Onzin, er is niemand die serieus suggereert dat ouderen niet geraakt worden door de crisis. Je leest gewoon niet goed en je laat je eigen rancune de boventoon voeren. Lekker je gal spuwen zonder op enige manier in te gaan op argumenten.quote:Op maandag 14 december 2020 10:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Hè? Ik lees hier dagelijks hoe oneerlijk het is dat er zoveel offers gebracht moeten worden om een groep te beschermen die zelf niet geraakt worden. Echt dagelijks.
Dit is dus de dikke Ikke, beste mensen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef hjansen82 het volgende:
Hier in het dorp zijn er nauwelijks besmettingen. Ik ga niet naar de stad als het erg druk is. En nu moet ik krom gaan liggen voor een grote groep black friday shoppers. Dikke vinger. Ik ga wel lekker naar Zweden voor een aantal weken.
True, maar ook in mijn vriendengroepen zijn het wel de VVD-sympathisanten die kerstdiners met 15 man plannen, en niet snappen dat even borrelen met zn 6en momenteel wat lastig is.quote:Op maandag 14 december 2020 10:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit is wel heul kort door de bocht.
Ik ben vooral benieuwd naar de tijdsduur. Wat zou je willen doen, 1 week zeer streng zodat het nog net voor Kerst weer normaal is?quote:Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
Ik lees nu net dat Rutte vanavond vanuit het Torentje zal spreken. Dan kunnen we idd, zoals verwacht, wel een serieuze ingreep verwachten.
Ben benieuwd naar de officiële lekken. Al zal dat niet gek veel verschillen van de geruchten.
Welnee, wat ze ook gaan aankondigen gaat duren tot minstens medio februari.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de tijdsduur. Wat zou je willen doen, 1 week zeer streng zodat het nog net voor Kerst weer normaal is?
Niet echt natuurlijk. Het is pas echt egoïstisch om te eisen dat iedereen zichzelf thuis opsluit zonder dat je dat goed kan onderbouwen of een goed vooruitzicht kan bieden.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is dus de dikke Ikke, beste mensen.
Ik heb me lang genoeg aan alle maatregelen gehouden. Ik ben altijd solidair geweest. Maar ik word alleen maar meer en meer gepakt. Enkel door een stel debielen die zich niet aan de regels houden. Ik ben er klaar mee.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is dus de dikke Ikke, beste mensen.
of juist een harde laatste waarschuwing. Ik verwacht vooral dat ze deze manier kiezen om het een extra daadkracht bij te zetten en de domme vragen van journalisten te voorkomen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
Ik lees nu net dat Rutte vanavond vanuit het Torentje zal spreken. Dan kunnen we idd, zoals verwacht, wel een serieuze ingreep verwachten.
Ben benieuwd naar de officiële lekken. Al zal dat niet gek veel verschillen van de geruchten.
Ik denk vrijwel zeker gelijk aan Duitsland tot 10 januari - extra week de (middelbare) scholen dicht wellicht ook nog.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de tijdsduur. Wat zou je willen doen, 1 week zeer streng zodat het nog net voor Kerst weer normaal is?
Ik denk dat we Duitsland zullen gaan volgen. Zowel qua maatregelen als tijdsduur.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als hij nu weer met een waarschuwing komtquote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef byah het volgende:
of juist een harde laatste waarschuwing. Ik verwacht vooral dat ze deze manier kiezen om het een extra daadkracht bij te zetten en de domme vragen van journalisten te voorkomen.
Dat op en af met maatregelen is m.i niet goed voor de acceptatie van die maatregelen. Ik heb liever dat ze - kort gezegd - Duitsland volgen qua maatregelen en duur.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als hij nu weer met een waarschuwing komt![]()
Hmm vanuit torentje. Ja dan moet er toch wel iets serieus gaan komen. Wellicht toch een hele strenge lockdown voor een paar weken.quote:Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
Dat zal best, maar stellen dat VVD'ers schuldig zijn aan de huidige situatie.....quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
True, maar ook in mijn vriendengroepen zijn het wel de VVD-sympathisanten die kerstdiners met 15 man plannen, en niet snappen dat even borrelen met zn 6en momenteel wat lastig is.
Kerel, stop met je gejammer, we weten het nu wel..quote:Op maandag 14 december 2020 10:25 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik heb me lang genoeg aan alle maatregelen gehouden. Ik ben altijd solidair geweest. Maar ik word alleen maar meer en meer gepakt. Enkel door een stel debielen die zich niet aan de regels houden. Ik ben er klaar mee.
Moet je niet misschien ook wel? Anders krijg je al die Duitsers hierheen omdat ze niet in eigen land kunnen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat we Duitsland zullen gaan volgen. Zowel qua maatregelen als tijdsduur.
Ik vermoed tot 10 januari. Na de incubatietijd vanaf 31 december.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar zo op en af is hiet niet, en 4 weken is echt wel heel erg lang.quote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dat op en af met maatregelen is m.i niet goed voor de acceptatie van die maatregelen. Ik heb liever dat ze - kort gezegd - Duitsland volgen qua maatregelen en duur.
quote:Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Moet je niet misschien ook wel? Anders krijg je al die Duitsers hierheen omdat ze niet in eigen land kunnen.
Wat verwacht jij? Je bent altijd erg goed op de hoogte.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Onmogelijk en maakt natuurlijk geen verschil. 1 week streng.quote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat gaat minimaal een maand duren, net zoals in Duitslandquote:Op maandag 14 december 2020 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is ook niet te doen als half Duitsland hier komt winkelen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat we Duitsland zullen gaan volgen. Zowel qua maatregelen als tijdsduur.
Nee zeker, dat is behoorlijk overtrokken.quote:Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat zal best, maar stellen dat VVD'ers schuldig zijn aan de huidige situatie.....
Ik heb geen flauw idee, ik zit niet in het kabinet en ik hou me ook niet echt bezig met mogelijke tijdspaden en beleidswijzigingen. Wat mij betreft doen ze niet teveel voor niet te lang.quote:Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat verwacht jij? Je bent altijd erg goed op de hoogte.
Jazeker wel, 1 week streng maakt wel degelijk veel verschil, want je hebt gewoon 1 week waarin er minder virusoverdracht is.quote:Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Onmogelijk en maakt natuurlijk geen verschil. 1 week streng.
Het is ook wel een risico. Als ze met een hele strenge lockdown komen en het helpt niet voldoende ben je elke vorm van begrip en draagvlak kwijt voor eventuele volgende maatregelen. De situatie is nijpend, maar aangezien ze telkens aangeven te sturen op de cijfers, minder nijpend dan het in september was, en al helemaal minder nijpend dan in maart.quote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Hmm vanuit torentje. Ja dan moet er toch wel iets serieus gaan komen. Wellicht toch een hele strenge lockdown voor een paar weken.
De incubatietijd in acht nemende is het echt veels te weinig. Dan geef je ook gewoon het verkeerde signaal af aan je bevolking.quote:Op maandag 14 december 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jazeker wel, 1 week streng maakt wel degelijk veel verschil, want je hebt gewoon 1 week waarin er minder virusoverdracht is.
Zoiets dacht ik ook. Anders ga je overloop krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk vrijwel zeker gelijk aan Duitsland tot 10 januari - extra week de (middelbare) scholen dicht wellicht ook nog.
Misschien is dat ook wel een van de problemen: dat tegen mensen wordt gezegd dat ze niet mogen jammeren, zeuren, vertellen dat ze het moeilijk, zwaar, kut vinden. Waarom mag dat eigenlijk niet? Waarom kan niet erkend worden dat iemand het zwaar heeft?quote:Op maandag 14 december 2020 10:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kerel, stop met je gejammer, we weten het nu wel..
VVD-stemmer gespotquote:Op maandag 14 december 2020 10:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit is wel heul kort door de bocht.
Jij zegt het, ik denk het.quote:Op maandag 14 december 2020 10:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als hij nu weer met een waarschuwing komt![]()
Is natuurlijk ook niet goed, maar liever in massale gebieden buiten dan schouder aan schouder in de Ikea.quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef hjansen82 het volgende:
Daarnaast als de fun shoppers niet meer kunnen shoppen dan trekken ze weer massaal de natuur in. Mensen willen wel iets te doen hebben. En blijven niet massaal thuis.
Dat mag best, maar niet keer op keer hier hetzelfde posten.quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wel een van de problemen: dat tegen mensen wordt gezegd dat ze niet mogen jammeren, zeuren, vertellen dat ze het moeilijk, zwaar, kut vinden. Waarom mag dat eigenlijk niet? Waarom kan niet erkend worden dat iemand het zwaar heeft?
Daar bereik je helemaal niks mee, zeker niet als je daarna "los" gaat met kerst zoals je zegt. Dit gaat tot het voorjaar zo door.quote:Op maandag 14 december 2020 10:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jazeker wel, 1 week streng maakt wel degelijk veel verschil, want je hebt gewoon 1 week waarin er minder virusoverdracht is.
Dit is totale onzin. Het heeft helemaal geen klap met incubatietijd te maken. Op het moment dat je 1 week de virusoverdracht tegengaat heeft dat een direct effect op het aantal besmettingen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De incubatietijd in acht nemende is het echt veels te weinig. Dan geef je ook gewoon het verkeerde signaal af aan je bevolking.
Ach, dat doen er wel meer. De één post keer op keer dat we strengere maatregelen nodig hebben, de ander roept dagelijks dat we allemaal doodgaan, de volgende post weer dat het allemaal wel meevalt en ga maar door. Maakt allemaal niet zoveel uit, toch?quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag best, maar niet keer op keer hier hetzelfde posten.
Dit is dus niet waar. Je bereikt er wel degelijk mee dat er minder besmettelijken zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 10:31 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Daar bereik je helemaal niks mee, zeker niet als je daarna "los" gaat met kerst zoals je zegt. Dit gaat tot het voorjaar zo door.
quote:"De realiteit is dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken. Dat is wat de deskundigen ons nu vertellen. En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen."
Is het ook niet zo dat als er meer te doen is. Er een grote spreiding komt en in combinatie met een samenscholingsverbod bij de betreffende ondernemingen wordt de verspreiding ook beperkt.quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook niet goed, maar liever in massale gebieden buiten dan schouder aan schouder in de Ikea.
Waarom eigenlijk niet? Wellicht haalt alleen al het kunnen uiten een deel van de pijn, het ongenoegen weg en wordt het weer meer draaglijk.quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan laat je het weer los na 7 dagen? binnen een dag of twee zit je dan weer op het oude niveau. Grijp dan niet in.quote:Op maandag 14 december 2020 10:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar. Je bereikt er wel degelijk mee dat er minder besmettelijken zijn.
Jawel, dat klopt wel. Maar ze zullen echt de mensen in de kerstvakantie binnen willen hebben. Als je het een maar een week doet, dan zal het daarna helemaal losgaan met winkelen, vakanties etc., verwacht ik.quote:Op maandag 14 december 2020 10:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is totale onzin. Het heeft helemaal geen klap met incubatietijd te maken. Op het moment dat je 1 week de virusoverdracht tegengaat heeft dat een direct effect op het aantal besmettingen.
Dat zal sowieso gebeuren. Dat effect hebben we na elke lockdown gezien, niet alleen in Nederland. Daar houden ze ook wel rekening mee zou ik zeggen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
Jawel, dat klopt wel. Maar ze zullen echt de mensen in de kerstvakantie binnen willen hebben. Als je het een maar een week doet, dan zal het daarna helemaal losgaan met winkelen, vakanties etc., verwacht ik.
En dat is direct het nadeel van een lockdown. De enige manier om dat te voorkomen is een lockdown een langere periode gaan handhaven, en dat lijkt me ook niet wenselijk.quote:Op maandag 14 december 2020 10:34 schreef 297534 het volgende:
[..]
Jawel, dat klopt wel. Maar ze zullen echt de mensen in de kerstvakantie binnen willen hebben. Als je het een maar een week doet, dan zal het daarna helemaal losgaan met winkelen, vakanties etc., verwacht ik.
Ja zeker. Maar als je het langer doet, dan zitten we alweer in januari en dan moeten de meeste mensen gewoon weer werken enzo. En dan gaan ze ook beginnen met vaccineren.quote:Op maandag 14 december 2020 10:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal sowieso gebeuren. Dat effect hebben we na elke lockdown gezien, niet alleen in Nederland. Daar houden ze ook wel rekening mee zou ik zeggen.
Als er iets is dat ik dit jaar geleerd heb, is dat blijkbaar veel mensen inderdaad per se de deur uitmoeten.quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef hjansen82 het volgende:
Daarnaast als de fun shoppers niet meer kunnen shoppen dan trekken ze weer massaal de natuur in. Mensen willen wel iets te doen hebben. En blijven niet massaal thuis.
Spelletjes met de ME op Urkquote:Op maandag 14 december 2020 10:36 schreef alpeko het volgende:
Is er al bekend gemaakt wat men gaat organiseren op 31 dec voor de jeugd?
Nee, helemaal niet. Dit is dus niet hoe het werkt, en de cijfers ondersteunen dit ook niet. De R ligt nu op, nou, 1,05-1,1. Als je een week lang de R naar 0,6/0,7 brengt, wat je ongeveer verwacht met een heel erg strenge lockdown, dan duurt het nog weer 6 weken voor je weer op het oude niveau bent als het daarna weer 1,05/1,1 is. Niks 1/2 dagen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:33 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
En dan laat je het weer los na 7 dagen? binnen een dag of twee zit je dan weer op het oude niveau. Grijp dan niet in.
Lol, natuurfeestjes zijn 's winters gelukkig iets minder populair dan in de zomer.quote:Op maandag 14 december 2020 10:35 schreef hjansen82 het volgende:
Dus meer sluiten levert minder mogelijkheden op. Veel grote groepen zoeken elkaar op een andere manier op. Thuis , illegale party's en in de natuur.
Ik heb daar zelf ook niet zo'n last van, maar ik snap het wel. Mijn ouders hadden vroeger best veel ruzie, dan wil je niet thuis zijn. De sfeer in de omgeving waar je de hele dag bent bepaalt hoe goed je daarmee om kunt gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er iets is dat ik dit jaar geleerd heb, is dat blijkbaar veel mensen inderdaad per se de deur uitmoeten.
Ik heb dat zelf niet zo, dus ik vind het wel opmerkelijk.
En zeggen dat het de schuld is van de regering, Jaap van Dissel, Hugo de Jonge. En de hele tijd roepen dat het volledig misgaat. Dat mag wel elke dag.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat je alleen maar bij herhaling mag melden dat er echte strenge maatregelen nodig zijn.
Welke boodschap geef je dan mee? Hele kuddes lukt het nu al niet om thuis te blijven.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Dit is dus niet hoe het werkt, en de cijfers ondersteunen dit ook niet. De R ligt nu op, nou, 1,05-1,1. Als je een week lang de R naar 0,6/0,7 brengt, wat je ongeveer verwacht met een heel erg strenge lockdown, dan duurt het nog weer 6 weken voor je weer op het oude niveau bent als het daarna weer 1,05/1,1 is. Niks 1/2 dagen.
Jij weet best dat een R van 0,6/0,7 onhaalbaar is nu 1 de urgentie weg is en 2 de feestdagen eraan komen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Dit is dus niet hoe het werkt, en de cijfers ondersteunen dit ook niet. De R ligt nu op, nou, 1,05-1,1. Als je een week lang de R naar 0,6/0,7 brengt, wat je ongeveer verwacht met een heel erg strenge lockdown, dan duurt het nog weer 6 weken voor je weer op het oude niveau bent als het daarna weer 1,05/1,1 is. Niks 1/2 dagen.
Dat beeld herken ik niet.quote:Op maandag 14 december 2020 10:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Omdat je alleen maar bij herhaling mag melden dat er echte strenge maatregelen nodig zijn.
Nou gaat het opeens om de boodschap? Net beweerde je nog dat het effect van een lockdown van 1 week na 2 dagen teniet gedaan was.quote:Op maandag 14 december 2020 10:40 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Welke boodschap geef je dan mee? Hele kuddes lukt het nu al niet om thuis te blijven.
oke veel plezier daarquote:Op maandag 14 december 2020 10:23 schreef hjansen82 het volgende:
Hier in het dorp zijn er nauwelijks besmettingen. Ik ga niet naar de stad als het erg druk is. En nu moet ik krom gaan liggen voor een grote groep black friday shoppers. Dikke vinger. Ik ga wel lekker naar Zweden voor een aantal weken.
het gaat toch om meerdere factoren of niet dan?quote:Op maandag 14 december 2020 10:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou gaat het opeens om de boodschap? Net beweerde je nog dat het effect van een lockdown van 1 week na 2 dagen teniet gedaan was.
Ik kan uit ervaring vertellen dat je een hele berg cadeaus onder de kerstboom kunt leggen zonder daarvoor de deur uit te gaanquote:Op maandag 14 december 2020 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf ook niet zo'n last van, maar ik snap het wel. Mijn ouders hadden vroeger best veel ruzie, dan wil je niet thuis zijn. De sfeer in de omgeving waar je de hele dag bent bepaalt hoe goed je daarmee om kunt gaan.
Daarnaast heb je veel mensen die gewoon naar hun werk moeten, of dat wel of niet terecht is en veel mensen die die boodschappen moeten doen. Voor sommige mensen werkt het kopen van kerstcadeau's ook therapeutisch, dus ik kan me dat ook best voorstellen.
quote:Op maandag 14 december 2020 10:36 schreef alpeko het volgende:
Dit inderdaad. Ik vind deze tijd echt volledig kut. Niet omdat ik er persoonlijk nou zoveel last van heb, maar omdat elke vorm van spontaniteit verdwenen is. De onbezorgdheid is helemaal verdwenen, je moet overal over nadenken voor je iets kan doen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Je mag zelfs na 9 maanden zeggen dat deze tijd zuigt en dat je het allemaal maar niets vindt.
Altijd dat gezeur over dat je niet mag zeuren
Moet dat dan? Kunnen mensen zelf niet nadenken?quote:Op maandag 14 december 2020 10:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]Zou mij verbazen als ze nog met wat gaan komen .
Carbid schieten op elkaar en gevechten met sterretjesquote:Op maandag 14 december 2020 10:36 schreef alpeko het volgende:
Moederziel alleen boos met z'n armpjes over elkaar in z'n iglo. "Stomme black friday shoppers!quote:
Een R van 0,6/0,7 is niet zo gemakkelijk haalbaar als sommigen het willen doen voorstellen maar kan wel bereikt worden lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2020 10:40 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Jij weet best dat een R van 0,6/0,7 onhaalbaar is nu 1 de urgentie weg is en 2 de feestdagen eraan komen.
Hoe dan? Repressie?quote:Op maandag 14 december 2020 10:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een R van 0,6/0,7 is niet zo gemakkelijk haalbaar als sommigen het willen doen voorstellen maar kan wel bereikt worden lijkt me.
Lekker rellen!!!quote:Op maandag 14 december 2020 10:46 schreef Benny het volgende:
Oud & Nieuw gaat zooooooo uit de hand lopen__!
Jij begon over 1 factor en dat was dat het effect van een strenge lockdown van 1 week na 2 dagen alweer uitgeveegd zou zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 10:42 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
het gaat toch om meerdere factoren of niet dan?
Sterretjes als lightsabersquote:Op maandag 14 december 2020 10:45 schreef Benny het volgende:
[..]
Carbid schieten op elkaar en gevechten met sterretjes
Nee, maar dat is wat ze vorige toespraak vertelden dat ze iets zouden organiseren voor jongere.quote:Op maandag 14 december 2020 10:44 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Moet dat dan? Kunnen mensen zelf niet nadenken?
Israël had geloof ik 0.8 bij hun lockdown, en wij zaten op 0.7 ofzo in maart? Als de maatregelen die eerder genoemd werden echt gedaan worden zou je die 0.7 van maart moeten kunnen halen, misschien lager. We zitten wel in een periode van slechter weer, luchtwegvirussen verspreiden zich in deze periode een stuk makkelijker. Ik vraag me af wat de impact daarvan is.quote:Op maandag 14 december 2020 10:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een R van 0,6/0,7 is niet zo gemakkelijk haalbaar als sommigen het willen doen voorstellen maar kan wel bereikt worden lijkt me.
Gast, je doet hetzelfde maar dan met een andere mening dus ga elders de mod lopen uithangen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is ook wel bizar. Eerder liepen de verpleegafdelingen 2 weken achter op de cijfers. 2 weken geleden zaten we in een daling qua besmettingen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef Jazeg het volgende:
Het stijgt trouwens snel op de verpleegafdelingen. Bijna 1700 nu volgens Nice. Een week geleden ongeveer was dat 1400.
En wat is erger, mensen die gaan wandelen in het bos of mensen die buiten de bijenkorf staat te wachten om te gaan winkelen? Of lekker met z'n allen de Ikea door lopen op zoek naar dat ene kekke kastje.quote:Op maandag 14 december 2020 10:35 schreef hjansen82 het volgende:
Dus meer sluiten levert minder mogelijkheden op. Veel grote groepen zoeken elkaar op een andere manier op. Thuis , illegale party's en in de natuur.
Maar niet echt dus. NICE corrigeert voor opnamedatum en de laatste week zijn er heel veel achteraf correcties geweest. Dus ja, een week geleden stond er wellicht dat er 1400 man in het ziekenhuis lagen, maar dat was toen niet zo, want er misten nog zo'n 200 patiënten in het systeem. Hoe compleet het nu wel is, is ook weer niet direct duidelijk. Bovendien rapporteert NICE altijd verdacht+bewezen, wat ook nog weer voor verstoring van de data zorgt.quote:Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef Jazeg het volgende:
Het stijgt trouwens snel op de verpleegafdelingen. Bijna 1700 nu volgens Nice. Een week geleden ongeveer was dat 1400.
LCPS zat op zo'n 1400, Nice volgens mij niet. Nice zat eigenlijk altijd hoger. als je naar de grafieken kijkt zie je daar die stijging niet echt terug:quote:Op maandag 14 december 2020 10:49 schreef Jazeg het volgende:
Ah, ok. We wachten af.quote:Op maandag 14 december 2020 10:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wat ze vorige toespraak vertelden dat ze iets zouden organiseren voor jongere.
Voor besmettingen maakt het niet uit. De druk in de populaire natuurgebieden is wel ernstig voor de natuur en lokale handhavingquote:Op maandag 14 december 2020 10:51 schreef Questular het volgende:
[..]
En wat is erger, mensen die gaan wandelen in het bos of mensen die buiten de bijenkorf staat te wachten om te gaan winkelen? Of lekker met z'n allen de Ikea door lopen op zoek naar dat ene kekke kastje.
2021 wordt opgeschort naar het voorjaar om rellen te voorkomenquote:Op maandag 14 december 2020 10:46 schreef Benny het volgende:
Oud & Nieuw gaat zooooooo uit de hand lopen__!
Houd er gewoon rekening mee dat het mss volgend jaar kerst allemaal goed isquote:Op maandag 14 december 2020 10:53 schreef hjansen82 het volgende:
Ik vind het ook niet erg om thuis te blijven. Ik hoef niet per se de deur uit. Maar het gebrek aan visie vind ik behoorlijk storend.
Als alles open is. Kun je veel beter spreiden. Er zijn dan overal kleinere groepen. Tevens kun je de verplaatsingen spreiden en eventueel capaciteit OV sturen. Ook kun je het aantal parkeerplaatsen reduceren.quote:Op maandag 14 december 2020 10:51 schreef Questular het volgende:
[..]
En wat is erger, mensen die gaan wandelen in het bos of mensen die buiten de bijenkorf staat te wachten om te gaan winkelen? Of lekker met z'n allen de Ikea door lopen op zoek naar dat ene kekke kastje.
Hoezo zou het voor de besmettingen niets uitmaken?quote:Op maandag 14 december 2020 10:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Voor besmettingen maakt het niet uit. De druk in de populaire natuurgebieden is wel ernstig voor de natuur en lokale handhaving
Iedereen in de hoek! Totdat we beloven ons nu echt aan de regels te houdenquote:Op maandag 14 december 2020 10:46 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dezelfde maatregelen als de 2 weken in november plus het verlengen van de kerstvakantie voor scholen. En natuurlijk Rutte die de natie nog eens vermanend toespreekt.
Ik heb er weinig vertrouwen in. De regering heeft de afgelopen 10 jaar altijd het verkeerde gedaan. Uit de gedoogconstructie met de PVV kwam nog het beste beleid.quote:Op maandag 14 december 2020 10:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Houd er gewoon rekening mee dat het mss volgend jaar kerst allemaal goed is
Gewoon een vrije dag inzetten voor morgen. Hele dag shoppenquote:Op maandag 14 december 2020 10:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Indien Rutte vandaag meld dat bepaalde winkels vanaf datum x dicht moeten, dan word het een run op die winkels met alle gevolgen van dien dus of het slim is ?
Tevens zal men ook meer gaan hamsteren in de winkels die over blijven dus of het slim is , ik heb er zeer grote twijfels bij.
Maar ja ik ben ook maar een gewone burger die niets te vertellen heeft in dit land
Supermarkten blijven gewoon open dus ik hoop niet dat er weer massaal wc papier ingeslagen wordt, maar inderdaad op de andere zaken en/of contactberoepen zal kortstondig extra drukte zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 10:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Indien Rutte vandaag meld dat bepaalde winkels vanaf datum x dicht moeten, dan word het een run op die winkels met alle gevolgen van dien dus of het slim is ?
Tevens zal men ook meer gaan hamsteren in de winkels die over blijven dus of het slim is , ik heb er zeer grote twijfels bij.
Maar ja ik ben ook maar een gewone burger die niets te vertellen heeft in dit land
Bijna net zoveel contact hoor. Mss klein verschil dat het in de open lucht is.quote:Op maandag 14 december 2020 10:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Hoezo zou het voor de besmettingen niets uitmaken?
Per direct, dat deden ze vorige keer ook.quote:Op maandag 14 december 2020 10:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ja idd en daarna ff na de test straat ofzoquote:Op maandag 14 december 2020 10:56 schreef Benny het volgende:
[..]
Gewoon een vrije dag inzetten voor morgen. Hele dag shoppen
Toen inderdaad... Dikke rijen voor de coffeeshopsquote:Op maandag 14 december 2020 10:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Per direct, dat deden ze vorige keer ook.
Klein verschil? Het is een wereld van verschil.quote:Op maandag 14 december 2020 10:57 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Bijna net zoveel contact hoor. Mss klein verschil dat het in de open lucht is.
Ik zag foto's van de posbank nou daar was mensen ontwijken ook geen optie
Dat ligt denk ik aan de toon. Als ze alle winkels sluiten behalve supermarkten zeggen ze eigenlijk dat die winkels onveilig zijn, maar supermarkten een 'noodzakelijk kwaad' zijn. Gevolg is dan dat sommige mensen dat zien als: ik loop extra risico in de supermarkt, dus ik ga voor de komende maanden inslaan om te voorkomen dat ik er vaak heen moet.quote:Op maandag 14 december 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Supermarkten blijven gewoon open dus ik hoop niet dat er weer massaal wc papier ingeslagen wordt, maar inderdaad op de andere zaken en/of contactberoepen zal kortstondig extra drukte zijn.
Of jij onderschat het verschil tussen buiten-en binnenlucht wat betreft corona en besmettingen of ik overschat het.quote:Op maandag 14 december 2020 10:57 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Bijna net zoveel contact hoor. Mss klein verschil dat het in de open lucht is.
Ik zag foto's van de posbank nou daar was mensen ontwijken ook geen optie
Aangezien ze toch al van alles dichtgooien en dan weer open (sportscholen b.v.) dan kun je ook altijd eens kijken wat er gebeurt als je de scholen een paar weken dichtgooit.quote:Op maandag 14 december 2020 10:58 schreef Noek het volgende:
En toch, net als na de herfstvakantie, ben ik heel benieuwd naar t effect van t sluiten van scholen. Niet dat ze moeten sluiten maar gewoon voor de wetenschap.
Als de getallen dat toestaan. En dat is niet zo.quote:Op maandag 14 december 2020 10:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Nee, maar dat is wat ze vorige toespraak vertelden dat ze iets zouden organiseren voor jongere.
Binnen heb je nog mondkapjes.quote:Op maandag 14 december 2020 10:59 schreef Questular het volgende:
[..]
Of jij onderschat het verschil tussen buiten-en binnenlucht wat betreft corona en besmettingen of ik overschat het.
Er is, zoals na iedere persconferentie, deze week gewoon een kamerdebat waarin Rutte en de rest van het kabinet uren en uren hun beleid verantwoorden richting coalitie en oppositie. Kijk er eens een keer naar zou ik zeggen, steek je nog eens wat van op..quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Rutte durft niet voor de pers te verschijnen dus daarom maar in het torentje. Hij is helemaal de weg kwijt en kan zijn eigen beleid niet meer verantwoorden.
Een politiek van "blij maken met een dode mus"quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de getallen dat toestaan. En dat is niet zo.
Rutte heeft een politiek van 'regeren is achterom kijken'
Ik denk niet dat dit aan de hand is. Hoe moeilijk ook, ik denk dat hij het zeker kan verantwoorden. Dat je het er niet mee eens bent, is een tweede.quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Rutte durft niet voor de pers te verschijnen dus daarom maar in het torentje. Hij is helemaal de weg kwijt en kan zijn eigen beleid niet meer verantwoorden.
De Jonge, je grote held, staat de pers te woord na de toespraakquote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk soms wel wat momenten terug en dit bevestigd mijn punt net zo goed. Er wordt gewoon omheen gedraaid en er worden allemaal leugens verteld. Op kritische vragen wordt totaal niet ingegaan.quote:Op maandag 14 december 2020 11:02 schreef JFlip het volgende:
[..]
Er is, zoals na iedere persconferentie, deze week gewoon een kamerdebat waarin Rutte en de rest van het kabinet uren en uren hun beleid verantwoorden richting coalitie en oppositie. Kijk er eens een keer naar zou ik zeggen, steek je nog eens wat van op..
Je 5g chip jeukt weer?quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Supermarktpersoneel heeft geen last van overmatig veel corona volgens mij, dat zou toch een teken moeten zijn dat supermarkten niet heel gevaarlijk zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 10:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ligt denk ik aan de toon. Als ze alle winkels sluiten behalve supermarkten zeggen ze eigenlijk dat die winkels onveilig zijn, maar supermarkten een 'noodzakelijk kwaad' zijn. Gevolg is dan dat sommige mensen dat zien als: ik loop extra risico in de supermarkt, dus ik ga voor de komende maanden inslaan om te voorkomen dat ik er vaak heen moet.
Anderzijds zijn ze natuurlijk ook allemaal vrij jong.quote:Op maandag 14 december 2020 11:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Supermarktpersoneel heeft geen last van overmatig veel corona volgens mij, dat zou toch een teken moeten zijn dat supermarkten niet heel gevaarlijk zijn.
Oh zeker, mee eens. Maar in de hoofden van mensen zal om gaan: Als ik niet veilig naar de Ikea of tuincentrum kan, waarom dan wel supermarkt? Dan ga ik maar meer inkopen om contactmomenten te beperken.quote:Op maandag 14 december 2020 11:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Supermarktpersoneel heeft geen last van overmatig veel corona volgens mij, dat zou toch een teken moeten zijn dat supermarkten niet heel gevaarlijk zijn.
Met vragen die vantevoren ingestudeerd zijn, zoals Rutte al bevestigde bij zijn vorige persco. Kunnen we niet heel serieus nemen. Waar zijn de kritische vragen van echte onafhankelijke pers?quote:Op maandag 14 december 2020 11:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
De Jonge, je grote held, staat de pers te woord na de toespraak
Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de enorme paniek die er plotseling lijkt te heersen. Het aantal opnames op de IC en op de verpleegafdelingen is vrij stabiel. Wellicht dat het een heel klein beetje oploopt, maar kan net zo goed een kleine fluctuatie zijn. Dat het aantal besmettingen toeneemt is logisch, want het testbeleid is verruimt per 1 december. Dit betekent dat we qua aantallen getelde besmettingen waarschijnlijk naar een nieuw, min of meer stabiel niveau gaan. Ik zou het in ieder geval wel erg toevallig vinden dat we ons allemaal héél anders zijn gaan gedragen, precies toen het testbeleid werd veranderd.quote:Op maandag 14 december 2020 10:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar niet echt dus. NICE corrigeert voor opnamedatum en de laatste week zijn er heel veel achteraf correcties geweest. Dus ja, een week geleden stond er wellicht dat er 1400 man in het ziekenhuis lagen, maar dat was toen niet zo, want er misten nog zo'n 200 patiënten in het systeem. Hoe compleet het nu wel is, is ook weer niet direct duidelijk. Bovendien rapporteert NICE altijd verdacht+bewezen, wat ook nog weer voor verstoring van de data zorgt.
Welke chaos? Je kan alleen niet naar de winkelquote:Op maandag 14 december 2020 10:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Mag ik zeggen dat ik uitkijk naar een leuke lockdown? Heb wel zin in de sensatie en chaos die het gaat veroorzaken. Het doet mezelf helemaal niets, behalve dat ik dan eindelijk wel een goede reden heb om de popcorn op te eten.
Nice heeft ook op 1400 gestaan, ik check hun site af en toe.quote:Op maandag 14 december 2020 10:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
LCPS zat op zo'n 1400, Nice volgens mij niet. Nice zat eigenlijk altijd hoger. als je naar de grafieken kijkt zie je daar die stijging niet echt terug:
[ link | afbeelding ]
Mijn muis staat op 5 december, die zit onderaan de lijn rechts, dat was 1573. Op dit moment zitten we op zo'n 1670 volgens die grafiek.
Bouwmarkten dicht zou m.i. niet zo slim zijn; het is er niet druk en als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.quote:Op maandag 14 december 2020 11:07 schreef chratnox het volgende:
Oh zeker, mee eens. Maar in de hoofden van mensen zal om gaan: Als ik niet veilig naar de Ikea of tuincentrum kan, waarom dan wel supermarkt? Dan ga ik maar meer inkopen om contactmomenten te beperken.
Goeie.quote:Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Gia het volgende:
als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.
Het volgende nieuwsbericht: SEH overspoelt met ongelukkige thuisklussers.quote:Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Bouwmarkten dicht zou m.i. niet zo slim zijn; het is er niet druk en als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.
Ah, ik hoop dat Baudet dan nog even bij Rutte aandringt op maatregelen tegen George Soros.quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)terie-algemene-zaken
Fractievoorzitters mogen even langskomen.
Rutte spreekt als staatman het volk toe, De Jonge mag als het lulletje achteraf het nawerk doen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
De Jonge, je grote held, staat de pers te woord na de toespraak
Dat is ook maar een aanname dat het aan het testbeleid ligt, wat nu als dat niet de oorzaak is en de besmettingen wel stevig toenemen, je hebt maar heel weinig ruimte om het aan te kijken met de huidige bezetting in de ziekenhuizen. Een verdubbeling zou al zeer problematisch zijn, en dat bereik je met een beetje pech in 2 weken.quote:Op maandag 14 december 2020 11:07 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de enorme paniek die er plotseling lijkt te heersen. Het aantal opnames op de IC en op de verpleegafdelingen is vrij stabiel. Wellicht dat het een heel klein beetje oploopt, maar kan net zo goed een kleine fluctuatie zijn. Dat het aantal besmettingen toeneemt is logisch, want het testbeleid is verruimt per 1 december. Dit betekent dat we qua aantallen getelde besmettingen waarschijnlijk naar een nieuw, min of meer stabiel niveau gaan. Ik zou het in ieder geval wel erg toevallig vinden dat we ons allemaal héél anders zijn gaan gedragen, precies toen het testbeleid werd veranderd.
Al met al zie ik weinig aanleiding op dit moment om in blinde paniek zeer zware maatregelen aan te kondigen. Zo komt het in elk geval op mij over: er heerst paniek en er moet nú iets gedaan worden. Maar allicht weet ik minder dan de mensen in het kabinet en zijn er andere zeer zorgelijke ontwikkelingen die ik niet ken. Maar als ik de reacties op de aantallen besmettingen lees van politici, heb ik niet het gevoel dat dit zo is.
Ik heb dit jaar een huis gekocht en nog geen enkele keer niet in de rij gestaan bij de bouwmarkt.quote:Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Bouwmarkten dicht zou m.i. niet zo slim zijn; het is er niet druk en als mensen thuis klussen, zijn ze tenminste thuis.
Prima. En dan meteen de deur op slot, tractor ervoor, en ze pas half januari weer naar buiten laten. Kunnen we eindelijk eens verstandig gaan handelen zonder dat politieke geëmmer.quote:Op maandag 14 december 2020 11:01 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)terie-algemene-zaken
Fractievoorzitters mogen even langskomen.
Dat ligt er dan echt aan waar je gaat, want ik heb sinds maart nog nooit ergens in de rij gestaan, behalve bij de Action.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar een huis gekocht en nog geen enkele keer niet in de rij gestaan bij de bouwmarkt.
Het is er best druk Gia
Gewoon bij de lokale Karwei/Praxis hoor, niks exotisch.quote:Op maandag 14 december 2020 11:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat ligt er dan echt aan waar je gaat, want ik heb sinds maart nog nooit ergens in de rij gestaan, behalve bij de Action.
Hier totaal niet. Zitten er wel 3 binnen 75 meter, scheelt misschien.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb dit jaar een huis gekocht en nog geen enkele keer niet in de rij gestaan bij de bouwmarkt.
Het is er best druk Gia
In winkels of in de rij raak je niet besmet. Belgie heeft de winkels weer opengedaan omdat het nauwelijks effect had. Het is vooral een middel om te laten zien dat je wat doet, alleen raakt het je economie en je burgers nogal erg. Maar dat maakt ze niet veel uit, want ze zijn er toch alleen maar voor de multinationals.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is er best druk Gia
Maar de aantallen positief getesten stijgen al 10 dagen en dat zou dan ondertussen wel in de ziekenhuisopnames terug te zien moeten zijn, als het echt om grote toenames zou gaan.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef zalkc het volgende:
je hebt maar heel weinig ruimte om het aan te kijken met de huidige bezetting in de ziekenhuizen. Een verdubbeling zou al zeer problematisch zijn, en dat bereik je met een beetje pech in 2 weken.
Er is een enorme druk vanuit een kleine maar luidruchtige minderheid om op het absolute aantal positieve tests te sturen in plaats van zaken als percentage positief getest, ziekenhuisopnames, ic-opnames, en overlijdens. Het feit dat de positieve tests dagelijks vaste prik in het nieuws zijn draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Het in context plaatsen van deze cijfers gebeurt wel, maar te sporadisch.quote:Op maandag 14 december 2020 11:07 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik ben dan ook oprecht verbaasd over de enorme paniek die er plotseling lijkt te heersen. Het aantal opnames op de IC en op de verpleegafdelingen is vrij stabiel. Wellicht dat het een heel klein beetje oploopt, maar kan net zo goed een kleine fluctuatie zijn. Dat het aantal besmettingen toeneemt is logisch, want het testbeleid is verruimt per 1 december. Dit betekent dat we qua aantallen getelde besmettingen waarschijnlijk naar een nieuw, min of meer stabiel niveau gaan. Ik zou het in ieder geval wel erg toevallig vinden dat we ons allemaal héél anders zijn gaan gedragen, precies toen het testbeleid werd veranderd.
Al met al zie ik weinig aanleiding op dit moment om in blinde paniek zeer zware maatregelen aan te kondigen. Zo komt het in elk geval op mij over: er heerst paniek en er moet nú iets gedaan worden. Maar allicht weet ik minder dan de mensen in het kabinet en zijn er andere zeer zorgelijke ontwikkelingen die ik niet ken. Maar als ik de reacties op de aantallen besmettingen lees van politici, heb ik niet het gevoel dat dit zo is.
Dit is gewoon weer niet waarquote:Op maandag 14 december 2020 11:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In winkels of in de rij raak je niet besmet. Belgie heeft de winkels weer opengedaan omdat het nauwelijks effect had.
In de huidige set-up kan je elkaar goed ontlopen, maar als er iemand in mn nek staat te blaffen kan je prima in de rij iets oplopen natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 11:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In winkels of in de rij raak je niet besmet. Belgie heeft de winkels weer opengedaan omdat het nauwelijks effect had. Het is vooral een middel om te laten zien dat je wat doet, alleen raakt het je economie en je burgers nogal erg. Maar dat maakt ze niet veel uit, want ze zijn er toch alleen maar voor de multinationals.
Ze zijn totaal de weg kwijt in DH. Rationeel denken lukt niet meer als je er 9 maanden lang 24 uur per dag mee bezig bent.quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is een enorme druk vanuit een kleine maar luidruchtige minderheid om op het absolute aantal positieve tests te sturen in plaats van zaken als percentage positief getest, ziekenhuisopnames, ic-opnames, en overlijdens. Het feit dat de positieve tests dagelijks vaste prik in het nieuws zijn draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Het in context plaatsen van deze cijfers gebeurt wel, maar te sporadisch.
Hoe moet dat straks als we echt de hele Nederlandse bevolking maandelijks willen sneltesten? Dan kom je (zeker in eerste instantie en in de beginfase van de vaccinatie) op astronomisch hoge cijfers uit en dan kun je <3.600 besmettingen per dag als voorwaarde voor versoepelen niet meer handhaven. Je moet het toch op een gegeven moment gaan uitleggen. Dus ook aan die minderheid die je nu nog steeds dagelijks confronteert met de groepsimmuniteit-toespraak.
Zo snel gaat het nou ook weer niet. Ik denk niet dat je kunt verwachten dat mensen die afgelopen week besmet zijn geraakt nu al in het ziekenhuis terecht komen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de aantallen positief getesten stijgen al 10 dagen en dat zou dan ondertussen wel in de ziekenhuisopnames terug te zien moeten zijn, als het echt om grote toenames zou gaan.
Waarom zou ik mij maandelijks laten sneltesten?quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is een enorme druk vanuit een kleine maar luidruchtige minderheid om op het absolute aantal positieve tests te sturen in plaats van zaken als percentage positief getest, ziekenhuisopnames, ic-opnames, en overlijdens. Het feit dat de positieve tests dagelijks vaste prik in het nieuws zijn draagt daar natuurlijk ook niet aan bij. Het in context plaatsen van deze cijfers gebeurt wel, maar te sporadisch.
Hoe moet dat straks als we echt de hele Nederlandse bevolking maandelijks willen sneltesten? Dan kom je (zeker in eerste instantie en in de beginfase van de vaccinatie) op astronomisch hoge cijfers uit en dan kun je <3.600 besmettingen per dag als voorwaarde voor versoepelen niet meer handhaven. Je moet het toch op een gegeven moment gaan uitleggen. Dus ook aan die minderheid die je nu nog steeds dagelijks confronteert met de groepsimmuniteit-toespraak.
Deels klopt het natuurlijk dat de stijging is toe te schrijven aan het verruimde testbeleid. Veel van de asymptomaten die daar als besmet uitkomen, hebben geen zorg nodig. Dus ik vind het logisch dat de stijging van de opnames minder hard gaat dan de stijging van de positieve testuitslagen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de aantallen positief getesten stijgen al 10 dagen en dat zou dan ondertussen wel in de ziekenhuisopnames terug te zien moeten zijn, als het echt om grote toenames zou gaan.
Je mist hier dat de mensen die 12 dagen geleden positief zijn getest, toen het aantal positief getesten begon toe te nemen, ook niet op die dag zelf besmet zijn geraakt maar al veel eerder.quote:Op maandag 14 december 2020 11:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo snel gaat het nou ook weer niet.
Ik denk niet dat je kunt verwachten dat mensen die afgelopen week besmet zijn geraakt nu al in het ziekenhuis terecht komen.
Dat is geen falen, maar bewust beleid. We wilden na maart niet meer dat de locaties dichtgingen omdat dat als onmenselijk werd gezien.quote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef DonDruiper het volgende:
Dat ze na 9 maanden nog steeds falen om de ouderen en kwetsbaren in de samenleving te isoleren is een schande en wat mij betreft reden voor vervolging.
Volgens hun grafiek hebben ze midden oktober voor het laatst op de 1400 gestaan. Daarnaast stond het 2 november op 2261 en zijn er nu dus weer een flinke hoeveelheid vanaf.quote:Op maandag 14 december 2020 11:09 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Nice heeft ook op 1400 gestaan, ik check hun site af en toe.
Maar als er in de ziekenhuizen niet veel aan de hand is, en de hogere testcijfers komen door het veranderde testbeleid. Waarom dan alle toeters en bellen? Ik kan me oprecht niet voorstellen dat het OMT dit alles nodig acht zonder dat de data daar aanleiding toe geven.
Hoe wil je die nog verder isoleren dan? Dit wordt zo vaak geroepen maar die zwakkeren hebben zorg nodig en mensen worden ook boos als opa en oma geen bezoek mogen ontvangenquote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef DonDruiper het volgende:
Dat ze na 9 maanden nog steeds falen om de ouderen en kwetsbaren in de samenleving te isoleren is een schande en wat mij betreft reden voor vervolging.
Precies dat slappe beleid kost ons nu miljarden inderdaad. Je had ze een jaartje moeten opofferen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is geen falen, maar bewust beleid. We wilden na maart niet meer dat de locaties dichtgingen omdat dat als onmenselijk werd gezien.
Gewoon een groot slot op de deur. Doen ze dat niet: VERVOLGEN!!!!quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe wil je die nog verder isoleren dan? Dit wordt zo vaak geroepen maar die zwakkeren hebben zorg nodig en mensen worden ook boos als opa en oma geen bezoek mogen ontvangen
Dat gaat om 2 miljoen mensen ofzo. Praktisch lijkt me dat lastig.quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Precies dat slappe beleid kost ons nu miljarden inderdaad. Je had ze een jaartje moeten opofferen.
Ja, stel je voor dat je meehelpt om een pandemie onder controle te krijgen...quote:Op maandag 14 december 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij maandelijks laten sneltesten?
Of toch zoiets:quote:Op maandag 14 december 2020 11:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de hoeveelheid extra tests die door sommige GGD's gerapporteerd worden lijkt mij het enige logische dat je positieve tests die onder de radar bleven beter vindt met het veranderde testbeleid. Verder is er niets veranderd, dus het is niet logisch dat het iets anders zou zijn.
Laten we eens aannemen dat dat niet de oorzaak is en dat doorrekenen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is ook maar een aanname dat het aan het testbeleid ligt, wat nu als dat niet de oorzaak is en de besmettingen wel stevig toenemen, je hebt maar heel weinig ruimte om het aan te kijken met de huidige bezetting in de ziekenhuizen. Een verdubbeling zou al zeer problematisch zijn, en dat bereik je met een beetje pech in 2 weken.
Om het goede voorbeeld te geven zelf even het goede voorbeeld geven. Doe het voor, offer jezelf op. Toon men de weg.quote:Op maandag 14 december 2020 11:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Precies dat slappe beleid kost ons nu miljarden inderdaad. Je had ze een jaartje moeten opofferen.
Er zit gewoon fluctuatie in de periode tussen test en opname. Ik meen dat de besmettingscijfers die we nu krijgen al actueler zijn dan een paar maand terug. die verschuiving kan ook inhouden dat de week die er altijd tussen zat nu een paar dagen opschuift.quote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je mist hier dat de mensen die 12 dagen geleden positief zijn getest, toen het aantal positief getesten begon toe te nemen, ook niet op die dag zelf besmet zijn geraakt maar al veel eerder.
Gemelde positieve testen hebben ook al vertraging tov het moment van besmetting...
Ik ook niet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
Wat is hier nu extra zorgelijk? Ik zie het niet.
Niets, maar er wordt weer op emotie gereageerd.quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
Grote ballen?quote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Duits viruswappie Harald Hänisch schijnt te zijn overleden aan Cojona.
Karmaquote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Daarom zeg ik ook, waarom zou ik mij MAANDELIJKS laten sneltesten?quote:Op maandag 14 december 2020 11:23 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je meehelpt om een pandemie onder controle te krijgen...
Maandelijks is nog veel te weinig. Als iedereen zich om de paar dagen eenvoudig zou kunnen laten testen EN bij een positieve test in zelfisolatie gaat, inclusief de huisgenoten, kan dat een behoorlijk rem op de verspreiding van het virus zetten.
Willen we nou van deze ellende af of niet?
Gaat het er niet om dat ze nu al weten dat mensen zich niet aan de regels gaan houden met kerst en oud en nieuw? En dat als die mensen dan allemaal bij elkaar zijn geweest, gezellig de winkels, musea, theaters en pretparken ingaan en zo zorgen dat er meer mensen besmet raken? En dat er dan drukte komt op de ic’s en alles?quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
Groot gemis voor de wereldquote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Las vandaag dat een kwart van de mensen met een positieve test niet thuisblijft.quote:Op maandag 14 december 2020 11:23 schreef JFlip het volgende:
[..]
Maandelijks is nog veel te weinig. Als iedereen zich om de paar dagen eenvoudig zou kunnen laten testen EN bij een positieve test in zelfisolatie gaat, inclusief de huisgenoten, kan dat een behoorlijk rem op de verspreiding van het virus zetten.
Ik zie hier in Rotterdam weinig verschillen als ik de afgelopen maand vergelijk met dezelfde periode vorig jaar:quote:
Klopt, hoorde ik vorige week ook. Ik vraag me af wat daar zo hilarisch aan is..quote:Op maandag 14 december 2020 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Las vandaag dat een kwart van de mensen met een positieve test niet thuisblijft.
Tsja, wanneer je het dashboard zo lang na introductie nog niet snapt dan heb je ook helemaal geen interesse om het te snappen en zijn het meer retorische vragen van een tweetal figuren die al sinds de begindagen alles continu aan het bagatelliseren zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 11:30 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Gaat het er niet om dat ze nu al weten dat mensen zich niet aan de regels gaan houden met kerst en oud en nieuw? En dat als die mensen dan allemaal bij elkaar zijn geweest, gezellig de winkels, musea, theaters en pretparken ingaan en zo zorgen dat er meer mensen besmet raken? En dat er dan drukte komt op de ic’s en alles?
Als je maandelijks de hele bevolking gaat testen vind je meer besmettingen en het is dus een voedingsbodem voor meer maatregelen waar ze ons mee gaan opzadelen. Je gaat ongelooflijk veel besmettingen hiermee vinden die er nu ook wel zijn maar niet vastgesteld op papier. Dus nog meer en strengere maatregelen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:23 schreef JFlip het volgende:
[..]
Bier en nootjes inslaan voor het WK Darts.quote:Op maandag 14 december 2020 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog snel ff naar de winkel voor kerstinkopen, jawel!
Die stijging is wel fors. Ironisch genoeg ook sinds 1 december.quote:
Deze man weet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Bier en nootjes inslaan voor het WK Darts.
Dat is wel een genot tijdens een lockdown. Ook zonder.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het echt zo gaat gebeuren, het is een visie op middellange termijn van Hugo de Jonge, dus tja dat moeten we allemaal nog maar zien... In het VK waren er ook beloften voor grootschalig testbeleid die nooit nagekomen zijn. Feit is wel dat massaal asymptomatisch testen in China, Slowakije en Oostenrijk al gebeurt of gaat gebeuren.quote:Op maandag 14 december 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook, waarom zou ik mij MAANDELIJKS laten sneltesten?
Als ze bij de Kruidvat blaastesten gaan verkopen dan sla ik ze wel in. Maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van, tegen die tijd moeten ze gewoon zorgen dat het vaccinatietraject goed op de rit is.
Logisch ook wel. Er wordt als het goed is standaard gevraagd of je de app hebt als je positief getest bent.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die stijging is wel fors. Ironisch genoeg ook sinds 1 december.
Yessquote:Dat is neem ik aan zo'n sleutel die je van GGD krijgt om je contacten op de hoogte te stellen van een positieve test?
Succesvolle aanpak inderdaad.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop nu ook gewoon dat de besmettingen door het dak heenschieten, no matter what...
Alles moet nu gericht zijn op snelle immuniteit, mag wat mij betreft ten koste van alles gaan nu. Helemaal klaar mee.
okquote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoop nu ook gewoon dat de besmettingen door het dak heenschieten, no matter what...
Alles moet nu gericht zijn op snelle immuniteit, mag wat mij betreft ten koste van alles gaan nu. Helemaal klaar mee.
Ik vind het wel hilarisch ja. Dit faalkabinet kan na maandenlang zwabberen en achter de feiten aanlopen niet eens aan besmette mensen duidelijk maken dat ze thuis moeten blijven. En imho kun je het niet eens iedereen kwalijk nemen. Voor een behoorlijk percentage mensen is vandaag thuisblijven, morgen geen boterham meer kunnen kopen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef JFlip het volgende:
[..]
Klopt, hoorde ik vorige week ook. Ik vraag me af wat daar zo hilarisch aan is..
Misschien moeten we eens gaan beginnen met die mensen de enorme economische consequenties aan te wrijven in plaats van degene die proberen deze enorme crisis te bezweren.
Je zou maar naast zo iemand in het ziekenhuis komen te liggen. Ben je kooi klaar meequote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Succesvolle aanpak inderdaad.
Laat mensen met verantwoordelijkheidsgevoel nu de boel regelen. Jij kan het beste even afstand nemen van het volgen van dit topic/nieuws om geestelijke rust te krijgen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hemquote:Op maandag 14 december 2020 11:27 schreef groenen het volgende:
Eens dat snelle immuniteit een goed idee kan zijn, maar dan moet je dus wel mensen die risico lopen en oudere mensen isoleren. Want dan krijg je dus wel dat de IC's vol raken helaas.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat soort mensen gaan hopelijk toch niet naar het ziekenhuis maar gewoon thuis dood aangezien ze blijkbaar te zwak zijn om het virus te overleven.quote:Op maandag 14 december 2020 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zou maar naast zo iemand in het ziekenhuis komen te liggen. Ben je kooi klaar mee
Niet perse .. Het gaat niet om het aantal besmettingen, het gaat om de verspreiding van het virus. Test de hele bevolking en zet de positieve gevallen met hun gezin (betaald) in quarantaine. Deze personen kunnen de infectie dus niet verder verspreiden naar personen buiten hun gezin. Als je op deze manier handelt, sterft de epidemie langzaam maar zeker uit. Natuurlijk, er zullen nog steeds mensen besmet raken, ziek worden en in het ziekenhuis komen. Maar niet meer in de aantallen die we nu zien en die ervoor zorgen dat de zorg het niet meer aankan.quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als je maandelijks de hele bevolking gaat testen vind je meer besmettingen en het is dus een voedingsbodem voor meer maatregelen waar ze ons mee gaan opzadelen. Je gaat ongelooflijk veel besmettingen hiermee vinden die er nu ook wel zijn maar niet vastgesteld op papier. Dus nog meer en strengere maatregelen.
Dan hebben we nu dus:quote:Op maandag 14 december 2020 11:37 schreef Benny het volgende:
[..]
Logisch ook wel. Er wordt als het goed is standaard gevraagd of je de app hebt als je positief getest bent.
[..]
Yess
Je zou zeggen van wel maar blijkbaar lag die Duitse gek ook gewoon in het ziekenhuisquote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat soort mensen gaan hopelijk toch niet naar het ziekenhuis maar gewoon thuis dood aangezien ze blijkbaar te zwak zijn om het virus te overleven.
Belachelijk om deze mensen dood te wensen. Iedereen heeft een kans om ziek te worden of dood te gaan aan corona, voor de meeste mensen wel piepklein, maar toch. Ook de mensen die grote voorstanders van alle maatregelen zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hem
Dat kan ook morgen, alsof ze de Aldi gaan dichtgooien.quote:Op maandag 14 december 2020 11:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Zullen we gewoon even geen mensen dood wensen? Of je het nou met hem eens bent of niet.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Mooi zo, nu de heer Engel nog, of is die al dood? Je hoort vrij weinig meer van hem
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oud en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.quote:Op maandag 14 december 2020 11:25 schreef zoost het volgende:
Alles staat of valt dan toch met of je zo'n test snel en makkelijk thuis kunt doen. Dat je ergens in moet blazen of ff ergens in moet spugen oid.quote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het echt zo gaat gebeuren, het is een visie op middellange termijn van Hugo de Jonge, dus tja dat moeten we allemaal nog maar zien... In het VK waren er ook beloften voor grootschalig testbeleid die nooit nagekomen zijn. Feit is wel dat massaal asymptomatisch testen in China, Slowakije en Oostenrijk al gebeurt of gaat gebeuren.
Het hoeft van mij persoonlijk ook niet zo, en ik vind het ook zorgwekkend als het als excuus wordt gebruikt voor meer maatregelen. Maar ik kan me voorstellen dat een groot deel van de bevolking er wel aan mee zou doen als er een dringend appèl komt, net als met mondkapjes en vaccineren, mits je het makkelijk toegankelijk houdt (als je testen thuis kunt afnemen en snel resultaat krijgt). In dat geval kun je niet het aantal positieve tests als de maat der dingen gebruiken en moet je veel meer communicatiemiddelen inzetten om de cijfers in perspectief te plaatsen.
Blacked Friday zal ook wel meehelpen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan hebben we nu dus:
1) Meldingen uit de coronamelder die door het dak gaan sinds 1 december
2) Dagmeldingen die hard stijgen sinds 1 december
3) Ziekenhuisopnames die je nu terug zou moeten gaan zien die je nog niet ziet (je ziet al een tijdje een plateau, maar geen stijging die overeenkomt met de hoeveelheid extra positieve uitslagen)
4) Een testbeleid wat veranderd is op 1 december, waarmee mensen die in direct contact met iemand die positief getest is ook getest mag worden, ook zonder dat ze klachten hebben
5) Rioolwatermetingen die afwijken van deze cijfers, hoewel ze normaal er redelijk overheen gelegd kunnen worden
De meest logische aanname is op dit moment dan toch dat veranderde beleid? Als je eind volgende week geen stabilisatie ziet is dat het niet, maar vooralsnog lijkt dit me de meest logische aanname?
??? Het gaat toch niet om de vergelijking met vorig jaar, maar met vorige weken toen er 'minder corona' was?quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef Fred het volgende:
Ik zie hier in Rotterdam weinig verschillen als ik de afgelopen maand vergelijk met dezelfde periode vorig jaar:
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?quote:Op maandag 14 december 2020 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, wanneer je het dashboard zo lang na introductie nog niet snapt dan heb je ook helemaal geen interesse om het te snappen en zijn het meer retorische vragen van een tweetal figuren die al sinds de begindagen alles continu aan het bagatelliseren zijn.
Die houdt zich gedeisd nu duidelijk is dat inlichtingendiensten deze opruier scherp in de gaten houden.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Hij leeft nog, hij heeft opgeroepen alle ziekenhuizen te bellen en te vragen of ze een volgens hem werkend medicijn al gebruiken.quote:Op maandag 14 december 2020 11:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ook ten koste van jezelf op de IC met een slechte afloop? Dapper welquote:Op maandag 14 december 2020 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is het inderdaad. Ik dacht dat de meeste mensen dat toch wel zouden snappen.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oid en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.
Ohja, en alle rechtszaken die hij verloren heeftquote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die houdt zich gedeisd nu duidelijk is dat inlichtingendiensten deze opruier scherp in de gaten houden.
ja maar ja maar onmenselijk!!@quote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?
Als je verwacht dat de sociale mobiliteit aankomende weken tot extra besmettingen en/of opnames gaat leiden, dan moeten ze de kwetsbare groepen maar isoleren met de kerst. Over het algemeen is het winkelend publiek jong en weinig kwetsbaar / zal niet leiden tot opnames.
Het besluit om niet de kwetsbaren te isoleren met de kerst, maar om de hele samenleving nog wat verder op slot te gooien vind ik een laf besluit. Zeg nu gewoon dat de oudjes alleen thuis moeten blijven met de kerst. Maar ja, dat kost stemmen.
Hoe wil je dat handhaven? Een agent voor de deur van elke kwetsbare? Een verplichte enkelband om?quote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb de cursus gemist denk ik. Hoeveel speelruimte hebben we nog volgens het dashboard?
Als je verwacht dat de sociale mobiliteit aankomende weken tot extra besmettingen en/of opnames gaat leiden, dan moeten ze de kwetsbare groepen maar isoleren met de kerst. Over het algemeen is het winkelend publiek jong en weinig kwetsbaar / zal niet leiden tot opnames.
Het besluit om niet de kwetsbaren te isoleren met de kerst, maar om de hele samenleving nog wat verder op slot te gooien vind ik een laf besluit. Zeg nu gewoon dat de oudjes alleen thuis moeten blijven met de kerst. Maar ja, dat kost stemmen.
Zoals in Belgiequote:Op maandag 14 december 2020 11:45 schreef Benny het volgende:
Waarom doen Rutte en de Jonge trouwens geen powerpoint presentatie? Volgens mij kan dat ook wel verduidelijkender werken
Was net nog even in de Action, was niet druk.quote:Op maandag 14 december 2020 11:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In de huidige set-up kan je elkaar goed ontlopen, maar als er iemand in mn nek staat te blaffen kan je prima in de rij iets oplopen natuurlijk.
De reden dat je er weinig oploopt is ook omdat ze een strenger beleid voeren. Ben benieuwd hoe "gezellig" dat weer gaat worden 2e Kerstdag
Maar het aantal besmettingen staat los van het aantal positieve testen. Er zijn al meer dan 12.000 besmettingen per dag, ongeacht of je die nou uit de testresultaten haalt of niet. Het is helemaal niet relevant hoeveel positieve tests we dagelijks hebben rond Kerst, wat wel uitmaakt is hoeveel besmette personen er zijn rond Kerst.quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze willen een enorme piek in januari voorkomen. Als we nu Kerst met 12.000 besmettingen ingaan zullen daar veel mensen elkaar besmetten. Die nieuwe besmettingen zullen anderen zes dagen later, precies de incubatietijd, met oid en nieuw besmetten. Met als gevolg een enorme toename van ziekenhuisopnames vanaf week 2 in januari 2021.
Maar dat is ook de vraag. De vraag is: Hadden de cijfers ook gestegen als het testbeleid niet veranderd was. Indien ja, waardoor? wat moet er dan veranderd worden?quote:Op maandag 14 december 2020 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat je het gaat overleven.quote:Op maandag 14 december 2020 11:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Was net nog even in de Action, was niet druk.
Maar de helft was flink aan het hoesten, ben maar snel weggegaan.
Mooi deurbeleid.
Bedankt voor deze zeer nuttige informatiequote:Op maandag 14 december 2020 11:47 schreef hjansen82 het volgende:
Voor iedereen bestaat er een kans dat hij of zij vandaag niet meer overleefd. De kans is natuurlijk klein maar het is wel waar. Tevens kunnen mensen niet meer rationeel nadenken als er paniek ontstaat.
https://nos.nl/artikel/23(...)-met-19-januari.htmlquote:Bijna alles dicht, harde lockdown tot en met 19 januari
Het kabinet bereidt een vergaande lockdown voor waarbij bijna alles tot en met 19 januari dicht gaat: van scholen tot niet-essentiële winkels tot musea tot kapsalons tot theaters, melden bronnen in Den Haag aan de NOS.
De maatregelen gaan vannacht om twaalf uur al in, om een run op winkels morgen te voorkomen. Contactberoepen zoals de fysio en massagesalons moeten ook stoppen, en mensen moeten zo veel mogelijk thuis blijven.
Scholen moeten vanaf woensdag hun deuren sluiten, en op online onderwijs overstappen. Premier Rutte spreekt het land vanavond om 19.00 uur toe over de vergaande maatregelen.
We hebben duidelijk met een groot denker te maken.quote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bedankt voor deze zeer nuttige informatie
Hij schijnt veel te drinken sinds corona.quote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef Momo het volgende:
Zou Ron niet gehacked zijn met die rare hastag of is hij in een lollige bui?
Daar gaat het niet om, dat ze lekker thuis blijven als ze de boel onder zitten te hoesten.quote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat je het gaat overleven.
quote:Op maandag 14 december 2020 11:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja bijna alles dicht tot 19 januari
Dat is serieusquote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-met-19-januari.html
Het was nog niet duidelijk of ook scholen dicht zouden gaan. Ook de einddatum was nog niet bekend.quote:Op maandag 14 december 2020 11:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar hoezo uitgelekt nieuws, iedereen weet toch al wat gaat gebeuren?
Er vanuit gaande dat dit waar is, hebben ze bij deze het draagvlak van een groot deel van Nederland volledig verspeeld. Waar we in september nog spraken over perspectief, spreken we nu ineens over hopelijk je huis uit mogen met kerst.quote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan gaat iedereen vandaag nog naar de winkelquote:Op maandag 14 december 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
@hjansen82 is zijn tijd voorbij....quote:Op maandag 14 december 2020 11:51 schreef Dven het volgende:
[..]
We hebben duidelijk met een groot denker te maken.
Eigenlijk zeggen ze nu dus dat de situatie erger is dan in maart, want er is meer dicht. Onlogisch.quote:
Altijd weer die Duitsersquote:Op maandag 14 december 2020 11:53 schreef hjansen82 het volgende:
Nederland volgt meestal het Duitse beleid. Dus was te verwachten dat dit er aan zit te komen.
Rutte buigt voor Mutti Merkelquote:Op maandag 14 december 2020 11:53 schreef hjansen82 het volgende:
Nederland volgt meestal het Duitse beleid. Dus was te verwachten dat dit er aan zit te komen.
Het is ook nog eens een aanslag op de economie en de schoolsluiting is natuurlijk een tweede keer in een jaar tijd dat, voornamelijk arme, leerlingen de dupe gaan zijn van beleid vanuit de onderbuik. Het is echt heel pijnlijk allemaal.quote:Op maandag 14 december 2020 11:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat dit waar is, hebben ze bij deze het draagvlak van een groot deel van Nederland volledig verspeeld. Waar we in september nog spraken over perspectief, spreken we nu ineens over hopelijk je huis uit mogen met kerst.
Wat een onvoorstelbaar zwaktebod.
Ik vraag me altijd af wat die mensen nodig hebben dan.quote:Op maandag 14 december 2020 11:53 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dan gaat iedereen vandaag nog naar de winkel
Same, ik kwam sowieso alleen nog maar bij de supermarkt. Wel wilde ik morgen een partijtje kerstkaarten halen. Dan maar Greetz.quote:
Dus WO2 vergelijkingen zijn toch terecht? We zijn West-Duitsland?quote:Op maandag 14 december 2020 11:54 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Rutte buigt voor Mutti Merkel
Het slaat echt helemaal nergens op, want geen van de indicatoren staat negatiever dan het in september of in maart stond. En dan gaan we nu opeens nog zwaardere maatregelen treffenquote:Op maandag 14 december 2020 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk zeggen ze nu dus dat de situatie erger is dan in maart, want er is meer dicht. Onlogisch.
Hoezo falen ze daarin? Ik heb mijn zoon maandenlang niet kunnen zien en toen Corona desondanks zijn woonvorm bereikte liepen ze daar rond in maanmannetjespakken en kwam er geen kip het terrein op behalve personeel. Wat hadden ze nog meer kunnen doen? De cliënten opsluiten en een keer per dag brood en pillen naar binnen smijten?quote:Op maandag 14 december 2020 11:19 schreef DonDruiper het volgende:
Doe ik ook. Dit jaar is voor niemand leuk, maar ik denk dat het voor de meeste anderen zwaarder is dan voor mij.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |