Gelukkig maarquote:Op maandag 14 december 2020 01:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het ook he?![]()
Niet dat ik me jou van die tijd herinner overigens.
Ja, dat viel mij ook al op. Steeds weer dezelfde argumenten over en weer, waarvan ik vrij zeker weet dat het al in maart min of meer duidelijk was hoe de vork in de steel zat. Blijkbaar gaat het aan een hoop mensen voorbij wat de echte problemen nu zijn en waarom de maatregelen genomen worden die genomen worden. Dat sterkt wel het idee dat er een taak ligt voor de overheid om hun communicatie toch wat te verbeteren, want je zou denken dat dit allemaal gesneden koek zou moeten zijn inmiddels.quote:Op maandag 14 december 2020 01:48 schreef Mammietje het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er vandaag veel discussies gevoerd die in de eerste golf al gevoerd werden?
Ja, schijnt slecht te beklijven. Zelfs vaste users. Die zouden toch inmiddels beter moeten weten.quote:Op maandag 14 december 2020 02:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat viel mij ook al op. Steeds weer dezelfde argumenten over en weer, waarvan ik vrij zeker weet dat het al in maart min of meer duidelijk was hoe de vork in de steel zat. Blijkbaar gaat het aan een hoop mensen voorbij wat de echte problemen nu zijn en waarom de maatregelen genomen worden die genomen worden. Dat sterkt wel het idee dat er een taak ligt voor de overheid om hun communicatie toch wat te verbeteren, want je zou denken dat dit allemaal gesneden koek zou moeten zijn inmiddels.
Met de juiste users kan het hier heel gezellig zijn hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er mensen komen en gaan en niet iedereen zin heeft om 9 maanden lang in een topic rond te hangen
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Kan natuurlijk ook zijn dat er mensen komen en gaan en niet iedereen zin heeft om 9 maanden lang in een topic rond te hangen
Tuurlijk, maar je zou toch verwachten dat mensen inmiddels een beetje van de hoed en de rand weten, of ze hier nou meeposten of niet. Het is niet alsof dit een klein onderwerp is, iedereens leven staat op z’n kop.quote:Op maandag 14 december 2020 02:04 schreef MoreDakka het volgende:
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat het wordt, wil het ook zeker wel zien.quote:Op maandag 14 december 2020 02:22 schreef Tijn het volgende:
Volgende persco wordt er in elk geval weer wel een die ik ook daadwerkelijk ga kijken. Bij een aantal van de vorigen was het min of meer al van te voren duidelijk dat er nauwelijks iets zou worden aangekondigd en dan hoef ik zo'n lulverhaal niet aan te horen, maar nu is het toch wel weer een beetje spannend waar ze precies mee gaan komen en hoe ze het framen.
Ja, ik weet niet of ik het aan kan eerlijk gezegdquote:Op maandag 14 december 2020 02:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat het wordt, wil het ook zeker wel zien.19.00 weer neem ik aan?
Zal morgen wel weer eerst het één en ander 'lekken'. Zal me weer wat worden hier...
Mij ook.quote:Op maandag 14 december 2020 02:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet of ik het aankan eerlijk gezegdHopelijk lukt het om gewoon lekker wat anders te gaan doen en dan zie ik het 's avonds wel weer, want er zijn wel periodes geweest dat de stompzinnigheid hier me echt een beetje teveel werd.
Aantal mensen lijken het bewust niet te willen snappen, wat “discussie” rondom het onderwerp onmogelijk maakt.quote:Op maandag 14 december 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.
Volgens user @Lenny_Leonard , werkzaam in een ziekenhuis en nauw betrokken bij de logistiek vertellen die cijfers niet het volledige verhaal. Omdat er momenteel nog veel uitgestelde zorg plaats heeft waardoor het alsnog drukker is dan uit die grafieken blijkt. Weliswaar niet primair met Covid-opnames maar wel andere zorg.quote:Op maandag 14 december 2020 03:02 schreef Tijn het volgende:
Laatst had ik die LCPS-grafieken gepost waaruit een stijging in het aantal bezette bedden niet zo goed te zien was, maar het viel me net op dat op het coronadashboard er wel vrij duidelijk een stijgende trend in beeld is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.quote:Op maandag 14 december 2020 07:18 schreef Elan het volgende:
Die Duitse lockdown kost gewoon 11 miljard per maand, dat is toch bijna niet voor te stellen.
Dat doen we al jaren.quote:Op maandag 14 december 2020 07:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.
Gewoon, uit solidariteit.
Ik vind het altijd wel flauw om iets toe te staan en dan verontwaardigd te zijn als er gebruik wordt van gemaakt.quote:Op maandag 14 december 2020 06:50 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Aantal mensen lijken het bewust niet te willen snappen, wat “discussie” rondom het onderwerp onmogelijk maakt.
Aan de andere kant zie je in ieder land ook wel hetzelfde gebeuren. Je kunt niet vertrouwen op “gezond verstand” bij mensen, als er mogelijkheden zijn tot bijvoorbeeld winkelen in een drukke winkelstraat zullen mensen van die mogelijkheid gebruik maken. Uiteindeljk zijn dan tijdelijk striktere maatregelen nodig.
Doel je op de kortingen op de pensioenen? De pensioenen die deels door jongeren worden opgehoest?quote:
En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.quote:Op maandag 14 december 2020 07:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we binnenkort de vermogens van gepensioneerden gaan afromen om de lasten voor de jongere generaties de komende decennia wat draaglijker te houden.
Gewoon, uit solidariteit.
Al onze staten zijn binnenkort eigendom van de banken ... Als ze dat al niet waren.quote:Op maandag 14 december 2020 07:18 schreef Elan het volgende:
Die Duitse lockdown kost gewoon 11 miljard per maand, dat is toch bijna niet voor te stellen.
Als er een avondklok wordt ingesteld voor oud en nieuw worden volle huiskamers wel lastig, lijkt me.quote:Op maandag 14 december 2020 08:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Krijgen we nu weer dat hamstergedoe bij winkels die zeker niet gaan sluiten met producten die we zeker niet te kort gaan komen?
Je denkt misschien, dit is een sarcastisch grap. Maar als je dit even op je laat inwerken kun je best wat verklaringen vinden waarom de maatregelen an sich niet gaan helpen. Ook met een lockdown voorspel ik volle huiskamers met kerst en oudjaar. De boodschap is deze ronde misschien wel het belangrijkste.
Je hebt ook nog de WLZ, waarbij vermogende ouderen geplukt worden als ze langdurige (verpleeg)zorg nodig hebben. En je bent al snel vermogend volgens die kaders.quote:Op maandag 14 december 2020 08:05 schreef archito het volgende:
[..]
Doel je op de kortingen op de pensioenen? De pensioenen die deels door jongeren worden opgehoest?
Ik vind niet dat we de kosten van deze crisis 'zomaar' op ouderen kunnen afwentelen. Maar ouderen hebben het zo slecht niet in Nederland en zijn gemiddeld de meest vermogende groep. Dus ik kan me wel voorstellen dat van rijkere ouderen wat meer gevraagd zal worden.
Je moet dit niet letterlijk nemen, maar de strekking zal je duidelijk zijn. Voorlopig is de solidariteit van de afgelopen maanden behoorlijk selectief. Het enige dat we zeker weten is dat de financiële schade die dit verhaal oplevert uiteindelijk moet worden opgebracht uit arbeid en uit vermogen. Als je alleen het eerste kiest, dan komt de volledige rekening te liggen bij de werkzame leeftijd. En laat dat nu net de categorie zijn die nu ook al de hardste klappen vangt.quote:Op maandag 14 december 2020 08:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.
Solidariteit is niet zwart-wit exact afwegen, maar elkaar geven wat nodig is en kan binnen de mogelijkheden. Er zijn heel veel mensen die op een of andere manier lijden in deze tijd. Niet ieder lijden is zichtbaar en meetbaar of uberhaupt te compenseren.
van de Chinezen bedoel je ?quote:Op maandag 14 december 2020 08:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Al onze staten zijn binnenkort eigendom van de banken ... Als ze dat al niet waren.
De lokalere overheden kijken vooral naar boven toe, maar daar is het tot "dringende adviezen" gebleven. Tijdens de eerste golf was er ook sprake van dat lokale overheden aanvullende maatregelen konden nemen, maar dat is nergens van de grond gekomen.quote:Op maandag 14 december 2020 07:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel flauw om iets toe te staan en dan verontwaardigd te zijn als er gebruik wordt van gemaakt.
Of sta het toe en klaag niet, of verbied het of ontmoedig/reguleer het.
Beperk het aantal parkeerplekken, maak een centrale ingang met een capaciteitslimiet (zoiets hadden we toch in tilburg bij de kermis?) als het zo belangrijk is.
Maar dezelfde gemeente doet er ook actief niks aan.
De begint toch altijd om 30 seconden voor twaalf. Het aftelmoment.quote:Op maandag 14 december 2020 08:13 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok met oud en nieuw
Serieus?
Ik zie niet zo dat het ontzettend selectief is, als ik eerlijk ben. Hoe bedoel je dat precies?quote:Op maandag 14 december 2020 08:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet dit niet letterlijk nemen, maar de strekking zal je duidelijk zijn. Voorlopig is de solidariteit van de afgelopen maanden behoorlijk selectief. Het enige dat we zeker weten is dat de financiële schade die dit verhaal oplevert uiteindelijk moet worden opgebracht uit arbeid en uit vermogen. Als je alleen het eerste kiest, dan komt de volledige rekening te liggen bij de werkzame leeftijd. En laat dat nu net de categorie zijn die nu ook al de hardste klappen vangt.
Dit zijn ook de LCPS-cijfers... en wat je vooral ook goed kan zien is dat de snelheid vd stijging factoren kleiner is dan bij de eerste twee toenames.quote:Op maandag 14 december 2020 03:02 schreef Tijn het volgende:
Laatst had ik die LCPS-grafieken gepost waaruit een stijging in het aantal bezette bedden niet zo goed te zien was, maar het viel me net op dat op het coronadashboard er wel vrij duidelijk een stijgende trend in beeld is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die mensen posten hier dagelijks al.quote:Op maandag 14 december 2020 02:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat als je het na negen maanden nog niet snapt het niet echt komt omdat je niet in dit topic heb rondgehangen, maar eerder omdat je het gewoon niet wil snappen of geen interesse hebt getoond.
Niet bepaald, het is namelijk nauwelijks te handhaven.quote:Op maandag 14 december 2020 08:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een avondklok wordt ingesteld voor oud en nieuw worden volle huiskamers wel lastig, lijkt me.
Sowieso lijkt het me van belang dat de boodschap goed en duidelijk is. En ik zou het wel fijn vinden als ze een einddatum aan het geheel geven. Of een streefgetal voor de ziekenhuisopnames/IC-bezetting/aantal besmettingen, waar ze zich dan ook aan gaan houden.
Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.quote:Op maandag 14 december 2020 08:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan gaan we de groep die er tussenin zit, zoals de 40'ers en 50'ers die nu ook hun baan kwijtraken dadelijk voorrang geven bij nieuw werk, want voor hen als oudere werknemer wordt het extra moeilijk om een nieuwe baan te vinden.
Solidariteit is niet zwart-wit exact afwegen, maar elkaar geven wat nodig is en kan binnen de mogelijkheden. Er zijn heel veel mensen die op een of andere manier lijden in deze tijd. Niet ieder lijden is zichtbaar en meetbaar of uberhaupt te compenseren.
De ziekenhuisbezetting stijgt momenteel wel mee. Het stijgt (nog) niet zo snel, maar de dalende trend van een dikke week geleden is weer omgebogen naar een stijgende trend.quote:Op maandag 14 december 2020 08:38 schreef hjansen82 het volgende:
Quote van nu.nl reactie :
"Dit kabinet moet misschien eens kappen met acteren op de zogenaamde positieve testen. Die kloppen voor geen meter namelijk. Kijk naar de ziekenhuis en IC bezetting. Die stijgen niet mee. Bescherm de kwetsbaren en ouderen en laat de rest van de bevolking en vooral de economie met rust."
Dat kun je overigens wel omzeilen als je er een beetje vroeg mee begint.quote:Op maandag 14 december 2020 08:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de WLZ, waarbij vermogende ouderen geplukt worden als ze langdurige (verpleeg)zorg nodig hebben. En je bent al snel vermogend volgens die kaders.
Op zich heb je wel gelijk dat ze een rijke stroming vertegenwoordigen maar ze hebben hun hele leven er voor gewerkt, daarbij het geld van die ouderen stroomt over het algemeen toch weer terug de economie in via erfenissen dus dat plukken hoeft zo nodig niet.
Ik denk dat dit grote problemen gaat geven omdat de afgelopen 10 jaar heel mensen al flink hebben moeten inleveren.quote:Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.
Lijkt me inderdaad vrij lastig. Ik heb geen idee wat het plan is daaromtrent, dus wie weet hebben ze daar een briljant plan voor. Of misschien komt die avondklok niet en zullen mensen zelf beseffen dat met volle huiskamers oud en nieuw vieren dit jaar geen goed idee is. Als een groot gedeelte van de mensen zich wat inhoudt en het klein viert, heb je al veel gewonnen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:40 schreef Harlon het volgende:
[..]
Niet bepaald, het is namelijk nauwelijks te handhaven.
Er zijn inderdaad gepensioneerde die heel veel geluk hebben gehad, financieel. Er zijn er ook heel veel die dat niet hebben gehad en die er financieel helemaal niet zo warmpjes bij zitten. Bovendien heeft die groep ook zelf meebetaald aan hun pension. Ik zie niet zo hoe die groep 'altijd de dans heeft ontsprongen', want ook zij hebben belasting betaald tijdens hun werkende leven.quote:Iedereen zal flink moeten inleveren, maar als je dit allemaal met belasting gaat doen dan word de groep die altijd de dans is ontsprongen ook nu weer ontzien terwijl er bij de boomers juist het meeste geld zit.
De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.quote:Op maandag 14 december 2020 08:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie niet zo dat het ontzettend selectief is, als ik eerlijk ben. Hoe bedoel je dat precies?
Ja, want Urk, Bunschoten, scherpenzeel etc gaan helemaal top!quote:Op maandag 14 december 2020 08:46 schreef hjansen82 het volgende:
En de totale lockdown beperken tot de (grote) steden.
Hoe kan je dat eerste zeggen als ze zich niet laten testenquote:Op maandag 14 december 2020 08:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, want Urk, Bunschoten, scherpenzeel etc gaan helemaal top!
In bunschoten gaat men bewust niet testen. Want positief is 10 dagen niet meer werken en als zelfstanding ondernemen wil men dat natuurlijk niet en bakkerij het stoepje en de viskraam moeten natuurlijk wel het land door.
Ik kan me dat wel voorstellen. Je zou je ook verzetten als ze een gedeelte van inkomen zouden afpakken. Al is het besmetten van andere niet goed te praten natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 08:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
In bunschoten gaat men bewust niet testen. Want positief is 10 dagen niet meer werken en als zelfstanding ondernemen wil men dat natuurlijk niet en bakkerij het stoepje en de viskraam moeten natuurlijk wel het land door.
Hier zijn normaal op maandagochtend de winkels gesloten. Nu zijn ze en masse open gegaan, en het is ook echt druk. Het is een beetje als een ballon die je deels vult met water. Je knijpt links, en rechts ontstaat er een verandering.quote:Op maandag 14 december 2020 08:51 schreef Nielsch het volgende:
In Utrecht mag de horeca geen glühwein to go meer verkopen aan wandelaars. Niet vanwege de coronawet maar vanwege de alcoholverordering. Echt he, ze doen zo goed hun best om mensen met elkaar het huis in te jagen.
Vanaf dag 1 met de corona wordt er solidariteit verwacht van mensen die het zelf het minste kregen de afgelopen jaren. Het verbaasd mij dat er nog niet meer jongeren zijn die wekelijks feesten en dat er niet meer ZZP'ers en kleine ondernemers zijn die de regels negeren.quote:Op maandag 14 december 2020 08:50 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik kan me dat wel voorstellen. Je zou je ook verzetten als ze een gedeelte van inkomen zouden afpakken. Al is het besmetten van andere niet goed te praten natuurlijk.
De moed zakt me in de schoenen. Wat wil je zeggen met deze reactie?quote:Op maandag 14 december 2020 08:38 schreef hjansen82 het volgende:
Quote van nu.nl reactie :
"Dit kabinet moet misschien eens kappen met acteren op de zogenaamde positieve testen. Die kloppen voor geen meter namelijk. Kijk naar de ziekenhuis en IC bezetting. Die stijgen niet mee. Bescherm de kwetsbaren en ouderen en laat de rest van de bevolking en vooral de economie met rust."
Dank aan ons prachtige kabinet. Met hun ondoordachte beleid.quote:Op maandag 14 december 2020 08:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hier zijn normaal op maandagochtend de winkels gesloten. Nu zijn ze en masse open gegaan, en het is ook echt druk. Het is een beetje als een ballon die je deels vult met water. Je knijpt links, en rechts ontstaat er een verandering.
Dat is met de maatregelen net zo. Je sluit X, en mensen zoeken een alternatief Y.
Nee maar als je kijkt naar drukke winkelstraten... we hebben hier één in mijn stadje (7000 inwoners) één marktplein waar wat winkels (bakker, slijterij, kledingwinkel, fietsenzaak, conceptstore, bloemenzaak, opticien) zitten en daar komen de locals en in de zomer wat verdwaalde Nederlandse toeristen. Waarom moet onze bloemenzaak dicht? Of de opticien. Gebrek aan visie om alles maar weer uit pure luiheid en gemakzucht op één hoop te flikkeren. Dit kabinet zadelt eenieder op met een enorme schuld zonder dat het ook maar een flauw benul heeft welke maatregelen nodig zijn en werken. Wanbeleid. Ik merk al maanden niks van drukte. Eerder rustiger dan ooit.quote:Op maandag 14 december 2020 08:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vind het wat beperkt om alleen naar de financiële klappen te kijken. Dat is natuurlijk zeker één van de problemen, maar er is veel meer.quote:Op maandag 14 december 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.
quote:“Bij een totale sluiting leg je de economie bijna helemaal plat. Ook leveranciers kunnen dan niets meer doen. Er werken 800.000 mensen in de detailhandel waarvan het merendeel thuis zouden komen te zitten. Er is een intelligentere aanpak nodig dan een totale lock down.
quote:INretail vindt het effectiever om te werken aan optimale bezoekersspreiding en beperking met extra beveiligers, eenrichtingverkeer, sluiting van parkeergarages om bezoek van buiten te ontmoedigen, winkels van ’s morgens tot ’s avonds maximaal open te houden en in dorpen en steden de veiligheid in winkelstraten goed en strak te organiseren.
En wat denk jij dat er gebeurd als de grote steden dicht gaan en de kleinere winkelcentra (steden) open blijven?quote:Op maandag 14 december 2020 08:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee maar als je kijkt naar drukke winkelstraten... we hebben hier één in mijn stadje (7000 duizend inwoners) één marktplein waar wat winkels (bakker, slijterij, kledingwinkel, conceptstore, bloemenzaak, opticien) zitten en daar komen de locals en in de zomer wat verdwaalde Nederlandse toeristen. Waarom moet onze bloemenzaak dicht? Of de opticien. Gebrek aan visie om alles maar weer uit pure luiheid en gemakzucht op één hoop te flikkeren. Dit kabinet zadelt eenieder op met een enorme schuld zonder dat het ook maar een flauw benul heeft welke maatregelen nodig zijn en werken. Wanbeleid. Ik merk al maanden niks van drukte. Eerder rustiger dan ooit.
7 miljoen inwoners en dan maar 1 marktplein met een paar winkelsquote:Op maandag 14 december 2020 08:55 schreef alpeko het volgende:
we hebben hier één in mijn stadje (7000 duizend inwoners) één marktplein
Wat hier niet bij staat is : In het voorjaar werd er nauwelijks getest dus het aantal positief geteste gevallen t.o.v. opnames is niet direct af te leiden aan positief getesten. Daarnaast lopen de positieve gevallen al weken behoorlijk op terwijl de trend van ziekenhuisopnames niet oplopen. Ik weet dat de ziekenhuisopnames achterlopen, maar er moet wel hogere stijgende lijn te zien zijn t.o.v. het aantal positieve gevallen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De moed zakt me in de schoenen. Wat wil je zeggen met deze reactie?
De beroemde ezel en steen? Eigenlijk is deze reactie de samenvatting van de problemen. Halve informatie, geen zelfdenkend vermogen en de Ezel.
Ik snap best dat er wantrouwen is en er zijn best meningen hier die ergens op gebaseerd zijn qua mismanagement van de overheid. Maar dit soort teksten.....
Als je een beetje opgelet had weet je dat de zkhs opnames 2 a 3 drie weken achterlopen t.o.v de besmettingen. Dat hebben we de eerste 2 x ook gezien.
1. besmet raken
2. positieve test (ca 5 dagen na bestemming)
3. zkhs opname, 7 a 10 dagen na besmetting
4. IC opname, 6 dagen na zkhs opname
5. overlijden, x dagen na ic opname.
Maar dit staat uiteraard niet op FB.
Kan hier zo ontzettend moedeloos van worden he.....
Klinkt logisch, dus dat gaan we niet doen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
Persbericht INretail: Zet non-food winkels niet op slot
Het is weliswaar van de branceorganisatie, maar er staan ook logische dingen in:
[..]
[..]
Dat verschil is er altijd geweest.quote:Op maandag 14 december 2020 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
De financiële klappen vallen nu niet bij de groep die de grootste gezondheidsrisico's lopen. Daarnaast worden werknemers en ondernemers in bepaalde sectoren enorm hard geraakt, net als flexwerkers en jongeren met weinig arbeidsverleden, terwijl dat voor anderen juist weer niet geldt. De gevolgen van de maatregelen maken de verschillen die er al waren vooral groter.
Je doet goed je best om te extrapoleren en te middelen zodat het net lijkt dat in alle groepen even grote klappen vallen, terwijl dat dus helemaal niet zo is. En dat doen er een heleboel, dus het zal er uiteindelijk ook wel op neer komen dat de solidariteit voor sommigen een stuk beter gaat werken dan voor de rest.quote:Op maandag 14 december 2020 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wat beperkt om alleen naar de financiële klappen te kijken. Dat is natuurlijk zeker één van de problemen, maar er is veel meer.
De financiële klappen vallen niet bij 70+ omdat ze niet meer werken en niet meer ontslagen kunnen worden of hun bedrijf kwijt kunnen raken, bedoel je?
Bepaalde sectoren worden inderdaad hard geraakt. Dat is echt enorm rot, zowel voor de ondernemers als de mensen die er werken.
Flexwerkers zijn er in alle leeftijdsgroepen, niet alleen jongeren.
Jongeren met weinig arbeidsverleden gaan er op basis van fifo inderdaad eerder uit, en dat is ook heel rot.
Er zijn natuurlijk ook andere manieren op hiernaar te kijken. Veel jongeren die hun inkomen verliezen, hebben nog geen huis, gezin dat hieronder lijdt. Hun financiële verantwoordelijkheid is een stuk minder groot dan van een vijftiger die zijn baan verliest, bijvoorbeeld. Wat niet maakt dat het niet kut is als ze hun baan kwijtraken, maar dat is het voor iedereen.
Alles alleen van de kant van financiële klappen bekijken, vind ik wat beperkt. Kijk bijvoorbeeld naar de scholen, maatregelen daar kunnen ook grote nadelige effecten hebben, terwijl daar niet zozeer een financieel plaatje aan te plakken valt.
Het grotere plaatje laat gewoon zien dat heel veel mensen uit allerlei groepen op allerlei manieren lijden onder de huidige pandemie.
Ja dan gaat heel Breda naar Geertruidenberg voor 5 winkeltjesquote:Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En wat denk jij dat er gebeurd als de grote steden dicht gaan en de kleinere winkelcentra (steden) open blijven?
Scherpquote:Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
7 miljoen inwoners en dan maar 1 marktplein met een paar winkels
Dit toont aan hoe verrot het systeem is. En de zoon van Jan mag 18 en 36 procent erfbelasting betalen als Jan overlijdt. De jongere generatie wordt alleen maar gepakt. Vind moeilijk een baan, zit aan een hoge lening vast als ze willen studeren. Moet verschikkelijk veel geld lenen voor een fatsoenlijk huis,quote:Op maandag 14 december 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
Prachtig hoe generaties worden opgehitst tegen het systeem.![]()
![]()
Zolang gezellige Jan van 68 met COPD en diabetes maar nog wel gezellig kan biljarten en zijn medische bezoeken kan doen, ook fijn voor gezellige Jan dat zijn pensioen nog steeds betaald wordt en niets te vrezen heeft. Ook woont hij hypotheek en huur vrij in zijn vrijstaande woning. Gekocht in 1986 voor 82.000 gulden subsidie.
Op zich klinkt dit niet onaardig, maar ik vraag me dan wel af waarom men dit dan niet allang in gang heeft gezet?quote:Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
Persbericht INretail: Zet non-food winkels niet op slot
Het is weliswaar van de brancheorganisatie, maar er staan ook logische dingen in:
[..]
[..]
Dat moet je gewoon al vroeg goed regelen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:05 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit toont aan hoe verrot het systeem is. En de zoon van Jan mag 18 en 36 procent erfbelasting betalen als Jan overlijdt.
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?quote:Op maandag 14 december 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
Prachtig hoe generaties worden opgehitst tegen het systeem.![]()
![]()
Zolang gezellige Jan van 68 met COPD en diabetes maar nog wel gezellig kan biljarten en zijn medische bezoeken kan doen, ook fijn voor gezellige Jan dat zijn pensioen nog steeds betaald wordt en niets te vrezen heeft. Ook woont hij hypotheek en huur vrij in zijn vrijstaande woning. Gekocht in 1986 voor 82.000 gulden met subsidie.
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.quote:Op maandag 14 december 2020 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.quote:Op maandag 14 december 2020 09:06 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat moet je gewoon al vroeg goed regelen.
Mwah, looptijd van hypotheek is 30 jaar? Kan makkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.
Als ik naar m'n ouders kijk, dan zitten die er echt niet zo warmpjes bij zoals hier wordt geschetst. Eigen zaak gehad en een groot deel van de investeringen zijn bij de vorige crisis verdampt. En ze zijn vast niet de enigen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad vrij lastig. Ik heb geen idee wat het plan is daaromtrent, dus wie weet hebben ze daar een briljant plan voor. Of misschien komt die avondklok niet en zullen mensen zelf beseffen dat met volle huiskamers oud en nieuw vieren dit jaar geen goed idee is. Als een groot gedeelte van de mensen zich wat inhoudt en het klein viert, heb je al veel gewonnen.
[..]
Er zijn inderdaad gepensioneerde die heel veel geluk hebben gehad, financieel. Er zijn er ook heel veel die dat niet hebben gehad en die er financieel helemaal niet zo warmpjes bij zitten. Bovendien heeft die groep ook zelf meebetaald aan hun pension. Ik zie niet zo hoe die groep 'altijd de dans heeft ontsprongen', want ook zij hebben belasting betaald tijdens hun werkende leven.
Ik vind het zo lastig dat er bij veel mensen zo'n tunnelvisie lijkt te ontstaan waarbij alleen wordt gezien wat een andere groep fout doet of als voordeel heeft, en men niet meer kan zien waar voor die groep de pijn zit in deze hele situatie.
Kan ook zonder het vrij te maken middels papieren schenkingen. Kun je ook over jaren uitsmeren. Maar denk dat het wat off-topic aan het worden isquote:Op maandag 14 december 2020 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.
Moet je die wel vrij kunnen maken, natuurlijk.
Dat zal het wel worden, ja.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Maar is het nou al zeker "gelekt" dat niet essentiële winkels dicht gaan en er een avondklok komt met O & N of is dat speculatie?
Jan van 68 met COPD mag de tering krijgen, zie ik al.quote:Op maandag 14 december 2020 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?
Jij doet alsof 'gepensioneerde' een homogene groep rijke mensen is, die nergens last van heeft nu, lekker nog steeds hetzelfde oude leventje leidt en alle narigheid van de pandemie van zich af laat glijden en aan zich voorbij ziet gaan. Niets is minder waar. Die groep is groot, er zitten ook veel mensen tussen die geen cent te makken hebben, geen duur huis hebben, geen grote spaarrekening, geen goede gezondheid. Er zitten veel mensen tussen die niet meer thuis wonen, maar in een verzorgingshuis. Mensen die eenzaam zijn, allerlei kwalen hebben die niet worden behandeld nu omdat ze niet dringend genoeg zijn, bang zijn om ziek te worden en eenzaam in het ziekenhuis te komen en daar dood te gaan. Nee, ze verliezen niet hun baan, en ze missen geen onderwijs (dat velen al niet eens hebben gehad vroeger), maar ze hebben anderszins te lijden onder de hudiige situatie.quote:Op maandag 14 december 2020 09:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je doet goed je best om te extrapoleren en te middelen zodat het net lijkt dat in alle groepen even grote klappen vallen, terwijl dat dus helemaal niet zo is. En dat doen er een heleboel, dus het zal er uiteindelijk ook wel op neer komen dat de solidariteit voor sommigen een stuk beter gaat werken dan voor de rest.
En je opmerking over de scholen klopt als een bus, die ondersteunt alleen maar mijn punt. Want ook dat lijkt me iets waar een gepensioneerde geen last meer van heeft.
Klopt. Maar de goedwillende weten dit niet of komen er te laat achter. Het is niet eerlijk dat die keihard worden gepakt. We zijn niet allemaal Jos van Rey,quote:Op maandag 14 december 2020 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.
Moet je die wel vrij kunnen maken, natuurlijk.
Die avondklok zou wel een debiel idee zijn. Vooral als het pas over 17 dagen telt.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Maar is het nou al zeker "gelekt" dat niet essentiële winkels dicht gaan en er een avondklok komt met O & N of is dat speculatie?
Joh, hoe denk je dat het voor ons was als jongere begin jaren 80? Veel werkeloosheid, ieg.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef hjansen82 het volgende:
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.
Volgens mij is het nog niet zeker.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Ik lees ook alleen maar over avondklok rond Oud en Nieuw. Niks over de periode tot dan of de periode na 1 januarilquote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die avondklok zou wel een debiel idee zijn. Vooral als het pas over 17 dagen telt.
Enige reden lijkt me dat ze daarmee rellen willen voorkomen. Nu kunnen ze gewoon vegen vanaf 20u. Maakt handhaven wel een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die avondklok zou wel een debiel idee zijn. Vooral als het pas over 17 dagen telt.
Ja, in principe wel. Die lekken van de media zitten al goed sinds maart, dus dat zal nu ook wel in grote lijnen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Tof als je alleenstaand bent wel, zo'n avondklok met oud en nieuw. Mag je verplicht alleen thuis gaan zitten.quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees ook alleen maar over avondklok rond Oud en Nieuw. Niks over de periode tot dan of de periode na 1 januaril
Heb jij statistiek gehad op school of sowieso enige vorm van rekenen/wiskunde?quote:Op maandag 14 december 2020 09:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet alsof 'gepensioneerde' een homogene groep rijke mensen is, die nergens last van heeft nu, lekker nog steeds hetzelfde oude leventje leidt en alle narigheid van de pandemie van zich af laat glijden en aan zich voorbij ziet gaan. Niets is minder waar. Die groep is groot, er zitten ook veel mensen tussen die geen cent te makken hebben, geen duur huis hebben, geen grote spaarrekening, geen goede gezondheid. Er zitten veel mensen tussen die niet meer thuis wonen, maar in een verzorgingshuis. Mensen die eenzaam zijn, allerlei kwalen hebben die niet worden behandeld nu omdat ze niet dringend genoeg zijn, bang zijn om ziek te worden en eenzaam in het ziekenhuis te komen en daar dood te gaan. Nee, ze verliezen niet hun baan, en ze missen geen onderwijs (dat velen al niet eens hebben gehad vroeger), maar ze hebben anderszins te lijden onder de hudiige situatie.
Ik studeerde net af tijdens de vorige crisis. Elke generatie heeft denk ik wel wat.quote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Joh, hoe denk je dat het voor ons was als jongere begin jaren 80? Veel werkeloosheid, ieg.
Plus de dreiging van de neutronenbom. Nu lach je daarom, toen heel reëel. Ook toen mopperden de jongeren op de oudere generaties.
Echt, dat is van alle tijden.
Of het komt straks allemaal weer goed, of we gaan allemaal naar de verdoemenis.
Daarmee glijden we af naar een dictatuur zoals Wit-Rusland.quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Enige reden lijkt me dat ze daarmee rellen willen voorkomen. Nu kunnen ze gewoon vegen vanaf 20u. Maakt handhaven wel een stuk eenvoudiger.
Staat niemand meer bij stil.quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tof als je alleenstaand bent wel, zo'n avondklok met oud en nieuw. Mag je verplicht alleen thuis gaan zitten.
Nou ja, of je moet zorgen dat je uiterlijk om 20u bij je O&N-visite bent. Of zij bij jou. En slaapzak mee.quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tof als je alleenstaand bent wel, zo'n avondklok met oud en nieuw. Mag je verplicht alleen thuis gaan zitten.
Ja precies, maar ik vier het meestal bij m'n ouders en dat is net de groep die je probeert te onzien.quote:Op maandag 14 december 2020 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja, of je moet zorgen dat je uiterlijk om 20u bij je O&N-visite bent. Of zij bij jou. En slaapzak mee.
Maar lokt het niet ook rellen uit? Je móet dan namelijk gaan handhaven en gaan vegen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Enige reden lijkt me dat ze daarmee rellen willen voorkomen. Nu kunnen ze gewoon vegen vanaf 20u. Maakt handhaven wel een stuk eenvoudiger.
De eerste zin kun je gevoeglijk laten zitten, die voegt niets toe. Daarmee zet je je wat mij betreft buitenspel als gesprekspartner.quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij statistiek gehad op school of sowieso enige vorm van rekenen/wiskunde.
Ronduit infantiel om bij welke bewering te roepen dat er in die groep ook uitzonderingen zijn. Die heb je in elke groep. Je hebt ook rokende whisky drinkers op leeftijd die kern en kern gezond zijn, conditie hebben van een buffel, maar helaas niet representatief voor de gehele populatie.
Dat is het doel toch?quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Logeren.quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
Toch nog snel een knuffelcontact regelen dan.quote:Op maandag 14 december 2020 09:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja precies, maar ik vier het meestal bij m'n ouders en dat is net de groep die je probeert te onzien.
Geen idee, maar het zou wat mij betreft nooit een doel mogen zijn.quote:
Vertel...quote:Op maandag 14 december 2020 09:19 schreef hjansen82 het volgende:
Het is nu wel duidelijk dat de staat er niet voor de mensen is. Maar enkel voor zichzelf.
Dat zal misschien wel meevallen. Want ook op grond van andere maatregelen die nu al gelden, mag je niet in groepen op straat zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 09:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar lokt het niet ook rellen uit? Je móet dan namelijk gaan handhaven en gaan vegen.
En daarmee laat je zien dat je geen kennis hebt wat macro-cijfers inhouden.quote:Op maandag 14 december 2020 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De eerste zin kun je gevoeglijk laten zitten, die voegt niets toe. Daarmee zet je je wat mij betreft buitenspel als gesprekspartner.
Wat betreft de rest: ook de rijke boomer is niet representatief voor de totale groep gepensioneerden. Het is, zoals ik al zei, geen homogene groep.
Mocht je de behoefte voelen nogmaals zo op de man te spelen, zal ik niet reageren.
Ben ik ook benieuwd naar. Zal hier wel meer meevallen maar wens ze sterkte in bepaalde wijken in het land. Dan zal je onderhand ME moeten gaan inzetten. Ik ben dan nog altijd meer ongerust over de gevolgen van de maatregelen dan over het virus zelf.quote:Op maandag 14 december 2020 09:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar lokt het niet ook rellen uit? Je móet dan namelijk gaan handhaven en gaan vegen.
Leg het uit dan.quote:Op maandag 14 december 2020 09:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daarmee laat je zien dat je geen kennis hebt wat macro-cijfers inhouden.
Beleeftquote:Op maandag 14 december 2020 09:22 schreef miss_sly het volgende:
https://twitter.com/chrisklomp/status/1338396391983427584
Willem Engel weer lekker bezig.
Ja, ook dat, maar dat is toch het mins erge van zijn tweet.quote:
Sorry, maar je hoeft maar naar een notaris te gaan en je kunt het regelen. Het is niet iets schimmigs o.i.d.quote:Op maandag 14 december 2020 09:12 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Klopt. Maar de goedwillende weten dit niet of komen er te laat achter. Het is niet eerlijk dat die keihard worden gepakt. We zijn niet allemaal Jos van Rey,
Krijgen we in september/oktober 2021 nog eentje van.quote:Op maandag 14 december 2020 09:22 schreef Benny het volgende:
En het zou deze week een feestje moeten worden...
Het babyboomseizoen is begonnen![]()
Ja, ben ook benieuwd.quote:
Onze fopliberaal mag weer voor de camera?quote:
Het zijn inderdaad dezelfde cijfers, maar laatst was de consensus nog dat er hooguit sprake is van een plateau, terwijl deze grafieken wel degelijk een stijging laten zien.quote:Op maandag 14 december 2020 08:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit zijn ook de LCPS-cijfers... en wat je vooral ook goed kan zien is dat de snelheid vd stijging factoren kleiner is dan bij de eerste twee toenames.
Spannend? Tegen die tijd weten we alles al.quote:Op maandag 14 december 2020 09:25 schreef 297534 het volgende:
Vanavond 19.00 uur dus persco. Spannend!
Hanteer je bovenstaande uitleg nou op alle mensen die (mogelijk onterecht) met een Corona virus zijn besmet?quote:Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De beroemde ezel en steen? Eigenlijk is deze reactie de samenvatting van de problemen. Halve informatie, geen zelfdenkend vermogen en de Ezel.
Ik snap best dat er wantrouwen is en er zijn best meningen hier die ergens op gebaseerd zijn qua mismanagement van de overheid. Maar dit soort teksten.....
Als je een beetje opgelet had weet je dat de zkhs opnames 2 a 3 drie weken achterlopen t.o.v de besmettingen. Dat hebben we de eerste 2 x ook gezien.
1. besmet raken
4. IC opname, 6 dagen na zkhs opname
5. overlijden, x dagen na ic opname.
Maar dit staat uiteraard niet op FB.
Kan hier zo ontzettend moedeloos van worden he.....
Welke nickname zou Rutte hier hebben en wie is De Jonge?quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Werd er gisteren hier niet gezegd dat ze moesten kiezen voor deze format en niet een personferentie oude stijl?
Ze lezen hier echt mee
Geen persco maar toespraak torentjequote:Op maandag 14 december 2020 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Spannend? Tegen die tijd weten we alles al.
De ICs zijn al maximaal opgeschaald.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Mag een IC het niet druk hebben of uitbreiden als de vraag hiernaar stijgt? JAWEL maar dat wordt geen optie gevonden.
Net zo spannend als Corona zelf dus.....quote:Op maandag 14 december 2020 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Spannend? Tegen die tijd weten we alles al.
Natuurlijk wordt er hier meegelezen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Werd er gisteren hier niet gezegd dat ze moesten kiezen voor deze format en niet een personferentie oude stijl?
Ze lezen hier echt mee
Ja klopt, alles dicht dus, avondklokje O&N, verscherpt advies kerst.quote:Op maandag 14 december 2020 09:27 schreef Benny het volgende:
Toespraak vanuit het Torentje. Dan weet je dat ze de urgentie omhoog willen gooien
Vanuit de ivoren toren worden we allemaal keihard gepakt.quote:Op maandag 14 december 2020 09:25 schreef alpeko het volgende:
19u toespraak vanuit het Torentje dus geen ruimte voor vragen. Zal een mededeling worden dan.
Jammer, ik zit altijd te wachten op de journalist die vraagt waarom we weer gestraft worden.quote:Op maandag 14 december 2020 09:28 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Geen persco maar toespraak torentje
Toespraak Rutte om 19.00 uur vanuit Torentje
Premier Rutte houdt om 19.00 uur een toespraak over de coronamaatregelen. Dat doet hij vanuit zijn werkkamer in het Torentje, zeggen bronnen in Den Haag. Minister De Jonge zei voorafgaand aan het crisisberaad van de meest betrokken ministers dat er meer nodig is "om te komen waar we moeten komen".
Dat is niet het punt. Wat wel zo is is dat die jongere mensen méér offers moeten brengen om vooral de oudere mensen te beschermen. Immers, dit is een crisis veroorzaakt door een virus dat vooral de oudere mensen treft. Over het algemeen geldt: hoe ouder, hoe heftiger het ziekteverloop.quote:Op maandag 14 december 2020 09:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ben ook benieuwd.
Kijk, dat mensen van 45 tot 60 gemiddeld rijker zijn dan jongeren onder de 30, lijkt me heel normaal.
Ok, kun je ook vertellen wat dat dan precies betekent?quote:Op maandag 14 december 2020 09:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ICs zijn al maximaal opgeschaald.
Dat ze iedereen hebben opgeroepen die kan komen werken.quote:Op maandag 14 december 2020 09:31 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ok, kun je ook vertellen wat dat dan precies betekent?
Hij zal wel zittend spreken, ernstige blik van Rutte..quote:Op maandag 14 december 2020 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die kan er toch gewoon naast staan? Zo klein is dat torentje nou ook weer niet.
Eerst fel roepen dat Kerst ontzien wordt, en dan een verscherpt advies geven is wel....onhandig....quote:Op maandag 14 december 2020 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt, alles dicht dus, avondklokje O&N, verscherpt advies kerst.
Van dat laatste heeft Mark "geen actieve herinnering" hoor.quote:Op maandag 14 december 2020 09:31 schreef Oliver23 het volgende:
Vorige toespraak vanuit het torentje was de aankondiging van de intelligente lockdown en de aankondiging dat we groepsimmuniteit gingen opbouwen.
Gelukkig maar want het is niet waar.quote:Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van dat laatste heeft Mark "geen actieve herinnering" hoor.
Daar heeft hij wel last van bij meer dossiers.quote:Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van dat laatste heeft Mark "geen actieve herinnering" hoor.
Mwah...quote:Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig maar want het is niet waar.
Ik ben helemaal tegen een politiestaat. Aan de andere kant zie ik ook even geen andere oplossing om voor 1 keer duidelijk te maken dat misdragingen en rellen niet te tolereren zijn. Konden we voor een weekje maar de quardia civil ff lenen. Het mag niet wat ze doen, maar het helpt wel.quote:Op maandag 14 december 2020 09:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
We zitten ook in een behoorlijke crisis, men realiseert zich dit alleen nietquote:Op maandag 14 december 2020 09:33 schreef MissionPhailed het volgende:
Toespraak? Vóór dit jaar was de laatste keer tijdens de oliecrisis? En nu twee keer in één jaar
Zal wel neerkomen op advies max. 2 bezoekers met kerst ipv 3.quote:Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Eerst fel roepen dat Kerst ontzien wordt, en dan een verscherpt advies geven is wel....onhandig....
Vol = volquote:Op maandag 14 december 2020 09:31 schreef SmaRTeY het volgende:
[..]
Ok, kun je ook vertellen wat dat dan precies betekent?
Wel ernstig dat hij daar liegt dat het gedrukt staat. Maar hij heeft wel de mond groot over Polen en Hongarije.quote:
Dat was die eerste keer ook niet toch? Ik verwacht weer Rutte achter een bureau.quote:Op maandag 14 december 2020 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die kan er toch gewoon naast staan? Zo klein is dat torentje nou ook weer niet.
Okquote:Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze iedereen hebben opgeroepen die kan komen werken.
Ja, dat vind ik ook het raarste. Vorige week nog stellig verkondigen dat het sluiten van scholen echt niet nodig is, en nu staat het weer op de agenda. We zijn niet eens een week verder.quote:Op maandag 14 december 2020 09:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Eerst fel roepen dat Kerst ontzien wordt, en dan een verscherpt advies geven is wel....onhandig....
Ik merk dat ik de huidige situatie een soort van genormaliseerd heb. Had je een jaar geleden gezegd dat we nú in deze toestand hadden gezeten, dan had ik het waarschijnlijk als slechte science-fiction afgeschreven.quote:Op maandag 14 december 2020 09:33 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
We zitten ook in een behoorlijke crisis, men realiseert zich dit alleen niet
Ik ben benieuwd hoe niet-essentieel de Action isquote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
In mijn omgeving houdt eigenlijk iedereen zich wel aan die maatregelen. Maar ik ga misschien wel om met hele brave mensen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel neerkomen op advies max. 2 bezoekers met kerst ipv 3.
Dan hebben ze officieel hun plicht gedaan, verder is er toch geen hond die zich er aan houdt.
Als je een beetje had opgelet, dan snap je dat je opmerking nergens op slaatquote:Op maandag 14 december 2020 08:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als je een beetje opgelet had weet je dat de zkhs opnames 2 a 3 drie weken achterlopen t.o.v de besmettingen.
Nee, niet dus. Dat hebben we totaal niet gezien, dat heb jij in je hoofd zitten maar dat strookt dus niet met de werkelijkheid.quote:Dat hebben we de eerste 2 x ook gezien.
Je zegt het hier zelf. De afstand tussen de positieve test en de zkh-opnames is ongeveer 1 week. En waar reageert iedereen hier op? Op de cijfers over de positieve testen. Die lopen niet 2 weken achter, maar maar 1. Je doet tof over ezels en stenen, maar je haalt je eigen punt onderuit en je hebt het niet eens door.quote:1. besmet raken
Ik kan hier zo ontzettend moedeloos van worden.quote:Kan hier zo ontzettend moedeloos van worden he.....
Verkopen óók levensmiddelen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe niet-essentieel de Action is
Ik denk dat veel mensen zich er wel aan houden in de zin dat ze in klein gezelschap kerst vieren.quote:Op maandag 14 december 2020 09:35 schreef 297534 het volgende:
[..]
In mijn omgeving houdt eigenlijk iedereen zich wel aan die maatregelen. Maar ik ga misschien wel om met hele brave mensen.
Intelligente maatregel toch?quote:Op maandag 14 december 2020 09:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Voor wat betreft het "de dupe zijn" van de HoReCa is er een groot verschil tussen Ho en ReCa.
Ik hoorde van iemand die een weekje Hotel had geboekt, en "indoor" was er een gezellig druk café en dito restaurant voorhanden.
Het is natuurlijk nog steeds niet nodig. Maar ze willen wellicht een statement maken.quote:Op maandag 14 december 2020 09:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook het raarste. Vorige week nog stellig verkondigen dat het sluiten van scholen echt niet nodig is, en nu staat het weer op de agenda. We zijn niet eens een week verder.
Daar was ook veel kritiek op. Daarom werd Irma erbij gehaald, want zo'n belangrijke speech moet door álle Nederlanders bekeken kunnen worden.quote:Op maandag 14 december 2020 09:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat was die eerste keer ook niet toch?
Als dat twitteraccount iets zegt kun jer 99% zeker van zijn dat het misleidend of niet waar is. Dus bedanktquote:
Dit is met elke crisis zo.quote:Op maandag 14 december 2020 09:30 schreef MoreDakka het volgende:
Dat is niet het punt. Wat wel zo is is dat die jongere mensen méér offers moeten brengen om vooral de oudere mensen te beschermen. Immers, dit is een crisis veroorzaakt door een virus dat vooral de oudere mensen treft. Over het algemeen geldt: hoe ouder, hoe heftiger het ziekteverloop.
Waarom is het niet nodig?quote:Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog steeds niet nodig. Maar ze willen wellicht een statement maken.
ContainmentNu, het zwakbegaafde broertje van het Red Team. Dat die nog steeds twitteren joh.quote:
Het zijn letterlijk beelden van Mark Rutte, maar ok.quote:Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dat twitteraccount iets zegt kun jer 99% zeker van zijn dat het misleidend of niet waar is. Dus bedankt
Oh. Dat was ik of net als Rutte met zijn groepsimmuniteit of vergeten of ik had heb überhaupt nooit meegekregen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar was ook veel kritiek op. Daarom werd Irma erbij gehaald, want zo'n belangrijke speech moet door álle Nederlanders bekeken kunnen worden.
Ik snap het prima Vomy, de termijnen die er aan hangen zijn wellicht niet helemaal correct maar het gaat om de volgorde. Ik heb niet alles precies op de dag uitgeplozen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je een beetje had opgelet, dan snap je dat je opmerking nergens op slaat![]()
Ziekenhuiscijfers en besmettingcijfers lopen ongeveer 1 week uit elkaar, met de kanttekening dat het minder is als er een tekort is aan testruimte. Het is ook helemaal niet zo moeilijk om te bedenken waar die week vandaan komt: nadat een persoon symptomen vertoond (het moment waarop mensen zich laten testen), duurt het in doorsnee 1 week voordat deze moet worden opgenomen (als dat nodig is). Vandaar de week verschil.
[..]
Nee, niet dus. Dat hebben we totaal niet gezien, dat heb jij in je hoofd zitten maar dat strookt dus niet met de werkelijkheid.
[..]
Je zegt het hier zelf. De afstand tussen de positieve test en de zkh-opnames is ongeveer 1 week. En waar reageert iedereen hier op? Op de cijfers over de positieve testen. Die lopen niet 2 weken achter, maar maar 1. Je doet tof over ezels en stenen, maar je haalt je eigen punt onderuit en je hebt het niet eens door.
[..]
Ik kan hier zo ontzettend moedeloos van worden.
"Dat is altijd zo" is geen argument. Probeer eens in te gaan op wat ik zeg.quote:Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is met elke crisis zo.
Tijdens de oorlog was dat niet anders. Scholen dicht, werkeloosheid, avondklok, jongeren die daarna keihard moesten werken om de economie op te bouwen.
Die zullen heus ook wel gemopperd hebben op de ouderen, die het maar makkelijk hadden. Die al goedlopende bedrijven hadden die floreerden na 1950. En de jonge mensen maar bikkelen in de fabriek.
Ja daarom, restpartijen shampoo en mini-snickers enzo.quote:
Oh zo.quote:Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je hoeft de scholen niet te sluiten om de ziekenhuiscijfers omlaag te brengen.
Het gaat om de context, wat hij zegt komt niet overeen met hun conclusie.quote:Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk beelden van Mark Rutte, maar ok.
Dat laatste klopt wel, maar roep dan eerst niet dat je Kerst ontziet.quote:Op maandag 14 december 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zal wel neerkomen op advies max. 2 bezoekers met kerst ipv 3.
Dan hebben ze officieel hun plicht gedaan, verder is er toch geen hond die zich er aan houdt.
Maar je maakt een opmerking die erop gebaseerd is dat je weet hoe het zit met de tijdlijn, om vervolgens de tijdlijn volledig verkeerd te interpreteren.quote:Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik snap het prima Vomy, de termijnen die er aan hangen zijn wellicht niet helemaal correct maar het gaat om de volgorde. Ik heb niet alles precies op de dag uitgeplozen.
En sturen op de zkhs opnames/ic opnames is gewoon te laat. Dat risico kan je niet nemen in mijn optiek.
Mwah, als de kids het bij de ouders en grootouders brengen door hun onderlinge contact valt er wel weer wat voor te zeggen natuurlijk... en die laatste twee categorieën belanden wel in het ziekenhuisquote:Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tis maar net onder welke noemer zij zijn ingeschreven bij de kvk. Met enige creativiteit zou je je ze nog een drogist kunnen noemen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja daarom, restpartijen shampoo en mini-snickers enzo.
Ik durf te wedden dat ze het voor elkaar gaan krijgen![]()
Ja, prima verder dat ze het doen. Maar de manier waarop is zo ontzettend onhandig. Dan kun je er bijna niet omheen dat je commentaar krijgt op visieloos handelen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook het raarste. Vorige week nog stellig verkondigen dat het sluiten van scholen echt niet nodig is, en nu staat het weer op de agenda. We zijn niet eens een week verder.
Ik heb voor m'n werk veel te maken met toegankelijkheid van dingen voor blinden en doven enzo, dus ik ben misschien wat meer op de hoogte van wat speelt in die kringen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Oh. Dat was ik of net als Rutte met zijn groepsimmuniteit of vergeten of ik had heb überhaupt nooit meegekregen.
Laten we dan beginnen om kinderen weg te houden brij grootouders.quote:Op maandag 14 december 2020 09:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, als de kids het bij de ouders en grootouders brengen door hun onderlinge contact valt er wel weer wat voor te zeggen natuurlijk... en die laatste twee categorieën belanden wel in het ziekenhuis
Waarom is dat geen argument? Waarom zou het voor de huidige jonge generatie makkelijker moeten zijn om een crisis door te komen?quote:Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef MoreDakka het volgende:
"Dat is altijd zo" is geen argument. Probeer eens in te gaan op wat ik zeg.
Ikea ook natuurlijk, die verkopen ook gehaktballen kilo zak voor 50 centquote:Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja daarom, restpartijen shampoo en mini-snickers enzo.
Ik durf te wedden dat ze het voor elkaar gaan krijgen![]()
Waarom lees je niet gewoon mijn post waar ik uitleg waarom dat zo is?quote:Op maandag 14 december 2020 09:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is dat geen argument? Waarom zou het voor de huidige jonge generatie makkelijker moeten zijn om een crisis door te komen?
Nee ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik snap de volgorde prima, alleen het aantal dagen wat er tussen zit kan wat schelen. En sturen op zkhs opnames kan zeker te laat zijn, hangt er vanaf hoe snel de stijging gaat in het aantal besmettingen en hoe de bezettingsgraad al is in het zkhs.quote:Op maandag 14 december 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar je maakt een opmerking die erop gebaseerd is dat je weet hoe het zit met de tijdlijn, om vervolgens de tijdlijn volledig verkeerd te interpreteren.
Sturen op ziekenhuisopnames kan overigens prima, want zoveel trager dan 'positieve test'-cijfers zijn deze dus niet, en het gaat alleen maar om de trends, niet om de absolute getallen op een bepaalde dag.
Nee, zou ik ook niet doen eigenlijk. Ik snap wel dat ze iets willen doen en dan zeg ik, doe dan ook maar iets, maar het hoeft niet mega-ingrijpend te zijn om de R onder de 1 (is er nu niet heel ver boven) te krijgen en zo de ziekenhuisopnames terug te dringen. Het probleem is wel, dat zei Van Dissel ook, dat er niet heel veel andere knoppen zijn om nog aan te draaien.quote:Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh zo.
Maar kun je je wel vinden in sluiting van de rest voor enkele weken?
Is toch standaard dat stellig verkondigen en dan een week later het tegenovergestelde stellig verkondigen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Na de oorlog lag het land aan puin, maar was er mede daardoor volop werkgelegenheid, en is er binnen de twee decennia die daarop volgden een enorme welvaartstijging geweest waar met name hen die toen jong waren van hebben geprofiteerd. Die situatie is niet een op een te vergelijken met die van nu, waarbij ik me niet kan voorstellen dat deze zonder meer tot een boom leidt.quote:Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit is met elke crisis zo.
Tijdens de oorlog was dat niet anders. Scholen dicht, werkeloosheid, avondklok, jongeren die daarna keihard moesten werken om de economie op te bouwen.
Die zullen heus ook wel gemopperd hebben op de ouderen, die het maar makkelijk hadden. Die al goedlopende bedrijven hadden die floreerden na 1950. En de jonge mensen maar bikkelen in de fabriek.
Echt, je weet niet hoe goed je het hebt.
Nee die gaan al dicht aan einde van de weekquote:Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Verpleeghuizen op slot zou ik zeggen, maar dat mag schijnbaar niet.quote:Op maandag 14 december 2020 09:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we dan beginnen om kinderen weg te houden brij grootouders.
Heb je een link?quote:Op maandag 14 december 2020 09:44 schreef OProg het volgende:
Ik hoop dat er een voorbeeld genomen is aan het interview dat ik eind vorige week met Gommers zag.
Daar zat alles in. Wat we moeten doen, wat er niet goed gaat, begrip voor mensen die het lastig vinden, hoop voor de periode als er vaccins komen. Noem maar op.
Dat vond ik wat dat betreft wederom een staaltje leiderschap van hem.
Wat een achterlijke reactie.quote:Op maandag 14 december 2020 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deze griep kun je toch niet vergelijken met een Duitse bezetting waar je niks meer tegen konden beginnen. Ze verpletterden ons gewoon.
In de oorlog had je mee vrijheid dan ten heden dagen overigens. De meeste burgers hadden nauwelijks last van de bezetting.
Gommers is wat mij betreft echt een uberbaas in coronatijd. Duidelijk en toegankelijk. Ook hoe hij toen tijdens de jongerenspecial van Jinek zatquote:Op maandag 14 december 2020 09:44 schreef OProg het volgende:
Ik hoop dat er een voorbeeld genomen is aan het interview dat ik eind vorige week met Gommers zag.
Daar zat alles in. Wat we moeten doen, wat er niet goed gaat, begrip voor mensen die het lastig vinden, hoop voor de periode als er vaccins komen. Noem maar op.
Dat vond ik wat dat betreft wederom een staaltje leiderschap van hem.
Maar niet zodanig ingeschreven neem ik aan.quote:Op maandag 14 december 2020 09:45 schreef Momo het volgende:
[..]
En tuincentra verkopen ook broodjes en koffie, ben benieuwd hoe creatief sommigen worden.
Niet alleen de jongeren. Ook de werkende van 40 tot 67 worden getroffen. En daar de jongste groep van heeft ook nog studerende kinderen. Die worden nog veel harder getroffen dan de jongeman die met z'n vriendinnetje samenwoont en nu zijn horecabaantje kwijt is.quote:Op maandag 14 december 2020 09:43 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom lees je niet gewoon mijn post waar ik uitleg waarom dat zo is?Virus veroorzaakt crisis, ouderen vooral getroffen door virus, jongeren doen grote offers om ouderen te beschermen.
Ja hier kan ik mij ook wel in vinden. Denk dat dit weleens zou kunnen werken. Als je echt wat nodig hebt ga je naar het centrum. Maar funshoppen in december en lekker warm met de auto er naar toe zit er dan niet in.quote:Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
Overigens wel sterk punt van InRetail :
Sluit de parkeergarages, dan bereik je waarschijnlijk een evengoed effect om de drukte te beperken in de binnensteden/winkelgebieden.
Sommigen gooien dan waarschijnlijk de auto gewoon ergens op de stoep neerquote:Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
Sluit de parkeergarages, dan bereik je waarschijnlijk een evengoed effect om de drukte te beperken in de binnensteden/winkelgebieden.
Die krijgen dan een boete, zo kan je voor alles wel wat bedenkenquote:Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Sommigen gooien dan waarschijnlijk de auto gewoon ergens op de stoep neer
Die kan je dan gewoon wegslepen naar huttekutteveen, op te halen voor 395 Euro ex. BTW.quote:Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook gewoon lekker de verantwoordelijkheid over de schutting gooien natuurlijk.quote:Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
Vooral een stukje als dit.quote:Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef Benny het volgende:
[..]
Gommers is wat mij betreft echt een uberbaas in coronatijd. Duidelijk en toegankelijk. Ook hoe hij toen tijdens de jongerenspecial van Jinek zat
quote:'Kabinet zendt alleen maar'
Hij wikkelt er geen doekjes om: de communicatie van het kabinet laat vaak te wensen over. En juist die duidelijkheid die het kabinet volgens hem wel degelijk kan bieden, kan een hoop ellende voorkomen. "Soms dacht ik, waar blijft de uitleg als je maatregelen afkondigt? Ik had dan wel eens de behoefte van: mag ik het uitleggen?"
"Als je alleen maar maatregelen afkondigt, door alleen maar te zenden, zonder uitleg en context, dan maak je het moeilijk." En als mensen het niet snappen, dan is de kans dat ze meewerken aan de maatregelen een stuk kleiner.
Ik kan me voorstellen dat de erfbelasting afgeschaft gaat worden, ter compensatie, bijvoorbeeld. Er zijn sws partijen die dat willen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Na de oorlog lag het land aan puin, maar was er mede daardoor volop werkgelegenheid, en is er binnen de twee decennia die daarop volgden een enorme welvaartstijging geweest waar met name hen die toen jong waren van hebben geprofiteerd. Die situatie is niet een op een te vergelijken met die van nu, waarbij ik me niet kan voorstellen dat deze zonder meer tot een boom leidt.
Ok dus we zijn het eens dat vooral de jongere mensen getroffen worden door de maatregelen op de lange termijn. En dat dat vooral zo is om de ouderen te beschermen. Waarom dat een paar posts over en weer moet duren snap ik niet zo, maar goed.quote:Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet alleen de jongeren. Ook de werkende van 40 tot 67 worden getroffen. En daar de jongste groep van heeft ook nog studerende kinderen. Die worden nog veel harder getroffen dan de jongeman die met z'n vriendinnetje samenwoont en nu zijn horecabaantje kwijt is.
Ja, maar dat is maar een beperkte groep. Vind het idee niet gek, eerlijk gezegd. Hadden ze best wel eens eerder in mogen voeren ipv andere, meer direct beperkende maatregelen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Jezus fucking Christ..quote:Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke beperkingen hadden burgers ten tijde van wo2 tussen laten we zeggen bezetting en bevrijding?
Gemeenten mogen geen btw in rekening brengen als het een taak is die ze uitvoeren als niet-ondernemer. Het afslepen van een dienst hoort bij het uitoefenen van het gemeentelijke beleid.quote:Op maandag 14 december 2020 09:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die kan je dan gewoon wegslepen naar huttekutteveen, op te halen voor 395 Euro ex. BTW.
Als je niet kunt parkeren, moeten mensen al met de OV / Fiets.quote:Op maandag 14 december 2020 09:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ook gewoon lekker de verantwoordelijkheid over de schutting gooien natuurlijk.
Dat heeft nooit hetzelfde effect, immers, dan zouden de winkels ook niet open hoeven blijven.
Bij dit soort maatregelen zal je zien dat we alsnog met z'n 20en in de rij bij de Douglas staan.
Mee eens. Als Gommers zaken uitlegt hang ik vaak ook gewoon aan z'n lippen. De lastigste dingen weet hij Jip & Janneke uit te leggen. Ik verwijs ook geregeld naar zijn uitsprakenquote:
De binnenplicht heeft ook niet bepaald veel zichtbaar effect gesorteerd.quote:Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef Nober het volgende:
Is er gesproken over een mondkapplicht zodra je naar buiten gaat?
Ik schaar 45 plus echt niet onder de jongeren.quote:Op maandag 14 december 2020 09:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok dus we zijn het eens dat vooral de jongere mensen getroffen worden door de maatregelen op de lange termijn. En dat dat vooral zo is om de ouderen te beschermen. Waarom dat een paar posts over en weer moet duren snap ik niet zo, maar goed.
Nu dan de hamvraag: hoe gaan we dat rechtzetten?
quote:Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke beperkingen hadden burgers ten tijde van wo2 tussen laten we zeggen bezetting en bevrijding?
https://www.tweedewereldo(...)kse-levensbehoeften/quote:Tijdens de bezetting gaat het leven gewoon door voor de niet vervolgde groepen. Mensen gaan nog steeds naar hun werk, naar de sportclub en het naar theater. Maar langzaam veranderen er dingen. Zo is de pers niet meer vrij en worden dagelijkse levensbehoeften steeds schaarser. Ook voert de bezetter allerlei beperkende maatregelen in zoals het persoonsbewijs, de verduistering gedurende de nacht en avond en de avondklok. De bezetting wordt voor de Nederlandse bevolking steeds duidelijker merkbaar.
https://www.tweedewereldo(...)ijks-leven/educatie/quote:Het onderwijs verandert snel tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zo wordt het aantal uren Duits uitgebreid en worden NSB’ers als leraar aangesteld. De meeste scholen blijven in eerste instantie open, maar later in de oorlog sluiten veel scholen hun deuren, bijvoorbeeld omdat er geen verwarming meer is of omdat de bezetter de school vordert.
Joodse kinderen worden langzaam uitgesloten. Eerst worden zij uit hun klas gehaald, op aparte scholen gezet en uiteindelijk afgevoerd naar de concentratie- en vernietigingskampen. Universiteiten blijven ook open, maar in 1943 moeten de studenten een loyaliteitsverklaring aan de bezetter tekenen. Het overgrote merendeel doet dit niet en duikt onder.
Nee de bezetter bekritiseren van niet verstandig, en Jood zijn ook niet. Maar de dag ná de bezetting is het gewone leven gewoon weer verder gegaan. Of denk jij werkelijk dat de Duitsers de gehele economie en onderwijs zouden platleggen om niks?quote:Op maandag 14 december 2020 09:50 schreef JFlip het volgende:
[..]
Jezus fucking Christ..
Laten we eens beginnen met de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van vereniging, de vrijheid van meningsuiting...
Of denk je serieus dat de burgers vrij waren om het beleid van de bezetter op dezelfde manier te bekritiseren als dat dat nu kan.
Echt historisch besef van een pinda dit...
Ik denk dat dit nogal mosterd na de maaltijd is. Hoe goed je ook dingen probeert uit te leggen, weerstand tegen maatregelen blijft en is daar niet van afhankelijk wat mij betreft. Hoe langer de crisis duurt, hoe minder mensen bereid zijn om offers te maken in mijn optiek. Ook al leg je het nog zo mooi uit.quote:
Die waren er natuurlijk wel degelijk (arbeidseinsatz, het niet mogen luisteren of lezen van vrije media, het risico geexcuteerd te worden als de bezetter een signaal wilde afgeven, avondklok soms) maar eerlijk is eerlijk, zaken als sport en bioscopen gingen in zekere mate gewoon door.quote:Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.tweedewereldo(...)kse-levensbehoeften/quote:
Ze doen dan ook uitspraken over de actuele situatie. Een week later kan de situatie ook compleet anders zijn.quote:Op maandag 14 december 2020 09:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is toch standaard dat stellig verkondigen en dan een week later het tegenovergestelde stellig verkondigen.
Daarom zou een buitenplicht nog niet ondenkbaar zijnquote:Op maandag 14 december 2020 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De binnenplicht heeft ook niet bepaald veel zichtbaar effect gesorteerd.
enkel maar goed.quote:Op maandag 14 december 2020 09:27 schreef Benny het volgende:
Toespraak vanuit het Torentje. Dan weet je dat ze de urgentie omhoog willen gooien
Nee en dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef Nober het volgende:
Is er gesproken over een mondkapplicht zodra je naar buiten gaat?
De aanloop naar de bezetting duurt 5 jaar?quote:Op maandag 14 december 2020 09:55 schreef phpmystyle het volgende:
Precies, en dat zei ik al eerder dat op de dag van de bezetting, en de aanloop naar de bevrijding er wel restricties waren. Fijn dat je mijn punt ondersteunt!
Dit ja. De urgentie is een stuk minder dan bij de vorige twee grote ingrepen, je hebt nog tijd zat om eerst maatwerk te proberen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is naar mijn idee een zwaar overdreven paardenmiddel om alles te sluiten, terwijl er nog tussenwegen mogelijk zijn.
Wel lekker warm hoor zo met dit gure weer.quote:Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom zou een buitenplicht nog niet ondenkbaar zijn
Het gaat niet om de oorlog, maar om de crisissituatie en hoe dit was voor jonge mensen toen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Vergelijkingen met WOII mogen wel achterwege blijven[/modbreak]
Als bijna alles dicht gaat zijn er ook niet veel plekken meer waar je ze op moet, dat scheeltquote:Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom zou een buitenplicht nog niet ondenkbaar zijn
Oh daar komt de aap uit de mouw, je rederneert alleen maar vanuit rancune. Walgelijk, dit soort mensenquote:Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Die hebben het echt veel zwaarder gehad dan de verwende sneeuwvlokjes van 40-, nu.
Tja, het is wat je het gewone leven noemt. ontslagen worden als je niet doet wat de bezetter zegt, of erger. NSB'ers voor de klas. Films, muziek etc. alleen na goedkeuring van de Duitsers. Joodse collega's en vrienden afgevoerd. Voedsel op de bon. Ik denk toch dat dat meer als onvrijheid voelde dan het thuiswerken van nu.quote:Op maandag 14 december 2020 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee de bezetter bekritiseren van niet verstandig, en Jood zijn ook niet. Maar de dag ná de bezetting is het gewone leven gewoon weer verder gegaan. Of denk jij werkelijk dat de Duitsers de gehele economie en onderwijs zouden platleggen om niks?
Grappig dat jij mij beticht van weinig historisch besef, en ook dat je het hebt over vrijheid van godsdienst. Het is je ontgaan dat ook de normale religieuze festiviteiten afgelast zijn?
Las vandaag een stuk van/over hem in de AD.quote:Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef Benny het volgende:
[..]
Gommers is wat mij betreft echt een uberbaas in coronatijd. Duidelijk en toegankelijk. Ook hoe hij toen tijdens de jongerenspecial van Jinek zat
Waarom verschillende generaties zo tegenover elkaar zetten?quote:Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet om de oorlog, maar om de crisissituatie en hoe dit was voor jonge mensen toen.
Die hebben het echt veel zwaarder gehad dan de verwende sneeuwvlokjes van 40-, nu.
Idem. Ik ben helemaal niet voornemend om me niet aan zaken te houden, maar gek genoeg heb ik na een uitleg van hem er nog veel minder moeite mee om me aan alles te houden om het zo maar te zeggen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef Benny het volgende:
[..]
Mee eens. Als Gommers zaken uitlegt hang ik vaak ook gewoon aan z'n lippen. De lastigste dingen weet hij Jip & Janneke uit te leggen. Ik verwijs ook geregeld naar zijn uitspraken
Eens, excuses, had even het gevoel wat recht te moeten zetten hier.quote:Op maandag 14 december 2020 10:01 schreef zalkc het volgende:
Een diepere discussie over het vergelijk van een crisis op het dagelijks leven tussen nu en de tweede wereldoorlog kan beter in C&H
Nee, het zijn alleen mensen met een Poetin icoon en ondertitel "Man is baas, vrouw kent haar plaats" die begrijpen wat vrijheid inhoudt. .quote:Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die vinden dat wij nu in vrijheid lezen omdat we nog steeds ons huis uit mogen om een noodzakelijke zak graan te halen en een paar emmers water, oja en je mag online zelf weten welke boeken je bestelt![]()
Vrijheid gaat over zoveel meer dan dat.
Sorry, jij spoort niet. Ik heb geen rancune, tegen niemand.quote:Op maandag 14 december 2020 09:59 schreef MoreDakka het volgende:
Oh daar komt de aap uit de mouw, je rederneert alleen maar vanuit rancune. Walgelijk, dit soort mensen
Ga zo zeker ff naar het winkelcentrum. Zeker ouderen zullen vast wel gaan vandaag. Die willen niet bij Kruidvat of action online kopen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:00 schreef zalkc het volgende:
Is er al een stormloop op de winkels? kan me voorstellen dat mensen nu nog snel de eiersnijder ophalen, voor het geval dat.
Het afhalen van de kerstmaaltijdenquote:Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als bijna alles dicht gaat zijn er ook niet veel plekken meer waar je ze op moet, dat scheelt
Of je liegt of je meent niet wat je post. In ieder geval ben je totaal niet serieus meer te nemen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Sorry, jij spoort niet. Ik heb geen rancune, tegen niemand.
Op zich eens met de stelling, maar het framen vanquote:Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat niet om de oorlog, maar om de crisissituatie en hoe dit was voor jonge mensen toen.
is onnodig.quote:de verwende sneeuwvlokjes van 40-
vind ik niet geldend.quote:de verwende sneeuwvlokjes van 40-
Daar beginnen de jongeren toch mee! Zij verwijten de ouderen kwetsbaar te zijn, waardoor de jongeren bepaalde zaken moeten ontberen. Zoals festivals. Van levensbelang, ook.quote:Op maandag 14 december 2020 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom verschillende generaties zo tegenover elkaar zetten?
familieruzies met kerst en O&N ook.quote:Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Hoeveel echtelijke ruzies zouden ontstaan omdat mevrouw of meneer wel aan de regels wilt meedoen, en de ander niet
Mee eens. Overigens heb (of nou ja, had... want het is wel iets minder geworden) ik dat in mindere mate ook wel met Kuipers.quote:Op maandag 14 december 2020 10:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Idem. Ik ben helemaal niet voornemend om me niet aan zaken te houden, maar gek genoeg heb ik na een uitleg van hem er nog veel minder moeite mee om me aan alles te houden om het zo maar te zeggen.
Kinderachtig en kortzichtig.quote:Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar beginnen de jongeren toch mee! Zij verwijten de ouderen kwetsbaar te zijn, waardoor de jongeren bepaalde zaken moeten ontberen. Zoals festivals. Van levensbelang, ook.
Het is ook onnodig om jongeren van nu verwende sneeuwvlokjes te noemen. Zij hebben een ander leven gehad. Met hun eigen problemen en moeilijkheden. En zij ondervinden nu hiervan ook problemen die niet minder erg of zwaar zijn dan de problemen die jongeren in andere tijden hadden. Ook niet erger of zwaarder.quote:Op maandag 14 december 2020 09:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap hun sentiment om maar naar mogelijkheden te blijven kijken, maar aan de andere kant zitten er sectoren al maanden dicht en moeten zij nu een paar weken water bij de wijn doen, terwijl ze al flink omzet hebben kunnen draaien en er ook nog online-mogelijkheden zijn...quote:Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
Dan ben je sowieso al te lang bij elkaar.quote:Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Hoeveel echtelijke ruzies zouden ontstaan omdat mevrouw of meneer wel aan de regels wilt meedoen, en de ander niet
Ik denk dat je het niet moet vergelijkenquote:Op maandag 14 december 2020 10:00 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja, het is wat je het gewone leven noemt. ontslagen worden als je niet doet wat de bezetter zegt, of erger. NSB'ers voor de klas. Films, muziek etc. alleen na goedkeuring van de Duitsers. Joodse collega's en vrienden afgevoerd. Voedsel op de bon. Ik denk toch dat dat meer als onvrijheid voelde dan het thuiswerken van nu.
"De jongere" en "De oudere", dat is wel een hele zwart wit redenatie. Net of dat 2 homogene groepen zijn en er niet genoeg nog tussen zit. Sommige "jongeren" zijn zwaar getroffen door de maatregelen, sommige "ouderen"zijn zwaar getroffen door de maatregelen. En sommigen van beide groepen hebben ook schijt aan de regels.quote:Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar beginnen de jongeren toch mee! Zij verwijten de ouderen kwetsbaar te zijn, waardoor de jongeren bepaalde zaken moeten ontberen. Zoals festivals. Van levensbelang, ook.
Wat ik vooral lastig vind, is als men heel stellig is hun uitspraken.quote:Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Stoorzendert het volgende:
Btw geen ruzie bij mij, maar je merkt heel goed dat de een er anders over denkt dan de ander.
Er is misschien een enkel persoon mee begonnen. Het is aan ons, als volwassenen, om dat van je af te laten glijden en te denken: Ze weten nog niet beter.quote:Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Onzin. Zie het leenstelsel. Vader en moeder konden zonder kosten studeren en aan een baan beginnen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Geen wonder dat die routekaarten elke keer na ongeveer 2/3 weken weer in de prullenbak worden gegooid.quote:Op maandag 14 december 2020 09:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze doen dan ook uitspraken over de actuele situatie. Een week later kan de situatie ook compleet anders zijn.
Zo ook de datum van vaccineren. De Jonge zegt: "de week van 4 januari, als het meezit". Als het een halfjaar later word kan hij altijd terugvallen op: "het zat dus niet mee".
Ik zie die persmomenten ook als een dagkoers, het beleid kan altijd weer anders worden.
Ik ken meerdere jongeren die niet verder konden studeren, omdat de practica niet doorgaan/gingen. Dit kost ze tienduizenden euro's. Dit doen ze voor een generatie die het niet langer nodig vond stufi te betalen, geen reet doet om het klimaat te redden en de kans op een eigen woning een stuk kleiner voor ze heeft gemaakt.quote:Op maandag 14 december 2020 10:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Hopelijk zit je toch wel redelijk op een lijn met je partner over dit soort dingen. Ook wel opvallend dat eigenlijk al m'n vrienden en andere contacten er redelijk hetzelfde inzitten als ik. Die viruswaanzinwappies zie ik alleen online, niemand in m'n omgeving denkt er zo over voor zover ik weet.quote:Op maandag 14 december 2020 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Het is ook onnodig om af te geven op de zogenaamde rijke, oudere generatie, die volgens de jongere niet geraakt worden door de crisis.quote:Op maandag 14 december 2020 10:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook onnodig om jongeren van nu verwende sneeuwvlokjes te noemen. Zij hebben een ander leven gehad. Met hun eigen problemen en moeilijkheden. En zij ondervinden nu hiervan ook problemen die niet minder erg of zwaar zijn dan de problemen die jongeren in andere tijden hadden. Ook niet erger of zwaarder.
Ik gelukkig ook. Maar ik zie de mensen die zich aan alle regels houden irl eerlijk gezegd ook niet in mijn omgeving.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk zit je toch wel redelijk op een lijn met je partner over dit soort dingen. Ook wel opvallend dat eigenlijk al m'n vrienden en andere contacten er redelijk hetzelfde inzitten als ik. Die viruswaanzinwappies zie ik alleen online, niemand in m'n omgeving denkt er zo over voor zover ik weet.
Zijn daar op TV oprecht veel beelden van ja? (ik heb al jaren geen kabel TV meer dus ik kijk al het nieuws via internet etc, en daar heb ik nauwelijks dat soort filmpjes op mainstream NL media voorbij zien komen)quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Met al die beelden van uitpuilende ziekenhuizen, met al die mensen op de ziekenhuis-gangen en de enorme oversterfte verwacht ik een heel groot draagvlak voor verdere maatregelen. En als de paniek nu een beetje wordt opgevoerd, dan is de bereidheid tot vaccinatie zo wat groter.
Hier ook, ik heb maar één vriendin die een beetje in het "waanzin"-kamp zit door aan alles te twijfelen wat de overheid zegt. Die heb ik eigenlijk voorlopig zelf maar even on hold gezet qua contact, want daar irriteer ik me echt mateloos aan.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk zit je toch wel redelijk op een lijn met je partner over dit soort dingen. Ook wel opvallend dat eigenlijk al m'n vrienden en andere contacten er redelijk hetzelfde inzitten als ik. Die viruswaanzinwappies zie ik alleen online, niemand in m'n omgeving denkt er zo over voor zover ik weet.
Welke tv-zender heb jij aan staan?quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Met al die beelden van uitpuilende ziekenhuizen, met al die mensen op de ziekenhuis-gangen en de enorme oversterfte verwacht ik een heel groot draagvlak voor verdere maatregelen. En als de paniek nu een beetje wordt opgevoerd, dan is de bereidheid tot vaccinatie zo wat groter.
Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is ook onnodig om af te geven op de zogenaamde rijke, oudere generatie, die volgens de jongere niet geraakt worden door de crisis.
Zover hoeft het niet te komen. Maar er kan wel meer gedeeld worden over de toestand in de ziekenhuizen. Dit zou het draagvlak wel vergroten. Waar doen we het allemaal voor.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef zoost het volgende:
Precies wat ik bedoel. Iedereen heeft er onder te lijden.quote:Op maandag 14 december 2020 10:08 schreef Momo het volgende:
[..]
"De jongere" en "De oudere", dat is wel een hele zwart wit redenatie. Net of dat 2 homogene groepen zijn en er niet genoeg nog tussen zit. Sommige "jongeren" zijn zwaar getroffen door de maatregelen, sommige "ouderen"zijn zwaar getroffen door de maatregelen. En sommigen van beide groepen hebben ook schijt aan de regels.
quote:Op maandag 14 december 2020 10:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.
En dat gebeurt niet?quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef hjansen82 het volgende:
Het oneerlijke is dat de boomers het meest hebben geprofiteerd van het sociale systeem. De generatie daarna kreeg heel veel van die privileges niet.
Jij bent de enige die het over schuld heeft. Kap daar eens mee.quote:Op maandag 14 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Iedereen heeft er onder te lijden.
Maar toch wordt er steeds weer verwijtend met vingertjes gewezen naar de ouderen. 'Hun schuld dat wij offers moeten brengen.'
Kom op. Het is voor niemand makkelijk.
Poetin voert onderhand een liberaler corona beleid uit dan wij hier in noord-europa. Maar ik heb andere redenen om hem als icoon te hebben..quote:Op maandag 14 december 2020 10:03 schreef JFlip het volgende:
[..]
Nee, het zijn alleen mensen met een Poetin icoon en ondertitel "Man is baas, vrouw kent haar plaats" die begrijpen wat vrijheid inhoudt. .
Punt is dat je niet zo ongeloofelijk moet overdrijven ... met je WOII vergelijking...
Dat er "religieuze feesten" zijn afgelast, wil natuurlijk niet zeggen dat er momenteel geen godsdienstvrijheid in nederland heerst om maar even een voorbeeld te noemen.. Ik vraag me af welke dan, en of die op last van de overhied zijn afgelast, want voor zover ik weet zijn kerkdiensten en religieuze bijeenkomsten nog steeds toegestaan.
(helaas overigens, een personeelslid van een van mijn klanten is vorige lekker, samen met 30 van haar geloofsgenoten, naar de kerk geweest, en nu zijn ze allemaal besmet, en een fors aantal ernstig ziek...maar He! Godsdienstvrijheid!!!)
Waarom ben je daar zo zeker van?quote:Op maandag 14 december 2020 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee en dat gaat ook niet gebeuren.
Sinds de tweede partij van Nederland stelselmatig wordt uitgesloten twijfel ik ook aan de goede bedoelingen. Verstandige vriendin.quote:Op maandag 14 december 2020 10:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb maar één vriendin die een beetje in het "waanzin"-kamp zit door aan alles te twijfelen wat de overheid zegt. Die heb ik eigenlijk voorlopig zelf maar even on hold gezet qua contact, want daar irriteer ik me echt mateloos aan.
quote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij bent de enige die het over schuld heeft. Kap daar eens mee.
Je hebt ongelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef hjansen82 het volgende:
Het oneerlijke is dat de boomers het meest hebben geprofiteerd van het sociale systeem. De generatie daarna kreeg heel veel van die privileges niet.
Maar het is hier best prima geregeld.quote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop vooral dat al die mensen die zo boos zijn over hoe het hier geregeld is straks niet weer op de VVD stemmen.
Daar mag je op rekenenquote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop vooral dat al die mensen die zo boos zijn over hoe het hier geregeld is straks niet weer op de VVD stemmen.
Het is niet de generatie die de stufi heeft afgeschaft, maar de regering. De meeste mensen die ik ken, staan daar niet achter.quote:Op maandag 14 december 2020 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ken meerdere jongeren die niet verder konden studeren, omdat de practica niet doorgaan/gingen. Dit kost ze tienduizenden euro's. Dit doen ze voor een generatie die het niet langer nodig vond stufi te betalen, geen reet doet om het klimaat te redden en de kans op een eigen woning een stuk kleiner voor ze heeft gemaakt.
Maar he: ze moeten niet zo zeiken. Ze zitten tenslotte niet in een concentratiekamp.
Er zijn tenslotte jongeren die vaak nog op de middelbare school zitten, waar ze worden samengebracht in grote groepen, die denken dat ze dat gedrag ook buiten school mogen voortzetten! Wat een gevaarlijke mensen!!
De enige routekaart die ze gemaakt hebben zou pas ingaan na de 2e golf.quote:Op maandag 14 december 2020 10:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geen wonder dat die routekaarten elke keer na ongeveer 2/3 weken weer in de prullenbak worden gegooid.
Het wordt gebracht alsof ze de koers uitzetten, maar eigenlijk is het al 8 maanden enkel reageren met de ijdele hoop dat het iets uitricht.
Het feit dat de VVD zo groot is geeft al aan dat ons land vol zit met individualisten die geen enkele compassie hebben met anderen. Het zijn juist die VVD-stemmers die debet zijn aan deze situatie.quote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Dat kan wellicht zo zijn, maar je moet ook even in ogenschouw nemen dat de boomers opgroeide in een tijd waarin de welvaart niet zo hoog was als nu. Er was geen grote jongerencultuur als nu, meer dan 1 keer per jaar in eigen land op vakantie was wel zo'n beetje het maximum. Ook toen waren er hele grote maatschappelijke problemen.quote:Op maandag 14 december 2020 10:10 schreef hjansen82 het volgende:
Dit is wel heul kort door de bocht.quote:Op maandag 14 december 2020 10:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Het feit dat de VVD zo groot is geeft al aan dat ons land vol zit met individualisten die geen enkele compassie hebben met anderen. Het zijn juist die VVD-stemmers die debet zijn aan deze situatie.
Vrees dat andere partijen het ook niet beter zouden doenquote:Op maandag 14 december 2020 10:15 schreef Tijn het volgende:
Dat is niet waar; in het begin van dit topic is dat een paar keer letterlijk zo gepost.quote:Op maandag 14 december 2020 10:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen in jouw hoofd. Omdat je niet leest wat andere mensen posten maar zelf wat verzint.
Een thuiswerker heeft het nu wel degelijk makkelijker da de gemiddelde horeca medewerker of eigenaar. Een supermarkteigenaar heeft het makkelijker dan IC-personeel, etc.quote:Op maandag 14 december 2020 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Iedereen heeft er onder te lijden.
Maar toch wordt er steeds weer verwijtend met vingertjes gewezen naar de ouderen. 'Hun schuld dat wij offers moeten brengen.'
Kom op. Het is voor niemand makkelijk.
Hè? Ik lees hier dagelijks hoe oneerlijk het is dat er zoveel offers gebracht moeten worden om een groep te beschermen die zelf niet geraakt worden. Echt dagelijks.quote:Op maandag 14 december 2020 10:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |