abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2020 @ 10:11:48 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196719539
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Met al die beelden van uitpuilende ziekenhuizen, met al die mensen op de ziekenhuis-gangen en de enorme oversterfte verwacht ik een heel groot draagvlak voor verdere maatregelen. En als de paniek nu een beetje wordt opgevoerd, dan is de bereidheid tot vaccinatie zo wat groter.
Welke tv-zender heb jij aan staan?
Antifa
pi_196719561
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is ook onnodig om af te geven op de zogenaamde rijke, oudere generatie, die volgens de jongere niet geraakt worden door de crisis.
Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.
pi_196719562
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Met al die beelden van uitpuilende ziekenhuizen, met al die mensen op de ziekenhuis-gangen en de enorme oversterfte verwacht ik een heel groot draagvlak voor verdere maatregelen. En als de paniek nu een beetje wordt opgevoerd, dan is de bereidheid tot vaccinatie zo wat groter.
Zover hoeft het niet te komen. Maar er kan wel meer gedeeld worden over de toestand in de ziekenhuizen. Dit zou het draagvlak wel vergroten. Waar doen we het allemaal voor.
Check it out
  maandag 14 december 2020 @ 10:14:03 #279
3542 Gia
User under construction
pi_196719580
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:08 schreef Momo het volgende:

[..]

"De jongere" en "De oudere", dat is wel een hele zwart wit redenatie. Net of dat 2 homogene groepen zijn en er niet genoeg nog tussen zit. Sommige "jongeren" zijn zwaar getroffen door de maatregelen, sommige "ouderen"zijn zwaar getroffen door de maatregelen. En sommigen van beide groepen hebben ook schijt aan de regels.
Precies wat ik bedoel. Iedereen heeft er onder te lijden.
Maar toch wordt er steeds weer verwijtend met vingertjes gewezen naar de ouderen. 'Hun schuld dat wij offers moeten brengen.'

Kom op. Het is voor niemand makkelijk.
pi_196719586
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef hjansen82 het volgende:
Het oneerlijke is dat de boomers het meest hebben geprofiteerd van het sociale systeem. De generatie daarna kreeg heel veel van die privileges niet.
En dat gebeurt niet?
pi_196719591
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar toch wordt er steeds weer verwijtend met vingertjes gewezen naar de ouderen. 'Hun schuld dat wij offers moeten brengen.'

Jij bent de enige die het over schuld heeft. Kap daar eens mee.
  maandag 14 december 2020 @ 10:15:35 #282
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719595
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:03 schreef JFlip het volgende:

[..]

Nee, het zijn alleen mensen met een Poetin icoon en ondertitel "Man is baas, vrouw kent haar plaats" die begrijpen wat vrijheid inhoudt. .

Punt is dat je niet zo ongeloofelijk moet overdrijven ... met je WOII vergelijking...

Dat er "religieuze feesten" zijn afgelast, wil natuurlijk niet zeggen dat er momenteel geen godsdienstvrijheid in nederland heerst om maar even een voorbeeld te noemen.. Ik vraag me af welke dan, en of die op last van de overhied zijn afgelast, want voor zover ik weet zijn kerkdiensten en religieuze bijeenkomsten nog steeds toegestaan.

(helaas overigens, een personeelslid van een van mijn klanten is vorige lekker, samen met 30 van haar geloofsgenoten, naar de kerk geweest, en nu zijn ze allemaal besmet, en een fors aantal ernstig ziek...maar He! Godsdienstvrijheid!!!)
Poetin voert onderhand een liberaler corona beleid uit dan wij hier in noord-europa. Maar ik heb andere redenen om hem als icoon te hebben..

Wat naar dat we 30 aanwezigen allemaal besmet zijn, en ook een fors aantal daarvan ernstig. Ik geloof er alleen geen reet van dat op n=30, er daarvan een fors deel ziek wordt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 10:15:46 #283
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196719600
Ik hoop vooral dat al die mensen die zo boos zijn over hoe het hier geregeld is straks niet weer op de VVD stemmen.
pi_196719603
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee en dat gaat ook niet gebeuren.
Waarom ben je daar zo zeker van?
pi_196719610
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hier ook, ik heb maar één vriendin die een beetje in het "waanzin"-kamp zit door aan alles te twijfelen wat de overheid zegt. Die heb ik eigenlijk voorlopig zelf maar even on hold gezet qua contact, want daar irriteer ik me echt mateloos aan.
Sinds de tweede partij van Nederland stelselmatig wordt uitgesloten twijfel ik ook aan de goede bedoelingen. Verstandige vriendin.
Check it out
pi_196719615
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jij bent de enige die het over schuld heeft. Kap daar eens mee.
quote:
Het oneerlijke is dat de boomers het meest hebben geprofiteerd van het sociale systeem. De generatie daarna kreeg heel veel van die privileges niet.
Je hebt ongelijk.
  maandag 14 december 2020 @ 10:16:18 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196719616
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop vooral dat al die mensen die zo boos zijn over hoe het hier geregeld is straks niet weer op de VVD stemmen.
Maar het is hier best prima geregeld.
Antifa
  maandag 14 december 2020 @ 10:16:18 #288
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719617
quote:
Daar mag je op rekenen :)

Als ik nog ga stemmen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 10:16:41 #289
3542 Gia
User under construction
pi_196719624
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ken meerdere jongeren die niet verder konden studeren, omdat de practica niet doorgaan/gingen. Dit kost ze tienduizenden euro's. Dit doen ze voor een generatie die het niet langer nodig vond stufi te betalen, geen reet doet om het klimaat te redden en de kans op een eigen woning een stuk kleiner voor ze heeft gemaakt.

Maar he: ze moeten niet zo zeiken. Ze zitten tenslotte niet in een concentratiekamp.

Er zijn tenslotte jongeren die vaak nog op de middelbare school zitten, waar ze worden samengebracht in grote groepen, die denken dat ze dat gedrag ook buiten school mogen voortzetten! Wat een gevaarlijke mensen!!
Het is niet de generatie die de stufi heeft afgeschaft, maar de regering. De meeste mensen die ik ken, staan daar niet achter.
  maandag 14 december 2020 @ 10:16:54 #290
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196719630
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Geen wonder dat die routekaarten elke keer na ongeveer 2/3 weken weer in de prullenbak worden gegooid.

Het wordt gebracht alsof ze de koers uitzetten, maar eigenlijk is het al 8 maanden enkel reageren met de ijdele hoop dat het iets uitricht.
De enige routekaart die ze gemaakt hebben zou pas ingaan na de 2e golf.

De rest klopt, ze doen ook maar wat, met de hoop dat het gaat werken. maar zoveel kunnen ze ook niet meer doen. Als ze te streng zijn ligt elke belangengroep dwars in de polder, en als ze streng willen handhaven moet er meer capaciteit bij de politie zijn, buiten het feit om dat we dat ook niet snel gaan pikken als recalcitrant volkje.

Ze volgen de rest van Europa met een NL-sausje, Duitsland gaat nu ook in lockdown, en NL gaat volgen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 14 december 2020 @ 10:17:03 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196719634
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:16 schreef Xqtress het volgende:

[..]

[..]

Je hebt ongelijk.
Je hebt door dat wat je quote niet een tegenspraak is?
Antifa
pi_196719641
quote:
Het feit dat de VVD zo groot is geeft al aan dat ons land vol zit met individualisten die geen enkele compassie hebben met anderen. Het zijn juist die VVD-stemmers die debet zijn aan deze situatie.
pi_196719646
quote:
Dat kan wellicht zo zijn, maar je moet ook even in ogenschouw nemen dat de boomers opgroeide in een tijd waarin de welvaart niet zo hoog was als nu. Er was geen grote jongerencultuur als nu, meer dan 1 keer per jaar in eigen land op vakantie was wel zo'n beetje het maximum. Ook toen waren er hele grote maatschappelijke problemen.

Misschien is het verstandig om te onderkennen dat deze epidemie voor iedereen, wereldwijd, gewoon ontzettend klote is.

Vergelijk met maar met een andere natuurramp zoals een aardbeving of overstroming. Over overstromingen gesproken: Ook de babyboomers hebben flink mee moeten betalen aan de Delta werken, zodat de toekomstige generaties ook gewoon nog drove voeten hadden.

En nog veel verstandiger is het om het idee uit je hoofd te zetten dat de jongeren nu allemaal dingen moet laten voor de ouderen. Ook jongeren hebben baat bij een niet compleet in elkaar gezakt zorgstelsel. Toch lekker dat er een ziekenhuisbed is als je met je scooter een ongeluk krijgt..
pi_196719656
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Het feit dat de VVD zo groot is geeft al aan dat ons land vol zit met individualisten die geen enkele compassie hebben met anderen. Het zijn juist die VVD-stemmers die debet zijn aan deze situatie.
Dit is wel heul kort door de bocht.
  maandag 14 december 2020 @ 10:18:28 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196719662
quote:
Vrees dat andere partijen het ook niet beter zouden doen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 14 december 2020 @ 10:18:54 #296
5428 crew  miss_sly
pi_196719667
quote:

[..]

Dat is niet waar; in het begin van dit topic is dat een paar keer letterlijk zo gepost.
Ook geheel onnodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196719678
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Een thuiswerker heeft het nu wel degelijk makkelijker da de gemiddelde horeca medewerker of eigenaar. Een supermarkteigenaar heeft het makkelijker dan IC-personeel, etc.

Er zijn mensen die nauwelijks wat merken, behalve een beetje ongemak, en andere waarbij alles naar de klote gaat en alles daartussen. Dat afdoen als ja het is voor niemand makkelijk is te simpel.
  maandag 14 december 2020 @ 10:20:12 #298
3542 Gia
User under construction
pi_196719684
quote:

[..]

Hè? Ik lees hier dagelijks hoe oneerlijk het is dat er zoveel offers gebracht moeten worden om een groep te beschermen die zelf niet geraakt worden. Echt dagelijks.
pi_196719686
Nog maar net de koffie erbij gepakt en de sfeer zit er hier goed in.
Maar Rutte gaat dus spreken vanuit het torentje, dus geen persco met de immer en altijd kritische vragen.
Het zal mij benieuwen.
pi_196719687
Ik moet wel bekennen dat ik het liefst een regering wil die zich zo min mogelijk met mijn leven bemoeit.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')