Uiteraard veel meer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef Minimunt het volgende:
wat denken jullie van de cijfers zo? meer of minder dan gisteren?
Ik zeg nergens dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die in eenzaamheid sterven in ziekenhuizen/verzorgingshuizen is ook traumatisch voor alle betrokkenen.
Iedereen wordt geraakt door dit virus.
Is ook verplicht ivm de voorwaardelijk goedkeuring die eist stelt dat elke vaccinatie de komende twee jaar wordt gemonitord. Of het realtime is, durf ik te betwijfelen. De Famaceut moet echter elke 3 maanden de EMA rapporteren over de status etc.etc incl of iemand ergens - mits medisch bekend - last van heeft gehad en wat er aan oorzakelijke verbanden zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Uh ja. Dat is gewoon opgeslagen in een database.
Nou, het is wel opgeslagen in een systeem maar niet in 1 systeem. Als je bijv. wilt weten welke vaccinaties je hebt gehad ,moet je dat vragen bij de desbetreffende ggd of ziekenhuis waar je geprikt bent. Dus ik denk eigenlijk niet dat er 1 grote database is waarin alle landen kunnen kijken. Dat lijkt me ook nogal in strijd met de geldende regels.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh fijn dat ik dat weet.
Kan ik dat gewoon aangeven dat ze even in het systeem moeten kijken als ik in Griekenland in het ziekenhuis lig.
Dat lukt normaal al niet, laat staan in de omvang waar we het nu over hebben. Daarnaast vallen alle maatschappelijke voelsprieten weg op het moment dat kinderen niet meer naar school en naar verenigingen mogen, en alleen nog maar thuis zitten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef manny het volgende:
[..]
Extra opletten, en aandacht voor mensen die het lastig hebben is wat anders dan een hele generatie naar de klote.
Hopelijk blijft dat in stand. Het geeft in elk geval de intentie aan om de examens door te laten gaan, en het geeft de leerlingen in kwestie in elk geval ook duidelijkheid waar ze aan toe zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier gaan de examenklassen van de middelbare op 4 januari weer gewoon naar school.
En half januari gaat het helemaal los door kerst en oudjaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:01 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk minder. Dinsdag + feestdageneffect.
Begin januari gaan we weer pieken
Ik berg de piek van de kerstboom altijd uiterlijk 6 januari weer op.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:01 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk minder. Dinsdag + feestdageneffect.
Begin januari gaan we weer pieken
Heel dramatisch. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om straks als de besmettingen weer heel laag zijn de boel gewoon open te gooien en hopen dat de vaccins er eerder zijn dan de explosie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pfff, ik probeer van alles te bedenken, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat ik een heel ongelukkig kind ga krijgen dan, en daar zal ons kind echt niet de enige in zjin. De overgang naar VO zal dan ook verre van soepel gaan, als deze al doorgaat. Einde-examens weer een jaar overslaan? Nog een verre van optimale overgaan van VO naar HBO/uni?
Redelijk dramatisch, wel.
Hmm... dubbel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoor dat er in Amsterdam Noord ook plannen zijn om dat voor groep 8 te doen.
Hopelijk wordt dat een landelijke actie.
Dat lijkt me voor heel veel onderdelen van belang: als de besmettingen laag zijn en de ziekenhuizen niet meer vol, moeten er versoepelingen gaan plaatsvinden. Onderwijs staat wat mij betreft wel vrij ver bovenaan. Net als sporten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel dramatisch. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om straks als de besmettingen weer heel laag zijn de boel gewoon open te gooien en hopen dat de vaccins er eerder zijn dan de explosie.
Gecalculeerd risico. Zou wel eens verantwoord kunnen zijn.
In april is de eindtoets, die voor veel kinderen toch echt wel van belang is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... dubbel.
Aan de ene kant, top, fijn (voor welke klas dan ook), aan de andere kant doet juist groep 8 de 2e helft van het schooljaar geen fluit meer. Ja, oefenen voor de musical. Samen zingen. Laat het ff op je inwerken...
Goed nieuws @Lenny_Leonardquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:03 schreef groenen het volgende:
Straks teststraat wegwaai effect in de cijfers, kroegen zullen open kunnen.
Misschien is het ook een optie om wat langer door te gaan in de zomer? Dan is het aantal besmettingen vrijwel zeker weer heel laag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel dramatisch. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om straks als de besmettingen weer heel laag zijn de boel gewoon open te gooien en hopen dat de vaccins er eerder zijn dan de explosie.
Gecalculeerd risico. Zou wel eens verantwoord kunnen zijn.
Ik hoop iets van 6800, maar ben bang voor een kleine stijging, 8418 ofzo.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:59 schreef Minimunt het volgende:
wat denken jullie van de cijfers zo? meer of minder dan gisteren?
Die staat bij het RIVM. Kun je je gegevens gewoon laten verwijderen als je dat zou willen. Dus alleen al daarom is het onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Uh ja. Dat is gewoon opgeslagen in een database.
Echt te bizar voor woorden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
NOS: Dit zijn de 25 locaties waar het vaccineren start op 18 januari
18 januari__!
Krijgen we op 8 januari eerst een kneuterige livestream van de NOS?quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari
Mijn dorp staat er tussen, maar goed, ik kom toch pas in of na de zomer wellicht eens een keer in aanmerking.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:06 schreef Benny het volgende:
18 januari__!
Dat klopt niet. Ze doen onder andere de eindtoets, hebben portfolio-gesprekken en krijgen definitief advies.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... dubbel.
Aan de ene kant, top, fijn (voor welke klas dan ook), aan de andere kant doet juist groep 8 de 2e helft van het schooljaar geen fluit meer. Ja, oefenen voor de musical. Samen zingen. Laat het ff op je inwerken...
Liveblog. Inclusief reacties van BN'ers en tweets van onbekende nederlandersquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijgen we op 8 januari eerst een kneuterige livestream van de NOS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |