En toen bleef het oorverdovend stil.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
jongens en meisjes is er al wat positiefs te melden behalve uitslagen?
Wou net wat positiefs posten;quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
Hardenberg is down.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
Je kunt ook denken dat de mensen die nu wel zijn getest ook echt gingen ivm klachten...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
409.000 testen tegenover 476.000 de week daarvoor. Zegt genoeg.
Dat willen we helemaal niet maar de realiteit is nu helaas op een paar vlakken zeer negatief en dat mag in dit topicquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:10 schreef popje het volgende:
[..]
Een paar mensen in dit topic willen graag de grootste negativiteit roepen.
Het wachten is op het kersteffect. Te verwachten vanaf O&N en dan in de tweede week van januari het O&N effect. Hopen dat het meevalt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wou net wat positiefs posten;
Op pletdecurve.nl kan je in elk geval zien dat sinds de piekdag van 14/12 er een lichte daling in de cijfers (qua besmettingen) zit. Kan natuurlijk nog bijgetrokken worden, maar dat denk ik niet als je de overige dagen een beetje bekijkt qua aantallen.
Maar die marge is wel ontzettend klein want het gaat op 14/12 op 12k, en daarna zakt het geleidelijk tot rond de 10k, een uitschieter naar 9k, en ik denk dat de overige dagen ook nog op rond de 9k uit gaan komen.
+quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja
• De luchtvervuiling is flink omlaag
• Kinderdagverblijven mogen antivaxxers weigeren
• Donald Trump gaat het witte huis verlaten
• Otters zijn in Nederland niet meer bedreigd
• We hebben nog net carnaval kunnen vieren
• De uitstoot van stikstof wordt ingeperkt
• Hades is uitgekomen
• Forum voor Democratie is in elkaar gedondert
• Mijn 20 jaar oude Italiaanse auto heeft de APK overleefd
• Crew Dragon blijkt te werken als nieuw ruimtevaartuig
• Kleine panda geboren
Tja ach. Je moet jezelf toch een beetje opvrolijken hea. Overigens moest ik er wel wat voor Googlen, mooie is dan dat je jaaroverzichten tegenkomt van 2019, die dan concluderen met de hoop dat 2020 beter wordt dan rampjaar 2019
Kwam zelfs op het journaal dat veel mensen gingen zonder klachten om maar zeker te zijn van een negatieve uitslag voor de Kerstdagen. Dat zal best een X percentage zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kunt ook denken dat de mensen die nu wel zijn getest ook echt gingen ivm klachten...
Ho ho ho ho ho !quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teruggeven aan de Duitsers.
Daarover gesprokenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teruggeven aan de Duitsers.
https://speld.nl/2020/12/(...)nnen-met-vaccineren/quote:‘Als de geallieerden ons niet hadden bevrijd, hadden we vandaag kunnen beginnen met vaccineren’
Het einde van de Duitse bezetting heeft voor veel Nederlanders een wrange nasmaak gekregen. “Als de geallieerden ons niet hadden bevrijd, hadden we vandaag kunnen beginnen met vaccineren.”
“Vrijheid is waardevol, maar je levert er wel veel voor in”, zegt de 24-jarige Maarten uit Amsterdam. Hij krijgt bijval van Floortje (32) uit Sneek. “Zonder de geallieerden hadden we dat hele systeem met GGD’en niet gehad. Dan was vandaag de eerste prik vandaag gezet.”
De Verenigde Staten, Canada en Engeland laten in een gezamenlijk statement weten zich niet verantwoordelijk te voelen. “Niemand had in 1945 de GGD kunnen voorspellen.”
Hopen dat dit ook idd zo gaat gebeuren want met de aangekondigde testen in dit jaar liep het ook ook vaker uit op, Hmmm het gaat nog niet zo goed en snel lukkenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De 25 vaccinlocaties zijn bekend die per 18 januari in gebruik gaan
Goed plan met die betrouwbare sneltestenquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kwam zelfs op het journaal dat veel mensen gingen zonder klachten om maar zeker te zijn van een negatieve uitslag voor de Kerstdagen. Dat zal best een X percentage zijn.
Dus er gaan extra mensen ivm de kerst en het totaal neemt af...quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kwam zelfs op het journaal dat veel mensen gingen zonder klachten om maar zeker te zijn van een negatieve uitslag voor de Kerstdagen. Dat zal best een X percentage zijn.
Sinterklaaspiek? Eindelijk, een piek gevonden 😂quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wou net wat positiefs posten;
Op pletdecurve.nl kan je in elk geval zien dat sinds de piekdag van 14/12 er een lichte daling in de cijfers (qua besmettingen) zit. Kan natuurlijk nog bijgetrokken worden, maar dat denk ik niet als je de overige dagen een beetje bekijkt qua aantallen.
Maar die marge is wel ontzettend klein want het gaat op 14/12 op 12k, en daarna zakt het geleidelijk tot rond de 10k, een uitschieter naar 9k, en ik denk dat de overige dagen ook nog op rond de 9k uit gaan komen.
42, dat valt wel mee, die kunnen ze goed contact tracen lijkt me. Ik post hem ook ff in het VK mutatie topic.quote:
Zo moet je het vooral niet zien! Vooral negatief blijvenquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus er gaan extra mensen ivm de kerst en het totaal neemt af...
nee, onzorgvuldigquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Duitsland 42K vaccinaties.
Spierballentaal.
Percentage van positieve testen is iets omlaag gegaan, wat fijn is. En ik vind het vrij positief dat 2021 voor de deur staat; ik verwacht dat het wel beter moet gaan dan in 2020 namelijk. Dit topic bestaat ook nog, dus de crisis geeft ons allemaal de kans om lekker veel te posten hier. Ook positiefquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
Bah, wat een onzorgvuldig volkje is dat toch ook. Disgusting!quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Spierballentaal.
Italiaanse auto'squote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja
• De luchtvervuiling is flink omlaag
• Kinderdagverblijven mogen antivaxxers weigeren
• Donald Trump gaat het witte huis verlaten
• Otters zijn in Nederland niet meer bedreigd
• We hebben nog net carnaval kunnen vieren
• De uitstoot van stikstof wordt ingeperkt
• Hades is uitgekomen
• Forum voor Democratie is in elkaar gedondert
• Mijn 20 jaar oude Italiaanse auto heeft de APK overleefd
• Crew Dragon blijkt te werken als nieuw ruimtevaartuig
• Kleine panda geboren
Tja ach. Je moet jezelf toch een beetje opvrolijken hea. Overigens moest ik er wel wat voor Googlen, mooie is dan dat je jaaroverzichten tegenkomt van 2019, die dan concluderen met de hoop dat 2020 beter wordt dan rampjaar 2019
Er kunnen toch ook minder mensen met klachten zijn? Ik snap je conclusie, maar het is niet de enige mogelijke conclusie uit minder tests.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
409.000 testen tegenover 476.000 de week daarvoor. Zegt genoeg.
er is ook een ander topic met alleen maar positiviteitquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zo moet je het vooral niet zien! Vooral negatief blijven
Zullen we dit maar het Negativiteits-topic noemen dan?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is ook een ander topic met alleen maar positiviteit
wanneer zal nederland die 42K halen ?quote:
De conclusie is dat we er niks uit kunnen concluderen, en dat we het aan de ziekenhuisopnames moeten gaan zien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er kunnen toch ook minder mensen met klachten zijn? Ik snap je conclusie, maar het is niet de enige mogelijke conclusie uit minder tests.
nogmaals realiteitstopic, we kunnen er niks aan doen dat de realiteit op dit moment negatief is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zullen we dit maar het Negativiteits-topic noemen dan?
Dat is verwarrend. Positiever als in meer positieve tests of positiever als in minder positieve tests. Hersenkrakertje.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Noek het volgende:
En mijn gemeente wordt ook steeds positiever. Met de dag!
Prachtig om te zien dat bij een dalend aantal besmettingen door verschillende users het gedaalde aantal afgenomen tests wordt benadrukt, terwijl dit andersom begin december totaal niet aan de orde wasquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:46 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, dat zijn aannames. Je blijft maar dingen verzinnen om negatief erin te kunnen staan.
Dat zou wel weer een groot verschil maken, de zonquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:00 schreef Noek het volgende:
De zon gaat wel weer schijnen, mensOn. Met of zonder corona, dan is het leven soberzo een stuk leuker.
Ja heeeeel realistisch die constante negatieve aannames ipv een keer positieve blik op werpen.quote:
Alle beetjes helpen toch? Dat werd ook telkens gezegd van de mondkapjes.quote:
Bijzonder goede conclusie. Laten we de discotheken nog niet openen, maar laten we elkaar hier dus ook niet nog verder de put in praten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Jazeg het volgende:
[..]
De conclusie is dat we er niks uit kunnen concluderen, en dat we het aan de ziekenhuisopnames moeten gaan zien.
Zeker een goed punt, maar het kwam toch echt zo voorbij dat vele locaties een stijging in het aantal testen zag in de dagen voor Kerst. Totaal neemt inderdaad af.. maar ik denk dat dat met name door de twee Kerstdagen komt. Helaas is die exacte data niet beschikbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dus er gaan extra mensen ivm de kerst en het totaal neemt af...
Hertog-Jan bier is in de bonus bij de Albert Heijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja heeeeel realistisch die constante negatieve aannames ipv een keer positieve blik op werpen.
Op zijn vroegst pas over een maand.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wanneer zal nederland die 42K halen ?
Het was vooral sarcastisch bedoeldquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alle beetjes helpen toch? Dat werd ook telkens gezegd van de mondkapjes.
En ik denk toch dat vaccinaties heel wat meer waarde hebben.
Als AH manager zou je puur om te zieken het alleen na 8u 's avonds in de aanbieding moeten gooien. Gewoon, omdat het kan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hertog-Jan bier is in de bonus bij de Albert Heijn.
is dat nu positief of negatief ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op zijn vroegst pas over een maand.
Ja vreselijk. Ik werk nu wel wat buiten en word elke dag met symptomen wakker dus ik begin een prettester te worden maar het is koud en kut.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou wel weer een groot verschil maken, de zon
Mijn tuin ziet er zo troosteloos uit.
Ho ho, de ziekenhuiscijfers zijn geen aannames, maar kei harde feiten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja heeeeel realistisch die constante negatieve aannames ipv een keer positieve blik op werpen.
Heb je mijn haar nog niet gezien.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou wel weer een groot verschil maken, de zon
Mijn tuin ziet er zo troosteloos uit.
We kunnen onszelf beter met België vergelijken. BioNTech is Duits, die hebben gewoon veel meer doseringen gekregen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Spierballentaal.
Tja na die actie van de Duitsers konden ze niet achterblijven.quote:
Ja en het is niet zomaar een Italiaan, het betreft zelfs een Lanciaquote:Op dinsdag 29 december 2020 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
+
• PS5 is uit, net als nieuwe Xbox
• Final Fantasy 7 remake deel 1 is uit
• Veel organisaties laten zien ontzettend creatief te zijn. Schouwburgen die online gaan enzo, wie had dat ooit gedacht
• De mogelijkheid om thuis te werken wordt steeds meer ingeburgerd
• 2021 wordt mn nieuwe huis opgeleverd, dus dit tijdelijke huurhuis waar we zitten kan eindelijk weg
Enne, Italiaanse auto's is altijd spannend met APK, ook al zijn ze 3 weken oud. Gefeliciteerd dus!
sommigen zien 1 klein lichtpuntje en willen gelijk dat we positief zijn.....quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ho ho, de ziekenhuiscijfers zijn geen aannames, maar kei harde feiten.
Langere dagen en lekker weer, dan lijkt corona al een klein stukje minder erg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:00 schreef Noek het volgende:
De zon gaat wel weer schijnen, mensOn. Met of zonder corona, dan is het leven soberzo een stuk leuker.
En daarom vind ik het dus zo belangrijk dat we nu al klaar hadden gestaan. Omdat er altijd van dit soort meevallertjes gebeuren, vooral omdat die vaccinboeren wél met een crisisurgentie werken.quote:
In feite is er dus amper verschil tussen België en Nederland.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..
Belgie heeft nu 1500 doseringen en moet daarna ook wachten tot halverwege januari voor een nieuwe lading.
Je moet jezelf nooit willen vergelijken met België. Op geen enkel vlak. Dat is een parodie op een land.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen onszelf beter met België vergelijken. BioNTech is Duits, die hebben gewoon veel meer doseringen gekregen.
Belgie heeft nu 1500 doseringen en moet daarna ook wachten tot halverwege januari voor een nieuwe lading.
voor heel europa of alleen DE ?quote:
Precies, als deze besmettingscijfers zo waren zonder tussenkomst van Kerst zou je inderdaad positief kunnen zijn en daadwerkelijk bijna een halvering te pakken hebben in 2 weken tijd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommigen zien 1 klein lichtpuntje en willen gelijk dat we positief zijn.....
als alle cijfers dalen begin januari dan word ik pas positiever.
Gezien Von der Leyen, wat overigens nog steeds een significant slechtere keuze is voor die positie dan Timmermans, het heeft over 'we' kun je er vanuit gaan dat dat voor Europa isquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
voor heel europa of alleen DE ?
Zou ook niet meer dan logisch zijn. DE heeft 80 miljoen inwoners ofzo? Als die 100 miljoen voor DE zou zijn hebben ze alle andere vaccins niet meer nodig dusquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gezien Von der Leyen, wat overigens nog steeds een significant slechtere keuze is voor die positie dan Timmermans, het heeft over 'we' kun je er vanuit gaan dat dat voor Europa is
En dat wordt ook weer beter! Dat moet ook echt. De dagen worden alweer (een heel klein beetje) langer. Als de regen ophoudt, vind ik kou ook weer minder erg.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Ik werk nu wel wat buiten en word elke dag met symptomen wakker dus ik begin een prettester te worden maar het is koud en kut.
Hahaha, dat heb je vast sneller weer een beetje in orde, dan ik mijn tuinquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef halfway het volgende:
[..]
Heb je mijn haar nog niet gezien.
fijne meevallertjes , meer dosissen in een flesje, en nog eens 100 miljoen erbij.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gezien Von der Leyen, wat overigens nog steeds een significant slechtere keuze is voor die positie dan Timmermans, het heeft over 'we' kun je er vanuit gaan dat dat voor Europa is
Hopelijk dik pak sneeuw in januari en dan wekenlangquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat wordt ook weer beter! Dat moet ook echt. De dagen worden alweer (een heel klein beetje) langer. Als de regen ophoudt, vind ik kou ook weer minder erg.
Inderdaad, lees je het Noordzijde?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fijne meevallertjes , meer dosissen in een flesje, en nog een 100 miljoen erbij.
dit is nu iets om positief over te zijn
Gewoon puur voor het foto moment.quote:
ja lekker veel ongelukken met sneeuw....jeujquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopelijk dik pak sneeuw in januari en dan wekenlang
Maar wel achteraan aansluiten. Als ze niet hadden gebogen voor de terreur van de Franse Republiek hadden ze die 100 miljoen allang.quote:
Vergelijk ons dan met Frankrijk, Zwitserland of Portugal (wel de bevolkingsaantallen terugrekenen). Er is vanaf het begin al gezegd dat de Duitsers de beste infrastructuur hebben. Daarbij dit eerste vaccin van Amerikaans/Duitse makelij. Daar gaan we dus nooit positief tegen afsteken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet jezelf nooit willen vergelijken met België. Op geen enkel vlak. Dat is een parodie op een land.
Net als je ondertitel, even een screenshotje hoor. Predator40 die positief isquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fijne meevallertjes , meer dosissen in een flesje, en nog eens 100 miljoen erbij.
dit is nu iets om positief over te zijn
Boeiend, we mogen toch nergens heen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja lekker veel ongelukken met sneeuw....jeuj
Iedereen werkt toch thuis, dus geen problemen met het verkeerquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hopelijk dik pak sneeuw in januari en dan wekenlang
1500? Zaterdag werden 9750 dosissen geleverd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We kunnen onszelf beter met België vergelijken. BioNTech is Duits, die hebben gewoon veel meer doseringen gekregen.
Afgesloten parken, stranden en bossen omdat iedereen weer naar buiten toe gaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Langere dagen en lekker weer, dan lijkt corona al een klein stukje minder erg.
wen er maar vast aan, in 2021 word ik nog veel positiever !quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net als je ondertitel, even een screenshotje hoor. Predator40 die positief is
Zullen we die ook op het Fok! 2020 jaaroverzicht opnemen?
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die er juist blij mee is dat we momenteel korte dagen hebbenquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat wordt ook weer beter! Dat moet ook echt. De dagen worden alweer (een heel klein beetje) langer. Als de regen ophoudt, vind ik kou ook weer minder erg.
Dat overal een lichtpuntje zien en altijd maar uitgaan van best case scenarios heeft ons nu weer op het randje van "code zwart" gebracht. Situatie is dusdanig slecht dat het leger ingezet is om te helpen, omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Groot deel van reguliere zorg is afgeschaald, sommige ziekenhuizen hebben zelfs problemen met acute zorg. Wij zijn hier niet negatief omdat wij daar op kicken ofzo ... situatie is gewoon kut en negatief.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
sommigen zien 1 klein lichtpuntje en willen gelijk dat we positief zijn.....
als alle cijfers dalen begin januari dan word ik pas positiever.
Hahaha, wat een negatief beeld van de zomerquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die er juist blij mee is dat we momenteel korte dagen hebbenDe regen heb ik dan weer niks mee, maar de kou vind ik wel prima (lekker onder warm dekentje kruipen met leuke serie er bij). Voor fotografie kijk ik altijd wel uit naar de lente en zomer, maar los daarvan...zou ik best gelukkig zijn in IJsland zeg maar
Bij de langere dagen komt er vaak warmte kijken waar ik niet heel goed tegen kan. Veel meer ongedierte. Muggen als dieptepunt. Verschrikkelijk
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommige mensen zien liever een lichtpuntje en hopen daarop dan dat ze uitgaan van het slechtste scenario.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat overal een lichtpuntje zien en altijd maar uitgaan van best case scenarios heeft ons nu weer op het randje van "code zwart" gebracht. Situatie is dusdanig slecht dat het leger ingezet is om te helpen, omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Groot deel van reguliere zorg is afgeschaald, sommige ziekenhuizen hebben zelfs problemen met acute zorg. Wij zijn hier niet negatief omdat wij daar op kicken ofzo ... situatie is gewoon kut en negatief.
Als positief zijn zou helpen zou ik met alle plezier positief zijn, maar er is op dit moment bizar weinig om positief over te zijn behalve dat wij hopelijk binnenkort een keertje beginnen met vaccineren. Alleen daar kopen wij de volgende maand nog steeds niks voor, dus nee echt positief ben ik ook niet inderdaad.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ties-ggd-bekend.htmlquote:ECDC: grote kans op toename ziekenhuisopnames en doden door nieuwe coronavariant
Volgens het European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) is de kans groot dat het aantal ziekenhuisopnames en doden door de nieuwe coronavariant de komende tijd stijgt. Dat schrijft de EU-instelling in een nieuwe risico-inschatting.
Er zijn volgens het ECDC geen aanwijzingen dat de gevolgen van de nieuwe variant ernstiger zijn. Wel zorgt die er in combinatie met het bestaande SARS-CoV-2-virus waarschijnlijk voor dat met name onder ouderen en mensen met onderliggend lijden er meer ziekenhuisopnames en doden zullen komen.
De komende weken zal, ook door de feestdagen, de druk op de zorg verder toenemen in gebieden waar de nieuwe coronavariant rondgaat, stelt het ECDC.
100% dit. Werkelijk onbegrijpelijk dat er blijkbaar nog redelijk veel mensen zijn die denken dat Nederland het niet zo slecht doet in deze pandemie. Als je dan ziet op hoeveel stemmen Mark Rutte straks weer kan rekenen... man man man.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat overal een lichtpuntje zien en altijd maar uitgaan van best case scenarios heeft ons nu weer op het randje van "code zwart" gebracht. Situatie is dusdanig slecht dat het leger ingezet is om te helpen, omdat de ziekenhuizen het niet meer aankunnen. Groot deel van reguliere zorg is afgeschaald, sommige ziekenhuizen hebben zelfs problemen met acute zorg. Wij zijn hier niet negatief omdat wij daar op kicken ofzo ... situatie is gewoon kut en negatief.
Als positief zijn zou helpen zou ik met alle plezier positief zijn, maar er is op dit moment bizar weinig om positief over te zijn behalve dat wij hopelijk binnenkort een keertje beginnen met vaccineren. Alleen daar kopen wij de volgende maand nog steeds niks voor, dus nee echt positief ben ik ook niet inderdaad.
En als iedereen dat nou eens gewoon van elkaar zou accepteren, he, ipv de een de ander negativiteit verwijt, en de ander de een positiviteit. Beetje elkaar in de waarde laten. Gelukkig kan een groot deel van de posters hier dat wel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommige mensen zien liever een lichtpuntje en hopen daarop dan dat ze uitgaan van het slechtste scenario.
Ik begrijp volledig dat er een aantal mensen zijn die er negatief in staan, dat is ook volledig begrijpelijk. Net zo goed als het begrijpelijk is dat een hoop mensen vastklampen aan lichtpuntjes.
Okay, Duitsland doet het beter. Beter testbeleid, meer IC-capaciteit en meer vaccins.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% dit. Werkelijk onbegrijpelijk dat er blijkbaar nog redelijk veel mensen zijn die denken dat Nederland het niet zo slecht doet in deze pandemie. Als je dan ziet op hoeveel stemmen Mark Rutte straks weer kan rekenen... man man man.
Je weet dat het in bepaalde delen van Ijsland een deel van het jaar niet donker wordt hequote:Op dinsdag 29 december 2020 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die er juist blij mee is dat we momenteel korte dagen hebbenDe regen heb ik dan weer niks mee, maar de kou vind ik wel prima (lekker onder warm dekentje kruipen met leuke serie er bij). Voor fotografie kijk ik altijd wel uit naar de lente en zomer, maar los daarvan...zou ik best gelukkig zijn in IJsland zeg maar
Bij de langere dagen komt er vaak warmte kijken waar ik niet heel goed tegen kan. Veel meer ongedierte. Muggen als dieptepunt. Verschrikkelijk
Die drie maanden had ik al ingeschat. Gelukkig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ties-ggd-bekend.html
De komende 3 maanden zitten we nog wel in lockdown, weg zijn de lichtpuntjes.
Dat doe ik toch juist? Ik geef toch juist aan dat sommigen anders in elkaar zitten? De manier waarop je eerste zin op me overkomt is dat ik het iemand verwijt en ze niet in de waarde laat?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als iedereen dat nou eens gewoon van elkaar zou accepteren, he, ipv de een de ander negativiteit verwijt, en de ander de een positiviteit. Beetje elkaar in de waarde laten. Gelukkig kan een groot deel van de posters hier dat wel.
Prima, iedereen mag zelf beslissen natuurlijk en dat moeten wij gewoon respecteren van elkaar. Ik zeg ook niet dat niemand positief mag zijn he, begrijp mij niet verkeerd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Sommige mensen zien liever een lichtpuntje en hopen daarop dan dat ze uitgaan van het slechtste scenario.
Ik begrijp volledig dat er een aantal mensen zijn die er negatief in staan, dat is ook volledig begrijpelijk. Net zo goed als het begrijpelijk is dat een hoop mensen vastklampen aan lichtpuntjes.
True, true.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je weet dat het in bepaalde delen van Ijsland een deel van het jaar niet donker wordt he
Zou er momenteel inderdaad best willen wonen, heerlijke plek. Elke dag douchen met die zwavellucht is iets minder prettig.
"Zullen we iedereen gewoon een beetje in hun waarde laten?"quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat doe ik toch juist? Ik geef toch juist aan dat sommigen anders in elkaar zitten? De manier waarop je eerste zin op me overkomt is dat ik het iemand verwijt en ze niet in de waarde laat?
ik ben wel klaar met coronaquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ties-ggd-bekend.html
De komende 3 maanden zitten we nog wel in lockdown, weg zijn de lichtpuntjes.
We zullen nooit weten of Marijnissen; Baudet; Asscher of Wilders het beter gedaan zou hebben. Waarschijnlijk had het in Nederland niet heel veel verschil gemaakt vrees ik.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
100% dit. Werkelijk onbegrijpelijk dat er blijkbaar nog redelijk veel mensen zijn die denken dat Nederland het niet zo slecht doet in deze pandemie. Als je dan ziet op hoeveel stemmen Mark Rutte straks weer kan rekenen... man man man.
Het was meer een aanvulling, geen verwijt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat doe ik toch juist? Ik geef toch juist aan dat sommigen anders in elkaar zitten? De manier waarop je eerste zin op me overkomt is dat ik het iemand verwijt en ze niet in de waarde laat?
Die eerste zin was niet naar jou bedoeld volgens mijquote:Op dinsdag 29 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zul je toch een ruit in moeten slaan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:27 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik ben wel klaar met corona
ik wil gwn naar de gym
Er waren vorige week gewoon onwijs veel besmettingen. Dus zie je nu een grote toename in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:29 schreef Dven het volgende:
Vind het apart dat de IC-cijfers in NL blijven oplopen in zo'n lange lockdown terwijl het hier met een heel beperkte lockdown al een tijd flink aan het dalen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |