SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-parten-spelen.htmlquote:Op dinsdag 29 december 2020 14:49 schreef manny het volgende:
[..]
Een generatie naar de klote helpen ook..... vanwege een paar maanden extra thuis.
Man man man
Lekker dan.quote:Spain to keep list of people who refuse Covid-19 vaccination & share data with ‘European partners’— health minister
Oh, dus elk land in Europa weet van jouw vaccinaties?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:53 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij elke vaccinatie.
Uh ja. Dat is gewoon opgeslagen in een database.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh, dus elk land in Europa weet van jouw vaccinaties?
Er is een plan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je beginnen met ouders van schoolgaande kinderen en leraren.
Of gewoon je plan voortzetten, zo snel mogelijk zo veel mogelijk risicogevallen inenten en accepteren dat er in de tussentijd nog steeds mensen ziek worden en doodgaan.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:53 schreef Jazeg het volgende:
Het percentage positief is gezakt van 13,6 naar 13,0, maar dat zegt niet veel als er mensen zonder klachten zijn gaan testen om zo ‘veilig’ aan het kerstdiner te kunnen zitten.
Extra opletten, en aandacht voor mensen die het lastig hebben is wat anders dan een hele generatie naar de klote.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-parten-spelen.html
Pfff, ik probeer van alles te bedenken, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat ik een heel ongelukkig kind ga krijgen dan, en daar zal ons kind echt niet de enige in zjin. De overgang naar VO zal dan ook verre van soepel gaan, als deze al doorgaat. Einde-examens weer een jaar overslaan? Nog een verre van optimale overgaan van VO naar HBO/uni?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens hoor. Maar ‘zo kort mogelijk’ betekent wel dat heropenen mogelijk moet zijn zonder onaanvaardbare negatieve gevolgen.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of je dat inspuiten van 5x de normale dosis aan de "organisatie" kan verwijten weet ik niet....
Dan kan ik maar één verklaring bedenken: een zware professionele fout van één of meerdere individuen: iemand die aan de slag ging zonder de instructies te lezen, of iemand die onduidelijke of verkeerde instructies gaf en iemand die ze zonder te checken uitvoerde. ....
Oh fijn dat ik dat weet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:54 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Uh ja. Dat is gewoon opgeslagen in een database.
Hier gaan de examenklassen van de middelbare op 4 januari weer gewoon naar school.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pfff, ik probeer van alles te bedenken, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat ik een heel ongelukkig kind ga krijgen dan, en daar zal ons kind echt niet de enige in zjin. De overgang naar VO zal dan ook verre van soepel gaan, als deze al doorgaat. Einde-examens weer een jaar overslaan? Nog een verre van optimale overgaan van VO naar HBO/uni?
Redelijk dramatisch, wel.
Misschien krijgen ze als bijbaantje per leeg flesje betaald.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:57 schreef Vallon het volgende:
[..]MBO niveau waarschijnlijk, hoor ik iemand denken.
![]()
En dan weten dat in de algemene Pfizer instructie (in de UK dan) staat dat alles in stappen uitgeschreven die getwee moet gebeuren; het vierogen systeem waabij de één check daarin voortdurend de ander naziet.
Mensen die in eenzaamheid sterven in ziekenhuizen/verzorgingshuizen is ook traumatisch voor alle betrokkenen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pfff, ik probeer van alles te bedenken, maar ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat ik een heel ongelukkig kind ga krijgen dan, en daar zal ons kind echt niet de enige in zjin. De overgang naar VO zal dan ook verre van soepel gaan, als deze al doorgaat. Einde-examens weer een jaar overslaan? Nog een verre van optimale overgaan van VO naar HBO/uni?
We moeten gewoon zorgen dat we vanaf 18 januari als de donder die vaccinaties gaan doen. Bij wijze van spreke zodra er een nieuwe doos wordt afgeleverd in Nederland, meteen uitpakken en die spuiten erin zetten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd op dit moment niet voorstellen dat ze de scholen niet weer gewoon gaan heropenen half januari, hoor.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop de basisschool ook eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier gaan de examenklassen van de middelbare op 4 januari weer gewoon naar school.
Ik vind het niet zo gek hoor, de kinderen van vriendinnen van mij leren nu soms dat ze niet dichtbij de juf en opa en oma mogen komen want die kunnen ziek worden... als je 4 bent, snap je niet dat dat straks weer wel kan. Een kind vanaf 10 kan dat misschien bevatten, maar daaronder niet...quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-parten-spelen.html
Ik hoor dat er in Amsterdam Noord ook plannen zijn om dat voor groep 8 te doen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier gaan de examenklassen van de middelbare op 4 januari weer gewoon naar school.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |