Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Het jaar loopt op zijn eind en dat betekent dat er weer een Top 2000 is! Zoals elk jaar wordt een prachtig jaar afgesloten. Want wat was het een topjaar, 2020. Vol gezellige feestjes en veel live-muziek. Nouja, als we alleen januari en februari tellen. Daarna was het een strontpot. Geen livemuziek, geen sport, wel thuiswerken. De Kerona had ons allemaal in haar greep. Duizenden doden na het gewoon gezellig vieren van carnaval en wintersport, het moet allemaal maar kunnen tegenwoordig. Hier in Europa beweren ze nog dat het de schuld is van de Chinezen, maar volgens China komt het door Amerika! Nouja, het was in ieder geval een beetje saai. ESF in Rotterdam, rip. Dat konden we afschrijven. De Olumpische spelen? Nee, zeker niet dit jaar. Ajax en hun jaarlijkse kampioenschap? Nu een keertje niet. Maar gelukkig zijn er sommige bakens waar we ons ook in dit jaar aan kunnen vasthouden. Thierry Baudet zorgde voor topvermaak. Complotgekkies kregen nog altijd voet aan de grond. Mercedes won weer alles in de Formule 1. En Trump gedroeg zich nog steeds als een kleuter. Oh, en naast al dit vermaak: De Top 2000. Nog altijd, wel zonder café, maar met schermen. Dus dat is extra mooi.
Radio 2 Top 2000: Editie 2020 Jawel, de Top 2000 van 2020, hij is er! Dit jaar zonder concertbonus, maar wel coronabonussen voor Danny Vera, Di-rect en David Bowie. Dus een feest zal het sowieso zijn. De 2000 bestepopulairste meest voor gelobbyde nummers in 1 lijst!
Wat kunnen wij doen? Klagen. En genieten van een prachtige radioweek en DJs die ondanks de extra uren nog steeds door intro's en outro's schreeuwen.
Wanneer? We hebben tijd tekort, dus het wordt 168 uur dit jaar. Vanaf middernacht eerste kerstdag gaan we los, en het nieuwe jaar wordt ingeluid met Roller Coaster. Over dodenbonus gesproken...
Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!
Spotify:http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. Dat zal vast ooit geupdatet zijn, maar geen zin om dat uit te zoeken.
Staat ie in de top 2000?https://staatieindetop2000.nporadio2.nl/ We kunnen ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
The Smiths hebben trouwens wel beter dan dit. Bij dit nummer past de stem van Mozz niet zo goed.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Master of Puppets is ook een meesterwerk en een klassieker, maar ik ga niet iemand die van Coldplay houdt vragen of die alles van MoP kent
Graceland is echt een klassieker, maar niet echt toegangkelijk als het niet je ding is,. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Vooral als je losse nummers hoort waar je de eerste dertig seconden vooral vage geluiden hoort. Als je interesse daar al niet ligt ga je niet denken "oh gave eerste 15 seconden, ik ga even album opzoeken". Je denkt eerder "wtf is dit".
Ja dat was ongeveer ook hoe ik mij voelde toen ik het begin dit jaar in de eerste thuiswerkperiode het eens opzette. Kon het wel waarderen, maar vind toch vaak dit soort wereldmuziek wat lastig.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
TAKE ME OUT TONIGHT TAKE ME ANYWHERE, I DON'T CARE I DON'T CARE, I DON'T CARE AND IN THE DARKENED UNDERPASS I THOUGHT, "OH GOD, MY CHANCE HAS COME AT LAST" BUT THEN A STRANGE FEAR GRIPPED ME !!!! AND I JUST COULDN'T!!! ASK
AND IF A DOUBLE-DECKER BUS CRASHES INTO US TO DIE BY YOUR SIDE!! IS SUCH A HEAVENLY WAY TO DIE!! AND IF A TEN TON TRUCK!!! KILLS THE BOTH OF US!!! TO DIE BY YOUR SIDE!!!! WELL, THE PLEASURE, THE PRIVILEGE IS MINE!!! OH, THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT
THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT!!!!! THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT!!!!! !!!!! THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT!!!!! THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT!!!!! THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT!!!!! THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT!!!!! THERE IS A LIGHT AND IT NEVER GOES OUT
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Ik vind dit juist wel een goed uurtje. Dit is wel een kleine blunder
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
There Is A Light That Never Goes Out vond ik al jaren heel mooi, maar dit jaar heeft het voor mij wel echt een extra betekenis gekregen. Een corona-bonus, zo je wilt. 'Take me out tonight, where there's music and there's people and they're young and alive'... het verlangen daarnaar is wel extra groot
Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef TheVulture het volgende: Ik word altijd geraakt door die stemmen van Agnetha en Anne-Frid bij de melancholisere liedjes
Vooral Agnetha, die moest toch de kar trekken
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef DecoAoreste het volgende: There Is A Light That Never Goes Out vond ik al jaren heel mooi, maar dit jaar heeft het voor mij wel echt een extra betekenis gekregen. Een corona-bonus, zo je wilt. 'Take me out tonight, where there's music and there's people and they're young and alive'... het verlangen daarnaar is wel extra groot
+1
Remember the jester that showed you tears The script for tears
Op maandag 28 december 2020 17:43 schreef DecoAoreste het volgende: There Is A Light That Never Goes Out vond ik al jaren heel mooi, maar dit jaar heeft het voor mij wel echt een extra betekenis gekregen. Een corona-bonus, zo je wilt. 'Take me out tonight, where there's music and there's people and they're young and alive'... het verlangen daarnaar is wel extra groot
Mooi!!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Master of Puppets is ook een meesterwerk en een klassieker, maar ik ga niet iemand die van Coldplay houdt vragen of die alles van MoP kent
Graceland is echt een klassieker, maar niet echt toegangkelijk als het niet je ding is,. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Vooral als je losse nummers hoort waar je de eerste dertig seconden vooral vage geluiden hoort. Als je interesse daar al niet ligt ga je niet denken "oh gave eerste 15 seconden, ik ga even album opzoeken". Je denkt eerder "wtf is dit".
Ja oke, misschien zou ik dit zonder mijn ex ook wel niet gekend hebben bedenk ik. You can call me Al wel en Graceland ook. En als ik dan daardoor op Homeless of Diamond on the soles of her shoes gestuit zou zijn zou ik wel verder luisteren omdat ik die Afrikaanse muziek altijd heel mooi vind.
Ik moet nog eens iets bedenken om mijn bier op de bank te kunnen zetten. Hoef ik niet steeds naar de tafel te buigen.
Op maandag 28 december 2020 17:45 schreef Dagoduck het volgende: Ik moet nog eens iets bedenken om mijn bier op de bank te kunnen zetten. Hoef ik niet steeds naar de tafel te buigen.
Koop een badplankje, werkt ideaal ook voor op de bank
Op maandag 28 december 2020 17:45 schreef Dagoduck het volgende: Ik moet nog eens iets bedenken om mijn bier op de bank te kunnen zetten. Hoef ik niet steeds naar de tafel te buigen.
Monteer een fleshouder in de bankleuning.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Dit vind ik ook wat overrated Als ik dat zeg wordt iedereen hier boos. Beetje rebelse pubermuziek
Je mist er niks aan, extreem zoete chemische meuk. Als je dat drink krijg je spontaan 4 armen, 33 vingers en 5 lullen. En je gaat Bløf waarderen
Die koters kochten dat altijd toen ik bij AH werkte om vervolgens die flessen te laten ontploffen.
Kapsalon is besteld, ik herhaal, kapsalon is besteld.
Is een beetje jeugdsentiment en het blert lekker mee, complexer als dat moet je het nummer ook niet beschouwen vind ik.
Wel mee eens maar ik zou het dus nooit als 1 vd 35 beste ooit zien. Staat ook wel gewoon onderin de Mex 2000
Dit is wel echt kut
The A.V. Club: “What’s Up?” was released as a single on June 23, 1993. Do you have any recollection of the first time you heard the song?
Dean Ween: I don’t remember where I was, or what I was doing, but I remember hearing it and thinking, “This is the most obnoxious fucking hollering I’ve ever heard in my life.” I could envision the horrible, horrible female that was singing it, and I knew that it was gonna be a hit, just by how bad I hated it. I knew that it was going to be played for years by every fucking bad girl band that came through my local bar, and sung on every karaoke night for the rest of time. I was just instantly overcome with a sense of dread, and of course it’s all come to pass. Then I saw the video for it, and the people that I imagined would be so loathsome as to make such a piece of shit of a song looked identical to what I imagined them to be in my mind.
AVC: In the video, Linda Perry and the bassist both have horrible dreadlocks, and Perry has that ridiculous hat with the goggles.
DW: It’s as bad as music gets. The pinnacle of the whole thing is when she does this powerful “Revolution!” What the fuck does this have to do with revolution? Wow, powerful stuff, asshole!
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Tis friet voor en friet na he bij jullie dezer dagen
Lennon mocht kiezen, maar niet uit de frituurpan hė? peaceman krijgt op maandag altijd eten van mijn moeder. Twan is niet thuis, Lennon en ik gaan dan samen bedenken wat we eten. Met kipschnitzel.
Ik had wel een leuker nummer als geboortehit willen hebben.
Op maandag 28 december 2020 17:52 schreef TheVulture het volgende: Ik weet nog dat Loretta Schrijver dit ooit nadeed in de Sterrenplaybackshow... van die dingen waarvan je denkt: "Waarom weet je dat nog?"
Dit is ook wel een playbackshow nummer. Zeker voor types die even lekker gek willen doen.
Onderin die Mex 2000 staan ook wel verborgen pareltjes anders, heb daar The Birthday Massacre ontdekt
Dat is ook echt uit mijn tienerjaren