsKrans wil daar desgevraagd niet op ingaan. Maar gezien de tijdspanne tussen de aandelenoverdracht en deze statutenwijziging is het zeer goed denkbaar dat het gaat om Rian van Rijbroek en Aike Schoots, die immers net mede-certificaathouders zijn geworden. Als het inderdaad om hen gaat, zal Schoots zijn bestuursfunctie nooit vervullen. De statuten bepalen namelijk dat een bestuurder moet aftreden op 31 december van het jaar waarin hij 70 jaar wordt. En Schoots vierde die verjaardag in februari van dit jaar, wat betekent dat hij over drie weken al niet meer in aanmerking komt voor een bestuurslidmaatschap.

Dit betaamt een notaris niet’
Volgens prof. mr. Van Mourik, emeritus hoogleraar notarieel- en privaatrecht aan de Radbouduniversiteit Nijmegen, blijkt uit de mails duidelijk dat het enige doel van de aandelenoverdracht was, het aantal certificaathouders uit te breiden, om daarmee de verkoop van bestaande certificaten te frustreren. En dat mag niet: „Een notaris die daaraan meewerkt komt in aanraking met artikel 93 van de Wet op het Notarisambt, waarin staat dat dergelijk gedrag een notaris niet betaamt en dus voor de tuchtrechter brengt.” Van Mourik wijst ook op artikel 21 van dezelfde wet: „De notaris is verplicht zijn dienst te weigeren als hij vermoedt dat deze in strijd is met het recht of de openbare orde.” En verder heeft een notaris volgens jurisprudentie een ‘zwaarwegende zorgplicht', niet alleen naar zijn eigen clint maar ook naar derden, bijvoorbeeld naar schuldeisers die benadeeld worden door een actie van de notaris. Die zorgplicht is in dit geval tegenover Van Egten niet in acht genomen.

Tubantia heeft Gerard Sanderink en Rian van Rijbroek gevraagd om een toelichting op de aandelentransactie, maar kreeg geen reactie.
  woensdag 8 december 2021 @ 07:20:51 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202520586
quote:
6s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:01 schreef SEMTEX het volgende:
[ twitter ]
https://www.tubantia.nl/e(...)-sanderink~a0d66126/

Het is stuitend dat zijn advocaten en notarissen (van hetzelfde kantoor) daar aan meegewerkt hebben, dat ze zich daarvoor nu bij de rechter mogen verantwoorden is niet meer dan logisch.

Het is vervelend voor ze, zo'n ex-clint die nog zoveel ellende veroorzaakt, maar ze hadden op voorhand moeten bedenken wat dit voor ellende kon opleveren, en dat het de krantenkoppen zou halen hadden ze al voorspeld, ze hadden alleen ook moeten moeten weigeren omdat het als advocaat en/of notaris onbehoorlijk is.

Sleep ze maar voor de rechter, het wordt tijd dat mensen om Sanderink heen gaan beseffen dat ze hun eigen reputatie op het spel zetten, en daar ook na beindiging van de samenwerking nog voor ter verantwoording kunnen worden geroepen.

En dan hebben we het nog niet over die bizarre mails die uit naam van Sanderink gestuurd worden.
Maar dat dit op straat ligt is wederom het gevolg van het feit dat "Sanderink" naar de halve wereld stukken mailt die daarom niet meer onder de geheimhoudingsplicht vallen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202520857
Wat een Soap dit, ik ken wat mensen bij Centric, lijkt me sowieso geen fijn bedrijf om voor te werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202520970
Rian kijk eens dom, ja ho maar.





Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202520994
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:14 schreef raptorix het volgende:
Wat een Soap dit, ik ken wat mensen bij Centric, lijkt me sowieso geen fijn bedrijf om voor te werken.
Had sowieso al het idee dat het een bedrijf was dat z'n mensen tot de laatste cent uitperste vanuit de beperkte ervaring met mensen die er werk(t)en.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202521024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:34 schreef Monolith het volgende:

[..]
Had sowieso al het idee dat het een bedrijf was dat z'n mensen tot de laatste cent uitperste vanuit de beperkte ervaring met mensen die er werk(t)en.
Ik heb ze wel op gezamenlijke in mijn teams gehad, ze waren niet echt dom of heel slecht, maar totaal niet assertief, ook niet een super professionele instelling, als ik bij een opdrachtgever zit probeer ik in ieder geval de indruk van een professional te wekken ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202521067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb ze wel op gezamenlijke in mijn teams gehad, ze waren niet echt dom of heel slecht, maar totaal niet assertief, ook niet een super professionele instelling, als ik bij een opdrachtgever zit probeer ik in ieder geval de indruk van een professional te wekken ;)
Vind het een beetje lastig om 15.000 man te karaktiseren op basis van die paar man van Centric waar ik mee gewerkt heb. Eentje was best goed en talentvol, maar die was ook vrij snel vertrokken bij Centric nadat ik hem een indicatie had gegeven van onze salarisschalen. :P
Een ander was op alle fronten zo ongeveer de slechtste developer ooit waar ik mee gewerkt heb op echt alle vlakken. Niet alleen vakinhoudelijk, maar ook in de professionele manier waarop je dient te acteren bij een klant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 december 2021 @ 09:00:04 #155
269689 crew  Viv
pi_202521216
Geniale afbeelding trouwens, bij dat artikel in de Tubantia:


Gezienus Bruining
pi_202522142
_O-
  woensdag 8 december 2021 @ 10:35:01 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202522487
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:14 schreef raptorix het volgende:
Wat een Soap dit, ik ken wat mensen bij Centric, lijkt me sowieso geen fijn bedrijf om voor te werken.
Dit is al de derde kerst dat werknemers deze ellende voor hun kiezen krijgen.
Iedere keer weer zo'n bericht net voor de feestdagen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 december 2021 @ 10:43:28 #158
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202522631
Ik verwacht dat de overheid nu serieus gaat kijken naar de diensten die Centric levert en zo snel mogelijk alles gaan overzetten naar een andere dienstverlener.
Je wil niet dat die charlatan echt overal bij kan....

Maar de overheid kennende zal dat niet gaan gebeuren tot er echt iets goed fout gegaan is. :X
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:00:54 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202522875
Victor Gevers heeft een prima idee:
twitter
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 december 2021 @ 11:01:33 #160
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_202522881
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:43 schreef Netsplitter het volgende:
Ik verwacht dat de overheid nu serieus gaat kijken naar de diensten die Centric levert en zo snel mogelijk alles gaan overzetten naar een andere dienstverlener.
Je wil niet dat die charlatan echt overal bij kan....

Maar de overheid kennende zal dat niet gaan gebeuren tot er echt iets goed fout gegaan is. :X
Het is echt wachten tot het fout gaat en hoe fout.
Al die gevoelige processen en data... En dat is nu in handen van een labiele naeve bejaarde en straks compleet in handen van die gehaaide slang zonder geweten :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 december 2021 @ 11:03:54 #161
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202522904
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is echt wachten tot het fout gaat en hoe fout.
Al die gevoelige processen en data... En dat is nu in handen van een labiele naeve bejaarde en straks compleet in handen van die gehaaide slang zonder geweten :X
Die labiele bejaarde is allang out of the picture. Alles wordt bestuurd door die charlatan.
Zij heeft complete controle over zijn email, en andere dingen. Dus zijn complete leven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:07:08 #162
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_202522940
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Die labiele bejaarde is allang out of the picture. Alles wordt bestuurd door die charlatan.
Zij heeft complete controle over zijn email, en andere dingen. Dus zijn complete leven.
Heb je gelijk in

Ik vraag me ook af of er nou achter de schermen niets aan gedaan wordt op dit moment door gemeenten, AIVD, NCTV etc want er liggen ngal wat risico's hier voor de gehele samenleving in Nederland :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 december 2021 @ 11:11:19 #163
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202523012
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je gelijk in

Ik vraag me ook af of er nou achter de schermen niets aan gedaan wordt op dit moment door gemeenten, AIVD, NCTV etc want er liggen ngal wat risico's hier voor de gehele samenleving in Nederland :')
Nee. Er zijn begin dit jaar vragen gesteld, en men houd een vinger aan de pols was het antwoord.
De AIVD zal wel op de hoogte zijn van alles wat ze uitvreet, het NCTV zal ook wel op de hoogte zijn.
De minister zal hierdoor ook wel op de hoogte zijn, maar interesseert het voor geen meter, of vind het totaal niet belangrijk om iets te gaan doen. Niet dat dat verrassend is.... ;(
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:17:05 #164
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202523098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)-sanderink~a0d66126/

Het is stuitend dat zijn advocaten en notarissen (van hetzelfde kantoor) daar aan meegewerkt hebben, dat ze zich daarvoor nu bij de rechter mogen verantwoorden is niet meer dan logisch.

Het is vervelend voor ze, zo'n ex-clint die nog zoveel ellende veroorzaakt, maar ze hadden op voorhand moeten bedenken wat dit voor ellende kon opleveren, en dat het de krantenkoppen zou halen hadden ze al voorspeld, ze hadden alleen ook moeten moeten weigeren omdat het als advocaat en/of notaris onbehoorlijk is.

Sleep ze maar voor de rechter, het wordt tijd dat mensen om Sanderink heen gaan beseffen dat ze hun eigen reputatie op het spel zetten, en daar ook na beindiging van de samenwerking nog voor ter verantwoording kunnen worden geroepen.

En dan hebben we het nog niet over die bizarre mails die uit naam van Sanderink gestuurd worden.
Maar dat dit op straat ligt is wederom het gevolg van het feit dat "Sanderink" naar de halve wereld stukken mailt die daarom niet meer onder de geheimhoudingsplicht vallen.
Helemaal mee eens, hier moeten zeer veel koppen gaan rollen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:24:30 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, hier moeten zeer veel koppen gaan rollen.
Advocaten en notarissen moeten ook gewoon weten dat dit een clint is die zelf de geheimhouding, en dus de bescherming van die advocaten en notarissen als de op de grens van het toelaatbare dansen, te grabbel gooit.

En wie de werkelijke clint dan is doet er niet zoveel toe, ze hadden uit de correspondentie kunnen opmaken dat ze contact hebben met een ongeleid projectiel.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202523237
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze vroeg of laat een 'ongeluk' krijgt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202523283
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze vroeg of laat een 'ongeluk' krijgt.
Sanderink ook. Het zal me verbazen als hij het einde van 2022 haalt.
Spoilers!
pi_202523363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sanderink ook. Het zal me verbazen als hij het einde van 2022 haalt.
Ik zie haar er wel voor aan om hem, als ie alle macht kwijt is/aan haar overgedragen is, een kopje koffie 'verkeerd' te serveren.

En de overheidsbelangen zijn groot in deze, dus een heimelijke actie tzt acht ik niet uitgesloten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:44:09 #169
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202523396
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze vroeg of laat een 'ongeluk' krijgt.
Rian van Rijbroek is gek genoeg zoiets op touw te zetten ja.
With love :*
  woensdag 8 december 2021 @ 11:45:40 #170
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_202523407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sanderink ook. Het zal me verbazen als hij het einde van 2022 haalt.
Dat hij 'heel toevallig' noodlottig van een klif sodemietert als hij een selfie wil maken in een onherbergzaam gebied in Noorwegen ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 december 2021 @ 11:46:43 #171
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_202523416
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:27 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat ze vroeg of laat een 'ongeluk' krijgt.
Oh ik lees dit nu pas

Ja dat lijkt me ook echt geen uitgesloten iets. Die dame maakt het 'de diensten' ook wel noodzakelijk uiteindelijk iets te gaan doen denk ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202523505
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Het is echt wachten tot het fout gaat en hoe fout.
Al die gevoelige processen en data... En dat is nu in handen van een labiele naeve bejaarde en straks compleet in handen van die gehaaide slang zonder geweten :X
gehaaide slang zonder geweten EN kennis....
Dit hele verhaal kan zo in een serie op Netflix.
Alius aliud dicit
  woensdag 8 december 2021 @ 12:00:27 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202523570
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sanderink ook. Het zal me verbazen als hij het einde van 2022 haalt.
Dat hij door haar van zijn hartmedicatie is gehaald is ook behoorlijk zorgwekkend, en dat na zogenaamd telefonisch consult met artsen die zij kent uit Dubai...

quote:
Is het platonisch?

‘Ik heb heel lang gewacht tot ik iemand tegenkwam met wie ik wandelingen kon maken en gesprekken kon voeren. Dat doe ik in het weekend. Doordeweeks werk ik en ben ik thuis. Ik mag ook rustig zeggen: ze heeft iets betekend in mijn gezondheidspatroon. Ik heb een hartinfarct gehad, maagbloedingen, nierstenen. Nu neem ik natuurlijke middelen, niet die chemische medicijnen. Dat komt door haar contacten met goede artsen in het Midden-Oosten en Amerika.’

Niet uit Nederland?

‘Nee.’

Hoe kent Van Rijbroek die artsen?

‘Zij is daar geweest, in de Burj al Arab in Dubai. Dat is een groot en verschrikkelijk duur hotel. Daar zijn voor de gasten de beste artsen beschikbaar. Zij kent die en heeft hen, via de telefoon, gevraagd wat er met mij aan de hand kon zijn en wat goed voor me zou zijn.’
Bron: https://www.quotenet.nl/n(...)jn-geld-aan-de-haal/

"Artsen" uit het Midden-Oosten en Amerika die adviseren te stoppen met de reguliere medicatie, voorgeschreven door de eigen arts en vervolgens natuurlijke middelen voorschrijven, aan een patint die ze nog nooit gezien hebben... right :X
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 8 december 2021 @ 12:09:28 #174
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202523676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:55 schreef Mrmime het volgende:

[..]
gehaaide slang zonder geweten EN kennis....
Dit hele verhaal kan zo in een serie op Netflix.
Ik zou kijken, alleen al wegens de fascinatie hoe je zo kunt zijn en welke psychische ziekte hier aan ten grondslag ligt. Misschien kunnen ze die 'arts uit Dubai' aan het woord laten :P
With love :*
pi_202523707
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat hij door haar van zijn hartmedicatie is gehaald is ook behoorlijk zorgwekkend, en dat na zogenaamd telefonisch consult met artsen die zij kent uit Dubai...
[..]
Bron: https://www.quotenet.nl/n(...)jn-geld-aan-de-haal/

"Artsen" uit het Midden-Oosten en Amerika die adviseren te stoppen met de reguliere medicatie, voorgeschreven door de eigen arts en vervolgens natuurlijke middelen voorschrijven, aan een patint die ze nog nooit gezien hebben... right :X
Oh ja, dat was ik alweer vergeten. Wat een verhaal blijft dit toch. Dit gaat ook echt niet goed aflopen, voor niemand.
Spoilers!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 december 2021 @ 12:16:01 #176
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202523761
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:09 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik zou kijken, alleen al wegens de fascinatie hoe je zo kunt zijn en welke psychische ziekte hier aan ten grondslag ligt. Misschien kunnen ze die 'arts uit Dubai' aan het woord laten :P
In ieder geval narcisme. Verdere psychologische aandoeningen zullen er ook wel zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202523925
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 08:31 schreef superniger het volgende:
Rian kijk eens dom, ja ho maar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 8 december 2021 @ 16:33:32 #178
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202526977
Ik was me aan het bedenken, de geschiedenis van Rian kennende, er moeten toch menden zijn geweest die met haar hebben samengewerkt in de periode dat ze spion beweerde te zijn? Als in, ze zal toch gewoon een normale baan hebben gehad toen, waar zijn de collega's die uit de school klappen?
With love :*
pi_202527104
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik was me aan het bedenken, de geschiedenis van Rian kennende, er moeten toch menden zijn geweest die met haar hebben samengewerkt in de periode dat ze spion beweerde te zijn? Als in, ze zal toch gewoon een normale baan hebben gehad toen, waar zijn de collega's die uit de school klappen?
Ik zou ver weg blijven van alles rond haar persoon, als ik een oud-collega zou zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 december 2021 @ 16:44:16 #180
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202527131
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik was me aan het bedenken, de geschiedenis van Rian kennende, er moeten toch menden zijn geweest die met haar hebben samengewerkt in de periode dat ze spion beweerde te zijn? Als in, ze zal toch gewoon een normale baan hebben gehad toen, waar zijn de collega's die uit de school klappen?
https://www.tubantia.nl/r(...)r-zich-won~a01c6483/
Achtergrondverhaal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 8 december 2021 @ 18:42:12 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202528779
The charlatan hits again.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 8 december 2021 @ 20:46:15 #182
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_202530849
quote:
Hoe meer ik lees, hoe gefascineerden ik word. Ongelofelijk :D
With love :*
pi_202533530
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik was me aan het bedenken, de geschiedenis van Rian kennende, er moeten toch menden zijn geweest die met haar hebben samengewerkt in de periode dat ze spion beweerde te zijn? Als in, ze zal toch gewoon een normale baan hebben gehad toen, waar zijn de collega's die uit de school klappen?
Ik ben zelf redelijk into (cyber) security, en ik ken wat mensen die voor AIVD en aanverwante diensten hebben gewerkt, kan zeggen dat haar hackkunsten lachwekkend zijn, en dat mensen die voor geheime diensten hier zeker niet over naar buiten treden, dat sommige vrienden dat wel tegen mij deden was voornamelijk omdat ze mij wel vertrouwen omdat ik ze wel eens geholpen heb, maar ze laten zeker niet uit waar ze mee bezig zijn of voor wie ze specifiek werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202533742
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:33 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik was me aan het bedenken, de geschiedenis van Rian kennende, er moeten toch menden zijn geweest die met haar hebben samengewerkt in de periode dat ze spion beweerde te zijn? Als in, ze zal toch gewoon een normale baan hebben gehad toen, waar zijn de collega's die uit de school klappen?
Ja, daar is een heel artikel over verschenen. Ze zou dat dus gedaan moeten hebben naast haar 'normale' banen van destijds.

Edit: spuit 11....

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 23:38:32 ]
pi_202533784
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als ze daadwerkelijk de volledige controle krijgt. Optie 1: ze is werkelijk totaal gestoord, stuurt die bedrijven vakkundig de afgrond in en blijft uiteindelijk zelf ook berooid achter. Optie 2: het was een uitgekiend plan, ze beseft dat ze incapabel is om die bedrijven te leiden, verkoopt de tent en gaat er vandoor met vele miljoenen. Optie 3: ze maakt er een dusdanige puinhoop van dat de autoriteiten ingrijpen en ze beland tin het gevang.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2021 23:37:43 ]
  woensdag 8 december 2021 @ 23:37:54 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202533796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:36 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als ze daadwerkelijk de volledige controle krijgt. Optie 1: ze is werkelijk totaal gestoord en ze stuurt die bedrijven vakkundig de afgrond in. Optie 2: het was een uitgekiend plan, ze beseft dat ze incapabel is om die bedrijven te leiden, verkoopt de tent en gaat er vandoor met vele miljoenen.
Dat laatste (optie 2) zou voor iedereen het beste zijn, en wel per direct.

Volgens mij boeit het niemand meer wat als ze zijn vermogen krijgt/erft, als ze maar niets met de bedrijven te maken heeft.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202533804
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:36 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als ze daadwerkelijk de volledige controle krijgt. Optie 1: ze is werkelijk totaal gestoord en ze stuurt die bedrijven vakkundig de afgrond in. Optie 2: het was een uitgekiend plan, ze beseft dat ze incapabel is om die bedrijven te leiden, verkoopt de tent en gaat er vandoor met vele miljoenen.
Of eerst optie 1 en dan optie 2 :s) Waarbij zij vakkundig geld wegsluist naar zichzelf, de gegevens van half Nederland op straat komen te liggen en ze na verkoop van de karkassen van het bedrijf met de Noorderzon vertrekt en nooit ergens aansprakelijk voor wordt gehouden.
Spoilers!
  woensdag 8 december 2021 @ 23:47:10 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202533830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:55 schreef Mrmime het volgende:

[..]
gehaaide slang zonder geweten EN kennis....
Dit hele verhaal kan zo in een serie op Netflix.
Na de laatste berichten dacht ik precies hetzelfde. Ik denk alleen dat ze het dan wat minder waarheidsgetrouw moeten doen, anders wordt de serie te onrealistisch. Veel kijkers zullen dan denken: "dat kan toch nooit." :')
  donderdag 9 december 2021 @ 08:00:48 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202534721
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Of eerst optie 1 en dan optie 2 :s) Waarbij zij vakkundig geld wegsluist naar zichzelf, de gegevens van half Nederland op straat komen te liggen en ze na verkoop van de karkassen van het bedrijf met de Noorderzon vertrekt en nooit ergens aansprakelijk voor wordt gehouden.
Je vergeet de laatste stap. In de Telegraaf verschijnt daarna in grote letters op de voorpagina het bericht dat het allemaal de schuld van Rutte en zijn kabinet is.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Na de laatste berichten dacht ik precies hetzelfde. Ik denk alleen dat ze het dan wat minder waarheidsgetrouw moeten doen, anders wordt de serie te onrealistisch. Veel kijkers zullen dan denken: "dat kan toch nooit." :')
Voordat Trump aan de macht kwam dachten we dat toch ook van "House of Cards"?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 9 december 2021 @ 09:05:37 #190
269689 crew  Viv
pi_202535105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Voordat Trump aan de macht kwam dachten we dat toch ook van "House of Cards"?
En die film "Contagion" dan uit 2011, waar men vanwege een pandemie alleen nog toegang kreeg tot een winkelcentrum als ze een streepjescode lieten scannen van hun vaccinatiebewijs. :D :X
pi_202535216
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:05 schreef Viv het volgende:

[..]
En die film "Contagion" dan uit 2011, waar men vanwege een pandemie alleen nog toegang kreeg tot een winkelcentrum als ze een streepjescode lieten scannen van hun vaccinatiebewijs. :D :X
Ik keek laatst Contagion, dat is wel bizar als je het vergelijkt met de afgelopen 2 jaar.

Verder smul ik wel van de verhalen van Rian.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:33:59 #192
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202537377
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:00 schreef mcmlxiv het volgende:

Voordat Trump aan de macht kwam dachten we dat toch ook van "House of Cards"?
Nee. Een Pearl Harbor, Operatie Paperclip, Koreaanse oorlog, Vietnam-oorlog, moord op een president en zijn broer en het onder verdachte omstandigheden verongelukken van zijn zoon, Watergate-schandaal, twee golfoorlogen, sigaren in de Oval Office en 9/11 verder om maar wat te noemen, dacht ik niet dat House of Cards onmogelijk was voor Trump.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:57:13 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202537662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:36 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als ze daadwerkelijk de volledige controle krijgt. Optie 1: ze is werkelijk totaal gestoord, stuurt die bedrijven vakkundig de afgrond in en blijft uiteindelijk zelf ook berooid achter. Optie 2: het was een uitgekiend plan, ze beseft dat ze incapabel is om die bedrijven te leiden, verkoopt de tent en gaat er vandoor met vele miljoenen. Optie 3: ze maakt er een dusdanige puinhoop van dat de autoriteiten ingrijpen en ze beland tin het gevang.
Optie 4: ze gaat iedereen vermoeien met een nieuw bedrijfsplan om zoveel mogelijk aan smart blockchain te gaan doen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_202538475
Ik krijg steeds weer tranen in mijn ogen van die smart blockchain _O-

Dit verhaal is beter dan de beste gate in SHO wat mij betreft.
Spoilers!
pi_202538585
quote:
2s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Optie 4: ze gaat iedereen vermoeien met een nieuw bedrijfsplan om zoveel mogelijk aan smart blockchain te gaan doen :P
Dat lijkt mij optie 1...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 december 2021 @ 14:23:44 #196
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202538606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:36 schreef Sodemieters het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurt als ze daadwerkelijk de volledige controle krijgt. Optie 1: ze is werkelijk totaal gestoord, stuurt die bedrijven vakkundig de afgrond in en blijft uiteindelijk zelf ook berooid achter. Optie 2: het was een uitgekiend plan, ze beseft dat ze incapabel is om die bedrijven te leiden, verkoopt de tent en gaat er vandoor met vele miljoenen. Optie 3: ze maakt er een dusdanige puinhoop van dat de autoriteiten ingrijpen en ze beland tin het gevang.
Ik ben meer benieuwd hoe de regering hierop gaat reageren. Of de banken waar Centric diep in zit.
Ik vind dat een stuk belangrijker dan hoe die snol dat bedrijf de grond in drijft....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202542031
Toch, hoe gestoord ze ook is. Het is ergens ook wel weer knap dat ze dit voor elkaar heeft gekregen.
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:08:35 #198
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202684235
Weer een artikel in Tubantia. Er is gegrasduind in emails van 'Gerard Sanderink', waarschijnlijk geschreven door Rian van Rijbroek. Lees en huiver:

https://www.tubantia.nl/e(...)jbroek-aan~acca51fd/
pi_202684443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:08 schreef freako het volgende:
Weer een artikel in Tubantia. Er is gegrasduind in emails van 'Gerard Sanderink', waarschijnlijk geschreven door Rian van Rijbroek. Lees en huiver:

https://www.tubantia.nl/e(...)jbroek-aan~acca51fd/
Koekoek _O-
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:51:04 #200
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202684967
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:08 schreef freako het volgende:
Weer een artikel in Tubantia. Er is gegrasduind in emails van 'Gerard Sanderink', waarschijnlijk geschreven door Rian van Rijbroek. Lees en huiver:

https://www.tubantia.nl/e(...)jbroek-aan~acca51fd/
Genot dat mensen gelijk terugmailen met Hallo Rian _O-
  zaterdag 18 december 2021 @ 17:04:23 #201
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202685202
En dit is n van de grootste bedrijven in Nederland m.b.t. de ICT. Mkay.
pi_202685996
Leuk dat ze in een van die mails ook even aan wat namedropping doet. Dat 'de heer P.M. Zorko' het met haar eens is.

Beetje jammer dat P.M. Zorko (op dat moment plaatsvervangend NCTV) Patricia heet en vrij duidelijk een vrouw is.
pi_202687071
Hoe kan het dat dit bedrijf nog bestaat? Al die klanten moeten maar overstappen...
pi_202688031
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:04 schreef Poem_ het volgende:
En dit is n van de grootste bedrijven in Nederland m.b.t. de ICT. Mkay.
Onder curatele stellen van Centric lijkt me onderhand onafwendbaar.
  zaterdag 18 december 2021 @ 21:08:22 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202691185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:41 schreef Attitude het volgende:
Hoe kan het dat dit bedrijf nog bestaat? Al die klanten moeten maar overstappen...
Die bedrijven zitten werkelijk o-ve-ral. Centric beheert bijna alle ICT bij Gemeentes. Als Rian dan mailt: “we moeten dit breed uitrollen”, waarom gaan er dan geen alarmbellen rinkelen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 18 december 2021 @ 21:15:36 #206
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_202691364
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2021 21:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die bedrijven zitten werkelijk o-ve-ral. Centric beheert bijna alle ICT bij Gemeentes. Als Rian dan mailt: “we moeten dit breed uitrollen”, waarom gaan er dan geen alarmbellen rinkelen?
Dat is al jaren een hle goeie vraag ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 18 december 2021 @ 21:23:00 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202691556
Ah Centric geeft in dat Tubantia stukje aan:
quote:
Aandeelhouder Gerard Sanderink is op 4 januari 2021 op eigen verzoek teruggetreden als bestuurder bij Centric en heeft daarom al enige tijd geen enkele invloed meer op de bedrijfsvoering van Centric. In deze context is het ook belangrijk te benadrukken dat mevrouw Van Rijbroek geen enkele functie binnen Centric heeft of ooit heeft gehad.
Dat hopen we dan maar. Voor Strukton geldt dat blijkbar nog niet.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_202692816
Er is een Indiase healer bij betrokken _O- Dit verzin je toch niet _O_
Spoilers!
pi_202693495
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2021 21:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die bedrijven zitten werkelijk o-ve-ral. Centric beheert bijna alle ICT bij Gemeentes. Als Rian dan mailt: “we moeten dit breed uitrollen”, waarom gaan er dan geen alarmbellen rinkelen?
Het blijft ook onverminderd fascinerend hoe Sanderink enerzijds dat bedrijf zo groot heeft kunnen maken en anderzijds nu volledig van het padje is.

Het kan geen hele domme man zijn, dan was dat bedrijf nooit zo succesvol geworden. Eigenwijs en sociaal onhandig was ie naar verluid altijd al, maar dan nog... Een man die in staat is zo'n bedrijf op te bouwen zou toch ook in staat moeten zijn om te doorzien dat Rian een manipulatieve charlatan is? Hoe kun je zo'n blind vertrouwen stellen in iemand en daarmee je hele imperium op het spel zetten?

Met die Indiaanse healer / waarzegster erbij wordt dat nog onbegrijpelijker. Waar Sanderink blind op Rian vaart, vaart Rian kennelijk blind op die waarzegster. Ze probeert dat niet eens te verhullen, nee ze stuurt nota bene een geluidsfragment daarvan mee met een mail. Als een soort extra onderbouwing van haar standpunt. En Sanderink denkt dan kennelijk nog steeds dat Rian een goede raadgever is. 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2021 22:36:00 ]
pi_203590297
quote:
Deurwaarder legt beslag op computers Sanderinks vriendin Rian van Rijbroek

VEGHEL/ENSCHEDE - Bij Gerard Sanderinks vriendin Rian van Rijbroek is vlak voor kerst door een deurwaarder beslag gelegd op vele terabytes aan computergegevens. Sanderink was daar zo verbolgen over dat hij een medewerker van de deurwaarder thuis opzocht en bedreigde.

Angelique Kunst 09-02-22, 14:34 Laatste update: 16:41

Het is de zoveelste aflevering in een juridisch steekspel tussen multimiljonair Sanderink en zijn ex-vriendin Brigitte van Egten. Vanaf Sanderinks mailaccounts worden al bijna drie jaar zeer ernstige beschuldigingen over Van Egten de wereld ingestuurd. Alles wijst erop dat Sanderinks nieuwe vriendin, Rian van Rijbroek, verantwoordelijk is voor deze smeercampagne. Zij staat bekend als ‘cybercharlatan’, omdat ze ten onrechte claimt veel verstand te hebben van cybersecurity. Ook haar bewering dat ze als superhacker voor buitenlandse geheime diensten heeft gewerkt, blijkt niet waar te zijn.

Lees ook
Angelique Kunst zit diep in ‘dossier Sanderink’: ‘Bij iedere onthulling denk ik: het kan dus ng erger’

Al eerder misdragen
Van Egten liet in december 2020 al beslag leggen op Sanderinks mailaccounts en telefoons, om daarmee juridisch bewijsmateriaal te vergaren voor de rechtszaken. Bij die gelegenheid misdroeg Sanderink zich: hij bedreigde de hulpofficier van justitie en slaagde erin tijdens de beslaglegging zijn telefoonaccount op afstand te laten wissen, waarmee bewijsmateriaal werd vernietigd. Vanwege deze acties was de deurwaarder die naar Van Rijbroek ging, goed voorbereid. Zij nam niet alleen een hulpofficier van justitie mee, maar ook vier ict-deskundigen, een particulier onderzoeker en een slotenmaker. Die laatste omdat bekend is dat Van Rijbroek veel gegevensdragers bewaart in een kluis.

Niet gekleed
De voorbereiding bleek niet voor niets. Toen de deurwaarder op 22 december ‘s morgens om 9 uur aanbelde bij haar woonhuis, deed Van Rijbroek haar uiterste best om de beslaglegging te frustreren. Ze deed na het aanbellen van de deurwaarder niet open. Pas toen werd begonnen met het openbreken van de voordeur meldde ze zich. Ze vertelde dat ze niet gekleed was en corona had, dus dat de deurwaarder niet binnen kon komen. Die mededelingen maakten geen indruk. Uiteindelijk deed Van Rijbroek wel open, maar ze vergrendelde alle tussendeuren in huis en leidde de deurwaarder naar de keuken. Vervolgens belde ze haar advocaat en Gerard Sanderink. Die waren binnen een uur ook ter plaatse.

Kwaadaardige codes
Van Rijbroek werd verplicht haar kluizen te openen en alle beveiligingscodes van haar apparatuur af te geven. De deurwaarder nam onder meer elf usb-sticks, vier externe harde schijven, twee MacBooks, een iPad en een iMac in beslag. De data die daarop stonden werden allemaal gekopieerd: het bleek zo’n enorme hoeveelheid dat de deurwaarder een harde schijf van tien terabyte nodig had. Van Rijbroek waarschuwde de deurwaarder dat haar apparatuur wel eens vol kon staan met kwaadaardige codes zoals ‘malwarekits, scripts, spyware en virussen’, vanwege haar ‘cybergerelateerde werk en onderzoek’.

‘Intimidatie door Sanderink’
Bijna een maand na de beslaglegging stond Gerard Sanderink ineens op de stoep bij de particuliere onderzoeker die de deurwaarder had geassisteerd. Hij wilde binnenkomen en eiste een gesprek over de beslaglegging. Toen dat werd geweigerd, dreigde Sanderink met aangifte bij de politie. De onderzoeker stelde vervolgens dat hij aangifte zou doen tegen Sanderink als hij niet weg ging en deed de deur dicht.

De actie kwam Sanderink op een stevige reprimande van de deurwaarder te staan: „Wij verbieden u rechtstreeks contact op te nemen met de door ons ingeschakelde hulppersonen. Het bezoek aan een privadres van een hulppersoon is zeer ongepast en wordt door ons aangemerkt als pure provocatie en intimidatie. U heeft zich ten aanzien van mijn persoon ook al meerdere malen laatdunkend en intimiderend uitgelaten en zelfs een hulpofficier van justitie op de beslaglocatie bedreigd. Er komt een moment dat dit gedrag repercussies zal hebben. U bent gewaarschuwd!”, schrijft de deurwaarder aan Sanderink.

Maandenlang traject
De nu in beslag genomen data mogen door Van Egten niet zomaar worden gebruikt. Eerst moet een rechter toestemming geven en moet worden bepaald welke informatie zij wel en niet mag inzien. Het gaat dus nog maanden duren voor duidelijk wordt wat de inhoud is van het inbeslaggenomen materiaal.
Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)an-rijbroek~acce2c6d

Man man man man man ....... ):O

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 09-02-2022 20:58:29 ]
pi_203590383
Van Rijbroek waarschuwde de deurwaarder dat haar apparatuur wel eens vol kon staan met kwaadaardige codes zoals ‘malwarekits, scripts, spyware en virussen’, vanwege haar ‘cybergerelateerde werk en onderzoek’.

😂

En dan ook nog die onderzoeker thuis opzoeken…
pi_203590435
Dit verhaal he :')

Ongekend
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_203591477
Hier komt echt nog wel een keer een film of serie over. Ongekend verhaal dit, wat een bizar gek wijf die Rijbroek.
Alius aliud dicit
pi_203591540
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:56 schreef Solotovski het volgende:
Dit verhaal he :')

Ongekend
Ik ben ook zo benieuwd hoe lang dit door kan blijven gaan. Als je die ex bent van Sanderink dan kan je dit toch ook amper bevatten, ook dat die halve top erbij betrokken is, en dat het nog steeds door blijft gaan.
pi_203592061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:59 schreef Mrmime het volgende:
Hier komt echt nog wel een keer een film of serie over. Ongekend verhaal dit, wat een bizar gek wijf die Rijbroek.
Maar dit is zo bizar dat niemand het gaat geloven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203593274
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:01 schreef Ed1234 het volgende:
Toch, hoe gestoord ze ook is. Het is ergens ook wel weer knap dat ze dit voor elkaar heeft gekregen.
Vooral bizar dat niemand maar dan ook niemand hier iets tegen gedaan heeft. Is er geen OR? Raad van Bestuur? Aandeelhouders? Stakeholders? C-level executives? Kan toch niet dat alleen Sanderink de macht heeft terwijl die bekend staat als een sociaal onhandige kerel die als een halve labiel met iedereen ruzie heeft?

Lezen hun klanten geen FOK?!?!?! :o
afspraak tandarts verzetten
pi_203593357
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2022 01:35 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Vooral bizar dat niemand maar dan ook niemand hier iets tegen gedaan heeft. Is er geen OR? Raad van Bestuur? Aandeelhouders? Stakeholders? C-level executives? Kan toch niet dat alleen Sanderink de macht heeft terwijl die bekend staat als een sociaal onhandige kerel die als een halve labiel met iedereen ruzie heeft?

Lezen hun klanten geen FOK?!?!?! :o
Sanderink bezit 99% van de aandelen ;)

OR? RvB? Allemaal hielenlikkers. Zelfs als Sanderink terugtreedt, oefen hij nog invloed uit. Was nog niet zo heel lang geleden in het nieuws.

Stakeholders? Zelfs de BV Nederland wil het probleem niet zien.
pi_203594536
quote:
10s.gif Op donderdag 10 februari 2022 01:35 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Vooral bizar dat niemand maar dan ook niemand hier iets tegen gedaan heeft. Is er geen OR? Raad van Bestuur? Aandeelhouders? Stakeholders? C-level executives? Kan toch niet dat alleen Sanderink de macht heeft terwijl die bekend staat als een sociaal onhandige kerel die als een halve labiel met iedereen ruzie heeft?

Lezen hun klanten geen FOK?!?!?! :o
Angstcultuur...
Ken een handjevol mensen die voor Sanderink werken. Enkelen zijn als de brandweer vertrokken naar een nieuwe werkgever, maar ken er ook twee die daar goed in het zadel zitten, een dik pak geld meenemen iedere maand en een beetje meebewegen met het hoger management. Tja, keuzes...
Alius aliud dicit
pi_203594839
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:21 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Angstcultuur...
Ken een handjevol mensen die voor Sanderink werken. Enkelen zijn als de brandweer vertrokken naar een nieuwe werkgever, maar ken er ook twee die daar goed in het zadel zitten, een dik pak geld meenemen iedere maand en een beetje meebewegen met het hoger management. Tja, keuzes...
Centric is het afvoerputje van het IT, de jongens die ze aannemen zijn meestal dermate labiel dat ze zich alles laten wijsmaken, had er 1 in mijn team en was meer bezig hem op te voeden dan mijn leiding te geven. Uitermate onprofessioneel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203594869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Centric is het afvoerputje van het IT, de jongens die ze aannemen zijn meestal dermate labiel dat ze zich alles laten wijsmaken, had er 1 in mijn team en was meer bezig hem op te voeden dan mijn leiding te geven. Uitermate onprofessioneel.
Ik doel ook op Strukton, niet op Centric.
Alius aliud dicit
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2022 @ 10:13:54 #221
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203595105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 09:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Centric is het afvoerputje van het IT, de jongens die ze aannemen zijn meestal dermate labiel dat ze zich alles laten wijsmaken, had er 1 in mijn team en was meer bezig hem op te voeden dan mijn leiding te geven. Uitermate onprofessioneel.
Ik heb een paar keer een aanbod gehad om daar te komen werken. :') _O-
Heb vriendelijk gezegd dat zolang de negatieve aandacht daar als een dikke rookwolk omheen blijft hangen, ze mij niet hoeven te benaderen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203595115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik heb een paar keer een aanbod gehad om daar te komen werken. :') _O-
Heb vriendelijk gezegd dat zolang de negatieve aandacht daar als een dikke rookwolk omheen blijft hangen, ze mij niet hoeven te benaderen.
Sowieso zou ik nooit voor dit soort grote clubs willen werken, lijkt me echt verschrikkelijk
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2022 @ 10:17:11 #223
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203595149
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Sowieso zou ik nooit voor dit soort grote clubs willen werken, lijkt me echt verschrikkelijk
Het heeft voor en nadelen.
Voordeel is dat er aardig wat resources zijn waar je gebruik van kan maken. Budget voor cursussen, opleidingen bijvoorbeeld.
Nadeel kan zijn dat je niet meer dan een nummertje wordt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:17:26 #224
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_203595152
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik heb een paar keer een aanbod gehad om daar te komen werken. :') _O-
Heb vriendelijk gezegd dat zolang de negatieve aandacht daar als een dikke rookwolk omheen blijft hangen, ze mij niet hoeven te benaderen.
Ik denk dat iedereen die iets met IT of iets gelieerds eraan doet weleens een aanbod heeft gehad nowadays :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203595184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het heeft voor en nadelen.
Voordeel is dat er aardig wat resources zijn waar je gebruik van kan maken. Budget voor cursussen, opleidingen bijvoorbeeld.
Nadeel kan zijn dat je niet meer dan een nummertje wordt.
Als je een beetje skills hebt kan dat overal wel, had zelfs laatst een aanbod met open salaris en open werkuren :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2022 @ 10:24:34 #226
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203595228
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen die iets met IT of iets gelieerds eraan doet weleens een aanbod heeft gehad nowadays :D
Ze zijn wel een beetje wanhopig lijkt het idd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203601472
Om Carice van Houten even te citeren: "Houdt het dan nooit op?!"

:') |:(
pi_203769208
quote:
33.000 euro per maand...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 februari 2022 @ 17:52:05 #230
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203769348
En nog steeds is het vanuit de overheid oorverdovend stil....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 21 februari 2022 @ 18:10:14 #231
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203769616
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:52 schreef Netsplitter het volgende:
En nog steeds is het vanuit de overheid oorverdovend stil....
Die gillen achteraf waarom er op moment x geen actie is ondernomen :P .
  maandag 21 februari 2022 @ 18:26:21 #232
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203769797
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:52 schreef Netsplitter het volgende:
En nog steeds is het vanuit de overheid oorverdovend stil....
Wat verwacht je van de overheid? Overheden zijn gebonden door contracten, wat is er precies gebeurd waardoor de overheid deze contracten kan verscheuren? Wat is er precies gebeurd dat de overheid gerechtigd zou zijn om actief in te grijpen?

Ongetwijfeld wordt er op plaatsen met meer dan normale aandacht gekeken naar het bedrijf Centric, waarschijnlijk stilzwijgend zelfs wel wat maatregelen genomen, maar veel meer dan dat? Ik zou op dit moment niet weten op welke gronden.
pi_203770853
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:52 schreef Netsplitter het volgende:
En nog steeds is het vanuit de overheid oorverdovend stil....
Er is geen vervanging voor Centric. Enige 'werkbare' optie zou zijn als de overheid Centric overneemt. Maar Centric als leverancier stoppen kan helemaal niet.
  maandag 21 februari 2022 @ 23:02:02 #234
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_203774981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 20:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Bron: https://www.tubantia.nl/e(...)an-rijbroek~acce2c6d

Man man man man man ....... ):O
Is Karel van Keepershandschoen ook niet meer betrokken bij Centric? Want die zat bij hetzelfde charlatan-hackerscollectief als Rian van Rijbroek dus daar zou even goed naar gekeken moeten worden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 21 februari 2022 @ 23:03:56 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203775005
quote:
"Hoewel Centric beweert dat Van Rijbroek geen enkele functie bekleedt en die ook nooit heeft gehad, liet de top van Centric haar jarenlang mails vol wartaal sturen"
Omfg :’)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_203777435
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er is geen vervanging voor Centric. Enige 'werkbare' optie zou zijn als de overheid Centric overneemt. Maar Centric als leverancier stoppen kan helemaal niet.
Fraaie lock in wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 22 februari 2022 @ 11:18:21 #237
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_203778673
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Fraaie lock in wel.
Klopt

Fucked for ages *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 12:14:15 #238
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203779460
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er is geen vervanging voor Centric. Enige 'werkbare' optie zou zijn als de overheid Centric overneemt. Maar Centric als leverancier stoppen kan helemaal niet.
Tuurlijk is er wel een vervanging mogelijk voor Centric. Alleen duurt het lang om alles over te zetten. Dat is het grootste struikelblok. Dat proces kan jaren duren.
Daarom doet de overheid alsof hun neus bloed vrees ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 12:22:47 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203779615
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Tuurlijk is er wel een vervanging mogelijk voor Centric. Alleen duurt het lang om alles over te zetten. Dat is het grootste struikelblok. Dat proces kan jaren duren.
Daarom doet de overheid alsof hun neus bloed vrees ik.
En omdat ze aan contracten vastzitten, en van Rijbroek niet werkelijk binnen Centric rondloopt.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203779616
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Tuurlijk is er wel een vervanging mogelijk voor Centric. Alleen duurt het lang om alles over te zetten. Dat is het grootste struikelblok. Dat proces kan jaren duren.
Daarom doet de overheid alsof hun neus bloed vrees ik.
Daar heb je gelijk in maar is niet realistisch. Om zoiets simpels als het GBA te vervangen ben je zo 10 jaar verder. Alle gemeentes werken los met Centric, dat maakt het zo extreem ingewikkeld om zaken te veranderen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 12:28:01 #241
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203779696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
En omdat ze aan contracten vastzitten, en van Rijbroek niet werkelijk binnen Centric rondloopt.
Vandaar dat ze 11 Terabyte aan data heeft verzameld....
God mag weten wat daar in staat.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203779732
Ook alle aanbestedingsregels zorgen voor problemen om over te stappen naar een nieuwe leverancier.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 12:31:03 #243
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203779762
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:22 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in maar is niet realistisch. Om zoiets simpels als het GBA te vervangen ben je zo 10 jaar verder. Alle gemeentes werken los met Centric, dat maakt het zo extreem ingewikkeld om zaken te veranderen.
Je hoeft het niet meteen te vervangen natuurlijk. Een ander bedrijf kan de lopende zaken overnemen. Desnoods met een x aantal mensen erbij die diep in de materie zitten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 12:31:32 #244
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203779764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:29 schreef BEFEM het volgende:
Ook alle aanbestedingsregels zorgen voor problemen om over te stappen naar een nieuwe leverancier.
Die kan je zo stellen dat je bepaalde bedrijven buitensluit. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 12:37:47 #245
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203779871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Je hoeft het niet meteen te vervangen natuurlijk. Een ander bedrijf kan de lopende zaken overnemen. Desnoods met een x aantal mensen erbij die diep in de materie zitten.
Dat werkt echt niet, de ontwikkelingen in met name het sociaal domein gaan zo gigantisch snel dat je a) dat oude systeem ook voortdurend fors zal moeten blijven ontwikkelen, updaten, implementeren en in stand houden om te voldoen aan de wettelijke eisen vanuit de landelijke overheid en de gemeentelijke beleidskeuzes en wensen terwijl je het nieuwe systeem dus ook voortdurend zal moeten aanpassen op de continu veranderende situaties vrdat je het berhaupt hebt kunnen testen.
pi_203779890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:31 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Je hoeft het niet meteen te vervangen natuurlijk. Een ander bedrijf kan de lopende zaken overnemen. Desnoods met een x aantal mensen erbij die diep in de materie zitten.
Maar Centric is volgens mij overal eigenaar van, een ander bedrijf kan dat zonder toestemming niet overnemen.

Ik sprak laatst met een IT manager van een grote gemeente, die gaf aan dat die wellicht ook wel over zou willen stappen mocht het uit de klauwen lopen maar er zijn realistisch gezien geen andere opties om genoemde redenen. En dan heb je nog 150 (ofzo) andere gemeentes ook die tegen hetzelfde aanlopen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 12:58:13 #247
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203780188
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:37 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat werkt echt niet, de ontwikkelingen in met name het sociaal domein gaan zo gigantisch snel dat je a) dat oude systeem ook voortdurend fors zal moeten blijven ontwikkelen, updaten, implementeren en in stand houden om te voldoen aan de wettelijke eisen vanuit de landelijke overheid en de gemeentelijke beleidskeuzes en wensen terwijl je het nieuwe systeem dus ook voortdurend zal moeten aanpassen op de continu veranderende situaties vrdat je het berhaupt hebt kunnen testen.
Gaat het niet meer fout omdat er genoeg ambtenaren zijn die denken dat ze overal iets over te zeggen moeten hebben, en daardoor alles traineren?
Bij een x aantal is vooruitgang een verschrikkelijk iets. Iets wat ten koste van alles tegen gehouden moet worden. Omdat ze anders in hun eigen kleine wereldje mogelijk twee keer moeten klikken i.p.v. een keer...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 13:00:18 #248
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203780233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar Centric is volgens mij overal eigenaar van, een ander bedrijf kan dat zonder toestemming niet overnemen.

Ik sprak laatst met een IT manager van een grote gemeente, die gaf aan dat die wellicht ook wel over zou willen stappen mocht het uit de klauwen lopen maar er zijn realistisch gezien geen andere opties om genoemde redenen. En dan heb je nog 150 (ofzo) andere gemeentes ook die tegen hetzelfde aanlopen.
Zolang de politieke noodzaak er niet is, zal er niet zo snel iets veranderen vrees ik.
Het is dan ook wachten tot de AIVD er iets van gaat zeggen richting het kabinet.
Pas dan zal de echte noodzaak doordringen tot het pluche. Tot die tijd vrees ik dat die dame overal in kan vissen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 13:20:35 #249
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203780601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:58 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Gaat het niet meer fout omdat er genoeg ambtenaren zijn die denken dat ze overal iets over te zeggen moeten hebben, en daardoor alles traineren?
Bij een x aantal is vooruitgang een verschrikkelijk iets. Iets wat ten koste van alles tegen gehouden moet worden. Omdat ze anders in hun eigen kleine wereldje mogelijk twee keer moeten klikken i.p.v. een keer...
Traineren, hoe bedoel je? De wettelijke aanpassingen zijn al zo intensief en ingrijpend dat er amper tijd is om wat de gemeentelijke wensen (ja, dat zijn nieuwe dingen) ook nog voor elkaar te krijgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 13:23:32 #250
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203780631
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:20 schreef Zelva het volgende:

[..]
Traineren, hoe bedoel je? De wettelijke aanpassingen zijn al zo intensief en ingrijpend dat er amper tijd is om wat de gemeentelijke wensen (ja, dat zijn nieuwe dingen) ook nog voor elkaar te krijgen.
Mensen die zo lang mogelijk blijven protesteren over een bepaalde functionaliteit in een pakket zodat er maanden verspilt worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 13:45:02 #251
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203780971
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 13:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Mensen die zo lang mogelijk blijven protesteren over een bepaalde functionaliteit in een pakket zodat er maanden verspilt worden.
Daar hebben we geen last van, wel van mensen die gaan klagen dat er te weinig verandert omdat er te veel blijft liggen vanwege tijdgebrek.
pi_203781538
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:37 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat werkt echt niet, de ontwikkelingen in met name het sociaal domein gaan zo gigantisch snel dat je a) dat oude systeem ook voortdurend fors zal moeten blijven ontwikkelen, updaten, implementeren en in stand houden om te voldoen aan de wettelijke eisen vanuit de landelijke overheid en de gemeentelijke beleidskeuzes en wensen terwijl je het nieuwe systeem dus ook voortdurend zal moeten aanpassen op de continu veranderende situaties vrdat je het berhaupt hebt kunnen testen.
En wat is b) ?
  dinsdag 22 februari 2022 @ 20:20:13 #253
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203786739
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 14:28 schreef r_one het volgende:

[..]
En wat is b) ?
Waar ik 'terwijl' zei is het b), stop de tijd.
pi_203787297
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 20:20 schreef Zelva het volgende:

[..]
Waar ik 'terwijl' zei is het b), stop de tijd.
Hoeveel jokers?
pi_204019998
quote:
De Nederlandsche Bank niet verder met Sanderinks ict-bedrijf Centric

ENSCHEDE/AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank (DNB) neemt afscheid van ict-dienstverlener Centric, van de Twentse ondernemer Gerard Sanderink. Het contract van DNB loopt volgend jaar af en de bank heeft laten weten dit niet te willen verlengen.

Angelique Kunst 09-03-22, 14:09

Centric beheert sinds 2019 de datacentra voor DNB en regelt voor alle medewerkers de werkplekdiensten, de servicedesk en de kantoorautomatisering. Het contract was bij het afsluiten het grootste in de geschiedenis van Centric. DNB wil niet toelichten waarom het contract niet verlengd wordt. Maar het is een publiek geheim dat de centrale bank niet gediend is van de commotie die rond Centric is ontstaan nadat eigenaar Gerard Sanderink een relatie kreeg met zelfverklaard cyberexpert Rian van Rijbroek. Sinds zij in zijn leven is vecht hij voortdurend rechtszaken uit met voormalige vertrouwelingen en zijn ex-vriendin Brigitte van Egten.

‘Geheime codes’
Sanderink gaf Van Rijbroek toegang tot geheime informatie over het DNB-contract, terwijl ze formeel geen enkele functie bij Centric had. Dat bleek tijdens een rechtszaak tegen een voormalig directielid van Centric. Van Rijbroek had talloze opmerkingen en vragen bij het contract. Zo wilde ze onder meer de cv’s lezen van de betrokken medewerkers, wilde ze weten of hun mobiele telefoonverkeer werd gescand en vroeg ze welke beveiligingssoftware er werd gebruikt.

Bovendien beweerde ze dat ze in de systemen van DNB ‘geheime codes’ had ontdekt. Sanderink liet in kleine kring herhaaldelijk weten dat hij DNB wantrouwde, omdat die codes actief zouden worden zodra het contract van Centric inging. Hij was bang dat Centric dan aansprakelijk zou worden gesteld voor de schade.

Geen uitspraken
Toen vlak na de ondertekening van het contract in 2019 een golf van negatieve publiciteit rond Centric en Sanderink losbarstte, verklaarde DNB dat ‘alle passende maatregelen’ waren genomen om de gevoelige data van de centrale bank te beschermen. DNB stelde tegenover het Financieele Dagblad op de hoogte te zijn van de relatie tussen Sanderink en Van Rijbroek, maar wilde daar verder geen commentaar op geven: „DNB doet geen uitspraken over mevrouw Van Rijbroek, noch over lopende juridische procedures, zeker waar DNB geen partij is.”

Ook bij een ander contract is DNB inmiddels van Sanderink af. Sanderinks bouwbedrijf Strukton Worksphere renoveert het pand van DNB aan het Frederiksplein in Amsterdam. Maar Worksphere is in januari verkocht aan internationaal installatiebedrijf Spie.
https://www.tubantia.nl/e(...)jf-centric~a02a8e5a/
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 10 maart 2022 @ 07:02:19 #256
269689 crew  Viv
pi_204020401
_O_
Spoilers!
  donderdag 10 maart 2022 @ 08:30:44 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204020529
quote:
Dat er maar vele mogen volgen. En WTF @ het delen van dat contract van DNB :o
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204020575
Je zult als werknemer van Centric maar jaren bezig geweest zijn om zo'n grote klant binnen te halen, om die vervolgens op zo'n achterlijke manier weer te verliezen.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 10 maart 2022 @ 08:37:19 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204020592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 08:35 schreef Ronald het volgende:
Je zult als werknemer van Centric maar jaren bezig geweest zijn om zo'n grote klant binnen te halen, om die vervolgens op zo'n achterlijke manier weer te verliezen.
Ja, of je werk voor DNB bij Centric gewoon prima gedaan hebben.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 maart 2022 @ 09:36:51 #261
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204021160
*O* *O* *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 10 maart 2022 @ 10:57:44 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204022247
Kan die vrouw uberhaupt wel een regel programmeercode doorgronden wat het doet?
Ze heeft het altijd over "geheime codes" e.d. maar het geeft mij het gevoel alsof ze het verschil tussen Java, VB en C# niet zou zien :P .

Het geeft mij zo een vibe van een hollywood hacker die heel geinteresseerd naar lappen code op 6, 60inch schermen kijkt, maar geen idee heeft wat er staat :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door bleiblei op 10-03-2022 11:03:01 ]
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:07:24 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204022420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:57 schreef bleiblei het volgende:
Kan die vrouw uberhaupt wel een regel programmeercode doorgronden wat het doet?
Ze heeft het altijd over "geheime codes" e.d. maar het geeft mij het gevoel alsof ze het verschil tussen Java, VB en C# niet zou zien :P .

Het geeft mij zo een vibe van een hollywood hacker die heel geinteresseerd naar lappen code op 6, 60inch schermen kijkt, maar geen idee heeft wat er staat :') .
Nah, meer dan een scriptkiddie is het waarschijnlijk niet.

Ze heeft op een of andere manier wel de vaardigheid rijke oude mannen het hoofd op hol te jagen, dit is niet de eerste keer dat ze bij een rijke zakenman al zijn vertrouwelingen bij hem wegwerkt, het is alleen degene met de meeste banden in de IT.
Het is mogelijk ook de meest wereldvreemde, vandaar dat ze in dit geval zo'n blijvend succes heeft.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204074315
Menzis loopt ook weg, lijkt mij ook geen kleine klant

https://www.tubantia.nl/e(...)ke-redenen~a20fe174/

Als alle grote vissen straks weg lopen, kon het bedrijf nog wel eens een zware tijd tegemoet zien.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 17 maart 2022 @ 15:03:15 #265
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204114569
Lol, een recruiter van Centric in mijn Linkedin mail. Wilde hem eigenlijk condoleren met z'n toekomstige nieuwe eigenaar Van Rijbroek. Toch maar niet gedaan. No fucking way dat ik ooit voor dat zinkend schip aan het werk wil.

Kwam toevallig nog dit artikel tegen uit 2019.

Sanderink: ‘Van Rijbroek gaat echt niet met mijn geld aan de haal’"
https://www.quotenet.nl/n(...)jn-geld-aan-de-haal/
Klinkt als een vrouw die geslagen wordt en haar partner verdedigt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_204114941
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, meer dan een scriptkiddie is het waarschijnlijk niet.

Ze heeft op een of andere manier wel de vaardigheid rijke oude mannen het hoofd op hol te jagen, dit is niet de eerste keer dat ze bij een rijke zakenman al zijn vertrouwelingen bij hem wegwerkt, het is alleen degene met de meeste banden in de IT.
Het is mogelijk ook de meest wereldvreemde, vandaar dat ze in dit geval zo'n blijvend succes heeft.
daarvoor heeft ze 3 holtes
  woensdag 30 maart 2022 @ 23:22:49 #267
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_204279263
Vrijspraak voor Gerard Sanderink in smaadzaak

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 april 2022 @ 14:27:54 #268
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:24:22 #269
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204546619
Hoe krijgen ze dat allemaal in drie afleveringen dan?
Spoilers!
pi_204549411
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe krijgen ze dat allemaal in drie afleveringen dan?
Door gebruik te maken van blockchain techniek.
  dinsdag 26 april 2022 @ 22:26:50 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204549798
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2022 21:53 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Door gebruik te maken van blockchain techniek.
Smart blockchain zeker?
Spoilers!
pi_204549832
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 17:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe krijgen ze dat allemaal in drie afleveringen dan?
Sloot Digital Coding System gebruiken _O_
  woensdag 27 april 2022 @ 08:08:12 #274
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204551278
quote:
Alweer een item van lubach? Dat programma van hem begint ook meer en meer op de grote herhaalshow te lijken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204551315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Alweer een item van lubach? Dat programma van hem begint ook meer en meer op de grote herhaalshow te lijken.
Gewoon de boekpromotie van Angelique.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204551987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gewoon de boekpromotie van Angelique.
Leuk weetje: dat boek is er gekomen mede dankzij dit topic.
pi_204552398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:16 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Leuk weetje: dat boek is er gekomen mede dankzij dit topic.
:D
pi_204552784
quote:
Ben benieuwd hoeveel e-mails die van Hoofdinspecteur@politie.nl met cc PG@OM.nl gaat krijgen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 27 april 2022 @ 11:34:13 #279
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204552802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:16 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Leuk weetje: dat boek is er gekomen mede dankzij dit topic.
Hoe dan?
pi_204552977
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Hoe dan?
Mijn vrouw werkt bij de uitgeverij en aangezien ik dit topic al volgde en het een vrij bizar verhaal is, heb ik haar hierop gewezen. :)
pi_204555512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:16 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Leuk weetje: dat boek is er gekomen mede dankzij dit topic.
Morgen de officile boekpresentatie.

* r_one is erbij 8-) *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 april 2022 @ 15:55:21 #282
269689 crew  Viv
pi_204555566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Mijn vrouw werkt bij de uitgeverij en aangezien ik dit topic al volgde en het een vrij bizar verhaal is, heb ik haar hierop gewezen. :)
Wat tof! :D O+
pi_204555579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Mijn vrouw werkt bij de uitgeverij en aangezien ik dit topic al volgde en het een vrij bizar verhaal is, heb ik haar hierop gewezen. :)
:D
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 27 april 2022 @ 16:10:03 #284
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_204555666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Mijn vrouw werkt bij de uitgeverij en aangezien ik dit topic al volgde en het een vrij bizar verhaal is, heb ik haar hierop gewezen. :)
Briljant _O_ Ik ga het boek kopen.
With love :*
  woensdag 27 april 2022 @ 16:13:07 #285
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_204555685
De hele avance met Gerard door Rian is gewoon een persoonlijke hetze van haar tegen Lubach.
Je ziet het aan alles.

Langzaam pakt ze Gerard en zijn Centric helemaal in, tot het moment dat zij de scepter daar daadwerkelijk zwaait.
En dan, op dat moment Twittert ze naar Lubach, wie is hier nu de IT specialist? Jij of ik met een mega IT bedrijf onder me!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_204625415
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:16 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Leuk weetje: dat boek is er gekomen mede dankzij dit topic.
Krijgen wij dan ook wat munnie van de sales (8>
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 mei 2022 @ 12:13:57 #288
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204777964
https://www.agconnect.nl/(...)e-misbruik-van-recht

Het bestuur van Centric heeft maandag een flinke veeg uit de pan gekregen van de rechter. Het bedrijf van Gerard Sanderink zou zich schuldig hebben gemaakt aan misbruik van recht, zo meldt FD. De directie zou zich daarbij ‘voor het karretje laten spannen’ door Sanderink.

:')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 18:36:02 #289
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204781442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:39 schreef Nober het volgende:
Iemand al begonnen aan de podcast?
Drie delen. Geen nieuwe feiten.
  woensdag 18 mei 2022 @ 14:24:28 #290
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204788875
twitter
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 19 mei 2022 @ 08:43:28 #291
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204796883
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:13 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.agconnect.nl/(...)e-misbruik-van-recht

Het bestuur van Centric heeft maandag een flinke veeg uit de pan gekregen van de rechter. Het bedrijf van Gerard Sanderink zou zich schuldig hebben gemaakt aan misbruik van recht, zo meldt FD. De directie zou zich daarbij ‘voor het karretje laten spannen’ door Sanderink.

:')
Met dank aan de waanideeen van Sanderink die zich weer liet influisteren door Mata Hari van Rijbroek.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zaterdag 28 mei 2022 @ 08:09:12 #292
65846 Bocaj
Vmonos!
  zaterdag 28 mei 2022 @ 11:38:57 #293
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_204887947
Het kan toch niet anders dan dat Centric langzaamaan naar een faillissement gaat? Je bent wel gek als je nu nog als nieuwe klant naar Centric gaat, en bestaande klanten zouden toch als ze slim zijn zo snel mogelijk willen overstappen? Ik bedoel, je weet gewoon dat het bedrijf binnen afzienbare tijd in handen gaat vallen van een notoire oplichtster 1e klas.
pi_204887972
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:38 schreef Breekfast het volgende:
Het kan toch niet anders dan dat Centric langzaamaan naar een faillissement gaat? Je bent wel gek als je nu nog als nieuwe klant naar Centric gaat, en bestaande klanten zouden toch als ze slim zijn zo snel mogelijk willen overstappen? Ik bedoel, je weet gewoon dat het bedrijf binnen afzienbare tijd in handen gaat vallen van een notoire oplichtster 1e klas.
Of je wacht tot het laatste moment en houdt dan je hand op om het te bekostigen omdat anders de privacy van 18 miljoen nederlanders in gevaar komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204890026
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:38 schreef Breekfast het volgende:
Het kan toch niet anders dan dat Centric langzaamaan naar een faillissement gaat? Je bent wel gek als je nu nog als nieuwe klant naar Centric gaat, en bestaande klanten zouden toch als ze slim zijn zo snel mogelijk willen overstappen? Ik bedoel, je weet gewoon dat het bedrijf binnen afzienbare tijd in handen gaat vallen van een notoire oplichtster 1e klas.
Ze richten zich volgens mij voor een belangrijk deel op overheden. Overheden zijn verplicht om contracten aan te besteden. Het is behoorlijk lastig om bedrijven uit te sluiten van een aanbesteding. Het bedrijf moet dan bijv. echt onherroepelijk veroordeeld zijn voor ernstige feiten. Volgens mij is dat bij Centric niet het geval.

Dus Centric kan gewoon meedoen aan aanbestedingen en als ze de aantrekkelijkste offerte indienen, dan krijgen ze in principe de opdracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2022 15:16:28 ]
pi_204918450
quote:
Gerard Sanderinks ‘oale grond’ wordt gedwongen geveild, omdat hij niet wil betalen
WEERSELO - Gerard Sanderinks grond wordt sinds maandagmiddag aangeboden voor een executieveiling. Het gaat om ruim 67 hectare Twentse landbouwgrond, verdeeld over 33 percelen. De totale waarde is 4,7 miljoen euro. De grond wordt op 4 juli geveild in opdracht van Sanderinks ex, die nog 1,9 miljoen euro van hem tegoed heeft.

Angelique Kunst 30-05-22, 17:08 Laatste update: 17:09
Zakenman en multimiljonair Gerard Sanderink is onder meer eigenaar van ict-bedrijf Centric en bouwbedrijf Strukton, die beide veel voor de Nederlandse overheid werken. Zoals bekend is Sanderink al drie jaar in gevecht met zijn ex-vriendin Brigitte van Egten. Die zette hij in 2018 aan de kant, om daarna een relatie te beginnen met zelfverklaard cyberexpert Rian van Rijbroek. Sanderink beschuldigde sindsdien zijn ex onder meer van fraude, diefstal en het veroorzaken van de FIOD-inval bij zijn bedrijf Strukton. Voor al deze beschuldigingen heeft hij in talloze rechtszaken geen bewijzen kunnen leveren.

Geweigerd te betalen
De rechter veroordeelde Sanderink vorig jaar tot betaling van 1,9 miljoen euro aan dwangsommen aan zijn ex, omdat hij herhaaldelijk vonnissen van de rechter naast zich neerlegde. Ook het betalen van die dwangsommen weigerde hij weer. Daarom liet zij beslag leggen op zijn onroerend goed. Dat wordt nu op 4 juli executoriaal geveild, om op die manier toch de 1,9 miljoen binnen te halen. Zodra dat bedrag, plus rente plus kosten, bereikt is stopt de veiling. De verkoop kan alleen worden voorkomen als Sanderink voor 4 juli over de brug komt met de dwangsommen.

Ouderlijk huis
De in beslag genomen grond staat sinds maandagmiddag op de website van BOG Auctions. Het gaat om percelen in Weerselo, Rossum, Agelo en Reutum. Een van de percelen is een stuk grond van ruim 100.000 vierkante meter rondom Sanderinks ouderlijk huis, een boerderij in Lemselo. Deze woning zelf wordt niet geveild. De overige percelen zijn meest landbouwgronden die hij heeft verpacht aan Twentse boeren.

Boerderij gekocht om samen te wonen
Het meest opmerkelijke object is de boerderij aan de Haarweg in Enschede. Sanderink en zijn ex Brigitte van Egten kochten die grond met boerderij in 2007, met de bedoeling om daar samen te gaan wonen, ieder in een eigen woondeel. De verbouwingsplannen liepen echter stuk, waarna Van Egten haar helft ‘om belastingtechnische redenen’ voor slechts 1 euro aan Sanderink verkocht. In zijn testament werd vastgelegd dat zij dit stuk grond met bebouwing na zijn dood zou erven. Gezien de vele rechtszaken lijkt het echter niet waarschijnlijk dat deze bepaling nog steeds in zijn testament staat.

Veiling eerder stopgezet
In maart van dit jaar beloofde de multimiljonair nog dat hij de dwangsommen zou betalen. Van Egten was toen al bezig met de executieveiling van zijn onroerende goederen, maar zette die toen stop om hem de kans te geven het geld vrij te maken. Maar terwijl zij daar op wachtte, legden Sanderinks bedrijven Centric en DSS ineens beslag op de nog niet uitbetaalde 1,9 miljoen. Beide bedrijven beweerden namelijk ook nog vorderingen te hebben op Van Egten. De rechter in Almelo maakte gehakt van die claim en stelde dat de bedrijven misbruik van recht maakten: hun claims waren ongegrond en uitsluitend bedoeld om te voorkomen dat Sanderink aan Van Egten moest betalen.

‘Geen andere optie’
Volgens Van Egtens advocaat Paul Tjiam heeft Van Egten nu geen andere optie dan deze executieveiling alsnog door te laten gaan: „Sanderink en Centric hebben zich tot het uiterste verzet om onder het vonnis over de dwangsommen uit te komen. Aangezien Sanderink nog steeds niet wil meewerken, heeft mijn clinte geen andere optie dan zijn bezittingen te veilen.”
Bron Tubantia
pi_204918624
En, voor de beeldvorming bij het vorige artikel, een bericht van 2 weken geleden:

quote:
Sanderinks bedrijven maakten misbruik van recht, zegt de rechter
ALMELO - Gerard Sanderinks bedrijven Centric en DSS maakten misbruik van recht toen ze beslag legden op de 1,9 miljoen die Sanderinks ex van hem tegoed heeft. Dat harde oordeel velt de Almelose voorzieningenrechter De Beaufort over de laatste juridische capriolen van Sanderink.

Angelique Kunst 17-05-22, 09:33
Zoals bekend moest de multimiljonair ruim 1,9 miljoen euro aan dwangsommen betalen aan zijn ex, Brigitte van Egten. Na lang traineren beloofde Sanderink in maart van dit jaar plechtig, dat hij met het geld over de brug zo komen. Maar vlak voordat hij het geld zou storten, kwamen zijn ICT-bedrijf Centric en zijn zonnepanelenbedrijf DSS ineens met nieuwe claims tegen Van Egten. Ze zouden bij elkaar nog meer dan twee miljoen van haar tegoed hebben. En daarom legden ze beslag op het geld dat Sanderink zou gaan uitbetalen.

Allemaal te toevallig
Tijdens de rechtszaak hierover, drie weken geleden, beweerden de topmensen van beide bedrijven, dat dat puur hun eigen initiatief was. Sanderink had daar niets mee te maken, het was beslist niet hun bedoeling geweest om zijn betaling te frustreren. Maar daar gelooft de rechter helemaal niets van. Centric en DSS zijn twee totaal verschillende bedrijven. Dat zij allebei op hetzelfde moment tot de conclusie komen dat ze een vordering hebben op Van Egten is al onwaarschijnlijk, vindt De Beaufort.

Die vorderingen zijn bovendien gebaseerd op beschuldigingen waarover Sanderink zelf al eerder procedeerde tegen zijn ex. En dat beide bedrijven hun beslag allebei tegelijk legden, en precies op het moment dat Sanderink wil uitbetalen, is ook te toevallig. Dat hun grote baas, enig aandeelhouder en voormalig bestuurder daar niet de hand in heeft gehad, wil er bij de rechter niet in. Volgens hem is er sprake van ‘grote verwevenheid’ tussen Sanderink en zijn bedrijven, al ontkenden Centric en DSS dat in de rechtszaal.

Misbruik van recht
Er is dus sprake van een verkapt ‘eigenbeslag’: Sanderink heeft zijn bedrijven beslag laten leggen om zelf aan uitbetaling van de dwangsommen te ontkomen. En dat betekent, dat hij misbruik van recht maakt. Dat levert Sanderink overigens verder geen strafmaatregel op: misbruik van recht leidt alleen tot het verliezen van de procedure.

Het beslag wordt dus opgeheven en Sanderink, DSS en Centric mogen geen nieuwe acties ondernemen om de betaling van de dwangsommen opnieuw te frustreren, op straffe van een dwangsom van een miljoen euro per overtreding.

Veiling van percelen grond
Als Sanderink nu opnieuw niet betaalt, gaat de veiling van zijn onroerend goed dus alsnog door. Het gaat daarbij onder meer om vele percelen grond, verdeeld over heel Twente, met een geschatte waarde van enkele miljoenen. Wanneer deze veiling nu zal plaatsvinden is nog niet bekend.
Bron Tubantia
pi_204918699
Nog nieuws over Rijbroek?
pi_204989464
quote:
Directie van IT-bedrijf Centric stapt op na conflict met eigenaar Sanderink

Stijn van Gils Joris Polman 22:09

In het kort:
-IT-bedrijf Centric is in de greep van een vertrouwenscrisis tussen de directie en eigenaar Gerard Sanderink.
-Een uit de hand gelopen ruzie tussen Sanderink en een ex-geliefde zou aanleiding zijn voor de voltallige directie om op te stappen.
-De directie zou naar de Ondernemingskamer hebben willen stappen, maar kon dat plan niet doorzetten.

De complete uitvoerende directie van IT-bedrijf Centric stapt op na een conflict met eigenaar Gerard Sanderink. Aanleiding is de volledig uit de hand gelopen ruzie van Sanderink met zijn ex-geliefde Brigitte van Egten. De IT-miljonair betrok zijn bedrijf bij een gerechtelijke procedure, maar dat liep uit op een schrobbering van de rechter. Vervolgens is er een onoverbrugbare vertrouwenscrisis ontstaan tussen eigenaar Sanderink en topman Johan Taams.

Verschillende goed ingevoerde bronnen spreken onafhankelijk van elkaar van een vertrouwenscrisis in de top van Centric. Topman Taams geeft desgevraagd 'geen commentaar', heeft hij schriftelijk laten weten. Ook de woordvoerder van Centric geeft 'op dit moment geen commentaar' op vragen van het FD. Gerard Sanderink en zijn advocaat Gino van Tilborg waren niet bereikbaar voor commentaar.

Misbruik van recht
Het conflict is volgens meerdere bronnen van het FD aanleiding voor ceo Johan Taams, cfo Patrick Rosengarten en coo Bart Fehmers om op te stappen bij Centric. Sanderink probeerde via Centric beslag te leggen bij zijn ex-vriendin Van Egten. Maar dat mislukte volledig: volgens de rechter heeft het bestuur van het IT-bedrijf zich daarbij schuldig gemaakt aan 'misbruik van recht'.

De directie zou na die zeperd voornemens zijn geweest om een procedure bij de Ondernemingskamer (OK) aan te spannen tegen Sanderink. Via deze rechtbank voor het bedrijfsleven wilde de directie Sanderink 'terug zijn hok in sturen' om zo verdere reputatieschade voor Centric te voorkomen. De Ondernemingsraad is hierover genformeerd, bevestigen bronnen aan het FD.

De stap naar de OK is echter geblokkeerd door de drie niet-uitvoerende bestuursleden die eveneens deel uitmaken van de directie van Centric. Deze drie bestuurders, onder wie Sanderinks vertrouwelingen Aike Schoots en Louis Luijten, zouden een procedure bij de OK hebben tegengehouden door tegen te stemmen. Daarna trokken de drie uitvoerende bestuursleden de conclusie dat ze niet meer verder kunnen bij Centric. 'De crisis is daarmee compleet', zegt een ingewijde over de situatie bij het IT-bedrijf.

Overheidsleverancier
Centric is niet zomaar een IT-bedrijf. De bijna vierduizend medewerkers van het bedrijf bouwen onder meer systemen voor allerlei overheidsinstellingen, waaronder veel gemeenten. Vanwege die essentile rol als overheidsleverancier is er ook onder Kamerleden onrust ontstaan over de betrouwbaarheid van Centric.

Sanderink en zijn ex-vriendin Brigitte van Egten hebben ruzie sinds de IT-miljonair enkele jaren geleden een relatie begon met de zelfverklaard cyberdeskundige Rian van Rijbroek. Sanderink verbrak toen priv en zakelijk alle banden met Van Egten. Vervolgens beschuldigde hij haar onder meer van miljoenenfraude bij DSS, Sanderinks zonnepanelenbedrijf waar Van Egten jarenlang directeur was. De vaak saillante details van het al jaren slepende conflict zijn mede door alle rechtszaken breed uitgemeten in de pers.

Rian van Rijbroek
Sanderinks nieuwe geliefde Van Rijbroek is een beruchte naam in de IT-wereld. Een boek dat zij eerder schreef over cybersecurity is wegens plagiaat uit de handel gehaald. Ook raakte ze in opspraak toen ze tijdens een interview bij actualiteitenprogramma Nieuwsuur beweerde dat hackers geldautomaten bankbiljetten zouden laten uitspuwen - een bewering die nooit werkelijkheid is geworden. Het leverde haar de bijnaam 'cybercharlatan' op.

Dat juist de eigenaar van Centric een relatie is begonnen met Van Rijbroek leidde tot veel onrust bij klanten en het personeel van het IT-bedrijf. De directie van Centric heeft onder leiding van Taams geprobeerd de liefdesperikelen van Sanderink weg te duwen van Centric door ze af te doen als 'een privkwestie'. Ook kregen klanten de verzekering dat Van Rijbroek geen enkele toegang heeft tot de systemen die Centric levert. Hoe het bedrijf nu verder gaat, is nog onduidelijk.
Aldus het FD een half uur geleden.
*Popcorn pakt*.
pi_204989494
Volgens mij zou Centric serieus in aanmerking komen voor nationalisering, volgens mij is dit mogelijk als de kritieke infrastructuur van Nederland in gevaar komt, in die orde komen we nu zo een beetje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 7 juni 2022 @ 22:52:01 #301
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204989597
:9
Spoilers!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')