SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-parten-spelen.htmlquote:Op dinsdag 29 december 2020 14:49 schreef manny het volgende:
[..]
Een generatie naar de klote helpen ook..... vanwege een paar maanden extra thuis.
Man man man
Lekker dan.quote:Spain to keep list of people who refuse Covid-19 vaccination & share data with ‘European partners’— health minister
Oh, dus elk land in Europa weet van jouw vaccinaties?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:53 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij elke vaccinatie.
Uh ja. Dat is gewoon opgeslagen in een database.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh, dus elk land in Europa weet van jouw vaccinaties?
Er is een plan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je beginnen met ouders van schoolgaande kinderen en leraren.
Of gewoon je plan voortzetten, zo snel mogelijk zo veel mogelijk risicogevallen inenten en accepteren dat er in de tussentijd nog steeds mensen ziek worden en doodgaan.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:53 schreef Jazeg het volgende:
Het percentage positief is gezakt van 13,6 naar 13,0, maar dat zegt niet veel als er mensen zonder klachten zijn gaan testen om zo ‘veilig’ aan het kerstdiner te kunnen zitten.
Extra opletten, en aandacht voor mensen die het lastig hebben is wat anders dan een hele generatie naar de klote.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-parten-spelen.html
Pfff, ik probeer van alles te bedenken, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat ik een heel ongelukkig kind ga krijgen dan, en daar zal ons kind echt niet de enige in zjin. De overgang naar VO zal dan ook verre van soepel gaan, als deze al doorgaat. Einde-examens weer een jaar overslaan? Nog een verre van optimale overgaan van VO naar HBO/uni?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor. Maar ‘zo kort mogelijk’ betekent wel dat heropenen mogelijk moet zijn zonder onaanvaardbare negatieve gevolgen.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of je dat inspuiten van 5x de normale dosis aan de "organisatie" kan verwijten weet ik niet....
Dan kan ik maar één verklaring bedenken: een zware professionele fout van één of meerdere individuen: iemand die aan de slag ging zonder de instructies te lezen, of iemand die onduidelijke of verkeerde instructies gaf en iemand die ze zonder te checken uitvoerde. ....
Oh fijn dat ik dat weet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Uh ja. Dat is gewoon opgeslagen in een database.
Hier gaan de examenklassen van de middelbare op 4 januari weer gewoon naar school.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pfff, ik probeer van alles te bedenken, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat ik een heel ongelukkig kind ga krijgen dan, en daar zal ons kind echt niet de enige in zjin. De overgang naar VO zal dan ook verre van soepel gaan, als deze al doorgaat. Einde-examens weer een jaar overslaan? Nog een verre van optimale overgaan van VO naar HBO/uni?
Redelijk dramatisch, wel.
Misschien krijgen ze als bijbaantje per leeg flesje betaald.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]MBO niveau waarschijnlijk, hoor ik iemand denken.
![]()
En dan weten dat in de algemene Pfizer instructie (in de UK dan) staat dat alles in stappen uitgeschreven die getwee moet gebeuren; het vierogen systeem waabij de één check daarin voortdurend de ander naziet.
Mensen die in eenzaamheid sterven in ziekenhuizen/verzorgingshuizen is ook traumatisch voor alle betrokkenen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pfff, ik probeer van alles te bedenken, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat ik een heel ongelukkig kind ga krijgen dan, en daar zal ons kind echt niet de enige in zjin. De overgang naar VO zal dan ook verre van soepel gaan, als deze al doorgaat. Einde-examens weer een jaar overslaan? Nog een verre van optimale overgaan van VO naar HBO/uni?
We moeten gewoon zorgen dat we vanaf 18 januari als de donder die vaccinaties gaan doen. Bij wijze van spreke zodra er een nieuwe doos wordt afgeleverd in Nederland, meteen uitpakken en die spuiten erin zetten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd op dit moment niet voorstellen dat ze de scholen niet weer gewoon gaan heropenen half januari, hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop de basisschool ook eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier gaan de examenklassen van de middelbare op 4 januari weer gewoon naar school.
Ik vind het niet zo gek hoor, de kinderen van vriendinnen van mij leren nu soms dat ze niet dichtbij de juf en opa en oma mogen komen want die kunnen ziek worden... als je 4 bent, snap je niet dat dat straks weer wel kan. Een kind vanaf 10 kan dat misschien bevatten, maar daaronder niet...quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoor dat er in Amsterdam Noord ook plannen zijn om dat voor groep 8 te doen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier gaan de examenklassen van de middelbare op 4 januari weer gewoon naar school.
Uiteraard veel meer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef Minimunt het volgende:
wat denken jullie van de cijfers zo? meer of minder dan gisteren?
Ik zeg nergens dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die in eenzaamheid sterven in ziekenhuizen/verzorgingshuizen is ook traumatisch voor alle betrokkenen.
Iedereen wordt geraakt door dit virus.
Is ook verplicht ivm de voorwaardelijk goedkeuring die eist stelt dat elke vaccinatie de komende twee jaar wordt gemonitord. Of het realtime is, durf ik te betwijfelen. De Famaceut moet echter elke 3 maanden de EMA rapporteren over de status etc.etc incl of iemand ergens - mits medisch bekend - last van heeft gehad en wat er aan oorzakelijke verbanden zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nou, het is wel opgeslagen in een systeem maar niet in 1 systeem. Als je bijv. wilt weten welke vaccinaties je hebt gehad ,moet je dat vragen bij de desbetreffende ggd of ziekenhuis waar je geprikt bent. Dus ik denk eigenlijk niet dat er 1 grote database is waarin alle landen kunnen kijken. Dat lijkt me ook nogal in strijd met de geldende regels.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh fijn dat ik dat weet.
Kan ik dat gewoon aangeven dat ze even in het systeem moeten kijken als ik in Griekenland in het ziekenhuis lig.
Dat lukt normaal al niet, laat staan in de omvang waar we het nu over hebben. Daarnaast vallen alle maatschappelijke voelsprieten weg op het moment dat kinderen niet meer naar school en naar verenigingen mogen, en alleen nog maar thuis zitten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef manny het volgende:
[..]
Extra opletten, en aandacht voor mensen die het lastig hebben is wat anders dan een hele generatie naar de klote.
Hopelijk blijft dat in stand. Het geeft in elk geval de intentie aan om de examens door te laten gaan, en het geeft de leerlingen in kwestie in elk geval ook duidelijkheid waar ze aan toe zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En half januari gaat het helemaal los door kerst en oudjaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:01 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk minder. Dinsdag + feestdageneffect.
Begin januari gaan we weer pieken
Ik berg de piek van de kerstboom altijd uiterlijk 6 januari weer op.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:01 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk minder. Dinsdag + feestdageneffect.
Begin januari gaan we weer pieken
Heel dramatisch. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om straks als de besmettingen weer heel laag zijn de boel gewoon open te gooien en hopen dat de vaccins er eerder zijn dan de explosie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hmm... dubbel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoor dat er in Amsterdam Noord ook plannen zijn om dat voor groep 8 te doen.
Hopelijk wordt dat een landelijke actie.
Dat lijkt me voor heel veel onderdelen van belang: als de besmettingen laag zijn en de ziekenhuizen niet meer vol, moeten er versoepelingen gaan plaatsvinden. Onderwijs staat wat mij betreft wel vrij ver bovenaan. Net als sporten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel dramatisch. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om straks als de besmettingen weer heel laag zijn de boel gewoon open te gooien en hopen dat de vaccins er eerder zijn dan de explosie.
Gecalculeerd risico. Zou wel eens verantwoord kunnen zijn.
In april is de eindtoets, die voor veel kinderen toch echt wel van belang is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... dubbel.
Aan de ene kant, top, fijn (voor welke klas dan ook), aan de andere kant doet juist groep 8 de 2e helft van het schooljaar geen fluit meer. Ja, oefenen voor de musical. Samen zingen. Laat het ff op je inwerken...
Goed nieuws @Lenny_Leonardquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:03 schreef groenen het volgende:
Straks teststraat wegwaai effect in de cijfers, kroegen zullen open kunnen.
Misschien is het ook een optie om wat langer door te gaan in de zomer? Dan is het aantal besmettingen vrijwel zeker weer heel laag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel dramatisch. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om straks als de besmettingen weer heel laag zijn de boel gewoon open te gooien en hopen dat de vaccins er eerder zijn dan de explosie.
Gecalculeerd risico. Zou wel eens verantwoord kunnen zijn.
Ik hoop iets van 6800, maar ben bang voor een kleine stijging, 8418 ofzo.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef Minimunt het volgende:
wat denken jullie van de cijfers zo? meer of minder dan gisteren?
Die staat bij het RIVM. Kun je je gegevens gewoon laten verwijderen als je dat zou willen. Dus alleen al daarom is het onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Echt te bizar voor woorden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
NOS: Dit zijn de 25 locaties waar het vaccineren start op 18 januari
18 januari__!
Krijgen we op 8 januari eerst een kneuterige livestream van de NOS?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
Mijn dorp staat er tussen, maar goed, ik kom toch pas in of na de zomer wellicht eens een keer in aanmerking.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari__!
Dat klopt niet. Ze doen onder andere de eindtoets, hebben portfolio-gesprekken en krijgen definitief advies.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... dubbel.
Aan de ene kant, top, fijn (voor welke klas dan ook), aan de andere kant doet juist groep 8 de 2e helft van het schooljaar geen fluit meer. Ja, oefenen voor de musical. Samen zingen. Laat het ff op je inwerken...
Liveblog. Inclusief reacties van BN'ers en tweets van onbekende nederlandersquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijgen we op 8 januari eerst een kneuterige livestream van de NOS?
Netjes hoor. Tegen die tijd zijn er waarschijnlijk tien miljoen Duitsers ingeënt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
Het was al een tijdje bekend dat het plan is om pas vanaf 18 januari op 25 locaties te gaan vaccineren. Voor het eind van de maand moeten dat er minstens 30 zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
Nou, de eindtoets is in november, die is bepalend voor het schoolniveau samen met het beeld dat de docent van een leerling heeft. .quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In april is de eindtoets, die voor veel kinderen toch echt wel van belang is.
Als je 40- bent zonder serieuze gezondsheidsissues, houd net als ik dan maar rekening met augustus/september.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn dorp staat er tussen, maar goed, ik kom toch pas in of na de zomer wellicht eens een keer in aanmerking.
30 van de 67 algemene GGD locaties.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was al een tijdje bekend dat het plan is om pas vanaf 18 januari op 25 locaties te gaan vaccineren. Voor het eind van de maand moeten dat er minstens 30 zijn.
Is het niet mogelijk om zo'n CITO-toets niet in april, maar bv mei of juni te doen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, de eindtoets is in november, die is bepalend voor het schoolniveau samen met het beeld dat de docent van een leerling heeft. .
Met de eindtoets kan die enkel nog naar boven bijgesteld worden.
Maar je hebt gelijk, niet geheel onbelangrijk.
Na de kerstvakantie beginnen de Cito's, dan de gesprekken, dan het definitieve advies en dan nog de eindtoets die van belang zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, de eindtoets is in november, die is bepalend voor het schoolniveau samen met het beeld dat de docent van een leerling heeft. .
Weet ik niet hoor. Ik denk dat men ook heel veel behoefte heeft om weet even van de (relatieve) vrijheid te genieten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is het ook een optie om wat langer door te gaan in de zomer? Dan is het aantal besmettingen vrijwel zeker weer heel laag.
Nee, die is in april. Na het schooladvies.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een paar mensen in dit topic willen graag de grootste negativiteit roepen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En half januari gaat het helemaal los door kerst en oudjaar.
Kinderen moeten dan al ingeschreven zijn op de middelbare school, inschrijving sluit half maart.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om zo'n CITO-toets niet in april, maar bv mei of juni te doen?
Hmm dat was in mijn tijd toch wel anders. Na de eindtoets in Februari deed niemand meer wat. Die weken “kregen we cadeau”.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ze doen onder andere de eindtoets, hebben portfolio-gesprekken en krijgen definitief advies.
Zaken die mijn dochter echt belangrijk vindt.
Tja... maar het is ook een crisis. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat men hun vakantieplannen belangrijker vindt dan de kwaliteit van het onderwijs.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet hoor. Ik denk dat men ook heel veel behoefte heeft om weet even van de (relatieve) vrijheid te genieten.
Net als dat er genoeg mensen zijn die hun plannen al gemaakt hebben. Die dupeer je dan ook behoorlijk.
Eerst de kinderziektes eruit halen... een weekje testdraaien vanaf 11 januari... zucht.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
De testcijfers komen pas over een paar minutenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef Confetti het volgende:
Vanwege de vertraagde registraties zijn dit toch vooral de cijfers van afgenomen testen op 24 december ongeveer? Zal dus flink meevallen.
Maar kan ook dát dan niet een maand of twee worden opgeschoven? Ik vind het lastig om te begrijpen dat er per se aan zo'n strakke planning vastgehouden moet worden in een penibele situatie als deze.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen moeten dan al ingeschreven zijn op de middelbare school, inschrijving sluit half maart.
Naar aanleiding van de eindtoets kunnen ze nog een hoger advies krijgen als ze die heel goed doen. Voor sommige kinderen is dat wel echt een ding. En dan moet er dus ook een andere middelbare school of niveau bij de ingeschreven school worden geregeld.
Portfolio gesprekken zijn gesprekken tussen leerkracht en leerling. Is een beetje afhankelijk van de soort onderwijs. Bij mijn dochter op school betekent het dat er wordt besproken wat het kind in kwestie vindt dat er goed gaat, wat niet, waar ze nog hulp bij zouden willen, hoe die hulp eruit moet zien, of ze een nieuw doel willen stellen, etc. En met het zicht op de middelbare school wordt besproken wat het voorlopige advies was, of ze zich daarin kunnen vinden en of ze daar nog iets aan zouden willen veranderen. En hoe dat dan zou kunnen, if possible.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hmm dat was in mijn tijd toch wel anders. Na de eindtoets in Februari deed niemand meer wat. Die weken “kregen we cadeau”.
Daarnaast, wtf zijn portfolio gesprekken?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar met de gebruikelijke planning is het al best een uitdaging om als middelbare school je organisatie voor het schooljaar erna op orde te krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar kan ook dát dan niet een maand of twee worden opgeschoven? Ik vind het lastig om te begrijpen dat er per se aan zo'n strakke planning vastgehouden moet worden in zo'n penibele situatie als deze.
Die afsluiting missen met zijn allen is echt een ding ja... Je gaat de groep waar je het meeste tijd mee hebt doorgebracht tot nu toe verlaten voor het grootste deel en dan het Onbekende tegemoet. Het is echt suf als je dat online een beetje half doet en dan ineens in september op die grote school staat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ze doen onder andere de eindtoets, hebben portfolio-gesprekken en krijgen definitief advies.
Zaken die mijn dochter echt belangrijk vindt.
7.502 nieuwe positieve testenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
7.502 nieuwe positieve testen
430 nieuwe ziekenhuisopnames
72 nieuwe IC-opnames
170 nieuwe overlijdens
Kroegen openquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
72 nieuwe IC-opnames
170 nieuwe overlijdens
Besmettingen vallen mee, opnames not so much.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
72 nieuwe IC-opnames
170 nieuwe overlijdens
Op een basisschool?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Portfolio gesprekken zijn gesprekken tussen leerkracht en leerling. Is een beetje afhankelijk van de soort onderwijs. Bij mijn dochter op school betekent het dat er wordt besproken wat het kind in kwestie vindt dat er goed gaat, wat niet, waar ze nog hulp bij zouden willen, hoe die hulp eruit moet zien, of ze een nieuw doel willen stellen, etc. En met het zicht op de middelbare school wordt besproken wat het voorlopige advies was, of ze zich daarin kunnen vinden en of ze daar nog iets aan zouden willen veranderen. En hoe dat dan zou kunnen, if possible.
Veel ziekenhuis en IC weer. Ook veel overlijdens. Zullen wel weer achterstallige cijfers bijzitten?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
72 nieuwe IC-opnames
170 nieuwe overlijdens
Ja, portfolio is weer zo'n nieuw ding.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hmm dat was in mijn tijd toch wel anders. Na de eindtoets in Februari deed niemand meer wat. Die weken “kregen we cadeau”.
Daarnaast, wtf zijn portfolio gesprekken?
We lijke zo flexibel als een looien deur inderdaad. Heb hier een examenkandidaat zitten waarbij het pompen of verzuipen is. Als hij zich dan ook nog onnodig vroeg moet inschrijven voor iets in alle onduidelijkheid van nu gaat het echt nergens heen. Ik voel een tussenjaar aankomenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar kan ook dát dan niet een maand of twee worden opgeschoven? Ik vind het lastig om te begrijpen dat er per se aan zo'n strakke planning vastgehouden moet worden in een penibele situatie als deze.
Ik heb geen idee. Wellicht wel, maar ik schets nu alleen hoe het er normaal aan toe gaat. Het is geen normale situatie, dus een andere planning zou wat mij betreft zeker moeten kunnen. Het is wel zaak dat dat dan ook op tijd wordt opgepakt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar kan ook dát dan niet een maand of twee worden opgeschoven? Ik vind het lastig om te begrijpen dat er per se aan zo'n strakke planning vastgehouden moet worden in een penibele situatie als deze.
Jij bent niet alleenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op een basisschool?
Wat is dat voor hippe moderne onzin? Ik lijk nu net zo’n oud opaatje
Net zoveel als gisteren dus. Wel heel veel overlijdens gemeld.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
72 nieuwe IC-opnames
170 nieuwe overlijdens
quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op een basisschool?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmetting
42 gemeentes met 2-5 besmettingen
73 gemeentes met 6-10 besmettingen
62 gemeentes met 11-15 besmettingen
51 gemeentes met 16-20 besmettingen
19 gemeentes met 21-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Een voordeel die kunnen geen IC-plaats meer innemen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Net zoveel als gisteren dus. Wel heel veel overlijdens gemeld.
Dat ben je ookquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op een basisschool?
Wat een pure willekeur aan cijfers eigenlijk. Valt door achterstanden, minder testen door de feestdagen en overlijdens van misschien wel weken of maanden terug toch geen touw meer aan vast te knopen of we ons in de goede richting begeven.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
72 nieuwe IC-opnames
170 nieuwe overlijdens
Zeker omdat een groot deel er ook zo 2-3 weken ligt...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:19 schreef Zwansen het volgende:
684 op de IC. Dat gaat hopelijk afremmen de komende week.
Ja echt hoor, die steden zijn 3x zo klein, en hebben 3x zoveel besmettingen als mijn stad.quote:
Op zich is het natuurlijk ook logisch, er zit een vertragend effect in de ziekenhuisopnames en de IC’s.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:19 schreef Remco het volgende:
Minder getest en dan alsnog een lager percentage positief is enigzins hoopvol de rest van de cijfers niet.
Hardenberg is 10 keer zo klein als Enschede wat ook in Twente ligt...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja echt hoor, die steden zijn 3x zo klein, en hebben 3x zoveel besmettingen als mijn stad.
Dat is juist de echte middelbare school-experiencequote:Op dinsdag 29 december 2020 15:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Genoeg leerlingen die in het VO vreselijk door de mand vallen, omdat ze dat allemaal niet geleerd hebben.
En dat ligt niet aan het feit dat de kerken nog open zijn voor 200 man?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja echt hoor, die steden zijn 3x zo klein, en hebben 3x zoveel besmettingen als mijn stad.
Welneeeee dat ligt aan de grote familiesquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:22 schreef popje het volgende:
[..]
En dat ligt niet aan het feit dat de kerken nog open zijn voor 200 man?
Delen en in welke mate t.a.v. privacy is dan verder een invulactie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die staat bij het RIVM. Kun je je gegevens gewoon laten verwijderen als je dat zou willen. Dus alleen al daarom is het onvergelijkbaar.
Maar waaruit blijkt precies dat die Europees gedeeld wordt?
Op EU niveau zal men voor de NAW details ivm privacy etc., dan verwijzen naar de nationale (beheer)organisaties.quote:bron: EMA
Once a vaccine is approved for use, EU/EEA national authorities and the European Medicines Agency
(EMA), continually monitor side effects in people who have received the vaccine.
This ensures that any possible risks are detected and managed as soon as possible.
EMA checks new information on the safety of all vaccines available in Europe. It analyses many sources of data, including:
reports from patients, parents and healthcare professionals;
clinical studies;
the medical literature;
information shared by other regulators.
.... ....
-knip-quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Hardenberg is 10 keer zo klein als Enschede wat ook in Twente ligt...
Dat was toch te verwachten? Besmettingen dalen gewoon vooralsnog. Dat is prima.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, prima hoor bijna 200 doden en 400+ ziekenhuisopnames....
Huuuuh... De oostkant van Twente is opnieuw rood aan het kleuren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Twente en Noord-Limburg...
quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is juist de echte middelbare school-experienceTotaal gestresst opeens allerlei schema's en cijfers moeten bijhouden, geen idee hebben welke boeken je moet meenemen of hoe laat je waar verwacht wordt en daar zo kapot aan gaan dat je er jaren later nog nachtmerries over hebt. Dát is volwassen worden!
Boeiend. Jongeren bijten niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of het feit dat het zo nodig is dat ze elkaar voor bijbelstudie nog opzoeken, want 'dat is toch niet hetzelfde als via online', zoals een kerkganger tegen de camera placht te zeggen. Nee dat is ons hele leven al lang niet meer!quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welneeeee dat ligt aan de grote families![]()
![]()
Oke ik moest het zelf ook checken maar Hardenberg is geen Twente volgens mijquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Hardenberg is 10 keer zo klein als Enschede wat ook in Twente ligt...
Op een bierviltje gecorrigeerd voor het mindere aantal tests kom je dan tot ruim 62.000 nog steeds een daling maar wel minder spectaculair.quote:
Had jij anders verwacht dan met de cijfers van de afgelopen weken? Ligt gewoon compleet in de lijn der verwachting, er wordt hier gedaan alsof er iets onmogelijks gebeurd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, prima hoor bijna 200 doden en 400+ ziekenhuisopnames....
Vooral om dat laatste ben ik er mee gestopt enig draadje te volgen wat riekt naar duiding van zijn kant.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:24 schreef BlackLining het volgende:
Overigens een interessant draadje van Marino van Zelst rondom de vertekeningen in de cijfers in deze periode. Er staat ook een overzicht bij van de factoren die de cijfers kunnen beïnvloeden:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Met de kanttekening dat deze gast zichzelf rekent tot het 'Red Team' en daar gaat een wat populistisch luchtje van uit.
Ja, ik was ook niet zo'n ster als het op huiswerk aan kwam. Ik ben op de valreep echter nooit blijven zitten en heb ook m'n examen (met veel mazzel) in een keer gehaald. Daar was ik daarna best teleurgesteld over, want wat stelt zo'n diploma nou voor als je het kan halen door eigenlijk niks te doen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kon prima schema's en cijfers bijhouden, had alle boeken bij als ik er zin in had en kende mijn rooster prima uit mijn hoofd. Maar het echte leren, thuis op mijn kamertje, dat ging me zeer slecht af. Dat was het eerste jaar nog niet z'n issue, want alles was nog simpel, maar het tweede jaar ging dat nogal fout
Het is meer dan ik tenminste zo verwacht had.. als je eerst op 100 opnames zat..quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Had jij anders verwacht dan met de cijfers van de afgelopen weken? Ligt gewoon compleet in de lijn der verwachting, er wordt hier gedaan alsof er iets onmogelijks gebeurd.
Met z´n allen in de trein!quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
Twente was in oktober ook al gebied waar veel besmettingen waren...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:26 schreef groenen het volgende:
Wel bijzonder dat de drama gebieden elke keer verschuiven. Noord Brabant, Randstad, nu Twente en Noord Limburg.
Groepsimmuniteit of schrikeffect?
Ik heb juist het idee dat het elke keer in dezelfde gebieden een beetje blijft hangen. Zelfde regio's, maar de kant van de regio wil nog weleens wisselen. Noord-Limburg was in de eerste golf ook wel piekende. Twente is de hele golf al een probleemkindjequote:Op dinsdag 29 december 2020 15:26 schreef groenen het volgende:
Wel bijzonder dat de drama gebieden elke keer verschuiven. Noord Brabant, Randstad, nu Twente en Noord Limburg.
Groepsimmuniteit of schrikeffect?
https://www.bloombergquin(...)use-covid-19-vaccinequote:France will also have a registry with the identity of people vaccinated and their health conditions.
The French government’s campaign has gotten off to a slow start as officials look to build trust in the system. Polls show high levels of skepticism with less than half of the country’s population intending to get the shot.
“I’ve said it before and I’m repeating it: the vaccine won’t be compulsory,” French President Emmanuel Macron said on Twitter. “The cost of the vaccine is completely covered. There are no charges. Let’s be proud of our health system.”
In Italy, politicians are worried about public resistance and are debating whether to make inoculations compulsory for workers like civil servants and medical personnel. Surveys have shown that significant parts of the population are wary of getting the shot.
Like most of Europe, Italy’s official line is that getting the vaccine is a personal choice. But if voluntary uptake remains low, “we will have to adopt some countermeasures,” Deputy Health Minister Pierpaolo Sileri said in an interview with the La Stampa newspaper on Tuesday.
In the first quarter, Austria is rolling out an electronic vaccination certificate in which patients and authorities can keep immunization records, Health Minister Rudolf Anschober told journalists in Vienna. The country plans to support its Covid-19 vaccine efforts with an information campaign.
“We won’t convince fierce anti-vaxxers, but I do see many who are undecided,” he said.
In Germany, officials are concerned about strains to the social fabric and have spoken out against preferential treatment for vaccinated people. While state entities are prohibited from discrimination, there’s a grey area in the private sector.
“There will be areas where employers or people who provide public services say proof of vaccination or test results are an absolute prerequisite,” Berlin Mayor Michael Mueller told ZDF television on Tuesday. “The more people get immunized, the more relief that brings to all.”
German Health Minister Jens Spahn, who has surged in popularity ahead of next year’s elections, echoed those comments.
“Many people are showing solidarity by waiting for others to be inoculated first. And in turn they can expect that those who have been vaccinated will show solidarity by being patient,” Spahn told Funke Mediengruppe on Monday. “Nobody should claim special rights until everyone has had the chance to get vaccinated.”
Such privileges may be warranted, but not just yet, according to Frank Ulrich Montgomery, chairman of the World Medical Association.
“We don’t have thorough proof of immunity yet. And before we have that we won’t be able to discuss any privileges for those who are immunized,” he said in a Bloomberg TV interview. “We have a lot to discuss but nothing to decide.”
Ik woon in de kop van Noord-Holland en gemeente Medemblik lijkt steeds (en Hoorn, maar die is ook vaak lager) hoogste te zijn van alles boven Amsterdam. Bestaat hier vooral uit allemaal dorpen, benieuwd hoe het dan toch zo hoog komt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Twente en Noord-Limburg...
Daar is z'n beetje iedereen wel besmet geweest denk ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:28 schreef Noordzijde het volgende:
Opvallend dat het in de Randstad juist reuze meevalt met de 'pieken'. Vergeleken met Twente, Noord-Limburg, Brabant enz.
Rip wij allen. Mijn woonplaats doet het dan nog vrij aardig ten opzichte van de omliggende gemeenten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef Benny het volgende:
[..]
Huuuuh... De oostkant van Twente is opnieuw rood aan het kleuren.
Dat was eerder al het geval, maar de laatste weken was het juist de westkant
Extra immuniteit meepakken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar is z'n beetje iedereen wel besmet geweest denk ik.
De mijne ook. Maar dan nog.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Rip wij allen. Mijn woonplaats doet het dan nog vrij aardig ten opzichte van de omliggende gemeenten.
Och sterkte! Naar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef Scrummie het volgende:
Topgemeente Twenterand +60... dat is best veel.
Pa is nu onderweg naar ZGT Almelo voor longfoto's (tenminste, dat is het laatste bericht wat ik net hoorde, dat het voor longfoto's was). Al verscheidene dagen longklachten, eerst heftig, toen minder heftig, corona test gedaan en die was negatief, maar gaat niet over momenteel dus op advies huisarts naar ZGT.
Dank dank. Gok op een 'normale' longontsteking hoor dus valt op zich wel mee denk ik. Maar ja. Dit jaar ... Ik heb echt zelden met zo'n kutgevoel naar een jaar terug gekeken als dit jaar.quote:
Waar heb je het over? De besmettingen zijn al lager aan het worden en het duurt altijd enige tijd voor ze flink omlaag gaan. De R gaat niet naar 0 zodra alles dicht zit.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
Alles dicht en besmettingen maximaal.
Hopelijk gaan virologen zich ook bezighouden met oncologie, tandheelkunde, brandbestrijding etc!
Geweldig![]()
![]()
![]()
Het aantal besmettingen van de afgelopen dagen is zo'n beetje 40% lager dan vorige week. Het is onduidelijk welk effect de feestdagen hier precies op hebben, maar aangezien ook het percentage positieve tests aan het dalen is, kun je niet zeggen dat de maatregelen geen zin hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk gaan virologen zich ook bezighouden met oncologie, tandheelkunde, brandbestrijding etc!
Geweldig![]()
![]()
![]()
Ow, dat is niet zo mooi.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef Scrummie het volgende:
Pa is nu onderweg naar ZGT Almelo voor longfoto's (tenminste, dat is het laatste bericht wat ik net hoorde, dat het voor longfoto's was). Al verscheidene dagen longklachten, eerst heftig, toen minder heftig, corona test gedaan en die was negatief, maar gaat niet over momenteel dus op advies huisarts naar ZGT.
Sterkte Scrummie, beterschap voor je vader.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Sterkte Scrummie, beterschap voor je vader.
Je zou toch denken dat iedereen in Twenterand inmiddels wel besmet is geweest, zóveel mensen wonen er ook weer niet.
Beetje sneu dit.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef phpmystyle het volgende:
Geweldig![]()
![]()
![]()
Ik heb ook helemaal geen zin in allemaal jaaroverzichten enzo die normaal gesproken rond deze tijd verschijnen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dank dank. Gok op een 'normale' longontsteking hoor dus valt op zich wel mee denk ik. Maar ja. Dit jaar ... Ik heb echt zelden met zo'n kutgevoel naar een jaar terug gekeken als dit jaar.
Niet helemaal. Wanneer je onderdeel wordt van een vaccinatietrial geef je toestemming dat de pharmaceut dataverwerker wordt van jouw data. Zij gaan dus namens jou data genereren en verwerken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Delen en in welke mate t.a.v. privacy is dan verder een invulactie.
Naar ik o.a. begreep was/is dit o.a. voor Nederland een probleem omdat wij een net wat striktere invulling geven aan het begrip "Privacy" (voor wat het nog waard is).
Dit aangaande centrale vastlegging:
[..]
Op EU niveau zal men voor de NAW details ivm privacy etc., dan verwijzen naar de nationale (beheer)organisaties.
Los daarvan moet de farmaceut gedurende de "voorwaardelijke" periode, elke 3 maanden verslag doen van haar opvolging en bevindingen (denk ook aan productiecontroles). Die twee rapportagelijnen worden dan ws naast elkaar gelegd om te kijken waar er risicovolle knelpunten kunnen of zijn ontstaan.
Dank, en klopt ja.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Sterkte Scrummie, beterschap voor je vader.
Je zou toch denken dat iedereen in Twenterand inmiddels wel besmet is geweest, zóveel mensen wonen er ook weer niet.
Nee, hou op zegquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal geen zin in allemaal jaaroverzichten enzo die normaal gesproken rond deze tijd verschijnen.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen van de afgelopen dagen is zo'n beetje 40% lager dan vorige week. Het is onduidelijk welk effect de feestdagen hier precies op hebben, maar aangezien ook het percentage positieve tests aan het dalen is, kun je niet zeggen dat de maatregelen geen zin hebben.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen van de afgelopen dagen is zo'n beetje 40% lager dan vorige week. Het is onduidelijk welk effect de feestdagen hier precies op hebben, maar aangezien ook het percentage positieve tests aan het dalen is, kun je niet zeggen dat de maatregelen geen zin hebben.
Ik bedoel dus dat ondertussen alles dicht is (sinds oktober al), en sinds begin december ook de scholen, en nog puilen de ziekenhuizen uit en lijken de besmettingen maar lastig af te nemen. En ja ik weet dat er vertraging in zit. Maar niemand heeft de illusie dat dit de gouden greep blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Helaas ook geen beau en op1, gisteren. Maar dat jaaroverzicht hoefde toch ook niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal geen zin in allemaal jaaroverzichten enzo die normaal gesproken rond deze tijd verschijnen.
En morgen staat er weer 9100 op de borden en roept Kuipers op tot meer maatregelen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Prima cijfers, geeft de burger weer moed.
Sterkte met je Pa!quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dank, en klopt ja.
In werkelijkheid ken ik nu pakweg 10 mensen die het gehad hebben. En ik ken meer dan 10 mensen
Wat stel je voor? De cijfers blijven hoog, dus de lockdown werkt niet, dus alles kan weer open?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik bedoel dus dat ondertussen alles dicht is (sinds oktober al), en sinds begin december ook de scholen, en nog puilen de ziekenhuizen uit en lijken de besmettingen maar lastig af te nemen. En ja ik weet dat er vertraging in zit. Maar niemand heeft de illusie dat dit de gouden greep blijkt te zijn.
Bovendien vind ik het nogal gratuit om alles te sluiten om vervolgens te zeggen we hebben het onder controle. Als een tandarts elke tand trekt, kun je toch ook niet concluderen dat daarmee elke vorm van cariës bedwongen is?
Wat rot. Sterkte, hopelijk is het 'maar' een gewone longontsteking en gaat het snel beter met hem.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef Scrummie het volgende:
Ik weet nooit zo goed wat ik met deze grafiek aan moet. Dat je in het buitenland bent geweest zegt niets over je plaats van besmetting.quote:
In november ging het aantal besmettingen na het sluiten van de horeca ook omlaag. Probleem is echter dat het daarna in aanloop naar Sinterklaas en de kerst weer omhoog ging. Daarom zijn half december ook de winkels gesloten en nu daalt het weer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoel dus dat ondertussen alles dicht is (sinds oktober al), en sinds begin december ook de scholen, en nog puilen de ziekenhuizen uit en lijken de besmettingen maar lastig af te nemen. En ja ik weet dat er vertraging in zit. Maar niemand heeft de illusie dat dit de gouden greep blijkt te zijn.
Bovendien vind ik het nogal gratuit om alles te sluiten om vervolgens te zeggen we hebben het onder controle. Als een tandarts elke tand trekt, kun je toch ook niet concluderen dat daarmee elke vorm van cariës bedwongen is?
Ik vind het al wat dat ze dit bijhoudenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik weet nooit zo goed wat ik met deze grafiek aan moet. Dat je in het buitenland bent geweest zegt niets over je plaats van besmetting.
Daar keek ik toch al niet. Bovendien, idd, we is alleen ellende om op terug te kijken dit jaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenminste íets waar ze wat over kunnen roepen. Ookal zegt het helemaal niksquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het al wat dat ze dit bijhouden
Ik vond deze juist wel tof en overzichtelijkquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je ook hoeveel % van het totaal aantal besmettingen onlangs in het buitenland is geweest?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het al wat dat ze dit bijhouden
Gisteren al uitgelegd dat de huidige cijfers niet representatief zijn..quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:31 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Besmettingen dalen? Of heb je daar weer een negatief antwoord op?
oudjaarsavond een zooi kip op de bbq, goede fles rum erbij.....en op naar 2021 !quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, hou op zeg
Normaal vind ik dat wel leuk, leuke nieuwsfeitjes, dingen die je alweer vergeten bent.
Dit jaar voldoet 'het was kut, tot volgend jaar' wat mij betreft.
En weer scoort Twente hoog met % positieve tests.quote:
Zou zo maar kunnen, maar nu is het netjes.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En morgen staat er weer 9100 op de borden en roept Kuipers op tot meer maatregelen.
Sterkte joh, die onzekerheid is heel vervelend...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:32 schreef Scrummie het volgende:
Nee, dat zijn aannames. Je blijft maar dingen verzinnen om negatief erin te kunnen staan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gisteren al uitgelegd dat de huidige cijfers niet representatief zijn..
Deze is echt wel ok als jaaroverzichtquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe en wie bedoel je?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef popje het volgende:
[..]
Een paar mensen in dit topic willen graag de grootste negativiteit roepen.
Nou jaquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:42 schreef Celestien het volgende:
[..]
Daar keek ik toch al niet. Bovendien, idd, we is alleen ellende om op terug te kijken dit jaar.
Hopelijk is er volgend jaar om deze tijd écht is positiefs te melden in die overzichten.
5 uit 5 is wel heel wat anders dan "5 in totaal" hequote:Op dinsdag 29 december 2020 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Koopmans zegt dat die uitbraak in die school tot nu toe 5 keer UK variant was. Maar dat er ook slechts 5 zijn onderzocht...
Ja. Nogal.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
5 uit 5 is wel heel wat anders dan "5 in totaal" he
409.000 testen tegenover 476.000 de week daarvoor. Zegt genoeg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, dat zijn aannames. Je blijft maar dingen verzinnen om negatief erin te kunnen staan.
De overige 35 kunnen dat ook nog zijn, dus?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Koopmans zegt dat die uitbraak in die school tot nu toe 5 keer UK variant was. Maar dat er ook slechts 5 zijn onderzocht...
Zijn nog niet onderzocht. Wordt aan gewerkt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Deo
[..]
De overige 35 kunnen dat ook nog zijn, dus?
0.94% op basis van vlugge berekening (maar met het aantal gevallen van 20-27 december ipv 22-29). Zeg maar tussen 0.9% en 1%.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weet je ook hoeveel % van het totaal aantal besmettingen onlangs in het buitenland is geweest?
Percentage positief wel iets gedaald. Dat is wel positief.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
409.000 testen tegenover 476.000 de week daarvoor. Zegt genoeg.
Precies.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn nog niet onderzocht. Wordt aan gewerkt.
Alsof die users het super tof vinden om negatief te zijn. Iedereen heeft recht op een eigen mening. Of diegene nou positief of negatief naar de situatie kijkt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef popje het volgende:
[..]
De 25 vaccinlocaties zijn bekend die per 18 januari in gebruik gaanquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
jongens en meisjes is er al wat positiefs te melden behalve uitslagen?
En toen bleef het oorverdovend stil.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
Wou net wat positiefs posten;quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
Hardenberg is down.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
Je kunt ook denken dat de mensen die nu wel zijn getest ook echt gingen ivm klachten...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat willen we helemaal niet maar de realiteit is nu helaas op een paar vlakken zeer negatief en dat mag in dit topicquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef popje het volgende:
[..]
Het wachten is op het kersteffect. Te verwachten vanaf O&N en dan in de tweede week van januari het O&N effect. Hopen dat het meevalt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wou net wat positiefs posten;
Op pletdecurve.nl kan je in elk geval zien dat sinds de piekdag van 14/12 er een lichte daling in de cijfers (qua besmettingen) zit. Kan natuurlijk nog bijgetrokken worden, maar dat denk ik niet als je de overige dagen een beetje bekijkt qua aantallen.
Maar die marge is wel ontzettend klein want het gaat op 14/12 op 12k, en daarna zakt het geleidelijk tot rond de 10k, een uitschieter naar 9k, en ik denk dat de overige dagen ook nog op rond de 9k uit gaan komen.
+quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja
• De luchtvervuiling is flink omlaag
• Kinderdagverblijven mogen antivaxxers weigeren
• Donald Trump gaat het witte huis verlaten
• Otters zijn in Nederland niet meer bedreigd
• We hebben nog net carnaval kunnen vieren
• De uitstoot van stikstof wordt ingeperkt
• Hades is uitgekomen
• Forum voor Democratie is in elkaar gedondert
• Mijn 20 jaar oude Italiaanse auto heeft de APK overleefd
• Crew Dragon blijkt te werken als nieuw ruimtevaartuig
• Kleine panda geboren
Tja ach. Je moet jezelf toch een beetje opvrolijken hea. Overigens moest ik er wel wat voor Googlen, mooie is dan dat je jaaroverzichten tegenkomt van 2019, die dan concluderen met de hoop dat 2020 beter wordt dan rampjaar 2019
Kwam zelfs op het journaal dat veel mensen gingen zonder klachten om maar zeker te zijn van een negatieve uitslag voor de Kerstdagen. Dat zal best een X percentage zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kunt ook denken dat de mensen die nu wel zijn getest ook echt gingen ivm klachten...
Ho ho ho ho ho !quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teruggeven aan de Duitsers.
Daarover gesprokenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teruggeven aan de Duitsers.
https://speld.nl/2020/12/(...)nnen-met-vaccineren/quote:‘Als de geallieerden ons niet hadden bevrijd, hadden we vandaag kunnen beginnen met vaccineren’
Het einde van de Duitse bezetting heeft voor veel Nederlanders een wrange nasmaak gekregen. “Als de geallieerden ons niet hadden bevrijd, hadden we vandaag kunnen beginnen met vaccineren.”
“Vrijheid is waardevol, maar je levert er wel veel voor in”, zegt de 24-jarige Maarten uit Amsterdam. Hij krijgt bijval van Floortje (32) uit Sneek. “Zonder de geallieerden hadden we dat hele systeem met GGD’en niet gehad. Dan was vandaag de eerste prik vandaag gezet.”
De Verenigde Staten, Canada en Engeland laten in een gezamenlijk statement weten zich niet verantwoordelijk te voelen. “Niemand had in 1945 de GGD kunnen voorspellen.”
Hopen dat dit ook idd zo gaat gebeuren want met de aangekondigde testen in dit jaar liep het ook ook vaker uit op, Hmmm het gaat nog niet zo goed en snel lukkenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De 25 vaccinlocaties zijn bekend die per 18 januari in gebruik gaan
Goed plan met die betrouwbare sneltestenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kwam zelfs op het journaal dat veel mensen gingen zonder klachten om maar zeker te zijn van een negatieve uitslag voor de Kerstdagen. Dat zal best een X percentage zijn.
Dus er gaan extra mensen ivm de kerst en het totaal neemt af...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kwam zelfs op het journaal dat veel mensen gingen zonder klachten om maar zeker te zijn van een negatieve uitslag voor de Kerstdagen. Dat zal best een X percentage zijn.
Sinterklaaspiek? Eindelijk, een piek gevonden 😂quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wou net wat positiefs posten;
Op pletdecurve.nl kan je in elk geval zien dat sinds de piekdag van 14/12 er een lichte daling in de cijfers (qua besmettingen) zit. Kan natuurlijk nog bijgetrokken worden, maar dat denk ik niet als je de overige dagen een beetje bekijkt qua aantallen.
Maar die marge is wel ontzettend klein want het gaat op 14/12 op 12k, en daarna zakt het geleidelijk tot rond de 10k, een uitschieter naar 9k, en ik denk dat de overige dagen ook nog op rond de 9k uit gaan komen.
42, dat valt wel mee, die kunnen ze goed contact tracen lijkt me. Ik post hem ook ff in het VK mutatie topic.quote:
Zo moet je het vooral niet zien! Vooral negatief blijvenquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus er gaan extra mensen ivm de kerst en het totaal neemt af...
nee, onzorgvuldigquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland 42K vaccinaties.
Spierballentaal.
Percentage van positieve testen is iets omlaag gegaan, wat fijn is. En ik vind het vrij positief dat 2021 voor de deur staat; ik verwacht dat het wel beter moet gaan dan in 2020 namelijk. Dit topic bestaat ook nog, dus de crisis geeft ons allemaal de kans om lekker veel te posten hier. Ook positiefquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
Bah, wat een onzorgvuldig volkje is dat toch ook. Disgusting!quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Spierballentaal.
Italiaanse auto'squote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja
• De luchtvervuiling is flink omlaag
• Kinderdagverblijven mogen antivaxxers weigeren
• Donald Trump gaat het witte huis verlaten
• Otters zijn in Nederland niet meer bedreigd
• We hebben nog net carnaval kunnen vieren
• De uitstoot van stikstof wordt ingeperkt
• Hades is uitgekomen
• Forum voor Democratie is in elkaar gedondert
• Mijn 20 jaar oude Italiaanse auto heeft de APK overleefd
• Crew Dragon blijkt te werken als nieuw ruimtevaartuig
• Kleine panda geboren
Tja ach. Je moet jezelf toch een beetje opvrolijken hea. Overigens moest ik er wel wat voor Googlen, mooie is dan dat je jaaroverzichten tegenkomt van 2019, die dan concluderen met de hoop dat 2020 beter wordt dan rampjaar 2019
Er kunnen toch ook minder mensen met klachten zijn? Ik snap je conclusie, maar het is niet de enige mogelijke conclusie uit minder tests.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
er is ook een ander topic met alleen maar positiviteitquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zo moet je het vooral niet zien! Vooral negatief blijven
Zullen we dit maar het Negativiteits-topic noemen dan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is ook een ander topic met alleen maar positiviteit
wanneer zal nederland die 42K halen ?quote:
De conclusie is dat we er niks uit kunnen concluderen, en dat we het aan de ziekenhuisopnames moeten gaan zien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er kunnen toch ook minder mensen met klachten zijn? Ik snap je conclusie, maar het is niet de enige mogelijke conclusie uit minder tests.
nogmaals realiteitstopic, we kunnen er niks aan doen dat de realiteit op dit moment negatief is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zullen we dit maar het Negativiteits-topic noemen dan?
Dat is verwarrend. Positiever als in meer positieve tests of positiever als in minder positieve tests. Hersenkrakertje.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Noek het volgende:
En mijn gemeente wordt ook steeds positiever. Met de dag!
Prachtig om te zien dat bij een dalend aantal besmettingen door verschillende users het gedaalde aantal afgenomen tests wordt benadrukt, terwijl dit andersom begin december totaal niet aan de orde wasquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, dat zijn aannames. Je blijft maar dingen verzinnen om negatief erin te kunnen staan.
Dat zou wel weer een groot verschil maken, de zonquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:00 schreef Noek het volgende:
De zon gaat wel weer schijnen, mensOn. Met of zonder corona, dan is het leven soberzo een stuk leuker.
Ja heeeeel realistisch die constante negatieve aannames ipv een keer positieve blik op werpen.quote:
Alle beetjes helpen toch? Dat werd ook telkens gezegd van de mondkapjes.quote:
Bijzonder goede conclusie. Laten we de discotheken nog niet openen, maar laten we elkaar hier dus ook niet nog verder de put in praten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Jazeg het volgende:
[..]
De conclusie is dat we er niks uit kunnen concluderen, en dat we het aan de ziekenhuisopnames moeten gaan zien.
Zeker een goed punt, maar het kwam toch echt zo voorbij dat vele locaties een stijging in het aantal testen zag in de dagen voor Kerst. Totaal neemt inderdaad af.. maar ik denk dat dat met name door de twee Kerstdagen komt. Helaas is die exacte data niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus er gaan extra mensen ivm de kerst en het totaal neemt af...
Hertog-Jan bier is in de bonus bij de Albert Heijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja heeeeel realistisch die constante negatieve aannames ipv een keer positieve blik op werpen.
Op zijn vroegst pas over een maand.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wanneer zal nederland die 42K halen ?
Het was vooral sarcastisch bedoeldquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen toch? Dat werd ook telkens gezegd van de mondkapjes.
En ik denk toch dat vaccinaties heel wat meer waarde hebben.
Als AH manager zou je puur om te zieken het alleen na 8u 's avonds in de aanbieding moeten gooien. Gewoon, omdat het kan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hertog-Jan bier is in de bonus bij de Albert Heijn.
is dat nu positief of negatief ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op zijn vroegst pas over een maand.
Ja vreselijk. Ik werk nu wel wat buiten en word elke dag met symptomen wakker dus ik begin een prettester te worden maar het is koud en kut.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou wel weer een groot verschil maken, de zon
Mijn tuin ziet er zo troosteloos uit.
Ho ho, de ziekenhuiscijfers zijn geen aannames, maar kei harde feiten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja heeeeel realistisch die constante negatieve aannames ipv een keer positieve blik op werpen.
Heb je mijn haar nog niet gezien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou wel weer een groot verschil maken, de zon
Mijn tuin ziet er zo troosteloos uit.
We kunnen onszelf beter met België vergelijken. BioNTech is Duits, die hebben gewoon veel meer doseringen gekregen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Spierballentaal.
Tja na die actie van de Duitsers konden ze niet achterblijven.quote:
Ja en het is niet zomaar een Italiaan, het betreft zelfs een Lanciaquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
+
• PS5 is uit, net als nieuwe Xbox
• Final Fantasy 7 remake deel 1 is uit
• Veel organisaties laten zien ontzettend creatief te zijn. Schouwburgen die online gaan enzo, wie had dat ooit gedacht
• De mogelijkheid om thuis te werken wordt steeds meer ingeburgerd
• 2021 wordt mn nieuwe huis opgeleverd, dus dit tijdelijke huurhuis waar we zitten kan eindelijk weg
Enne, Italiaanse auto's is altijd spannend met APK, ook al zijn ze 3 weken oud. Gefeliciteerd dus!
sommigen zien 1 klein lichtpuntje en willen gelijk dat we positief zijn.....quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ho ho, de ziekenhuiscijfers zijn geen aannames, maar kei harde feiten.
Langere dagen en lekker weer, dan lijkt corona al een klein stukje minder erg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:00 schreef Noek het volgende:
De zon gaat wel weer schijnen, mensOn. Met of zonder corona, dan is het leven soberzo een stuk leuker.
En daarom vind ik het dus zo belangrijk dat we nu al klaar hadden gestaan. Omdat er altijd van dit soort meevallertjes gebeuren, vooral omdat die vaccinboeren wél met een crisisurgentie werken.quote:
In feite is er dus amper verschil tussen België en Nederland.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..
Belgie heeft nu 1500 doseringen en moet daarna ook wachten tot halverwege januari voor een nieuwe lading.
Je moet jezelf nooit willen vergelijken met België. Op geen enkel vlak. Dat is een parodie op een land.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen onszelf beter met België vergelijken. BioNTech is Duits, die hebben gewoon veel meer doseringen gekregen.
Belgie heeft nu 1500 doseringen en moet daarna ook wachten tot halverwege januari voor een nieuwe lading.
voor heel europa of alleen DE ?quote:
Precies, als deze besmettingscijfers zo waren zonder tussenkomst van Kerst zou je inderdaad positief kunnen zijn en daadwerkelijk bijna een halvering te pakken hebben in 2 weken tijd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommigen zien 1 klein lichtpuntje en willen gelijk dat we positief zijn.....
als alle cijfers dalen begin januari dan word ik pas positiever.
Gezien Von der Leyen, wat overigens nog steeds een significant slechtere keuze is voor die positie dan Timmermans, het heeft over 'we' kun je er vanuit gaan dat dat voor Europa isquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voor heel europa of alleen DE ?
Zou ook niet meer dan logisch zijn. DE heeft 80 miljoen inwoners ofzo? Als die 100 miljoen voor DE zou zijn hebben ze alle andere vaccins niet meer nodig dusquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gezien Von der Leyen, wat overigens nog steeds een significant slechtere keuze is voor die positie dan Timmermans, het heeft over 'we' kun je er vanuit gaan dat dat voor Europa is
En dat wordt ook weer beter! Dat moet ook echt. De dagen worden alweer (een heel klein beetje) langer. Als de regen ophoudt, vind ik kou ook weer minder erg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Ik werk nu wel wat buiten en word elke dag met symptomen wakker dus ik begin een prettester te worden maar het is koud en kut.
Hahaha, dat heb je vast sneller weer een beetje in orde, dan ik mijn tuinquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef halfway het volgende:
[..]
Heb je mijn haar nog niet gezien.
fijne meevallertjes , meer dosissen in een flesje, en nog eens 100 miljoen erbij.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gezien Von der Leyen, wat overigens nog steeds een significant slechtere keuze is voor die positie dan Timmermans, het heeft over 'we' kun je er vanuit gaan dat dat voor Europa is
Hopelijk dik pak sneeuw in januari en dan wekenlangquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat wordt ook weer beter! Dat moet ook echt. De dagen worden alweer (een heel klein beetje) langer. Als de regen ophoudt, vind ik kou ook weer minder erg.
Inderdaad, lees je het Noordzijde?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fijne meevallertjes , meer dosissen in een flesje, en nog een 100 miljoen erbij.
dit is nu iets om positief over te zijn
Gewoon puur voor het foto moment.quote:
ja lekker veel ongelukken met sneeuw....jeujquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopelijk dik pak sneeuw in januari en dan wekenlang
Maar wel achteraan aansluiten. Als ze niet hadden gebogen voor de terreur van de Franse Republiek hadden ze die 100 miljoen allang.quote:
Vergelijk ons dan met Frankrijk, Zwitserland of Portugal (wel de bevolkingsaantallen terugrekenen). Er is vanaf het begin al gezegd dat de Duitsers de beste infrastructuur hebben. Daarbij dit eerste vaccin van Amerikaans/Duitse makelij. Daar gaan we dus nooit positief tegen afsteken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet jezelf nooit willen vergelijken met België. Op geen enkel vlak. Dat is een parodie op een land.
Net als je ondertitel, even een screenshotje hoor. Predator40 die positief isquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fijne meevallertjes , meer dosissen in een flesje, en nog eens 100 miljoen erbij.
dit is nu iets om positief over te zijn
Boeiend, we mogen toch nergens heen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja lekker veel ongelukken met sneeuw....jeuj
Iedereen werkt toch thuis, dus geen problemen met het verkeerquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopelijk dik pak sneeuw in januari en dan wekenlang
1500? Zaterdag werden 9750 dosissen geleverd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen onszelf beter met België vergelijken. BioNTech is Duits, die hebben gewoon veel meer doseringen gekregen.
Afgesloten parken, stranden en bossen omdat iedereen weer naar buiten toe gaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Langere dagen en lekker weer, dan lijkt corona al een klein stukje minder erg.
wen er maar vast aan, in 2021 word ik nog veel positiever !quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net als je ondertitel, even een screenshotje hoor. Predator40 die positief is
Zullen we die ook op het Fok! 2020 jaaroverzicht opnemen?
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die er juist blij mee is dat we momenteel korte dagen hebbenquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat wordt ook weer beter! Dat moet ook echt. De dagen worden alweer (een heel klein beetje) langer. Als de regen ophoudt, vind ik kou ook weer minder erg.
Dat overal een lichtpuntje zien en altijd maar uitgaan van best case scenarios heeft ons nu weer op het randje van "code zwart" gebracht. Situatie is dusdanig slecht dat het leger ingezet is om te helpen, omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Groot deel van reguliere zorg is afgeschaald, sommige ziekenhuizen hebben zelfs problemen met acute zorg. Wij zijn hier niet negatief omdat wij daar op kicken ofzo ... situatie is gewoon kut en negatief.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommigen zien 1 klein lichtpuntje en willen gelijk dat we positief zijn.....
als alle cijfers dalen begin januari dan word ik pas positiever.
Hahaha, wat een negatief beeld van de zomerquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die er juist blij mee is dat we momenteel korte dagen hebbenDe regen heb ik dan weer niks mee, maar de kou vind ik wel prima (lekker onder warm dekentje kruipen met leuke serie er bij). Voor fotografie kijk ik altijd wel uit naar de lente en zomer, maar los daarvan...zou ik best gelukkig zijn in IJsland zeg maar
Bij de langere dagen komt er vaak warmte kijken waar ik niet heel goed tegen kan. Veel meer ongedierte. Muggen als dieptepunt. Verschrikkelijk
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommige mensen zien liever een lichtpuntje en hopen daarop dan dat ze uitgaan van het slechtste scenario.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat overal een lichtpuntje zien en altijd maar uitgaan van best case scenarios heeft ons nu weer op het randje van "code zwart" gebracht. Situatie is dusdanig slecht dat het leger ingezet is om te helpen, omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Groot deel van reguliere zorg is afgeschaald, sommige ziekenhuizen hebben zelfs problemen met acute zorg. Wij zijn hier niet negatief omdat wij daar op kicken ofzo ... situatie is gewoon kut en negatief.
Als positief zijn zou helpen zou ik met alle plezier positief zijn, maar er is op dit moment bizar weinig om positief over te zijn behalve dat wij hopelijk binnenkort een keertje beginnen met vaccineren. Alleen daar kopen wij de volgende maand nog steeds niks voor, dus nee echt positief ben ik ook niet inderdaad.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ties-ggd-bekend.htmlquote:ECDC: grote kans op toename ziekenhuisopnames en doden door nieuwe coronavariant
Volgens het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) is de kans groot dat het aantal ziekenhuisopnames en doden door de nieuwe coronavariant de komende tijd stijgt. Dat schrijft de EU-instelling in een nieuwe risico-inschatting.
Er zijn volgens het ECDC geen aanwijzingen dat de gevolgen van de nieuwe variant ernstiger zijn. Wel zorgt die er in combinatie met het bestaande SARS-CoV-2-virus waarschijnlijk voor dat met name onder ouderen en mensen met onderliggend lijden er meer ziekenhuisopnames en doden zullen komen.
De komende weken zal, ook door de feestdagen, de druk op de zorg verder toenemen in gebieden waar de nieuwe coronavariant rondgaat, stelt het ECDC.
100% dit. Werkelijk onbegrijpelijk dat er blijkbaar nog redelijk veel mensen zijn die denken dat Nederland het niet zo slecht doet in deze pandemie. Als je dan ziet op hoeveel stemmen Mark Rutte straks weer kan rekenen... man man man.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat overal een lichtpuntje zien en altijd maar uitgaan van best case scenarios heeft ons nu weer op het randje van "code zwart" gebracht. Situatie is dusdanig slecht dat het leger ingezet is om te helpen, omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Groot deel van reguliere zorg is afgeschaald, sommige ziekenhuizen hebben zelfs problemen met acute zorg. Wij zijn hier niet negatief omdat wij daar op kicken ofzo ... situatie is gewoon kut en negatief.
Als positief zijn zou helpen zou ik met alle plezier positief zijn, maar er is op dit moment bizar weinig om positief over te zijn behalve dat wij hopelijk binnenkort een keertje beginnen met vaccineren. Alleen daar kopen wij de volgende maand nog steeds niks voor, dus nee echt positief ben ik ook niet inderdaad.
En als iedereen dat nou eens gewoon van elkaar zou accepteren, he, ipv de een de ander negativiteit verwijt, en de ander de een positiviteit. Beetje elkaar in de waarde laten. Gelukkig kan een groot deel van de posters hier dat wel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommige mensen zien liever een lichtpuntje en hopen daarop dan dat ze uitgaan van het slechtste scenario.
Ik begrijp volledig dat er een aantal mensen zijn die er negatief in staan, dat is ook volledig begrijpelijk. Net zo goed als het begrijpelijk is dat een hoop mensen vastklampen aan lichtpuntjes.
Okay, Duitsland doet het beter. Beter testbeleid, meer IC-capaciteit en meer vaccins.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% dit. Werkelijk onbegrijpelijk dat er blijkbaar nog redelijk veel mensen zijn die denken dat Nederland het niet zo slecht doet in deze pandemie. Als je dan ziet op hoeveel stemmen Mark Rutte straks weer kan rekenen... man man man.
Je weet dat het in bepaalde delen van Ijsland een deel van het jaar niet donker wordt hequote:Op dinsdag 29 december 2020 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die er juist blij mee is dat we momenteel korte dagen hebbenDe regen heb ik dan weer niks mee, maar de kou vind ik wel prima (lekker onder warm dekentje kruipen met leuke serie er bij). Voor fotografie kijk ik altijd wel uit naar de lente en zomer, maar los daarvan...zou ik best gelukkig zijn in IJsland zeg maar
Bij de langere dagen komt er vaak warmte kijken waar ik niet heel goed tegen kan. Veel meer ongedierte. Muggen als dieptepunt. Verschrikkelijk
Die drie maanden had ik al ingeschat. Gelukkig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ties-ggd-bekend.html
De komende 3 maanden zitten we nog wel in lockdown, weg zijn de lichtpuntjes.
Dat doe ik toch juist? Ik geef toch juist aan dat sommigen anders in elkaar zitten? De manier waarop je eerste zin op me overkomt is dat ik het iemand verwijt en ze niet in de waarde laat?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als iedereen dat nou eens gewoon van elkaar zou accepteren, he, ipv de een de ander negativiteit verwijt, en de ander de een positiviteit. Beetje elkaar in de waarde laten. Gelukkig kan een groot deel van de posters hier dat wel.
Prima, iedereen mag zelf beslissen natuurlijk en dat moeten wij gewoon respecteren van elkaar. Ik zeg ook niet dat niemand positief mag zijn he, begrijp mij niet verkeerd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommige mensen zien liever een lichtpuntje en hopen daarop dan dat ze uitgaan van het slechtste scenario.
Ik begrijp volledig dat er een aantal mensen zijn die er negatief in staan, dat is ook volledig begrijpelijk. Net zo goed als het begrijpelijk is dat een hoop mensen vastklampen aan lichtpuntjes.
True, true.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je weet dat het in bepaalde delen van Ijsland een deel van het jaar niet donker wordt he
Zou er momenteel inderdaad best willen wonen, heerlijke plek. Elke dag douchen met die zwavellucht is iets minder prettig.
"Zullen we iedereen gewoon een beetje in hun waarde laten?"quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat doe ik toch juist? Ik geef toch juist aan dat sommigen anders in elkaar zitten? De manier waarop je eerste zin op me overkomt is dat ik het iemand verwijt en ze niet in de waarde laat?
ik ben wel klaar met coronaquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ties-ggd-bekend.html
De komende 3 maanden zitten we nog wel in lockdown, weg zijn de lichtpuntjes.
We zullen nooit weten of Marijnissen; Baudet; Asscher of Wilders het beter gedaan zou hebben. Waarschijnlijk had het in Nederland niet heel veel verschil gemaakt vrees ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% dit. Werkelijk onbegrijpelijk dat er blijkbaar nog redelijk veel mensen zijn die denken dat Nederland het niet zo slecht doet in deze pandemie. Als je dan ziet op hoeveel stemmen Mark Rutte straks weer kan rekenen... man man man.
Het was meer een aanvulling, geen verwijt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat doe ik toch juist? Ik geef toch juist aan dat sommigen anders in elkaar zitten? De manier waarop je eerste zin op me overkomt is dat ik het iemand verwijt en ze niet in de waarde laat?
Die eerste zin was niet naar jou bedoeld volgens mijquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zul je toch een ruit in moeten slaan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:27 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik ben wel klaar met corona
ik wil gwn naar de gym
Er waren vorige week gewoon onwijs veel besmettingen. Dus zie je nu een grote toename in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:29 schreef Dven het volgende:
Vind het apart dat de IC-cijfers in NL blijven oplopen in zo'n lange lockdown terwijl het hier met een heel beperkte lockdown al een tijd flink aan het dalen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |