Netjes hoor. Tegen die tijd zijn er waarschijnlijk tien miljoen Duitsers ingeënt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
NOS: Dit zijn de 25 locaties waar het vaccineren start op 18 januari
18 januari
Het was al een tijdje bekend dat het plan is om pas vanaf 18 januari op 25 locaties te gaan vaccineren. Voor het eind van de maand moeten dat er minstens 30 zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
Nou, de eindtoets is in november, die is bepalend voor het schoolniveau samen met het beeld dat de docent van een leerling heeft. .quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In april is de eindtoets, die voor veel kinderen toch echt wel van belang is.
Als je 40- bent zonder serieuze gezondsheidsissues, houd net als ik dan maar rekening met augustus/september.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn dorp staat er tussen, maar goed, ik kom toch pas in of na de zomer wellicht eens een keer in aanmerking.
30 van de 67 algemene GGD locaties.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was al een tijdje bekend dat het plan is om pas vanaf 18 januari op 25 locaties te gaan vaccineren. Voor het eind van de maand moeten dat er minstens 30 zijn.
Is het niet mogelijk om zo'n CITO-toets niet in april, maar bv mei of juni te doen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, de eindtoets is in november, die is bepalend voor het schoolniveau samen met het beeld dat de docent van een leerling heeft. .
Met de eindtoets kan die enkel nog naar boven bijgesteld worden.
Maar je hebt gelijk, niet geheel onbelangrijk.
Na de kerstvakantie beginnen de Cito's, dan de gesprekken, dan het definitieve advies en dan nog de eindtoets die van belang zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, de eindtoets is in november, die is bepalend voor het schoolniveau samen met het beeld dat de docent van een leerling heeft. .
Weet ik niet hoor. Ik denk dat men ook heel veel behoefte heeft om weet even van de (relatieve) vrijheid te genieten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is het ook een optie om wat langer door te gaan in de zomer? Dan is het aantal besmettingen vrijwel zeker weer heel laag.
Nee, die is in april. Na het schooladvies.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een paar mensen in dit topic willen graag de grootste negativiteit roepen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En half januari gaat het helemaal los door kerst en oudjaar.
Kinderen moeten dan al ingeschreven zijn op de middelbare school, inschrijving sluit half maart.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om zo'n CITO-toets niet in april, maar bv mei of juni te doen?
Hmm dat was in mijn tijd toch wel anders. Na de eindtoets in Februari deed niemand meer wat. Die weken “kregen we cadeau”.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ze doen onder andere de eindtoets, hebben portfolio-gesprekken en krijgen definitief advies.
Zaken die mijn dochter echt belangrijk vindt.
Tja... maar het is ook een crisis. Ik vind het moeilijk te begrijpen dat men hun vakantieplannen belangrijker vindt dan de kwaliteit van het onderwijs.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet hoor. Ik denk dat men ook heel veel behoefte heeft om weet even van de (relatieve) vrijheid te genieten.
Net als dat er genoeg mensen zijn die hun plannen al gemaakt hebben. Die dupeer je dan ook behoorlijk.
Eerst de kinderziektes eruit halen... een weekje testdraaien vanaf 11 januari... zucht.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
De testcijfers komen pas over een paar minutenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef Confetti het volgende:
Vanwege de vertraagde registraties zijn dit toch vooral de cijfers van afgenomen testen op 24 december ongeveer? Zal dus flink meevallen.
Maar kan ook dát dan niet een maand of twee worden opgeschoven? Ik vind het lastig om te begrijpen dat er per se aan zo'n strakke planning vastgehouden moet worden in een penibele situatie als deze.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kinderen moeten dan al ingeschreven zijn op de middelbare school, inschrijving sluit half maart.
Naar aanleiding van de eindtoets kunnen ze nog een hoger advies krijgen als ze die heel goed doen. Voor sommige kinderen is dat wel echt een ding. En dan moet er dus ook een andere middelbare school of niveau bij de ingeschreven school worden geregeld.
Portfolio gesprekken zijn gesprekken tussen leerkracht en leerling. Is een beetje afhankelijk van de soort onderwijs. Bij mijn dochter op school betekent het dat er wordt besproken wat het kind in kwestie vindt dat er goed gaat, wat niet, waar ze nog hulp bij zouden willen, hoe die hulp eruit moet zien, of ze een nieuw doel willen stellen, etc. En met het zicht op de middelbare school wordt besproken wat het voorlopige advies was, of ze zich daarin kunnen vinden en of ze daar nog iets aan zouden willen veranderen. En hoe dat dan zou kunnen, if possible.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hmm dat was in mijn tijd toch wel anders. Na de eindtoets in Februari deed niemand meer wat. Die weken “kregen we cadeau”.
Daarnaast, wtf zijn portfolio gesprekken?
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar met de gebruikelijke planning is het al best een uitdaging om als middelbare school je organisatie voor het schooljaar erna op orde te krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar kan ook dát dan niet een maand of twee worden opgeschoven? Ik vind het lastig om te begrijpen dat er per se aan zo'n strakke planning vastgehouden moet worden in zo'n penibele situatie als deze.
Die afsluiting missen met zijn allen is echt een ding ja... Je gaat de groep waar je het meeste tijd mee hebt doorgebracht tot nu toe verlaten voor het grootste deel en dan het Onbekende tegemoet. Het is echt suf als je dat online een beetje half doet en dan ineens in september op die grote school staat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Ze doen onder andere de eindtoets, hebben portfolio-gesprekken en krijgen definitief advies.
Zaken die mijn dochter echt belangrijk vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |