abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196719074
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zal wel neerkomen op advies max. 2 bezoekers met kerst ipv 3.

Dan hebben ze officieel hun plicht gedaan, verder is er toch geen hond die zich er aan houdt.
Dat laatste klopt wel, maar roep dan eerst niet dat je Kerst ontziet.
  maandag 14 december 2020 @ 09:40:30 #182
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196719075
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik snap het prima Vomy, de termijnen die er aan hangen zijn wellicht niet helemaal correct maar het gaat om de volgorde. Ik heb niet alles precies op de dag uitgeplozen.

En sturen op de zkhs opnames/ic opnames is gewoon te laat. Dat risico kan je niet nemen in mijn optiek.
Maar je maakt een opmerking die erop gebaseerd is dat je weet hoe het zit met de tijdlijn, om vervolgens de tijdlijn volledig verkeerd te interpreteren.
Sturen op ziekenhuisopnames kan overigens prima, want zoveel trager dan 'positieve test'-cijfers zijn deze dus niet, en het gaat alleen maar om de trends, niet om de absolute getallen op een bepaalde dag.
Antifa
pi_196719078
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je hoeft de scholen niet te sluiten om de ziekenhuiscijfers omlaag te brengen.
Mwah, als de kids het bij de ouders en grootouders brengen door hun onderlinge contact valt er wel weer wat voor te zeggen natuurlijk... en die laatste twee categorieën belanden wel in het ziekenhuis
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 14 december 2020 @ 09:40:58 #184
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719084
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja daarom, restpartijen shampoo en mini-snickers enzo.
Ik durf te wedden dat ze het voor elkaar gaan krijgen :') _O-
Tis maar net onder welke noemer zij zijn ingeschreven bij de kvk. Met enige creativiteit zou je je ze nog een drogist kunnen noemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_196719089
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 09:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook het raarste. Vorige week nog stellig verkondigen dat het sluiten van scholen echt niet nodig is, en nu staat het weer op de agenda. We zijn niet eens een week verder.
Ja, prima verder dat ze het doen. Maar de manier waarop is zo ontzettend onhandig. Dan kun je er bijna niet omheen dat je commentaar krijgt op visieloos handelen.
  maandag 14 december 2020 @ 09:41:22 #186
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196719092
quote:
12s.gif Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef OProg het volgende:

[..]

Oh. Dat was ik of net als Rutte met zijn groepsimmuniteit of vergeten of ik had heb überhaupt nooit meegekregen. ;)
Ik heb voor m'n werk veel te maken met toegankelijkheid van dingen voor blinden en doven enzo, dus ik ben misschien wat meer op de hoogte van wat speelt in die kringen.
  maandag 14 december 2020 @ 09:41:25 #187
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719093
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mwah, als de kids het bij de ouders en grootouders brengen door hun onderlinge contact valt er wel weer wat voor te zeggen natuurlijk... en die laatste twee categorieën belanden wel in het ziekenhuis
Laten we dan beginnen om kinderen weg te houden brij grootouders.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 14 december 2020 @ 09:41:49 #188
3542 Gia
User under construction
pi_196719097
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef MoreDakka het volgende:

"Dat is altijd zo" is geen argument. Probeer eens in te gaan op wat ik zeg.
Waarom is dat geen argument? Waarom zou het voor de huidige jonge generatie makkelijker moeten zijn om een crisis door te komen?
  maandag 14 december 2020 @ 09:42:58 #189
67174 Dos37
Come on Twente
pi_196719117
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja daarom, restpartijen shampoo en mini-snickers enzo.
Ik durf te wedden dat ze het voor elkaar gaan krijgen :') _O-
Ikea ook natuurlijk, die verkopen ook gehaktballen kilo zak voor 50 cent :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_196719120
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is dat geen argument? Waarom zou het voor de huidige jonge generatie makkelijker moeten zijn om een crisis door te komen?
Waarom lees je niet gewoon mijn post waar ik uitleg waarom dat zo is? :? Virus veroorzaakt crisis, ouderen vooral getroffen door virus, jongeren doen grote offers om ouderen te beschermen.
pi_196719123
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar je maakt een opmerking die erop gebaseerd is dat je weet hoe het zit met de tijdlijn, om vervolgens de tijdlijn volledig verkeerd te interpreteren.
Sturen op ziekenhuisopnames kan overigens prima, want zoveel trager dan 'positieve test'-cijfers zijn deze dus niet, en het gaat alleen maar om de trends, niet om de absolute getallen op een bepaalde dag.
Nee ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik snap de volgorde prima, alleen het aantal dagen wat er tussen zit kan wat schelen. En sturen op zkhs opnames kan zeker te laat zijn, hangt er vanaf hoe snel de stijging gaat in het aantal besmettingen en hoe de bezettingsgraad al is in het zkhs.

En natuurlijk gaat het om trends en weet ik ook dat er sinds 1 december meer getest wordt. Alleen weten we niet zeker dat dit ook de oorzaak is. En dat risico kan men niet nemen.

Ik denk dat het we het in de basis wel eens zijn hoor.
  maandag 14 december 2020 @ 09:43:36 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196719124
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Oh zo.

Maar kun je je wel vinden in sluiting van de rest voor enkele weken?
Nee, zou ik ook niet doen eigenlijk. Ik snap wel dat ze iets willen doen en dan zeg ik, doe dan ook maar iets, maar het hoeft niet mega-ingrijpend te zijn om de R onder de 1 (is er nu niet heel ver boven) te krijgen en zo de ziekenhuisopnames terug te dringen. Het probleem is wel, dat zei Van Dissel ook, dat er niet heel veel andere knoppen zijn om nog aan te draaien.
Antifa
pi_196719137
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2020 09:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook het raarste. Vorige week nog stellig verkondigen dat het sluiten van scholen echt niet nodig is, en nu staat het weer op de agenda. We zijn niet eens een week verder.
Is toch standaard dat stellig verkondigen en dan een week later het tegenovergestelde stellig verkondigen.
  maandag 14 december 2020 @ 09:44:53 #194
14505 OProg
A Life in Music
pi_196719139
Ik hoop dat er een voorbeeld genomen is aan het interview dat ik eind vorige week met Gommers zag.

Daar zat alles in. Wat we moeten doen, wat er niet goed gaat, begrip voor mensen die het lastig vinden, hoop voor de periode als er vaccins komen. Noem maar op.

Dat vond ik wat dat betreft wederom een staaltje leiderschap van hem.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196719142
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit is met elke crisis zo.
Tijdens de oorlog was dat niet anders. Scholen dicht, werkeloosheid, avondklok, jongeren die daarna keihard moesten werken om de economie op te bouwen.
Die zullen heus ook wel gemopperd hebben op de ouderen, die het maar makkelijk hadden. Die al goedlopende bedrijven hadden die floreerden na 1950. En de jonge mensen maar bikkelen in de fabriek.

Echt, je weet niet hoe goed je het hebt.
Na de oorlog lag het land aan puin, maar was er mede daardoor volop werkgelegenheid, en is er binnen de twee decennia die daarop volgden een enorme welvaartstijging geweest waar met name hen die toen jong waren van hebben geprofiteerd. Die situatie is niet een op een te vergelijken met die van nu, waarbij ik me niet kan voorstellen dat deze zonder meer tot een boom leidt.
  maandag 14 december 2020 @ 09:45:09 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196719143
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Verkopen óók levensmiddelen.
En tuincentra verkopen ook broodjes en koffie, ben benieuwd hoe creatief sommigen worden.
pi_196719145
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je hoeft de scholen niet te sluiten om de ziekenhuiscijfers omlaag te brengen.
Nee die gaan al dicht aan einde van de week ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196719148
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Laten we dan beginnen om kinderen weg te houden brij grootouders.
Verpleeghuizen op slot zou ik zeggen, maar dat mag schijnbaar niet.
pi_196719153
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2020 09:44 schreef OProg het volgende:
Ik hoop dat er een voorbeeld genomen is aan het interview dat ik eind vorige week met Gommers zag.

Daar zat alles in. Wat we moeten doen, wat er niet goed gaat, begrip voor mensen die het lastig vinden, hoop voor de periode als er vaccins komen. Noem maar op.

Heb je een link?
  maandag 14 december 2020 @ 09:45:59 #200
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196719155
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2020 09:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Deze griep kun je toch niet vergelijken met een Duitse bezetting waar je niks meer tegen konden beginnen. Ze verpletterden ons gewoon.

In de oorlog had je mee vrijheid dan ten heden dagen overigens. De meeste burgers hadden nauwelijks last van de bezetting.
Wat een achterlijke reactie.

In de oorlog hadden we meer vrijheid dan nu, omdat je je niet kan volgieten in de lokale kroeg?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_196719161
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2020 09:44 schreef OProg het volgende:

Gommers is wat mij betreft echt een uberbaas in coronatijd. Duidelijk en toegankelijk. Ook hoe hij toen tijdens de jongerenspecial van Jinek zat _O_
  maandag 14 december 2020 @ 09:46:30 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196719165
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:45 schreef Momo het volgende:

[..]

En tuincentra verkopen ook broodjes en koffie, ben benieuwd hoe creatief sommigen worden.
Maar niet zodanig ingeschreven neem ik aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_196719168
Overigens wel sterk punt van InRetail :

Sluit de parkeergarages, dan bereik je waarschijnlijk een evengoed effect om de drukte te beperken in de binnensteden/winkelgebieden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 14 december 2020 @ 09:46:55 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_196719169
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 14 december 2020 @ 09:47:26 #205
3542 Gia
User under construction
pi_196719176
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:43 schreef MoreDakka het volgende:

Waarom lees je niet gewoon mijn post waar ik uitleg waarom dat zo is? :? Virus veroorzaakt crisis, ouderen vooral getroffen door virus, jongeren doen grote offers om ouderen te beschermen.
Niet alleen de jongeren. Ook de werkende van 40 tot 67 worden getroffen. En daar de jongste groep van heeft ook nog studerende kinderen. Die worden nog veel harder getroffen dan de jongeman die met z'n vriendinnetje samenwoont en nu zijn horecabaantje kwijt is.
pi_196719181
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:

Sluit de parkeergarages, dan bereik je waarschijnlijk een evengoed effect om de drukte te beperken in de binnensteden/winkelgebieden.
Ja hier kan ik mij ook wel in vinden. Denk dat dit weleens zou kunnen werken. Als je echt wat nodig hebt ga je naar het centrum. Maar funshoppen in december en lekker warm met de auto er naar toe zit er dan niet in.
  maandag 14 december 2020 @ 09:47:54 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196719182
quote:

Sommigen gooien dan waarschijnlijk de auto gewoon ergens op de stoep neer
pi_196719187
quote:
9s.gif Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Die krijgen dan een boete, zo kan je voor alles wel wat bedenken :')
pi_196719189
quote:
9s.gif Op maandag 14 december 2020 09:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Die kan je dan gewoon wegslepen naar huttekutteveen, op te halen voor 395 Euro ex. BTW.
  maandag 14 december 2020 @ 09:49:29 #210
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196719198
quote:

Ook gewoon lekker de verantwoordelijkheid over de schutting gooien natuurlijk.

Dat heeft nooit hetzelfde effect, immers, dan zouden de winkels ook niet open hoeven blijven.
Bij dit soort maatregelen zal je zien dat we alsnog met z'n 20en in de rij bij de Douglas staan.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')