Het is ook onnodig om af te geven op de zogenaamde rijke, oudere generatie, die volgens de jongere niet geraakt worden door de crisis.quote:Op maandag 14 december 2020 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook onnodig om jongeren van nu verwende sneeuwvlokjes te noemen. Zij hebben een ander leven gehad. Met hun eigen problemen en moeilijkheden. En zij ondervinden nu hiervan ook problemen die niet minder erg of zwaar zijn dan de problemen die jongeren in andere tijden hadden. Ook niet erger of zwaarder.
Ik gelukkig ook. Maar ik zie de mensen die zich aan alle regels houden irl eerlijk gezegd ook niet in mijn omgeving.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk zit je toch wel redelijk op een lijn met je partner over dit soort dingen. Ook wel opvallend dat eigenlijk al m'n vrienden en andere contacten er redelijk hetzelfde inzitten als ik. Die viruswaanzinwappies zie ik alleen online, niemand in m'n omgeving denkt er zo over voor zover ik weet.
Zijn daar op TV oprecht veel beelden van ja? (ik heb al jaren geen kabel TV meer dus ik kijk al het nieuws via internet etc, en daar heb ik nauwelijks dat soort filmpjes op mainstream NL media voorbij zien komen)quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Met al die beelden van uitpuilende ziekenhuizen, met al die mensen op de ziekenhuis-gangen en de enorme oversterfte verwacht ik een heel groot draagvlak voor verdere maatregelen. En als de paniek nu een beetje wordt opgevoerd, dan is de bereidheid tot vaccinatie zo wat groter.
Hier ook, ik heb maar één vriendin die een beetje in het "waanzin"-kamp zit door aan alles te twijfelen wat de overheid zegt. Die heb ik eigenlijk voorlopig zelf maar even on hold gezet qua contact, want daar irriteer ik me echt mateloos aan.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk zit je toch wel redelijk op een lijn met je partner over dit soort dingen. Ook wel opvallend dat eigenlijk al m'n vrienden en andere contacten er redelijk hetzelfde inzitten als ik. Die viruswaanzinwappies zie ik alleen online, niemand in m'n omgeving denkt er zo over voor zover ik weet.
Welke tv-zender heb jij aan staan?quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Met al die beelden van uitpuilende ziekenhuizen, met al die mensen op de ziekenhuis-gangen en de enorme oversterfte verwacht ik een heel groot draagvlak voor verdere maatregelen. En als de paniek nu een beetje wordt opgevoerd, dan is de bereidheid tot vaccinatie zo wat groter.
Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is ook onnodig om af te geven op de zogenaamde rijke, oudere generatie, die volgens de jongere niet geraakt worden door de crisis.
Zover hoeft het niet te komen. Maar er kan wel meer gedeeld worden over de toestand in de ziekenhuizen. Dit zou het draagvlak wel vergroten. Waar doen we het allemaal voor.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Precies wat ik bedoel. Iedereen heeft er onder te lijden.quote:Op maandag 14 december 2020 10:08 schreef Momo het volgende:
[..]
"De jongere" en "De oudere", dat is wel een hele zwart wit redenatie. Net of dat 2 homogene groepen zijn en er niet genoeg nog tussen zit. Sommige "jongeren" zijn zwaar getroffen door de maatregelen, sommige "ouderen"zijn zwaar getroffen door de maatregelen. En sommigen van beide groepen hebben ook schijt aan de regels.
quote:Op maandag 14 december 2020 10:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.
En dat gebeurt niet?quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef hjansen82 het volgende:
Het oneerlijke is dat de boomers het meest hebben geprofiteerd van het sociale systeem. De generatie daarna kreeg heel veel van die privileges niet.
Jij bent de enige die het over schuld heeft. Kap daar eens mee.quote:Op maandag 14 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Iedereen heeft er onder te lijden.
Maar toch wordt er steeds weer verwijtend met vingertjes gewezen naar de ouderen. 'Hun schuld dat wij offers moeten brengen.'
Kom op. Het is voor niemand makkelijk.
Poetin voert onderhand een liberaler corona beleid uit dan wij hier in noord-europa. Maar ik heb andere redenen om hem als icoon te hebben..quote:Op maandag 14 december 2020 10:03 schreef JFlip het volgende:
[..]
Nee, het zijn alleen mensen met een Poetin icoon en ondertitel "Man is baas, vrouw kent haar plaats" die begrijpen wat vrijheid inhoudt. .
Punt is dat je niet zo ongeloofelijk moet overdrijven ... met je WOII vergelijking...
Dat er "religieuze feesten" zijn afgelast, wil natuurlijk niet zeggen dat er momenteel geen godsdienstvrijheid in nederland heerst om maar even een voorbeeld te noemen.. Ik vraag me af welke dan, en of die op last van de overhied zijn afgelast, want voor zover ik weet zijn kerkdiensten en religieuze bijeenkomsten nog steeds toegestaan.
(helaas overigens, een personeelslid van een van mijn klanten is vorige lekker, samen met 30 van haar geloofsgenoten, naar de kerk geweest, en nu zijn ze allemaal besmet, en een fors aantal ernstig ziek...maar He! Godsdienstvrijheid!!!)
Waarom ben je daar zo zeker van?quote:Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee en dat gaat ook niet gebeuren.
Sinds de tweede partij van Nederland stelselmatig wordt uitgesloten twijfel ik ook aan de goede bedoelingen. Verstandige vriendin.quote:Op maandag 14 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb maar één vriendin die een beetje in het "waanzin"-kamp zit door aan alles te twijfelen wat de overheid zegt. Die heb ik eigenlijk voorlopig zelf maar even on hold gezet qua contact, want daar irriteer ik me echt mateloos aan.
quote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij bent de enige die het over schuld heeft. Kap daar eens mee.
Je hebt ongelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef hjansen82 het volgende:
Het oneerlijke is dat de boomers het meest hebben geprofiteerd van het sociale systeem. De generatie daarna kreeg heel veel van die privileges niet.
Maar het is hier best prima geregeld.quote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop vooral dat al die mensen die zo boos zijn over hoe het hier geregeld is straks niet weer op de VVD stemmen.
Daar mag je op rekenenquote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop vooral dat al die mensen die zo boos zijn over hoe het hier geregeld is straks niet weer op de VVD stemmen.
Het is niet de generatie die de stufi heeft afgeschaft, maar de regering. De meeste mensen die ik ken, staan daar niet achter.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ken meerdere jongeren die niet verder konden studeren, omdat de practica niet doorgaan/gingen. Dit kost ze tienduizenden euro's. Dit doen ze voor een generatie die het niet langer nodig vond stufi te betalen, geen reet doet om het klimaat te redden en de kans op een eigen woning een stuk kleiner voor ze heeft gemaakt.
Maar he: ze moeten niet zo zeiken. Ze zitten tenslotte niet in een concentratiekamp.
Er zijn tenslotte jongeren die vaak nog op de middelbare school zitten, waar ze worden samengebracht in grote groepen, die denken dat ze dat gedrag ook buiten school mogen voortzetten! Wat een gevaarlijke mensen!!
De enige routekaart die ze gemaakt hebben zou pas ingaan na de 2e golf.quote:Op maandag 14 december 2020 10:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geen wonder dat die routekaarten elke keer na ongeveer 2/3 weken weer in de prullenbak worden gegooid.
Het wordt gebracht alsof ze de koers uitzetten, maar eigenlijk is het al 8 maanden enkel reageren met de ijdele hoop dat het iets uitricht.
Het feit dat de VVD zo groot is geeft al aan dat ons land vol zit met individualisten die geen enkele compassie hebben met anderen. Het zijn juist die VVD-stemmers die debet zijn aan deze situatie.quote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Dat kan wellicht zo zijn, maar je moet ook even in ogenschouw nemen dat de boomers opgroeide in een tijd waarin de welvaart niet zo hoog was als nu. Er was geen grote jongerencultuur als nu, meer dan 1 keer per jaar in eigen land op vakantie was wel zo'n beetje het maximum. Ook toen waren er hele grote maatschappelijke problemen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef hjansen82 het volgende:
Dit is wel heul kort door de bocht.quote:Op maandag 14 december 2020 10:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het feit dat de VVD zo groot is geeft al aan dat ons land vol zit met individualisten die geen enkele compassie hebben met anderen. Het zijn juist die VVD-stemmers die debet zijn aan deze situatie.
Vrees dat andere partijen het ook niet beter zouden doenquote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Dat is niet waar; in het begin van dit topic is dat een paar keer letterlijk zo gepost.quote:Op maandag 14 december 2020 10:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.
Een thuiswerker heeft het nu wel degelijk makkelijker da de gemiddelde horeca medewerker of eigenaar. Een supermarkteigenaar heeft het makkelijker dan IC-personeel, etc.quote:Op maandag 14 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Iedereen heeft er onder te lijden.
Maar toch wordt er steeds weer verwijtend met vingertjes gewezen naar de ouderen. 'Hun schuld dat wij offers moeten brengen.'
Kom op. Het is voor niemand makkelijk.
Hè? Ik lees hier dagelijks hoe oneerlijk het is dat er zoveel offers gebracht moeten worden om een groep te beschermen die zelf niet geraakt worden. Echt dagelijks.quote:Op maandag 14 december 2020 10:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |