nou er is afgelopen week echt wel een stijging geweest van circa 7000 pd naar 10.000 per dag... dat is dus nieuw.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat zou de reden zijn om dit een week te hebben uitgesteld? Vorige week was de situatie toch ook wel helder?
Nou ja dat sowieso, heb nooit op de beste man gestemd. Probleem is dat de linkse oppositie dit al eerder en strenger heeft willen doen. En dat daar de neiging nog groter is om mee te gaan met de RedTeam-achtigen, waar een grote uitwisseling mee is (m.n. bij PvdA).quote:Op maandag 14 december 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lekker klagen op dit forum, maar mensen: als je het echt zat bent, stem Rutte dan weg in maart.
hoezo? toch leuk om die uit te pakken en er iets mee te doen?quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef RAVW het volgende:
Zo vanaf Januari de 19 kunnen we dus een zombie invasie krijgen als iedeeen weer naar buiten mag ... gezellig , en daarbij ook nog eens , daar zit je dan met je kerst kado's onder de boom ... nou die laten we dna ook maar liggen tot volgend jaar
Nu is men al snel woedend hier dus ik weet niet of dat een goede maatstaf isquote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben ze toch iets bereiktZeker gezien alle woede hier
Nou, lijkt me ook heel irritant en vervelend als mensen daar allemaal heen gaan bellen. Wacht gewoon af, je hoort het vanzelf.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Misschien moeten ze allemaal wat meer geduld hebben. Ze horen het ongetwijfeld wel VAN de KDV...
Ik vind het te makkelijk om het falen te noemen, er lijkt geen enkele aanpak structureel te werken... Kijk maar naar de landen om ons heen.quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik sta er dubbel in. Enerzijds lijkt niks anders te werken.
Aan de andere kant vind ik het een heel zwaar middel dat een resultaat is van eigen falen.
Gemelde besmettingen zeggen bijzonder weinig, zo niet het minst, over de ontwikkeling van het virus. Dus dat maakt niet per se uit.quote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nou er is afgelopen week echt wel een stijging geweest van circa 7000 pd naar 10.000 per dag... dat is dus nieuw.
In de tussentijd hebben ze 2 keer besloten om de rekenmethodes te wijzigen. Beide wijzigingen wisten ze van dat die gingen zorgen voor hogere cijfers.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mwah het is gewoon heel duidelijk diverse malen gezegd met de maatregelen van 14 oktober; deze moeten de cijfers omlaag brengen en zo niet dan is een lockdown gewoon mogelijk. dat omlaag brengen ging in het begin goed maar nu zitten we weer op het niveau van voor de horeca-sluiting. echt onverwacht is dit dus niet.
Ja alles is de schuld van die 10% die voor de verplichting geen mondkapje droeg en dat nu wel doet.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit. Al die mensen die riepen "Wat een onzin ik doe niet aan muilkorven en thuis houd ik gewoon een feest want achter de deur kunnen ze toch niet handhaven dit dat alles" en daarmee de oorzaak voor dit alles zijn, roepen nu het hardst dat dit te ver gaat. JA JE HEBT ER ZELF AAN BIJGEDRAGEN KLAPHARK,
dat mag gewoon... je mag 2 mensen op bezoek...quote:Op maandag 14 december 2020 12:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
M'n moeder is net twee weken weduwe maar wil haar met kerst niet alleen laten zitten eigenlijk.
Dus even kijken hoe ik dat ga doen.
Hele goeie vraag. Of twee maanden te laat eigelijk. Die had tegelijk met de sluiting van de horeca gedaan moeten worden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:13 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb een vraag in gestuurd
"Komt deze lockdown niet een maand te laat"?
Ja we lossen het falen van de regering/lokale bestuurders maar weer op door niet alleen de nu afstuderende generatie op te zadelen met alle shit maar gewoon alle jeugdquote:Op maandag 14 december 2020 12:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toen waren de scholen toch ook dicht.
Jep. De keuze geweest van niet welwillenden die liever de boel blokkeren waar helaas mensen die wél graag meewerken en bereid zijn hun steentje bij te dragen de dupe van worden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, als je maanden- of wekenlang alle signalen negeert, iedereen die het ziet aankomen als paniekzaaiers wegzet en je kop in het zand blijft steken, zodat je kan roepen dat het vanzelf weer goed gaat komen, ben je nu inderdaad flink verbaasd.
Zo gek is dat niet.
Ik eigenlijk wel.quote:Op maandag 14 december 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
Toch die lockdown voor de kerst @:Scrummie, wie had dat gedacht
De zorg is nu al overbelast. Als de huidige stijging doorzet en net zo steil wordt als het begin van de 2e golf dan hebben wij simpelweg een groot probleem. Die risico kan men gewoon niet nemen, want dan krijg je echt "code black" in ziekenhuizen en ik neem aan dat je dat koste wat het kost wil vermijden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal tijdens het betoog van de premier wel duidelijk worden wat de overwegingen precies zijn.
Ik vind het ook nogal makkelijk en kort door de bocht om nu al schoppend en klagend te roepen dat dit niet kan, en dat dit de economie de nek om zal draaien en dat kinderen nu een verloren generatie zullen worden door deze lockdown.quote:Op maandag 14 december 2020 12:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zal tijdens het betoog van de premier wel duidelijk worden wat de overwegingen precies zijn.
Je moet transparantie en duidelijkheid voor iedereen hebben, het werkt veel beter als de regels voor iedereen hetzelfde zijn, hoe kut het ook is voor de scholierenquote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef BillDauterive het volgende:
Ik verbaas me dat de scholen gewoon meer dan een maand dicht moeten. Doe ze vanaf woensdag dicht en laat de scholieren weer gewoon op 4 januari naar school gaan. In de tussentijd hebben ze genoeg thuis gezeten om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Die twee weken in het nieuwe jaar zullen het verschil vast niet maken, toch?
Vreselijk is dat. Ik zou hoorn lekker van haak afhalen. Net 5 minuten uitgelekt en nog niet eens bevestigd en je hebt al 20 hijgerige ouders aan telefoonquote:Op maandag 14 december 2020 12:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, lijkt me ook heel irritant en vervelend als mensen daar allemaal heen gaan bellen. Wacht gewoon af, je hoort het vanzelf.
waar staat dat ?quote:
De meeste besmettingen vinden alsnog plaats bij mensen die zich keurig aan de regels houden.quote:Op maandag 14 december 2020 12:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit. Al die mensen die riepen "Wat een onzin ik doe niet aan muilkorven en thuis houd ik gewoon een feest want achter de deur kunnen ze toch niet handhaven dit dat alles" en daarmee de oorzaak voor dit alles zijn, roepen nu het hardst dat dit te ver gaat. JA JE HEBT ER ZELF AAN BIJGEDRAGEN KLAPHARK,
Hadden we maar ........quote:Op maandag 14 december 2020 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep we hebben het aan onszelf te danken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |