abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196719236
Hoeveel echtelijke ruzies zouden ontstaan omdat mevrouw of meneer wel aan de regels wilt meedoen, en de ander niet :{
pi_196719237
Is er gesproken over een mondkapplicht zodra je naar buiten gaat?
pi_196719241
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Vooral een stukje als dit. _O_
[..]

Mee eens. Als Gommers zaken uitlegt hang ik vaak ook gewoon aan z'n lippen. De lastigste dingen weet hij Jip & Janneke uit te leggen. Ik verwijs ook geregeld naar zijn uitspraken
  maandag 14 december 2020 @ 09:53:09 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196719248
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef Nober het volgende:
De binnenplicht heeft ook niet bepaald veel zichtbaar effect gesorteerd.
  maandag 14 december 2020 @ 09:53:21 #222
3542 Gia
User under construction
pi_196719249
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok dus we zijn het eens dat vooral de jongere mensen getroffen worden door de maatregelen op de lange termijn. En dat dat vooral zo is om de ouderen te beschermen. Waarom dat een paar posts over en weer moet duren snap ik niet zo, maar goed.

Nu dan de hamvraag: hoe gaan we dat rechtzetten?
Ik schaar 45 plus echt niet onder de jongeren.
  maandag 14 december 2020 @ 09:53:31 #223
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196719251
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Welke beperkingen hadden burgers ten tijde van wo2 tussen laten we zeggen bezetting en bevrijding?
quote:
Tijdens de bezetting gaat het leven gewoon door voor de niet vervolgde groepen. Mensen gaan nog steeds naar hun werk, naar de sportclub en het naar theater. Maar langzaam veranderen er dingen. Zo is de pers niet meer vrij en worden dagelijkse levensbehoeften steeds schaarser. Ook voert de bezetter allerlei beperkende maatregelen in zoals het persoonsbewijs, de verduistering gedurende de nacht en avond en de avondklok. De bezetting wordt voor de Nederlandse bevolking steeds duidelijker merkbaar.
https://www.tweedewereldo(...)kse-levensbehoeften/

quote:
Het onderwijs verandert snel tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zo wordt het aantal uren Duits uitgebreid en worden NSB’ers als leraar aangesteld. De meeste scholen blijven in eerste instantie open, maar later in de oorlog sluiten veel scholen hun deuren, bijvoorbeeld omdat er geen verwarming meer is of omdat de bezetter de school vordert.
Joodse kinderen worden langzaam uitgesloten. Eerst worden zij uit hun klas gehaald, op aparte scholen gezet en uiteindelijk afgevoerd naar de concentratie- en vernietigingskampen. Universiteiten blijven ook open, maar in 1943 moeten de studenten een loyaliteitsverklaring aan de bezetter tekenen. Het overgrote merendeel doet dit niet en duikt onder.
https://www.tweedewereldo(...)ijks-leven/educatie/

Maar sneu dat je niet meer een pilsje mag drinken of vuurwerk af mag steken hoor.
Wat een josti
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 14 december 2020 @ 09:53:37 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719253
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:50 schreef JFlip het volgende:

[..]

Jezus fucking Christ..

Laten we eens beginnen met de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van vereniging, de vrijheid van meningsuiting...

Of denk je serieus dat de burgers vrij waren om het beleid van de bezetter op dezelfde manier te bekritiseren als dat dat nu kan.

Echt historisch besef van een pinda dit...
Nee de bezetter bekritiseren van niet verstandig, en Jood zijn ook niet. Maar de dag ná de bezetting is het gewone leven gewoon weer verder gegaan. Of denk jij werkelijk dat de Duitsers de gehele economie en onderwijs zouden platleggen om niks?

Grappig dat jij mij beticht van weinig historisch besef, en ook dat je het hebt over vrijheid van godsdienst. Het is je ontgaan dat ook de normale religieuze festiviteiten afgelast zijn?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196719260
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Vooral een stukje als dit. _O_
[..]

Ik denk dat dit nogal mosterd na de maaltijd is. Hoe goed je ook dingen probeert uit te leggen, weerstand tegen maatregelen blijft en is daar niet van afhankelijk wat mij betreft. Hoe langer de crisis duurt, hoe minder mensen bereid zijn om offers te maken in mijn optiek. Ook al leg je het nog zo mooi uit.
  maandag 14 december 2020 @ 09:54:39 #226
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196719262
Vergelijkingen met WOII mogen wel achterwege blijven
pi_196719264
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Welke beperkingen hadden burgers ten tijde van wo2 tussen laten we zeggen bezetting en bevrijding?
Die waren er natuurlijk wel degelijk (arbeidseinsatz, het niet mogen luisteren of lezen van vrije media, het risico geexcuteerd te worden als de bezetter een signaal wilde afgeven, avondklok soms) maar eerlijk is eerlijk, zaken als sport en bioscopen gingen in zekere mate gewoon door.

Maar al met al vind ik vergelijkingen met de oorlog (vanuit welk perspectief dan ook) wat ongelukkig. De situaties zijn niet bepaald eender.
  maandag 14 december 2020 @ 09:55:07 #228
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719267
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

https://www.tweedewereldo(...)kse-levensbehoeften/
[..]

https://www.tweedewereldo(...)ijks-leven/educatie/

Maar sneu dat je niet meer een pilsje mag drinken of vuurwerk af mag steken hoor.
Wat een josti
[/quote]
Precies, en dat zei ik al eerder dat op de dag van de bezetting, en de aanloop naar de bevrijding er wel restricties waren. Fijn dat je mijn punt ondersteunt!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 09:55:35 #229
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196719275
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is toch standaard dat stellig verkondigen en dan een week later het tegenovergestelde stellig verkondigen.
Ze doen dan ook uitspraken over de actuele situatie. Een week later kan de situatie ook compleet anders zijn.

Zo ook de datum van vaccineren. De Jonge zegt: "de week van 4 januari, als het meezit". Als het een halfjaar later word kan hij altijd terugvallen op: "het zat dus niet mee".

Ik zie die persmomenten ook als een dagkoers, het beleid kan altijd weer anders worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196719283
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De binnenplicht heeft ook niet bepaald veel zichtbaar effect gesorteerd.
Daarom zou een buitenplicht nog niet ondenkbaar zijn :P
  maandag 14 december 2020 @ 09:56:35 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719287
Mensen die vinden dat wij nu in vrijheid lezen omdat we nog steeds ons huis uit mogen om een noodzakelijke zak graan te halen en een paar emmers water, oja en je mag online zelf weten welke boeken je bestelt _O-

Vrijheid gaat over zoveel meer dan dat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 09:56:42 #232
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196719291
quote:
4s.gif Op maandag 14 december 2020 09:27 schreef Benny het volgende:
Toespraak vanuit het Torentje. Dan weet je dat ze de urgentie omhoog willen gooien
enkel maar goed.
Als ze n ook weer zouden wachten tot dinsdag omdat "het altijd dinsdag" wordt gedaan, is natuurlijk ook niet goed.

Ben wel benieuwd vanaf wanneer dan de maatregelen in zullen gaan. hoeveel tijd daar overheen zal gaan.
pi_196719292
"Ze zijn te onduidelijk!"
"Ze zijn te stellig!"

De eeuwige zoektocht naar de gulden middenweg...
pi_196719294
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef Nober het volgende:
Nee en dat gaat ook niet gebeuren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 14 december 2020 @ 09:57:19 #235
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196719304
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:55 schreef phpmystyle het volgende:

Precies, en dat zei ik al eerder dat op de dag van de bezetting, en de aanloop naar de bevrijding er wel restricties waren. Fijn dat je mijn punt ondersteunt!
De aanloop naar de bezetting duurt 5 jaar?

Tevens, alsof men nu niet gewoon doorgaat met het leven. Historisch gezien zijn dit soort veranderingen niks.
Dat je het uit je toetsenbord krijgt...
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  maandag 14 december 2020 @ 09:58:05 #236
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196719319
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is naar mijn idee een zwaar overdreven paardenmiddel om alles te sluiten, terwijl er nog tussenwegen mogelijk zijn.
Dit ja. De urgentie is een stuk minder dan bij de vorige twee grote ingrepen, je hebt nog tijd zat om eerst maatwerk te proberen.
Antifa
  maandag 14 december 2020 @ 09:58:11 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196719320
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wel lekker warm hoor zo met dit gure weer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 14 december 2020 @ 09:58:15 #238
3542 Gia
User under construction
pi_196719322
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Vergelijkingen met WOII mogen wel achterwege blijven[/modbreak]
Het gaat niet om de oorlog, maar om de crisissituatie en hoe dit was voor jonge mensen toen.
Die hebben het echt veel zwaarder gehad dan de verwende sneeuwvlokjes van 40-, nu.
  maandag 14 december 2020 @ 09:58:24 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196719324
quote:
80s.gif Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als bijna alles dicht gaat zijn er ook niet veel plekken meer waar je ze op moet, dat scheelt :P
pi_196719336
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Die hebben het echt veel zwaarder gehad dan de verwende sneeuwvlokjes van 40-, nu.
Oh daar komt de aap uit de mouw, je rederneert alleen maar vanuit rancune. Walgelijk, dit soort mensen :r
pi_196719353
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee de bezetter bekritiseren van niet verstandig, en Jood zijn ook niet. Maar de dag ná de bezetting is het gewone leven gewoon weer verder gegaan. Of denk jij werkelijk dat de Duitsers de gehele economie en onderwijs zouden platleggen om niks?

Grappig dat jij mij beticht van weinig historisch besef, en ook dat je het hebt over vrijheid van godsdienst. Het is je ontgaan dat ook de normale religieuze festiviteiten afgelast zijn?
Tja, het is wat je het gewone leven noemt. ontslagen worden als je niet doet wat de bezetter zegt, of erger. NSB'ers voor de klas. Films, muziek etc. alleen na goedkeuring van de Duitsers. Joodse collega's en vrienden afgevoerd. Voedsel op de bon. Ik denk toch dat dat meer als onvrijheid voelde dan het thuiswerken van nu.
  maandag 14 december 2020 @ 10:00:15 #242
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196719357
Is er al een stormloop op de winkels? kan me voorstellen dat mensen nu nog snel de eiersnijder ophalen, voor het geval dat.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 14 december 2020 @ 10:01:00 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196719362
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef Benny het volgende:

[..]

Gommers is wat mij betreft echt een uberbaas in coronatijd. Duidelijk en toegankelijk. Ook hoe hij toen tijdens de jongerenspecial van Jinek zat _O_
Las vandaag een stuk van/over hem in de AD.
Daarin laat hij wel veel zelfkennis ook zien en dat hij ook ziet dat mensen ook Gommers-moe kunnen zijn etc.
En dat hij gewoon een flapuit soms kan zijn en dat dit misschien soms weer minder moet.
Ook dat hij van mening veranderd als hij meer informatie krijgt en dat hij dat wel ziet als verschil met de politiek.

Ook zei hij iets over dat hij idd wat context mist bij de persco. Het gaat om maatregelen, maar te weinig over de waarom, wat zijn de redenen achter de keuzes.
Daar kon ik mij ook wel in vinden.
  maandag 14 december 2020 @ 10:01:04 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196719364
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat niet om de oorlog, maar om de crisissituatie en hoe dit was voor jonge mensen toen.
Waarom verschillende generaties zo tegenover elkaar zetten?
  maandag 14 december 2020 @ 10:01:12 #245
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196719368
Een diepere discussie over het vergelijk van een crisis op het dagelijks leven tussen nu en de tweede wereldoorlog kan beter in C&H
  maandag 14 december 2020 @ 10:01:17 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_196719369
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef Benny het volgende:

[..]

Mee eens. Als Gommers zaken uitlegt hang ik vaak ook gewoon aan z'n lippen. De lastigste dingen weet hij Jip & Janneke uit te leggen. Ik verwijs ook geregeld naar zijn uitspraken
Idem. Ik ben helemaal niet voornemend om me niet aan zaken te houden, maar gek genoeg heb ik na een uitleg van hem er nog veel minder moeite mee om me aan alles te houden om het zo maar te zeggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 14 december 2020 @ 10:02:27 #247
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196719388
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 10:01 schreef zalkc het volgende:
Een diepere discussie over het vergelijk van een crisis op het dagelijks leven tussen nu en de tweede wereldoorlog kan beter in C&H
Eens, excuses, had even het gevoel wat recht te moeten zetten hier.
pi_196719396
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die vinden dat wij nu in vrijheid lezen omdat we nog steeds ons huis uit mogen om een noodzakelijke zak graan te halen en een paar emmers water, oja en je mag online zelf weten welke boeken je bestelt _O-

Vrijheid gaat over zoveel meer dan dat.
Nee, het zijn alleen mensen met een Poetin icoon en ondertitel "Man is baas, vrouw kent haar plaats" die begrijpen wat vrijheid inhoudt. .

Punt is dat je niet zo ongeloofelijk moet overdrijven ... met je WOII vergelijking...

Dat er "religieuze feesten" zijn afgelast, wil natuurlijk niet zeggen dat er momenteel geen godsdienstvrijheid in nederland heerst om maar even een voorbeeld te noemen.. Ik vraag me af welke dan, en of die op last van de overhied zijn afgelast, want voor zover ik weet zijn kerkdiensten en religieuze bijeenkomsten nog steeds toegestaan.

(helaas overigens, een personeelslid van een van mijn klanten is vorige lekker, samen met 30 van haar geloofsgenoten, naar de kerk geweest, en nu zijn ze allemaal besmet, en een fors aantal ernstig ziek...maar He! Godsdienstvrijheid!!!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')