Geen avondklok na 18u? Verkapte groepsimmuniteit-strategie! The Purge! Genocide op de oudjes!quote:Op maandag 14 december 2020 11:51 schreef VoMy het volgende:
[..]![]()
![]()
Zo bizar dit. En dan ga je nog mensen hebben die dat 'te licht' vinden, of een redelijk idee.
JA!quote:Op maandag 14 december 2020 11:56 schreef ikbenrond het volgende:
Zijn slijterijen noodzakelijke winkels of niet?
Was net al geweest vanochtend.quote:Op maandag 14 december 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
Nou mensen allemaal nog even snel naar de bouwmarkt, action en dierenwinkel
Nu wel.quote:Op maandag 14 december 2020 11:56 schreef ikbenrond het volgende:
Er wordt daar wel drinken verkocht.quote:Op maandag 14 december 2020 11:56 schreef ikbenrond het volgende:
De indicatoren vertellen blijkbaar niet het hele verhaal. De regering gaat echt niet over tot dit soort drastische maatregelen als het niet nodig zou zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het slaat echt helemaal nergens op, want geen van de indicatoren staat negatiever dan het in september of in maart stond. En dan gaan we nu opeens nog zwaardere maatregelen treffen
Het voelt een beetje alsof er iemand op school zit die veel gepest wordt, en die als ie 't niet meer trekt helemaal door 't lint gaat. Alsof ze 't van gekkigheid niet meer weten.quote:Op maandag 14 december 2020 11:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het slaat echt helemaal nergens op, want geen van de indicatoren staat negatiever dan het in september of in maart stond. En dan gaan we nu opeens nog zwaardere maatregelen treffen
Schijnbaar wel, kijk vanavond maar naar Rutte.quote:Op maandag 14 december 2020 11:56 schreef hjansen82 het volgende:
Deze regels zijn toch buitenproportioneel. Dit kan toch niet.
Ik pik het in ieder geval niet. Dit gaat te ver.quote:Op maandag 14 december 2020 11:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Schijnbaar wel, kijk vanavond maar naar Rutte.
Absoluut, zeker in de lockdown.quote:Op maandag 14 december 2020 11:56 schreef ikbenrond het volgende:
Ga jij dan maar lekker zonder mondneusmasker door de supermarkt rennen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik pik het in ieder geval niet. Dit gaat te ver.
Met "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" kun je denk ik niet effectief een crisis bestrijden.quote:Op maandag 14 december 2020 11:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat wij als nuchtere Nederlanders niet mee gingen doen met die complete waanzin, maar blijkbaar toch wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat ga je doen dan?quote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Vooral omdat ze dus, ondanks alle druk van al die halfgare columnisten, twitteraars, opiniemakers, etc., helemaal niet zo heel erg toe gaven aan ongefundeerde brallers. En deze nu opeens dit. Bi-zar.quote:Op maandag 14 december 2020 11:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het vertrouwen is voor mij wel weg. Ik had verwacht dat wij als nuchtere Nederlanders niet mee gingen doen met die complete waanzin, maar blijkbaar toch wel.
Beleidsmakers.quote:Op maandag 14 december 2020 11:59 schreef Nielsch het volgende:
De economie is belangrijk! Daarom laten wij de winkels met Black Friday open zodat iedereen als mieren de stad in kan en gaan we daarna in lockdown!
Dit kabinet, echt
Ging tot dusver prima.quote:Op maandag 14 december 2020 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" kun je denk ik niet effectief een crisis bestrijden.
Nee, waarschijnlijk vanavond al. En geen persconferentie, maar een toespraak van de premier vanuit het torentje.quote:
Dat zal ze leren.quote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hebben jullie al een eiersnijder?quote:Op maandag 14 december 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
Nou mensen allemaal nog even snel naar de bouwmarkt, action en dierenwinkel
Wat wil je er aan doen?quote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Als hij nu niet naar school gaat verandert er toch weinig?quote:Op maandag 14 december 2020 11:57 schreef Questular het volgende:
Mijn zoontje heeft 04-1-21 zijn 1e schooldag, als dat niet doorgaat dan hebben we nog wat te puzzelen mochten alle scholen dichtgaan
Aan een Billy kast.quote:Op maandag 14 december 2020 12:00 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Jezelf vastketenen aan de IKEA.
Ah, ik lees sla pas net AD open en daar staat dat er crisisoverleg is tussen Rutte en ministers ik had nog niets meegekregen van een vervroegde persconferentie.quote:Op maandag 14 december 2020 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk vanavond al. En geen persconferentie, maar een toespraak van de premier vanuit het torentje.
Bedankt, Hansquote:Op maandag 14 december 2020 12:01 schreef kol7680 het volgende:
Het kabinet bereidt een vergaande lockdown voor waarbij bijna alles tot en met 19 januari dicht gaat: van scholen tot niet-essentiële winkels tot musea tot kapsalons tot theaters, melden bronnen in Den Haag aan de NOS.
De maatregelen gaan vannacht om middernacht al in, om een run op winkels morgen te voorkomen. Contactberoepen zoals de fysio en massagesalons moeten ook stoppen, en mensen moeten zo veel mogelijk thuis blijven.
Scholen moeten vanaf woensdag hun deuren sluiten, en op online onderwijs overstappen. Premier Rutte spreekt het land vanavond om 19.00 uur toe over de vergaande maatregelen.
Het kabinet gaat over tot deze drastische maatregelen omdat het aantal besmettingen hard is opgelopen en de druk op de zorg te groot wordt. Het kabinet hoopte op het terugbrengen van het aantal besmettingen half december naar 3600, maar het zijn er nu dagelijks bijna 10.000.
Mensen moeten zo veel mogelijk thuis blijven, en liever geen bezoek ontvangen. Het instellen van een avondklok is wel besproken maar wordt niet ingevoerd.
Bron: nos
Vorige week extra kort laten wiekenquote:Op maandag 14 december 2020 11:56 schreef Anton91 het volgende:
Heb om 19:30 snel nog even een kappers afspraak kunnen maken![]()
![]()
En KDV?quote:Op maandag 14 december 2020 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was nog niet duidelijk of ook scholen dicht zouden gaan. Ook de einddatum was nog niet bekend.
Als we allemaal zo denken gebeurt er niks. Maar als we allemaal vreedzaam protesteren geven we een signaal af.quote:
Dat plan is volgens mij al aangepast.quote:Op maandag 14 december 2020 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Maar laten we vooral de alleroudsten gaan inenten. Fuck alle jeugd die naar school moet.
Ik ben eer paar weken geleden ook geweest, maarja voordat je anders weer kunt... Maar er waren een paar slots vrij, ik kijk nu nog eens en het zit helemaal volquote:Op maandag 14 december 2020 12:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Vorige week extra kort laten wieken
Dat denk ik dus ook. Ze gaan dit niet zomaar doen als ze niet denken dat het echt noodzakelijk is.quote:Op maandag 14 december 2020 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
De indicatoren vertellen blijkbaar niet het hele verhaal. De regering gaat echt niet over tot dit soort drastische maatregelen als het niet nodig zou zijn.
Niks dusquote:Op maandag 14 december 2020 12:02 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Als we allemaal zo denken gebeurt er niks. Maar als we allemaal vreedzaam protesteren geven we een signaal af.
Met m'n verjaardag weer openquote:
Zag je van de week al aankomen toen het uit het niets naar 7700 sprong, het is waarschijnlijk met sinterklaas gewoon gigantisch mis gegaan?quote:Op maandag 14 december 2020 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
De indicatoren vertellen blijkbaar niet het hele verhaal. De regering gaat echt niet over tot dit soort drastische maatregelen als het niet nodig zou zijn.
Ga jij maar lekker winkelen als de winkels dicht zijnquote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Kinderen mogen niet zomaar ingeënt worden (daar is meer onderzoek voor nodig). En sowieso heeft het inenten van kinderen geen nut als het alleen het ziektebeeld aanpakt en niet ook de besmettelijkheid aanpaktquote:Op maandag 14 december 2020 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Maar laten we vooral de alleroudsten gaan inenten. Fuck alle jeugd die naar school moet.
En de bevolking hun incompetentie.quote:Op maandag 14 december 2020 12:03 schreef Lurf het volgende:
Sorry hoor, maar hiermee etaleert het kabinet toch zijn totale incompetentie?
Ga door! Ga door! De bizarre en nietszeggende en woeste uitspraken zijn weer om te genietenquote:Op maandag 14 december 2020 12:00 schreef hjansen82 het volgende:
Vroeger moest ik nog lachen om films zoals de Matrix en Enemy of the State. En nu is het waarheid geworden.
Ja, het is ook het moment waarop toegeven aan een drammende minderheid belangrijker is dan zorg dragen voor de gehele samenleving. Beetje jammer allemaal.quote:Op maandag 14 december 2020 12:04 schreef Vasilevski het volgende:
Vandaag is wel een historische dag in het coronabeleid dan. Het moment waarop de toch al moeilijke balans tussen politieke keuzes en evidence-based beleid eindelijk finaal is doorgeslagen. Niet meer een stukje intelligentie en een stukje maatschappelijke druk zoals in maart, maar totaal eenzijdig. Deskundigen buitenspel. De politiek aan het roer, om met voorzitter Mao te spreken.
Urgentiequote:Op maandag 14 december 2020 12:06 schreef tompsv18 het volgende:
Hoezo geen persco? Rutten en De Jonge kunnen de kritische vragen niet aan?
Proletarisch winkelenquote:Op maandag 14 december 2020 12:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker winkelen als de winkels dicht zijn
Waarschijnlijk?quote:Op maandag 14 december 2020 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk vanavond al. En geen persconferentie, maar een toespraak van de premier vanuit het torentje.
Dat lijkt me te kort daarop.quote:Op maandag 14 december 2020 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Zag je van de week al aankomen toen het uit het niets naar 7700 sprong, het is waarschijnlijk met sinterklaas gewoon gigantisch mis gegaan?
Emigreer nu het nog kan!!!!!quote:Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef hjansen82 het volgende:
We leven vanaf 12.00 vannacht in een dictatuur.
Waar heb je dat gehoord/gelezen?? (mijn vrouw werkt op KDV en die heeft daar nog niets van vernomen...?)quote:
Is ook geen juiste beschrijving van wat er gebeurde, maarja.quote:Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me te kort daarop.
Moeten ze wel producten op voorraad krijgen met die protesterende boeren.quote:Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef Jed1Gam het volgende:
De supermarkten gaan weer recordomzetten draaien.
Al die onbenullige vragen levert alleen maar vaagheid en ergernis op.quote:Op maandag 14 december 2020 12:06 schreef tompsv18 het volgende:
Hoezo geen persco? Rutten en De Jonge kunnen de kritische vragen niet aan?
Zullen we vanavond een biertje drinken in je lokale cafe?quote:Op maandag 14 december 2020 11:58 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar heb je dat gehoord/gelezen?? (mijn vrouw werkt op KDV en die heeft daar nog niets van vernomen...?)
Aanvulling:quote:Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar heb je dat gehoord/gelezen?? (mijn vrouw werkt op KDV en die heeft daar nog niets van vernomen...?)
De oppositiepartijen zijn nog populistischer in hun voorstellen, denk niet dat dat het verschil had gemaakt.quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lekker klagen op dit forum, maar mensen: als je het echt zat bent, stem Rutte dan weg in maart.
Jawel joh, in Spanje hadden we dit ook 3 maanden lang, voordeel was dat het in de lente was kon je af en toe nog ff lekker in de zon zittenquote:Op maandag 14 december 2020 11:54 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dit gaat trekken.
Sluiting van je winkel is ondernemersrisico, je laat je maar omscholen. Leer maar programmeren. We kunnen niet-levensvatbare winkels niet eeuwig overeind houden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:07 schreef Benny het volgende:
Directeur van de Nederlandse Bank: "Harde lockdown is goed voor de economie straks"
Echt he.quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lekker klagen op dit forum, maar mensen: als je het echt zat bent, stem Rutte dan weg in maart.
Je hebt liever Thierry of Geert met hun mantra dat we gewoon alles moeten?quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nee, maar die moesten al zoveel mogelijk onlinequote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Worden MBO's, HBO's en Uni's specifiek benoemd?
Daar is wel geen corona dus ik snap het.quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hij gaat zo naar de Noord Koreaanse ambassade.
Vlieg jezelf naar de vrijheid.
Ik denk dat je ze te hoog inschat. Het is volstrekt idioot om binnen een week zo'n enorme draai te maken. Vergelijk het met Duitsland: daar is veel langer gepraat over een lockdown. Hier komt het hap-snap uit de lucht vallen. Dat er nu zo hard wordt ingegrepen is gewoon paniekvoetbal omdat ze de situatie zo lang genegeerd hebben. Het is niet alsof er al niet veel eerder geadviseerd is om het vooruitzicht van exponentiële groei serieus te nemen en niet met halfslachtige maatregelen te komen. Dit is het equivalent van je been amputeren omdat je een wondje hebt genegeerd dat je prima had kunnen behandelen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ze gaan dit niet zomaar doen als ze niet denken dat het echt noodzakelijk is.
Zal inmiddels wel al vol zitten, hier ging het snel. Ben nog net op tijdquote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
Toch best lang... Nog even snel een kapper regelen
Dus toch met kerst een versoepeling!quote:
Is goed, zullen we dan vanavond een biertje hierop drinken?quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
ja, dat weet ik nog wel van de lockdown april; gekoelde biertjes halen bij de supermarkt en dan lekker in 't zonnetje op de grote trappen van Utrecht CS zittenquote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Jawel joh, in Spanje hadden we dit ook 3 maanden lang, voordeel was dat het in de lente was kon je af en toe nog ff lekker in de zon zitten
Weet je wat buitenproportioneel is?quote:Op maandag 14 december 2020 11:56 schreef hjansen82 het volgende:
Deze regels zijn toch buitenproportioneel. Dit kan toch niet.
Dat is dan wel weer waar. In Spanje is het beter vertoeven dan.quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Jawel joh, in Spanje hadden we dit ook 3 maanden lang, voordeel was dat het in de lente was kon je af en toe nog ff lekker in de zon zitten
Na de lockdown des doods komen er waarschijnlijk op tijd weer versoepelingen, is iedereen in de veronderstelling dat ze hun vrijheid terughebben, en gaat hij weer stemmen scoren vermoed ik.quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar dat is helemaal niet aan de orde.quote:Op maandag 14 december 2020 12:10 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Weet je wat buitenproportioneel is?
Als jij of je naasten niet geholpen kunnen worden in het ziekenhuis omdat er geen personeel is.
Dat biertje drink ik toch wel.quote:Op maandag 14 december 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is goed, zullen we dan vanavond een biertje hierop drinken?
Jouw beschrijving van het gebeuren lijkt anders ook niet helemaal relevant als ik de reactie van de regering zo zie.quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is ook geen juiste beschrijving van wat er gebeurde, maarja.
Vorige week heeft Rutte nog gezegd dat een lockdown nog altijd een optie is. Men hoort wat ze willen horen. Iedereen ziet dit toch aankomen? Waarom zou je hier uberhaupt nog verbaasd of boos om zijn?quote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik denk dat je ze te hoog inschat. Het is volstrekt idioot om binnen een week zo'n enorme draai te maken. Vergelijk het met Duitsland: daar is veel langer gepraat over een lockdown. Hier komt het hap-snap uit de lucht vallen. Dat er nu zo hard wordt ingegrepen is gewoon paniekvoetbal omdat ze de situatie zo lang genegeerd hebben. Het is niet alsof er al niet veel eerder geadviseerd is om het vooruitzicht van exponentiële groei serieus te nemen en niet met halfslachtige maatregelen te komen. Dit is het equivalent van je been amputeren omdat je een wondje hebt genegeerd dat je prima had kunnen behandelen.
Ik wil geen toespraak van Rutte op tv, maar een roast. Laat hem maar eens uitleggen waarom hij verzaakt heeft.
Er was best nog wat fysiek. Dit is ook nogal wat voor de tentamens die deze week gepland zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef Benny het volgende:
[..]
Nee, maar die moesten al zoveel mogelijk online
Wij gaan voor USHER USHER USHER.quote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt liever Thierry of Geert met hun mantra dat we gewoon alles moeten?
Wow.... oke ben benieuwd. Vrouwlief wist nog van niks, dus de KDV's zelf hebben dit nieuws dan waarschijnlijk ook nog niet vernomenquote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Aanvulling:
- basis- en middelbaar scholen moeten online verder
- kinderopvang ook dicht, wel voor vitale beroepen
- alleen medische contactberoepen mogen openblijven
- max. 3 personen voor Kerstdagen,
- verzoek: blijf thuis, thuis max. 2 op bezoek
Is pas net bekend, dus de berichten komen dadelijk pas door.
Het kabinet had het volg braver ingeschat. Wat dat betreft incompetent idd.quote:Op maandag 14 december 2020 12:03 schreef Lurf het volgende:
Sorry hoor, maar hiermee etaleert het kabinet toch zijn totale incompetentie?
Men hoort alleen de delen die men wil horen, ja.quote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vorige week heeft Rutte nog gezegd dat een lockdown nog altijd een optie is. Men hoort wat ze willen horen. Iedereen ziet dit toch aankomen? Waarom zou je hier uberhaupt nog verbaasd of boos om zijn?
Vorige lockdown wel, maar die was wel lichter dan deze.quote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef Nielsch het volgende:
mag je in een lockdown wel verhuizen? of hoe werkt dat? mag een verhuisbedrijf je dan nog komen helpen?
email, telefoon, whatsapp, zoom, teams een optie?quote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah Rutte, vertel je me vanavond ook even hoe ik dat ga communiceren met mijn werkgever?
Niet dat ik dadelijk ook mijn baan kwijt ben. Hebben we er 2 in de WW zitten die een glansrijke carrière hadden.
Want wij hadden/hebben dus werkgevers die zeggen: 'dat is jouw probleem'.
Scholen gaan dichtquote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef Nexum het volgende:
Sportscholen mogen wel open blijven zeker?![]()
![]()
nee maar lekker met 600 man zingen in de kerk zal geen probleem zijnquote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef Nexum het volgende:
![]()
Collega van mij is nu met het KDV aan het bellen en daar is het ook nog niet bekendquote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow.... oke ben benieuwd. Vrouwlief wist nog van niks, dus de KDV's zelf hebben dit nieuws dan waarschijnlijk ook nog niet vernomen
De balans is gewoon zoek. Alles, maar dan ook alles moet nu wijken voor het behandelen van dit virus. Over 3 of 4 jaar heb je een grote toestroom aan patiënten met kanker, de volksgezondheid buiten dit virus gaat gigantisch achteruit en de mentale gezondheid van de bevolking hoef je denk ik niet eens over te beginnen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, het is ook het moment waarop toegeven aan een drammende minderheid belangrijker is dan zorg dragen voor de gehele samenleving. Beetje jammer allemaal.
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef Nexum het volgende:
![]()
Toen zijn toen ook verhuizingen wel op een andere manier georganiseerd dan normaal. Met minder mensen tegelijk en over meerdere dagen uitgesmeerd bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 december 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vorige lockdown wel, maar die was wel lichter dan deze.
Nou dan ging ik toch mooi voor het zingen....quote:Op maandag 14 december 2020 12:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee maar lekker met 600 man zingen in de kerk zal geen probleem zijn
Zodat je elkaar niet thuis opzoekt?quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef Confetti het volgende:
Waarom moet het nou weer een verzoek zijn om thuis te blijven. Zeker nu je nergens naartoe kan gaan mensen elkaar opzoeken. In april werkte dit maar de seizoensinvloed is niet gering.
Misschien moeten ze allemaal wat meer geduld hebben. Ze horen het ongetwijfeld wel VAN de KDV...quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Collega van mij is nu met het KDV aan het bellen en daar is het ook nog niet bekend
Ik heb een vraag in gestuurdquote:Op maandag 14 december 2020 12:06 schreef Momo het volgende:
Stel je vragen in 'Het coronavirus: feiten en fabels', minister De Jonge te gast
Het aantal positieve coronatesten blijft maar stijgen, en zware maatregelen worden verwacht. Wat betekent dat voor de feestdagen, wat moet er nu gebeuren? Wat levert de mondkapjesplicht eigenlijk op? En wanneer krijg jij toegang tot dat langverwachte coronavaccin?
Vanavond bespreken we deze en andere kwesties in het NOS-programma Het coronavirus: feiten en fabels. Daarin praten we met 'coronaminister' Hugo de Jonge, en staan de vragen van het publiek centraal.
Die vragen kun je insturen via coronavragen@nos.nl of via de sociale mediakanalen van de NOS: Facebook, Twitter en Instagram. Gebruik daarbij de hashtag #coronavragen. Presentatoren Winfried Baijens en Saïda Maggé leggen jullie vragen dan live voor aan deskundigen.
Het coronavirus: feiten en fabels is maandag 14 december om 20.30 uur te zien op NPO 1. Het programma wordt met gebarentolk uitgezonden op digitaal themakanaal NPO Nieuws, bij KPN te vinden op kanaal 43, bij Ziggo op kanaal 501, bij T-Mobile op kanaal 260 en online via NPO Start.
De uitzending is ook te bekijken via NOS.nl, de NOS-app, NOS-Facebookpagina en ons YouTube-kanaal.
Hey! God is heel belangrijk. We zijn nog altijd een christelijk landquote:Op maandag 14 december 2020 12:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee maar lekker met 600 man zingen in de kerk zal geen probleem zijn
Mag het hopen.quote:
Hier gaan de medische opleidingen e.d. wel gewoon door en degenen die wat verder in de opleiding zitten kunnen meehelpen met de crisis en daar punten voor verdienen. In Nederland anders?quote:Op maandag 14 december 2020 12:09 schreef Benny het volgende:
[..]
Nee, maar die moesten al zoveel mogelijk online
Oh ja fijn dat soort figuren. Ministers zijn nog aan het overleggen, maar het lokale KDV zal dan al wel zijn ingelicht ja.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef Questular het volgende:
[..]
Collega van mij is nu met het KDV aan het bellen en daar is het ook nog niet bekend
Ik kan er echt totaal niet bij. Als je ook kijkt wat het doel tot nu toe was, daar past dit echt absoluut niet in. Onwerkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef chratnox het volgende:
Tel daarbij op dat je nu dus kinderen krijgt met wéér een klap en een grotere leerachterstand. Dit gaat financieel de komende jaren echt pijn doen, met als gevolg dat de volksgezondheid nog verder achteruit gaat, zorg nog duurder wordt voor hetzelfde en als kers op de taart, dat onderling begrip tussen leeftijdsgroepen volledig weg is.
Dit was een stap waarvan ik had gedacht, de NL overheid gaat deze nooit nemen, ze hebben in maart laten zien dat met een gedeeltelijke lockdown je hetzelfde kunt bereiken.
Met zo'n werkgever had je daar al eerder moeten stoppen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah Rutte, vertel je me vanavond ook even hoe ik dat ga communiceren met mijn werkgever?
Niet dat ik dadelijk ook mijn baan kwijt ben. Hebben we er 2 in de WW zitten die een glansrijke carrière hadden.
Want wij hadden/hebben dus werkgevers die zeggen: 'de zorg voor je kinderen is jouw probleem'.
Tuurlijk wel. Als je al kon afhalen toen alle restaurants dichtgingen waarom zou dat nu niet kunnen?quote:
Ik heb die hoop nog wel. Komende weken het dieptepunt van deze gehele crisis en zo vanaf januari/februari een geleidelijke overgang naar (een vorm van) normalisatie.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef kol7680 het volgende:
Nou. Lekker kerst en oud op nieuw dit jaar. En mensen die denken dat in 2021 wel weer alles bij het oude gaat zijn😂😂
Mja, als je maanden- of wekenlang alle signalen negeert, iedereen die het ziet aankomen als paniekzaaiers wegzet en je kop in het zand blijft steken, zodat je kan roepen dat het vanzelf weer goed gaat komen, ben je nu inderdaad flink verbaasd.quote:Op maandag 14 december 2020 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vorige week heeft Rutte nog gezegd dat een lockdown nog altijd een optie is. Men hoort wat ze willen horen. Iedereen ziet dit toch aankomen? Waarom zou je hier uberhaupt nog verbaasd of boos om zijn?
Het zal tijdens het betoog van de premier wel duidelijk worden wat de overwegingen precies zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 12:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik kan er echt totaal niet bij. Als je ook kijkt wat het doel tot nu toe was, daar past dit echt absoluut niet in. Onwerkelijk.
Ja mij lijkt het ook. Maar toch....quote:Op maandag 14 december 2020 12:14 schreef Nexum het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als je al kon afhalen toen alle restaurants dichtgingen waarom zou dat nu niet kunnen?
Mijn vriendin rond haar opleiding als verpleegkundige aanstaande woensdag af. Dergelijke maatregelen zijn hier niet. Het ging eerder alleen maar moeizaamquote:Op maandag 14 december 2020 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier gaan de medische opleidingen e.d. wel gewoon door en degenen die wat verder in de opleiding zitten kunnen meehelpen met de crisis en daar punten voor verdienen. In Nederland anders?
De overwegingen die opeens volkomen veranderd zijn tov de vorige 9 maanden?quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal tijdens het betoog van de premier wel duidelijk worden wat de overwegingen precies zijn.
Bij ons niet. Ging gewoon door. 4 dagen voor Pasen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen zijn toen ook verhuizingen wel op een andere manier georganiseerd dan normaal. Met minder mensen tegelijk en over meerdere dagen uitgesmeerd bijvoorbeeld.
En daarbij ik vind afhalen in principe nog wel ''essentieel''quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja mij lijkt het ook. Maar toch....
Nee nog niet maar je wilt het ook niet zover laten komen lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2020 12:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat is helemaal niet aan de orde.
M'n moeder is net twee weken weduwe maar wil haar met kerst niet alleen laten zitten eigenlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Nexum het volgende:
Alle Gerda's en Willems van de wereld nu mad zijn omdat ze niet meer op de koffie mogen bij elkaar van meneer Rutte![]()
![]()
![]()
Ja weetje, effectief verandert er voor mij niets. Mijn vrouw heeft een essentieel beroep, dus KDV zal het issue niet zijn. Alles wordt al bezorgd etc. Maar het is wel een erg zwaar middel ja.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik sta er dubbel in. Enerzijds lijkt niks anders te werken.
Aan de andere kant vind ik het een heel zwaar middel dat een resultaat is van eigen falen.
Ik had in Spanje een dakterras, hele dag zon😋quote:Op maandag 14 december 2020 12:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, dat weet ik nog wel van de lockdown april; gekoelde biertjes halen bij de supermarkt en dan lekker in 't zonnetje op de grote trappen van Utrecht CS zitten
Denken dat ze dit kunnen stoppenquote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Nexum het volgende:
Alle Gerda's en Willems van de wereld nu mad zijn omdat ze niet meer op de koffie mogen bij elkaar van meneer Rutte![]()
![]()
![]()
Dit. Al die mensen die riepen "Wat een onzin ik doe niet aan muilkorven en thuis houd ik gewoon een feest want achter de deur kunnen ze toch niet handhaven dit dat alles" en daarmee de oorzaak voor dit alles zijn, roepen nu het hardst dat dit te ver gaat. JA JE HEBT ER ZELF AAN BIJGEDRAGEN KLAPHARK,quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als je maanden- of wekenlang alle signalen negeert, iedereen die het ziet aankomen als paniekzaaiers wegzet en je kop in het zand blijft steken, zodat je kan roepen dat het vanzelf weer goed gaat komen, ben je nu inderdaad flink verbaasd.
Zo gek is dat niet.
Je mag met kerst 3 mensen ontvangen, de andere dagen 2. Dus je moeder kan prima bij je langskomen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
M'n moeder is net twee weken weduwe maar wil haar met kerst niet alleen laten zitten eigenlijk.
Dus even kijken hoe ik dat ga doen.
Het IS voor ons essentieel kan ik je vertellenquote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef Nexum het volgende:
[..]
En daarbij ik vind afhalen in principe nog wel ''essentieel''
Is het ook. We hadden Nieuw-Zeeland moeten volgen en gelijk na carnaval al de eerste 10 gevallen zeer streng in quarantaine moeten laten gaanquote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef trein2000 het volgende:
Aan de andere kant vind ik het een heel zwaar middel dat een resultaat is van eigen falen.
Mischien heeft men gekeken wat de resultaten van de Sinterklaas tijd waren en probeert ze dezelfde situatie met kerst te voorkomen?quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat zou de reden zijn om dit een week te hebben uitgesteld? Vorige week was de situatie toch ook wel helder?
De situatie dat heel drastisch ingrijpen niet nodig is, is inderdaad niet echt veranderd.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat zou de reden zijn om dit een week te hebben uitgesteld? Vorige week was de situatie toch ook wel helder?
mwah het is gewoon heel duidelijk diverse malen gezegd met de maatregelen van 14 oktober; deze moeten de cijfers omlaag brengen en zo niet dan is een lockdown gewoon mogelijk. dat omlaag brengen ging in het begin goed maar nu zitten we weer op het niveau van voor de horeca-sluiting. echt onverwacht is dit dus niet.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als je maanden- of wekenlang alle signalen negeert, iedereen die het ziet aankomen als paniekzaaiers wegzet en je kop in het zand blijft steken, zodat je kan roepen dat het vanzelf weer goed gaat komen, ben je nu inderdaad flink verbaasd.
Zo gek is dat niet.
Ze zijn er gewoon klaar mee lijkt het. Als men niet wil luisteren, dan moet men maar voelen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
De overwegingen die opeens volkomen veranderd zijn tov de vorige 9 maanden?
Sportschool ook dicht genot.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is niet zo.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Nielsch het volgende:
maar nu zitten we weer op het niveau van voor de horeca-sluiting
Hebben ze toch iets bereiktquote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef zoost het volgende:
Het creëren van een gevoel van urgentie, ik denk dat dat wel is gelukt.
Dit gaat nog maanden daarna dooretteren, als we er al vanaf komen begin januariquote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gelukkig gaat de horeca op 17 januari gewoon open 😂😂😂.
Maar even serieus, dat wordt voor de horeca op zijn vroegst februari ofzo? Na 19 januari gaat dan alles eerst geleidelijk weer open en zal horeca opnieuw achteraan mogen aansluiten. Of krijgen restaurants een uitzondering?
Toen waren de scholen toch ook dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
De balans is gewoon zoek. Alles, maar dan ook alles moet nu wijken voor het behandelen van dit virus. Over 3 of 4 jaar heb je een grote toestroom aan patiënten met kanker, de volksgezondheid buiten dit virus gaat gigantisch achteruit en de mentale gezondheid van de bevolking hoef je denk ik niet eens over te beginnen.
Tel daarbij op dat je nu dus kinderen krijgt met wéér een klap en een grotere leerachterstand. Dit gaat financieel de komende jaren echt pijn doen, met als gevolg dat de volksgezondheid nog verder achteruit gaat, zorg nog duurder wordt voor hetzelfde en als kers op de taart, dat onderling begrip tussen leeftijdsgroepen volledig weg is.
Dit was een stap waarvan ik had gedacht, de NL overheid gaat deze nooit nemen, ze hebben in maart laten zien dat met een gedeeltelijke lockdown je hetzelfde kunt bereiken.
Ik mag hopen dat dit niet de primaire insteek is. Maatregelen als straf?quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ze zijn er gewoon klaar mee lijkt het. Als men niet wil luisteren, dan moet men maar voelen.
Nieuw Zeeland is makkelijker af te sluiten dan NL.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Nexum het volgende:
[..]
Is het ook. We hadden Nieuw-Zeeland moeten volgen en gelijk na carnaval al de eerste 10 gevallen zeer streng in quarantaine moeten laten gaan
dit ja, dom volkquote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit. Al die mensen die riepen "Wat een onzin ik doe niet aan muilkorven en thuis houd ik gewoon een feest want achter de deur kunnen ze toch niet handhaven dit dat alles" en daarmee de oorzaak voor dit alles zijn, roepen nu het hardst dat dit te ver gaat. JA JE HEBT ER ZELF AAN BIJGEDRAGEN KLAPHARK,
nou er is afgelopen week echt wel een stijging geweest van circa 7000 pd naar 10.000 per dag... dat is dus nieuw.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef F.Sinatra het volgende:
Nou ja dat sowieso, heb nooit op de beste man gestemd. Probleem is dat de linkse oppositie dit al eerder en strenger heeft willen doen. En dat daar de neiging nog groter is om mee te gaan met de RedTeam-achtigen, waar een grote uitwisseling mee is (m.n. bij PvdA).quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
hoezo? toch leuk om die uit te pakken en er iets mee te doen?quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef RAVW het volgende:
Zo vanaf Januari de 19 kunnen we dus een zombie invasie krijgen als iedeeen weer naar buiten mag ... gezellig , en daarbij ook nog eens , daar zit je dan met je kerst kado's onder de boom ... nou die laten we dna ook maar liggen tot volgend jaar
Nu is men al snel woedend hier dus ik weet niet of dat een goede maatstaf isquote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben ze toch iets bereiktZeker gezien alle woede hier
Nou, lijkt me ook heel irritant en vervelend als mensen daar allemaal heen gaan bellen. Wacht gewoon af, je hoort het vanzelf.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien moeten ze allemaal wat meer geduld hebben. Ze horen het ongetwijfeld wel VAN de KDV...
Ik vind het te makkelijk om het falen te noemen, er lijkt geen enkele aanpak structureel te werken... Kijk maar naar de landen om ons heen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef trein2000 het volgende:
Gemelde besmettingen zeggen bijzonder weinig, zo niet het minst, over de ontwikkeling van het virus. Dus dat maakt niet per se uit.quote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nou er is afgelopen week echt wel een stijging geweest van circa 7000 pd naar 10.000 per dag... dat is dus nieuw.
In de tussentijd hebben ze 2 keer besloten om de rekenmethodes te wijzigen. Beide wijzigingen wisten ze van dat die gingen zorgen voor hogere cijfers.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mwah het is gewoon heel duidelijk diverse malen gezegd met de maatregelen van 14 oktober; deze moeten de cijfers omlaag brengen en zo niet dan is een lockdown gewoon mogelijk. dat omlaag brengen ging in het begin goed maar nu zitten we weer op het niveau van voor de horeca-sluiting. echt onverwacht is dit dus niet.
Ja alles is de schuld van die 10% die voor de verplichting geen mondkapje droeg en dat nu wel doet.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit. Al die mensen die riepen "Wat een onzin ik doe niet aan muilkorven en thuis houd ik gewoon een feest want achter de deur kunnen ze toch niet handhaven dit dat alles" en daarmee de oorzaak voor dit alles zijn, roepen nu het hardst dat dit te ver gaat. JA JE HEBT ER ZELF AAN BIJGEDRAGEN KLAPHARK,
dat mag gewoon... je mag 2 mensen op bezoek...quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
M'n moeder is net twee weken weduwe maar wil haar met kerst niet alleen laten zitten eigenlijk.
Hele goeie vraag. Of twee maanden te laat eigelijk. Die had tegelijk met de sluiting van de horeca gedaan moeten worden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb een vraag in gestuurd
"Komt deze lockdown niet een maand te laat"?
Ja we lossen het falen van de regering/lokale bestuurders maar weer op door niet alleen de nu afstuderende generatie op te zadelen met alle shit maar gewoon alle jeugdquote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toen waren de scholen toch ook dicht.
Jep. De keuze geweest van niet welwillenden die liever de boel blokkeren waar helaas mensen die wél graag meewerken en bereid zijn hun steentje bij te dragen de dupe van worden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet.
Ik eigenlijk wel.quote:Op maandag 14 december 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
Toch die lockdown voor de kerst @:Scrummie, wie had dat gedacht
De zorg is nu al overbelast. Als de huidige stijging doorzet en net zo steil wordt als het begin van de 2e golf dan hebben wij simpelweg een groot probleem. Die risico kan men gewoon niet nemen, want dan krijg je echt "code black" in ziekenhuizen en ik neem aan dat je dat koste wat het kost wil vermijden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal tijdens het betoog van de premier wel duidelijk worden wat de overwegingen precies zijn.
Ik vind het ook nogal makkelijk en kort door de bocht om nu al schoppend en klagend te roepen dat dit niet kan, en dat dit de economie de nek om zal draaien en dat kinderen nu een verloren generatie zullen worden door deze lockdown.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet transparantie en duidelijkheid voor iedereen hebben, het werkt veel beter als de regels voor iedereen hetzelfde zijn, hoe kut het ook is voor de scholierenquote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ik verbaas me dat de scholen gewoon meer dan een maand dicht moeten. Doe ze vanaf woensdag dicht en laat de scholieren weer gewoon op 4 januari naar school gaan. In de tussentijd hebben ze genoeg thuis gezeten om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Die twee weken in het nieuwe jaar zullen het verschil vast niet maken, toch?
Vreselijk is dat. Ik zou hoorn lekker van haak afhalen. Net 5 minuten uitgelekt en nog niet eens bevestigd en je hebt al 20 hijgerige ouders aan telefoonquote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, lijkt me ook heel irritant en vervelend als mensen daar allemaal heen gaan bellen. Wacht gewoon af, je hoort het vanzelf.
waar staat dat ?quote:
De meeste besmettingen vinden alsnog plaats bij mensen die zich keurig aan de regels houden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hadden we maar ........quote:Op maandag 14 december 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep we hebben het aan onszelf te danken.
Bij de aanvulling.quote:
Er is totaal geen reden om aan te nemen dat de curve opeens steiler gaat wordenquote:Op maandag 14 december 2020 12:20 schreef Kyran het volgende:
Als de huidige stijging doorzet en net zo steil wordt als het begin van de 2e golf dan hebben wij simpelweg een groot probleem
Neem het niet zo letterlijk. Het gaat om het type. Degenen die in de rij stonden bij de IKEA. Degenen die op Black Friday massaal in de stad waren. Degenen die zich "hun pleziertjes niet laten afpakken!!!"quote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja alles is de schuld van die 10% die voor de verplichting geen mondkapje droeg en dat nu wel doet.Loze opmerking.
Wij hebben van ellende maar de Paasmis bedacht...als het dan wel kan, ga niet moeilijk doen met kadootjes voor de deur zetten en is geen reet aan.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef RAVW het volgende:
Zo vanaf Januari de 19 kunnen we dus een zombie invasie krijgen als iedeeen weer naar buiten mag ... gezellig , en daarbij ook nog eens , daar zit je dan met je kerst kado's onder de boom ... nou die laten we dna ook maar liggen tot volgend jaar
Nieuws dringt ook in België door.quote:Premier Mark Rutte (VVD) licht de maatregelen om 19.00 uur toe in een tv-toespraak vanuit het Torentje, zijn ambtswoning. Nederland kampt al dagen met piekende coronacijfers.
We hebben 'ervaring' met de eerste lockdown in maart, waar de afgelopen maanden veel berichten over naar buiten kwamen. In een paar weken waren leerlingen bijna een vol jaar aan opleiding kwijt. Dit is een nieuw schooljaar, dus je kan er donder op tegen zeggen dat dat nu weer zo is. die leerlingen zijn dan straks dus 2 jaar kwijt, omdat het kabinet niet capabel genoeg is om ervoor te zorgen dat de maatregelen die er al zijn daadwerkelijk opgevolgd worden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal makkelijk en kort door de bocht om nu al schoppend en klagend te roepen dat dit niet kan, en dat dit de economie de nek om zal draaien en dat kinderen nu een verloren generatie zullen worden door deze lockdown.![]()
Hebben deze mensen zeker allemaal een glazen bol waarin ze kunnen zien hoe het leven er over een half jaar uit zal zien ofzo
De mens is weerbarstig, sure het is niet fijn deze situatie, maar we kunnen meer aan dan we denken.
Ze willen denk ik de volledige incubatietijd vanaf oud en nieuw meepakken, waarop gezinnen toch wel bij elkaar gaan klitten.quote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ik verbaas me dat de scholen gewoon meer dan een maand dicht moeten. Doe ze vanaf woensdag dicht en laat de scholieren weer gewoon op 4 januari naar school gaan. In de tussentijd hebben ze genoeg thuis gezeten om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Die twee weken in het nieuwe jaar zullen het verschil vast niet maken, toch?
En waar haal jij deze 'wijsheid' zogenaamd vandaan. Omdat je het liefst allemaal zo moeilijk en donker als mogelijk bekijkt of zit er daadwerkelijk nog iets van reden achter?quote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit gaat nog maanden daarna dooretteren, als we er al vanaf komen begin januari
komt allemaal door het nieuwe testbeleid volgens sommigen.....quote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nou er is afgelopen week echt wel een stijging geweest van circa 7000 pd naar 10.000 per dag... dat is dus nieuw.
Bezoek mag toch gewoon?quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dit dus. Denk dat veel mensen het wel zagen aankomen. In mijn omgeving in ieder geval wel. Het had zelfs al eerder moeten gebeuren.quote:
"Mensen moeten zoveel mogelijk thuis blijven"quote:
Je snapt zelf hopelijk ook nog wel dat de cijfers een stuk lager zouden liggen wanneer iedereen zich ook maar enigszins aan de regels zou hebben gehouden?quote:Op maandag 14 december 2020 12:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De meeste besmettingen vinden alsnog plaats bij mensen die zich keurig aan de regels houden.
Hoe willen ze dat gaan handhaven?quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef nils7 het volgende:
[..]
"Mensen moeten zoveel mogelijk thuis blijven"
Geen idee hoe streng dat is natuurlijk.
Van de 4 weken zijn er al twee vakantieweken, en daarnaast vindt er in ieder geval nog online les plaats. Het is verre van ideaal, maar niet erger dan in maart.quote:Op maandag 14 december 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben 'ervaring' met de eerste lockdown in maart, waar de afgelopen maanden veel berichten over naar buiten kwamen. In een paar weken waren leerlingen bijna een vol jaar aan opleiding kwijt. Dit is een nieuw schooljaar, dus je kan er donder op tegen zeggen dat dat nu weer zo is. die leerlingen zijn dan straks dus 2 jaar kwijt, omdat het kabinet niet capabel genoeg is om ervoor te zorgen dat de maatregelen die er al zijn daadwerkelijk opgevolgd worden.
Ja we kunnen meer aan dan we denken, maar het gaat negatieve gevolgen hebben. En juist voor de mensen die het al zwaar hebben.
Yep, vorige week bijvoorbeeld, toen er he-le-maal niets is gedaan.quote:Op maandag 14 december 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus. Denk dat veel mensen het wel zagen aankomen. In mijn omgeving in ieder geval wel. Het had zelfs al eerder moeten gebeuren.
"dit is niet waar" opmerking incomingquote:Op maandag 14 december 2020 12:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
De zorg is nu al overbelast. Als de huidige stijging doorzet en net zo steil wordt als het begin van de 2e golf dan hebben wij simpelweg een groot probleem. Die risico kan men gewoon niet nemen, want dan krijg je echt "code black" in ziekenhuizen en ik neem aan dat je dat koste wat het kost wil vermijden.
Wij hebben net twee "events" gehad die als katalysator kunnen dienen en de komende weken hebben wij er nog een paar. Men heeft gezien wat een voorjaarsvakantie in combinatie met carnaval heeft aangericht. Toen lagen echter NUL mensen in het ziekenhuis. Nu liggen die al vol en is reguliere zorg al afgeschaald. Er is simpelweg geen ruimte meer voor een "wait and see" belei wat ze normaal gesproken willen voeren.
Hopelijk legt Rutte het goed uit vanavond en is de ernst weer even teru bij iedereen.
Al dit soort grove maatregelen werken ook vooral nadelig voor de starters, degenen die klein wonen, die afhankelijk zijn van tijdelijke banen, die onderaan de sociale ladder staan, etcetera. Maatschappijontwrichtend, verschillen vergrotend, kloof tussen arm en rijk, die al groot was, wordt nog een heel klap groter zo.quote:Op maandag 14 december 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
We hebben 'ervaring' met de eerste lockdown in maart, waar de afgelopen maanden veel berichten over naar buiten kwamen. In een paar weken waren leerlingen bijna een vol jaar aan opleiding kwijt. Dit is een nieuw schooljaar, dus je kan er donder op tegen zeggen dat dat nu weer zo is. die leerlingen zijn dan straks dus 2 jaar kwijt, omdat het kabinet niet capabel genoeg is om ervoor te zorgen dat de maatregelen die er al zijn daadwerkelijk opgevolgd worden.
Ja we kunnen meer aan dan we denken, maar het gaat negatieve gevolgen hebben. En juist voor de mensen die het al zwaar hebben.
Dat is toch wel een essentiële winkel neem ik aan...?quote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef PzKpfw het volgende:
Vanmiddag nog maar even snel naar de slijterij.
Wordt dit letterlijk beweerd? Het zal er ongetwijfeld deels mee te maken hebben. Er blijven er minder onder de radar lijkt me. Of de stijging er volledig aan te wijten valt is een andere vraag.quote:Op maandag 14 december 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
komt allemaal door het nieuwe testbeleid volgens sommigen.....
Maar er is helemaal niet zo heel veel aan de hand.quote:Op maandag 14 december 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus. Denk dat veel mensen het wel zagen aankomen. In mijn omgeving in ieder geval wel. Het had zelfs al eerder moeten gebeuren.
Serieus?quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
Sportscholen ook dicht, fijn dat al die opgekropte spanning en stress kan worden botgevierd op de kinderen die de hele dag thuis zijn.
Daarmee creëer je onvoldoende (vul zelf maar in) omdat de urgentie dan voor teveel mensen nog niet duidelijk is.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Yep, vorige week bijvoorbeeld, toen er he-le-maal niets is gedaan.
Of begin December, toen we het plateau qua besmettingen aantikten en het op/rond 4k/5k bleef hangen. Zoveel momenten geweest waar je redenen had iets zwaarder in te grijpen dan gedaan is.
Heb gisteren al "online geshopt" en komt vanmiddag aanquote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
Alle PostNL medewerkers zweten nu peentjes van dit nieuws
Dan hadden mensen in feite zichzelf al een lockdown opgelegd. Of je mág nergens heen, of je gaat op eigen initiatief nergens heen. Eindresultaat is hetzelfde.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Je snapt zelf hopelijk ook nog wel dat de cijfers een stuk lager zouden liggen wanneer iedereen zich ook maar enigszins aan de regels zou hebben gehouden?
volgens sommigen wel ja....klopt natuurlijk geen hol van maar dit terzijdequote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Wordt dit letterlijk beweerd? Het zal er ongetwijfeld deels mee te maken hebben. Er blijven er minder onder de radar lijkt me. Of de stijging er volledig aan te wijten valt is een andere vraag.
Oneens, er is ook nu geen reden om zo zwaar in te grijpen. De enige reden is om Duitsland na te apen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of begin December, toen we het plateau qua besmettingen aantikten en het op/rond 4k/5k bleef hangen. Zoveel momenten geweest waar je redenen had iets zwaarder in te grijpen dan gedaan is.
Dit dus.quote:Op maandag 14 december 2020 12:22 schreef MoreDakka het volgende:
Volgens mij is dit niets anders dan 'Duitsland doet het dus moeten wij ook'.
En Nederlanders luisteren zo goed naar verzoekenquote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet, want het is een verzoek/smeekbede.
RTL op Twitterquote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus?
Woedend ben ik. Bron?
Dat lijkt me geen onoplosbaar probleem en lijkt me af te dwingen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarmee creëer je onvoldoende (vul zelf maar in) omdat de urgentie dan voor teveel mensen nog niet duidelijk is.
quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar er is helemaal niet zo heel veel aan de hand.
Ja, ik neem jou niet echt serieus in deze maar ook jij hebt recht op je meningquote:Op maandag 14 december 2020 12:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oneens, er is ook nu geen reden om zo zwaar in te grijpen. De enige reden is om Duitsland na te apen.
Of 14 oktober, met de horeca-sluiting. Dan was er nu niet zoveel aan de hand geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Post #227quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Serieus?
Woedend ben ik. Bron?
quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef ondeugend het volgende:
Ehhh je kunt gewoon buiten sporten hoor
Ja joh je hebt alles zelf de hand. Dat we midden in de winter zitten heeft 0 invloed.quote:Op maandag 14 december 2020 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Je snapt zelf hopelijk ook nog wel dat de cijfers een stuk lager zouden liggen wanneer iedereen zich ook maar enigszins aan de regels zou hebben gehouden?
Insgelijks.quote:Op maandag 14 december 2020 12:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik neem jou niet echt serieus in deze maar ook jij hebt recht op je mening.
Hoe moet Nederland dit nog omdraaien???quote:Op maandag 14 december 2020 12:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gelukkig begint WK Darts morgenavond! U kunt het meebeleven in DRT.
MET een heuse bingo!
nee, hier treden ze alleen de-escalerend op...quote:Op maandag 14 december 2020 12:28 schreef Nexum het volgende:
Zouden ze hier de popo ook mensen laten mishandelen als ze geen geldige reden hebben om op straat te zijn?
Die hebben net een harde lockdown achter de rug.quote:Op maandag 14 december 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jaloers wel nu op de UK waar ze al vaccineren en gewoon weer publiek bij sportwedstrijden hebben.
Het grootste grootkapitaal, de multimiljardairs en de multinationale ondernemingen draaien in 2020 een beter jaar dan ooit tevoren en nu de lockdowns in 2021 verder gaan, worden zij er alleen maar beter op.quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Al dit soort grove maatregelen werken ook vooral nadelig voor de starters, degenen die klein wonen, die afhankelijk zijn van tijdelijke banen, die onderaan de sociale ladder staan, etcetera. Maatschappijontwrichtend, verschillen vergrotend, kloof tussen arm en rijk, die al groot was, wordt nog een heel klap groter zo.
Ik loop alweer een paar maanden hard buiten. Is wel koud maar kan wel. Alleen krachttraining doe ik in de sportschool, dat vind ik thuis zo kut :|quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef ondeugend het volgende:
Ehhh je kunt gewoon buiten sporten hoor
Nog even tot de vaccins maat.quote:Op maandag 14 december 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Maareh, ik begin er wel steeds meer moeite mee te krijgen merk ik. Bij elk negatief bericht denk ik 'god nee, stopt het ooit nog?'. Begin neerslachtig te worden, negatief, zorgen, etc.
Vreemde gewaarwording wel.
Daar zou ik maar niet zo jaloers op zijn, de afgelopen week gemiddeld 500 doden door covid per dag in het VKquote:Op maandag 14 december 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jaloers wel nu op de UK waar ze al vaccineren en gewoon weer publiek bij sportwedstrijden hebben.
Alles is tijdelijk. Leef met die woorden vriend. Alles. is. tijdelijk. Dit gaat echt weer over. Geloof mequote:Op maandag 14 december 2020 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Maareh, ik begin er wel steeds meer moeite mee te krijgen merk ik. Bij elk negatief bericht denk ik 'god nee, stopt het ooit nog?'. Begin neerslachtig te worden, negatief, zorgen, etc.
Vreemde gewaarwording wel.
Ja die gaan het nu nog drukker krijgen natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 12:25 schreef Momo het volgende:
Alle PostNL medewerkers zweten nu peentjes van dit nieuws
Op 16 januari zeggen ze gewoon 'de cijfers zijn nog niet goed genoeg'quote:Op maandag 14 december 2020 12:29 schreef Noek het volgende:
En dan hè? Wat is het perspectief? Na 16 jan eens voorzichtig versoepelen, gaat zo 2 maanden overheen en dan gaan we op weg naar de volgende golf.
Dat is natuurlijk sowieso de grootste faal geweest. Scholen openhouden. Met 3000 pubers boven op elkaar in de aula. Daar hebben wel een aantal (super) spreaders tussen gezeten. Maar nee, we tiefen de horeca dicht.quote:Op maandag 14 december 2020 12:02 schreef Nielsch het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |