Ja dan gaat heel Breda naar Geertruidenberg voor 5 winkeltjesquote:Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En wat denk jij dat er gebeurd als de grote steden dicht gaan en de kleinere winkelcentra (steden) open blijven?
Scherpquote:Op maandag 14 december 2020 08:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
7 miljoen inwoners en dan maar 1 marktplein met een paar winkels
Dit toont aan hoe verrot het systeem is. En de zoon van Jan mag 18 en 36 procent erfbelasting betalen als Jan overlijdt. De jongere generatie wordt alleen maar gepakt. Vind moeilijk een baan, zit aan een hoge lening vast als ze willen studeren. Moet verschikkelijk veel geld lenen voor een fatsoenlijk huis,quote:Op maandag 14 december 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
Prachtig hoe generaties worden opgehitst tegen het systeem.![]()
![]()
Zolang gezellige Jan van 68 met COPD en diabetes maar nog wel gezellig kan biljarten en zijn medische bezoeken kan doen, ook fijn voor gezellige Jan dat zijn pensioen nog steeds betaald wordt en niets te vrezen heeft. Ook woont hij hypotheek en huur vrij in zijn vrijstaande woning. Gekocht in 1986 voor 82.000 gulden subsidie.
Op zich klinkt dit niet onaardig, maar ik vraag me dan wel af waarom men dit dan niet allang in gang heeft gezet?quote:Op maandag 14 december 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
Persbericht INretail: Zet non-food winkels niet op slot
Het is weliswaar van de brancheorganisatie, maar er staan ook logische dingen in:
[..]
[..]
Dat moet je gewoon al vroeg goed regelen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:05 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dit toont aan hoe verrot het systeem is. En de zoon van Jan mag 18 en 36 procent erfbelasting betalen als Jan overlijdt.
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?quote:Op maandag 14 december 2020 09:02 schreef phpmystyle het volgende:
Prachtig hoe generaties worden opgehitst tegen het systeem.![]()
![]()
Zolang gezellige Jan van 68 met COPD en diabetes maar nog wel gezellig kan biljarten en zijn medische bezoeken kan doen, ook fijn voor gezellige Jan dat zijn pensioen nog steeds betaald wordt en niets te vrezen heeft. Ook woont hij hypotheek en huur vrij in zijn vrijstaande woning. Gekocht in 1986 voor 82.000 gulden met subsidie.
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.quote:Op maandag 14 december 2020 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.quote:Op maandag 14 december 2020 09:06 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat moet je gewoon al vroeg goed regelen.
Mwah, looptijd van hypotheek is 30 jaar? Kan makkelijk.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.
Als ik naar m'n ouders kijk, dan zitten die er echt niet zo warmpjes bij zoals hier wordt geschetst. Eigen zaak gehad en een groot deel van de investeringen zijn bij de vorige crisis verdampt. En ze zijn vast niet de enigen.quote:Op maandag 14 december 2020 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad vrij lastig. Ik heb geen idee wat het plan is daaromtrent, dus wie weet hebben ze daar een briljant plan voor. Of misschien komt die avondklok niet en zullen mensen zelf beseffen dat met volle huiskamers oud en nieuw vieren dit jaar geen goed idee is. Als een groot gedeelte van de mensen zich wat inhoudt en het klein viert, heb je al veel gewonnen.
[..]
Er zijn inderdaad gepensioneerde die heel veel geluk hebben gehad, financieel. Er zijn er ook heel veel die dat niet hebben gehad en die er financieel helemaal niet zo warmpjes bij zitten. Bovendien heeft die groep ook zelf meebetaald aan hun pension. Ik zie niet zo hoe die groep 'altijd de dans heeft ontsprongen', want ook zij hebben belasting betaald tijdens hun werkende leven.
Ik vind het zo lastig dat er bij veel mensen zo'n tunnelvisie lijkt te ontstaan waarbij alleen wordt gezien wat een andere groep fout doet of als voordeel heeft, en men niet meer kan zien waar voor die groep de pijn zit in deze hele situatie.
Kan ook zonder het vrij te maken middels papieren schenkingen. Kun je ook over jaren uitsmeren. Maar denk dat het wat off-topic aan het worden isquote:Op maandag 14 december 2020 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.
Moet je die wel vrij kunnen maken, natuurlijk.
Dat zal het wel worden, ja.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Maar is het nou al zeker "gelekt" dat niet essentiële winkels dicht gaan en er een avondklok komt met O & N of is dat speculatie?
Jan van 68 met COPD mag de tering krijgen, zie ik al.quote:Op maandag 14 december 2020 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Want, dat kun jij niet bereiken als je 68 bent?
Jij doet alsof 'gepensioneerde' een homogene groep rijke mensen is, die nergens last van heeft nu, lekker nog steeds hetzelfde oude leventje leidt en alle narigheid van de pandemie van zich af laat glijden en aan zich voorbij ziet gaan. Niets is minder waar. Die groep is groot, er zitten ook veel mensen tussen die geen cent te makken hebben, geen duur huis hebben, geen grote spaarrekening, geen goede gezondheid. Er zitten veel mensen tussen die niet meer thuis wonen, maar in een verzorgingshuis. Mensen die eenzaam zijn, allerlei kwalen hebben die niet worden behandeld nu omdat ze niet dringend genoeg zijn, bang zijn om ziek te worden en eenzaam in het ziekenhuis te komen en daar dood te gaan. Nee, ze verliezen niet hun baan, en ze missen geen onderwijs (dat velen al niet eens hebben gehad vroeger), maar ze hebben anderszins te lijden onder de hudiige situatie.quote:Op maandag 14 december 2020 09:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je doet goed je best om te extrapoleren en te middelen zodat het net lijkt dat in alle groepen even grote klappen vallen, terwijl dat dus helemaal niet zo is. En dat doen er een heleboel, dus het zal er uiteindelijk ook wel op neer komen dat de solidariteit voor sommigen een stuk beter gaat werken dan voor de rest.
En je opmerking over de scholen klopt als een bus, die ondersteunt alleen maar mijn punt. Want ook dat lijkt me iets waar een gepensioneerde geen last meer van heeft.
Klopt. Maar de goedwillende weten dit niet of komen er te laat achter. Het is niet eerlijk dat die keihard worden gepakt. We zijn niet allemaal Jos van Rey,quote:Op maandag 14 december 2020 09:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ton belastingvrij schenken voordat het 'kind' 40 is.
Moet je die wel vrij kunnen maken, natuurlijk.
Die avondklok zou wel een debiel idee zijn. Vooral als het pas over 17 dagen telt.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Maar is het nou al zeker "gelekt" dat niet essentiële winkels dicht gaan en er een avondklok komt met O & N of is dat speculatie?
Joh, hoe denk je dat het voor ons was als jongere begin jaren 80? Veel werkeloosheid, ieg.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef hjansen82 het volgende:
De kansen zijn aanzienlijk minder voor de jongere generaties.
Volgens mij is het nog niet zeker.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Ik lees ook alleen maar over avondklok rond Oud en Nieuw. Niks over de periode tot dan of de periode na 1 januarilquote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die avondklok zou wel een debiel idee zijn. Vooral als het pas over 17 dagen telt.
Enige reden lijkt me dat ze daarmee rellen willen voorkomen. Nu kunnen ze gewoon vegen vanaf 20u. Maakt handhaven wel een stuk eenvoudiger.quote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die avondklok zou wel een debiel idee zijn. Vooral als het pas over 17 dagen telt.
Ja, in principe wel. Die lekken van de media zitten al goed sinds maart, dus dat zal nu ook wel in grote lijnen.quote:Op maandag 14 december 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Tof als je alleenstaand bent wel, zo'n avondklok met oud en nieuw. Mag je verplicht alleen thuis gaan zitten.quote:Op maandag 14 december 2020 09:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees ook alleen maar over avondklok rond Oud en Nieuw. Niks over de periode tot dan of de periode na 1 januaril
Heb jij statistiek gehad op school of sowieso enige vorm van rekenen/wiskunde?quote:Op maandag 14 december 2020 09:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet alsof 'gepensioneerde' een homogene groep rijke mensen is, die nergens last van heeft nu, lekker nog steeds hetzelfde oude leventje leidt en alle narigheid van de pandemie van zich af laat glijden en aan zich voorbij ziet gaan. Niets is minder waar. Die groep is groot, er zitten ook veel mensen tussen die geen cent te makken hebben, geen duur huis hebben, geen grote spaarrekening, geen goede gezondheid. Er zitten veel mensen tussen die niet meer thuis wonen, maar in een verzorgingshuis. Mensen die eenzaam zijn, allerlei kwalen hebben die niet worden behandeld nu omdat ze niet dringend genoeg zijn, bang zijn om ziek te worden en eenzaam in het ziekenhuis te komen en daar dood te gaan. Nee, ze verliezen niet hun baan, en ze missen geen onderwijs (dat velen al niet eens hebben gehad vroeger), maar ze hebben anderszins te lijden onder de hudiige situatie.
Ik studeerde net af tijdens de vorige crisis. Elke generatie heeft denk ik wel wat.quote:Op maandag 14 december 2020 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Joh, hoe denk je dat het voor ons was als jongere begin jaren 80? Veel werkeloosheid, ieg.
Plus de dreiging van de neutronenbom. Nu lach je daarom, toen heel reëel. Ook toen mopperden de jongeren op de oudere generaties.
Echt, dat is van alle tijden.
Of het komt straks allemaal weer goed, of we gaan allemaal naar de verdoemenis.
Daarmee glijden we af naar een dictatuur zoals Wit-Rusland.quote:Op maandag 14 december 2020 09:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Enige reden lijkt me dat ze daarmee rellen willen voorkomen. Nu kunnen ze gewoon vegen vanaf 20u. Maakt handhaven wel een stuk eenvoudiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |